Wynik przetargu

Adres: ul. Wojska Polskiego 155, 69-100 Słubice, woj. lubuskie
Dane kontaktowe: email: dobo@lu.mofnet.gov.pl
tel: 95 7583257 do 59
fax: 95 7582662
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 1766020110 Data Udzielenia: 2011-02-07
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
64110000-0 Usługi pocztowe
64112000-4 Usługi pocztowe dotyczące listów
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Nadawanie przesyłek listowych o wadze do i powyżej 50 g Poczta Polska S.A. z siedzibą w Warszawie, Przedstawicielstwo Handlowe z siedzibą w Gorzowie Wlkp.
Gorzów Wlkp.
148 138,00
1,00
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2011-02-07
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
641100000
641120004
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
148 138,00 zł
Minimalna złożona oferta:
148 138,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
148 138,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
148 138,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Słubice: Nadawanie przesyłek listowych o wadze do i powyżej 50 g


Numer ogłoszenia: 17660 - 2011; data zamieszczenia: 07.02.2011

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Urząd Skarbowy w Słubicach, ul. Wojska Polskiego 155, 69-100 Słubice, woj. lubuskie, tel. 95 7583257 do 59, faks 95 7582662.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Administracja rządowa niezespolona.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Nadawanie przesyłek listowych o wadze do i powyżej 50 g.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Świadczenie usług pocztowych o wadze do i powyżej 50 gram w obrocie krajowym i zagranicznym na okres od 01.02.2011 r. do 31.12.2011 r. w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych oraz ich ewentualnych zwrotów..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
64.11.00.00-0, 64.11.20.00-4.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
31.01.2011.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Poczta Polska S.A. z siedzibą w Warszawie, Przedstawicielstwo Handlowe z siedzibą w Gorzowie Wlkp., Jagiellończyka 4, 66-400 Gorzów Wlkp., kraj/woj. lubuskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 148138,03 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    148138,04


  • Oferta z najniższą ceną:
    148138,04
    / Oferta z najwyższą ceną:
    148138,04


