Gdańsk: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie obsługi merytorycznej Pomorskich Sieci Tematycznych oraz opracowanie 5 dokumentów typu policy paper w oparciu o efekty i wnioski z prac Pomorskich Sieci Tematycznych i z udziałem Pomorskiego Obserwatorium Procesów Adaptacyjnych w ramach projektu systemowego Samorządu Województwa Pomorskiego pn. System Inteligencji Regionalnej - kompleksowe planowanie rozwoju i zarządzanie zmianami gospodarczymi na Pomorzu


Numer ogłoszenia: 96082 - 2013; data zamieszczenia: 11.03.2013

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Samorząd Województwa Pomorskiego , ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 058 3261555, faks 058 3261556.


  • Adres strony internetowej zamawiającego:
    www.pomorskie.eu


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA


II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie obsługi merytorycznej Pomorskich Sieci Tematycznych oraz opracowanie 5 dokumentów typu policy paper w oparciu o efekty i wnioski z prac Pomorskich Sieci Tematycznych i z udziałem Pomorskiego Obserwatorium Procesów Adaptacyjnych w ramach projektu systemowego Samorządu Województwa Pomorskiego pn. System Inteligencji Regionalnej - kompleksowe planowanie rozwoju i zarządzanie zmianami gospodarczymi na Pomorzu.


II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.


