Wynik przetargu
świadczenie usług prawnych w okresie od 01.02.2013 r. do 31.12.2013 r. na rzecz ZGN Wola - administracja Młynów.
Adres: | ul. gen. Józefa Bema 70, 01-225 Warszawa, woj. mazowieckie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: sekretariat@zgnwola.waw.pl tel: 22 6323215 fax: 22 6327242 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 4381220130 | Data Udzielenia: | 2013-02-01 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Kody CPV
79100000-5 | Usługi prawnicze |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
świadczenie usług prawnych w okresie od 01.02.2013 r. do 31.12.2013 r. na rzecz ZGN Wola - administracja Młynów. | Kancelaria Adwokacka Robert Gwiazdowski Warszawa | 86 357,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2013-02-01 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 791000005 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 86 357,00 zł Minimalna złożona oferta: 86 357,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 86 357,00 zł Maksymalna złożona oferta: 86 357,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Warszawa: świadczenie usług prawnych w okresie od 01.02.2013 r. do 31.12.2013 r. na rzecz ZGN Wola - administracja Młynów.
Numer ogłoszenia: 43812 - 2013; data zamieszczenia: 01.02.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Wola m. st. Warszawy, ul. gen. Józefa Bema 70, 01-225 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 6323215, faks 022 6327242.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
świadczenie usług prawnych w okresie od 01.02.2013 r. do 31.12.2013 r. na rzecz ZGN Wola - administracja Młynów..
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
świadczenie usług prawnych w okresie od 01.02.2013 r. do 31.12.2013 r. na rzecz ZGN Wola - administracja Młynów..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-5.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
29.01.2013.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Kancelaria Adwokacka Robert Gwiazdowski, ul. Marokańska 14C, 03-977 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 70208,98 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
86357,04
Oferta z najniższą ceną:
86357,04
/ Oferta z najwyższą ceną:
86357,04
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Podstawa prawna: Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 66 w zw. z art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. Uzasadnienie prawne: Przedmiotem zamówienia jest: świadczenie pomocy prawnej na rzecz Zamawiającego z zakresu wykonywania zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami i innymi organami orzekającymi oraz doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego, jak i innych niezbędnych czynności z zakresu pomocy prawnej związanych z realizacją przedmiotu niniejszej umowy realizowanych przez ZGN w Dzielnicy Wola Administrację Młynów. Uzasadnienie faktyczne: Zgodnie ze Statutem Zakładu Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Wola m.st. Warszawy, będącego załącznikiem do uchwały Nr XLIII10152004 Rady m.st. Warszawy z dnia 02.12.2004 r. w sprawie przekształcenia zakładu budżetowego m.st. Warszawy pod nazwą Zarząd Budynków Komunalnych Wola w jednostkę budżetową m.st. Warszawy pod nazwą Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Wola m.st. Warszawy, do obowiązków zamawiającego należy: 1 gospodarowanie w granicach zwykłego zarządu, w sposób i na zasadach określonych przepisami prawa oraz ustaleniami organów m.st. Warszawy: a mieszkaniowym zasobem m.st. Warszawy, b powierzonym zasobem nieruchomości m.st. Warszawy, 2 podejmowanie działań na rzecz określania sposobu zarządu nieruchomością wspólną, dokonania wyboru zarządu lub ustanowienia zarządcy przymusowego, 3 wykonywanie innych zadań powierzonych przez organy m.st. Warszawy z zakresu zarządu mieszkaniowym zasobem i zasobem nieruchomości m.st. Warszawy. Celem prawidłowego wykonywania zleconych zadań zamawiający zobowiązany jest do zapewnienia profesjonalnej obsługi prawnej. Zamawiający w ramach wykonywanych czynności statutowych planuje wniesienie w 2013 r. co najmniej 300 pozwów oraz obsługę procesową w sprawach obecnie prowadzonych przed właściwymi sądami i organami, w których Zamawiający jest stroną, a wykonawca ustanowionym pełnomocnikiem procesowym. Zgodnie