Wynik przetargu
UDZIELENIE ZAMÓWIENIA BEZ OGŁOSZENIA O ZAMÓWIENIU ORAZ BEZ INFORMACJI O ZAMIARZE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Przedmiotem negocjacji będzie ustalenie warunków umowy na sukcesywna dostawę oleju napędowego Ekodiesel do siedziby Zamawiającego w Zakopanem przy ul. Szymony 17a zgodnie z bieżącym zapotrzebowaniem Zamawiającego w okresie od 1 listopada 2018 roku
Adres: | ul. Szymony , 34-500 Zakopane, woj. małopolskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: mwalega@tesko.pl tel: 18 20 25 614 fax: 18 20 25 637 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 500262002-N-2018 | Data Udzielenia: | 2018-10-30 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Kody CPV
09100000-0 | Paliwa | |
09134100-8 | Olej napędowy |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Przedmiotem negocjacji będzie ustalenie warunków umowy na sukcesywna dostawę oleju napędowego Ekodiesel do siedziby Zamawiającego w Zakopanem przy ul. Szymony 17a zgodnie z bieżącym zapotrzebowaniem Zamawiającego w okresie od 1 listopada 2018 roku do 31 st | Pan Bartłomiej Stołowski prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą pod firmą: Firma Handlowo Usługowa EDEN , NIP: 735-178-58-46, REGON: 492949208 Czarny Dunajec | 450 076,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2018-10-30 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 09100000 09134100 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 450 077,00 zł Minimalna złożona oferta: 450 077,00 zł Ilość złożonych ofert: 0 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 450 077,00 zł Maksymalna złożona oferta: 450 077,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Rozmiar pliku: 43705 KB
Zamieszczanie ogłoszenia:
Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
I. 1) NAZWA I ADRES:
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
II.2) Rodzaj zamówienia:
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
II.5) Główny Kod CPV:
09100000-0
Dodatkowe kody CPV:
09134100-8
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Ogłoszenie nr 500262002-N-2018 z dnia 31-10-2018 r.
TESKO Tatrzańska Komunalna Grupa Kapitałowa Spółka z o.o.: Przedmiotem negocjacji będzie ustalenie warunków umowy na sukcesywna dostawę oleju napędowego Ekodiesel do siedziby Zamawiającego w Zakopanem przy ul. Szymony 17a zgodnie z bieżącym zapotrzebowaniem Zamawiającego w okresie od 1 listopada 2018 roku do 31 stycznia 2019 roku. Okres obowiązywania umowy od dnia 1 listopada 2018 roku do dnia 31 stycznia 2019 roku, z możliwością wcześniejszego wypowiedzenia umowy w sytuacji rozstrzygnięcia powtórzonego przetargu nieograniczonego przed dniem 31.01.2019 r.
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 500254594-N-2018
Numer ogłoszenia: 500254594-N-2018
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
TESKO Tatrzańska Komunalna Grupa Kapitałowa Spółka z o.o., Krajowy numer identyfikacyjny 49002384300000, ul. ul. Szymony , 34500 Zakopane, woj. małopolskie, państwo Polska, tel. 18 20 25 614, e-mail mwalega@tesko.pl, faks 18 20 25 637.
Adres strony internetowej (url): http://www.tesko.pl
Adres strony internetowej (url): http://www.tesko.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Komunalna Spółka Prawa Handlowego
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przedmiotem negocjacji będzie ustalenie warunków umowy na sukcesywna dostawę oleju napędowego Ekodiesel do siedziby Zamawiającego w Zakopanem przy ul. Szymony 17a zgodnie z bieżącym zapotrzebowaniem Zamawiającego w okresie od 1 listopada 2018 roku do 31 stycznia 2019 roku. Okres obowiązywania umowy od dnia 1 listopada 2018 roku do dnia 31 stycznia 2019 roku, z możliwością wcześniejszego wypowiedzenia umowy w sytuacji rozstrzygnięcia powtórzonego przetargu nieograniczonego przed dniem 31.01.2019 r.
Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
10-ZP/2018
II.2) Rodzaj zamówienia:
Dostawy
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
1.Przedmiotem negocjacji będzie ustalenie warunków umowy na sukcesywna dostawę oleju napędowego Ekodiesel do siedziby Zamawiającego w Zakopanem przy ul. Szymony 17a zgodnie z bieżącym zapotrzebowaniem Zamawiającego w okresie od 1 listopada 2018 roku do 31 stycznia 2019 roku. 2.Zakres zamówienia obejmuje dostawę oleju napędowego Ekodiesel w okresie od 1 listopada 2018 roku do 31 stycznia 2019 roku w ilości szacunkowej 90 000,00 litrów. 3.Wymagania jakościowe paliwa: a)Jakość dostarczanego oleju napędowego Ekodiesel winna odpowiadać wymaganiom zawartym w regulacjach prawnych m.in. Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 9 października 2015 r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych (Załącznik nr 3 do Rozporządzenia) lub obowiązujących w dniu dostarczenia danej partii oleju napędowego Ekodiesel. b)Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość dostarczanego przedmiotu zamówienia oraz do przedstawienia wraz z każdą dostawą oleju napędowego aktualnego świadectwa jakości (certyfikatu), poświadczonego przez producenta paliwa za zgodność z Polską Normą lub atestu akredytowanego laboratorium (w języku polskim). Świadectwo będzie powiązane z dowodem dostawy lub wydania poprzez umieszczenie na nim numeru i daty świadectwa lub atestu. c) Olej napędowy musi spełniać następujące wymagania w zakresie posiadanych wartości parametrów fizykochemicznych, zawiera