II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
§1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie obsługi merytorycznej Pomorskich Sieci Tematycznych oraz opracowanie 5 dokumentów typu policy paper w oparciu o efekty i wnioski z prac Pomorskich Sieci Tematycznych i z udziałem Pomorskiego Obserwatorium Procesów Adaptacyjnych w ramach projektu systemowego Samorządu Województwa Pomorskiego pn. System Inteligencji Regionalnej - kompleksowe planowanie rozwoju i zarządzanie zmianami gospodarczymi na Pomorzu. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: Zgodnie z Planem Działania dla Priorytetu VIII Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, przyjętym Uchwałą Nr 34 108 12 Zarządu Województwa Pomorskiego z dnia 5 stycznia 2012 roku w sprawie zatwierdzenia Planów Działania na rok 2012 dla Województwa Pomorskiego w ramach komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki PO KL, zmienioną Uchwałą Nr 398 136 12 Zarządu Województwa Pomorskiego z dnia 12 kwietnia 2012 roku, Uchwałą Nr 779 157 12 z dnia 3 lipca 2012 r. oraz Uchwałą Nr 1176 184 12 z dnia 3 października 2012 r., Departament Europejskiego Funduszu Społecznego został wskazany jako Beneficjent projektu systemowego w ramach Poddziałania 8.1.2 Wsparcie procesów adaptacyjnych i modernizacyjnych w regionie. W dniu 11 października 2012 roku Zarząd Województwa Pomorskiego Uchwałą Nr 1214 186 12 wyraził wolę przystąpienia do realizacji przewidzianego w Planie Działania na rok 2012 projektu systemowego System Inteligencji Regionalnej kompleksowe planowanie rozwoju i zarządzanie zmianami gospodarczymi na Pomorzu w ramach Poddziałania 8.1.2 PO KL 2007-2013. Następnie dnia 13 listopada 2012 roku Zarząd Województwa Pomorskiego podjął Uchwałę nr 1322 193 12 w sprawie zatwierdzenia projektu pt. System Inteligencji Regionalnej - kompleksowe planowanie rozwoju i zarządzanie zmianami gospodarczymi na Pomorzu w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007-2013 i przyznania dofinansowania na jego realizację oraz określenia praw i obowiązków Departamentu Europejskiego Funduszu Społecznego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego jako Beneficjenta tego projektu. W obliczu oddziałujących na rynek pracy negatywnych efektów procesów restrukturyzacyjnych oraz kolejnych możliwych dynamicznych zmian w tym obszarze, istotną kwestią dla efektywnego planowania wsparcia w obszarze zatrudnienia i adaptacyjności jest dysponowanie przez władze regionu aktualną wiedzą o kierunkach i zakresie potencjalnych przekształceń. Zjawiska kryzysowe, których negatywne oddziaływanie dotknęło gospodarkę województwa pomorskiego, w szczególności duże zakłady przemysłowe i produkcyjne, pokazały, że w odczytywaniu zagrożeń i kierunków zmian niewystarczające jest doraźne opieranie się na statystycznych modelach analiz społeczno - gospodarczych głównie na standardowych danych generowanych przez statystykę publiczną. Znaczna część problemów związanych z adaptacyjnością firm i pracowników w województwie pomorskim nie zostaje bowiem w ogóle bądź jest niewystarczająco odzwierciedlona w dostępnych statystykach. Zaktualizowana Strategia Rozwoju Województwa Pomorskiego 2020 wśród kluczowych kwestii związanych z adaptacyjnością w województwie pomorskim, które wymagają dalszych i pogłębionych analiz wymienia: niski poziom zatrudnienia i aktywności zawodowej; niską mobilność zawodową i przestrzenną mieszkańców; niską skuteczność oferty dla inwestorów zewnętrznych; niewykorzystany potencjał naukowy, niską efektywność współpracy sektora B R z gospodarką oraz słabo wykorzystany potencjał wsparcia przedsiębiorczości. Jak wynika z raportu Regionalne systemy badań społecznych i gospodarczych możliwości i zasadność tworzenia na przykładzie województwa pomorskiego Gdańsk 2010 kolejnym problemem utrudniającym efektywne przeciwdziałanie negatywnym zmianom gospodarczym jest brak spójnego i jednolitego systemu badań i analiz gospodarczych, a co za tym idzie brak zintegrowanego źródła przetwarzania informacji i danych służących za podstawę do podejmowania decyzji w zakresie zarządzania zmianami gospodarczymi przez władze Samorządu Województwa Pomorskiego SWP. Potwierdza to analiza przeprowadzona przez SWP na potrzeby Ministerstwa Rozwoju Regionalnego w ramach prac nad utworzeniem w województwach Regionalnych Obserwatoriów Terytorialnych 2011, która wskazuje m.in. następujące problemy, dotyczące monitorowania zjawisk i zmian społeczno - gospodarczych w województwie pomorskim: -brak dostępu do danych aktualnych i na odpowiednim poziomie agregacji - niezbędnym do potrzeb zarządzania rozwojem regionu, -brak przepływu danych i informacji pomiędzy jednostkami samorządowymi oraz instytucjami regionalnymi, -osobne prowadzenie obserwatoriów tematycznych w różnych instytucjach, w różny sposób, o różnym zakresie, nieciągłych czasowo, -brak procedur i rozwiązań formalnych, obligujących jednostki samorządowe do współpracy i wymiany informacji. Jak wynika z ww. zestawień wspólnym problemem w zakresie przewidywania i zarządzania zmianami gospodarczymi jest brak mechanizmów realizacji badań wdrożeniowych i syntezy wniosków z takich działań na poziomie regionalnym. Ze względu na dynamikę zmian i wielowymiarowość zjawisk społecznych i gospodarczych działania realizowane w tym zakresie muszą mieć charakter skoordynowany, ale jednocześnie sieciowy i otwarty. Żaden ekspert ani żadna instytucja nie jest w stanie tej roli spełnić samodzielnie. W związku z tym, jak wynika z rekomendacji z raportu System Inteligencji Regionalnej jako odpowiedź na wyzwania przyszłości Gdańsk 2011, na szczeblu regionalnym konieczne jest realizowanie przez SWP zintegrowanych i multidyscyplinarnych działań badawczych dotyczących zmian gospodarczych, opartych przy tym o wykorzystanie wiedzy i partycypację partnerów społeczno - gospodarczych. Taki system musi być w stanie przetwarzać informacje i wiedzę ilościową i jakościową w syntetyczne kompleksowe diagnozy i rekomendacje wdrożeniowe. Celem tak określonych prac analitycznych jest nadanie mierzalnego charakteru wynikom badań oraz określenie ich wpływu na działania podejmowane regionalnie w obszarze zmian gospodarczych i adaptacyjności. Weryfikacja trafności wniosków i rekomendacji zostanie zapewniona poprzez różne narzędzia partycypacyjne i partnerskie, włączające szerokie grono regionalnych aktorów społeczno - gospodarczych w tym praktyków i ekspertów w tworzenie polityki opartej na faktach. Jest to także istotne dla określenia w regionie kształtu interwencji ze środków UE w latach 2014-2020. Narzędziem, które pozwoli odpowiedzieć na ww. problemy i potrzeby będzie sformułowana w ramach projektu koncepcja realizacji działań badawczo - analitycznych w ramach modelu Pomorskich Sieci Tematycznych PST i Pomorskiego Obserwatorium Procesów Adaptacyjnych POPA pod nazwą Systemu Inteligencji Regionalnej SIR. Dzięki realizacji działań badawczo - analitycznych w zaproponowanej formule Zarząd Województwa Pomorskiego uzyska narzędzie wspomagające realizację Strategii Rozwoju Województwa Pomorskiego 2020 SRWP 2020 oraz identyfikację kluczowych trendów adaptacyjnych i gospodarczych. Celem głównym projektu jest wzrost efektywności i skuteczności zarządzania regionalnymi zmianami gospodarczymi przez władze SWP poprzez wykorzystanie w okresie od 01.11.2012 r. do 31.05.2015 r. partycypacyjnego modelu narzędzi prognostycznych i informacyjnych SIR, generującego wymierne rezultaty analityczne i badawcze, wspierające proces realizacji SRWP 2020. Zakres działania Pomorskich Sieci Tematycznych PST, utworzonych w ramach projektu, wynika bezpośrednio z celów operacyjnych SRWP 2020, tj. - cel operacyjny 1.1 Wysoka efektywność przedsiębiorstw kierunki 1.1 - 1.5 stanowi obszar tematyczny działania PST ds. wysokiej efektywności przedsiębiorstw, - cel operacyjny 2.1 - Wysoki poziom zatrudnienia kierunki 2.1.1, 2.1.2 stanowi obszar tematyczny działania PST ds. wysokiego poziomu zatrudnienia, - cel operacyjny 2.1 - Wysoki poziom zatrudnienia kierunek 2.1.3 stanowi obszar tematyczny działania PST ds. wysokiej jakości kształcenia zawodowego i ustawicznego. §2. Przedmiot zamówienia obejmuje łącznie dwa segmenty: 1. Segment I: obsługa merytoryczna 3 Pomorskich Sieci Tematycznych zwanych dalej PST, 2. Segment II: opracowanie 5 dokumentów typu policy paper w oparciu o efekty i wnioski z prac Pomorskich Sieci Tematycznych i z