Wynik przetargu
UDZIELENIE ZAMÓWIENIA BEZ OGŁOSZENIA O ZAMÓWIENIU ORAZ BEZ INFORMACJI O ZAMIARZE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
„Utrzymanie i konserwacja, będącego własnością Gminy Świętochłowice, oświetlenia ulic, placów, skwerów i parków, zieleńców, chodników i przejść dla pieszych w II półroczu 2019 roku”
Adres: | ul. Katowicka 54, 41-600 Świętochłowice, woj. śląskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: zp@swietochlowice.pl tel: 323 491 800 fax: 32 349 18 12 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 510162347-N-2019 | Data Udzielenia: | 2019-07-21 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Kody CPV
50232100-1 | Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
„Utrzymanie i konserwacja, będącego własnością Gminy Świętochłowice, oświetlenia ulic, placów, skwerów i parków, zieleńców, chodników i przejść dla pieszych w II półroczu 2019 roku” | Miejskie Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych w Świętochłowicach sp. z o.o. Świętochłowice | 129 884,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2019-07-21 Dotyczy cześci nr: 0 Kody CPV: 50232100 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 129 885,00 zł Minimalna złożona oferta: 129 885,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 129 885,00 zł Maksymalna złożona oferta: 129 885,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Rozmiar pliku: 45796 KB
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA
Gość Zamawiający | Ogłoszenie nr 510162347-N-2019 z dnia 05-08-2019 r. Gmina Świętochłowice reprezentowana przez Prezydenta Miasta Świętochłowice: „Utrzymanie i konserwacja, będącego własnością Gminy Świętochłowice, oświetlenia ulic, placów, skwerów i parków, zieleńców, chodników i przejść dla pieszych w II półroczu 2019 roku” OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej nie Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Świętochłowice reprezentowana przez Prezydenta Miasta Świętochłowice, Krajowy numer identyfikacyjny 51589100000000, ul. ul. Katowicka 54, 41-600 Świętochłowice, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 323 491 800, e-mail zp@swietochlowice.pl, faks 32 349 18 12. Adres strony internetowej (url): www.bip.swietochlowice.pl I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: „Utrzymanie i konserwacja, będącego własnością Gminy Świętochłowice, oświetlenia ulic, placów, skwerów i parków, zieleńców, chodników i przejść dla pieszych w II półroczu 2019 roku” Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): OR.271.13.2019 II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiot zamówienia obejmuje wykonywanie wszystkich niezbędnych prac dla utrzymania dobrego stanu technicznego oraz właściwego funkcjonowania oświetlenia, w tym: a) bieżącą konserwację, tj. wykonywanie prac mających na celu utrzymanie sprawności technicznej elementów oświetlenia oraz zapobieganie skutkom zużycia tych elementów, b) zapewnienie utrzymania sprawności punktów świetlnych w ilości nie mniejszej niż 98% całości, przy czym nie dopuszcza się niesprawności więcej niż 3% ogólnej liczby punktów świetlnych w danym ciągu oświetleniowym przez okres powyżej 4 dni, c) bieżącą wymianę uszkodzonych słupów, opraw, źródeł światła, elementów zabezpieczeń oraz wszystkich innych elementów osprzętu oświetlenia, instalacji, sieci napowietrznej i kablowej ziemnej, d) wymianę uszkodzonych drzwiczek, tabliczek