Wynik przetargu

Adres: ul. Przy Rondzie 3, 31-547 Kraków, woj. małopolskie
Dane kontaktowe: email: sekretariat.dyrektora@krakow.sa.gov.pl
tel: 12 41 75 423
fax: 12 41 75 426
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 6569820130 Data Udzielenia: 2013-02-18
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
55300000-3 Usługi restauracyjne i dotyczące podawania posiłków
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Usługi restauracyjne świadczone na rzecz Sądu Apelacyjnego w Krakowie Gastronomia i Catering Turscy s.c.
Kraków
510 000,00
1,00
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2013-02-18
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
553000003
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
510 000,00 zł
Minimalna złożona oferta:
510 000,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
510 000,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
510 000,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Kraków: Usługi restauracyjne świadczone na rzecz Sądu Apelacyjnego w Krakowie


Numer ogłoszenia: 65698 - 2013; data zamieszczenia: 18.02.2013

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Sąd Apelacyjny w Krakowie, ul. Przy Rondzie 3, 31-547 Kraków, woj. małopolskie, tel. 12 41 75 423, faks 12 41 75 426.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Usługi restauracyjne świadczone na rzecz Sądu Apelacyjnego w Krakowie.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Usługi restauracyjne świadczone na rzecz Sądu Apelacyjnego w Krakowie.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
55.30.00.00-3.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
15.02.2013.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Gastronomia i Catering Turscy s.c., Os. Albertyńskie 1-2, 31-851 Kraków, kraj/woj. małopolskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 463636,36 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    510000,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    510000,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    510000,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Stosownie do przepisu art. 5 ust 1a ustawy Prawo zamówień publicznych (Pzp) w przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi o charakterze niepriorytetowym, zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62 ust. 1 lub art. 67 ust. 1, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; poniesieniem straty w mieniu publicznym; uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Przywołany przepis art. 5 ust. 1a ustawy Pzp wskazuje na dodatkową możliwość udzielenia zamówienia publicznego w trybie zamówienia z wolnej ręki poza przesłankami ustawowymi określonymi w art. 67 ust. 1 ustawy Pzp, uzależniając powyższe od charakteru usług (usługi niepriorytetowe) oraz od szczególnych sytuacji, które zostały określone w tym przepisie jako negatywne skutki zastosowanie innego trybu udzielenia zamówienia niż zamówienie z wolnej ręki (naruszenie zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, naruszenie zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań, poniesienie straty w mieniu publicznym, uniemożliwienie terminowej realizacji zadań). O kwalifikacji usług będących przedmiotem zamówienia do usług o charakterze nieprorytetowym świadczą przepisy rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz. U. Nr 12, poz. 68). Zgodnie z załącznikiem nr 2 do wskazanego rozporządzenia, poz. nr 17 wykazu usług niepriorytetowych (usługi hotelarskie i restauracyjne), usługi będące przedmiotem zamówienia zaliczone są właśnie do tego typu usług.Zamawiający jako podmiot często organizujący różnorodne kursy, szkolenia, konferencje, narady, spotkania, itp., zobligowany jest do zapewnienia wymaganego przy takich okazjach, stosownego do potrzeb wyżywienia oraz wszelkich związanych z tym zamówieniem usług, co stanowi przedmiot postępowania o udzielenie zamówienia. Ponieważ faktycznie wszystkie tego typu spotkania odbywają się w budynku Zamawiającego, usługi restauracyjne zlecane i świadczone najczęściej są przez jednego wykonawcę , mającego swoją siedzibę w bezpośrednim sąsiedztwie Zamawiającego (niski parter budynku Sądu Okręgowego w Krakowie). Zakres świadczonych usług spełnia wszystkie stawiane im wymagania. Taki stan rzeczy uzasadnia nabycie usługi w trybie zamówienia z wolnej ręki, na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy Pzp z pominięciem przesłanek ustawowych określonych w art. 67 ust. 1 ustawy Pzp.