Budowa Centrum Sportów Letnich i Wodnych POGORIA w ramach zadania inwestycyjnego pn. Rozwój infrastruktury aktywnych form turystyki i rekreacji na terenie gmin Będzin, Siewierz, Sławków i Dąbrowa Górnicza - Centrum Sportów Letnich i Wodnych POGORIA- Etap I - zamówienie dodatkowe
Opis przedmiotu przetargu: 1. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5a) i pkt 5b) ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759 z późn. zm.) o wartości poniżej 4.845.000,00 EUR. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje: 2.1. Wykonanie zamówień dodatkowych na budowie Centrum Sportów Letnich i Wodnych Pogoria przy ul. Malinowe Górki i przy ul. Letniej zgodnie z projektem, rysunkami dodatkowymi, przedmiarami robót, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, obowiązującymi przepisami i normami. 2.2. W zakresie robót budowlanych jest wykonanie na obiektach przy ul. Malinowe Górki i ul. Letniej: -odcinka wodociągu i odcinka kanału przelewowego dla zmienionej lokalizacji zbiornika p.poż. -instalacji przewodowej teletechnicznej dla służb -usztywnienie podłużnej konstrukcji molo, wbicie dodatkowych pali, demontaż płyt drogowych zatopionych w zbiorniku w związku z montażem molo -przekroczenia niezinwentaryzowanego na mapach zasadniczych kolektora Ø1200/1500 mm wodociągiem i rurociągiem tłocznym ścieków sanitarnych w ul. Siewierskiej -odwodnienia wykopów związanego z podniesieniem poziomu wód gruntowych -wzmocnienia elementów konstrukcyjnych przebudowywanego budynku administracyjno- socjalnego -wyburzenie konstrukcji istniejącego basenu Cały zakres robót do realizacji zawiera dokumentacja techniczna oraz rysunki dodatkowe stanowiąca załacznik do zaproszenia do udziału w rokowaniach. 3. Rozwiązania równoważne 3.1.Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów i urządzeń równoważnych - tj. o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż określone w dokumentacji technicznej - w odniesieniu do materiałów urządzeń, których pochodzenie zostało określone przez Zamawiającego w dokumentacji technicznej nazwą producenta. 3.2.Zgodnie z art. 30 ust. 5 Ustawy Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszym zaproszeniu, w szczególności dokumentacji projektowej 4. Gwarancja i rękojmia 4.1. Na przedmiot niniejszego zamówienia ustala się okres gwarancji jakości, który wynosi dla robót budowlanych i instalacyjnych oraz urządzeń i sprzętu 3 lata od daty podpisania protokołu odbioru końcowego. 4.2.W okresie gwarancji urządzeń i sprzętu Wykonawca wykona w ramach niniejszej umowy przeglądy urządzeń i sprzętu min. 2 razy w roku. 4.3.Okres gwarancyjny nie zostanie uznany za zakończony, dopóki nie zostaną usunięte przez Wykonawcę wady i usterki zgłoszone do czasu upływu terminu gwarancyjnego oraz nie wygaśnie bieg gwarancji zgodnie z art. 581 par. 1 KC a potwierdzeniem zakończenia będzie podpisany przez obie strony protokół odbioru pogwarancyjnego. 4.4. Na wykonane roboty budowlane i instalacyjne oraz urządzenia i sprzęt Wykonawca udziela rękojmi na okres 3 lat od daty protokołu końcowego odbioru robót budowlanych.
Dąbrowa Górnicza: Budowa Centrum Sportów Letnich i Wodnych POGORIA w ramach zadania inwestycyjnego pn. Rozwój infrastruktury aktywnych form turystyki i rekreacji na terenie gmin Będzin, Siewierz, Sławków i Dąbrowa Górnicza - Centrum Sportów Letnich i Wodnych POGORIA- Etap I - zamówienie dodatkowe
Numer ogłoszenia: 154638 - 2011; data zamieszczenia: 13.06.2011
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Urząd Miejski, ul. Graniczna 21, 41-300 Dąbrowa Górnicza, woj. śląskie, tel. 032 2956700, faks 032 2625032, 2956700 , strona internetowa bip.dabrowa-gornicza.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Budowa Centrum Sportów Letnich i Wodnych POGORIA w ramach zadania inwestycyjnego pn. Rozwój infrastruktury aktywnych form turystyki i rekreacji na terenie gmin Będzin, Siewierz, Sławków i Dąbrowa Górnicza - Centrum Sportów Letnich i Wodnych POGORIA- Etap I - zamówienie dodatkowe.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5a) i pkt 5b) ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759 z późn. zm.) o wartości poniżej 4.845.000,00 EUR. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje: 2.1. Wykonanie zamówień dodatkowych na budowie Centrum Sportów Letnich i Wodnych Pogoria przy ul. Malinowe Górki i przy ul. Letniej zgodnie z projektem, rysunkami dodatkowymi, przedmiarami robót, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, obowiązującymi przepisami i normami. 2.2. W zakresie robót budowlanych jest wykonanie na obiektach przy ul. Malinowe Górki i ul. Letniej: -odcinka wodociągu i odcinka kanału przelewowego dla zmienionej lokalizacji zbiornika p.poż. -instalacji przewodowej teletechnicznej dla służb -usztywnienie podłużnej konstrukcji molo, wbicie dodatkowych pali, demontaż płyt drogowych zatopionych w zbiorniku w związku z montażem molo -przekroczenia niezinwentaryzowanego na mapach zasadniczych kolektora O1200/1500 mm wodociągiem i rurociągiem tłocznym ścieków sanitarnych w ul. Siewierskiej -odwodnienia wykopów związanego z podniesieniem poziomu wód gruntowych -wzmocnienia elementów konstrukcyjnych przebudowywanego budynku administracyjno- socjalnego -wyburzenie konstrukcji istniejącego basenu Cały zakres robót do realizacji zawiera dokumentacja techniczna oraz rysunki dodatkowe stanowiąca załacznik do zaproszenia do udziału w rokowaniach. 3. Rozwiązania równoważne 3.1.Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów i urządzeń równoważnych - tj. o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż określone w dokumentacji technicznej - w odniesieniu do materiałów urządzeń, których pochodzenie zostało określone przez Zamawiającego w dokumentacji technicznej nazwą producenta. 3.2.Zgodnie z art. 30 ust. 5 Ustawy Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszym zaproszeniu, w szczególności dokumentacji projektowej 4. Gwarancja i rękojmia 4.1. Na przedmiot niniejszego zamówienia ustala się okres gwarancji jakości, który wynosi dla robót budowlanych i instalacyjnych oraz urządzeń i sprzętu 3 lata od daty podpisania protokołu odbioru końcowego. 4.2.W okresie gwarancji urządzeń i sprzętu Wykonawca wykona w ramach niniejszej umowy przeglądy urządzeń i sprzętu min. 2 razy w roku. 4.3.Okres gwarancyjny nie zostanie uznany za zakończony, dopóki nie zostaną usunięte przez Wykonawcę wady i usterki zgłoszone do czasu upływu terminu gwarancyjnego oraz nie wygaśnie bieg gwarancji zgodnie z art. 581 par. 1 KC a potwierdzeniem zakończenia będzie podpisany przez obie strony protokół odbioru pogwarancyjnego. 4.4. Na wykonane roboty budowlane i instalacyjne oraz urządzenia i sprzęt Wykonawca udziela rękojmi na okres 3 lat od daty protokołu końcowego odbioru robót budowlanych..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.21.50.00-7, 45.20.00.00-9.
