Wynik przetargu
Usługi prawnicze w zakresie wykonywania zastępstwa procesowego oraz doradztwa prawnego
Adres: | Plac Teatralny 2, 87-100 Toruń, woj. kujawsko-pomorskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: m.sondej-orlowska@kpim.pl tel: 56 656 21 22 fax: 56 6218474 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 4159220140 | Data Udzielenia: | 2014-02-05 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Kody CPV
79111000-5 | Usługi w zakresie doradztwa prawnego | |
79112000-2 | Usługi reprezentacji prawnej |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Usługi prawnicze w zakresie wykonywania zastępstwa procesowego oraz doradztwa prawnego | Kancelaria Ostrowski i Wspólnicy spółka komandytowa Toruń | 203 688,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2014-02-05 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 791120002 791110005 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 203 688,00 zł Minimalna złożona oferta: 203 688,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 203 688,00 zł Maksymalna złożona oferta: 203 688,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Toruń: Usługi prawnicze w zakresie wykonywania zastępstwa procesowego oraz doradztwa prawnego
Numer ogłoszenia: 41592 - 2014; data zamieszczenia: 05.02.2014
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Kujawsko-Pomorskie Inwestycje Medyczne Sp. z o.o., Plac Teatralny 2, 87-100 Toruń, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 56 656 10 71, faks.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Podmiot prawa publicznego.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Usługi prawnicze w zakresie wykonywania zastępstwa procesowego oraz doradztwa prawnego.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Świadczenie usług pomocy prawnej związanych z reprezentacją praw i interesów Zamawiającego polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi oraz doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, w związku z realizacją projektu pn. Program rozwoju służby zdrowia w województwie kujawsko-pomorskim, współfinansowanego ze środków Europejskiego Banku Inwestycyjnego z siedzibą w Luksemburgu oraz doradztwie prawnym, w związku z wdrażaniem Projektu.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.11.20.00-2, 79.11.10.00-5.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
30.01.2014.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Kancelaria Ostrowski i Wspólnicy spółka komandytowa, ul. Grudziądzka 110-114, 87-100 Toruń, kraj/woj. kujawsko-pomorskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 144000,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
203688,00
Oferta z najniższą ceną:
203688,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
203688,00
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Przedmiotem niniejszego zamówienia są usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego oraz usługi prawnicze, polegające na doradztwie prawnym. W zakresie usług prawniczych, polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego podstawę prawną udzielenia niniejszego zamówienia stanowi art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych, zgodnie z nim w przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, lub jeżeli wymaga tego ochrona ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia oraz przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki. W zakresie usług prawniczych, polegających na doradztwie prawnym podstawę prawną udzielenia niniejszego zamówienia stanowi art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych. Zgodnie z art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych, do postępowań o udzielenie zamówień, których przedmiotem są usługi o charakterze niepriorytetowym określone w przepisach wydanych na podstawie art. 2a, zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62 ust. 1 lub art. 67 ust. 1, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: 1) naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; 2) naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; 3) poniesieniem straty w mieniu publicznym; 4) uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. W opisywanym przypadku, ze względu na specyfikę działań zespołu, niecelowe jest oddzielenie usług prawniczych od usług polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego. Poza powyższymi działaniami dotychczasowy wykonawca usług prawniczych, ze względu na dotychczas świadczone na rzecz Zamawiającego usługi prawne, pozyskał niezbędną wiedzę, jest w stanie zapewnić ciągłość usług i kontynuację procesów sądowych. W niniejszym przypadku udzielenie zamówienia z wolnej ręki wykonawcy w celu kontynuowania usług świadczonych na rzecz Zamawiającego od momentu jego powstania, znajduje swoje oparcie w kontekście przepisu art. 5 ust. 1b PZP z uwagi na znaczny udział w przedmiocie zamówienia usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami lub innymi organami orzekającymi oraz na doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego w celu ochrony ważnych praw Zamawiającego, jak również jest uzasadnione w rozumieniu art. 5 ust. 1a PZP (zwłaszcza na podstawie art. 5 ust. 1a pkt 1 i 4 PZP). Zastosowanie innego trybu w przedmiotowej sprawie, mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków oraz uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Należy przy tym wyjaśnić, że w niniejszym przypadku połączenie usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego (w tym