Wynik przetargu

Adres: Krakowska 315 d, 43-300 Bielsko-Biała , woj. śląskie
Dane kontaktowe: email: poczta@zgo.bielsko.pl
tel: +48338297590
fax: +48 338297592
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 30339620160 Data Udzielenia: 2016-08-29
Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
Tryb postępowania [NB]: Negocjacje bez ogłoszenia
Kody CPV
44221300-8 Bramy
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Wymiana i naprawa bram wjazdowych na sortownię po pożarze - demontaż i montaż bram Damos Sp. z o.o
Bielsko-Biała
221 382,00
0,55
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2016-08-29
Dotyczy cześci nr:
0
Kody CPV:
44221300
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
221 383,00 zł
Minimalna złożona oferta:
221 383,00 zł
Ilość złożonych ofert:
3
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
221 383,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
242 776,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Ogłoszenie nr 303396 - 2016 z dnia 2016-08-29 r.
Bielsko-Biała : Wymiana i naprawa bram wjazdowych na sortownię po pożarze - demontaż i montaż bram
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -

Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Nazwa projektu lub programu



Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie


Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiających

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::


Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES:
Zakład Gospodarki Odpadami S.A., krajowy numer identyfikacyjny 072321490, ul. Krakowska   315 d, 43-300  Bielsko-Biała , państwo , woj. śląskie, tel. +48338297590, faks , e-mail
Adres strony internetowej (URL): www.zgo.bielsko.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Art. 3 ust 1 pkt 3 ustawy PZP

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać który z zamawiających zawarł umowę):
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Wymiana i naprawa bram wjazdowych na sortownię po pożarze - demontaż i montaż bram

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):


II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest wymiana i naprawa bram wjazdowych na sortownię po pożarze - demontaż i montaż bram w trybie negocjacji bez ogłoszenia. Zakres robót będących przedmiotem zamówienia został zawarty w SIWZ wraz z Załącznikiem z dnia 23.08.2016 r., roboty zostaną wykonane zgodnie z dokumentacją powykonawczą z 2012 r.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:


Zamówienie podzielone jest na części:

Nie

II.5) Główny Kod CPV: 44221300-8
Dodatkowe kody CPV:
SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Negocjacje bez ogłoszenia

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów


III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Postępowanie/część zostało unieważnione nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
26/08/2016

IV.2 Szacunkowa całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT
200000

Waluta
PLN


IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert
3
w tym

Liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw:


Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej:


Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej:


liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną:


IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:


IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Damos Sp. z o.o,  poczta@damos.com.pl,  ul. Otwarta 1 ,  43-300,  Bielsko-Biała ,  kraj/woj. śląskie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM


Cena wybranej oferty/wartość umowy
221382,78

Oferta z najniższą ceną/kosztem
221382,78
Oferta z najwyższą ceną/kosztem
242776,17

Waluta:


IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa


Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:


IV.8) Informacje dodatkowe:



IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ

IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie  negocjacji bez ogłoszenia  na podstawie art. 61  ustawy Pzp.


IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
W dniu 21 lipca 2016 r. w budynku sortowni Zakładu Gospodarki Odpadami S.A. w Bielsku-Białej miał miejsce pożar. Dowód pismo znak: MR.5558.108.2.16.RW Komendanta Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej z dnia 1 sierpnia 2016 r. W jego wyniku wystąpiły znaczne zniszczenia budynku sortowni, instalacji branżowych w tym instalacji elektrycznej oraz instalacji sortowniczej, potwierdzone w protokole oględzin z miejsca zdarzenia, wykonanym przez KONSUS Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, działającą w imieniu TUiR WARTA S.A., w którym ZGO S.A. jest ubezpieczony. Powyższe nieprzewidziane zdarzenie, którego Zamawiający nie mógł przewidzieć, spowodowało wyjątkową sytuację – znaczące zniszczenie budynku, awarię całej instalacji sortowniczej oraz między innymi spalenie się instalacji elektrycznej. W konsekwencji utratę możliwości przetwarzania odpadów o kodach 20 01 99 (inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny tzw. „suche”) oraz 15 01 06 (zmieszane odpady opakowaniowe). Wyjątkowa sytuacja nie wynika z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego. ZGO S.A. posiadało zgodne z przepisami przeciwpożarowymi zabezpieczenia. Ponadto to zgodnie z dyspozycją przepisów art. 429 k.c. w związku z treścią art. 750 k.c. wskazać należy, że z uwagi na zawartą w dniu 20 lipca 2015 r. umowę 9/ZP/ZGO/2015 na „Dozorowanie i ochronę obiektów, terenu i mienia Zakładu Gospodarki Odpadami S.A. w Bielsku Białej” z podmiotem, który w zakresie swej działalności zawodowej trudni się wykonywaniem czynności objętych przedmiotem umowy, o czym świadczy ujawniony w Krajowym Rejestrze Sądowym przedmiot działalności, wyjątkowa sytuacja nie wynika z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego. Dodatkowo należy zauważyć, że Zarząd ZGO S.A. dopiero w dniu 5 sierpnia 2016 r. został upoważniony Uchwałą nr 1/II/2016 Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy Spółki do zaciągania zobowiązań na przeprowadzenie postępowań o udzielenie zamówień niezbędnych dla potrzeb odtworzenia mienia, które uległo uszkodzeniu w wyniku pożaru hali sortowni w dniu 21 lipca 2016 r. A zatem dopiero w tym dniu stało się możliwe rozpoczęcie procedury udzielania zamówień publicznych. Jak wynika z treści oględzin, dopiero w dniu 27 lipca 2016 r. uzyskaliśmy zgodę ubezpieczyciela na rozpoczęcie prac remontowych i naprawczych. Natychmiast przystąpiliśmy do wykonywania ekspertyz w celu ustalenia zakresu przedmiotu zamówienia niezbędnego do zrealizowania zadania jakim jest odbudowa (remont) budynku sortowni, odbudowa instalacji elektrycznej oraz ponowne uruchomienie linii sortowniczej. Konieczność ta wynika z wielu powodów środowiskowych – konieczności zachowania ciągłości i niezwłoczności procesu przetwarzania odpadów oraz osiągnięcia określonych poziomów odzysku odpadów. Przepisy Ustawy Prawo Ochrony Środowiska z dnia 27 kwietnia 2001 r. (Dz. U. z 2016 r. poz. 672), a w szczególności art. 145 ust. 3 lit. b zobowiązują prowadzącego instalację do podjęcia odpowiednich działań w przypadku powstania jakichkolwiek zakłóceń w pracach technologicznych i operacjach technicznych lub w pracy urządzeń ochronnych ograniczających emisję w celu ograniczenia ich skutków dla środowiska. W przedmiotowej sytuacji w wyniku pożaru uszkodzeniu uległ budynek, instalacja sortowania odpadów, a instalacja elektryczna uległa spaleniu. Część przetwarzanego strumienia odpadów została przekierowana na instalacje zastępcze, lecz z uwagi na ich ograniczone zdolności przeróbcze, może dojść do niekontrolowanego przedostawania się odpadów do środowiska. Ponadto każdy dzień postoju instalacji o bardzo wysokiej skuteczności wydzielania użytecznych surowców wtórnych pochodzenia odpadowego, przekłada się na spadek wskaźników poziomu odzysku/recyklingu tych odpadów, co może doprowadzić do niespełnienia przez gminy dostarczające do zakładu odpady wymagań prawnych w tym zakresie. Z uwagi na konieczność podjęcia natychmiastowych działań, Zamawiający udzielił zamówień w trybie z wolnej ręki na wykonanie odbudowy linii sortowniczej Wykonawcy, który z uwagi na specyfikę przedmiotu