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawnaPostępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybuPodstawa prawna: art. 67 ust. 1 pkt 5 ppkt b) oraz art. 67 ust.1 pkt 5 ppkt a) ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych Dz. U. z 2010r. Nr 113 poz. 759 z późn. zm. 1.W trakcie realizacji zamówienia podstawowego wystąpiła konieczność wykonania zamówienia dodatkowego zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 5) ppkt b) ustawy Pzp, które udzielone zostanie dotychczasowemu Wykonawcy zadania podstawowego tj. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Remontowo-Budowlane A. Piaskowski i Spółka Sp. z o.o. z siedzibą w Dąbrowie Górniczej przy ul. Chopina 14 -Lider Konsorcjum oraz Przedsiębiorstwu Robót Inżynieryjnych Boszko-Kozubski Sp. z o.o. Spółka Komandytowa z siedzibą w Dąbrowie Górniczej, przy ul. Zagłębia Dąbrowskiego 9 - Partner Konsorcjum - ogłoszenie o udzieleniu zamówienia podstawowego opublikowane zostało w Biuletynie Zamówień Publicznych pod numerem ogłoszenia: 277014 - 2010 w dniu 03.09.2010, nieobjętego zamówieniem podstawowym, niezbędnego do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego o wartości nie przekraczającej 50% wartości zamówienia podstawowego, przy czym wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Zaznaczyć należy, że konieczność wykonania zamówienia dodatkowego nastąpiła na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia z przyczyn omówionych poniżej: 1.1. W trakcie realizacji zamówienia podstawowego na budowę zbiornika przeciw pożarowego (w skrócie: p.poż.) przy ul. Malinowe Górki wystąpiła konieczność wykonania zamówienia dodatkowego, którego wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia na etapie projektu z uwagi na poniższe uwarunkowania: Pismem z dnia 11.03.2011r. właścicielka budynku, wybudowanego w latach 1933-1935, poinformowała o złym stanie technicznym budynku nr 46 przy ul. Malinowe Górki. Wizja w terenie dnia 23.03.2011r. oraz dokumentacja zdjęciowa poświadczają zły stan techniczny budynku. Projektant nie miał obowiązku na etapie sporządzania projektu wykonywania kosztownej oceny stanu technicznego budynków prywatnych znajdujących się wzdłuż terenu realizacji inwestycji, a jest nim obszar ulicy Siewierskiej, Malinowe Górki i Letniej. Przed realizacją inwestycji (jak również w trakcie opracowywania projektu) Zamawiający nie posiadał informacji o stanie technicznym budynku nr 46. W trakcie wizji stwierdzono, że budynek nie posiada fundamentów i ma pęknięcia ścian w części wyłączonej z użytkowania oraz rysy na stropie i ścianie w części użytkowanej. W związku z powyższym z uwagi na podniesienie poziomu wód gruntowych (co przedstawiono w pkt 1.5) istnieje potencjalne ryzyko negatywnych następstw wywołanych przez wytworzenie większego leja depresji niż zakładano w projekcie przy odwodnieniu wykopu pod posadowienie zbiornika p.poż. Zmienia się lokalizację zbiornika p.poż. w związku ze złym stanem technicznym sąsiedniego budynku nr 46 przy ul. Malinowe Górki. Pierwotnie planowano realizację zbiornika p.poż. w odległości 23 m od budynku nr 46 z wykopem o wymiarach 25m x 15m i głębokości wykopu 5,5m. Obecnie wobec złego stanu technicznego budynku i zmianą lokalizacji boiska (co opisano w Protokole Konieczności Nr 2 z dnia 03.02.2011r.) istnieje możliwość zwiększenia oddalenia zbiornika p.poż na odległość 45 m i tym samym oddalenia głębokich wykopów od budynku w celu wyeliminowania jakiegokolwiek oddziaływania budowanego obiektu na budynek będący w złym stanie technicznym. W związku z powyższym wykonane zostaną na instalacji wod-kan na zbiorniku p.poż. dodatkowe odcinki wodociągu zasilającego i kanału dla przelewu. 1.2.W trakcie realizacji zamówienia podstawowego wystąpiła konieczność wykonania zamówienia dodatkowego, którego wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia na etapie projektu z uwagi na poniższe uwarunkowania: Na etapie projektowania przewidywane były połączenia telefonii komórkowej dla służb zapewniających bezpieczeństwo na plaży i boiskach zlokalizowanych przy budynku przystani oraz przy budynku administracyjnym przy ul. Letniej. W trakcie realizacji budowy przez Wykonawcę i prób używania telefonów komórkowych różnych operatorów sieci komórkowych przez pracowników Wykonawcy, Inspektorów Nadzoru zweryfikowano faktyczny zasięg sieci telefonii komórkowej dla różnych operatorów. Po konsultacji ze służbami różnych jednostek przewidzianych do pełnienia dyżurów w CSLiW tj. Policji, Straży Miejskiej, Centrum Sportu i Rekreacji (w skrócie CSiR), Wodnego Ochotniczego Pogotowia Ratowniczego (w skrócie WOPR), sędziów, stwierdzono, że posiadają oni telefony różnych operatorów. Obecnie stwierdzono brak zasięgu w budynku administracyjno socjalnym przy ul. Letniej i słaby przerywany zasięg jednego operatora na obiekcie przy ul. Malinowe Górki. W związku z powyższym należy dodatkowo wykonać instalację teletechniczną przewodową. 1.3.W trakcie realizacji zamówienia podstawowego budowy molo wystąpiła konieczność wykonania zamówienia dodatkowego, którego wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia na etapie projektu z uwagi na poniższe uwarunkowania: 1.3.1.Następuje konieczność ingerencji w konstrukcję podestów i usztywnienia mola poprzez montaż dodatkowych pali (wbicie dodatkowych pali) i usztywnienia podłużnego konstrukcji molo, w związku z powyższym dostosowuje się sposób mocowania i wykonania balustrady. Powyższe ujawniło się po okresie zimowym 2010-2011r., kiedy okazało się, że parcie lodu na wbite w dno zbiornika pale było większe od normatywnego. Wyniknęło to z faktu zamarznięcia równocześnie całego akwenu (bez obszaru nie zamarzniętego z lustrem swobodnym wody pośrodku akwenu) i parcia lodu w stronę płytkiego przy plaży brzegu, tj. w kierunku molo. Oddziaływań takich ze względu na ich złożoność i ilość czynników zewnętrznych mających wpływ nie jest się w stanie uwzględnić na etapie projektu. Po analizie powstałych przemieszczeń pali koniecznym się stało wprowadzenie rozwiązań konstrukcyjnych zapobiegających w przyszłości niekontrolowanym przemieszczeniom. W tym celu ustawia się belki HEB 100 i dylatacje w czterech miejscach. Powyższe rozwiązanie zmniejsza ilość niezbędnych dylatacji balustrad i podłogi mola do 4 szt. Warunki zimowe zamarzania i rozmarzania zbiornika wodnego w 2011r. okazały się ciężkie, a zniszczenia części mola i pomostu poprzez zerwanie spawów, uwidoczniono na zdjęciach. 1.3.2.W trakcie prowadzenia robót związanych z wbijaniem pali pod konstrukcję molo odkryto w zbiorniku wodnym zamulone, przykryte piaskiem płyty żelbetowe drogowe, stanowiące przeszkodę we wbijaniu pali. Płyty te przed rozpoczęciem wbijania pali z powierzchni lustra wody zbiornika nie były widoczne i rozbiórki ich nie można było przewidzieć na etapie sporządzenia dokumentacji projektowej. Prawdopodobnie płyty te są pozostałością po działalności kopalni piasku, ponieważ zbiornik powstał na terenach wyrobisk byłej kopalni piasku. Geodeta i projektant nie mieli na etapie sporządzania dokumentacji projektowej możliwości penetracji gruntu pod dnem zbiornika ani informacji o pozostawionych płytach. 