Wynik przetargu

Zamawiający:
Urząd Gminy Komorniki
Adres: ul. ul. Stawna  1, 62052   Komorniki, woj. wielkopolskie
Dane kontaktowe: email: sekretariat@komorniki.pl
tel: 618 107 751
fax: 618 107 985
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 5830820100 Data Udzielenia: 2010-03-03
Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
45212200-8 Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów sportowych
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Budowa pawilonu szatniowo-administracyjnego z trybunami przy zespole boisk sportowych w Plewiskach - roboty dodatkowe Przedsiębiorstwo Produkcyjno Handlowo Usługowe EURO-DACH Rafał Wichłacz
Śrem
211 920,00
1,00
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2010-03-03
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
452122008
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
211 920,00 zł
Minimalna złożona oferta:
211 920,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
211 920,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
211 920,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Komorniki: Budowa pawilonu szatniowo-administracyjnego z trybunami przy zespole boisk sportowych w Plewiskach - roboty dodatkowe


Numer ogłoszenia: 58308 - 2010; data zamieszczenia: 03.03.2010

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane


Zamieszczanie ogłoszenia:
nieobowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Urząd Gminy Komorniki, ul. Stawna 1, 62-052 Komorniki, woj. wielkopolskie, tel. 061 8107751, faks 061 8107985.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Budowa pawilonu szatniowo-administracyjnego z trybunami przy zespole boisk sportowych w Plewiskach - roboty dodatkowe.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Roboty dodatkowe obejmują prace w branżach budowlanej i sanitarnej. Roboty dodatkowe wynikły w trakcie realizacji I i II etapu zadania - tj. podczas robót ziemnych oraz podczas robót budowlanych - wybudowanie pawilonu do stanu surowego zamkniętego, a także podczas wykonywania instalacji sanitarnych. Szczegółowe zakresy robót dodatkowych zostały zaakceptowane przez inspektorów nadzoru dla poszczególnych branż oraz ujęte w protokołach konieczności..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.21.22.00-8.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
02.03.2010.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Przedsiębiorstwo Produkcyjno Handlowo Usługowe EURO-DACH Rafał Wichłacz, ul. Kilińskiego 5, 63-100 Śrem, kraj/woj. wielkopolskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 211920,42 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    211920,42


  • Oferta z najniższą ceną:
    211920,42
    / Oferta z najwyższą ceną:
    211920,42


