Usługa nadzoru budowlanego nad budową Stadionu piłkarskiego w regionie północno-wschodniej Polski wraz z zapleczem treningowym - poprzez dokonywanie weryfikacji Raportów dziennych i tygodniowych z postępu robót - przy użyciu oprogramowania Appia dostarczonego przez Zamawiającego.
Opis przedmiotu przetargu: 1. Monitorowanie postępu prac poprzez weryfikowanie (składanych przez wykonawcę robót budowlanych) dziennych i tygodniowych raportów je określających, w których będą wzięte pod uwagę zarówno wskaźniki fizyczne, jak i finansowe, w tym przyjmowanie, analizowanie, weryfikowanie i zatwierdzanie raportów w systemie Appia: raportów dziennych określających ilość osób zatrudnionych przez wykonawcę robót budowlanych, przęt zaangażowany do realizacji robót, inne dane wg wzoru udostępnionego na stronie mosir.appiax.eu, raportów tygodniowych określających zaangażowanie ilościowo - finansowe opracowane za pomocą systemu udostępnionego na stronie mosir.appiax.eu oraz dokumentację fotograficzną, 2. utrzymanie bieżącej komunikacji i raportowania pomiędzy wszystkimi uczestnikami procesu inwestycyjnego.

Białystok: Usługa nadzoru budowlanego nad budową Stadionu piłkarskiego w regionie północno-wschodniej Polski wraz z zapleczem treningowym - poprzez dokonywanie weryfikacji Raportów dziennych i tygodniowych z postępu robót - przy użyciu oprogramowania Appia dostarczonego przez Zamawiającego.
Numer ogłoszenia: 164064 - 2013; data zamieszczenia: 24.04.2013
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Stadion Miejski Sp. z o.o., ul. Lipowa 32 lok. 304, 15-428 Białystok, woj. podlaskie, tel. 85 6652870, faks 85 6652871
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Usługa nadzoru budowlanego nad budową Stadionu piłkarskiego w regionie północno-wschodniej Polski wraz z zapleczem treningowym - poprzez dokonywanie weryfikacji Raportów dziennych i tygodniowych z postępu robót - przy użyciu oprogramowania Appia dostarczonego przez Zamawiającego..
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Monitorowanie postępu prac poprzez weryfikowanie (składanych przez wykonawcę robót budowlanych) dziennych i tygodniowych raportów je określających, w których będą wzięte pod uwagę zarówno wskaźniki fizyczne, jak i finansowe, w tym przyjmowanie, analizowanie, weryfikowanie i zatwierdzanie raportów w systemie Appia: raportów dziennych określających ilość osób zatrudnionych przez wykonawcę robót budowlanych, przęt zaangażowany do realizacji robót, inne dane wg wzoru udostępnionego na stronie mosir.appiax.eu, raportów tygodniowych określających zaangażowanie ilościowo - finansowe opracowane za pomocą systemu udostępnionego na stronie mosir.appiax.eu oraz dokumentację fotograficzną, 2. utrzymanie bieżącej komunikacji i raportowania pomiędzy wszystkimi uczestnikami procesu inwestycyjnego..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
71.50.00.00-3, 71.52.00.00-9.