1.4.W trakcie realizacji zamówienia podstawowego budowy sieci zewnętrznej wod-kan w ul. Siewierskiej wystąpiła konieczność wykonania zamówienia dodatkowego, którego wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia na etapie projektu z uwagi na poniższe uwarunkowania: W trakcie opracowywania dokumentacji projektowej projektant pozytywnie uzgodnił lokalizację trasy sieci wodociągowej i rurociągu tłocznego ścieków sanitarnych dla CSLiW Pogoria przy ul. Malinowe Górki na posiedzeniu Zespołu Uzgodnień Dokumentacji Opinia NR ZUD 154/09 z dnia 24.09.2009r. Uzgodnienie obejmowało trasę przebiegającą w ul. Malinowe Górki i ul. Siewierskiej, wykonane było na aktualnej mapie do celów projektowych zakupionej w Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej. W trakcie wykonawstwa robót wod-kan w ul. Siewierskiej między budynkami 6 i 12 stwierdzono w przekopach istniejący kolektor żelbetowy Dw/Dz 1200/1500 mm prawdopodobnie własności Huty Katowice. Kolektor ten spowodował kolizję z nowobudowaną siecią wod -kan. Projektant rozwiązał kolizję z kanałem poprzez wykonanie dwóch obejść. Zaszła konieczność montażu dodatkowych kształtek połączeniowych wraz z odpowietrzeniem i odwodnieniem powstałego obejścia lewarowego. Projektant nie mógł przewidzieć nie zinwentaryzowanych urządzeń podziemnych, ponieważ dokonał w dniu 24.09.2009r. pozytywnego uzgodnienia trasy sieci wod -kan na posiedzeniu Zespołu Uzgodnień Dokumentacji w Dąbrowie Górniczej, o którym mowa powyżej w rzeczonej argumentacji. Należy dodatkowo wykonać przekroczenie, nowobudowanym wodociągiem i rurociągiem tłocznym ścieków sanitarnych, kolektora nie zinwentaryzowanego na geodezyjnych mapach zasadniczych miasta. 1.5.W trakcie realizacji zamówienia podstawowego budowy zbiornika p.poż., placu centralnego na brzegu zbiornika wody, sieci wod-kan na terenie CSLiW przy ul. Malinowe Górki i przy ul. Siewierskiej wystąpiła konieczność wykonania zamówienia dodatkowego, którego wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia na etapie projektu z uwagi na poniższe uwarunkowania: Zachodzi konieczność wypompowania wody gruntowej za pomocą dodatkowej zabudowy 50 szt. igłofiltrów w trakcie budowy zbiornika p.poż. na terenie CSLiW Pogoria przy ul. Malinowe Górki oraz dodatkowego pompowania przy zastosowaniu systemu drenażu przy posadowieniu sieci wod -kan. przy ul. Malinowe Górki i ul. Siewierskiej jak również dodatkowego zabezpieczenia przed napływem wód gruntowych przy posadowieniu muru oporowego przy budowie placu centralnego przy brzegu zbiornika. Na podstawie dokumentacji geotechnicznej wykonanej w sierpniu 2008r. przez GEOBUD Katowice na terenie budowanego obiektu przy ul. Malinowe Górki oraz na podstawie pkt. 4 dokumentacji projektowej nr 3.2.7, 3.2.8a,3.2.8b,3.2.9a,3.2.9b,3.2.9c opracowanej w 2009r. przyjęto, że poziom wody gruntowej znajduje się ok. 1,8 m poniżej powierzchni terenu. Po wykonaniu przekopów kontrolnych stwierdzono występowanie wody gruntowej na głębokości 1,1 m od powierzchni terenu, co potwierdził nadzór hydrogeologiczny notatka z dnia 14.02.2011r. Podniesienie poziomu wód gruntowych związane było z ulewnymi opadami w 2010r. oraz kilkukrotnym wystąpieniem okresowych podtopień na terenie Gminy Dąbrowa Górnicza trwającymi okresowo od maja do października w 2010r. oraz wystąpieniem powodzi w południowej Polsce. Dla przedstawienia nieprzewidywalności wystąpienia podniesienia poziomu wód gruntowych w 2010r i 2011r. na podstawie danych Centrum Zarządzania Kryzysowego w Dąbrowie Górniczej zawartych w piśmie z dnia 12.04.2011r. nr pisma CZK.5544.8.2011, dokonano porównania ilości podtopień na przestrzeni 4 lat: w 2010 roku wystąpiło 67 zgłoszonych zalań w tym: dróg, przejść podziemnych, torowisk, posesji, w 2009 roku wystąpiły 23 zalania w tym: dróg i posesji, w 2008r. wystąpiło 9 zalań w tym: dróg i posesji, w 2007r. wystąpiło 15 zalań w tym: dróg i posesji. 1.6.W trakcie realizacji zamówienia podstawowego budowy budynku administracyjno-socjalnego przy ul. Letniej 9 wystąpiła konieczność wykonania zamówienia dodatkowego, którego wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia na etapie projektu z uwagi na poniższe uwarunkowania: Należy wykonać zamówienie dodatkowe w budynku administracyjno -socjalnym przy ul. Letniej związane ze stanem technicznym istniejącego budynku, które stwierdzono po dokonaniu wykopów, rozbiórek oraz całkowitego odkrycia konstrukcji budynku po wyprowadzeniu się użytkowników z obiektu. W trakcie wykonywanych robót rozbiórkowych w budynku stwierdza się po dokonaniu odkrywek zły stan techniczny istniejących elementów konstrukcyjnych budynku oraz błędne wykonanie w poprzednich latach elementów konstrukcyjnych, co jest niezgodne ze współczesną wiedzą techniczną. W trakcie prowadzenia robót rozbiórkowych wystąpiły następujące roboty, których nie można było przewidzieć na etapie opracowania projektu i składania oferty przez Wykonawcę robót: a)w związku z posadowieniem istniejących słupów żelbetowych na przeponie z chudego betonu oraz brakiem kotwienia zbrojenia tych słupów z fundamentem należy wykonać wzmocnienia istniejących słupów, zgodnie z rysunkami dodatkowymi projektanta, b)po dokonaniu odkrywek posadzki stwierdzono między górą podłoża, a dołem wylewki posadzki przerwę grubości około 10 cm w związku z istniejącym niedostatecznym zagęszczeniem warstwy piasku pod posadzkami w związku z tym należy tę wylewkę skuć i wykonać nową na zagęszczonej podsypce, c)stwierdzono po odkuciu tynków zły stan części istniejących ścianek oraz brak wzmocnienia otworów okiennych co spowodowało zwiększenie robót rozbiórkowych i wzmacniających konstrukcję budynku, d)po dokonaniu odkrywek stwierdzono kolizję istniejącego fragmentu rusztu fundamentowego z nowo projektowanym fundamentem windy co spowodowało zmianę lokalizacji szybu windowego i dodatkowe prace rozbiórkowe i konstrukcyjne. 2.W trakcie realizacji zamówienia podstawowego wystąpiła konieczność wykonania zamówienia dodatkowego zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 5) ppkt a) ustawy Pzp, które udzielone zostanie dotychczasowemu Wykonawcy zadania podstawowego tj. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Remontowo-Budowlane A. Piaskowski i Spółka Sp. z o.o. z siedzibą w Dąbrowie Górniczej przy ul. Chopina 14 -Lider Konsorcjum oraz Przedsiębiorstwu Robót Inżynieryjnych Boszko-Kozubski Sp. z o.o. Spółka Komandytowa z siedzibą w Dąbrowie Górniczej, przy ul. Zagłębia Dąbrowskiego 9 - Partner Konsorcjum - ogłoszenie o udzieleniu zamówienia podstawowego opublikowane zostało w Biuletynie Zamówień Publicznych pod numerem ogłoszenia: 277014 - 2010 w dniu 03.09.2010, nieobjętego zamówieniem podstawowym, niezbędnego do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego o wartości nie przekraczającej 50% wartości zamówienia podstawowego, przy czym z przyczy technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów. Zaznaczyć należy, że konieczność wykonania zamówienia dodatkowego nastąpiła na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia z przyczyn omówionych poniżej: 2.1.W trakcie realizacji zamówienia podstawowego na budowę CSLiW Pogoria przy ul. Letniej wystąpiła konieczność wykonania zamówienia dodatkowego, którego wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia na etapie projektu. Wyburzenie basenu ziemnego zlokalizowanego na działce nr 2/2 k.m.5 przy ulicy Letniej 9 będącej w trwałym zarządzie CSiR. W planach CSiR była budowa hali stalowej sportowej prefabrykowanej do gry w piłkę plażową przy ul.Letniej 9. CSiR planował wykorzystanie istniejącego środka trwałego pn. basen Zielona - Kąpielisko otwarte jako fundamentu i podstawy dla budowy hali stalowej. W trakcie opracowywania przez WIM koncepcji a następnie dokumentacji projektowej CSLiW Pogoria w latach 2008 -2009 oraz w trakcie prowadzenia przez WIM procedury dotyczącej wyboru Wykonawcy robót budowy CSLiW Pogoria planowana była równolegle przez CSiR budowa hali sportowej z wykorzystaniem konstrukcji basenu tj. przygotowywane były dokumenty do budowy hali sportowej: opinia Instytutu Techniki Budowlanej - 2009r., uzgodnienia z ZRB MOSTMAR -2009, 2010r. Obecnie CSiR na naradzie w dniu 03.02.2011r. zajął stanowisko w sprawie potrzeby rozbiórki basenu, podtrzymał je w piśmie nr CSiR/GtiOO/GJ/877/2011 z dnia 14.04.2011r. Sporządzona została w kwietniu 2011r. przez Pracownię Projektową PIK Sp. Z o.o. Sosnowiec Ocena stanu technicznego basenu pod kątem wykorzystania niecki do posadowienia hali stalowej, która potwierdza uzasadnione stanowisko w sprawie potrzeby rozbiórki basenu. Przygotowanie fundamentów i terenu budowy pod halę sportową stalową nie wchodziło w zakres zadania współfinansowanego ze środków EFRR pod nazwą Budowa Centrum Sportów Letnich i Wodnych POGORIA w ramach zadania inwestycyjnego pn. Rozwój infrastruktury aktywnych form turystyki i rekreacji na terenie gmin Będzin, Siewierz, Sławków i Dąbrowa Górnicza - Centrum Sportów Letnich i Wodnych POGORIA- Etap I. Wydatki ponoszone na budowę obiektów CSLiW Pogoria przy ul. Letniej 9 stanowią wydatki niekwalifikowane w/w projektu. Teren rozbiórki basenu znajduje się na działce 2/2 k.m. 5 będącej w trwałym zarządzie CSiR, teren został przekazany, na podstawie protokołu przekazania terenu z dnia 09.09.2010r. Wykonawcy robót budowy Centrum Sportów Letnich i Wodnych POGORIA. Na terenie ogrodzonym pracuje obecnie Konsorcjum dwóch firm Wykonawców i trzech zgłoszonych Podwykonawców. Obecnie wobec podjęcia przez CSiR decyzji o nieprzydatności konstrukcji basenu do wykorzystania przy planowanej budowie hali sportowej celowa jest rozbiórka konstrukcji basenu będącego w złym stanie technicznym. Z przyczyn gospodarczych wprowadzenie na teren wyburzeń, będący obecnie terenem budowy dla 5 firm, nowego Wykonawcy wymaga poniesienia przez Zamawiającego dodatkowych kosztów tj.: -kosztu ogrodzenia terenu wyburzeń basenu w celu wprowadzenia Wykonawcy robót rozbiórkowych, długość ogrodzenia l = 200 mb wraz z wrotami wraz z demontażem ogrodzenia -koszt przeniesienia lokalizacji dźwigu obsługującego budowane obiekty w inne miejsce w celu udostępnienia Wykonawcy rozbiórki basenu drogi technologicznej dla prowadzenia rozbiórki -koszty urządzenia zaplecza budowy dla kolejnego Wykonawcy poza terenem działki 2/2 k.m. 5 wraz z kosztami mediów -koszty przeniesienia pakamer zaplecza budowy PRI Boszko - Kozubski Sp. z o.o.,Sp. Komandytowa z uwagi na potrzebę udostępnienie osobnej drogi dojazdowej, w miejscu obecnie usytuowanych pakamer PRI Boszko- Kozubski, dla Wykonawcy rozbiórki basenu -koszt wprowadzenia na budowę nowego geodety do wykonania pomiaru geodezyjnego powykonawczego zmian zagospodarowania terenu po rozbiórce basenu oraz koszt ponownej opłaty w Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej Z przyczyn technicznych niemożliwe jest oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego ze względu na następujące uwarunkowania: -brak możliwości wydzielenia kolejnej drogi technologicznej dla ciężkiego sprzętu pracującego przy wyburzeniach, z uwagi na strefę bezpieczeństwa wokół pracującego przy budowanych obiektach dźwigu, ponieważ Wykonawca robót CSLiW Pogoria obecnie przemieszcza się drogą technologiczną przy basenie a przeniesienie dźwigu w inne miejsce wymagałoby wycinki drzew, która w obecnym terminie lęgowym ptaków jest niemożliwa -brak możliwości zabezpieczenia kolejnej drogi technologicznej w pobliżu 5,5 m wykopów szerokoprzestrzennych z uwagi na prowadzenie prac związanych z posadowieniem komór i przepompowni oczyszczalni ścieków oraz posadowienie podziemnych 2 -ch zbiorników p.poż. -brak możliwości wydzielenia placu do zawracania sprzętem ciężkim -brak możliwości udostępnienia na działce nr 2/2 k.m.5 wolnego placu pod zaplecze budowy kolejnego Wykonawcy -brak osobnej drogi dojazdowej do basenu z uwagi, że obecny Wykonawca porusza się po drogach dojazdowych, które są placem budowy i wkrótce zostanie wykonana na nich nowa nawierzchnia dróg -w miejscu przewidywanej drogi technologicznej dla potrzeb rozbiórki basenu projektowana jest budowa nowej jezdni asfaltowej, pryszniców wolnostojących, fragmentu boisk do piłki siatkowej oraz grilla. 3.Konieczność realizacji w/w zamówienia dodatkowego nie była możliwa do przewidzenia przez Zamawiającego na etapie zlecania prac projektowych. Zamawiający prowadził postępowanie w sprawie zamówienia publicznego na roboty budowlane w oparciu o dokumentację projektową wykonaną przez Spółdzielnię Pracy INWESTPROJEKT - KATOWICE zaopatrzoną w oświadczenie, że dokumentacja projektowa została wykonana zgodnie z umową, obowiązującymi przepisami ustawy Prawo budowlane, normami i wytycznymi oraz, że została wykonana i przekazana w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć. Zamówienia dodatkowego nie można było przewidzieć w momencie składania oferty przez Wykonawcę robót podstawowych i zawarcia umowy podstawowej na roboty budowlane. 4 .Projektant w Protokole Konieczności NR 4 z dnia 23.05.2011r dot. zamówienia dodatkowego oświadczył, że w toku realizacji umowy nr ZP/200/WIM/08 z dnia 12.01.2009r. na wykonanie projektu budowlanego i wykonawczego dla budowy Centrum Sportów Letnich i Wodnych POGORIA wraz z budową i przebudową ścieżek rowerowych w Dąbrowie Górniczej w ramach zadania inwestycyjnego p.n. Rozwój infrastruktury aktywnych form turystyki i rekreacji - Centrum Sportów Letnich i Wodnych POGORIA- etap I dołożył należytej staranności przy realizacji zadania. Projektant dnia 15.12.2009r. w protokole odbioru końcowego zdawczo- odbiorczego nr 4 dokumentacji projektowej oświadczył, że dokumentacja projektowa została wykonana zgodnie z umową, obowiązującymi przepisami ustawy Prawo budowlanego, normami i wytycznymi oraz, że została wykonana i przekazana w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć. Oświadczył, że zamówienie dodatkowe na roboty budowlane niezbędne do prawidłowego wykonania robót budowlanych podstawowych, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia wymienione w pkt.1 wynikają z faktu, że wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego a wymienione w pkt. 2 wynikają z przyczyn technicznych i gospodarczych, których oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
Konsorcjum: PRB A. Piaskowski i Spółka Sp. z o.o. - Lider, ul. Chopina 14, 41-300 Dąbrowa Górnicza, kraj/woj. śląskie.