Tabela nr 1. d)Oferowany i dostarczany olej napędowy przez Wykonawcę musi być zgodny z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa. W przypadku zmiany przepisów lub ich zastąpienia innymi przepisami dostarczany olej napędowy każdorazowo musi spełniać wymagania wynikające z przepisów obowiązujących na dzień dostawy. e)Dostarczany olej napędowy powinien być czysty mikrobiologicznie i odporny na ewentualne skażenia biologiczne. f)W celu zachowania czystości i jakości dostarczanego Zamawiającemu oleju napędowego Wykonawca zobowiązany jest realizować dostawy tego paliwa autocysterną przeznaczoną tylko i wyłącznie do przewozu oleju napędowego lub każdorazowo przed napełnieniem olejem napędowym, czyszczoną po innych produktach naftowych, które były nią przewożone. g)Autocysterny muszą być zaplombowane oraz wyposażone w urządzenia do przeładunku cieczy: pompy, węże o różnych przekrojach, pozwalające na bezproblemowe podanie paliwa z autocysterny do zbiornika paliw Zamawiającego. Ze względu na planowaną modernizację bazy magazynowej Zamawiającego, autocysterny dostarczające olej napędowy Ekodiesel do siedziby Zamawiającego nie mogą być dłuższe niż 8,60 m. Wykonawca w celu potwierdzenia posiadania odpowiednich pojazdów – autocystern, niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu Zamówienia zobowiązany jest wypełnić załącznik nr 4 do zaproszenia. h)Zamawiający informuje, iż do momentu rozpoczęcia modernizacji bazy magazynowej dopuści dostawę przedmiotu zamówienia autocysterną o długości 9,20 m. Jednakże w chwili rozpoczęcia modernizacji bazy magazynowej Zamawiającego o czym Wykonawca zostanie poinformowany pisemnie (w terminie 7 dni kalendarzowych przed rozpoczęciem modernizacji), dostawy przedmiotu zamówienia winny odbywać się autocysterną o długości 8,60 metrów. i)Zamawiający wymaga każdorazowego poboru próbek bezpośrednio w chwili dostawy tak, aby u Zamawiającego istniała możliwość przedstawienia ich do kontroli (m.in. Urzędu Celnego). Naczynia (butelki) odpowiednie do poboru próbek – po stronie Wykonawcy. j)Ponadto Zamawiający zastrzega sobie prawo do pobierania prób zatankowanego paliwa i przekazywania ich do niezależnego laboratorium celem sprawdzenia jego jakości. Zamawiający informuje, iż próbki paliw będą pobierane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 1 września 2009 r. w sprawie sposobu pobierania próbek paliw ciekłych i biopaliw ciekłych. k)Ujawnienie niezgodności parametrów fizykochemicznych próbki paliw z przedstawionymi w ofercie będzie uznawane za niezgodne z zamówieniem a Wykonawca zostanie obciążony kosztami badań laboratoryjnych oraz karami wynikającymi z zapisów umowy. l)Zamawiający informuje, iż każda dostawa, zostanie uznana za nieodpowiedniej jakości w przypadku, gdy wyniki badań przeprowadzone w akredytowanym laboratorium wykażą niezgodność parametrów z wymogami aktualnej normy PN-EN 590 i Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 9 października 2015 r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 1680). m)Wykonawca zobowiązany jest do dostaw oleju napędowego do szybkoobrotowych silników z zapłonem samoczynnym. n)W sytuacji spadku temperatury poniżej minus 20oC Wykonawca na wyraźne wskazanie Zamawiającego podczas składania zamówienia gwarantuje dostawę paliwa dostosowanego do użytku w niskich temperaturach, a zwłaszcza w temperaturach poniżej minus 20oC – tzw. „olej napędowy o polepszonych właściwościach niskotemperaturowych”. Zgodnie z załącznikiem nr 3 do Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 9 października 2015 r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych. o)Olej napędowy o polepszonych właściwościach niskotemperaturowych musi spełniać następujące wymagania w zakresie posiadanych wartości parametrów fizykochemicznych, zawiera Table nr 2: p)Zamawiający informuję, iż zamówiony olej napędowy Ekodiesel winien zostać dostarczony przez Wykonawcę zaplombowaną autocysterną (zgodnie z wymaganiami pkt. g) powyżej) wyposażoną w urządzenia do przeładunku cieczy: pompy, węże o różnych przekrojach, pozwalające na bezproblemowe podanie paliwa z autocysterny do zbiornika paliw Zamawiającego. Zamawiający informuję, iż posiada naziemny zbiornik dwu płaszczowy o pojemności do 5 m3 (posiadający licznik oraz dystrybutor do tankowania paliwa). Zamawiający informuje, iż w swoim przedsiębiorstwie wdrożył system monitoringu i raportowania tankowania paliwa. q)Warunki dostawy oleju: - Szacunkowa wielkość jednorazowej dostawy oleju napędowego będzie wynosić ok. 5 000 litrów. Zgłoszenie zapotrzebowania (zamówienie dostawy) upoważniony pracownik Zamawiającego będzie dokonywał telefonicznie, faxem lub poprzez e-mail z podaniem rodzaju paliwa jaki będzie zamówiony oraz ilości paliwa. - Wykonawca dostarczy paliwo do siedziby Zamawiającego w terminie do 24 godzin od zgłoszenia zapotrzebowania. - Zamówienia i dostawy przedmiotu umowy odbywać się będą w dni robocze, tj.: od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy. Upoważniony pracownik Zamawiającego będzie składał zamówienie najpóźniej do godz. 10:00, a realizacja złożonego zamówienia winna się odbyć następnego dnia w godzinach pracy Zamawiającego, tj.: od 7:00 do 15:00, zamówienie złożone w piątek do godz. 10:00 winno zostać zrealizowane przez Wykonawcę w poniedziałek do godz. 15:00. - Każdorazowe dostawy paliwa będą odbierane i