bezpiecznikowych wraz z osprzętem, uzupełnianie obejm i innych elementów słupów, e) bieżące czyszczenie elementów oświetlenia z brudu, ulotek, ogłoszeń, graffiti i innych zanieczyszczeń, f) bieżące oczyszczanie z ognisk korozji oraz malowanie zabezpieczające i renowacyjne skorodowanych elementów wsporczych lub miejsc uszkodzeń w powłokach malarskich, w tym całkowite usunięcie z powierzchni metalowych starych powłok malarskich, ognisk i śladów korozji, odtłuszczenie konstrukcji, malowanie oczyszczonej powierzchni farbą podkładową antykorozyjną oraz dwukrotne malowanie farbą nawierzchniową w układzie i ilości warstw zgodnie z wytycznymi dostawcy/producenta podkładu i farb, w kolorystyce uzgodnionej z Zamawiającym, przy czym nie dopuszcza się stosowania kolorów mogących rozpraszać kierujących pojazdami, g) bieżące naprawy szaf (w tym złączy kablowych) oświetlenia ulicznego, h) naprawę lub wymianę uszkodzonych kabli i przewodów napowietrznych oraz ziemnych wraz z zlokalizowaniem i identyfikacją uszkodzeń, i) wykonywanie nastawień urządzeń sterujących oświetleniem, j) mycie kloszy i odbłyśników opraw ulicznych przy każdorazowej wymianie źródeł światła, k) bieżącą wycinkę gałęzi i konarów drzew będących w kolizji z oprawami oświetlenia ulicznego, l) wykonywanie raz na tydzień, w pierwszym dniu roboczym danego tygodnia, przeglądów bieżących, tj. kontroli stanu technicznego oraz funkcjonowania oświetlenia poprzez objazd punktów świetlnych wraz z ich sprawdzeniem pod kątem poprawnej pracy oraz właściwego stanu instalacji elektrycznej, elementów wsporczych, opraw oraz kontrolą sprawności działania źródeł światła, m) sporządzanie i składanie po dokonaniu kontroli Zamawiającemu raportów z przeglądów bieżących z wyszczególnieniem, co najmniej: ilości stwierdzonych niesprawnych i wymienionych źródeł światła, wszelkich zauważonych nieprawidłowości w stanie technicznym i funkcjonowaniu oświetlenia oraz podjętych czynności i wykonanych pracach, II.4) Informacja o częściach zamówienia: Zamówienie było podzielone na części: nie II.5) Główny Kod CPV: 50232100-1 Dodatkowe kody CPV: 51110000-6 SEKCJA III: PROCEDURA III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA Zamówienie z wolnej ręki III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów nie III.3) Informacje dodatkowe: SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ IV.9.1) Podstawa prawna Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy Pzp. IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami. Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 z późn. zm.), dalej w skrócie ustawa P.z.p. zamówienie z wolnej ręki typu „in hause” może być udzielone przez zamawiającego, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1- 3a, osobie prawnej, jeżeli spełnione są łącznie następujące przesłanki: a) zamawiający sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na czele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzenia sprawami tej osoby prawnej warunek ten jest również spełniony, gdy kontrolę taką sprawuje inna osoba prawna kontrolowana przez zamawiającego w taki sam sposób, b) ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego sprawującego kontrolę lub przez inną osobę prawną, nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę, o której mowa w lit. a) c) w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego. Gmina Świętochłowice jako jednostka samorządu