PRI Boszko-Kozubski Sp. z o.o. Spółka Komandytowa - Partner, ul. Aleja Zagłębia Dąbrowskiego 9, 41-303 Dąbrowa Górnicza, kraj/woj. śląskie.
Dąbrowa Górnicza: Budowa Centrum Sportów Letnich i Wodnych POGORIA w ramach zadania inwestycyjnego pn. Rozwój infrastruktury aktywnych form turystyki i rekreacji na terenie gmin Będzin, Siewierz, Sławków i Dąbrowa Górnicza - Centrum Sportów Letnich i Wodnych POGORIA- Etap I - zamówienie dodatkowe
Numer ogłoszenia: 174637 - 2011; data zamieszczenia: 24.06.2011
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 154638 - 2011r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Urząd Miejski, ul. Graniczna 21, 41-300 Dąbrowa Górnicza, woj. śląskie, tel. 032 2956700, faks 032 2625032, 2956700.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Budowa Centrum Sportów Letnich i Wodnych POGORIA w ramach zadania inwestycyjnego pn. Rozwój infrastruktury aktywnych form turystyki i rekreacji na terenie gmin Będzin, Siewierz, Sławków i Dąbrowa Górnicza - Centrum Sportów Letnich i Wodnych POGORIA- Etap I - zamówienie dodatkowe.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
1. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5a) i pkt 5b) ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759 z późn. zm.) o wartości poniżej 4.845.000,00 EUR. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje: 2.1. Wykonanie zamówień dodatkowych na budowie Centrum Sportów Letnich i Wodnych Pogoria przy ul. Malinowe Górki i przy ul. Letniej zgodnie z projektem, rysunkami dodatkowymi, przedmiarami robót, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, obowiązującymi przepisami i normami. 2.2. W zakresie robót budowlanych jest wykonanie na obiektach przy ul. Malinowe Górki i ul. Letniej: -odcinka wodociągu i odcinka kanału przelewowego dla zmienionej lokalizacji zbiornika p.poż. -instalacji przewodowej teletechnicznej dla służb - usztywnienie podłużnej konstrukcji molo, wbicie dodatkowych pali, demontaż płyt drogowych zatopionych w zbiorniku w związku z montażem molo -przekroczenia niezinwentaryzowanego na mapach zasadniczych kolektora O1200/1500 mm wodociągiem i rurociągiem tłocznym ścieków sanitarnych w ul. Siewierskiej - odwodnienia wykopów związanego z podniesieniem poziomu wód gruntowych -wzmocnienia elementów konstrukcyjnych przebudowywanego budynku administracyjno- socjalnego -wyburzenie konstrukcji istniejącego basenu. Cały zakres robót do realizacji zawiera dokumentacja techniczna oraz rysunki dodatkowe stanowiąca załącznik do zaproszenia do udziału w rokowaniach. 3. Rozwiązania równoważne 3.1.Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów i urządzeń równoważnych - tj. o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niS określone w dokumentacji technicznej - w odniesieniu do materiałów urządzeń, których pochodzenie zostało określone przez Zamawiającego w dokumentacji technicznej nazwą producenta. 3.2.Zgodnie z art. 30 ust. 5 Ustawy Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszym zaproszeniu, w szczególności dokumentacji projektowej 4. Gwarancja i rękojmia 4.1. Na przedmiot niniejszego zamówienia ustala się okres gwarancji jakości, który wynosi dla robót budowlanych i instalacyjnych oraz urządzeń i sprzętu 3 lata od daty podpisania protokołu odbioru końcowego. 4.2.W okresie gwarancji urządzeń i sprzętu Wykonawca wykona w ramach niniejszej umowy przeglądy urządzeń i sprzętu min. 2 razy w roku. 4.3.Okres gwarancyjny nie zostanie uznany za zakończony, dopóki nie zostaną usunięte przez Wykonawcę wady i usterki zgłoszone do czasu upływu terminu gwarancyjnego oraz nie wygaśnie bieg gwarancji zgodnie z art. 581 par. 1 KC a potwierdzeniem zakończenia będzie podpisany przez obie strony protokół odbioru pogwarancyjnego. 4.4. Na wykonane roboty budowlane i instalacyjne oraz urządzenia i sprzęt Wykonawca udziela rękojmi na okres 3 lat od daty protokołu końcowego odbioru robót budowlanych.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.21.50.00-7, 45.20.00.00-9.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
21.06.2011.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Konsorcjum: PRB A. Piaskowski i Spółka Sp. z o.o. - Lider, {Dane ukryte}, 41-300 Dąbrowa Górnicza, kraj/woj. śląskie.
- PRI Boszko-Kozubski Sp. z o.o. Spółka Komandytowa - Partner, {Dane ukryte}, 41-300 Dąbrowa Górnicza, kraj/woj. śląskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 1739279,61 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
1603519,75
Oferta z najniższą ceną:
1603519,75
/ Oferta z najwyższą ceną:
1603519,75
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
1.W trakcie realizacji zamówienia podstawowego wystąpiła konieczność wykonania zamówienia dodatkowego zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 5) ppkt b) ustawy Pzp, które udzielone zostanie dotychczasowemu Wykonawcy zadania podstawowego tj. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Remontowo-Budowlane A. Piaskowski i Spółka Sp. z o.o. z siedzibą w Dąbrowie Górniczej przy {Dane ukryte} -Lider Konsorcjum oraz Przedsiębiorstwu Robót Inżynieryjnych Boszko-Kozubski Sp. z o.o. Spółka Komandytowa z siedzibą w Dąbrowie Górniczej, przy ul. Zagłębia Dąbrowskiego 9 - Partner Konsorcjum - ogłoszenie o udzieleniu zamówienia podstawowego opublikowane zostało w Biuletynie Zamówień Publicznych pod numerem ogłoszenia: 277014 - 2010 w dniu 03.09.2010, nieobjętego zamówieniem podstawowym, niezbędnego do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego o wartości nie przekraczającej 50% wartości zamówienia podstawowego, przy czym wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Zaznaczyć należy, że konieczność wykonania zamówienia dodatkowego nastąpiła na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia z przyczyn omówionych poniżej: 1.1. W trakcie realizacji zamówienia podstawowego na budowę zbiornika przeciw pożarowego (w skrócie: p.poż.) przy ul. Malinowe Górki wystąpiła konieczność wykonania zamówienia dodatkowego, którego wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia na etapie projektu z uwagi na poniższe uwarunkowania: Pismem z dnia 11.03.2011r. właścicielka budynku, wybudowanego w latach 1933-1935, poinformowała o złym stanie technicznym budynku nr 46 przy ul. Malinowe Górki. Wizja w terenie dnia 23.03.2011r. oraz dokumentacja zdjęciowa poświadczają zły stan techniczny budynku. Projektant nie miał obowiązku na etapie sporządzania projektu wykonywania kosztownej oceny stanu technicznego budynków prywatnych znajdujących się wzdłuż terenu realizacji inwestycji, a jest nim obszar ulicy Siewierskiej, Malinowe Górki i Letniej. Przed realizacją inwestycji (jak również w trakcie opracowywania projektu) Zamawiający nie posiadał informacji o stanie technicznym budynku nr 46. W trakcie wizji stwierdzono, że budynek nie posiada fundamentów i ma pęknięcia ścian w części wyłączonej z użytkowania oraz rysy na stropie i ścianie w części użytkowanej. W związku z powyższym z uwagi na podniesienie poziomu wód gruntowych (co przedstawiono w pkt 1.5) istnieje potencjalne ryzyko negatywnych następstw wywołanych przez wytworzenie większego leja depresji niż zakładano w projekcie przy odwodnieniu wykopu pod posadowienie zbiornika p.poż. Zmienia się lokalizację zbiornika p.poż. w związku ze złym stanem technicznym sąsiedniego budynku nr 46 przy ul. Malinowe Górki. Pierwotnie planowano realizację zbiornika p.poż. w odległości 23 m od budynku nr 46 z wykopem o wymiarach 25m x 15m i głębokości wykopu 5,5m. Obecnie wobec złego stanu technicznego budynku i zmianą lokalizacji boiska (co opisano w Protokole Konieczności Nr 2 z dnia 03.02.2011r.) istnieje możliwość zwiększenia oddalenia zbiornika p.poż na odległość 45 m i tym samym oddalenia głębokich wykopów od budynku w celu wyeliminowania jakiegokolwiek oddziaływania budowanego obiektu na budynek będący w złym stanie technicznym. W związku z powyższym wykonane zostaną na instalacji wod-kan na zbiorniku p.poż. dodatkowe odcinki wodociągu zasilającego i kanału dla przelewu. 