potwierdzane przez upoważnionego pracownika Zamawiającego. - Fakturowanie zakupu paliw – każdorazowo po zrealizowanej dostawie. r)Oferowana cena 1 litra z upustem oleju napędowego winna zawierać łącznie cenę oleju napędowego wraz z kosztami transportu do siedziby Zamawiającego. s)Wykonawca musi zapewnić Zamawiającemu ciągłość dostaw przedmiotu zamówienia w okresie trwania umowy. t)Wykonawca zobowiązany jest dostarczać przedmiot zamówienia zgodnie z wymogami przepisów regulujących sposób transportowania paliw, w szczególności zgodnie z obowiązującymi normami dotyczącymi warunków technicznych i przeciwpożarowych. Wykonawca na wezwanie Zamawiającego zobowiązany jest dołączyć aktualne świadectwo dopuszczenia pojazdu do przewozu towarów niebezpiecznych (świadectwo ADR, lub równoważne). u)Realizacja zamówienia musi odbywać się zgodnie z obowiązującymi normami dotyczącymi warunków technicznych i p.poż. związanych z transportem oleju napędowego Ekodiesel. v)Cena oleju napędowego Ekodiesel zmienia się w okresie obowiązywania umowy, zgodnie z aktualną ceną paliw podaną na stronie www.orlen.pl na dany dzień, w stosunku do ceny, na podstawie której sporządzona zostanie oferta. W takim przypadku cena będzie każdorazowo zmieniona o wysokość stałego upustu zaproponowanego przez Wykonawcę. w)Zamawiający będzie kontrolował wysokość cen publikowanych przez PKN ORLEN na stronie internetowej www.orlen.pl. x)Każdorazowo kwota wynagrodzenia Wykonawcy za dostarczone paliwo będzie obliczona jako iloczyn faktycznie dostarczonego paliwa i ceny 1 litra paliwa (oleju napędowego Ekodiesel) opublikowanej w dniu dostawy na stronie PKN ORLEN zmienionej o stały upust wynikający ze złożonej oferty. y)Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia znajduje się jakikolwiek znak towarowy, patent czy pochodzenie lub norma, aprobaty specyfikacje techniczne i systemy odniesienia – należy przyjąć, że Zamawiający podał przedmiot zamówienia dopuszczając rozwiązania równoważne, przy czym Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. z)Uwaga! Zapłata dokonana zostanie z zastosowaniem mechanizmu podzielonej płatności, zgodnie z art. 108 a ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. 2017 r., poz. 1221 z późn. zm.).
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV:
09100000-0
Dodatkowe kody CPV:
09134100-8
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
1. Ogłoszenie o zamiarze zawarcia umowy zostało: zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 23 października 2018 roku pod nr 500254594-N-2018. 2. Informacja o zamiarze zawarcia umowy została zamieszczona na stronie internetowej zamawiającego w dniu 23 października br. (www.tesko.pl zakładka zamówienia publiczne) 2. Zaproszenie do negocjacji wraz z informacjami niezbędnymi do przeprowadzenia postępowania zostało przekazane w dniu 22 października 2018 r. do: F. H. U. EDEN Bartłomiej Stołowski 34-470 Czarny Dunajec, ul. Kamieniec Górny 44.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
| |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 30/10/2018 IV.2) Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT 365916 Waluta PLN IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert: 0 w tym: liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 0 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0 liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0 IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: nie Nazwa wykonawcy: Pan Bartłomiej Stołowski prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą pod firmą: Firma Handlowo Usługowa EDEN , NIP: 735-178-58-46, REGON: 492949208 Email wykonawcy: Adres pocztowy: ul. Kamieniec Górny nr 44 Kod pocztowy: 34-470 Miejscowość: Czarny Dunajec Kraj/woj.: małopolskie Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM Cena wybranej oferty/wartość umowy 450076.77 Oferta z najniższą ceną/kosztem 450076.77 Oferta z najwyższą ceną/kosztem 450076.77 Waluta: PLN IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe: |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 66 ust. 1 w zw. z art. 67 ust. 1 pkt. 3 Ustawy PZP. ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Uzasadnienie: Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 3 Ustawy PZP Zamawiający może udzielić zamówienia publicznego w trybie z wolnej ręki, gdy ze względu na wyjątkową sytuacje niewynikająca z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, której nie mógł on wcześniej przewidzieć wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. Możliwość skorzystania z trybu z wolnej ręki wymaga łącznego spełnienia warunków wskazanych w art. 67 ust. 1 pkt. 3 Ustawy PZP, tj.: a) wystąpienie wyjątkowych okoliczności, których nie dało się wcześniej przewidzieć i które nie wynikały z przyczyn zależnych od Zamawiającego. Na gruncie prawa cywilnego, w szczególności przepisów art. 357 1 [klauzula rebus sic stantibus] Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 459 z późn. zm.) okoliczności, których nie można było przewidzieć to takie zdarzenia, których strony działając rozsądnie i profesjonalnie nie zakładały i nie planowały. Zdarzenia te mogą mieć charakter losowy, społeczno-gospodarczy czy prawno-polityczny. Sytuacji, której nie można było przewidzieć nie można utożsamiać ze zdarzeniami, których wystąpienie strony uznały za nieprawdopodobne lub wręcz niemożliwe, lecz z takimi które strony