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawnaPostępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybuUmową Nr 20/2010 z dnia 06.07.2010r. wykonawca tj. Tomas Consulting S.A. z siedzibą w Białymstoku, zobowiązał się do sprawowania nadzoru inwestorskiego w trakcie realizacji umowy na roboty budowlane zawartej przez zamawiającego na budowę stadionu piłkarskiego. Zgodnie z postanowieniami § 2 ust. 2 pkt 1 lit. b) umowy wykonawca zobowiązał się do systematycznego monitorowania przebiegu realizacji Projektu (tj. budowy stadionu), także przy użyciu oprogramowania dostarczonego przez Zamawiającego. Jednocześnie w § 2 ust. 2 pkt 1 lit. f) umowy strony postanowiły, iż nadzór inwestorski wykonywany na jej podstawie ma zapewnić realizację robót budowlanych zgodnie z umową zawartą pomiędzy zamawiającym a wyłonionym w przetargu wykonawcą robót budowlanych. Na dzień zawarcia umowy, umową do której można było odnieść zapisy wyżej cytowanego przepisu § 2 ust. 2 pkt 1 lit. f) była umowa na roboty budowlane Nr 14/2010. Została ona również inkorporowana do umowy jako jej załącznik Nr 4. Ponadto umowa powyższa została wykonawcy udostępniona na etapie postępowania przetargowego dotyczącego udzielenia zamówienia publicznego na nadzór inwestorski i stanowiła podstawę jego ofertowania zarówno w zakresie terminu wykonywania nadzoru, jak i zakresu obowiązków nadzorczych. Odnośnie wskazanego powyżej obowiązku monitorowania przebiegu realizacji Projektu, umowa na roboty budowlane obowiązująca w dacie zawarcia umowy na nadzór inwestorski ustaliła częstotliwość raportowania przebiegu inwestycji. Zgodnie z § 3 ust. 3 umowy Nr 14/2010 jej wykonawca był zobowiązany do składania zamawiającemu - za pośrednictwem Menadżera Projektu - miesięcznych raportów z postępu robót. W świetle powyżej wskazanej treści § 2 ust. 2 pkt 1 lit. f) umowy, tak ustaloną częstotliwość raportowania należało odnieść do obowiązków wykonawcy (Menadżera) w powyższym zakresie. Tym samym umowa z nim zawarta przewidywała obowiązek weryfikacji miesięcznych raportów składanych przez wykonawcę robót budowlanych, w tym przy użyciu oprogramowania dostarczonego przez zamawiającego. Sytuacja uległa zmianie wraz z zawarciem nowej umowy na roboty budowlane, co stanowiło konsekwencję odstąpienia przez zamawiającego od umowy łączącej go z dotychczasowym wykonawcą robót budowlanych. W umowie zawartej z nowym wykonawcą obowiązek raportowania został rozszerzony. W myśl postanowień § 3 ust. 3 umowy Nr 5/DRiRI/2012 wykonawca robót budowlanych zobowiązany został do składania Menadżerowi Projektu miesięcznych raportów z postępu robót. Jednocześnie zgodnie z ust. 4 wyżej przywołanego zapisu wykonawca robót budowlanych został zobowiązany do sporządzania raportów związanych z realizacją umowy, w tym raportów dziennych, raportów tygodniowych i raportów miesięcznych. W konsekwencji takiego zapisu doszło do ustalenia dodatkowych obowiązków Menadżera Projektu, nie przewidzianych - co wykazano powyżej - w umowie z nim zawartej. Wprowadzając powyżej opisaną modyfikację zamawiający de facto zobowiązał wykonawcę umowy do dodatkowych czynności polegających na weryfikacji dodatkowych dokumentów tj. raportów dziennych i raportów tygodniowych. Egzekucja wykonania rzeczonego obowiązku nie jest możliwa bez udzielenia zamówienia dodatkowego. Opisany stan faktyczny w pełni wyczerpuje przesłanki art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych, jako że weryfikacja innych niż miesięczne raporty wykonawcy robót budowlanych nie została ujęta w zakresie przedmiotowym umowy Nr 20/2010, a jednocześnie wykonywanie powyższych czynności warunkuje prawidłowość wykonania realizowanego nadzoru. Wykonanie powyższych obowiązków stało się konieczne wskutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jako że konieczność ich realizacji jest konsekwencją zdarzeń mających miejsce po podpisaniu umowy, będących konsekwencją zerwania węzła obligacyjnego z dotychczasowym wykonawcą robót budowlanych, zawarciem umowy dotyczącej oprogramowania Appia, ustalającym częstotliwość raportowania na bardziej szczegółowym niż miesięczny poziomie częstotliwości raportowania, generujących czynności z zakresu nadzoru inwestorskiego, których wykonanie warunkuje wykonanie umowy podstawowej. Udzielenie zamówienia dodatkowego dotychczasowemu wykonawcy uzasadnione jest nierozerwalnością obowiązków przez niego wykonywanych na podstawie umowy, z obowiązkami objętymi zamówieniem dodatkowym. Raporty dzienne i tygodniowe są istotnym elementem oceny raportów miesięcznych, a zatem dla zamawiającego konieczne jest zachowanie jednego źródła oceny postępu robót budowlanych, a także pełne skoordynowanie otrzymywanych w tym zakresie informacji. Wymóg powyższy może być zachowany wyłącznie przy wykonywaniu weryfikacji raportów przez jeden, posiadający uprawnienia do korzystania z oprogramowania Appia podmiot, którym w niniejszej sprawie jest dotychczasowy wykonawca umowy.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
Tomas Consulting S. A., Al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 39A, 15-111 Białystok, kraj/woj. podlaskie.
