Wynik przetargu
Zamówienie publiczne na świadczenie usług prawnych dla Wydziału Zarządzania Funduszami Europejskimi

Zamawiający:
Lubuski Urząd Wojewódzki w Gorzowie Wlkp.
Adres: | ul Jagiellończyka 8, 66-400 Gorzów Wielkopolski, woj. lubuskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: biuro.logistyki@lubuskie.uw.gov.pl tel: 95 7 851 200 fax: 95 7 851 204 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 4471920110 | Data Udzielenia: | 2011-02-08 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Kody CPV
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Zamówienie publiczne na świadczenie usług prawnych dla Wydziału Zarządzania Funduszami Europejskimi | Emilia Jurgiewicz Gorzów Wlkp. | 21 600,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2011-02-08 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 791100080 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 21 600,00 zł Minimalna złożona oferta: 21 600,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 21 600,00 zł Maksymalna złożona oferta: 21 600,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Gorzów Wielkopolski: Zamówienie publiczne na świadczenie usług prawnych dla Wydziału Zarządzania Funduszami Europejskimi
Numer ogłoszenia: 44719 - 2011; data zamieszczenia: 08.02.2011
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Lubuski Urząd Wojewódzki, ul Jagiellończyka 8, 66-400 Gorzów Wielkopolski, woj. lubuskie, tel. 95 7115210, faks 95 7115380.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa terenowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zamówienie publiczne na świadczenie usług prawnych dla Wydziału Zarządzania Funduszami Europejskimi.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Świadczenie obsługi prawnej w zakresie realizacji zadań Wydziału Zarządzania Funduszami Europejskimi dotyczących ochrony interesów Skarbu Państwa.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.11.00.08-0.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
tak, projekt/program: EWT POLSKA - SAKSONIA EWT POLSKA - BRANDENBURGIA.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
30.12.2010.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Emilia Jurgiewicz, ul. Kasprowicza 31/1, 66-400 Gorzów Wlkp., kraj/woj. lubuskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 112190,16 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
21600,00
Oferta z najniższą ceną:
21600,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
21600,00
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zamawiający wskazuje, iż ze względu na przyczyny o obiektywnym charakterze, uzasadnione jest udzielenie zamówienia publicznego na usługę polegającą na świadczeniu doradztwa prawnego w zakresie zadań Wojewody wynikających z działania Wydziału Zarządzania Funduszami Europejskimi w trybie zamówienia z wolnej ręki, gdyż wymaga tego ochrona ważnych praw i interesów Skarbu Państwa, a przyczyny udzielenia zamówienia w tym trybie są w pełni uzasadnione. Wydział Zarządzania Funduszami Europejskimi realizuje zadania Wojewody w zakresie rozwoju regionalnego i integracji europejskiej. W szczególności wskazać należy, iż do zakresu działalności Wydziału należy wykonywanie zadań związanych z pełnieniem funkcji Instytucji Pośredniczącej w zarządzaniu Zintegrowanym Programem Operacyjnym Rozwoju Regionalnego oraz we wdrażaniu Programu Inicjatywy Wspólnotowej INTERREG IIIA. W tym zakresie , w związku ze stanem zaawansowania wskazanego programów, Wydział prowadzi przede wszystkim kontrole realizacji zadań oraz trwałości projektów , raportuje o nieprawidłowościach, prowadzi również czynności związane z zamykaniem programów . Wydział prowadzi m.in. postępowania, których przedmiotem jest określenie obowiązku zwrotu kwot uzyskanych jako dofinansowanie projektów , pochodzących z funduszy unijnych w związku ze stwierdzeniem przez Urząd Kontroli Skarbowej naruszenia prawa przez kontrolowanych beneficjentów funduszy . Postępowania te są obecnie w znaczącym stopniu zaawansowania, który wymaga wiedzy i zaangażowania prawnego od początku jego prowadzenia. Ponadto wskazać należy, iż do zadań wydziału należy również podejmowanie decyzji w zakresie zabezpieczeń realizacji projektów w postaci weksli złożonych przez beneficjentów. Decyzje w zakresie ewentualnego dochodzenia zwrotów kwot dofinansowania w oparciu o te papiery wartościowe jak również w zakresie ich zwrotu lub