działając zgodnie z przyjętym miernikiem staranności w obrocie nie zakładały i nie planowały. Tak więc, przesłanka ta odnosi się do sytuacji, której wystąpienie w normalnym stanie rzeczy byłoby bardzo mało prawdopodobne. Nie ulega wątpliwości, że nieprzewidywalność okoliczności powinna być zawsze oceniana indywidualnie – w konkretnym stanie prawnym i faktycznym. O nieprzewidywalności określonych okoliczności można mówić w sytuacji, której wystąpienie w normalnym stanie rzeczy byłoby bardzo mało prawdopodobne. W dniu 31 lipca 2018 roku „TESKO” Tatrzańska Komunalna Grupa Kapitałowa Sp. z o.o. przekazała Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej Ogłoszenie o zamówieniu (godz. 12:32, nr 2018-114267) które zostało opublikowane w dniu 3 sierpnia 2018 roku w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej pod nr 2018/S 148 – 338082. Tym samym Zamawiający wszczął postepowanie zmierzające do wyłonienia nowego Wykonawcy na „Dostawę oleju napędowego Ekodiesel do siedziby Zamawiającego” w związku z kończąca się w dniu 31 października br. umową nr 5-ZP/2017 na realizację analogicznego zadania. W związku z powyższym Zamawiający przewidział na przeprowadzenie postępowania ok 3 miesiące, co według doświadczenia Zamawiającego wydawało się wystarczającym okresem czasu na prawidłowe przeprowadzenie postepowania. Pierwotny termin składania ofert w postepowaniu nr 8-ZP/2018 pn. „Dostawa oleju napędowego Ekodiesel do siedziby Zamawiającego” upływał w dniu 10 września br. o godzinie 11:00. W związku ze składanymi wnioskami o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, w wyniku udzielonych wyjaśnień i odpowiedzi Zamawiający dokonał modyfikacji treści Specyfikacji istotnych Warunków Zamówienia oraz treści Ogłoszenia o zamówienia w związku z czym dwukrotnie zmieniał termin składania ofert, ustalając go na dzień 15 października 2018 roku: ogłoszenie o zmianie ogłoszenia/sprostowaniu ogłoszenia zostało przekazane Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej w dniu 03.09.2018 r. r. oraz opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej 2018/S 172-390413 z dnia 07.09.2018 r. ogłoszenie o zmianie ogłoszenia/sprostowaniu ogłoszenia zostało przekazane Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej w dniu 17.09.2018 r. r. oraz opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej 2018/S 180-408067 z dnia 09.09.2018 r. W postepowaniu 8-ZP/2018 w terminie składania ofert tj. do dnia 15 października br. do godz. 11:00, została złożona tylko jedna oferta, w której zaproponowano następującą całkowitą wartość zamówienia brutto obliczoną zgodnie z Tabelą nr 1 zamieszczoną w Formularzu Oferty: 4 885 560,00 zł (słownie: cztery miliony osiemset osiemdziesiąt pięć tysięcy pięćset sześćdziesiąt złotych i 00/100). Cena złożonej w postępowaniu na „Dostawę oleju napędowego Ekodiesel do siedziby Zamawiającego” znacznie przekracza możliwości finansowe Zamawiającego, który zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę brutto w wysokości 4 777 320,00 zł (słownie: cztery miliony siedemset siedemdziesiąt siedem tysięcy trzysta dwadzieścia złotych i 00/100). Zamawiający dokonał szczegółowej analizy złożonej oferty oraz zaproponowanego w ofercie upustu procentowego. Po dokonaniu weryfikacji złożonej oferty, Zamawiający stwierdził, że nie może zwiększyć kwoty na realizacje zamówienia do ceny oferty najkorzystniejszej. Wobec powyższego zgodnie z dyspozycją art. 93 ust. 1 pkt. 4 Ustawy PZP „Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli: 4) cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą cena przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty”. Przygotowując postepowanie przetargowe w momencie dokonania szacunku wartości zamówienia Zamawiający oparł się na średniej cenie oleju napędowego publikowanej na stronie www.orlen.pl (w zakładce: hurtowe ceny paliw) w okresie od dnia 31 lipca 2017 do dnia 31 lipca 2018 roku. Przyjął wysokość możliwego upustu oraz dodał prognozowany na dany rok średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem wysokości 2,3 %. Zamawiający za podstawę szacowania zamówienia przyjął dyspozycje wynikająca z art. 34 ust. 1 pkt 1 Ustawy PZP zgodnie z którą: podstawą ustalenia wartości zamówienia na dostawy była wartość tego samego rodzaju udzielonych w ostatnich 12 miesiącach usług lub dostaw z uwzględnieniem prognozowanego na dany rok średniorocznego wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem. Zamawiający nie mógł przewidzieć, aż tak drastycznego zmniejszenia upust z 4,75 % na 1,6% w przypadku oleju napędowego Ekodiesel oraz z 3,70 % na 1 % w przypadku oleju napędowego o polepszonych właściwościach niskotemperaturowych. Jest to zmniejszenie upustu o ponad 50 %. „TESKO” Tatrzańska Komunalna Grupa Kapitałowa Sp. z o.o. jest spółką komunalną realizującą zadania własne Gminy Miasto Zakopane w zakresie utrzymania letniego i zimowego ulic miasta Zakopane, odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie miasta Zakopane, bieżących remontów dróg i chodników będących w zarządzie Burmistrza Miasta Zakopane, konserwacji i naprawy oświetlenia ulicznego na terenie miasta Zakopane, utrzymania zieleni miejskiej, utrzymania i konserwacji oznakowania pionowego i poziomego na terenie miasta Zakopane, udrażnianiu studni kanalizacji opadowej zjadających się na terenie Miasta Zakopane w oparciu o Umowy