1.2.W trakcie realizacji zamówienia podstawowego wystąpiła konieczność wykonania zamówienia dodatkowego, którego wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia na etapie projektu z uwagi na poniższe uwarunkowania: Na etapie projektowania przewidywane były połączenia telefonii komórkowej dla służb zapewniających bezpieczeństwo na plaży i boiskach zlokalizowanych przy budynku przystani oraz przy budynku administracyjnym przy ul. Letniej. W trakcie realizacji budowy przez Wykonawcę i prób używania telefonów komórkowych różnych operatorów sieci komórkowych przez pracowników Wykonawcy, Inspektorów Nadzoru zweryfikowano faktyczny zasięg sieci telefonii komórkowej dla różnych operatorów. Po konsultacji ze służbami różnych jednostek przewidzianych do pełnienia dyżurów w CSLiW tj. Policji, Straży Miejskiej, Centrum Sportu i Rekreacji (w skrócie CSiR), Wodnego Ochotniczego Pogotowia Ratowniczego (w skrócie WOPR), sędziów, stwierdzono, że posiadają oni telefony różnych operatorów. Obecnie stwierdzono brak zasięgu w budynku administracyjno socjalnym przy ul. Letniej i słaby przerywany zasięg jednego operatora na obiekcie przy ul. Malinowe Górki. W związku z powyższym należy dodatkowo wykonać instalację teletechniczną przewodową. 1.3.W trakcie realizacji zamówienia podstawowego budowy molo wystąpiła konieczność wykonania zamówienia dodatkowego, którego wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemoSliwej do przewidzenia na etapie projektu z uwagi na poniższe uwarunkowania: 1.3.1.Następuje konieczność ingerencji w konstrukcję podestów i usztywnienia mola poprzez montaż dodatkowych pali (wbicie dodatkowych pali) i usztywnienia podłużnego konstrukcji molo, w związku z powyższym dostosowuje się sposób mocowania i wykonania balustrady. Powyższe ujawniło się po okresie zimowym 2010-2011r., kiedy okazało się, że parcie lodu na wbite w dno zbiornika pale było większe od normatywnego. Wyniknęło to z faktu zamarznięcia równocześnie całego akwenu (bez obszaru nie zamarzniętego z lustrem swobodnym wody pośrodku akwenu) i parcia lodu w stronę płytkiego przy plaży brzegu, tj. w kierunku molo. Oddziaływań takich ze względu na ich złożoność i ilość czynników zewnętrznych mających wpływ nie jest się w stanie uwzględnić na etapie projektu. Po analizie powstałych przemieszczeń pali koniecznym się stało wprowadzenie rozwiązań konstrukcyjnych zapobiegających w przyszłości niekontrolowanym przemieszczeniom. W tym celu ustawia się belki HEB 100 i dylatacje w czterech miejscach. Powyższe rozwiązanie zmniejsza ilość niezbędnych dylatacji balustrad i podłogi mola do 4 szt. Warunki zimowe zamarzania i rozmarzania zbiornika wodnego w 2011r. okazały się ciężkie, a zniszczenia części mola i pomostu poprzez zerwanie spawów, uwidoczniono na zdjęciach. 1.3.2.W trakcie prowadzenia robót związanych z wbijaniem pali pod konstrukcję molo odkryto w zbiorniku wodnym zamulone, przykryte piaskiem płyty żelbetowe drogowe, stanowiące przeszkodę we wbijaniu pali. Płyty te przed rozpoczęciem wbijania pali z powierzchni lustra wody zbiornika nie były widoczne i rozbiórki ich nie można było przewidzieć na etapie sporządzenia dokumentacji projektowej. Prawdopodobnie płyty te są pozostałością po działalności kopalni piasku, ponieważ zbiornik powstał na terenach wyrobisk byłej kopalni piasku. Geodeta i projektant nie mieli na etapie sporządzania dokumentacji projektowej możliwości penetracji gruntu pod dnem zbiornika ani informacji o pozostawionych płytach. 1.4.W trakcie realizacji zamówienia podstawowego budowy sieci zewnętrznej wod-kan w ul. Siewierskiej wystąpiła konieczność wykonania zamówienia dodatkowego, którego wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia na etapie projektu z uwagi na poniższe uwarunkowania: W trakcie opracowywania dokumentacji projektowej projektant pozytywnie uzgodnił lokalizację trasy sieci wodociągowej i rurociągu tłocznego ścieków sanitarnych dla CSLiW Pogoria przy ul. Malinowe Górki na posiedzeniu Zespołu Uzgodnień Dokumentacji Opinia NR ZUD 154/09 z dnia 24.09.2009r. Uzgodnienie obejmowało trasę przebiegającą w ul. Malinowe Górki i ul. Siewierskiej, wykonane było na aktualnej mapie do celów projektowych zakupionej w Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej. W trakcie wykonawstwa robót wod-kan w ul. Siewierskiej między budynkami 6 i 12 stwierdzono w przekopach istniejący kolektor żelbetowy Dw/Dz 1200/1500 mm prawdopodobnie własności Huty Katowice. Kolektor ten spowodował kolizję z nowobudowaną siecią wod -kan. Projektant rozwiązał kolizję z kanałem poprzez wykonanie dwóch obejść. Zaszła konieczność montażu dodatkowych kształtek połączeniowych wraz z odpowietrzeniem i odwodnieniem powstałego obejścia lewarowego. Projektant nie mógł przewidzieć nie zinwentaryzowanych urządzeń podziemnych, ponieważ dokonał w dniu 24.09.2009r. pozytywnego uzgodnienia trasy sieci wod -kan na posiedzeniu Zespołu Uzgodnień Dokumentacji w Dąbrowie Górniczej, o którym mowa powyżej w rzeczonej argumentacji. Należy dodatkowo wykonać przekroczenie, nowobudowanym wodociągiem i rurociągiem tłocznym ścieków sanitarnych, kolektora nie zinwentaryzowanego na geodezyjnych mapach zasadniczych miasta. 