Białystok: Usługa nadzoru budowlanego nad budową Stadionu piłkarskiego w regionie północno-wschodniej Polski wraz z zapleczem treningowym - poprzez dokonywanie weryfikacji Raportów dziennych i tygodniowych z postępu robót - przy użyciu oprogramowania Appia dostarczonego przez Zamawiającego
Numer ogłoszenia: 178604 - 2013; data zamieszczenia: 07.05.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 164064 - 2013r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Stadion Miejski Sp. z o.o., ul. Lipowa 32 lok. 304, 15-428 Białystok, woj. podlaskie, tel. 85 66 10 802, faks 85 66 10 802.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Usługa nadzoru budowlanego nad budową Stadionu piłkarskiego w regionie północno-wschodniej Polski wraz z zapleczem treningowym - poprzez dokonywanie weryfikacji Raportów dziennych i tygodniowych z postępu robót - przy użyciu oprogramowania Appia dostarczonego przez Zamawiającego.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
1. Monitorowanie postępu prac poprzez weryfikowanie (składanych przez wykonawcę robót budowlanych) dziennych i tygodniowych raportów je określających, w których będą wzięte pod uwagę zarówno wskaźniki fizyczne, jak i finansowe, w tym: przyjmowanie, analizowanie, weryfikowanie i zatwierdzanie raportów w systemie Appia: raportów dziennych określających ilość osób zatrudnionych przez wykonawcę robót budowlanych, sprzęt zaangażowany do realizacji robót, inne dane wg wzoru udostępnionego na stronie mosir.appiax.eu, raportów tygodniowych określających zaangażowanie ilościowo - finansowe opracowane za pomocą systemu udostępnionego na stronie mosir.appiax.eu oraz dokumentację fotograficzną, 2. utrzymanie bieżącej komunikacji i raportowania pomiędzy wszystkimi uczestnikami procesu inwestycyjnego.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
71.50.00.00-3, 71.52.00.00-9.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
30.04.2013.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Tomas Consulting S. A., {Dane ukryte}, 15-111 Białystok, kraj/woj. podlaskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 232064,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
189420,00
Oferta z najniższą ceną:
189420,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
189420,00
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Umową Nr 20/2010 z dnia 06.07.2010r. wykonawca tj. Tomas Consulting S.A. z siedzibą w Białymstoku, zobowiązał się do sprawowania nadzoru inwestorskiego w trakcie realizacji umowy na roboty budowlane zawartej przez zamawiającego na budowę stadionu piłkarskiego. Zgodnie z postanowieniami § 2 ust. 2 pkt 1 lit. b) umowy wykonawca zobowiązał się do systematycznego monitorowania przebiegu realizacji Projektu (tj. budowy stadionu), także przy użyciu oprogramowania dostarczonego przez Zamawiającego. Jednocześnie w § 2 ust. 2 pkt 1 lit. f) umowy strony postanowiły, iż nadzór inwestorski wykonywany na jej podstawie ma zapewnić realizację robót budowlanych zgodnie z umową zawartą pomiędzy zamawiającym a wyłonionym w przetargu wykonawcą robót budowlanych. Na dzień zawarcia umowy, umową do której można było odnieść zapisy wyżej cytowanego przepisu § 2 ust. 2 pkt 1 lit. f) była umowa na roboty budowlane Nr 14/2010. Została ona również inkorporowana do umowy jako jej załącznik Nr 4. Ponadto umowa powyższa została wykonawcy udostępniona na etapie postępowania przetargowego dotyczącego udzielenia zamówienia publicznego na nadzór inwestorski i stanowiła podstawę jego ofertowania zarówno w zakresie terminu wykonywania nadzoru, jak i zakresu obowiązków nadzorczych. Odnośnie wskazanego powyżej obowiązku monitorowania przebiegu realizacji Projektu, umowa na roboty budowlane obowiązująca w dacie zawarcia umowy na nadzór inwestorski ustaliła częstotliwość raportowania przebiegu inwestycji. Zgodnie z § 3 ust. 3 umowy Nr 14/2010 jej wykonawca był zobowiązany do składania zamawiającemu - za pośrednictwem Menadżera Projektu - miesięcznych raportów z postępu robót. W świetle powyżej wskazanej treści § 2 ust. 2 pkt 1 lit. f) umowy, tak ustaloną częstotliwość raportowania należało odnieść do obowiązków wykonawcy (Menadżera) w powyższym zakresie. Tym samym umowa z nim zawarta przewidywała obowiązek weryfikacji miesięcznych raportów