terytorialnego posiada status zamawiającego, który może udzielić zamówienia z wolnej ręki typu „in hause”, ponieważ zalicza się do jednostek sektora finansów publicznych (art. 9 pkt 2 ustawy o finansach publicznych ). Natomiast Wykonawca, któremu Zamawiający zamierza udzielić zamówienia będąc kapitałową spółką prawa handlowego (art. 12 k.s.h.) posiada status osoby prawnej. Zatem spełnione są wymagane przepisami ustawy przesłanki podmiotowe udzielenia zamówienia z wolnej ręki. Ad. a) Miejskie Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych w Świętochłowicach Sp. z o.o. z siedzibą w Świętochłowicach dalej w skrócie „MPUK”, któremu Zamawiający zamierza udzielić zamówienia z wolnej ręki zostało utworzone umową spółki z dnia 26 października 2017 r. (repertorium A nr 8002/2017) i wpisane do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000704237. Zgodę na utworzenie Spółki wyraziła uprzednio Rada Miejska w Świętochłowicach w uchwale Nr XLI/337/17 z dnia 27 września 2017 r. podjętej w sprawie wyrażenia zgody na utworzenie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością i objęcia w niej udziałów. Udziałowcami w MPUK są Gmina Świętochłowice oraz Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej w Świętochłowicach Sp. z o.o. dalej w skrócie jako „MPGK” Zamawiający - Gmina Świętochłowice posiada 100% udziałów w MPGK. MPGK posiada z kolei w MPUK ze 100 równych udziałów - 99 udziałów. Pozostały jeden (1) udział w MPUK posiada Zamawiający - Gmina Świętochłowice. Powyższa struktura udziałowa ulegnie zmianie z chwilą wniesienia przez MPGK aportu w postaci zorganizowanych części przedsiębiorstwa do MPUK w zamian za nowe udziały w podwyższonym kapitale zakładowym co w żaden sposób nie wpłynie na niespełnienie przesłanki określonej w art. 67 ust. 1 pkt 12 lit. a) ustawy P.z.p.. Funkcję Zgromadzenia Wspólników w MPGK pełni organ wykonawczy Gminy tj. Prezydent Miasta Świętochłowice. Jako jedyny Wspólnik, Prezydent Miasta Świętochłowice ma prawo powoływania i odwoływania pełnego składu rady nadzorczej odpowiedzialnej m.in. za powoływanie i odwoływanie zarządu MPGK, który w spółce zależnej MPUK jest umocowany do wykonywania praw i obowiązków wspólnika. Ponadto w § 20 ust. 1 umowy spółki MPUK, wymieniono szereg kluczowych spraw, w odniesieniu do których, decyzja należy do wyłącznej kompetencji Zgromadzenia Wspólników MPUK. Jest to m.in. rozpatrywanie i zatwierdzanie sprawozdania finansowego oraz sprawozdania Zarządu z działalności spółki za ubiegły rok obrotowy; podejmowanie decyzji co do podziału zysku lub pokrycia strat; udzielenie członkom Zarządu absolutorium z wykonania przez nich obowiązków; określenie liczby członków Zarządu; wyrażenie zgody na zbycie lub wydzierżawienie przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części; wyrażenie zgody na zbycie nieruchomości, użytkowania wieczystego lub udziału w nieruchomości, wszelkie postanowienia dotyczące roszczeń o naprawienie szkody wyrządzonej przy zawiązaniu spółki lub sprawowaniu zarządu lub nadzoru, określenie sposobu wykonywania prawa głosu na zgromadzeniu wspólników spółek w których spółka ma akcje lub udziały. Oprócz wskazanej kontroli pośredniej, do umowy MPUK, wprowadzono postanowienia szczególne, które zapewniają Zamawiającemu - Gminie Świętochłowice sprawowanie nad spółką bezpośredniej kontroli. Zgodnie z § 15 ust. 5 umowy MPUK, uprzedniego podjęcia uchwały Zgromadzenia Wspólników