z art. 5 ust. 1b cyt. ustawy w przypadku zamówień nie priorytetowych, których przedmiotem są usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, lub jeżeli wymaga tego ochrona ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia oraz przesłanek wyboru trybu z wolnej ręki, jak również zakazu ustalania kryteriów oceny ofert na podstawie właściwości wykonawcy. Tryb z wolnej ręki umożliwia przeprowadzenie bezpośrednich negocjacji z Wykonawcą, który jest pozytywnie oceniany przez Zamawiającego, a ocena ta znajduje swój wyraz w jakości świadczonych usług oraz liczbie i złożoności procesów sądowych i pozostałych czynności z zakresu procedur zastępstw procesowych, które zakończyły się korzystnie dla interesu publicznego. W niniejszym postępowaniu przedmiotem zamówienia jest wykonywanie zastępstw procesowych oraz doradztwa prawnego w tym zakresie, na rzecz Administracji Młynów-jednostki organizacyjnej ZGN Wola. Wskazać ponadto należy na stanowiska komentatorów w przedmiocie udzielania zamówienia na usługi prawnicze polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego i doradztwa w tym zakresie: W nowym ust.1b utrzymana została możliwość stosowania trybu zamówienia z wolnej ręki i trybu negocjacji bez ogłoszenia w dotychczasowej wersji, czyli bez sporządzania uzasadnienia. Dotyczy to udzielania zamówień na usługi prawnicze polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed wszelkimi organami orzekającymi a więc np. przed KIO. Także doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego korzysta z uprzywilejowanego traktowania przez ustawodawcę. Dopuszczalne jest nawet udzielenie zamówienia z wolnej ręki na wszelkie usługi prawnicze, jeżeli wymaga tego ochrona ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa. Ustawodawca, tym samym, przyznaje, że dla usług prawniczych tryb z wolnej ręki jest najbardziej odpowiedni, bo pozwala wybrać rzeczywiście dobrego usługodawcę prawnika, takiego, któremu można powierzyć ważne prawa lub interesy Skarbu Państwa. Prawo zamówień publicznych. Komentarz Jerzy Pieróg rok wydania: 2010 Wydawnictwo: C.H. Beck w LEGALIS. Udzielanie zamówienia na usługi prawnicze polegające na zastępstwie procesowym lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, w trybie zamówienia z wolnej ręki lub negocjacji bez ogłoszenia, z pominięciem przesłanek wyboru tych trybów postępowania, znajduje swoją rację w ochronie ogólnie pojętych interesów zamawiającego. Przede wszystkim niejednokrotna nagłość i nieprzewidywalność sytuacji procesowych wymaga zwykle szybkiej reakcji uczestnika procesu. Mając niemalże swobodny wybór wykonawcy usług prawniczych, zamawiający może podjąć sprawne działania w celu ochrony swoich praw i interesów, co również wiąże się z racjonalnością wydatkowania środków publicznych. Po drugie tryby zamówienia z wolnej ręki i negocjacji bez ogłoszenia pozwalają zamawiającemu w bardzo elastyczny sposób dokonać wyboru właściwego wykonawcy, co w konsekwencji skutkuje lepszym dopasowaniem oferty prawnika do potrzeb i możliwości zamawiającego. Zamawiający, dokonując wyboru wykonawcy, może brać pod uwagę nie tylko cenę oferty, wiedzę i doświadczenie, ale również okoliczności nie sprecyzowane ustawą p.z.p., a istotne z punktu widzenia interesów zamawiającego, takie jak: ogólny prestiż wykonawcy, opinia na jego temat w środowisku zawodowym, osiągane sukcesy zawodowe i skuteczność procesową. Dodatkowo w przypadku uregulowania zawodu doradcy prawnego, zgodnie z omówionych wcześniej projektem poselskim, w przyszłości stosowanie trybów niekonkurencyjnych na podstawie art. 5 ust. 1b p.z.p. pozwoli uniknąć zamawiającym konieczności wyboru wykonawcy spośród niedoświadczonych doradców. (Katarzyna Młodecka: Jak udzielać zamówienia na świadczenie kompleksowej usługi prawnej w świetle art. 5 Prawa zamówień publicznych, w LEX. Mając na uwadze powyższe uznać należy, że uzasadnione jest zastosowanie w sprawie niniejszej przepisów art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, których wynikiem jest należyte zabezpieczenie interesu prawnego i faktycznego Zamawiającego, z zachowaniem zasad celowości, oszczędności i uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów i optymalnego doboru metod i środków służących osiągnięciu założonych celów w wydatkowaniu środków publicznych.