1.5.W trakcie realizacji zamówienia podstawowego budowy zbiornika p.poż., placu centralnego na brzegu zbiornika wody, sieci wod-kan na terenie CSLiW przy ul. Malinowe Górki i przy ul. Siewierskiej wystąpiła konieczność wykonania zamówienia dodatkowego, którego wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia na etapie projektu z uwagi na poniższe uwarunkowania: Zachodzi konieczność wypompowania wody gruntowej za pomocą dodatkowej zabudowy 50 szt. igłofiltrów w trakcie budowy zbiornika p.poż. na terenie CSLiW Pogoria przy ul. Malinowe Górki oraz dodatkowego pompowania przy zastosowaniu systemu drenażu przy posadowieniu sieci wod -kan. przy ul. Malinowe Górki i ul. Siewierskiej jak również dodatkowego zabezpieczenia przed napływem wód gruntowych przy posadowieniu muru oporowego przy budowie placu centralnego przy brzegu zbiornika. Na podstawie dokumentacji geotechnicznej wykonanej w sierpniu 2008r. przez GEOBUD Katowice na terenie budowanego obiektu przy ul. Malinowe Górki oraz na podstawie pkt. 4 dokumentacji projektowej nr 3.2.7, 3.2.8a,3.2.8b,3.2.9a,3.2.9b,3.2.9c opracowanej w 2009r. przyjęto, że poziom wody gruntowej znajduje się ok. 1,8 m poniżej powierzchni terenu. Po wykonaniu przekopów kontrolnych stwierdzono występowanie wody gruntowej na głębokości 1,1 m od powierzchni terenu, co potwierdził nadzór hydrogeologiczny notatka z dnia 14.02.2011r. Podniesienie poziomu wód gruntowych związane było z ulewnymi opadami w 2010r. oraz kilkukrotnym wystąpieniem okresowych podtopień na terenie Gminy Dąbrowa Górnicza trwającymi okresowo od maja do października w 2010r. oraz wystąpieniem powodzi w południowej Polsce. Dla przedstawienia nieprzewidywalności wystąpienia podniesienia poziomu wód gruntowych w 2010r i 2011r. na podstawie danych Centrum Zarządzania Kryzysowego w Dąbrowie Górniczej zawartych w piśmie z dnia 12.04.2011r. nr pisma CZK.5544.8.2011, dokonano porównania ilości podtopień na przestrzeni 4 lat: w 2010 roku wystąpiło 67 zgłoszonych zalań w tym: dróg, przejść podziemnych, torowisk, posesji, w 2009 roku wystąpiły 23 zalania w tym: dróg i posesji, w 2008r. wystąpiło 9 zalań w tym: dróg i posesji, w 2007r. wystąpiło 15 zalań w tym: dróg i posesji. 1.6.W trakcie realizacji zamówienia podstawowego budowy budynku administracyjno-socjalnego przy ul. Letniej 9 wystąpiła konieczność wykonania zamówienia dodatkowego, którego wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia na etapie projektu z uwagi na poniższe uwarunkowania: Należy wykonać zamówienie dodatkowe w budynku administracyjno -socjalnym przy ul. Letniej związane ze stanem technicznym istniejącego budynku, które stwierdzono po dokonaniu wykopów, rozbiórek oraz całkowitego odkrycia konstrukcji budynku po wyprowadzeniu się użytkowników z obiektu. W trakcie wykonywanych robót rozbiórkowych w budynku stwierdza się po dokonaniu odkrywek zły stan techniczny istniejących elementów konstrukcyjnych budynku oraz błędne wykonanie w poprzednich latach elementów konstrukcyjnych, co jest niezgodne ze współczesną wiedzą techniczną. W trakcie prowadzenia robót rozbiórkowych wystąpiły następujące roboty, których nie można było przewidzieć na etapie opracowania projektu i składania oferty przez Wykonawcę robót: a)w związku z posadowieniem istniejących słupów żelbetowych na przeponie z chudego betonu oraz brakiem kotwienia zbrojenia tych słupów z fundamentem należy wykonać wzmocnienia istniejących słupów, zgodnie z rysunkami dodatkowymi projektanta, b)po dokonaniu odkrywek posadzki stwierdzono między górą podłoża, a dołem wylewki posadzki przerwę grubości około 10 cm w związku z istniejącym niedostatecznym zagęszczeniem warstwy piasku pod posadzkami w związku z tym należy tę wylewkę skuć i wykonać nową na zagęszczonej podsypce, c)stwierdzono po odkuciu tynków zły stan części istniejących ścianek oraz brak wzmocnienia otworów okiennych co spowodowało zwiększenie robót rozbiórkowych i wzmacniających konstrukcję budynku, d)po dokonaniu odkrywek stwierdzono kolizję istniejącego fragmentu rusztu fundamentowego z nowo projektowanym fundamentem windy co spowodowało zmianę lokalizacji szybu windowego i dodatkowe prace rozbiórkowe i konstrukcyjne. 2.W trakcie realizacji zamówienia podstawowego wystąpiła konieczność wykonania zamówienia dodatkowego zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 5) ppkt a) ustawy Pzp, które udzielone zostanie dotychczasowemu Wykonawcy zadania podstawowego tj. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Remontowo-Budowlane A. Piaskowski i Spółka Sp. z o.o. z siedzibą w Dąbrowie Górniczej przy {Dane ukryte} -Lider Konsorcjum oraz Przedsiębiorstwu Robót Inżynieryjnych Boszko- Kozubski Sp. z o.o. Spółka Komandytowa z siedzibą w Dąbrowie Górniczej, przy ul. Zagłębia Dąbrowskiego 9 - Partner Konsorcjum - ogłoszenie o udzieleniu zamówienia podstawowego opublikowane zostało w Biuletynie Zamówień Publicznych pod numerem ogłoszenia: 277014 - 2010 w dniu 03.09.2010, nieobjętego zamówieniem podstawowym, niezbędnego do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego o wartości nie przekraczającej 50% wartości zamówienia podstawowego, przy czym z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów. Zaznaczyć należy, że konieczność wykonania zamówienia dodatkowego nastąpiła na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia z przyczyn omówionych poniżej: 2.1.W trakcie realizacji zamówienia podstawowego na budowę CSLiW Pogoria przy ul. Letniej wystąpiła konieczność wykonania zamówienia dodatkowego, którego wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia na etapie projektu. Wyburzenie basenu ziemnego zlokalizowanego na działce nr 2/2 k.m.5 przy ulicy Letniej 9 będącej w trwałym zarządzie CSiR. W planach CSiR była budowa hali stalowej sportowej prefabrykowanej do gry w piłkę plażową przy ul.Letniej 9. CSiR planował wykorzystanie istniejącego środka trwałego pn. basen Zielona - Kąpielisko otwarte jako fundamentu i podstawy dla budowy hali stalowej. W trakcie opracowywania przez WIM koncepcji a następnie dokumentacji projektowej CSLiW Pogoria w latach 2008 -2009 oraz w trakcie prowadzenia przez WIM procedury dotyczącej wyboru Wykonawcy robót budowy CSLiW Pogoria planowana była równolegle przez CSiR budowa hali sportowej z wykorzystaniem konstrukcji basenu tj. przygotowywane były dokumenty do budowy hali sportowej: opinia Instytutu Techniki Budowlanej - 2009r., uzgodnienia z ZRB MOSTMAR -2009, 2010r. Obecnie CSiR na naradzie w dniu 03.02.2011r. zajął stanowisko w sprawie potrzeby rozbiórki basenu, podtrzymał je w piśmie nr CSiR/GtiOO/GJ/877/2011 z dnia 14.04.2011r. Sporządzona została w kwietniu 2011r. przez Pracownię Projektową PIK Sp. Z o.o. Sosnowiec Ocena stanu technicznego basenu pod kątem wykorzystania niecki do posadowienia hali stalowej, która potwierdza uzasadnione stanowisko w sprawie potrzeby rozbiórki basenu. Przygotowanie fundamentów i terenu budowy pod halę sportową stalową nie wchodziło w zakres zadania współfinansowanego ze środków EFRR pod nazwą Budowa Centrum Sportów Letnich i Wodnych POGORIA w ramach zadania inwestycyjnego pn. Rozwój infrastruktury aktywnych form turystyki i rekreacji na terenie gmin Będzin, Siewierz, Sławków i Dąbrowa Górnicza - Centrum Sportów Letnich i Wodnych POGORIA- Etap I. Wydatki ponoszone na budowę obiektów CSLiW Pogoria przy ul. Letniej 9 stanowią wydatki niekwalifikowane w/w projektu. Teren rozbiórki basenu znajduje się na działce 2/2 k.m. 5 będącej w trwałym zarządzie CSiR, teren został przekazany, na podstawie protokołu przekazania terenu z dnia 09.09.2010r. Wykonawcy robót budowy Centrum Sportów Letnich i Wodnych POGORIA. Na terenie ogrodzonym pracuje obecnie Konsorcjum dwóch firm Wykonawców i trzech zgłoszonych Podwykonawców. Obecnie wobec podjęcia przez CSiR decyzji o nieprzydatności konstrukcji