Wynik przetargu

Adres: ul. Szczepańska, 31-011 Kraków, woj. małopolskie
Dane kontaktowe: email: spochwala@cricoteka.pl
tel: 12 421 69 75
fax: 12 421 28 40
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 17350920140 Data Udzielenia: 2014-08-11
Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
45212000-6 Roboty budowlane w zakresie budowy wypoczynkowych, sportowych, kulturalnych, hotelowych i restauracyjnych obiektów budowlanych
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Wykonanie robót dodatkowych przy budowie budynku Muzeum T. Kantora i nowej siedziby Cricoteki na podstawie potokołu konieczności nr 7a Przedsiębiorstwem Budownictwa Przemysłowego Chemobudowa-Kraków S.A.
Kraków
1 209 342,00
1,00
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2014-08-11
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
452120006
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
1 209 342,00 zł
Minimalna złożona oferta:
1 209 342,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
1 209 342,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
1 209 342,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Kraków: Wykonanie robót dodatkowych przy budowie budynku Muzeum T. Kantora i nowej siedziby Cricoteki na podstawie potokołu konieczności nr 7a


Numer ogłoszenia: 173509 - 2014; data zamieszczenia: 11.08.2014

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora "Cricoteka", ul. Szczepańska 2, 31-011 Kraków, woj. małopolskie, tel. 12 421 69 75, faks 12 421 28 40.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Instytucja Kultury Województwa Małopolskiego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie robót dodatkowych przy budowie budynku Muzeum T. Kantora i nowej siedziby Cricoteki na podstawie potokołu konieczności nr 7a.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest: dostosowanie rozwiązań budowlano-instalacyjnych do planowanej zmiany standardów zabezpieczenia zbiorów i zmiany przepisów prawnych oraz do zmian na rynku dostępnych technologii i materiałów.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.21.20.00-6.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    tak, projekt/program: Małopolski Regionalny Program Operacyjny na lata 2007 - 2013.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
31.07.2014.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Przedsiębiorstwem Budownictwa Przemysłowego Chemobudowa-Kraków S.A., ul. Klimeckiego 24, 30-705 Kraków, kraj/woj. małopolskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 1132716,47 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    1209342,40


  • Oferta z najniższą ceną:
    1209342,40
    / Oferta z najwyższą ceną:
    1209342,40