udziałem Pomorskiego Obserwatorium Procesów Adaptacyjnych zwanego dalej POPA w ramach projektu systemowego SWP pn. System Inteligencji Regionalnej - kompleksowe planowanie rozwoju i zarządzanie zmianami gospodarczymi na Pomorzu, w celu pozyskania wiedzy na temat kierunków rozwoju Województwa Pomorskiego jako podstawy do decyzji Zarządu Województwa Pomorskiego. §3. Segment I. OBSŁUGA MERYTORYCZNA POMORSKICH SIECI TEMATYCZNYCH 1. Szczegółowa charakterystyka PST. W ich skład w liczbie ok. 20 osób w jednej PST wejdą w szczególności: reprezentanci organizacji pracodawców i pracobiorców, przedstawiciele samorządu gospodarczego, przedsiębiorcy, eksperci merytoryczni z danych dziedzin, przedstawiciele środowisk naukowych i akademickich, instytucji badawczych i analitycznych, reprezentanci instytucji rynku pracy, szkolnictwa zawodowego i ustawicznego, przedstawiciele firm szkoleniowych, przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego z regionu. Dodatkowo w posiedzeniach PST będą uczestniczyć przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Do celów i zadań merytorycznych każdej PST należeć będzie: 1) Prowadzenie dialogu i konsultacji w obrębie ekspertów i środowisk związanych z problemami adaptacyjności przedsiębiorstw i rynku pracy; 2) Generowanie, w szczególności na potrzeby POPA, eksperckiej i praktycznej informacji na temat zjawisk, procesów i problemów związanych z adaptacyjnością pomorskiej gospodarki w obszarze właściwym dla zakresu prac danej PST; 3) Identyfikacja bieżących i najistotniejszych trendówprocesów zjawisk i problemów społeczno - gospodarczych, związanych z adaptacyjnością pomorskich przedsiębiorstw i ich pracowników - w obszarach tematycznych danej PST; 4) Wypracowanie wniosków do sprawozdań analitycznych sporządzanych po każdym posiedzeniu przez moderatora-eksperta PST, zawierających opis i analizę wybranego zagadnienia zjawiska procesu oraz rekomendacje i propozycje wskazujące na wagę priorytetowość danego problemu, ewentualną konieczność jego dalszej analizy i badania, potencjalne możliwości rozwiązania lub zniwelowania, w szczególności poprzez narzędzia i kompetencje pozostające w gestii SWP; 5) Identyfikacja potrzeb w zakresie przedmiotu i zagadnień objętych analizami eksperckimi o charakterze sektorowym zlecanymi na potrzeby danej PST, które analizują wybrane aspekty problematyki pozostające w gestii danej PST; 6) Systematyczne przekazywanie do POPA sprawozdań analitycznych z prac PST. Formą aktywności każdej z trzech PST będą posiedzenia jej członków, z których każde zostanie podsumowane sporządzanym przez moderatora-eksperta PST protokołem z przebiegu dyskusji, jak również sprawozdaniem analitycznym, zawierającym opinie i rekomendacje eksperckie. Liczba planowanych posiedzeń PST po 5 posiedzeń dla każdej PST łącznie 15 posiedzeń dla 3 PST w okresie od kwietnia 2013 r. do grudnia 2014 r. oraz jedno wspólne dodatkowe posiedzenie wszystkich PST w pierwszym kwartale 2015 r., czyli łącznie 16 posiedzeń. Szczegółowe terminy poszczególnych posiedzeń zostaną określone przez moderatorów-ekspertów w porozumieniu z członkami każdej PST, zgodnie z ramowym harmonogramem projektu przygotowanym przez Zamawiającego. 2. Zamawiający zastrzega, że wszystkie PST zostaną utworzone przez SWP. Opracowanie całościowej, szczegółowej i ostatecznej koncepcji funkcjonowania PST, w tym obsługa organizacyjno - techniczna ich prac, jak również stworzenie i zapewnienie ich składu instytucjonalnego i osobowego nie są przedmiotem działań Wykonawcy. 3. Przedmiotem niniejszego segmentu zamówienia jest moderowanie i koordynowanie prac merytorycznych trzech PST, działających w następujących obszarach związanych z adaptacyjnością przedsiębiorstw i ich pracowników w województwie pomorskim tj.: 1) Pomorskiej Sieci Tematycznej ds. wysokiej efektywności przedsiębiorstw obejmuje kwestie: upowszechnianie innowacji w przedsiębiorstwach i transfer innowacji do gospodarki; wsparcie inicjatyw klastrowych i przedsięwzięć realizowanych przez klastry wsparcie ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw; pozyskiwanie inwestycji zewnętrznych zapewnianie dostępu do sieci szerokopasmowego Internetu, w tym sieci o bardzo wysokiej przepustowości, 2) Pomorskiej Sieci Tematycznej ds. wysokiego poziomu zatrudnienia obejmuje kwestie: aktywizacja biernych zawodowo i bezrobotnych; wspieranie rozwoju mikro i małych przedsiębiorstw, 3) Pomorskiej Sieci Tematycznej ds. wysokiej jakości kształcenia zawodowego i ustawicznego obejmuje kwestie: poprawa jakości ponadgimnazjalnego kształcenia zawodowego i kształcenia ustawicznego. 4. W zakresie niniejszego segmentu zamówienia do szczegółowych obowiązków Wykonawcy zamówienia należy: 1) Zapewnienie na rzecz każdej z trzech PST, o których mowa w ust. 3 pracy trzech stałych moderatorów-ekspertów po jednym dla każdej PST, do zadań których należeć będzie: a) merytoryczna obsługa i nadzór nad funkcjonowaniem każdej z trzech istniejących PST poprzez: - wybór i przygotowywanie w uzgodnieniu z Zamawiającym tematów i zagadnień poddanych dyskusji i analizie na danym posiedzeniu PST; - osobiste prowadzenie i moderowanie dyskusji w ramach poszczególnych posiedzeń PST w oparciu o wcześniej stworzone założenia; - sporządzanie protokołów z przebiegu dyskusji w ramach każdego posiedzenia danej PST; - sporządzanie sprawozdań analitycznych z każdego posiedzenia danej PST, dotyczących tematyki danego posiedzenia oraz bazujących przede wszystkim na wypracowanych w jego trakcie ustaleniach i wnioskach w szczególności ujętych w treści podpisanych przez moderatora-eksperta i zaakceptowanych przez Zamawiającego protokołów z posiedzeń PST oraz opracowanych na potrzeby danego posiedzenia analizach eksperckich. Każdorazowo podpisany przez moderatora-eksperta i zaakceptowany przez Zamawiającego protokół z posiedzenia danej PST stanowi załącznik do sprawozdania analitycznego z danego posiedzenia PST. b) udział we wszystkich posiedzeniach POPA organizowanych w okresie realizacji usługi, w tym prezentacja na każdym posiedzeniu POPA sprawozdania analitycznego z ostatniego posiedzenia danej PST. c) udział w przygotowaniu materiałów promocyjnych i upowszechniających rezultaty projektu, w szczególności w postaci wypowiedzi na temat wyników prac PST do filmu promocyjnego zaplanowanego do realizacji w ramach projektu. 2) Zapewnienie na potrzeby każdego z posiedzeń PST udziału ekspertów w tym spośród członków danej PST, sporządzających i prezentujących na forum PST analizy eksperckie w tematach zgodnych z zakresem prac PST i tematyką poszczególnych posiedzeń. Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia opracowania i zaprezentowania na każdym posiedzeniu PST min. 2 analiz eksperckich przez odrębnych ekspertów, tym samym każda analiza ekspercka jest prezentowana na forum PST przez jej autora. Wymogi względem analiz eksperckich określa ust. 6. 5.Wymagania względem analiz eksperckich, o których mowa w ust. 4. pkt 2: 1) Analizy eksperckie, o których mowa w ust. 4. pkt 2) uwzględniać powinny obszary merytoryczne adekwatne do zakresu działania danej PST, tj. w odniesieniu do: a)PST ds. wysokiej efektywności przedsiębiorstw obejmować powinny następujące kwestie: upowszechnianie innowacji w przedsiębiorstwach i transfer innowacji do gospodarki; wsparcie inicjatyw klastrowych i przedsięwzięć realizowanych przez klastry; wsparcie ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw; pozyskiwanie inwestycji zewnętrznych; zapewnianie dostępu do sieci szerokopasmowego Internetu, w tym sieci o bardzo wysokiej przepustowości; b)PST ds. wysokiego poziomu zatrudnienia obejmować powinny następujące kwestie: aktywizacja biernych zawodowo i bezrobotnych; wspieranie rozwoju mikro i małych przedsiębiorstw; c)PST ds. wysokiej jakości kształcenia zawodowego i ustawicznego obejmować powinny następujące kwestie: poprawa jakości ponadgimnazjalnego kształcenia zawodowego i kształcenia ustawicznego. 2) Wymagane obligatoryjnie minimum metodologiczne powyższych analiz eksperckich każdorazowo obejmuje analizę danych zastanych Desk research. 3) Tekst główny każdej analizy eksperckiej nie powinien liczyć więcej niż 15 stron i nie mniej niż 10 stron z wyłączeniem streszczenia i ewentualnych załączników, przyjmując średnio 2 300 znaków na stronę. 