Wynik przetargu
Świadczenie usługi prawniczej - doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego, na podstawie udzielonego pełnomocnictwa procesowego, w postępowaniach o odzyskanie naliczonego podatku od towarów i usług (VAT) za okres styczeń 2011r. - grudzie
Zamawiający:
Gmina Nidzica
Adres: | Plac Wolności 1, 13-100 Nidzica, woj. warmińsko-mazurskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: um@nidzica.pl tel: 089 625 07 10 fax: 089 625 07 11 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 11294920150 | Data Udzielenia: | 2015-07-29 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Kody CPV
79110000-8 | Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej | |
79221000-9 | Usługi w zakresie doradztwa podatkowego | |
79222000-6 | Usługi przygotowawcze do zwrotu podatku |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Świadczenie usługi prawniczej - doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego, na podstawie udzielonego pełnomocnictwa procesowego, w postępowaniach o odzyskanie naliczonego podatku od towarów i usług (VAT) za okres styczeń 2011r. - grudzie | Crido Legal J. Ziółek i Wspólnicy Sp. k. Warszawa | 240 096,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2015-07-29 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 792210009 791100008 792220006 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 240 096,00 zł Minimalna złożona oferta: 240 096,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 240 096,00 zł Maksymalna złożona oferta: 240 096,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Nidzica: Świadczenie usługi prawniczej - doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego, na podstawie udzielonego pełnomocnictwa procesowego, w postępowaniach o odzyskanie naliczonego podatku od towarów i usług (VAT) za okres styczeń 2011r. - grudzień 2014 r. przed organami podatkowymi i sądami administracyjnymi właściwymi w sprawach stwierdzenia i zwrotu nadpłaty w podatku VAT.
Numer ogłoszenia: 112949 - 2015; data zamieszczenia: 29.07.2015
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Nidzica, Plac Wolności 1, 13-100 Nidzica, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 089 625 07 10, faks 089 625 07 11.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usługi prawniczej - doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego, na podstawie udzielonego pełnomocnictwa procesowego, w postępowaniach o odzyskanie naliczonego podatku od towarów i usług (VAT) za okres styczeń 2011r. - grudzień 2014 r. przed organami podatkowymi i sądami administracyjnymi właściwymi w sprawach stwierdzenia i zwrotu nadpłaty w podatku VAT..
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
1. Na warunkach określonych w Umowie Zamawiający zleca, a Wykonawca zobowiązuje się do świadczenia usług polegających na zastępowaniu Zamawiającego w postępowaniu podatkowym oraz sądowo-administracyjnym w przedmiocie stwierdzenia nadpłaty i zwrotu nadpłaconego podatku od towarów i usług za poszczególne okresy od stycznia 2011 r. do grudnia 2014 r. oraz świadczeniu usług doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego (dalej łącznie Usługi). 2. Czynności, o których mowa w ustępie 1 mogą obejmować Gminę i jej jednostki budżetowe. 3. W ramach etapu analitycznego świadczenia usług określonych w § 1 ust. 1 Crido zobowiązane będzie do: a) przeglądu podstawowych obszarów działalności Gminy i jej jednostek budżetowych w zakresie podatku od towarów i usług; b) zidentyfikowania obszarów działalności Gminy, w których istnieje potencjał optymalizacji rozliczeń podatku VAT skutkujący możliwością odzyskania podatku VAT; c) przedstawienia Gminie rekomendacji w zakresie prowadzenia spraw w zakresie nadpłaty VAT. 4. W ramach etapu wykonawczego świadczenia usług określonych w § 1 ust. 1 Crido zobowiązane będzie do: a) przygotowania spraw do prowadzenia, w tym wyliczenia wysokości nadpłaty VAT, przygotowania korekt rejestrów VAT, przygotowania korekt deklaracji VAT, przygotowania wniosków o stwierdzenie i zwrot nadpłaty w podatku od towarów i usług za poszczególne okresy objęte niniejszą Umową; b) przygotowania spraw do prowadzenia w zakresie przygotowania wniosków o wydanie interpretacji podatkowych w odniesieniu do kwestii VAT kluczowych z punktu widzenia prowadzenia spraw w odniesieniu do postępowań o stwierdzenie nadpłaty VAT oraz reprezentowania Zamawiającego w ramach postępowania przed organami podatkowymi i sądami administracyjnymi o wydanie takich interpretacji; c) ustalenia prawidłowego współczynnika proporcji w zakresie odliczania podatku VAT oraz przygotowania dokumentacji stanowiącej podstawę do wdrożenia współczynnika proporcji w zakresie odliczania podatku VAT. d) udziału w czynnościach sprawdzających, kontrolach podatkowych i postępowaniach podatkowych przed organami podatkowymi, w tym przygotowania odwołań od decyzji organu pierwszej instancji, skarg do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego i skarg kasacyjnych do Naczelnego Sądu Administracyjnego; e) przygotowania wszystkich pism procesowych na każdym etapie postępowania przed organami podatkowymi i sądami administracyjnymi; f) udzielania kompleksowej pomocy w trakcie ewentualnej kontroli wszczętej przez organy podatkowe w wyniku wniesienia wniosków o nadpłatę i zwrot nadpłaty VAT; g) reprezentowania Zamawiającego przed organami podatkowymi i sądami administracyjnymi, w tym przed Naczelnym Sądem Administracyjnym, na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Zamawiającego; h) doradztwa w zakresie zastępstwa procesowego, w tym co do celowości prowadzenia postępowań o zwrot podatku od towarów i usług..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.22.10.00-9, 79.11.00.00-8, 79.22.20.00-6.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
28.07.2015.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Crido Legal J. Ziółek i Wspólnicy Sp. k., ul. Grzybowska 5A, 00-132 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 210200,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
240096,00
Oferta z najniższą ceną:
240096,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
240096,00
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Przedmiotowe postępowanie przeprowadzono na podstawie art. 66 w związku z art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013, poz. 907 z późn. zm.), tj. w przypadku zamówień których przedmiotem są usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami i organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego nie stosuje się przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki. Tryb z wolnej ręki w przedmiotowym postępowaniu zastosowano z uwagi na złożoność przedmiotu umowy i trudności zdefiniowania celu umowy - możliwość uzyskania zwrotu nadpłaty podatku VAT przez Gminę jest co najmniej niepewna. W związku z powyższym, nie było możliwe przeprowadzenie postępowania w innym trybie niż zamówienie z wolnej ręki z uwagi na brak możliwości zastosowania obiektywnych kryteriów oceny ofert. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki w omawianej sprawie zmniejsza w sposób istotny ryzyko strat, jakie powstałoby w przypadku powierzenia usług prawniczych innym mniej doświadczonym wykonawcom, gdyż specyfika tej usługi wymaga wiedzy szczególnej i oparta jest o właściwości wykonawcy. Zamówienie z wolnej ręki daje możliwość wynegocjowania ceny właściwej z uwagi na możliwości finansowe gminy, a ponadto daje możliwość wyboru kancelarii posiadającej duże doświadczenie oraz wiedzę w obsłudze prawnej organów samorządowych. Podsumowując należy stwierdzić, że te usługi mają charakter usług nie priorytetowych , w związku z czym do tego rodzaju zamówień zastosowanie mają regulacje wskazane w art. 5 ust. 1b ustawy Pzp.