np. wydawanie opinii, sporządzanie pism procesowych) z innymi usługami prawniczymi, jest racjonalne, z uwagi na celowość zapewnienia kompleksowej obsługi prawnej wynikającej ze specyfiki spraw i problemów prawnych związanych z działalnością Zamawiającego, a zatem dopuszczalne z punktu widzenia art. 5 ust. 3 PZP. W szczególności, świadczenie kompleksowych usług prawniczych umożliwia szybsze i dogłębne pod względem merytorycznym rozwiązywanie spraw, co przekłada się na wprost na racjonalność wydatkowania środków na w/w usługi. Wykonawca legitymuje się doświadczeniem wzorowej pracy na rzecz Zamawiającego w okresie bezpośrednio poprzedzającym udzielenie niniejszego zamówienia, od momentu powstania Kujawsko-Pomorskich Inwestycji Medycznych Sp. z o.o. Co więcej, wykonawca brał udział w pracach poprzedzających utworzenie przedmiotowej spółki, w szczególności opracował koncepcję prawną jej funkcjonowania, stąd znakomicie jest mu znana specyfika Zamawiającego, zwłaszcza jego organizacja oraz charakter i zakres prowadzonej przez niego działalności. Należy przy tym podkreślić, że Wykonawca posiada zespół wysoko wykwalifikowanych, doświadczonych i cenionych prawników. Dzięki temu, Zamawiający ma możliwość korzystania z szerokiej gamy usług o specjalistycznym charakterze, co umożliwia optymalne rozwiązywanie nawet bardzo złożonych problemów, wymagających łączenia wiedzy z wielu specjalistycznych dziedzin prawa. Powyżej wskazane zasoby są przydatne w szczególności przy planowaniu i realizacji złożonych projektów, co ma szczególne znaczenie z uwagi na aktualny charakter i skalę działalności Zamawiającego, które aktualnie realizuje lub rozpocznie realizować w najbliższej przyszłości szereg przedsięwzięć obejmujących usługi projektowe, roboty budowlane i dostawy (zwłaszcza sprzętu medycznego) w placówkach na terenie województwa kujawsko-pomorskiego, z wykorzystaniem środków finansowych otrzymanych w ramach kredytu z Europejskiego Banku Inwestycyjnego. Realizacja przedsięwzięć inwestycyjnych, zwłaszcza w przypadkach złożonego systemu ich finansowania, wymaga adekwatnej obsługi pod względem prawnym. Wykonawca posiada wieloletnie doświadczenie w obsłudze spółek oraz podmiotów samorządowych, świadczył usługi prawnicze przy okazji realizacji wielu przedsięwzięć inwestycyjnych zwłaszcza z udziałem podmiotów publicznych w charakterze inwestora, finansowanych ze środków pochodzących ze źródeł zewnętrznych (zwłaszcza środków z budżetu Unii Europejskiej), znane jest mu specyfika inwestycji realizowanych w systemie zamówień publicznych. Z uwagi na powyższe okoliczności, Wykonawca w sposób bardziej efektywny niż jakikolwiek inny podmiot, jest w stanie rozwiązywać problemy Zamawiającego. Za racjonalnością kontynuacji współpracy z wykonawcą, przemawia także fakt, iż podmiot ten jest zaznajomiony z szeregiem postępowań, w tym zwłaszcza związanych z procedurami udzielania zamówień publicznych i środkami ochrony przysługującymi uczestnikom tego typu postępowań oraz innych spraw prowadzonych przez Zamawiającego. Wybór innego podmiotu świadczącego usługi prawnicze spowodowałby konieczność wielomiesięcznych przygotowań i wprowadzenia nowego wykonawcy w tematykę spraw prowadzonych i planowanych Zamawiającego. Powyższe, mogłoby doprowadzić w wielu przypadkach do nieuzasadnionego przedłużenia postępowań i utrudnień w realizacji zadań przez Zamawiającego. Utrzymanie ciągłości w zakresie doradztwa w wielu przypadkach, znacznie zmniejsza ryzyko wystąpienia błędów, umożliwia zachowanie ciągłości realizowanych zadań oraz ich terminowe wykonywanie, zgodnie z zaciągniętymi wcześniej zobowiązaniami i planami realizowanymi przez Zamawiającego. Z kolei, wdrożenie nowego wykonawcy wiązałoby się także z koniecznością poświęcania przez z pracowników Zamawiającego znacznie więcej czasu na wprowadzenie w problematykę postępowań i innych zadań realizowanych przez Zamawiającego, kosztem realizacji bieżących spraw. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki w przedmiotowym przypadku pozwoli zachować ciągłość w zakresie realizacji przedsięwzięć Zamawiającego pod względem prawnym, co ma kluczowe znaczenie dla efektywnego i terminowego wykonywania zobowiązań przez Zamawiającego . Należy także zwrócić uwagę na specyfikę usług prawniczych, a mianowicie na fakt, iż satysfakcjonujące efekty obsługi prawnej, posługując się pewnym uproszczeniem, z jednej strony zależą od profesjonalizmu usługodawcy (czynnika obiektywnego), a z drugiej strony liczy się zaufanie pomiędzy usługodawcą i usługobiorcą (czynnik subiektywny). Z uwagi na doświadczenia dotychczasowej współpracy należy wskazać, że wykonawca jest partnerem sprawdzonym w różnorodnych okolicznościach, a świadcząc swoje usługi wykazała swój profesjonalizm, niezawodność, rzetelność, skrupulatność, mobilność, umiejętność dostarczania niestandardowych rozwiązań oraz umiejętność identyfikacji najlepiej pojętego interesu Zamawiającego. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki zmniejsza w sposób istotny, potencjalne ryzyko strat, jakie powstawałoby w przypadku powierzenia świadczenia usług prawniczych nowemu, nie sprawdzonemu podmiotowi, a zatem uzasadnia prawidłowość decyzji o wyborze trybu zamówienia z wolnej ręki w przedmiotowej sprawie z uwagi na konieczność zapewnienia racjonalnego wydatkowanych środków Zamawiającego przeznaczonych na finansowanie usług prawniczych. W świetle powyższego, zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki znajduje uzasadnienie faktyczne i prawne.