Wynik przetargu
obsługa prawna Gminy Miejskiej Złotoryja
Zamawiający:
Gmina Miejska Złotoryja
Adres: | Pl. Orląt Lwowskich 1, 59-500 Złotoryja, woj. dolnośląskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: um@zlotoryja.pl tel: 768 779 138 fax: 768 783 120 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 5610420130 | Data Udzielenia: | 2013-02-11 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Kody CPV
79100000-5 | Usługi prawnicze | |
79110000-8 | Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej | |
79111000-5 | Usługi w zakresie doradztwa prawnego |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
obsługa prawna Gminy Miejskiej Złotoryja | Kancelaria Radcy Prawnego Barbara Szynkowska Legnica | 432 000,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2013-02-11 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 791000005 791100008 791110005 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 432 000,00 zł Minimalna złożona oferta: 432 000,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 432 000,00 zł Maksymalna złożona oferta: 432 000,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Złotoryja: obsługa prawna Gminy Miejskiej Złotoryja
Numer ogłoszenia: 56104 - 2013; data zamieszczenia: 11.02.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Miejska Złotoryja, Pl. Orląt Lwowskich 1, 59-500 Złotoryja, woj. dolnośląskie, tel. 076 8779138, faks 076 8783120.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
obsługa prawna Gminy Miejskiej Złotoryja.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
1. Wykonywanie zastępstwa procesowego Gminy Miejskiej Złotoryja oraz jej jednostek organizacyjnych we wszystkich sprawach, w których Zleceniodawca lub jej jednostki organizacyjne są stroną lub uczestnikiem postępowania ; w tym występowanie przed sądami powszechnymi i administracyjnymi we wszystkich instancjach oraz przed Sądem Najwyższym, sporządzanie pozwów, odpowiedzi na pozew, pism procesowych, wniosków w postępowaniu nieprocesowym, skarg w postępowaniu przed sądami administracyjnymi, wnoszenie skarg kasacyjnych oraz skarg o stwierdzenie nieważności prawomocnego orzeczenia; Reprezentowanie w postępowaniu egzekucyjnym, przygotowywanie pism i wniosków w tym postępowaniu, 2. Wykonywanie doradztwa prawnego na rzecz Gminy Miejskiej Złotoryja i jej jednostek organizacyjnych w zakresie zastępstwa procesowego przed sądami powszechnymi i sądami administracyjnymi, 3. udzielanie porad, konsultacji, sporządzanie opinii prawnych, opiniowanie projektów umów; opiniowanie projektów aktów wewnętrznych i udział w obradach Rady Miejskiej..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-5, 79.11.00.00-8, 79.11.10.00-5.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
31.01.2013.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Kancelaria Radcy Prawnego Barbara Szynkowska, ul. Złotoryjska 21/2, 59-220 Legnica, kraj/woj. dolnośląskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 432000,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
432000,00
Oferta z najniższą ceną:
432000,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
432000,00
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Uwzględniając okoliczności opisane poniżej Zamawiający zdecydował o konieczności zawarcia umowy dotyczącej wykonywania zastępstwa procesowego przed sądami , trybunałami i innymi organami orzekającymi oraz bieżącej obsługi prawnej w trybie zamówienia z wolnej ręki. Podstawę do zastosowania tego trybu stanowi art. 66 w związku z art. 5 ust. 1 b oraz ust. 1 a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych. Usługi prawnicze mają charakter usług niepriorytetowych (Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym Dz. U. z dnia 28 stycznia 2010 r. nr 12 poz. 68), w związku z czym do zamówień na te usługi zastosowanie mają regulacje art. 5 ustawy Pzp W ramach obsługi prawnej Zamawiającej usługi polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego i doradztwie prawnym w zakresie tego zastępstwa mają najwyższy udział wartościowy w zamówieniu - zatem zgodnie z treścią art. 5 ust. 2 ustawy Pzp możliwe jest ich udzielanie (w całości) w trybie zamówienia z wolnej ręki lub negocjacji bez ogłoszenia z pominięciem ustawowych przesłanek stosowania tych trybów . Ilość spraw sądowych systematycznie ulega zwiększeniu po przejęciu przez Zamawiającą od spółki komunalnej dochodzenia zaległych czynszów oraz z uwagi na coraz większą ilość spraw o eksmisję z lokali komunalnych, coraz częściej