Wynik przetargu

Adres: ul Jagiellończyka 8, 66-400 Gorzów Wielkopolski, woj. lubuskie
Dane kontaktowe: email: biuro.logistyki@lubuskie.uw.gov.pl
tel: 95 7 851 200
fax: 95 7 851 204
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 4471920110 Data Udzielenia: 2011-02-08
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Zamówienie publiczne na świadczenie usług prawnych dla Wydziału Zarządzania Funduszami Europejskimi Emilia Jurgiewicz
Gorzów Wlkp.
21 600,00
0,67
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2011-02-08
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
791100080
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
21 600,00 zł
Minimalna złożona oferta:
21 600,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
21 600,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
21 600,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Gorzów Wielkopolski: Zamówienie publiczne na świadczenie usług prawnych dla Wydziału Zarządzania Funduszami Europejskimi


Numer ogłoszenia: 44719 - 2011; data zamieszczenia: 08.02.2011

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Lubuski Urząd Wojewódzki, ul Jagiellończyka 8, 66-400 Gorzów Wielkopolski, woj. lubuskie, tel. 95 7115210, faks 95 7115380.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa terenowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zamówienie publiczne na świadczenie usług prawnych dla Wydziału Zarządzania Funduszami Europejskimi.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Świadczenie obsługi prawnej w zakresie realizacji zadań Wydziału Zarządzania Funduszami Europejskimi dotyczących ochrony interesów Skarbu Państwa.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.11.00.08-0.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    tak, projekt/program: EWT POLSKA - SAKSONIA EWT POLSKA - BRANDENBURGIA.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
30.12.2010.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Emilia Jurgiewicz, ul. Kasprowicza 31/1, 66-400 Gorzów Wlkp., kraj/woj. lubuskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 112190,16 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    21600,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    21600,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    21600,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zamawiający wskazuje, iż ze względu na przyczyny o obiektywnym charakterze, uzasadnione jest udzielenie zamówienia publicznego na usługę polegającą na świadczeniu doradztwa prawnego w zakresie zadań Wojewody wynikających z działania Wydziału Zarządzania Funduszami Europejskimi w trybie zamówienia z wolnej ręki, gdyż wymaga tego ochrona ważnych praw i interesów Skarbu Państwa, a przyczyny udzielenia zamówienia w tym trybie są w pełni uzasadnione. Wydział Zarządzania Funduszami Europejskimi realizuje zadania Wojewody w zakresie rozwoju regionalnego i integracji europejskiej. W szczególności wskazać należy, iż do zakresu działalności Wydziału należy wykonywanie zadań związanych z pełnieniem funkcji Instytucji Pośredniczącej w zarządzaniu Zintegrowanym Programem Operacyjnym Rozwoju Regionalnego oraz we wdrażaniu Programu Inicjatywy Wspólnotowej INTERREG IIIA. W tym zakresie , w związku ze stanem zaawansowania wskazanego programów, Wydział prowadzi przede wszystkim kontrole realizacji zadań oraz trwałości projektów , raportuje o nieprawidłowościach, prowadzi również czynności związane z zamykaniem programów . Wydział prowadzi m.in. postępowania, których przedmiotem jest określenie obowiązku zwrotu kwot uzyskanych jako dofinansowanie projektów , pochodzących z funduszy unijnych w związku ze stwierdzeniem przez Urząd Kontroli Skarbowej naruszenia prawa przez kontrolowanych beneficjentów funduszy . Postępowania te są obecnie w znaczącym stopniu zaawansowania, który wymaga wiedzy i zaangażowania prawnego od początku jego prowadzenia. Ponadto wskazać należy, iż do zadań wydziału należy również podejmowanie decyzji w zakresie zabezpieczeń realizacji projektów w postaci weksli złożonych przez beneficjentów. Decyzje w zakresie ewentualnego dochodzenia zwrotów kwot dofinansowania w oparciu o te papiery wartościowe jak również w zakresie ich zwrotu lub zniszczenia są decyzjami wymagającymi znajomości całego procesu wydatkowania środków pochodzących z funduszy europejskich, a