basenu do wykorzystania przy planowanej budowie hali sportowej celowa jest rozbiórka konstrukcji basenu będącego w złym stanie technicznym. Z przyczyn gospodarczych wprowadzenie na teren wyburzeń, będący obecnie terenem budowy dla 5 firm, nowego Wykonawcy wymaga poniesienia przez Zamawiającego dodatkowych kosztów tj.: -kosztu ogrodzenia terenu wyburzeń basenu w celu wprowadzenia Wykonawcy robót rozbiórkowych, długość ogrodzenia l = 200 mb wraz z wrotami wraz z demontażem ogrodzenia -koszt przeniesienia lokalizacji dźwigu obsługującego budowane obiekty w inne miejsce w celu udostępnienia Wykonawcy rozbiórki basenu drogi technologicznej dla prowadzenia rozbiórki -koszty urządzenia zaplecza budowy dla kolejnego Wykonawcy poza terenem działki 2/2 k.m. 5 wraz z kosztami mediów -koszty przeniesienia pakamer zaplecza budowy PRI Boszko - Kozubski Sp. z o.o.,Sp. Komandytowa z uwagi na potrzebę udostępnienie osobnej drogi dojazdowej, w miejscu obecnie usytuowanych pakamer PRI Boszko- Kozubski, dla Wykonawcy rozbiórki basenu -koszt wprowadzenia na budowę nowego geodety do wykonania pomiaru geodezyjnego powykonawczego zmian zagospodarowania terenu po rozbiórce basenu oraz koszt ponownej opłaty w Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej Z przyczyn technicznych niemożliwe jest oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego ze względu na następujące uwarunkowania: -brak możliwości wydzielenia kolejnej drogi technologicznej dla ciężkiego sprzętu pracującego przy wyburzeniach, z uwagi na strefę bezpieczeństwa wokół pracującego przy budowanych obiektach dźwigu, ponieważ Wykonawca robót CSLiW Pogoria obecnie przemieszcza się drogą technologiczną przy basenie a przeniesienie dźwigu w inne miejsce wymagałoby wycinki drzew, która w obecnym terminie lęgowym ptaków jest niemożliwa -brak możliwości zabezpieczenia kolejnej drogi technologicznej w pobliżu 5,5 m wykopów szerokoprzestrzennych z uwagi na prowadzenie prac związanych z posadowieniem komór i przepompowni oczyszczalni ścieków oraz posadowienie podziemnych 2 -ch zbiorników p.poż. -brak możliwości wydzielenia placu do zawracania sprzętem ciężkim -brak możliwości udostępnienia na działce nr 2/2 k.m.5 wolnego placu pod zaplecze budowy kolejnego Wykonawcy -brak osobnej drogi dojazdowej do basenu z uwagi, że obecny Wykonawca porusza się po drogach dojazdowych, które są placem budowy i wkrótce zostanie wykonana na nich nowa nawierzchnia dróg -w miejscu przewidywanej drogi technologicznej dla potrzeb rozbiórki basenu projektowana jest budowa nowej jezdni asfaltowej, pryszniców wolnostojących, fragmentu boisk do piłki siatkowej oraz grilla. 3.Konieczność realizacji w/w zamówienia dodatkowego nie była możliwa do przewidzenia przez Zamawiającego na etapie zlecania prac projektowych. Zamawiający prowadził postępowanie w sprawie zamówienia publicznego na roboty budowlane w oparciu o dokumentację projektową wykonaną przez Spółdzielnię Pracy INWESTPROJEKT - KATOWICE zaopatrzoną w oświadczenie, że dokumentacja projektowa została wykonana zgodnie z umową, obowiązującymi przepisami ustawy Prawo budowlane, normami i wytycznymi oraz, że została wykonana i przekazana w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć. Zamówienia dodatkowego nie można było przewidzieć w momencie składania oferty przez Wykonawcę robót podstawowych i zawarcia umowy podstawowej na roboty budowlane. 4 .Projektant w Protokole Konieczności NR 4 z dnia 23.05.2011r dot. zamówienia dodatkowego oświadczył, że w toku realizacji umowy nr ZP/200/WIM/08 z dnia 12.01.2009r. na wykonanie projektu budowlanego i wykonawczego dla budowy Centrum Sportów Letnich i Wodnych POGORIA wraz z budową i przebudową ścieżek rowerowych w Dąbrowie Górniczej w ramach zadania inwestycyjnego p.n. Rozwój infrastruktury aktywnych form turystyki i rekreacji - Centrum Sportów Letnich i Wodnych POGORIA- etap I dołożył należytej staranności przy realizacji zadania. Projektant dnia 15.12.2009r. w protokole odbioru końcowego zdawczo- odbiorczego nr 4 dokumentacji projektowej oświadczył, że dokumentacja projektowa została wykonana zgodnie z umową, obowiązującymi przepisami ustawy Prawo budowlanego, normami i wytycznymi oraz, że została wykonana i przekazana w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć. Oświadczył, że zamówienie dodatkowe na roboty budowlane niezbędne do prawidłowego wykonania robót budowlanych podstawowych, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia wymienione w pkt.1 wynikają z faktu, że wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego a wymienione w pkt. 2 wynikają z przyczyn technicznych i gospodarczych, których oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 15463820110 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | |
Data publikacji zamówienia: | 2011-06-12 |
Rodzaj zamówienia: | roboty budowlane |
Tryb& postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Czas na realizację: | - |
Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE |
Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 |
Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | bip.dabrowa-gornicza.pl |
Informacja dostępna pod: | |
Okres związania ofertą: | 0 dni |
Kody CPV
45200000-9 | Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej | |
45215000-7 | Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów budowlanych opieki zdrowotnej i społecznej, krematoriów oraz obiektów użyteczności publicznej |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Data udzielenia | Wartość |
---|---|---|---|
Budowa Centrum Sportów Letnich i Wodnych POGORIA w ramach zadania inwestycyjnego pn. Rozwój infrastruktury aktywnych form turystyki i rekreacji na terenie gmin Będzin, Siewierz, Sławków i Dąbrowa Górnicza - Centrum Sportów Letnich i Wodnych POGORI | Konsorcjum: PRB A. Piaskowski i Spółka Sp. z o.o. - Lider Dąbrowa Górnicza | 2011-06-24 | 801 759,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2011-06-24 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 452150007 452000009 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 2 Kwota oferty w PLN: 1 603 520,00 zł Minimalna złożona oferta: 1 603 520,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 1 603 520,00 zł Maksymalna złożona oferta: 1 603 520,00 zł | |||
Budowa Centrum Sportów Letnich i Wodnych POGORIA w ramach zadania inwestycyjnego pn. Rozwój infrastruktury aktywnych form turystyki i rekreacji na terenie gmin Będzin, Siewierz, Sławków i Dąbrowa Górnicza - Centrum Sportów Letnich i Wodnych POGORI | PRI Boszko-Kozubski Sp. z o.o. Spółka Komandytowa - Partner Dąbrowa Górnicza | 2011-06-24 | 801 759,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2011-06-24 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 452150007 452000009 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 2 Kwota oferty w PLN: 1 603 520,00 zł Minimalna złożona oferta: 1 603 520,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 1 603 520,00 zł Maksymalna złożona oferta: 1 603 520,00 zł |