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Dostosowanie rozwiązań budowlano-instalacyjnych do planowanej zmiany standardów zabezpieczenia zbiorów i zmiany przepisów prawnych oraz do zmian na rynku dostępnych technologii i materiałów -6 marca 2013 r. ukazał się projekt Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w sprawie zabezpieczenia zbiorów muzeum przed pożarem, kradzieżą i innym niebezpieczeństwem grożącym ich zniszczeniem lub utratą. Projekt jest procedowany zgodnie z wykazem prac legislacyjnych Rady Ministrów (status: prace w toku; ostatnia opublikowana wersja: z dnia 21.10.2013). Zakłada się wejście w życie nowych przepisów po zakończeniu ścieżki legislacyjnej. Projektowany akt prawny ma zastąpić Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 1 grudnia 2008 r. w sprawie zabezpieczenia zbiorów muzeum przed pożarem, kradzieżą i innym niebezpieczeństwem grożącym zniszczeniem lub utratą zbiorów oraz sposobów przygotowania zbiorów do ewakuacji w razie powstania zagrożenia (Dz. U. Nr 229, poz. 1528). Jednym z celów zmiany ww. rozporządzenia jest dostosowanie wymagań technicznych dotyczących zabezpieczenia zbiorów przed kradzieżą i innym niebezpieczeństwem grożącym ich zniszczeniem lub utratą do nowych norm technicznych regulujących zasady stosowania zabezpieczeń technicznych. Planowana zmiana rozporządzenia ws zabezpieczeń zbiorów ma miejsce także w związku z wprowadzeniem w życie Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. Nr 109, poz. 719). Obiekt przy ul. Nadwiślańskiej nie jest co prawda muzeum w prawnym tego słowa znaczeniu, ale ewolucji w tym kierunku się nie wyklucza. Przede wszystkim jednak podkreślić należy fakt, że w Muzeum T. Kantora oraz w nowej siedzibie ODSTK Cricoteka przechowywane i udostępniane będą bardzo cenne zbiory związane nie tylko z twórczością Kantora, ale także zbiory sztuki nowoczesnej - także wypożyczane z renomowanych instytucji krajowych i zagranicznych. Odpowiednie zabezpieczenia w budynku są więc niezbędne po to, aby spełnić najwyższe wymagane standardy. Standardy te w dużym stopniu wyznaczają krajowe przepisy dotyczące przechowywania i udostępniania zbiorów. Standardy te wyznaczają także konkretne instytucje krajowe i zagraniczne. Ich nie spełnienie prowadzi zwykle do istotnego zwiększenia kosztów ubezpieczenia, kosztów dodatkowych tymczasowych zabezpieczeń. Może też jednak doprowadzić do braku możliwości wypożyczenia dzieł sztuki, a takie sytuacje wpłyną negatywnie zarówno na postrzeganie instytucji w świecie fachowców, jak i na istotne ograniczenie oferty programowej i liczby odbiorców. Podkreślić też należy że planowane zmiany w zakresie poprawy zabezpieczeń dotyczą nie tylko muzealiów, ale zbiorów. Dodatkowo zaznaczyć należy, że w kwestii przechowywania i udostępniania zbiorów obowiązują przepisy wymagające dostosowania rodzaju zabezpieczeń technicznych i zakres ich stosowania w miejscach przechowywania i eksponowania zbiorów do potencjalnych zagrożeń oraz do wartości zabezpieczanych zbiorów. Zalecane jest zindywidualizowanie środków ochrony w zależności od specyfiki zbiorów i specyfiki obiektu. Ponowna analiza zabezpieczeń zbiorów w świetle zmienionych norm i przepisów wykazała, że wprowadzić należy szereg zmian w zakresie zabezpieczeń (przed kradzieżą, zniszczeniem, pożarem) technicznych, budowlanych, mechanicznych i elektronicznych. Zmiany te dotyczą takich elementów jak: modyfikacje w zakresie systemów wentylacji i klimatyzacji, ochrony przed promieniowaniem UV i IR, ochrony przed kradzieżą (nowe klasy zestawów okiennych i drzwiowych, systemy monitoringu, systemy kontroli dostępu). Wnioskowane zmiany w zakresie zabezpieczeń technicznych, budowlanych i mechanicznych oraz elektronicznych, obejmują: zmianę klas wytypowanych okien i drzwi zgodnie z PN-EN 1627 (okna w klasie RC3 odporności na włamanie, drzwi w klasie 3 odporności na włamanie, drzwi w klasie 2 odporności na włamanie, szyby P2A zgodnie z PN-EN 356), dodatkowych zamków (zgodnie z PN-EN 12209), podwyższenie współczynnika ochrony przez promieniowaniem UV szyb, system centralnego klucza, docelowe zastosowanie cyfrowych kamer monitoringu wizyjnego i modyfikacja rozstawu urządzeń rejestrujących, dyslokację magazynów zbiorów i archiwum, podniesie standardów instalacji (zabezpieczeń elektronicznych, instalacji sanitarnych przeznaczonych dla obsługi pomieszczeń ze zbiorami). Skutkiem powyższych zmian są z kolei takie konieczne zmiany jak modyfikacja ścian działowych, modyfikacja posadzek, zmiana rozprowadzenia instalacji. Innym powodem zmian rozwiązań budowlano-instalacyjnych jest wycofanie z produkcji i z serwisowania szeregu rozwiązań - zaprojektowanych w latach 2008-2009. Wycofywane z zabezpieczeń obiektów, w których przechowywane są zbiory (zabytki, obiekty sztuki) są analogowe systemy monitoringu wizyjnego. W zakresie okablowania strukturalnego wycofywane są skrętki cat 5. Urządzenia zasilane energią elektryczną zastępowane są przez coraz bardziej energooszczędne rozwiązania. Systemy klimatyzacyjne systematycznie zastępowane są przez nowe, pozwalające na precyzyjną regulację temperatury i wilgotności i bardziej efektywne działanie. Zmiany w tym zakresie Beneficjent pragnie wprowadzić w celu dostosowania się do dostępnych na rynku technologii, obniżenia kosztów eksploatacyjnych budynku, zapewnieniu budynkowi wszystkich zakładanych funkcjonalności. Jak wyżej wspomniano: zalecane jest zindywidualizowane podejście (odniesienie do konkretnego obiektu) w zakresie zabezpieczeń - także z zakresu ppoż. Często standardowe rozwiązania okazują się niewystarczające. Z tego powodu wnioskuje się, aby w budynku poszerzyć w stosunku do zaprojektowanego zakres zabezpieczenia ppoż. dla wybranych elementów konstrukcyjno-budowlanych w celu osiągnięcia odporności ogniowej R 120, R 30 i R 60. Dotyczy to tak sal wystawowych, magazynów, archiwów oraz sali wielofunkcyjnej. Zabezpieczenia tej klasy nie wymagano w umowie z Generalnym Wykonawcą. W starym budynku zasadność wykonania tych zabezpieczeń związana jest z ponowną oceną zabezpieczeń ppoż. dokonaną po uzupełnieniu o elementy stalowe konstrukcji dachu oraz w kontekście docelowego wykorzystywania sali wielofunkcyjnej (w tym zmian wymuszonej przez postęp w zakresie technologii scenicznej mechaniki górnej jaki miał miejsce w ostatnich 3 latach). Wnioskując o powyższe rozwiązania przeanalizowano zarówno planowane do wprowadzenia w życie standardy, nowe normy jak i postęp techniczny oraz faktyczne wycofanie lub zapowiedź wycofania z produkcji i serwisowania technologii, materiałów i urządzeń. Wykonanie tych prac z cała pewnością jest z korzyścią dla Inwestora. Wykonania tych prac nie można było przewidzieć na etapie przygotowania inwestycji do realizacji w 2008 lub w 2009 r.: zmiana przepisów prawnych miała miejsce już po rozpoczęciu robót budowlanych i w trakcie jej trwania. Wykonanie prac w omawianym zakresie jest najbardziej uzasadnione na etapie realizacji podstawowych robót budowlanych. Przeprowadzenie ich po zakończeniu zasadniczych robót budowlanych albo będzie niemożliwe bez znaczącej ingerencji w rozwiązania budowlano-konstrukcyjne i elementy wykończeniowe, albo będzie nieracjonalne z punktu wydatkowania środków publicznych. Ze względów technologicznych i technicznych wskazane jest udzielenie zamówienia Generalnemu Wykonawcy zasadniczego etapu robót budowlanych.