powierzania oraz umowę Spółki. „TESKO” Tatrzańska Komunalna Grupa Kapitałowa nie jest Spółką działającą komercyjnie (jej działalność regulują przepisy Kodeksu Spółek Handlowych oraz Ustawy o Gospodarce Komunalnej), nastawioną na osiąganie zysku, tzn. działalność Spółki „TESKO” Tatrzańska Komunalna Grupa Kapitałowa ma charakter niegospodarczy, służący zaspokajaniu potrzeb społeczności lokalnej. Prawidłowa działalność Spółki „TESKO” Tatrzańska Komunalna Grupa Kapitałowa opiera się na utrzymaniu floty samochodowej oraz maszyn na odpowiednim poziomie. Oznacza to, iż koszty związane z utrzymaniem floty samochodowej oraz maszyn w skład których wchodzi mi. in: finansowanie zakupu, serwis, ubezpieczenie i wydatki na paliwo, stanowią znaczną pozycję w budżecie Spółki komunalnej. W związku z powyższym Zamawiający nie mógł przyjąć oferty Wykonawcy w postepowaniu 8-ZP/2018 na „Dostawę oleju napędowego do siedziby Zamawiającego” która znacząco przewyższała kwotę jaka Zamawiający miał przeznaczoną na zakup paliw do swojej floty samochodowej w budżecie. Podsumowując, zaistniała sytuacja nie wynika z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, nie jest wynikiem błędu w szacowaniu przedmiotu zamówienia (pomimo iż, Spółka prowadzi bieżący monitoring cena paliwa, nie ma wpływu na decyzje handlowe podejmowane przez potencjalnych Wykonawców w zakresie udzielanego Spółce upustu na dostarczony olej napędowy, może tylko w racjonalny Sposób przewidywać jego wysokość) czy zbyt krótkiego czasu przewidzianego na przeprowadzenie postępowania przetargowego dla zamówienia, którego szacunkowa wartość jest większa niż kwoty określone w art. 11 ust. 8 Ustawy PZP w stosunku do poprzednio obowiązującej umowy. Okoliczności w jakich znalazł się Zamawiający nie można było wcześniej przewidzieć. b) konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia. W doktrynie prawa zamówień publicznych podkreśla się, że z sytuacją, w której występuje konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia mamy do czynienia wówczas, gdy Zamawiający zmuszony jest udzielić zamówienia publicznego bez zbędnej zwłoki, a samo zamówienie winno być zrealizowane natychmiastowo. Zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi interpretacji przesłanek pozwalających na przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie negocjacji z ogłoszeniem, dialogu konkurencyjnego, negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki i zapytania o cenę, natychmiastowa konieczność wykonania zamówienia oznacza konieczność jego realizacji szybciej niż pilnie, czyli właściwie z dnia na dzień. Dodatkowo, konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia powinna być podyktowana koniecznością uniknięcia negatywnych konsekwencji zaniechania niezwłocznego podjęcia działań. Na potrzeby badania okoliczności powodujących natychmiastową konieczność wykonania zamówienia należy brać pod uwagę względy związane z interesem publicznym. Oceniając zaistniały stan faktyczny, nie ulega wątpliwości, że zagrożenie związane z możliwością poniesienia strat przez Zamawiającego, kary umowne w wysokości 0,2% rekompensaty za każdy dzień zwłoki w wykonywaniu usługi publicznej, Wynikające z Umów Powierzenia, stanowi bezwzględna przesłankę konieczności natychmiastowego wykonania zamówienia. Zakup oleju napędowego do pojazdów Spółki jest niezbędny do niezakłóconego wykonywania przez samochody (oraz maszyny) zadań komunalnych (usług publicznych) takich jak: utrzymanie czystości i porządku na drogach publicznych gminnych oraz drogach, dla których zarządca jest Burmistrz Miasta Zakopane, odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie Gminy Miasto Zakopane oraz innych zadań powierzonych Spółce. W sytuacji zaprzestania wykonywania ww. zadań Spółka poniosłaby poważne negatywne konsekwencje i straty, a sytuacja np. nie odbierania odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na ternie Gminy Miasto zakopane była by nie tylko naruszeniem Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 992, 1000, 1479, 1544, 1564, 1592, z późn. zm.), Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miasto Zakopane ale mogła by grozić zagrożeniem epidemiologicznym dla mieszkańców Gminy Miasto Zakopane. Z kolei w sytuacji zaprzestania świadczenie przez Spółkę usługi publicznej polegającym na zimowy i letnim utrzymaniu dróg publicznych i chodników, groziło by wystąpieniem poważnych utrudnień w ruchu ulicznym i mógłby doprowadzić do wystąpienia wypadków drogowych. Reasumują usługi publiczne wykonywane przez Spółkę nie mogą zostać przerwane ze względów bezpieczeństwa w ruchu drogowym, bezpieczeństwa sanitarnego jak również w związku z obowiązującymi regulacjami prawa w szczególności prawa miejscowego. Zaniechanie udzielenia zamówienia i jego wykonywania w trybie natychmiastowym spowodowałoby narażenie przez Zamawiającego na straty w mieniu publicznym, jakim jest majątek Spółki. c) brak możliwości dochowania terminów przewidzianych dla innych trybów. Każdy z trybów przewidzianych w Ustawie PZP wiąże się z określonymi prawami i obowiązkami po stronie Zamawiającego jaki i Wykonawcy. Opierając się na danych historycznych i doświadczeniach Zamawiającego w zakresie przeciętnego czasu trwania procedury przetargowej w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej powyżej tzw. „progów unijnych”, należy podkreślić, iż średnio okres trwania procedury