Wynik przetargu

Zamawiający:
Gmina Łyse
Adres: ul. Ostrołęcka 2, 07-437 Łyse, woj. mazowieckie
Dane kontaktowe: email: inwestycje_lyse@wp.pl
tel: 297 725 027
fax: 29 7725003 w. 41
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 17891820150 Data Udzielenia: 2015-07-16
Rodzaj zamówienia: dostawy
Tryb postępowania [ZC]: - nierozpoznany -
Kody CPV
14212120-7 Żwir
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Dostawa żwiru drogowego na potrzeby gminy Łyse w ilości 5000 m3 w roku 2015 Przedsiębiorstwo Wielobranżowe GOSK-KRUSZ Ryszard Gosk
Łomża
239 850,00
0,33
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2015-07-16
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
142121207
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
239 850,00 zł
Minimalna złożona oferta:
239 850,00 zł
Ilość złożonych ofert:
6
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
1
Minimalna złożona oferta:
239 850,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
299 505,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Łyse: Dostawa żwiru drogowego na potrzeby gminy Łyse w ilości 5000 m3 w roku 2015


Numer ogłoszenia: 178918 - 2015; data zamieszczenia: 16.07.2015

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Łyse, ul. Ostrołęcka 2, 07-437 Łyse, woj. mazowieckie, tel. 29 7725027, faks 29 7725003 w. 41.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Dostawa żwiru drogowego na potrzeby gminy Łyse w ilości 5000 m3 w roku 2015.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Dostawy.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Dostawa żwiru drogowego na potrzeby Gminy Łyse w ilości 5000 m3 w roku 2015. Zadaniem Wykonawcy będzie dostawa żwiru drogowego wraz z rozplantowaniem na drogi wskazane przez Zamawiającego celem utrzymania przejezdności dróg na terenie Gminy Łyse w roku 2015. Zamawiający przewiduje jako opcję (zgodnie z art. 34 ust. 5 ustawy Pzp) możliwość zlecenia dostawy żwiru drogowego w ilości większej niż 5000 m3, lecz w ilości nie większej niż wynikająca z wysokości środków przeznaczonych na sfinansowanie przedmiotu zamówienia i nie większej niż 5500 m3 łącznie z zamówieniem podstawowym. Prawo Zamawiającego do skorzystania z opcji dostawy żwiru drogowego w roku 2015 ma charakter jednostronny. Wykonawca przystępując do postępowania potwierdza, że nie będzie miał prawa i podstaw do jakichkolwiek roszczeń finansowych w przypadku nie skorzystania przez Zamawiającego z opcji dostawy żwiru w roku 2015. 2.3. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: zakup, załadunek, transport, rozładunek i rozplantowanie żwiru umożliwiającego przejezdność dróg na terenie Gminy Łyse wskazanych przez Zamawiającego. 2.4. Dostawy będące przedmiotem zamówienia powinny odbywać się w terminach wskazanych przez Zamawiającego. Dostawy powinny odbywać się bezpośrednio na drogi na terenie gminy Łyse wskazane przez Zamawiającego. Dostawy powinny odbywać się w dniach pracy Urzędu Gminy w Łysych, w godzinach od 8.00 do 15.00. Inne terminy dostaw możliwe są tylko i wyłącznie na wyraźne żądanie Zamawiającego..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
14.21.21.20-7.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zapytanie o cenę