zniszczenia są decyzjami wymagającymi znajomości całego procesu wydatkowania środków pochodzących z funduszy europejskich, a ewentualna niewłaściwa decyzja w tym zakresie mogłaby skutkować brakiem zabezpieczenia zachowania trwałości projektu czy też brakiem możliwości dochodzenia ewentualnych zwrotów w przypadkach wskazanych w umowie oraz przepisach prawa. Ponadto w ramach pełnienia przez Wojewodę funkcji kontrolera dla programów współpracy transgranicznej 2007-2013 ( tj. Polska (Województwo Lubuskie) - Brandenburgia i Polska (Województwo Lubuskie) - Saksonia) Wydział przeprowadza kontrole I stopnia , weryfikuje postępy projektów , potwierdza kwalifikowalność i zasadność wydatków zadeklarowanych przez Beneficjentów i wystawia certyfikat / protokół kontroli I stopnia , raportuje o nieprawidłowościach współpracuje z instytucjami zaangażowanymi we wdrażanie Programu, przygotowuje dla beneficjentów wskazówki dotyczące zasad rozliczania wydatków w ramach projektów , opiniuje zmiany dokumentów dotyczących projektu. W odniesieniu do realizowanych przez Wydział zadań istotne znaczenie w procesie legalności i celowości podejmowania decyzji i ich ewentualnych konsekwencji, w tym zarówno konsekwencji prawnych jak i finansowych, ma doradztwo prawne, które jest nieodzownym elementem pracy wydziału. Ze względu na specyfikę zadań Wydziału, która jest w skali województwa specyfiką unikalną w interesie Skarbu Państwa i dla zapewnienia jego praw jest , aby doradztwo prawne wykonywane było przez osobę nie tylko o odpowiednich kompetencjach, ale również posiadającą znajomość działania systemu wydatkowania funduszy unijnych, znajomość aktów prawnych w tej dziedzinie. Wadliwa interpretacja przepisów prawa, dokonana w zakresie działalności wydziału bez znajomości aktów prawa unijnego i bez znajomości rozwiązań systemowych może doprowadzić do wadliwego ich zastosowania przez Beneficjentów, a w konsekwencji do zakwestionowania zasadności i zgodności z prawem ich poniesienia przez instytucje odpowiedzialne w systemie kontroli za przeprowadzanie takiej weryfikacji, w tym w skrajnych wypadkach również przez Komisję Europejską. Istota pracy w zakresie doradztwa prawnego w wydziale polega w szczególności na tym, że wydział został wyposażony w zadania o charakterze interdyscyplinarnym, nie zastrzeżone do jednej dziedziny prawa ( w wydziale występują bowiem problemy z zakresu prawa zamówień publicznych, prawa cywilnego, administracyjnego, finansowego, budowlanego czy nawet prawa pracy - w takim zakresie wydawane są opinie prawne co do legalności działań podejmowanych przez Beneficjentów) jak również wymagające ze względu na swój charakter wiedzy prawa unijnego ( w szczególności w zakresie stosunku prawa krajowego do prawa unijnego, pierwszeństwa w tym zakresie danego systemu prawnego, nadrzędności i podrzędności poszczególnych przepisów). Ponieważ zadania Wydziału wykraczają poza ramy prawa krajowego, a proces potwierdzania kwalifikowalności i zasadności wydatków zadeklarowanych przez Beneficjentów w ramach programów współpracy transgranicznej ma znaczenie międzynarodowe i może wpłynąć na stan wykorzystania funduszy europejskich nie tylko w województwie Lubuskim, ale również w przygranicznych Landach RFN tj. Brandenburgii i Saksonii niezwykle istotne znaczenie w pracy Wydziału ma doradztwo prawne w tym zakresie. Każda mylna decyzja może bowiem skutkować powstaniem szkody i narazić Skarb Państwa na odpowiedzialność, również przed Komisją Europejską, może również być szkodliwa w kontekście stosunków polsko - niemieckich. Każde nieuprawnione działanie w tej kwestii może w konsekwencji spowodować spowolnienie bądź zahamowanie wydatkowania środków unijnych w województwie. Równie istotnym jest, aby przygotowane przez Wydział wskazówki dotyczące zasad rozliczania wydatków w ramach projektów oraz opiniowanie zmian dokumentów dotyczących projektu było poparte rzetelną i fachową wiedzą w zakresie doradztwa prawnego, jest bowiem niewątpliwie w interesie Skarbu Państwa, aby wydatkowanie środków unijnych było oparte na odpowiednich podstawach prawnych, a zasady z tym związane jasne i przejrzyste, tak aby nie rodziły ryzyka konieczności uznania przez instytucje zaangażowane we wdrażanie programów ( w tym Komisję Europejską) niekwalifikowalności określonych kosztów poniesionych wcześniej zgodnie z zasadami określonymi przez wydział bez uwzględnienia odpowiedniej wiedzy z