4) Analiza ekspercka powinna mieć następującą strukturę: a) streszczenie najważniejsze wyniki analizy, wypunktowanie wniosków wraz z rekomendacjami; b) spis treści; c) wprowadzenie opis przedmiotu, głównych założeń i celów analizy eksperckiej; d) opis zastosowanej metodologii oraz źródła informacji wykorzystywane w analizie eksperckiej; e) opis wyników analizy eksperckiej oraz ich interpretację; f) wnioski i powiązane z nimi rekomendacje, fakultatywnie proponowany sposób ich wdrożenia; g) załączniki (fakultatywnie). 5) Wykonawca każdorazowo zobowiązany jest przesłać analizę ekspercką Zamawiającemu, celem weryfikacji spełniania wymogów o których mowa w pkt. 1) - 4). 6) W ramach realizacji zamówienia, w odniesieniu do wszystkich posiedzeń PST Wykonawca jest zobowiązany do pozyskania łącznie 48 analiz eksperckich. §4. Segment II OPRACOWANIE 5 DOKUMENTÓW TYPU POLICY PAPER W OPARCIU O EFEKTY I WNIOSKI Z PRAC POMORSKICH SIECI TEMATYCZNYCH I Z UDZIAŁEM POMORSKIEGO OBSERWATORIUM PROCESÓW ADAPTACYJNYCH 1. Szczegółowa charakterystyka POPA. W skład POPA wejdą w szczególności: 1) Ekspert odpowiadający za opracowanie dokumentów typu policy paper; 2) Moderatorzy-eksperci PST; 3) Przedstawiciele każdej z trzech PST - opcjonalnie, wg potrzeb; 4) Członek Członkowie Zarządu Województwa Pomorskiego; 5) Przedstawiciele (Dyrektorzy) poszczególnych, adekwatnych merytorycznie Departamentów UMWP; 6) Przedstawiciele WUP w Gdańsku; 7) Eksperci merytoryczni zapraszani fakultatywnie do udziału w poszczególnych posiedzeniach POPA - przedstawiciele środowisk naukowych i akademickich, instytucji badawczych i analitycznych - publicznych i niepublicznych. Cele i zadania POPA: 1) Głównym celem funkcjonowania POPA będzie tworzenie - w szczególności na bazie sprawozdań analitycznych i opinii przekazanych przez poszczególne PST - rekomendacji do formułowania polityk i działań SWP, dotyczących życia gospodarczego województwa pomorskiego w zakresie procesów adaptacyjnych przedsiębiorstw i ich pracowników; 2) Generowanie inspiracji i tematów dla merytorycznej debaty prowadzonej w ramach PST; 3) Inspirowanie, formułowanie i zatwierdzanie tematów badań, a następnie wykorzystywanie w swej pracy (przy tworzeniu rekomendacji dla SWP) powstałych w ich wyniku opracowań i raportów analityczno - badawczych, dotyczących zagadnień związanych z adaptacyjnością przedsiębiorstw i zmianami gospodarczymi; 4) Przyjęcie 4 dokumentów sektorowych typu policy paper zawierających konkretne rekomendacje wdrożeniowe dla władz szczebla regionalnego w zakresie adaptacyjności przedsiębiorstw i ich pracowników; 5) Przyjęcie 1 dokumentu typu policy paper złożonego z rekomendacji dla władz regionalnych w zakresie programowania interwencji ze środków UE w obszarze zmian gospodarczych i adaptacyjności (ze szczególnym uwzględnieniem celów i priorytetów Strategii Europa 2020). Sposób i formy działania POPA: 1) POPA będzie obradowała pod przewodnictwem powołanego do jej składu członka Zarządu Województwa Pomorskiego. 2) Aktywność POPA będzie sprzężona i oparta o efekty prac PST poprzez fakt, iż ma ono za zadanie czerpać z opinii ich uczestników, a jednocześnie wskazywać - gdy zidentyfikuje taką konieczność - dodatkowe (poza wybranymi przez same PST) tematy dla merytorycznej debaty prowadzonej w ich ramach. 3) W ramach POPA będzie dokonywana analiza i weryfikacja zawartości sprawozdań analitycznych przygotowywanych i kierowanych kwartalnie do POPA przez każdą z PST. Na ich podstawie, jak również w oparciu o wyniki badań i analiz zleconych w oparciu o decyzję POPA oraz o konsultacje merytoryczne z pozostałymi członkami POPA, będą przygotowywane projekty dokumentów typu policy paper zawierających rekomendacje działań dla Zarządu Województwa Pomorskiego (łącznie 5 dokumentów). 4) Dyskusje nad zawartością i projektami tych dokumentów będą prowadzone podczas posiedzeń członków POPA, która ostatecznie przyjmuje wszystkie dokumenty typu policy paper. 2. Zamawiający zastrzega, że POPA zostanie utworzone przez SWP. Opracowanie szczegółowej i ostatecznej koncepcji funkcjonowania POPA, w tym obsługa organizacyjno - techniczna jego prac, jak również stworzenie i zapewnienie jego składu instytucjonalnego i osobowego nie są przedmiotem działań Wykonawcy. 3. Przedmiotem niniejszego segmentu zamówienia jest: 1) opracowanie łącznie 4 dokumentów sektorowych typu policy paper, zawierających rekomendacje dla Zarządu Województwa Pomorskiego w zakresie adaptacyjności przedsiębiorstw i pracowników z Pomorza w ramach obszarów merytorycznych adekwatnych do zakresu działania danej PST, w tym: - 2 dokumenty sektorowe typu policy paper dla PST dotyczącej wysokiej efektywności przedsiębiorstw (obejmuje kwestie: upowszechnianie innowacji w przedsiębiorstwach i transfer innowacji do gospodarki; wsparcie inicjatyw klastrowych i przedsięwzięć realizowanych przez klastry; wsparcie ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw; pozyskiwanie inwestycji zewnętrznych; zapewnianie dostępu do sieci szerokopasmowego Internetu, w tym sieci o bardzo wysokiej przepustowości); - 1 dokument sektorowy typu policy paper dla PST dotyczącej wysokiego poziomu zatrudnienia (obejmuje kwestie: aktywizacja biernych zawodowo i bezrobotnych; wspieranie rozwoju mikro i małych przedsiębiorstw); - 1 dokument sektorowy typu policy paper dla PST dotyczącej wysokiej jakości kształcenia zawodowego i ustawicznego (obejmuje kwestie: poprawa jakości Ponadgimnazjalnego kształcenia zawodowego i kształcenia ustawicznego); 2) opracowanie 1 dokumentu typu policy paper w zakresie wdrażania interwencji ze środków Unii Europejskiej w perspektywie 2014-2020 z uwzględnieniem kwestii zmian gospodarczych i adaptacyjności przedsiębiorstw i pracowników z województwa pomorskiego, ze szczególnym uwzględnieniem celów i priorytetów Strategii Europa 2020 oraz treści rozporządzeń UE, dotyczących polityki spójności na lata 2014 - 2020. 3) opracowane przez Wykonawcę dokumenty sektorowe typu policy paper, o których mowa w pkt. 1) i 2) podlegać będą akceptacji POPA; 4) zapewnienie udziału min. 1 eksperta reprezentującego Wykonawcę (nie pełniącego jednocześnie funkcji moderatora-eksperta PST) w 5 posiedzeniach POPA, organizowanych w trakcie realizacji zlecenia. Ekspert jest zobowiązany do aktywnego uczestnictwa merytorycznego we wszystkich posiedzeniach POPA organizowanych w trakcie realizacji zlecenia oraz prezentacji założeń i ostatecznych wersji dokumentów typu policy paper. 4. Wymagania względem każdego z 5 dokumentów policy paper, o których mowa w ust. 3 pkt. 1) i 2): 1) Wymagane obligatoryjnie minimum metodologiczne dokumentów sektorowych typu policy paper każdorazowo obejmuje analizę danych zastanych (Desk research) obejmującą m.in. obligatoryjnie: - protokoły i sprawozdania analityczne z posiedzeń PST, - analizy eksperckie sporządzane na potrzeby PST, - wyniki badań zrealizowanych w ramach projektu System Inteligencji Regionalnej - kompleksowe planowanie rozwoju i zarządzanie zmianami gospodarczymi na Pomorzu - w przypadku ich dostępności na dzień piątego posiedzenia POPA, - Strategię Rozwoju Województwa Pomorskiego 2020, - Regionalne Programy Strategiczne. 2) Tekst główny każdego z 5 dokumentów policy paper, o których mowa w ust. 3 pkt. 1) i 2) nie powinien liczyć więcej niż 15 stron i nie mniej niż 7 stron z wyłączeniem streszczenia i ewentualnych załączników, przyjmując średnio 2 300 znaków na stronę. Oprócz definicji problemu, omówienia potencjalnych rozwiązań, każdy z dokumentów musi zawierać rekomendacje oraz wstępny zarys monitoringu i ewaluacji. 3) Wykonawca zobowiązany jest przesłać 5 dokumentów policy paper Zamawiającemu, celem weryfikacji spełniania wymogów o których mowa w pkt. 1) - 2). §5. Szczegółowe uregulowania dotyczące sposobu wykonania zamówienia zostały wskazane w projekcie umowy, który stanowi załącznik nr 6 do SIWZ. Dodatkowo Zamawiający informuje, że: 1) Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 2) Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. 3) Zamawiający nie przewiduje dokonywania zamówień uzupełniających. 4) Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą prowadzone będą w PLN. 5) Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej. 6) Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w niniejszym postępowaniu. 7) Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. 8) Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów. 9) Zamawiający nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne. 10) Postępowanie prowadzone jest w języku polskim..