składanych przez wykonawcę robót budowlanych, w tym przy użyciu oprogramowania dostarczonego przez zamawiającego. Sytuacja uległa zmianie wraz z zawarciem nowej umowy na roboty budowlane, co stanowiło konsekwencję odstąpienia przez zamawiającego od umowy łączącej go z dotychczasowym wykonawcą robót budowlanych. W umowie zawartej z nowym wykonawcą obowiązek raportowania został rozszerzony. W myśl postanowień § 3 ust. 3 umowy Nr 5/DRiRI/2012 wykonawca robót budowlanych zobowiązany został do składania Menadżerowi Projektu miesięcznych raportów z postępu robót. Jednocześnie zgodnie z ust. 4 wyżej przywołanego zapisu wykonawca robót budowlanych został zobowiązany do sporządzania raportów związanych z realizacją umowy, w tym raportów dziennych, raportów tygodniowych i raportów miesięcznych. W konsekwencji takiego zapisu doszło do ustalenia dodatkowych obowiązków Menadżera Projektu, nie przewidzianych - co wykazano powyżej - w umowie z nim zawartej. Wprowadzając powyżej opisaną modyfikację zamawiający de facto zobowiązał wykonawcę umowy do dodatkowych czynności polegających na weryfikacji dodatkowych dokumentów tj. raportów dziennych i raportów tygodniowych. Egzekucja wykonania rzeczonego obowiązku nie jest możliwa bez udzielenia zamówienia dodatkowego. Opisany stan faktyczny w pełni wyczerpuje przesłanki art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych, jako że weryfikacja innych niż miesięczne raporty wykonawcy robót budowlanych nie została ujęta w zakresie przedmiotowym umowy Nr 20/2010, a jednocześnie wykonywanie powyższych czynności warunkuje prawidłowość wykonania realizowanego nadzoru. Wykonanie powyższych obowiązków stało się konieczne wskutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jako że konieczność ich realizacji jest konsekwencją zdarzeń mających miejsce po podpisaniu umowy, będących konsekwencją zerwania węzła obligacyjnego z dotychczasowym wykonawcą robót budowlanych, zawarciem umowy dotyczącej oprogramowania Appia, ustalającym częstotliwość raportowania na bardziej szczegółowym niż miesięczny poziomie częstotliwości raportowania, generujących czynności z zakresu nadzoru inwestorskiego, których wykonanie warunkuje wykonanie umowy podstawowej. Udzielenie zamówienia dodatkowego dotychczasowemu wykonawcy uzasadnione jest nierozerwalnością obowiązków przez niego wykonywanych na podstawie umowy, z obowiązkami objętymi zamówieniem dodatkowym. Raporty dzienne i tygodniowe są istotnym elementem oceny raportów miesięcznych, a zatem dla zamawiającego konieczne jest zachowanie jednego źródła oceny postępu robót budowlanych, a także pełne skoordynowanie otrzymywanych w tym zakresie informacji. Wymóg powyższy może być zachowany wyłącznie przy wykonywaniu weryfikacji raportów przez jeden, posiadający uprawnienia do korzystania z oprogramowania Appia podmiot, którym w niniejszej sprawie jest dotychczasowy wykonawca umowy.
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 16406420130 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | |
Data publikacji zamówienia: | 2013-04-23 |
Rodzaj zamówienia: | usługi |
Tryb& postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Czas na realizację: | - |
Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE |
Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 |
Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | |
Informacja dostępna pod: | |
Okres związania ofertą: | 0 dni |
Kody CPV
71500000-3 | Usługi związane z budownictwem | |
71520000-9 | Usługi nadzoru budowlanego |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Data udzielenia | Wartość |
---|---|---|---|
Usługa nadzoru budowlanego nad budową Stadionu piłkarskiego w regionie północno-wschodniej Polski wraz z zapleczem treningowym - poprzez dokonywanie weryfikacji Raportów dziennych i tygodniowych z postępu robót - przy użyciu oprogramowania Appia | Tomas Consulting S. A. Białystok | 2013-05-07 | 189 420,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2013-05-07 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 715000003 715200009 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 189 420,00 zł Minimalna złożona oferta: 189 420,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 189 420,00 zł Maksymalna złożona oferta: 189 420,00 zł |