ewentualna niewłaściwa decyzja w tym zakresie mogłaby skutkować brakiem zabezpieczenia zachowania trwałości projektu czy też brakiem możliwości dochodzenia ewentualnych zwrotów w przypadkach wskazanych w umowie oraz przepisach prawa. Ponadto w ramach pełnienia przez Wojewodę funkcji kontrolera dla programów współpracy transgranicznej 2007-2013 ( tj. Polska (Województwo Lubuskie) - Brandenburgia i Polska (Województwo Lubuskie) - Saksonia) Wydział przeprowadza kontrole I stopnia , weryfikuje postępy projektów , potwierdza kwalifikowalność i zasadność wydatków zadeklarowanych przez Beneficjentów i wystawia certyfikat / protokół kontroli I stopnia , raportuje o nieprawidłowościach współpracuje z instytucjami zaangażowanymi we wdrażanie Programu, przygotowuje dla beneficjentów wskazówki dotyczące zasad rozliczania wydatków w ramach projektów , opiniuje zmiany dokumentów dotyczących projektu. W odniesieniu do realizowanych przez Wydział zadań istotne znaczenie w procesie legalności i celowości podejmowania decyzji i ich ewentualnych konsekwencji, w tym zarówno konsekwencji prawnych jak i finansowych, ma doradztwo prawne, które jest nieodzownym elementem pracy wydziału. Ze względu na specyfikę zadań Wydziału, która jest w skali województwa specyfiką unikalną w interesie Skarbu Państwa i dla zapewnienia jego praw jest , aby doradztwo prawne wykonywane było przez osobę nie tylko o odpowiednich kompetencjach, ale również posiadającą znajomość działania systemu wydatkowania funduszy unijnych, znajomość aktów prawnych w tej dziedzinie. Wadliwa interpretacja przepisów prawa, dokonana w zakresie działalności wydziału bez znajomości aktów prawa unijnego i bez znajomości rozwiązań systemowych może doprowadzić do wadliwego ich zastosowania przez Beneficjentów, a w konsekwencji do zakwestionowania zasadności i zgodności z prawem ich poniesienia przez instytucje odpowiedzialne w systemie kontroli za przeprowadzanie takiej weryfikacji, w tym w skrajnych wypadkach również przez Komisję Europejską. Istota pracy w zakresie doradztwa prawnego w wydziale polega w szczególności na tym, że wydział został wyposażony w zadania o charakterze interdyscyplinarnym, nie zastrzeżone do jednej dziedziny prawa ( w wydziale występują bowiem problemy z zakresu prawa zamówień publicznych, prawa cywilnego, administracyjnego, finansowego, budowlanego czy nawet prawa pracy - w takim zakresie wydawane są opinie prawne co do legalności działań podejmowanych przez Beneficjentów) jak również wymagające ze względu na swój charakter wiedzy prawa unijnego ( w szczególności w zakresie stosunku prawa krajowego do prawa unijnego, pierwszeństwa w tym zakresie danego systemu prawnego, nadrzędności i podrzędności poszczególnych przepisów). Ponieważ zadania Wydziału wykraczają poza ramy prawa krajowego, a proces potwierdzania kwalifikowalności i zasadności wydatków zadeklarowanych przez Beneficjentów w ramach programów współpracy transgranicznej ma znaczenie międzynarodowe i może wpłynąć na stan wykorzystania funduszy europejskich nie tylko w województwie Lubuskim, ale również w przygranicznych Landach RFN tj. Brandenburgii i Saksonii niezwykle istotne znaczenie w pracy Wydziału ma doradztwo prawne w tym zakresie. Każda mylna decyzja może bowiem skutkować powstaniem szkody i narazić Skarb Państwa na odpowiedzialność, również przed Komisją Europejską, może również być szkodliwa w kontekście stosunków polsko - niemieckich. Każde nieuprawnione działanie w tej kwestii może w konsekwencji spowodować spowolnienie bądź zahamowanie wydatkowania środków unijnych w województwie. Równie istotnym jest, aby przygotowane przez Wydział wskazówki dotyczące zasad rozliczania wydatków w ramach projektów oraz opiniowanie zmian dokumentów dotyczących projektu było poparte rzetelną i fachową wiedzą w zakresie doradztwa prawnego, jest bowiem niewątpliwie w interesie Skarbu Państwa, aby wydatkowanie środków unijnych było oparte na odpowiednich podstawach prawnych, a zasady z tym związane jasne i przejrzyste, tak aby nie rodziły ryzyka konieczności uznania przez instytucje zaangażowane we wdrażanie programów ( w tym Komisję Europejską) niekwalifikowalności określonych kosztów poniesionych wcześniej zgodnie z zasadami określonymi przez wydział bez uwzględnienia odpowiedniej wiedzy z zakresu doradztwa prawnego. Wskazać należy, iż zadania Wydziału