przetargowej wynosi co najmniej 55 dni, czyli ponad miesiąc. A jak pokazało postepowanie znak 8-ZP/2018 od momentu ogłoszenia postepowania do momentu otwarcia ofert 73 dni, czyli ponad dwa miesiące. Oczywistym zatem jest, iż z uwagi na konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia dostawy oleju napędowego do pojazdów i maszyn Spółki nie istnieje możliwość udzielenia przedmiotowego zamówienia w trybach podstawowych. Konieczność realizacji dostawy oleju napędowego do pojazdów i maszyn Spółki szybciej niż pilnie, czyli właściwie z dnia na dzień stwarza niemożność zachowania terminów dla innych trybów niekonkurencyjnych np. takich jak negocjacje bez ogłoszenia. Dlatego też pomimo potencjalnej możliwości uelastycznienia i przyspieszenia prowadzenia postępowania w innych niż wolna ręka trybach należy mieć na uwadze konieczność zachowania podstawowych zasad zamówień publicznych tj. zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców. W takiej sytuacji istnieje ryzyko, iż pomimo wszczęcia postępowania w innym niż wolna ręka trybie, Zamawiający dążąc do maksymalnego skrócenia czasu trwania procedury jednocześnie będzie realizował postępowanie z pogwałceniem w/w zasad i praw Wykonawców. Reasumując przeprowadzona ocena stanu faktycznego oraz prawnego tj. w szczególności: wskazanych w Ustawie PZP przesłanek skorzystania z trybu z wolnej ręki oraz ważnego interesu publicznego jakim jest utrzymanie porządku i czystości na ternie Gminy Miasto Zakopane w której Spółka na podstawie Umów Powierzenia oraz Umowy Spółki świadczy usługi publiczne będące zadaniami własnymi Gminy Miasto Zakopane, prowadzi do wniosku, iż wybór Wykonawcy na dostawę oleju napędowego do siedziby Zamawiającego od 1 listopada 2018 roku do 31 stycznia 2019 roku, czyli na okres 3 miesięcy w trybie z wolnej ręki jest uzasadniony. Dodatkowo dzięki zabezpieczeniu dostaw oleju napędowego na okres 3 miesięcy, Zamawiający będzie mógł ogłosić nowe postępowanie przetargowe w trybie przetargi nieograniczonego na „Dostawę oleju napędowego Ekodiesel do siedziby Zamawiającego”.
Uzasadnienie: Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 3 Ustawy PZP Zamawiający może udzielić zamówienia publicznego w trybie z wolnej ręki, gdy ze względu na wyjątkową sytuacje niewynikająca z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, której nie mógł on wcześniej przewidzieć wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. Możliwość skorzystania z trybu z wolnej ręki wymaga łącznego spełnienia warunków wskazanych w art. 67 ust. 1 pkt. 3 Ustawy PZP, tj.: a) wystąpienie wyjątkowych okoliczności, których nie dało się wcześniej przewidzieć i które nie wynikały z przyczyn zależnych od Zamawiającego. Na gruncie prawa cywilnego, w szczególności przepisów art. 357 1 [klauzula rebus sic stantibus] Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 459 z późn. zm.) okoliczności, których nie można było przewidzieć to takie zdarzenia, których strony działając rozsądnie i profesjonalnie nie zakładały i nie planowały. Zdarzenia te mogą mieć charakter losowy, społeczno-gospodarczy czy prawno-polityczny. Sytuacji, której nie można było przewidzieć nie można utożsamiać ze zdarzeniami, których wystąpienie strony uznały za nieprawdopodobne lub wręcz niemożliwe, lecz z takimi które strony działając zgodnie z przyjętym miernikiem staranności w obrocie nie zakładały i nie planowały. Tak więc, przesłanka ta odnosi się do sytuacji, której wystąpienie w normalnym stanie rzeczy byłoby bardzo mało prawdopodobne. Nie ulega wątpliwości, że nieprzewidywalność okoliczności powinna być zawsze oceniana indywidualnie – w konkretnym stanie prawnym i faktycznym. O nieprzewidywalności określonych okoliczności można mówić w sytuacji, której wystąpienie w normalnym stanie rzeczy byłoby bardzo mało prawdopodobne. W dniu 31 lipca 2018 roku „TESKO” Tatrzańska Komunalna Grupa Kapitałowa Sp. z o.o. przekazała Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej Ogłoszenie o zamówieniu (godz. 12:32, nr 2018-114267) które zostało opublikowane w dniu 3 sierpnia 2018 roku w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej pod nr 2018/S 148 – 338082. Tym samym Zamawiający wszczął postepowanie zmierzające do wyłonienia nowego Wykonawcy na „Dostawę oleju napędowego Ekodiesel do siedziby Zamawiającego” w związku z kończąca się w dniu 31 października br. umową nr 5-ZP/2017 na realizację analogicznego zadania. W związku z powyższym Zamawiający przewidział na przeprowadzenie postępowania ok 3 miesiące, co według doświadczenia Zamawiającego wydawało się wystarczającym okresem czasu na prawidłowe przeprowadzenie postepowania. Pierwotny termin składania ofert w postepowaniu nr 8-ZP/2018 pn. „Dostawa oleju napędowego Ekodiesel do siedziby Zamawiającego” upływał w dniu 10 września br. o godzinie 11:00. W związku ze składanymi wnioskami o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, w wyniku udzielonych wyjaśnień i odpowiedzi Zamawiający dokonał modyfikacji treści Specyfikacji istotnych Warunków Zamówienia oraz treści Ogłoszenia o zamówienia w związku z czym dwukrotnie zmieniał termin składania ofert, ustalając go na dzień 15 października 2018 roku: ogłoszenie o zmianie ogłoszenia/sprostowaniu ogłoszenia zostało przekazane Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej w dniu 03.09.2018 r. r. oraz opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej 2018/S 172-390413 z dnia 07.09.2018 r. ogłoszenie o zmianie ogłoszenia/sprostowaniu ogłoszenia zostało przekazane Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej w dniu 17.09.2018 r. r. oraz opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej 2018/S 180-408067 z dnia 09.09.2018 r. W postepowaniu 8-ZP/2018 w terminie składania ofert tj. do dnia 15 października br. do godz. 11:00, została złożona tylko jedna oferta, w której zaproponowano następującą całkowitą wartość zamówienia brutto obliczoną zgodnie z Tabelą nr 1 zamieszczoną w Formularzu Oferty: 4 885 560,00 zł (słownie: cztery miliony osiemset osiemdziesiąt pięć tysięcy pięćset sześćdziesiąt złotych i 00/100). Cena złożonej w postępowaniu na „Dostawę oleju napędowego Ekodiesel do siedziby Zamawiającego” znacznie przekracza możliwości finansowe Zamawiającego, który zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę brutto w wysokości 4 777 320,00 zł (słownie: cztery miliony siedemset siedemdziesiąt siedem tysięcy trzysta dwadzieścia złotych i 00/100). Zamawiający dokonał szczegółowej analizy złożonej oferty oraz zaproponowanego w ofercie upustu procentowego. Po dokonaniu weryfikacji złożonej oferty, Zamawiający stwierdził, że nie może zwiększyć kwoty na realizacje zamówienia do ceny oferty najkorzystniejszej. Wobec powyższego zgodnie z dyspozycją art. 93 ust. 1 pkt. 4 Ustawy PZP „Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli: 4) cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą cena przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty”. Przygotowując postepowanie przetargowe w momencie dokonania szacunku wartości zamówienia Zamawiający oparł się na średniej cenie oleju napędowego publikowanej na stronie www.orlen.pl (w zakładce: hurtowe ceny paliw) w okresie od dnia 31 lipca 2017 do dnia 31 lipca 2018 roku. Przyjął wysokość możliwego upustu oraz dodał prognozowany na dany rok średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem wysokości 2,3 %. Zamawiający za podstawę szacowania zamówienia przyjął dyspozycje wynikająca z art. 34 ust. 1 pkt 1 Ustawy PZP zgodnie z którą: podstawą ustalenia wartości zamówienia na dostawy była wartość tego samego rodzaju udzielonych w ostatnich 12 miesiącach usług lub dostaw z uwzględnieniem prognozowanego na dany rok średniorocznego wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem. Zamawiający nie mógł przewidzieć, aż tak drastycznego zmniejszenia upust z 4,75 % na 1,6% w przypadku oleju napędowego Ekodiesel oraz z 3,70 % na 1 % w przypadku oleju napędowego o polepszonych właściwościach niskotemperaturowych. Jest to zmniejszenie upustu o ponad 50 %. „TESKO” Tatrzańska Komunalna Grupa Kapitałowa Sp. z o.o. jest spółką komunalną realizującą zadania własne Gminy Miasto Zakopane w zakresie utrzymania letniego i zimowego ulic miasta Zakopane, odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie miasta Zakopane, bieżących remontów dróg i chodników będących w zarządzie Burmistrza Miasta Zakopane, konserwacji i naprawy oświetlenia ulicznego na terenie miasta Zakopane, utrzymania zieleni miejskiej, utrzymania i konserwacji oznakowania pionowego i poziomego na terenie miasta Zakopane, udrażnianiu studni kanalizacji opadowej zjadających się na terenie Miasta Zakopane w oparciu o Umowy powierzania oraz umowę Spółki. „TESKO” Tatrzańska Komunalna Grupa Kapitałowa nie jest Spółką działającą komercyjnie (jej działalność regulują przepisy Kodeksu Spółek Handlowych oraz Ustawy o Gospodarce Komunalnej), nastawioną na osiąganie zysku, tzn. działalność Spółki „TESKO” Tatrzańska Komunalna Grupa Kapitałowa ma charakter niegospodarczy, służący zaspokajaniu potrzeb społeczności lokalnej. Prawidłowa działalność Spółki „TESKO” Tatrzańska Komunalna Grupa Kapitałowa opiera się na utrzymaniu floty samochodowej oraz maszyn na odpowiednim poziomie. Oznacza to, iż koszty związane z utrzymaniem floty samochodowej oraz maszyn w skład których wchodzi mi. in: finansowanie zakupu, serwis, ubezpieczenie i wydatki na paliwo, stanowią znaczną pozycję w budżecie Spółki komunalnej. W związku z powyższym Zamawiający nie mógł przyjąć oferty Wykonawcy w postepowaniu 8-ZP/2018 na „Dostawę oleju napędowego do siedziby Zamawiającego” która znacząco przewyższała kwotę jaka Zamawiający miał przeznaczoną na zakup paliw do swojej floty samochodowej w budżecie. Podsumowując, zaistniała sytuacja nie wynika z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, nie jest wynikiem błędu w szacowaniu przedmiotu zamówienia (pomimo iż, Spółka prowadzi bieżący monitoring cena paliwa, nie ma wpływu na decyzje handlowe podejmowane przez potencjalnych Wykonawców w zakresie udzielanego Spółce upustu na dostarczony olej napędowy, może tylko w racjonalny Sposób przewidywać jego wysokość) czy zbyt krótkiego czasu przewidzianego na przeprowadzenie postępowania przetargowego dla zamówienia, którego szacunkowa wartość jest większa niż kwoty określone w art. 11 ust. 8 Ustawy PZP w stosunku do poprzednio obowiązującej umowy. Okoliczności w jakich znalazł się Zamawiający nie można było wcześniej przewidzieć. b) konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia. W doktrynie prawa zamówień publicznych podkreśla się, że z sytuacją, w której występuje konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia mamy do czynienia wówczas, gdy Zamawiający zmuszony jest udzielić zamówienia