II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
nie.


II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
71.24.10.00-9, 71.62.00.00-0.


II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
nie.


II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.



II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 31.05.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM


III.1) WADIUM


Informacja na temat wadium:
nie dotyczy


III.2) ZALICZKI


  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
    nie


III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW


  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia wyżej wskazanego warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w rozdz. VI ust.1 pkt. 1 (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do SIWZ)


  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • na dowód posiadania wiedzy i doświadczenia Wykonawca udokumentuje należyte wykonanie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia jest krótszy - w tym okresie, co najmniej: Jednej z usług badawczych lub naukowych w obszarach tematycznych określonych w opisie przedmiotu zamówienia, których wynikiem było: a) Co najmniej dwie publikacje naukowe lub badawcze prowadzone w co najmniej jednym z następujących obszarów tematycznych: upowszechnianie innowacji w przedsiębiorstwach i transfer innowacji do gospodarki; wsparcie inicjatyw klastrowych i przedsięwzięć realizowanych przez klastry; wsparcie ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw; pozyskiwanie inwestycji zewnętrznych; zapewnianie dostępu do sieci szerokopasmowego Internetu, w tym sieci o bardzo wysokiej przepustowości; b) Co najmniej dwie publikacje naukowe lub badawcze prowadzone w co najmniej jednym z następujących obszarów tematycznych: aktywizacja biernych zawodowo i bezrobotnych; wspieranie rozwoju mikro i małych przedsiębiorstw; c) Co najmniej dwie publikacje naukowe lub badawcze prowadzone w co najmniej jednym z jednym z następujących obszarów tematycznych: poprawa jakości ponadgimnazjalnego kształcenia zawodowego i kształcenia ustawicznego. Ocena wykazania spełnienia warunku nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w rozdz. VI ust.1 pkt 2 (wzór wykazu usług stanowi załącznik nr 5 do SIWZ) oraz oświadczenia, o którym mowa w rozdz. VI ust.1 pkt 1 (wzór stanowi załącznik nr 2 do SIWZ).


  • III.3.3) Potencjał techniczny


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia wyżej wskazanego warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w rozdz. VI ust.1 pkt. 1 (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do SIWZ)


  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • warunek ten Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje (lub przedstawi pisemne zobowiązanie innych podmiotów o udostępnieniu mu) zespołem, składającym się z co najmniej: a) trzech moderatorów-ekspertów, posiadających dorobek badawczy lub naukowy lub doświadczenie zawodowe w zakresie zagadnień wchodzących w skład obszarów tematycznych przypisanych dla danej PST (wynikające np. z aktualnie wykonywanego zawodu, dotychczasowego doświadczenia zawodowego, dorobku naukowego, czy zrealizowanych prac eksperckich): - w zakresie analiz społeczno - gospodarczych rozwoju wyodrębnionego pod względem administracyjnym lub geograficznym obszaru, - w zakresie analizy wpływu czynników międzynarodowych na rozwój wyodrębnionego pod względem administracyjnym lub geograficznym obszaru, w tym co najmniej 2 dotyczących województwa pomorskiego, - w zakresie stosowania metod i technik przeprowadzania badań społeczno - gospodarczych, w realizacji badań ilościowych i jakościowych oraz prowadzeniu analiz i interpretacji uzyskanych z nich danych, - w postaci posiadania łącznego stażu zawodowego nie mniejszego niż 10 lat, - w postaci posiadania dorobku w formie autorstwa lub współautorstwa co najmniej dwóch raportów badawczych poświęconych problematyce rozwoju regionalnego w Polsce. b) eksperta ekspertów - uczestników posiedzeń POPA posiadających kwalifikacje i doświadczenie zawodowe w obszarze zagadnień wchodzących w skład obszarów tematycznych wskazanych dla dokumentów policy paper (wynikające np. z aktualnie wykonywanego zawodu, dotychczasowego doświadczenia zawodowego, dorobku naukowego czy zrealizowanych prac eksperckich): - w zakresie analiz społeczno - gospodarczych rozwoju wyodrębnionego pod względem administracyjnym lub geograficznym obszaru, - w zakresie analizy wpływu czynników międzynarodowych na rozwój wyodrębnionego pod względem administracyjnym lub geograficznym obszaru, w tym co najmniej 1 dotyczących województwa pomorskiego, - w zakresie stosowania metod i technik przeprowadzania badań społeczno - gospodarczych, w realizacji badań ilościowych i jakościowych oraz prowadzeniu analiz i interpretacji uzyskanych z nich danych, - w postaci posiadania łącznego stażu zawodowego nie mniejszego niż 10 lat, - w postaci posiadania dorobku w formie autorstwa lub współautorstwa co najmniej dwóch raportów badawczych poświęconych problematyce rozwoju regionalnego w Polsce. Zamawiający zastrzega, że wyżej wskazane funkcje poszczególnych osób nie mogą być łączone. Ocena wykazania spełnienia warunku nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w rozdz. VI ust.1 pkt 3 (wzór wykazu osób stanowi załącznik nr 4 do SIWZ) oraz oświadczenia, o którym mowa w rozdz. VI ust.1 pkt 1 (wzór stanowi załącznik nr 2 do SIWZ).


  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia wyżej wskazanego warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w rozdz. VI ust.1 pkt. 1 (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do SIWZ)