Wspólnika MPGK wymaga : a) określenie sposobu wykonywania prawa głosu przez tego Wspólnika na Zgromadzeniu Wspólników MPUK, b) określenie rekomendacji co do wskazania Prezesa Zarządu lub członków zarządu MPUK. Natomiast zgodnie z § 15 ust. 6 umowy spółki MPUK, Wspólnikowi – Gminie Świętochłowice, przysługują szczególne uprawniania do powoływania większości składu rady nadzorczej tj. a) 2 członków w przypadku, gdy rada nadzorcza będzie liczyła 3 członków, b) 3 członków w przypadku, gdy rada nadzorcza będzie liczyła 4 członków, c) 3 członków w przypadku, gdy rada nadzorcza będzie liczyła 5 członków. Dodatkowo, przewodniczącym rady nadzorczej MPUK może zostać wyłącznie osoba wskazana przez Wspólnika Gminę Świętochłowice (vide: § 25 ust. 4 umowy). W celu wzmocnienia bezpośredniej kontroli Zamawiającego - Gminy Świętochłowice nad MPUK, dokonano również odpowiedniej zmiany umowy MPGK (Uchwała Nadzwyczajnego Zgromadzenia Wspólników nr 1/NZW/2017 z dnia 26 października 2017 r. w sprawie zmian Aktu Założycielskiego - dodanie § 21 ust. 1 pkt ł). Zgromadzenie Wspólników MPGK (Prezydent Miasta Świętochłowice) otrzymało wyłączne uprawnienie do określania sposobu wykonywania prawa głosu na Zgromadzeniu Wspólników spółek zależnych, w których MPGK posiada akcje lub udziały. Prezydent Miasta Świętochłowice ma więc bezpośredni wpływ na kluczowe decyzje podejmowane przez Zgromadzenie Wspólników MPUK. Analogicznie jak MPGK, działalność MPUK podlega przepisom ustawy o gospodarce komunalnej, która określa zasady powoływania i odwoływania rady nadzorczej i zarządu spółki. Należy również wskazać inne bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa, które mają zastosowanie do MPUK, a które wprowadzają określone mechanizmy nadzoru Zamawiającego - Gminy Świętochłowice nad spółką w kluczowych sprawach. Zgodnie z ustawą z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U. z 2018 r., poz. 994 z późn. zm.), do wyłącznej właściwości rady gminy należy podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych gminy, przekraczających zakres zwykłego zarządu, dotyczących: tworzenia i przystępowania do spółek i występowania z nich; określania zasad wnoszenia, cofania i zbywania udziałów i akcji przez prezydenta; tworzenia, likwidacji i reorganizacji przedsiębiorstw, zakładów i innych gminnych jednostek organizacyjnych oraz wyposażania ich w majątek (art. 18 ust. 2 pkt 9 f-h). Ustawa z dnia 9 czerwca 2016 r. o zasadach kształtowania wynagrodzeń osób kierujących niektórymi spółkami (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r., poz. 2190 z późn. zm.), nakłada natomiast na podmiot uprawniony do wykonywania praw udziałowych (a więc de facto Prezydenta Miasta Świętochłowice) obowiązek podejmowania działań mających na celu ukształtowanie i stosowanie w MPUK zasad wynagradzania członków zarządu i rady nadzorczej. Reasumując, wskazany powyżej układ zależności pomiędzy Zamawiającym - Gminą Świętochłowice, MPGK i oraz MPUK, pozwala przyjąć, iż Zamawiający - Gmina Świętochłowice posiada pełną kontrolę nad MPUK, w tym w szczególności posiada dominujący wpływ na cele strategiczne i istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami spółki. Tym samym spełniona jest przesłanka określona w art. 67 ust. 1 pkt 12 lit. a) ustawy P.z.p. Ad. b) MPUK zostało utworzone umową spółki z dnia 26 października 2017 r. (repertorium A nr 8002/2017), co oznacza, że do wykazania