też zachodzi konieczność przymusowego dochodzenia czynszów dzierżawnych oraz opłat za użytkowanie wieczyste gruntów, spraw tych jest kilkaset rocznie . Rośnie też systematycznie ilość spraw związanych z reprezentacją przed sądem jednostek organizacyjnych Zamawiającej, w tym szkół i przedszkoli. Kancelaria Radcy Prawnego Barbara Szynkowska reprezentuje obecnie interesy Zamawiającej przed sądami powszechnymi w wielu procesach sądowych obejmujących bardzo różne dziedziny prawa w tym prawo cywilne i prawo zamówień publicznych , prawo pracy, przed sądami administracyjnymi stosując bardzo szeroko pojęte prawo administracyjne (w tym prawo budowlane, zagospodarowanie przestrzenne , ochrona zabytków), prowadzi też sprawy z zakresu prawa wykroczeń a nawet prawa karnego. Średni czas trwania sprawy sądowej w I instancji, w której prowadzi się postępowanie dowodowe często wynosi około 2 lat , a wartości przedmiotu sporu są znaczne . Sprawy te wymagają niezwykle czasochłonnej współpracy z komórkami organizacyjnymi Zamawiającej oraz sporego nakładu pracy, związanego z bardzo dużą ilością analiz materiałów , dokumentów oraz pism procesowych, jakich sporządzenia wymaga należyte prowadzenie postępowań przez pełnomocnika. Przed rozpoczęciem każdego postępowania sądowego oraz w jego trakcie , w celu sprawnego i odpowiedniego przygotowania materiałów procesowych oraz strategii procesowej , konieczne jest prowadzenie bieżącej konsultacji z pracownikami Zamawiającej . Prowadzenie tak wielu , bardzo różnych spraw , wymaga ogromnej wiedzy i doświadczenia , profesjonalizmu oraz inteligencji emocjonalnej. Z uwagi na powyższe zasadnym jest zapewnienie w sposób ciągły i niezakłócony profesjonalnej obsługi prawnej Zamawiającej oraz kontynuowanie współpracy z kancelarią zarówno w aktualnie prowadzonych sporach sądowych , jak również w przypadkach przyszłych ewentualnych sporów . Z uwagi na to , że tzw. zastępstwa sądowe są przeważającą częścią zamówienia udzielenie całego zamówienia, może nastąpić z wolnej ręki . Podkreślenia wymaga w tej części ogromne wyzwanie jakim stało się dla Zamawiającej oraz dla reprezentującej ją kancelarii prawnej odziedziczenie spadku po zadłużonym przedsiębiorcy, którego wierzycielami było wiele bardzo różnych podmiotów w tym Urząd Skarbowy. W skład spadku wchodzą m.in. trzy nieruchomości obciążone hipotekami o skomplikowanym stanie prawnym w sposób niepełny ujawnionym w księgach wieczystych . Luki prawne jakie ujawniły się w tej sprawie oraz brak doświadczenia komornika w sporządzaniu spisów inwentarza w tak skomplikowanym stanie faktycznym wykazały , że ciągłość obsługi prawnej wykonywanej przed podmiot o bardzo szerokiej wiedzy prawniczej jest konieczna, by ustrzec Gminę przed bardzo negatywnymi skutkami finansowymi . Sprawa ta jest ciągle w toku, na jej bazie prowadzonych jest kilka skomplikowanych spraw sądowych, które wymagają bacznej uwagi . W związku ze spadkiem mogą się ciągle ujawnić następne spory sądowe , które angażują bardzo dużo czasu i uwagi prawnika . W tej sprawie szczególnie ujawniła się konieczność wykonywania całej obsługi prawnej Zamawiającej przez jeden podmiot. Długotrwała współpraca prawnika z Zamawiającą pozwoliła na ustalenie , że stan prawny nieruchomości spadkowych jest inny niż ujawniony w księgach wieczystych. Niezależnie od powyższego wskazać należy na podstawy zastosowania trybu udzielenia zamówienia z wolnej ręki Kancelarii Radcy Prawnego Barbara Szynkowska z następujących względów : Przepis art. 5 ust. 1a P.z.p. wskazuje na dodatkową możliwość udzielenia zamówienia publicznego w trybie zamówienia z wolnej ręki poza przesłankami ustawowymi określonymi w art. 67 ust. 1 P.z.p., uzależniając powyższe od charakteru usług (usługi niepriorytetowe) oraz od szczególnych sytuacji, które zostały określone w tym przepisie jako negatywne skutki za-stosowania innego trybu udzielenia zamówienia niż zamówienie z wolnej ręki. W przypadku niniejszego zamówienia zachodzą szczególne okoliczności przemawiające za zastosowaniem trybu zamówienia z wolnej ręki . Niewątpliwie świadczenie usług doradztwa prawnego ma charakter osobisty, usługi prawnicze stanowią specyficzna materię wymagającą wysokich kwalifikacji od wykonawcy , przy wyborze osoby świadczącej obsługę prawną kierować się zatem należy kwalifikacjami , znajomością materii oraz doświadczeniem , które gwarantować będą najwyższą jakość usług. Aby prawidłowo wydatkować środki publiczne niezbędnym jest, by obsługę prawną Zamawiającej wykonywał prawnik