publicznego bez zbędnej zwłoki, a samo zamówienie winno być zrealizowane natychmiastowo. Zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi interpretacji przesłanek pozwalających na przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie negocjacji z ogłoszeniem, dialogu konkurencyjnego, negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki i zapytania o cenę, natychmiastowa konieczność wykonania zamówienia oznacza konieczność jego realizacji szybciej niż pilnie, czyli właściwie z dnia na dzień. Dodatkowo, konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia powinna być podyktowana koniecznością uniknięcia negatywnych konsekwencji zaniechania niezwłocznego podjęcia działań. Na potrzeby badania okoliczności powodujących natychmiastową konieczność wykonania zamówienia należy brać pod uwagę względy związane z interesem publicznym. Oceniając zaistniały stan faktyczny, nie ulega wątpliwości, że zagrożenie związane z możliwością poniesienia strat przez Zamawiającego, kary umowne w wysokości 0,2% rekompensaty za każdy dzień zwłoki w wykonywaniu usługi publicznej, Wynikające z Umów Powierzenia, stanowi bezwzględna przesłankę konieczności natychmiastowego wykonania zamówienia. Zakup oleju napędowego do pojazdów Spółki jest niezbędny do niezakłóconego wykonywania przez samochody (oraz maszyny) zadań komunalnych (usług publicznych) takich jak: utrzymanie czystości i porządku na drogach publicznych gminnych oraz drogach, dla których zarządca jest Burmistrz Miasta Zakopane, odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie Gminy Miasto Zakopane oraz innych zadań powierzonych Spółce. W sytuacji zaprzestania wykonywania ww. zadań Spółka poniosłaby poważne negatywne konsekwencje i straty, a sytuacja np. nie odbierania odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na ternie Gminy Miasto zakopane była by nie tylko naruszeniem Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 992, 1000, 1479, 1544, 1564, 1592, z późn. zm.), Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miasto Zakopane ale mogła by grozić zagrożeniem epidemiologicznym dla mieszkańców Gminy Miasto Zakopane. Z kolei w sytuacji zaprzestania świadczenie przez Spółkę usługi publicznej polegającym na zimowy i letnim utrzymaniu dróg publicznych i chodników, groziło by wystąpieniem poważnych utrudnień w ruchu ulicznym i mógłby doprowadzić do wystąpienia wypadków drogowych. Reasumują usługi publiczne wykonywane przez Spółkę nie mogą zostać przerwane ze względów bezpieczeństwa w ruchu drogowym, bezpieczeństwa sanitarnego jak również w związku z obowiązującymi regulacjami prawa w szczególności prawa miejscowego. Zaniechanie udzielenia zamówienia i jego wykonywania w trybie natychmiastowym spowodowałoby narażenie przez Zamawiającego na straty w mieniu publicznym, jakim jest majątek Spółki. c) brak możliwości dochowania terminów przewidzianych dla innych trybów. Każdy z trybów przewidzianych w Ustawie PZP wiąże się z określonymi prawami i obowiązkami po stronie Zamawiającego jaki i Wykonawcy. Opierając się na danych historycznych i doświadczeniach Zamawiającego w zakresie przeciętnego czasu trwania procedury przetargowej w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej powyżej tzw. „progów unijnych”, należy podkreślić, iż średnio okres trwania procedury przetargowej wynosi co najmniej 55 dni, czyli ponad miesiąc. A jak pokazało postepowanie znak 8-ZP/2018 od momentu ogłoszenia postepowania do momentu otwarcia ofert 73 dni, czyli ponad dwa miesiące. Oczywistym zatem jest, iż z uwagi na konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia dostawy oleju napędowego do pojazdów i maszyn Spółki nie istnieje możliwość udzielenia przedmiotowego zamówienia w trybach podstawowych. Konieczność realizacji dostawy oleju napędowego do pojazdów i maszyn Spółki szybciej niż pilnie, czyli właściwie z dnia na dzień stwarza niemożność zachowania terminów dla innych trybów niekonkurencyjnych np. takich jak negocjacje bez ogłoszenia. Dlatego też pomimo potencjalnej możliwości uelastycznienia i przyspieszenia prowadzenia postępowania w innych niż wolna ręka trybach należy mieć na uwadze konieczność zachowania podstawowych zasad zamówień publicznych tj. zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców. W takiej sytuacji istnieje ryzyko, iż pomimo wszczęcia postępowania w innym niż wolna ręka trybie, Zamawiający dążąc do maksymalnego skrócenia czasu trwania procedury jednocześnie będzie realizował postępowanie z pogwałceniem w/w zasad i praw Wykonawców. Reasumując przeprowadzona ocena stanu faktycznego oraz prawnego tj. w szczególności: wskazanych w Ustawie PZP przesłanek skorzystania z trybu z wolnej ręki oraz ważnego interesu publicznego jakim jest utrzymanie porządku i czystości na ternie Gminy Miasto Zakopane w której Spółka na podstawie Umów Powierzenia oraz Umowy Spółki świadczy usługi publiczne będące zadaniami własnymi Gminy Miasto Zakopane, prowadzi do wniosku, iż wybór Wykonawcy na dostawę oleju napędowego do siedziby Zamawiającego od 1 listopada 2018 roku do 31 stycznia 2019 roku, czyli na okres 3 miesięcy w trybie z wolnej ręki jest uzasadniony. Dodatkowo dzięki zabezpieczeniu dostaw oleju napędowego na okres 3 miesięcy, Zamawiający będzie mógł ogłosić nowe postępowanie przetargowe w trybie przetargi nieograniczonego na „Dostawę oleju napędowego Ekodiesel do siedziby Zamawiającego”.