spełnienia przesłanki z art. 67 ust. 1 pkt 12 lit. b) ustawy P.z.p. znajdzie zastosowanie kryterium ustalania procentu działalności wskazane w art. 67 ust. 9 pzp tj. wiarygodna prognoza handlowa. Podstawowym celem utworzenia MPUK było wykonywanie zadań powierzonych przez Gminę Świętochłowice lub osoby prawne nad którymi Gmina sprawuje kontrolę. Głównie są to zadania z zakresu odbioru i zagospodarowania odpadów oraz utrzymania porządku i czystości w mieście. Pomimo, iż MPUK jest spółką która została utworzona stosunkowo niedawno (2017 r.), dysponuje ona bogatym doświadczeniem w wykonywaniu ww. zadań. Należy bowiem wyjaśnić, iż w drodze aportu z MPGK do MPUK przeszły zorganizowane części przedsiębiorstwa tj. Zakład Oczyszczania Miasta oraz Zakład Ulic i Transportu wraz z całym zapleczem administracyjno-biurowym. Przez wiele lat zakłady te, funkcjonując w strukturze MPGK, odpowiedzialne były za realizację tych zadań na podstawie zawartych przez MPGK z Gminą Świętochłowice umów. Należy również nadmienić, iż oprócz ww. zakładów MPUK przejął całą zatrudnioną w nich załogę. W 2018 r. MPUK realizowało na rzecz gminy następujące zadania (przychody wewnętrzne): 1. odbiór i zagospodarowanie odpadów zmieszanych z nieruchomości niezamieszkałych (umowa nr U/529/GM/1633/17 z dnia 26 października 2017 r. oraz aneks nr 1 z dnia 28 grudnia 2017 r.); 2. odbiór selektywnie zebranych odpadów z nieruchomości niezamieszkałych (umowa nr U/528/GM/1632/17 z dnia 26 października 2017 r. oraz aneks nr 1 z dnia 28 grudnia 2017 r.); 3. odbiór i zagospodarowanie odpadów z nieruchomości zamieszkałych (umowa nr U/20/GM/25/18 z dnia 29 grudnia 2017 r.); 4. remonty cząstkowe dróg (umowa nr 94/IK/272/ZP/2017 z dnia 29 grudnia 2017 r.); 5. całoroczne utrzymanie czystości i przejezdności dróg oraz opróżnianie koszy ulicznych z odpadów (umowa nr 96/IK/272/ZP/2017 z dnia 29 grudnia 2017 r.); 6. utrzymanie zieleni miejskiej w pasach drogowych na terenie miasta Świętochłowice (nr 18/IK/272/ZP/2018 z dnia 23 marca 2018 r.) 7. utrzymanie oświetlenia ulic, placów, skwerów, otwartych parków, zieleńców, chodników i przejść dla pieszych będących własnością Gminy Świętochłowice (umowa nr 95/IK/272/ZP/2017 z dnia 29 grudnia 2017 r.); 8. pozostałe zadania zlecane poza trybem in-house na rzecz Gminy Świętochłowice i gminnych jednostek organizacyjnych tj.: likwidacja dzikich wysypisk, oczyszczenie terenów na obszarze miasta Świętochłowice po imprezach masowych, flagowanie miasta, utrzymanie koksowników, roboty remontowe i rozbiórkowe, usługi serwisowe, itp. Strukturę wartościową przychodów wewnętrznych z w/w zadań przedstawia poniższa tabela nr 1: Zadanie Przychód netto 2018 1.Odbiór i zagospodarowanie odpadów zmieszanych z nieruchomości niezamieszkałych 690 192,00 2.Odbiór selektywnie zebranych odpadów z nieruchomości niezamieszkałych 376 873,58 3.Odbiór i zagospodarowanie odpadów z nieruchomości zamieszkałych 7 031 843,46 4.Remonty cząstkowe 1 460 382,84 5.Letnie i zimowe utrzymanie czystości oraz opróżnianie koszy 2 180 000,04 6.Utrzymanie zieleni w pasie drogowym 1 011 125,38 7.Utrzymanie oświetlenia 357 603,00 8.Pozostałe usługi 1 490 965,16 Suma 14 598 985,46 W 2018 r. MPUK realizowało/realizuje ponadto, zadania pozyskane od kontrahentów zewnętrznych takie jak remonty dróg i chodników oraz usługi parkingowe. Strukturę wartościową przychodów zewnętrznych przedstawia poniższa tabela nr 2: Rodzaj przychodu