zakresu doradztwa prawnego. Wskazać należy, iż zadania Wydziału mają charakter szczególny w skali Województwa Lubuskiego, wydział posiada bowiem kompetencje i zadania zastrzeżone wyłącznie dla Wojewody, w tym w szczególności w zakresie wydatkowania środków unijnych, a więc o specyfice, która nie jest powtarzalna w skali województwa. W związku z tym doradztwo prawne w zakresie funkcjonowania wydziału wymaga znajomości szczególnej specyfiki działalności Wojewody w tym zakresie, a ze względu na charakter zadań i szczególną odpowiedzialność Skarbu Państwa do ich realizacji wymagana jest wyspecjalizowana wiedza prawnicza o niszowym charakterze. Specyfika położenia Województwa Lubuskiego przy granicy zachodniej państwa, która statuuje możliwość realizacji programów w zakresie współpracy transgranicznej przy dodatkowym uwzględnieniu faktu zakresu działań Wojewody jako Kontrolera dla tych programów powoduje, że zakres doradztwa prawnego jest tym bardziej wyspecyfikowany i unikatowy . Wskazać również należy, iż w Wydziale toczą się obecnie postępowania w zakresie określenia ewentualnego obowiązku zwrotu środków uznanych przez inne organy kontroli za wydatki niekwalifikowane. Biorąc powyższe pod uwagę doradztwo prawne w zakresie pracy wydziału nie ma standardowego charakteru i wymaga szczególnej znajomości przepisów prawa a równocześnie szczególnej wnikliwości, tym bardziej , że zakres aktów prawnych , w oparciu o które wydział wykonuje swoje zadania jest zakresem wysoce specyficznym, bardzo szerokim i wymaga znajomości nie tylko prawa krajowego, ale przede wszystkim prawa europejskiego i wytycznych wydanych przez instytucje zaangażowane w system. Trafność dokonywanych rozstrzygnięć i opinii prawnych uzależniona jest również w znaczący sposób od znajomości funkcjonowania systemu wydatkowania funduszy unijnych, a doświadczenie w pracy w wydziale ma szczególne znaczenie w tym zakresie. Ponadto wiele spraw jest w takim stopniu zaawansowania, że celowe i zasadne jest zachowanie kontynuacji w zakresie doradztwa prawnego w Wydziale. Biorąc powyższe pod uwagę ze względu na specyficzny charakter i zakres doradztwa prawnego Wydziału Zarządzania Funduszami Europejskimi oraz ze względu na szczególną wagę podejmowanych decyzji , mogących mieć wpływ i znaczenie w szczególności dla beneficjentów środków, ale również dla ewentualnej odpowiedzialności Skarbu Państwa w zakresie wadliwych działań jak i mających charakter transgraniczny, ważne jest aby doradztwo prawne świadczone było przez osobę nie tylko znającą przepisy prawa, ale również znającą specyfikę wydatkowania środków oraz biegle poruszającą się w systemie, znającą zadania poszczególnych instytucji i umiejącą odpowiednio , przy uwzględnieniu przepisów prawa europejskiego zaproponować rozstrzygnięcia, w stanach faktycznych , będących przedmiotem stosownych decyzji Wydziału. Z uwagi na powyższe udzielenie zamówienia w zakresie objętym wnioskiem pani Emilia Jurgiewicz - radcy prawnemu , która współpracuje obecnie z Wydziałem Zarządzania Funduszami Europejskimi, posiada znaczącą wiedzę na temat problematyki związanej z jego działalnością, doskonale zna system funkcjonowania funduszy unijnych . Jednocześnie posiada doświadczenie z innych dziedzin prawa, w tym w szczególności prawa Unii Europejskiej (a w szczególności rozporządzeń w oparciu o które wydatkowane są środki unijne) prawa cywilnego , prawa zamówień publicznych , dyscypliny finansów publicznych itd. . Jest autorką wielu opinii w tym zakresie, posiada również doświadczenie w zakresie współpracy z Beneficjentami środków. Posiada wiedzę na temat zasad funkcjonowania systemu funduszy pochodzących ze środków Unii Europejskiej , zarówno w zakresie starej perspektywy tj. INTERREG IIIA i ZPORR oraz nowej perspektywy wydatkowania środków pomocowych. Jest absolwentką Europejskiego Uniwersytetu VIADRINA we Frankfurcie nad Odrą , w związku z czym posiada ugruntowaną wiedzę na temat prawa Unii Europejskiej, włada biegle językiem niemieckim, co jest szczególnie przydatne nie tylko przy wykładni przepisów prawa europejskiego ( poprzez porównanie tekstów w obu wersjach językowych, co ze względu na niejednoznaczność określeń jest pomocne przy dokonywaniu wykładni przepisów prawa) , ale również w zakresie zadań wynikających z realizacji Programu Współpracy Transgranicznej Polska (Województwo Lubuskie) - Brandenburgia i Polska (Województwo Lubuskie) - Saksonia.