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
16.07.2015.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
6.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
1.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Przedsiębiorstwo Wielobranżowe GOSK-KRUSZ Ryszard Gosk, Aleja Legionów 152, 18-400 Łomża, kraj/woj. podlaskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 221540,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    239850,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    239850,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    299505,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art. 70 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Ustawa Prawo zamówień publicznych jako przesłankę zastosowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego trybu zapytania o cenę przewiduje w art. 70, iż Zamawiający może udzielić zamówienia w trybie zapytania o cenę jeżeli przedmiotem zamówienia są dostawy lub usługi powszechnie dostępne o ustalonych standardach jakościowych a wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy pzp. W związku z tym należy stwierdzić co następuje: Żwir drogowy spełniający wymagania PN-EN 13242:2013-08E Kruszywa do niezwiązanych i związanych hydraulicznie materiałów stosowanych w obiektach budowlanych i budownictwie drogowym jest jednym z najprostszych materiałów, które mogą być przedmiotem dostawy. Standardy jakościowe żwiru drogowego są ustalone i powszechne. Dodatkowo parametry te zostały opisane za pomocą przywołanej normy. Wartość zamówienia, a w szczególności wartość wszystkich dostaw żwiru drogowego zaplanowanych na rok 2015 nie przekracza kwoty 207 000 euro - czyli maksymalnej wartości, do której możliwe jest udzielanie trybu zapytania o cenę w przypadku dostaw. W celu zapewnienia konkurencji oraz wyboru najkorzystniejszej oferty zapytanie o cenę należy przesłać do minimum 5 wykonawców gwarantujących należyte wykonanie przedmiotowej dostawy. Ustalono, że w związku z faktem, iż zastosowanie trybu zapytania o cenę jest w tym przypadku dopuszczone należy zastosować powyższy tryb udzielenia zamówienia również z uwagi na krótszy czas niezbędny do przeprowadzenia wskazanej procedury. Zgodnie ze sprawozdaniem Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych o funkcjonowaniu systemu zamówień publicznych w 2013 roku średni czas potrzebny na przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego wynosi 32 dni. Uzasadniając wybór trybu zapytania o cenę można również przywołać opinię Urzędu Zamówień Publicznych przedstawioną w informatorze ze stycznia 2012 r. (str. 21-22): Przepisy ustawy nie wskazują natomiast, co należy rozumieć pod pojęciem powszechnej dostępności oraz ustalonych standardów jakościowych. Termin powszechny wg Słownika języka polskiego (Wydawnictwo PWN, wersja on-line) oznacza częsty, znajdujący się w wielkiej ilości, zaś dostępny to nietrudny do zdobycia, przyjąć należy, iż usługi powszechnie dostępne to takie, które są przez rynek często oferowane, a więc duża jest ich podaż, a przez to nietrudne są do zdobycia. Dostawy i usługi powszechnie dostępne to zatem dobra popularne i łatwo osiągalne, zaspokajające potrzeby wszystkich kategorii odbiorców publicznych i prywatnych, które oferuje się wszędzie, zarówno na rynku lokalnym, jak i krajowym (orzeczenie Głównej Komisji Orzekającej z dnia 28 czerwca 2010 r., sygn. BDF1/4900//44/50/10/27). i dalej: Wobec powyższego należy uznać, że tryb zapytania o cenę może być zastosowany jedynie do typowych i najprostszych zamówień, a zamawiane rzeczy lub usługi powinny być w pełni porównywalne, ponieważ jedynym różnicującym je czynnikiem jest cena, która jednocześnie jest jedynym możliwym w tym trybie kryterium oceny ofert. Przykładowo, jako tego typu usługi wskazuje się usługi w zakresie usługi utrzymania czystości (sprzątania pomieszczeń), usługi transportowe, usługi odśnieżania ulic, usługi introligatorskie, usługi pralnicze, usługi kserograficzne, proste usługi poligraficzne (druk). Na rynku dostaw za dopuszczalne uznaje się zastosowanie tego trybu do zakupu produktów żywnościowych, opału, paliwa, czy też artykułów biurowych. Na podstawie tej interpretacji uznać należy, że żwir jako bogactwo naturalne zaliczyć można do tej samej kategorii dostaw co opał lub paliwa, co do których uznano że mogą one być zakupione w trybie zapytania o cenę. Dodatkowo za tą tezą świadczy ilość dostawców żwiru na lokalnym rynku, która jest z pewnością większa niż ilość dostawców paliwa na tym samym terenie. Dostawy żwiru są zatem dostawą powszechnie dostępną o ustalonych standardach jakościowych. Wskazać należy, że tryb zapytania o cenę był już wykorzystywany w przypadku analogicznych dostaw żwiru drogowego na potrzeby gminy Łyse w latach 2012, 2013 i 2014. Uzyskane ceny, sposób realizacji zamówienia, sprawność przeprowadzonej procedury a także rezultaty wykonywanych dostaw pozwalają stwierdzić że jest to procedura optymalna przy udzielaniu tego typu zamówień publicznych. Reasumując, w opisywanym przypadku łącznie zachodzą ustawowe i faktyczne przesłanki zastosowania trybu zapytania o cenę na Dostawę żwiru drogowego na potrzeby gminy Łyse w ilości 5000 m3 w roku 2015