Wynik przetargu

Adres: ul. Obozowa 43, 01-161 Warszawa, woj. mazowieckie
Dane kontaktowe: email: bzp@mpo.com.pl
tel: 22 3910100
fax: 22 3910296
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 510016584-N-2019 Data Udzielenia: 2019-01-10
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
90500000-2 Usługi związane z odpadami
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Odbiór i transport odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01 i 15 01 06 z punktów przeładunkowych Zamawiającego do instalacji zewnętrznych Przedsiębiorstwo Produkcujno - Handlowo - Usługowe LEKARO Jolanta Zagórska
Glinianka
442 800,00
0,83
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2019-01-10
Dotyczy cześci nr:
0
Kody CPV:
90500000
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
442 800,00 zł
Minimalna złożona oferta:
442 800,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
442 800,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
442 800,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Rozmiar pliku: 33335 KB
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA
Gość
Zamawiający
Ogłoszenie nr 510016584-N-2019 z dnia 25-01-2019 r.
Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania w m.st. Warszawie Sp. z o.o.: Odbiór i transport odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01 i 15 01 06 z punktów przeładunkowych Zamawiającego do instalacji zewnętrznych

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania w m.st. Warszawie Sp. z o.o., Krajowy numer identyfikacyjny 015314451, ul. ul. Obozowa  43, 01-161  Warszawa, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 22 3910100, e-mail bzp@mpo.com.pl, faks 22 3910296.
Adres strony internetowej (url): www.mpo.com.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: usługi komunalne
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Odbiór i transport odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01 i 15 01 06 z punktów przeładunkowych Zamawiającego do instalacji zewnętrznych

Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
DZA.ZOZ.27.01.2019.LK

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest odbiór i transport odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01 i 15 01 06 w planowanej ilości 8.000 Mg w okresie realizacji zamówienia z punktu przeładunkowego Zamawiającego znajdującego się w Warszawie przy ul. Kampinoskiej 1 do instalacji zewnętrznych z podziałem na następujące trasy przejazdu: a)Trasa 1 – transport odpadów o kodzie 20 03 01 z punktu przeładunkowego w Warszawie przy ul. Kampinoskiej 1 do instalacji przetwarzania odpadów Lekaro w Woli Duckiej 70A, 05-408 Glinianka – w ilości około 7.000 Mg odpadów, b)Trasa 2 – transport odpadów o kodzie 15 01 06 z punktu przeładunkowego w Warszawie przy ul. Zabranieckiej 2 do instalacji przetwarzania odpadów Lekaro w Woli Duckiej 70A, 05-408 Glinianka – w ilości około 1.000 Mg odpadów,zgodnie z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego w zaproszeniu do udziału w negocjacjach

II.4) Informacja o częściach zamówienia:


Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV:
90500000-2

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA:
Odbiór i transport odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01 i 15 01 06 z punktów przeładunkowych Zamawiającego do instalacji zewnętrznych

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
11/01/2019

IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT
373360

Waluta
PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert:  1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw:  0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej:  0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej:  0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną:  0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie

Nazwa wykonawcy: Przedsiębiorstwo Produkcujno - Handlowo - Usługowe LEKARO Jolanta Zagórska
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: Wola Ducka 70A
Kod pocztowy: 05-408
Miejscowość: Glinianka
Kraj/woj.: mazowieckie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:
nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:
nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:
nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM


Cena wybranej oferty/wartość umowy
442800.00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 442800.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 442800.00
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
nie

Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:
Umowa została zawarta na maksymalną nominalną wartość zobowiązania, tj. 373.360,00 zł netto.