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust.1 art.66-68 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zamówienie podstawowe na budowę pawilonu szatniowo-administracyjnego z trybunami w Plewiskach zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego. W trakcie wykonywania prac wykonawca zgłosił roboty dodatkowe w branżach budowlanej i sanitarnej. Roboty dodatkowe wynikły w trakcie realizacji I i II etapu zadania - tj. podczas robót ziemnych oraz podczas robót budowlanych - wybudowanie pawilonu do stanu surowego zamkniętego, a także podczas wykonywania instalacji sanitarnych. Wszystkie roboty dodatkowe z poszczególnych branż nie są ujęte w zakresie zamówienia podstawowego i nie były przewidziane przez Zamawiającego w ustalonej wartości szacunkowej zamówienia. Wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego, którego wartość nie przekracza 50% wartości realizowanego zamówienia podstawowego. W związku z powyższym uzasadnieniem faktycznym został zatwierdzony wybór procedury zamówienia z wolnej ręki - zgodnie z art. 67 ust. 1 oraz art. 66-68 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2007r. Nr 223 poz. 1655 z późn. zm.) i zleceniu zamówienia dodatkowego dotychczasowemu wykonawcy. Uzasadnienie wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki Zamówienie podstawowe na budowę pawilonu szatniowo-administracyjnego z trybunami przy zespole boisk sportowych w Plewiskach zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego. W trakcie wykonywania prac wykonawca zgłosił roboty dodatkowe w branżach budowlanej i sanitarnej. Roboty dodatkowe wynikły w trakcie realizacji I i II etapu zadania - tj. podczas robót ziemnych oraz podczas robót budowlanych - wybudowanie pawilonu do stanu surowego zamkniętego, a także podczas wykonywania instalacji sanitarnych. Wszystkie roboty dodatkowe z poszczególnych branż nie są ujęte w zakresie zamówienia podstawowego i nie były przewidziane przez Zamawiającego w ustalonej wartości szacunkowej zamówienia. Wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego, którego wartość nie przekracza 50% wartości realizowanego zamówienia podstawowego. Do robót dodatkowych koniecznych do wykonania należą: 1. roboty ziemne - podczas wykonywania robót ziemnych Wykonawca zgłosił nachodzącą do wykopów wodę gruntową i konieczność jej odpompowania; zgodnie z dokumentacją geotechniczną zwierciadło wody gruntowej powinno być poniżej posadowienia ław fundamentowych, dokumentacja nie zakładała drenażu ani pompowania wody z wykopu; w związku z pilną koniecznością odwodnienia wykopów Zamawiający uznał za niezbędne do wykonania roboty dodatkowe w postaci pompowania wody z wykopów oraz w związku z uplastycznieniem gruntu wykonanie warstwy chudego betonu o gr. min. 10cm pod fundamentami; ponadto dokumentacja projektowa nie przewidywała pełnej wymiany gruntu pomiędzy ławami fundamentowymi - projektant założył występowanie gruntu nośnego; faktycznie w trakcie realizacji robót ziemnych okazało się, że w związku z dużym nawodnieniem gruntu jest on nienośny, co spowodowało, że nadzór inwestorski uznał za niezbędne wymienić grunt nienośny na grunt żwirowo-piaskowy; w/w zakres robót nie był przewidziany w dokumentacji projektowej oraz w kosztach budowy; są to roboty dodatkowe konieczne w trybie pilnym do wykonania z uwagi na całkowite wstrzymania realizacji inwestycji; brak wykonania w/w robót dodatkowych może przyczynić się do wadliwie wykonanych fundamentów i katastrofy budowlanej; 2. izolacja ścian fundamentowych - w dokumentacji projektowej brakuje izolacji poziomej i pionowej ścian fundamentowych, projektant nie wrysował na przekrojach oraz nie uwzględnił w opisie technicznym izolacji pionowej ścian fundamentowych; w związku z wysokim poziomem wód gruntowych oraz faktycznym ukształtowaniem terenu, tj. spadkiem terenu w kierunku do pawilonu szatniowo-administracyjnego, Zamawiający uznał za niezbędne wykonanie izolacji poziomej ściany tylnej oraz izolacji pionowej ściany; jest to robota dodatkowa, która nie była wcześniej przewidziana ani w dokumentacji projektowej, ani w kosztorysie ofertowym; brak prawidłowo wykonanej izolacji przeciwwilgociowej ścian fundamentowych może spowodować zawilgocenie budynku prowadzące do powstania zacieków od strony wewnętrznej budynku, przemarzanie ścian poprzez zawilgocone ściany oraz w efekcie końcowym do erozji ścian konstrukcyjnych i ich zniszczenie; 3. wieniec żelbetowy na poziomie ścian fundamentowych - w dokumentacji projektowej projektant nie uwzględnił wykonania połączenia górnego poziomu ścian fundamentowych poprzez wieniec żelbetowy; wykonawca zgłosił konieczność wykonania dodatkowego usztywnienia ścian fundamentowych w ich górnym poziomie, co zostało potwierdzone przez nadzór autorski (projektant branży konstrukcyjnej); Zamawiający uznał za zasadne wykonanie w/w wieńca żelbetowego w celu usztywnienia konstrukcji biorąc pod uwagę fakt zalewania wykopów przez wodę gruntową i uplastycznienie gruntu; usztywnienie konstrukcji budynku może pozwolić uniknąć problemów z nierównomiernym osadzaniem budynku w trakcie jego użytkowania; w/w element