o wieloletnim doświadczeniu w obsłudze tak specyficznego podmiotu jakim jest gmina ( istotne jest to, że Stare Miasto jest zabytkiem, w gminie funkcjonuje specjalna strefa ekonomiczna ), znający też bardzo dobrze otoczenie prawne Zamawiającej . Nie powinno ulegać wątpliwości , iż profesjonalną i rzetelną obsługę prawną może zapewnić jedynie Wykonawca posiadający bardzo szeroką wiedzę teoretyczną popartą odpowiednim doświadczeniem. Gwarancją właściwej obsługi prawnej w powyższym zakresie daje tylko powierzenie wykonywania usług osobie posiadającej wysokie kwalifikacje i długoletnią praktykę zawodową. Na podstawie doświadczeń poprzednich lat jest oczywiste , że fachowa ob-sługa prawna jest niezbędna w celu zapewnienia właściwego funkcjonowania Zamawiającej i realizacji jej zadań. Zlecenie obsługi prawnej doświadczonemu prawnikowi w wielu przypadkach może mieć znaczenie prewencyjne w tym sensie, iż pozwoli na niezwłoczne rozwiązanie problemów prawnych bez konieczności bezcelowego kontynuowania spraw, których negatywny wynik można przewidzieć. Spory sądowe i bieżąca obsługa prawna Zamawiającej ściśle się łączą, sprawy te się wzajemnie zazębiają , dlatego też Zamawiająca zamierza zawrzeć umowę z wieloletnim Wykonawcą dotychczas świadczącym usługi na rzecz Zamawiającej, przy czy właścicielka kancelarii wykonywać ma obsługę prawną osobiście . Zamawiająca w ciągu ostatnich dziesięciu lat współpracowała z kilkoma radcami prawnymi w tym od lipca 2003r. z radcą prawnym Barbarą Szynkowską . Dotychczasowa współpraca wykazała, że radca prawny Barbara Szynkowska dysponuje największym doświadczeniem, wiedzą i umiejętnością stosowania prawa jaka jest konieczna w codziennej pracy Zamawiającej . Pani Barbara Szynkowska w czasie swojej kariery prawniczej była sędzią orzekającym w wydziale cywilnym i gospodarczym, będąc od dwudziestu lat radcą prawnym pracowała m.in. w Urzędzie Kontroli Skarbowej w Legnicy zdobywając wiedzę w zakresie podatków, od dwudziestu lat współpracuje z jednym z banków ( w międzyczasie wykonywała obsługę prawną na rzecz dwóch innych banków ), co oznacza , że nabyła doświadczenie m.in. w zakresie zagadnień finansowych, współpracowała ze spółkami prawa handlowego i innymi podmiotami . Wykonując od lipca 2003 r. obsługę prawną na rzecz Zamawiającej wykazała się ogromną wiedzą i doświadczeniem oraz komunikatywnością i zaangażowaniem w pojawiające się problemy prawne. Niezależnie od ustalonych dni i godzin obsługi prawnej możliwy był zawsze kontakt z Panią Barbarą Szynkowską , która niezwłocznie reagowała na pojawiające się problemy . Gmina jako jednostka samorządu terytorialnego stosuje przepisy z bardzo wielu dziedzin prawa, aby prawnik wykonujący obsługę prawną był osobą rzeczywiście pomocną w bieżącej pracy Urzędu i jednostek organizacyjnych Gminy musi to być osoba, która posiada dużą wiedzę i doświadczenie z wielu dziedzin prawa i potrafi je prawidłowo zastosować w praktyce. Dotychczasowa współpraca z radcą prawnym Barbarą Szynkowską wykazała , że posiada ona taką wiedzę i doświadczenie i harmonijnie współpracuje z pracownikami Urzędu . Kontakt z innymi prawnikami i porównanie tej współpracy przemawia za stwierdzeniem, że próba zastąpienia Pani Barbary Szynkowskiej innym prawnikiem byłaby dokonana z wyraźną szkodą dla pracy Urzędu Miejskiego oraz jednostek organizacyjnych Gminy Miejskiej Złotoryja . Informacje o doświadczeniu innych prawników uzyskane przez Zamawiającego w trakcie badania rynku usług prawniczych z dołożeniem należytej staranności, potwierdziły niecelowość poszukiwania kancelarii w oparciu o tryb konkurencyjny, gdyż doświadczenie zdobyte przez Panią Barbarę Szynkowską przy ponad 9 letniej współpracy z Gmina Miejską Złotoryja jest niepowtarzalne, powoduje , że o wiele łatwiejszy jest kontakt pracowników z radcą prawnym , który od początku współpracuje z nimi przy prowadzeniu poszczególnych spraw i rozwiązał z nimi wiele pojawiających się problemów . W toku współpracy wypracowano wzajemne zaufanie , które jest warunkiem niezbędnym w przypadku obsługi prawnej. Należy również podkreślić , że zastosowanie dla całości zamówienia innego trybu niż zamówienie z wolnej ręki nie jest w stanie zagwarantować Zamawiającej należytej obsługi prawnej. W oparciu o powyższe uznano, że Kancelaria Radcy Prawnego Barbara Szynkowska jest właściwą jednostką do wykonania pracy, spełniającą przesłanki udzielania zamówienia publicznego z wolnej ręki z art. 67 ust. 1 pkt 1a) ww. ustawy, w oparciu o art. 5 ust. 1b ustawy Pzp.