mają charakter szczególny w skali Województwa Lubuskiego, wydział posiada bowiem kompetencje i zadania zastrzeżone wyłącznie dla Wojewody, w tym w szczególności w zakresie wydatkowania środków unijnych, a więc o specyfice, która nie jest powtarzalna w skali województwa. W związku z tym doradztwo prawne w zakresie funkcjonowania wydziału wymaga znajomości szczególnej specyfiki działalności Wojewody w tym zakresie, a ze względu na charakter zadań i szczególną odpowiedzialność Skarbu Państwa do ich realizacji wymagana jest wyspecjalizowana wiedza prawnicza o niszowym charakterze. Specyfika położenia Województwa Lubuskiego przy granicy zachodniej państwa, która statuuje możliwość realizacji programów w zakresie współpracy transgranicznej przy dodatkowym uwzględnieniu faktu zakresu działań Wojewody jako Kontrolera dla tych programów powoduje, że zakres doradztwa prawnego jest tym bardziej wyspecyfikowany i unikatowy . Wskazać również należy, iż w Wydziale toczą się obecnie postępowania w zakresie określenia ewentualnego obowiązku zwrotu środków uznanych przez inne organy kontroli za wydatki niekwalifikowane. Biorąc powyższe pod uwagę doradztwo prawne w zakresie pracy wydziału nie ma standardowego charakteru i wymaga szczególnej znajomości przepisów prawa a równocześnie szczególnej wnikliwości, tym bardziej , że zakres aktów prawnych , w oparciu o które wydział wykonuje swoje zadania jest zakresem wysoce specyficznym, bardzo szerokim i wymaga znajomości nie tylko prawa krajowego, ale przede wszystkim prawa europejskiego i wytycznych wydanych przez instytucje zaangażowane w system. Trafność dokonywanych rozstrzygnięć i opinii prawnych uzależniona jest również w znaczący sposób od znajomości funkcjonowania systemu wydatkowania funduszy unijnych, a doświadczenie w pracy w wydziale ma szczególne znaczenie w tym zakresie. Ponadto wiele spraw jest w takim stopniu zaawansowania, że celowe i zasadne jest zachowanie kontynuacji w zakresie doradztwa prawnego w Wydziale. Biorąc powyższe pod uwagę ze względu na specyficzny charakter i zakres doradztwa prawnego Wydziału Zarządzania Funduszami Europejskimi oraz ze względu na szczególną wagę podejmowanych decyzji , mogących mieć wpływ i znaczenie w szczególności dla beneficjentów środków, ale również dla ewentualnej odpowiedzialności Skarbu Państwa w zakresie wadliwych działań jak i mających charakter transgraniczny, ważne jest aby doradztwo prawne świadczone było przez osobę nie tylko znającą przepisy prawa, ale również znającą specyfikę wydatkowania środków oraz biegle poruszającą się w systemie, znającą zadania poszczególnych instytucji i umiejącą odpowiednio , przy uwzględnieniu przepisów prawa europejskiego zaproponować rozstrzygnięcia, w stanach faktycznych , będących przedmiotem stosownych decyzji Wydziału. Z uwagi na powyższe udzielenie zamówienia w zakresie objętym wnioskiem pani Emilia Jurgiewicz - radcy prawnemu , która współpracuje obecnie z Wydziałem Zarządzania Funduszami Europejskimi, posiada znaczącą wiedzę na temat problematyki związanej z jego działalnością, doskonale zna system funkcjonowania funduszy unijnych . Jednocześnie posiada doświadczenie z innych dziedzin prawa, w tym w szczególności prawa Unii Europejskiej (a w szczególności rozporządzeń w oparciu o które wydatkowane są środki unijne) prawa cywilnego , prawa zamówień publicznych , dyscypliny finansów publicznych itd. . Jest autorką wielu opinii w tym zakresie, posiada również doświadczenie w zakresie współpracy z Beneficjentami środków. Posiada wiedzę na temat zasad funkcjonowania systemu funduszy pochodzących ze środków Unii Europejskiej , zarówno w zakresie starej perspektywy tj. INTERREG IIIA i ZPORR oraz nowej perspektywy wydatkowania środków pomocowych. Jest absolwentką Europejskiego Uniwersytetu VIADRINA we Frankfurcie nad Odrą , w związku z czym posiada ugruntowaną wiedzę na temat prawa Unii Europejskiej, włada biegle językiem niemieckim, co jest szczególnie przydatne nie tylko przy wykładni przepisów prawa europejskiego ( poprzez porównanie tekstów w obu wersjach językowych, co ze względu na niejednoznaczność określeń jest pomocne przy dokonywaniu wykładni przepisów prawa) , ale również w zakresie zadań wynikających z realizacji Programu Współpracy Transgranicznej Polska (Województwo Lubuskie) - Brandenburgia i Polska (Województwo Lubuskie) - Saksonia.