konstrukcyjny spowodował konieczność wykonania robót dodatkowych, które nie były wcześniej przewidziane w dokumentacji projektowej oraz nie zostały ujęte do realizacji w umowie z wykonawcą; 4. wejścia rewizyjne do instalacji kanalizacyjnej - wykonawca zgłosił brak rozwiązania rewizji poziomu instalacji kanalizacyjnej oraz brak określenia sposobu zakończenia wpustów ściekowych; dokumentacja projektowa nie rozwiązuje w/w kwestii, a w kosztorysie nie ma ujętych z tego tytułu żadnych kosztów; Zamawiający po akceptacji nadzoru inwestorskiego uznał za konieczne wykonanie podejść odpływowych wraz z montażem wpustów ściekowo-podłogowych z kratkami ze stali nierdzewnej oraz Zamawiający uznał za konieczne wykonanie czyszczaków kanalizacyjnych zakończonych włazami kanałowymi żeliwnymi; brak wykonania w/w prac spowoduje, że w trakcie eksploatacji budynku nie będzie można czyścić głównego ciągu kanalizacyjnego, ponadto brak wpustów ściekowych w pomieszczeniach sanitarnych zakończonych kratkami ściekowymi mocno utrudni użytkowanie w/w pomieszczeń; wszystkie w/w prace są niezbędnie i konieczne do realizacji, nie były ujęte w dokumentacji projektowej oraz nie były ujęte w kosztach budowy; 5. fundament pod kocioł c.o. - w dokumentacji projektowej oraz w kosztorysie nie zostało uwzględnione wykonanie fundamentu pod kocioł c.o.; zgodnie z wymaganiami technologicznymi zaprojektowany kocioł c.o. ma być posadowiony na fundamencie; Zamawiający uznał za konieczne wykonanie w/w dodatkowych robót w celu prawidłowego posadowienia zaprojektowanego kotła gazowego; 6. izolacja przeciwwodna - wykonawca zgłosił brak izolacji przeciwwodnej w pomieszczeniach sanitarnych (prysznice); inspektor nadzoru uznał za niezbędne wykonanie dodatkowej izolacji przeciwwodnej w pomieszczeniach mokrych; zakres dodatkowych robót izolacyjnych nie był uwzględniony w projekcie oraz w kosztorysie zamówienia podstawowego; 7. dylatacja budynku - z uwagi na znaczną długość budynku (71,40m) wykonawca zgłosił konieczność zdylatowania budynku w związku z długością przekraczającą 40mb; projektant branży konstrukcyjnej uznał za konieczne wykonanie w/w prac, które nie były uwzględnione w dokumentacji projektowej i kosztach budowy; 8. tynki wewnętrzne - w związku z koniecznością przyspieszenia realizacji inwestycji wykonawca wystąpił do Zamawiającego o zamianę tynków wewnętrznych wykonywanych ręcznie na tynki maszynowe; Zamawiający uznał za konieczne wykonać wyżej opisaną robotę dodatkową, która nie była uwzględniona w zakresie zamówienia podstawowego; 9. instalacja wodociągowa - w dokumentacji projektowej projektant branży sanitarnej przewidział montaż baterii prysznicowych typu domowego (z ręczną regulacją wody ciepłej i zimnej oraz ręcznym otwieraniem i zamykaniem); wykonawca wystąpił do Zamawiającego o zmianę rozwiązania na zawory czerpalne czasowe; w związku z funkcją użyteczności publicznej jaką ma sprawować budowany pawilon szatniowo-administracyjny Zamawiający uznał za niezbędne wykorzystanie czasowych zaworów czerpalnych, a nie tradycyjnych domowych baterii natryskowych; w/w rozwiązanie nie jest ujęte w dokumentacji projektowej oraz nie wynika z kosztów budowy; Zamawiający uznał je jako robotę dodatkową; 10. stolarka drzwiowa - z dokumentacji projektowej nie wynika konieczność zastosowania drzwi o podwyższonej odporności ogniowej do kotłowni gazowej; w związku z niezgodnością projektu z obowiązującymi warunkami technicznymi Zamawiający uznał za konieczne dostosowanie w/w stolarki do obowiązujących przepisów; ponadto wykonawca wystąpił o zmianę stolarki stalowej drzwiowej zewnętrznej na drzwi w konstrukcji aluminiowej; Zamawiający uznał za konieczne wymianę stolarki ze względu na problem z łączeniem konstrukcji stalowej z konstrukcją PCV i możliwość nieszczelności na łączeniu; w/w roboty są dodatkowe i nie wynikają z dokumentacji projektowej oraz z kosztów budowy; 11. izolacja przeciwwilgociowa i cieplna - z uwagi na brak wymaganego docieplenia stropu (brak minimalnego wymaganego współczynnika przenikania ciepła U) Zamawiający uznał za konieczne uzupełnić izolację cieplną oraz uzupełnić izolację przeciwwilgociową; w/w rozwiązania nie były ujęte w dokumentacji projektowej oraz w kosztorysie wykonawcy; roboty te są niezbędne i konieczne do wykonania; brak prawidłowej izolacji stropu prowadzi do utraty ciepła budynku oraz do zwiększenia kosztów ogrzewania w celu utrzymania prawidłowej temperatury wewnątrz budynku; 12. wentylacja mechaniczna - w związku z niekompletnym rozwiązaniem wentylacji mechanicznej i niezgodnością z obowiązującymi przepisami Zamawiający zlecił opracowanie projektu zamiennego; projekt zamienny spowodował powstanie robót dodatkowych, które nie były uwzględnione w podstawowym zakresie robót; Zamawiający uznał za konieczne wykonanie wentylacji mechanicznej zgodnie z nowym projektem uwzględniającym obowiązujące przepisy i wymagania warunków technicznych. Wszystkie wyżej opisane roboty dodatkowe zostały potwierdzone przez inspektorów nadzoru poszczególnych branż w protokołach konieczności wraz z weryfikacją kosztorysów na roboty dodatkowe przedstawione przez wykonawcę.