zamówienia był jedynym podmiotem na rynku, który w zaistniałej sytuacji faktycznej mógł dokonać odbudowy linii sortowniczej, w sposób gwarantujący integralność odtworzenia urządzeń i instalacji. Aby możliwe było wykonanie tego zadania, Zamawiający natychmiast udzielił zamówienia na wykonanie remontu budynku sortowni. Jednakże, aby móc kontynuować prace związane z remontem budynku i odbudową linii sortowniczej, w trybie pilnym należy udzielić zamówienia na odbudowę spalonej instalacji elektrycznej. W zakresie tych prac znajduje się bowiem demontaż spalonej instalacji elektrycznej. Demontaż należy wykonać w trybie pilnym, gdyż w przeciwnym razie należałoby wstrzymać remont budynku i odbudowę instalacji sortowniczej. Mając na uwadze te okoliczności, wystąpiła pilna potrzeba udzielenia zamówienia na odbudowę instalacji elektrycznej, gdyż w przeciwnym wypadku, wykonanie remontu budynku i przywrócenie funkcjonowania linii sortowniczej stałoby się niemożliwe. Taka sytuacja mogłaby wystąpić w przypadku udzielenia zamówienia na odtworzenie instalacji elektrycznej w innym trybie aniżeli tryb negocjacji bez ogłoszenia, z uwagi na czas trwania innych trybów przewidzianych w ustawie Prawo zamówień publicznych. Potrzeba pilnego wykonania zamówienia implikowała konieczność podjęcia działań w celu wykonania zamówienia publicznego bez zbędnej zwłoki. Zaistniała sytuacja wymagała szczególnie szybkiej reakcji ZGO S.A. Zamawiający musiał natychmiast zareagować, tak aby bezzwłocznie uzyskać efekt w postaci realizacji przedmiotu zamówienia. Ustawa o zapobieganiu szkodom w środowisku i ich naprawie z dnia 13 kwietnia 2007 r. (Dz.U. z 2014 r. poz. 1789) w art. 9 ust. 1 stanowi ponadto, iż w przypadku bezpośredniego zagrożenia wystąpienia szkody w środowisku podmiot korzystający ze środowiska jest obowiązany do niezwłocznego podjęcia działań zapobiegawczych. W tym przypadku działaniem zapobiegawczym będzie niezwłoczna odbudowa (remont) budynku sortowni, odbudowa instalacji elektrycznej i odtworzenie instalacji sortowniczej celem przywrócenia dotychczasowego sposobu przetwarzania odpadów komunalnych – zarówno w aspekcie ilościowym jaki i jakościowym. Mimo przekierowania części przetwarzanego strumienia odpadów na instalacje zastępcze, z uwagi na ich ograniczone zdolności przeróbcze, istnieje ryzyko niekontrolowanego przedostawania się odpadów do środowiska. Podjęte przez Zamawiającego działania zmierzają do zapewnienia utrzymania wymaganego poziomu odzysku odpadów, jednakże zważywszy na fakt, iż niemożliwe jest zaprzestanie wytwarzania odpadów przez mieszkańców obsługiwanego przez zakład terenu, istnieje ryzyko wystąpienie problemów z ich systematycznym odbiorem i przetwarzaniem. Brak odbioru odpadów i ich bezpiecznego dla ludzi i środowiska przetwarzania, niewątpliwe doprowadziłby do przynajmniej lokalnego zanieczyszczania środowiska oraz wystąpienia zagrożenia sanitarnego w regionie, a tym samym szkody w środowisku. Jak wynika z powyższego, konieczne są natychmiastowe- pilne działania pozwalające na usunięcie powstałych zagrożeń. W związku z powyższym koniecznym jest zastosowanie trybu zamówienia negocjacji bez ogłoszenia, gdyż zastosowanie innych trybów przewidzianych w ustawie Prawo zamówień publicznych nie daje takich możliwości. Pilna potrzeba usunięcia powstałych zagrożeń nie jest możliwa przy zastosowaniu innych trybów przewidzianych w ustawie Prawo zamówień publicznych. Okres trwania poszczególnych trybów, a więc innych niż tryb negocjacji bez ogłoszenia związane z nim ryzyko wydłużenia czasu potrzebnego do przeprowadzenia zamówienia, uniemożliwia wykonanie prac odtworzeniowych mających na celu usunięcie skutków awarii natychmiast - pilnie. Reasumując tylko zastosowanie trybu negocjacji bez ogłoszenia daje możliwość szybkiego ponownego uruchomienia sortowni, a więc wyeliminowania istniejącego ryzyka zagrożenia zdrowia mieszkańców, zanieczyszczenia środowiska, czy też zapobieżenia dalszym szkodom w majątku ZGO S.A. w Bielsku-Białej, a także podmiotów posiadających umowy z ZGO S.A., które albo nie mogą znaleźć odpowiedniego odbiorcy odpadów albo są narażone na wyższe koszty (np. dowozu z odległego miejsca).