zewnętrznego Przychód netto 2018 1.Wynajm miejsc parkingowych 115 795,21 2.Roboty remontowo-drogowe 630 623,04 Suma 746 418,25 Odnosząc powyższe wartości przychodów wewnętrznych do przychodów zewnętrznych, należy stwierdzić, iż w 2018 r. 95,14 % działalności MPUK stanowią zadania wewnętrzne. Intencją Gminy Świętochłowice jest to, by MPUK w roku 2019 w dalszym ciągu realizowało na rzecz Gminy podobny zakres zadań, w stosunku do tego który realizowany jest aktualnie na podstawie obowiązujących do dnia 31 grudnia 2018 r. umów (patrz tabela nr 1). MPUK zamierza zaś zawrzeć z Gminą stosowne umowy. Aktualnie MPUK świadczy dla Gmina Świętochłowice usługi i roboty budowalne zlecone w trybie in-house w pierwszym półroczu 2019. Nie jest więc jeszcze możliwe precyzyjne określenie ich wartości na cały rok 2019. Jako minimalny poziom prognozowanej wartości przychodów wewnętrznych na 2019 r. należy przyjąć poziom tych przychodów z 2019 r., które zostały uzyskane z umów zawartych i wykonanych w roku 2019 oraz prognozowanych przychodów w drugim półroczu 2019 roku, z wyjątkiem wartości zagospodarowania odpadów zmieszanych z nieruchomości zamieszkałych (2 291 000 zł). Prognozowaną strukturę wartościową przychodów wewnętrznych na 2019 r. przedstawia poniższa tabela nr 4: Zadanie Przychód roczny progn. 2019 1.Odbiór i zagospodarowanie odpadów zmieszanych z nieruchomości niezamieszkałych 690 192 2.Odbiór selektywnie zebranych odpadów z nieruchomości niezamieszkałych 331 068 3.Odbiór odpadów z nieruchomości zamieszkałych 5 497 559 4.Remonty cząstkowe 1 449 790 5.Letnie i zimowe utrzymanie czystości oraz opróżnianie koszy 2 428 242 6.Utrzymanie zieleni w pasie drogowym 979 852 7.Utrzymanie oświetlenia 260 045 8.Pozostałe usługi 1 600 000 Suma 13 236 748 Z wyjątkiem umowy na odbiór i zagospodarowanie odpadów zmieszanych z nieruchomości niezamieszkałych (poz. 1) oraz umowy na odbiór selektywnie zebranych odpadów z nieruchomości niezamieszkałych (poz. 2), które zostały zawarte na okres 3 lat, umowy na realizację pozostałych zadań wskazanych w tabeli powyżej, zawarte będą na okres do 1 roku. MPUK w ramach prowadzonej działalności gospodarczej zamierza również kontynuować zadania wynikające z umów zawartych przez MPGK z podmiotami innymi aniżeli Gmina Świętochłowice oraz gminne osoby prawne („przychody zewnętrzne”). Na chwilę obecną jedynym wiarygodnym przychodem zewnętrznym na 2019 r. jest przychód wynikający z zawartych przez MPUK umów najmu miejsc parkingowych na pozostających we władaniu MPUK parkingach przy ul. Łagiewnickiej i Bytomskiej w Świętochłowicach. MPUK wykonuje również roboty remontowo – drogowe na rzecz innych podmiotów. Szacuje się przychody na z tego tytułu na poziomie roku 2018. Strukturę wartościową przychodów zewnętrznych na 2019 r. przedstawia poniższa tabela nr 5: Rodzaj przychodu zewnętrznego Progn. 2019 1. Wynajem miejsc parkingowych 120 000 2.Roboty remontowo-drogowe 650 000 Suma 770 000 Prognozę przychodu MPUK na 2019 r. przedstawia poniższa tabela nr 6: Progn. 