III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY


  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w rozdziale V ust. 1, Zamawiający żąda następujących dokumentów: 1) Oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do SIWZ). 2) wykaz wykonanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich (3) trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane należycie (wzór formularza wykazu wykonanych usług stanowi załącznik nr 5 do SIWZ). 3) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami (wzór formularza wykazu osób stanowi załącznik nr 4 do SIWZ). 4) Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, w przypadku, jeśli wykonawca będzie polegał na wiedzy i doświadczeniu, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów. 2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Zamawiający żąda następujących dokumentów: 1) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia (wzór formularza oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SIWZ), 2) aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 3) informację wykonawcy dot. Grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych (art. 26 ust. 2d ustawy - wzór załącznik nr 3a) 3. Udział w postępowaniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: 1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. 2) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego. 3) Wykonawcy, o których mowa w pkt. 1, ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie zamówienia. 4) Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi złożyć dokumenty, o których mowa w niniejszym rozdziale w ust. 2 pkt 1-3 5) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia złożą łącznie Formularz oferty oraz jeden komplet dokumentów, o których mowa w niniejszym rozdziale ust. 1 pkt 1-3. Dokumenty te powinny być przygotowane w taki sposób, aby Zamawiający mógł dowiedzieć się, jaki udział w wykonaniu zamówienia będzie miał każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 4. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 2 pkt 2 - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 5. Dokumenty, o których mowa w ust. 4 powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 6. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 4, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Do aktualności tego dokumentu mają odpowiednie zastosowanie zapisy ust. 5.; 7. Dokumenty należy składać w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których wykonawca polega za zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów - poświadczone za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub te podmioty. Dokumenty sporządzone w języku obcym należy składać wraz z tłumaczeniem na język polski. 8. Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go i nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. 9. Wykonawca wraz z ofertą, składa listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej. 10. Brak jakiegokolwiek z dokumentów wymaganych w SIWZ, lub złożenie dokumentu w niewłaściwej formie spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania oraz uznanie jego oferty za odrzuconą, z zastrzeżeniem ust. 11 niniejszego rozdziału. 11. Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych przez Zamawiającego oświadczeń lub dokumentów potwierdzające spełnienie: a) warunków udziału w postępowaniu b) wymagań określonych przez Zamawiającego lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo którzy złożyli wymagane przez zamawiającego oświadczenia i dokumenty, o których mowa w pkt a) i b), zawierające błędy lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 12. Dokumenty należy składać w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 1.4. Zamawiający oceni kryterium wskazane w pkt 1.2. Metodologia i sposób realizacji zamówienia na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę do oferty Szczegółowego opisu sposobu realizacji przedmiotu zamówienia. 1.4.1. Szczegółowy opis sposobu realizacji przedmiotu zamówienia - sporządzony przez Wykonawcę i załączony do oferty - musi dotyczyć obu wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia segmentów zamówienia tj. (określone zapisami rozdziału III SIWZ segmenty I i II) oraz zawierać co najmniej następujące informacje: a) Opis koncepcji moderowania i koordynowania prac trzech PST, działających w obszarach związanych z adaptacyjnością przedsiębiorstw i ich pracowników w województwie pomorskim (PST ds. wysokiej efektywności przedsiębiorstw; PST ds. wysokiego poziomu zatrudnienia; PST ds. wysokiej jakości kształcenia zawodowego i ustawicznego), uwzględniający obligatoryjnie: rolę i zakres zadań moderatora-eksperta każdej z trzech PST; propozycję merytorycznej koordynacji i współpracy pomiędzy członkami każdej z PST; propozycję rodzajów zadań i prac dla członków PST, wynikających z koncepcji funkcjonowania i tematyki poszczególnych PST; identyfikację obszarów ryzyka w zakresie moderowania i koordynowania prac każdej z PST wraz z propozycją środków je minimalizujących. b) Propozycję tematów, kwestii i zagadnień, które powinny zostać poddane dyskusji i analizie podczas prac poszczególnych PST wraz z uzasadnieniem ich zgodności z wyjściowym zakresem tematycznym danej PST oraz przydatności i niezbędności ich podjęcia dla osiągnięcia zakładanych celów i efektów działalności każdej z PST. c) Zawierający uzasadnienie opis proponowanych metod, narzędzi, technik wykorzystywanych w efektywnym planowaniu i organizacji współpracy pomiędzy poszczególnymi PST, a także pomiędzy PST a POPA (zarówno w czasie posiedzeń, jak i pomiędzy nimi), z uwzględnieniem sposobów zagwarantowania rzetelności wszystkich zastosowanych narzędzi wraz ze wskazaniem kanałów i sposobów komunikacji na linii PST - PST, PST - POPA. d) Propozycję metodologicznej konstrukcji i zawartości sprawozdań analitycznych sporządzanych przez moderatora-eksperta z każdego posiedzenia danej PST, dotyczących tematyki danego posiedzenia oraz bazujących na wypracowanych w jego trakcie wnioskach i opracowanych na potrzeby danego posiedzenia analizach eksperckich. e) Opis potencjalnych obszarów ryzyka w zakresie prac nad sprawozdaniami analitycznymi sporządzanymi przez moderatora-eksperta z każdego posiedzenia danej PST oraz adekwatność propozycji środków je minimalizujących. f) Sposób prezentacji wyników, wniosków i rekomendacji ze sprawozdań analitycznych z każdego posiedzenia danej PST oraz 4 dokumentów typu policy paper w zakresie adaptacyjności przedsiębiorstw i pracowników z województwa pomorskiego i 1 dokumentu typu policy paper w zakresie wdrażania interwencji ze środków Unii Europejskiej w perspektywie 2014-2020. 1.4.2. Jeżeli Wykonawca w Szczegółowym opisie sposobu realizacji przedmiotu zamówienia nie zawrze którejkolwiek z informacji wymienionych w pkt. 1.4.1 ., niezbędnej do oceny oferty zgodnie z kryteriami, o których mowa w pkt. 1.2. to otrzyma odpowiednio mniejszą liczbę punktów. 1.4.3. W przypadku nie dołączenia do oferty Szczegółowego opisu sposobu realizacji przedmiotu zamówienia oferta Wykonawcy zostanie odrzucona jako niezgodna z zapisami SIWZ.


III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne:
nie

SEKCJA IV: PROCEDURA


IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT


IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

  • 1 - Cena - 40
  • 2 - Metodologia i sposób realizacji zamówienia - 60


IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:
nie.


IV.3) ZMIANA UMOWY


Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
tak


Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

8. Istotne zmiany postanowień Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy mogą dotyczyć: 1) terminu realizacji zamówienia, 2) warunków i terminów płatności, 3) zmiany osoby moderatora-eksperta, o którym mowa w rozdziale III §3 ust. 4 pkt. 1) SIWZ, oraz eksperta - uczestnika posiedzeń POPA, o którym mowa w rozdziale III §4 ust. 3 pkt. 4) , 4) zmiany zakresu merytorycznego zamówienia, określonego zapisami rozdziału III SIWZ. 9. Zmiany, o których mowa w ust. 8: 1) w zakresie pkt. 1), 2) w przypadku wystąpienia siły wyższej. Pod pojęciem siły wyższej Zamawiający rozumie okoliczności, które pomimo zachowania należytej staranności są nieprzewidywalne oraz, którym nie można zapobiec lub przeciwstawić się skutecznie. O braku możliwości dotrzymania terminu Wykonawca obowiązany jest niezwłocznie powiadomić Zamawiającego, określając jednocześnie nowy termin realizacji zamówienia, 2) w zakresie pkt. 2) w przypadku: zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w trakcie realizacji umowy, lub regulacji dot. wykorzystania środków budżetowych, 3) w zakresie pkt. 1), w przypadku przedłużenia terminu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, 4) w zakresie pkt. 3) w przypadku wystąpienia niezawinionych przez Wykonawcę okoliczności uniemożliwiających realizację zamówienia zgodnie z ofertą i jedynie za pisemną zgodą Zamawiającego, udzieloną w odpowiedzi na pisemny wniosek Wykonawcy. Zgoda może zostać udzielona pod warunkiem zapewnienia przez Wykonawcę nowego/-ych członka/-ów i który/-rzy posiadać będą doświadczenie i kwalifikacje zawodowe co najmniej równorzędne jak wskazane w SIWZ, 5) w zakresie pkt. 4) w przypadku wystąpienia niezawinionych przez Wykonawcę szczególnych okoliczności uniemożliwiających realizację zamówienia zgodnie z ofertą i jedynie za pisemną zgodą Zamawiającego, udzieloną w odpowiedzi na pisemny wniosek Wykonawcy. Zgoda może zostać udzielona pod warunkiem zapewnienia przez Wykonawcę że zmiana zakresu merytorycznego umowy nie nastąpi ze szkodą dla Zamawiającego. 10. Zmiany, o których mowa w ust. 8 pkt. 4) nie mogą dotyczyć zmiany celów Zamówienia jak również nie mogą dotyczyć obowiązku opracowania oraz dostarczenia Zamawiającemu analiz eksperckich oraz dokumentów sektorowych typu policy paper, o których mowa w rozdziale III §3 ust. 4 pkt. 2) i §4 ust. 3 pkt. 1) i 2) SIWZ.


IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


IV.4.1)
 
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.pomorskie.eu

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk,.


IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
26.03.2013 godzina 09:00, miejsce: Kancelaria Ogólna Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk, pokój nr 4a (czynna w dni robocze: od poniedziałku do piątku od godz. 7.45 do godz. 15.45).


IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).


IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie obsługi merytorycznej Pomorskich Sieci Tematycznych oraz opracowanie 5 dokumentów typu policy paper w oparciu o efekty i wnioski z prac Pomorskich Sieci Tematycznych i z udziałem Pomorskiego Obserwatorium Procesów Adaptacyjnych w ramach projektu systemowego Samorządu Województwa Pomorskiego pn. System Inteligencji Regionalnej - kompleksowe planowanie rozwoju i zarządzanie zmianami gospodarczymi na Pomorzu..


IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie


Gdańsk: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie obsługi merytorycznej Pomorskich Sieci Tematycznych oraz opracowanie 5 dokumentów typu policy paper w oparciu o efekty i wnioski z prac Pomorskich Sieci Tematycznych i z udziałem Pomorskiego Obserwatorium Procesów Adaptacyjnych w ramach projektu systemowego Samorządu Województwa Pomorskiego pn. System Inteligencji Regionalnej kompleksowe planowanie rozwoju i zarządzanie zmianami gospodarczymi na Pomorzu


Numer ogłoszenia: 170662 - 2013; data zamieszczenia: 29.04.2013

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 96082 - 2013r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Samorząd Województwa Pomorskiego, ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 058 3261555, faks 058 3261556.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie obsługi merytorycznej Pomorskich Sieci Tematycznych oraz opracowanie 5 dokumentów typu policy paper w oparciu o efekty i wnioski z prac Pomorskich Sieci Tematycznych i z udziałem Pomorskiego Obserwatorium Procesów Adaptacyjnych w ramach projektu systemowego Samorządu Województwa Pomorskiego pn. System Inteligencji Regionalnej kompleksowe planowanie rozwoju i zarządzanie zmianami gospodarczymi na Pomorzu.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
§1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie obsługi merytorycznej Pomorskich Sieci Tematycznych oraz opracowanie 5 dokumentów typu policy paper w oparciu o efekty i wnioski z prac Pomorskich Sieci Tematycznych i z udziałem Pomorskiego Obserwatorium Procesów Adaptacyjnych w ramach projektu systemowego Samorządu Województwa Pomorskiego pn. System Inteligencji Regionalnej - kompleksowe planowanie rozwoju i zarządzanie zmianami gospodarczymi na Pomorzu. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: Zgodnie z Planem Działania dla Priorytetu VIII Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, przyjętym Uchwałą Nr 34 108 12 Zarządu Województwa Pomorskiego z dnia 5 stycznia 2012 roku w sprawie zatwierdzenia Planów Działania na rok 2012 dla Województwa Pomorskiego w ramach komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki PO KL, zmienioną Uchwałą Nr 398 136 12 Zarządu Województwa Pomorskiego z dnia 12 kwietnia 2012 roku, Uchwałą Nr 779 157 12 z dnia 3 lipca 2012 r. oraz Uchwałą Nr 1176 184 12 z dnia 3 października 2012 r., Departament Europejskiego Funduszu Społecznego został wskazany jako Beneficjent projektu systemowego w ramach Poddziałania 8.1.2 Wsparcie procesów adaptacyjnych i modernizacyjnych w regionie. W dniu 11 października 2012 roku Zarząd Województwa Pomorskiego Uchwałą Nr 1214 186 12 wyraził wolę przystąpienia do realizacji przewidzianego w Planie Działania na rok 2012 projektu systemowego System Inteligencji Regionalnej kompleksowe planowanie rozwoju i zarządzanie zmianami gospodarczymi na Pomorzu w ramach Poddziałania 8.1.2 PO KL 2007-2013. Następnie dnia 13 listopada 2012 roku Zarząd Województwa Pomorskiego podjął Uchwałę nr 1322 193 12 w sprawie zatwierdzenia projektu pt. System Inteligencji Regionalnej - kompleksowe planowanie rozwoju i zarządzanie zmianami gospodarczymi na Pomorzu w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007-2013 i przyznania dofinansowania na jego realizację oraz określenia praw i obowiązków Departamentu Europejskiego Funduszu Społecznego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego jako Beneficjenta tego projektu. W obliczu oddziałujących na rynek pracy negatywnych efektów procesów restrukturyzacyjnych oraz kolejnych możliwych dynamicznych zmian w tym obszarze, istotną kwestią dla efektywnego planowania wsparcia w obszarze zatrudnienia i adaptacyjności jest dysponowanie przez władze regionu aktualną wiedzą o kierunkach i zakresie potencjalnych przekształceń. Zjawiska kryzysowe, których negatywne oddziaływanie dotknęło gospodarkę województwa pomorskiego, w szczególności duże zakłady przemysłowe i produkcyjne, pokazały, że w odczytywaniu zagrożeń i kierunków zmian niewystarczające jest doraźne opieranie się na statystycznych modelach analiz społeczno - gospodarczych głównie na standardowych danych generowanych przez statystykę publiczną. Znaczna część problemów związanych z adaptacyjnością firm i pracowników w województwie pomorskim nie zostaje bowiem w ogóle bądź jest niewystarczająco odzwierciedlona w dostępnych statystykach. Zaktualizowana Strategia Rozwoju Województwa Pomorskiego 2020 wśród kluczowych kwestii związanych z adaptacyjnością w województwie pomorskim, które wymagają dalszych i pogłębionych analiz wymienia: niski poziom zatrudnienia i aktywności zawodowej; niską mobilność zawodową i przestrzenną mieszkańców; niską skuteczność oferty dla inwestorów zewnętrznych; niewykorzystany potencjał naukowy, niską efektywność współpracy sektora B R z gospodarką oraz słabo wykorzystany potencjał wsparcia przedsiębiorczości. Jak wynika z raportu Regionalne systemy badań społecznych i gospodarczych możliwości i zasadność tworzenia na przykładzie województwa pomorskiego Gdańsk 2010 kolejnym problemem utrudniającym efektywne przeciwdziałanie negatywnym zmianom gospodarczym jest brak spójnego i jednolitego systemu badań i analiz gospodarczych, a co za tym idzie brak zintegrowanego źródła przetwarzania informacji i danych służących za podstawę do podejmowania decyzji w zakresie zarządzania zmianami gospodarczymi przez władze Samorządu Województwa Pomorskiego SWP. Potwierdza to analiza przeprowadzona przez SWP na potrzeby Ministerstwa Rozwoju Regionalnego w ramach prac nad utworzeniem w województwach Regionalnych Obserwatoriów Terytorialnych 2011, która wskazuje m.in. następujące problemy, dotyczące monitorowania zjawisk i zmian społeczno - gospodarczych w województwie pomorskim: -brak dostępu do danych aktualnych i na odpowiednim poziomie agregacji - niezbędnym do potrzeb zarządzania rozwojem regionu, -brak przepływu danych i informacji pomiędzy jednostkami samorządowymi oraz instytucjami regionalnymi, -osobne prowadzenie obserwatoriów tematycznych w różnych instytucjach, w różny sposób, o różnym zakresie, nieciągłych czasowo, -brak procedur i rozwiązań formalnych, obligujących jednostki samorządowe do współpracy i wymiany informacji. Jak wynika z ww. zestawień wspólnym problemem w zakresie przewidywania i zarządzania zmianami gospodarczymi jest brak mechanizmów realizacji badań wdrożeniowych i syntezy wniosków z takich działań na poziomie regionalnym. Ze względu na dynamikę zmian i wielowymiarowość zjawisk społecznych i gospodarczych działania realizowane w tym zakresie muszą mieć charakter skoordynowany, ale jednocześnie sieciowy i otwarty. Żaden ekspert ani żadna instytucja nie jest w stanie tej roli spełnić samodzielnie. W związku z tym, jak wynika z rekomendacji z raportu System Inteligencji Regionalnej jako odpowiedź na wyzwania przyszłości Gdańsk 2011, na szczeblu regionalnym konieczne jest realizowanie przez SWP zintegrowanych i multidyscyplinarnych działań badawczych dotyczących zmian gospodarczych, opartych przy tym o wykorzystanie