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie  z Wolnej Ręki  na podstawie art. 67 ust 1 pkt 3)  ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
W dniu 23 listopada 2018 r. MPO otrzymało zaproszenie do wzięcia udziału negocjacjach dotyczących postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na „Odbiór odpadów komunalnych z terenu nieruchomości położonych w m. st. Warszawy od 1 stycznia 2019 r.” w zakresie zadania 1,2,3,4,7 i 9 prowadzonego przez m.st. Warszawa w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 3) Pzp. W dniu 29 listopada 2018 r. w wyniku zakończonych negocjacji zostały potwierdzone obszary, które będą realizowane przez Spółkę od 1 stycznia 2019 r. Dodatkowo z dniem 1 stycznia 2019 r., weszły w życie umowy dotyczące zagospodarowania odpadów, co spowodowało zmiany instalacji zagospodarowania odpadów: • Zadanie 1 (Bielany, Żoliborz) – instalacja Lekaro – Wola Ducka 70A, • Zadanie 2 (Białołęka, Targówek) – instalacja Lekaro – Wola Ducka 70A • Zadanie 3 (Mokotów) – instalacja Lekaro – Wola Ducka 70A, • Zadanie 4 (Ochota, Ursus, Włochy) – instalacja Hetman – Nadarzyn, ul. Turystyczna 38, • Zadanie 7 (Śródmieście) – instalacja Remondis – Warszawa ul. Zawodzie 18, • Zadanie 9 (Bemowo, Wola) – instalacja Remondis – Warszawa ul. Zawodzie 18. Zważywszy na fakt, że lokalizacje instalacji zagospodarowania odpadów znajdują się w znacznej odległości od realizowanych przez Spółkę zadań np. odpady z Zadania 1, 2 i 3 należy dostarczyć do instalacji Lekaro w Woli Duckiej, niezbędne jest wykorzystanie punktów przeładunkowych w lokalizacjach posiadanych przez Spółkę. Przygotowanie postępowania wymagało rozpoznania własnych możliwości taborowych, dokonania rozeznania rynku, przygotowania dokumentacji postępowania (w tym opisu przedmiotu zamówienia i istotnych postanowień umowy), co nie mogło nastąpić bez uwzględnienia wymagań realizacyjnych wynikających z uzgodnień z m.st. Warszawa. Od dnia 1 stycznia 2019 r. Spółka realizuje transport odpadów własnymi pojazdami z punktów przeładunkowych do instalacji Lekaro w Woli Duckiej. Jednakże przyjęte założenia odnośnie wykonania liczby kursów przez jeden pojazd okazały się niemożliwe do realizacji, co powoduje znacznie zmniejszone ilości przewiezionych odpadów własnymi pojazdami. Skutkuje to nagromadzeniem odpadów na punktach przeładunkowych, brakiem możliwości wyładunku tras pojazdów bezpylnych. Taka sytuacja powoduje niewykonanie zaplanowanych odbiorów zgodnie z harmonogramem, co naraża MPO na kary wynikające z umów dotyczących odbioru odpadów komunalnych z terenu m. st. Warszawy, jak również stwarza zagrożenie epidemiologiczne. Stosownie do art. 67 ust. 1 pkt. 3) Pzp, Zmawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli kumulatywnie zostaną spełnione następujące przesłanki: 1) występuje wyjątkowa sytuacja, 2) wyjątkowość sytuacji nie wynika z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, 3) wcześniej nie można było przewidzieć konieczności udzielenia przedmiotowego zamówienia, 4) wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, 5) nie można zachować terminów przewidzianych przez Pzp dla innych trybów udzielenia zamówienia. Przesłanka z art. 67 ust. 1 pkt 3) Pzp ma zastosowanie do postępowań wszczynanych w przypadku nieprzewidywalnych zdarzeń powodujących konieczność natychmiastowego działania ze strony podmiotu zobowiązanego do stosowania Pzp, a zaistniała sytuacja nie pozwala na przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego z zachowaniem terminów przewidzianych dla innych trybów udzielenia zamówienia zapewniających realizację zasady konkurencyjności, która dla postępowania z wolnej ręki jest wyłączona. Dopuszczalność powoływania się na przesłankę art. 67 ust. 1 pkt 3) Pzp uzależniona jest od łącznego zaistnienia wszystkich wymienionych w przepisie warunków, między którymi powinien zachodzić związek przyczynowo – skutkowy oraz związek czasowy. Powierzenie MPO dalszego odbioru odpadów komunalnych od dnia 1 stycznia 2019 r. z terenu nieruchomości położonych w aktualnie obsługiwanych sześciu rejonach m. st. Warszawy, z pewnością jest sytuacją wyjątkową, której MPO w żaden sposób nie mogło przewidzieć. Konsekwencją tej wyjątkowej i nieprzewidywalnej sytuacji jest konieczność dostarczania zebranych odpadów komunalnych do „nowych” instalacji zagospodarowania odpadów, co jest niezbędne do świadczenia usługi w sposób zgodny z wymaganiami m.st. Warszawa, nieprzerwany i niezakłócony. Należy podkreślić specyfikę zleconej usługi, której zaniechanie realizacji spowodowałoby