2019 Przychody wewnętrzne 13 236 748 Przychody zewnętrzne 770 000 Suma 14 006 748 Odnosząc powyższą wartość przychodów zewnętrznych do z umów zawartych z Gminą Świętochłowice, należy stwierdzić, iż 94,50 % działalności MPUK będą stanowiły zadania wewnętrzne. Wartość zadań z poz. 1 i 2 z tabeli nr 4 jest już znana (umowy zostały już zawarte). Wartość pozostałych zadań jest szacunkowa (patrz uwagi powyżej). Ostateczne kwoty zostaną ustalone w drodze negocjacji. Wartości te nie uwzględniają jeszcze dodatkowych kosztów, które MPUK może dodać na etapie przedstawienia przez Gminę szczegółowego zakresu zadań tj. kosztów związanych z inflacją czy usługami obcymi (energia elektryczna, paliwo, materiały budowlane, podatki, itp.). Oznacza to, że procentowy udział przychodów wewnętrznych w przychodzie na 2019 r. może się jeszcze zwiększyć. Przedstawioną powyżej prognozę procentowej struktury przychodów MPUK dodatkowo uwiarygadnia ustalony z Gminą sposób rozliczania z tytułu realizacji poszczególnych zadań. Należy podkreślić, iż poza zadaniem z poz. 4 (remonty cząstkowe dróg) oraz z poz. 6 (utrzymanie zieleni w pasie drogowym) z tabeli nr 4, za realizację pozostałych zadań przewiduje się wynagrodzenie ryczałtowe. Oznacza to, że wskazane powyżej kwoty będą stanowiły pewny przychód MPUK. Zadania pt. remonty cząstkowe oraz utrzymanie zieleni w pasie drogowym rozliczane są natomiast kosztorysowo tzn. wskazane w umowach wynagrodzenia będą maksymalnymi, jakie będzie można uzyskać w ramach ich realizacji, zaś wynagrodzenie rzeczywiste będzie uzależnione od faktycznie wykonanych w ramach tej umowy zleceń. Należy podkreślić, iż prognoza przychodów wewnętrznych MPUK w 2019 (tabela nr 4) została dookreślona w sposób maksymalnie ostrożny (poziom minimalny). Wskazana powyżej lista zadań zlecanych przez Gminę Świętochłowice nie ma natomiast charakteru zamkniętego. Są to jedynie te zadania, które na chwilę sporządzania niniejszej prognozy handlowej można uznać za dostatecznie zidentyfikowane lub powtarzalne w ujęciu historycznym (wiarygodne) tj. znany jest ich zakres i wartość w stosunku do już zawartych umów oraz szacunkowy zakres oraz wartość w stosunku do umów, które mają zostać zawarte „w trybie in house”. Istotny jest fakt, iż nawet przy tak ostrożnym ujęciu prognozy w zakresie przychodów wewnętrznych, spełnienie przesłanki z art. 67 ust. 1 pkt 12) ustawy P.z.p. nie jest w żaden sposób zagrożone. MPUK nie wyklucza również możliwości poszukiwania w drugim półroczu 2019 r. na rynku innych aniżeli wskazane w tabeli nr 5 zadań zewnętrznych w zakresie przedmiotu działalności MPUK wskazanym w umowie spółki. Będzie to jednak miało miejsce jedynie pod warunkiem nieprzekroczenia wskazanego w art. 67 ust. 1 pkt 12 b) ustawy P.z.p. progu działalności realizowanej na rzecz Gminy (ponad 90%). W kontekście wskazanych powyżej proporcji zamówień wewnętrznych i zewnętrznych, szacuje się, że może to być ok. 5% przychodów spółki. Reasumując z przedmiotowej prognozy wynika, że w czasie obowiązywania umowy na realizację zamówienia w trybie z wolnej ręki w 2019 r., polegającego na „Utrzymaniu i konserwacji, będącego własnością Gminy Świętochłowice, oświetlenia ulic, placów, skwerów i parków, zieleńców, chodników i przejść dla pieszych w II półroczu 2019 roku”, ponad 90% działalności MPUK dotyczyć będzie wykonywania zadań powierzonych jej przez Gminę Świętochłowice lub osoby prawne, nad którymi Gmina posiada kontrolę, o której mowa w art. 67 ust. 1 pkt 12 lit a) ustawy P.z.p. Oznacza to, że spełniona jest przesłanka z art. 67 ust. 1 pkt 12 b) ustawy P.z.p.. Ad. c) W MPUK (kontrolowanej osobie prawnej) nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego. Jedynymi udziałowcami spółki są MPGK oraz Gmina Świętochłowice (Zamawiający). | ||||
Copyright © 2010 Urząd Zamówień Publicznych |