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. A ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn zm.) Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze usługi mogą być świadczone tylko przez jednego Wykonawcę lub z przyczyn wynikających z innych przepisów. Zastrzeżone usługi pocztowe świadczone są w ramach wyłączności ustanowionej w art. 47 ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r. - Prawo Pocztowe (t j. Dz. U. z 2008, Nr 189, poz. 1159 ze zm.) na rzecz Poczty Polskiej S.A. Zgodnie z brzmieniem art. 47 ust. 1 powołanej ustawy, operatorowi publicznemu przysługuje wyłączność na świadczenie usług pocztowych, zwanych usługami zastrzeżonymi. Górna granica wagowa usług zastrzeżonych wynosi 50 g. Inni wykonawcy świadczący usługi pocztowe, nie są uprawnieni do świadczenia zastrzeżonych usług pocztowych, chyba że za opłatą nie niższą niż dwu i pół krotność opłaty za przyjęcie, przemieszczenie i doręczenie przesyłki listowej stanowiącej przesyłkę najniższego przedziału wagowego najszybszej kategorii określonej w cenniku powszechnych usług pocztowych operatora publicznego (art. 47 ust. 2 w/w ustawy). Zastrzeżenie to powoduje, iż Poczta Polska S.A. posiada faktyczny monopol na świadczenie zastrzeżonych usług pocztowych. Uzasadnienie dla dokonywania zamówień na usługi zastrzeżone w trybie z wolnej ręki znalazło również odzwierciedlenie w wyroku z dnia 18 grudnia 2007 r. Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości w sprawie C 220/06. Stwierdzono w nim, iż art. 7 dyrektywy 97/67 pozwala państwom członkowskim zastrzec niektóre rodzaje usług pocztowych dla operatora świadczącego usługi powszechne w zakresie koniecznym do utrzymywania usług powszechnych. W związku z tym, jeżeli usługi pocztowe są, zgodnie z dyrektywą, zastrzeżone dla jednego operatora świadczącego usługi takie muszą być wyłączone z konkurencji. W zakresie świadczenia usług pocztowych dla przesyłek o wadze ponad 50 g ustawa Prawo pocztowe dopuszcza wprawdzie możliwość świadczenia usług przez innych niż Poczta Polska S.A. operatorów pocztowych, jednakże wartość szacunkowa tego rodzaju przesyłek u Zamawiającego nie przekracza wartości progowej 14 tys. euro. Tego rodzaju przesyłek nie łączy się z przesyłkami do 50 g zgodnie z podziałem dokonanym przez ustawodawcę i wynikającym z ustawy Prawo pocztowe. W związku z powyższym oraz zgodnie z brzmieniem art. 4 pkt 8 ustawy Prawo zamówień publicznych do zamówień, których wartość szacunkowa nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 14.000 euro nie stosuje się przepisów ustawy. A zatem, udzielenie zamówienia operatorowi publicznemu Poczcie Polskiej na świadczenie usług pocztowych zastrzeżonych jak i powszechnych, tj. o wadze przewyższającej 50g jest dopuszczalne i nie stanowi naruszenia w/w ustawy. Wskazać należy także, że zawarcie dwóch oddzielnych umów z różnymi Wykonawcami - jednej dotyczącej przesyłek o wadze do 50 g, a drugiej przesyłek o wadze powyżej 50 g, spowodowałoby dwukrotne zwiększenie czasu pracy pracowników kancelarii Urzędu oraz pracowników merytorycznych przygotowujących pocztę do ekspedycji. Ponadto zgodnie z Porozumieniem nr CCP/PK/13/10 z dnia 30.12.2010 r. zawartym pomiędzy Skarbem Państwa - Ministrem Finansów a Pocztą Polską S.A. zostały określone warunki udzielania przez jednostki Poczty opustów od opłat pocztowych za przesyłki nadawane przez Nadawcę i jednostki Nadawcy oraz zasady opłacania i rozliczania przesyłek, zasady przestrzegania przepisów Ordynacji podatkowej w zakresie doręczania pism nadawanych przez organy podatkowe. Z uwagi na powyższe oraz z przyczyn natury technicznej i organizacyjnej prawidłowe funkcjonowanie Zamawiającego, w tym wykonywanie czynności związanych podstawową działalnością Urzędu, wymaga zapewnienia świadczenia usług pocztowych w ramach umowy z jednym wykonawcą, co z uwagi na ponad 96% udział w zamówieniu usług zastrzeżonych dla Poczty Polskiej determinuje decyzję Zamawiającego o zastosowaniu trybu z wolnej ręki dla przedmiotowego zamówienia. Analiza rynku operatorów pocztowych wykazała, że spośród operatorów ujętych w rejestrze prowadzonym przez Prezesa UKE, w części o której Moza w art. 20 ust. 2 pkt 1 ustawy Prawo Pocztowe, dotyczącej zezwoleń, o których mowa w art. 6 ust. 1 ustawy Prawo Pocztowe, w chwili obecnej jedynie Poczta Polska S.A. jedyna spełnia łącznie warunki określone w ustawie dla świadczenia usług powszechnych, bowiem zakres działalności innych nie obejmuje wszystkich usług pocztowych lub działalność ta nie obejmuje całego obszaru Rzeczypospolitej Polskiej lub też nie posiada odpowiedniego zaplecza technicznego dotyczącego chociażby placówek pocztowych (zgodnie z art. 150 Ordynacji podatkowej, w przypadku braku możliwości doręczenia pisma poczta przechowuje pismo przez okres 14 dni w swojej placówce pocztowej). Na podstawie art. 46 ust. 2 ustawy Prawo pocztowe obowiązek wykonywania zadań operatora publicznego został powierzony Poczcie Polskiej i w myśl art. 46 ust. 1 jest ona zobowiązana do m.in. świadczenia powszechnych usług pocztowych w sposób ciągły, umożliwiający traktowanie przesyłki listowej jako przesyłki poleconej, uzyskanie potwierdzenia odbioru przesyłki rejestrowanej, Poczta Polska jest jedynym operatorem publicznym, który gwarantuje Zamawiającemu dochowania przesłanki wynikającej z art. 45 ustawy Prawo pocztowe, tj. że przez potwierdzenie nadania przesyłki rejestrowanej lub przekazu pocztowego wydane przez placówkę operatora publicznego ma moc dokumentu urzędowego. Za połączeniem tych dwóch rodzajów przesyłek w jednym postępowaniu przemawia fakt, że z przyczyn natury technicznej i organizacyjnej, zapewniającej prawidłowe wykonywanie czynności służbowych przez pracowników Zamawiającego, wskazane jest zapewnienie świadczenia usług pocztowych w ramach umowy z jednym wykonawcą. Zawarcie oddzielnych umów, biorąc pod uwagę marginalną ilość przesyłek o wadze powyżej 50 g oraz sposób opłacenia usługi również za pomocą frankownicy i za opłatą uiszczana z dołu, spowodowałoby dwukrotne zwiększenie nakładu i czasu pracy pracowników kancelarii urzędu, co jest niedopuszczalne ze względu na konieczność zachowania wymaganych terminów. Należy wziąć pod uwagę również przepisy ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r., Nr 8, poz. 60, ze zm.). Przepis art. 144 przewiduje cztery kategorie podmiotów uprawnionych do realizacji doręczania pism nadawanych przez organ podatkowy. Po pierwsze, pisma doręcza poczta, przy czym ustawa nie zastrzega, że ma to być wyłącznie operator publiczny, o którym mowa w ustawie z dnia 12 czerwca 2003 r. - Prawo pocztowe. Warto natomiast zwrócić uwagę, że ordynacja podatkowa posługuje się pojęciami: polska placówka pocztowa operatora publicznego - art. 12 § 6 pkt 2 , Poczta Polska Spółka Akcyjna - art. 54 § 1 pkt 5 oraz placówka pocztowa - art. 60 § 1 pkt 1. W tych warunkach faktycznych, skoro pozycja monopolisty wynika z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze, co jednocześnie wyklucza w takiej sytuacji konkurencję pomiędzy operatorami pocztowymi a operatorem publicznym, uzasadnione jest udzielenie przedmiotowego zamówienia w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67ust. 1 pkt 1lit. a ustawy Prawo zamówień publicznych. Na możliwość zastosowania tego trybu wskazał również ustawodawca w art. 67 ust. 3 pkt 1 lit. d ustawy Prawo zamówień publicznych. Ponadto tylko Poczta Polska może zapewnić sprawne i prawidłowe realizowanie przedmiotowego zamówienia.