zagrożenie zdrowia, a być może i życia mieszkańców Warszawy. Niedopuszczenie przez MPO do zalegania odpadów jest bezpośrednim zapobieżeniem potencjalnym skutkom katastrofy ekologicznej, gdyż zalegające śmieci stwarzają poważne zagrożenie epidemiologiczne, możliwość szerzenia się chorób, a także zagrożenie w postaci niekontrolowanego rozmnażania się gryzoni, jak również ryzyko skażenia wody pitnej. Marginalnym, ale ważnym dla MPO argumentem jest fakt, że odmowa odbioru odpadów wiązałaby się z ryzykiem negatywnego wpływu na wizerunek MPO. MPO jako spółka miejska, której podstawowym przedmiotem działalności jest odbiór i transport odpadów nie mogła zostać obojętna na sytuację awaryjną (okoliczność nieprzewidywalna) w mieście, które jest jej właścicielem. Oprócz zaistnienia wyjątkowej sytuacji niewynikłej z przyczyn leżących po stronie MPO bez wątpienia mamy do czynienia z sytuacją, której MPO nie mogło przewidzieć. Niemożność przewidzenia określonego zdarzenia zasadniczo ocenia się jako nikłe prawdopodobieństwo wystąpienia konkretnej sytuacji. W literaturze przedmiotu do tego rodzaju sytuacji zalicza się zdarzenia, których zaistnienie w normalnym toku rzeczy było mało prawdopodobne. Konieczność transportu odpadów do miejsc instalacji zagospodarowania wynika z zaproszenia do negocjacji skierowanego do MPO przez m.st. Warszawa i warunków realizacji zamówienia objętego tym postępowaniem. Żadna z tych okoliczności obiektywnie nie mogła być przewidziana przez MPO, ponieważ są wynikiem działania innego podmiotu – m.st. Warszawa. Ponadto MPO posiadało wiedzę, że zamawiający m.st. Warszawa przeprowadza w tym przedmiocie postępowanie przetargowe. Obiektywnie należy zatem przyznać, że powierzenie zamówienia przez m.st. Warszawa MPO, jak i warunki wykonania zamówienia były dla MPO absolutnie nieprzewidywalne i pomimo zachowania należytej staranności nie można było obiektywnie przewidzieć wystąpienia tej wyjątkowej sytuacji, powodującej konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia na transport odpadów niezbędnych do świadczenia tej usługi. Wystąpienie przytoczonych powyżej nieprzewidywalnych okoliczności, przekłada się na konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia, ponieważ służy zagwarantowaniu nieprzerwanego i niezakłóconego odbioru odpadów komunalnych z dzielnic m.st. Warszawy od 1 stycznia 2019 r. Jego celem jest zatem wyłącznie przeciwdziałanie i usunięcie skutków nieprzewidywalnej sytuacji, która nie była przez MPO zawiniona (nie powstała z przyczyn leżących po stronie MPO) i której MPO nie mogło przeciwdziałać, a z powodu zaistnienia której MPO staje przed koniecznością natychmiastowego wykonania określonego rodzaju zamówienia (wynajem specjalistycznych pojazdów). Stosownie zatem do art. 67 ust. 1 pkt. 3) Pzp MPO, wszczynając postępowanie w przedmiocie transportu odpadów komunalnych, zapobiega wystąpieniu zagrożenia życia i zdrowia mieszkańców Warszawy oraz katastrofy epidemiologicznej. Dodatkowo, jak przywoływano już powyżej, należy zauważyć, że gdyby MPO ostatecznie nie uzyskało zamówienia na dalszy odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości położonych w m.st. Warszawy, tj. nie uzyskałby zaproszenia do negocjacji pomiędzy MPO, a zamawiającym m.st. Warszawa, czego nie można było jednoznacznie i w sposób pewny wykluczyć, zlecenie usługi transportu byłoby działaniem niecelowym i narażającym MPO na poniesienie zbędnych kosztów w znacznej wysokości. Jednocześnie dokonane rozeznanie rynku potwierdza, że brak jest firm, które będą w stanie przetransportować wymaganą ilości odpadów w określonym czasie. Należy bowiem podkreślić, iż do wykonania usługi transportu odpadów wymagane są pojazdy specjalistyczne oraz posiadanie uprawnień w zakresie transportu odpadów. Dodatkowo należy zaznaczyć, że usługę transportu odpadów z punktów przeładunkowych należy prowadzić w sposób ciągły, zapewniający możliwość wyładunku odpadów dla pojazdów odbierających odpady z terenu nieruchomości położonych w aktualnie obsługiwanych sześciu rejonach m. st. Warszawy. Nagromadzeniem odpadów na punktach przeładunkowych doprowadzi do niewykonania zaplanowanych odbiorów zgodnie z harmonogramem, co naraża MPO na kary wynikające z umów dotyczących odbioru odpadów komunalnych z terenu m. st. Warszawy, jak również stwarza zagrożenie epidemiologiczne. Powyższa analiza jednoznacznie i bezspornie dowodzi zatem, że spełnione zostały przesłanki udzielenia przez MPO zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 3) Pzp.
 
Copyright © 2010 Urząd Zamówień Publicznych