wiedzy i partycypację partnerów społeczno - gospodarczych. Taki system musi być w stanie przetwarzać informacje i wiedzę ilościową i jakościową w syntetyczne kompleksowe diagnozy i rekomendacje wdrożeniowe. Celem tak określonych prac analitycznych jest nadanie mierzalnego charakteru wynikom badań oraz określenie ich wpływu na działania podejmowane regionalnie w obszarze zmian gospodarczych i adaptacyjności. Weryfikacja trafności wniosków i rekomendacji zostanie zapewniona poprzez różne narzędzia partycypacyjne i partnerskie, włączające szerokie grono regionalnych aktorów społeczno - gospodarczych w tym praktyków i ekspertów w tworzenie polityki opartej na faktach. Jest to także istotne dla określenia w regionie kształtu interwencji ze środków UE w latach 2014-2020. Narzędziem, które pozwoli odpowiedzieć na ww. problemy i potrzeby będzie sformułowana w ramach projektu koncepcja realizacji działań badawczo - analitycznych w ramach modelu Pomorskich Sieci Tematycznych PST i Pomorskiego Obserwatorium Procesów Adaptacyjnych POPA pod nazwą Systemu Inteligencji Regionalnej SIR. Dzięki realizacji działań badawczo - analitycznych w zaproponowanej formule Zarząd Województwa Pomorskiego uzyska narzędzie wspomagające realizację Strategii Rozwoju Województwa Pomorskiego 2020 SRWP 2020 oraz identyfikację kluczowych trendów adaptacyjnych i gospodarczych. Celem głównym projektu jest wzrost efektywności i skuteczności zarządzania regionalnymi zmianami gospodarczymi przez władze SWP poprzez wykorzystanie w okresie od 01.11.2012 r. do 31.05.2015 r. partycypacyjnego modelu narzędzi prognostycznych i informacyjnych SIR, generującego wymierne rezultaty analityczne i badawcze, wspierające proces realizacji SRWP 2020. Zakres działania Pomorskich Sieci Tematycznych PST, utworzonych w ramach projektu, wynika bezpośrednio z celów operacyjnych SRWP 2020, tj. - cel operacyjny 1.1 Wysoka efektywność przedsiębiorstw kierunki 1.1 - 1.5 stanowi obszar tematyczny działania PST ds. wysokiej efektywności przedsiębiorstw, - cel operacyjny 2.1 - Wysoki poziom zatrudnienia kierunki 2.1.1, 2.1.2 stanowi obszar tematyczny działania PST ds. wysokiego poziomu zatrudnienia, - cel operacyjny 2.1 - Wysoki poziom zatrudnienia kierunek 2.1.3 stanowi obszar tematyczny działania PST ds. wysokiej jakości kształcenia zawodowego i ustawicznego. §2. Przedmiot zamówienia obejmuje łącznie dwa segmenty: 1. Segment I: obsługa merytoryczna 3 Pomorskich Sieci Tematycznych zwanych dalej PST, 2. Segment II: opracowanie 5 dokumentów typu policy paper w oparciu o efekty i wnioski z prac Pomorskich Sieci Tematycznych i z udziałem Pomorskiego Obserwatorium Procesów Adaptacyjnych zwanego dalej POPA w ramach projektu systemowego SWP pn. System Inteligencji Regionalnej - kompleksowe planowanie rozwoju i zarządzanie zmianami gospodarczymi na Pomorzu, w celu pozyskania wiedzy na temat kierunków rozwoju Województwa Pomorskiego jako podstawy do decyzji Zarządu Województwa Pomorskiego. §3. Segment I. OBSŁUGA MERYTORYCZNA POMORSKICH SIECI TEMATYCZNYCH 1. Szczegółowa charakterystyka PST. W ich skład w liczbie ok. 20 osób w jednej PST wejdą w szczególności: reprezentanci organizacji pracodawców i pracobiorców, przedstawiciele samorządu gospodarczego, przedsiębiorcy, eksperci merytoryczni z danych dziedzin, przedstawiciele środowisk naukowych i akademickich, instytucji badawczych i analitycznych, reprezentanci instytucji rynku pracy, szkolnictwa zawodowego i ustawicznego, przedstawiciele firm szkoleniowych, przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego z regionu. Dodatkowo w posiedzeniach PST będą uczestniczyć przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Do celów i zadań merytorycznych każdej PST należeć będzie: 1) Prowadzenie dialogu i konsultacji w obrębie ekspertów i środowisk związanych z problemami adaptacyjności przedsiębiorstw i rynku pracy; 2) Generowanie, w szczególności na potrzeby POPA, eksperckiej i praktycznej informacji na temat zjawisk, procesów i problemów związanych z adaptacyjnością pomorskiej gospodarki w obszarze właściwym dla zakresu prac danej PST; 3) Identyfikacja bieżących i najistotniejszych trendówprocesów zjawisk i problemów społeczno - gospodarczych, związanych z adaptacyjnością pomorskich przedsiębiorstw i ich pracowników - w obszarach tematycznych danej PST; 4) Wypracowanie wniosków do sprawozdań analitycznych sporządzanych po każdym posiedzeniu przez moderatora-eksperta PST, zawierających opis i analizę wybranego zagadnienia zjawiska procesu oraz rekomendacje i propozycje wskazujące na wagę priorytetowość danego problemu, ewentualną konieczność jego dalszej analizy i badania, potencjalne możliwości rozwiązania lub zniwelowania, w szczególności poprzez narzędzia i kompetencje pozostające w gestii SWP; 5) Identyfikacja potrzeb w zakresie przedmiotu i zagadnień objętych analizami eksperckimi o charakterze sektorowym zlecanymi na potrzeby danej PST, które analizują wybrane aspekty problematyki pozostające w gestii danej PST; 6) Systematyczne przekazywanie do POPA sprawozdań analitycznych z prac PST. Formą aktywności każdej z trzech PST będą posiedzenia jej członków, z których każde zostanie podsumowane sporządzanym przez moderatora-eksperta PST protokołem z przebiegu dyskusji, jak również sprawozdaniem analitycznym, zawierającym opinie i rekomendacje eksperckie. Liczba planowanych posiedzeń PST po 5 posiedzeń dla każdej PST łącznie 15 posiedzeń dla 3 PST w okresie od kwietnia 2013 r. do grudnia 2014 r. oraz jedno wspólne dodatkowe posiedzenie wszystkich PST w pierwszym kwartale 2015 r., czyli łącznie 16 posiedzeń. Szczegółowe terminy poszczególnych posiedzeń zostaną określone przez moderatorów-ekspertów w porozumieniu z członkami każdej PST, zgodnie z ramowym harmonogramem projektu przygotowanym przez Zamawiającego. 2. Zamawiający zastrzega, że wszystkie PST zostaną utworzone przez SWP. Opracowanie całościowej, szczegółowej i ostatecznej koncepcji funkcjonowania PST, w tym obsługa organizacyjno - techniczna ich prac, jak również stworzenie i zapewnienie ich składu instytucjonalnego i osobowego nie są przedmiotem działań Wykonawcy. 3. Przedmiotem niniejszego segmentu zamówienia jest moderowanie i koordynowanie prac merytorycznych trzech PST, działających w następujących obszarach związanych z adaptacyjnością przedsiębiorstw i ich pracowników w województwie pomorskim tj.: 1) Pomorskiej Sieci Tematycznej ds. wysokiej efektywności przedsiębiorstw obejmuje kwestie: upowszechnianie innowacji w przedsiębiorstwach i transfer innowacji do gospodarki; wsparcie inicjatyw klastrowych i przedsięwzięć realizowanych przez klastry wsparcie ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw; pozyskiwanie inwestycji zewnętrznych zapewnianie dostępu do sieci szerokopasmowego Internetu, w tym sieci o bardzo wysokiej przepustowości, 2) Pomorskiej Sieci Tematycznej ds. wysokiego poziomu zatrudnienia obejmuje kwestie: aktywizacja biernych zawodowo i bezrobotnych; wspieranie rozwoju mikro i małych przedsiębiorstw, 3) Pomorskiej Sieci Tematycznej ds. wysokiej jakości kształcenia zawodowego i ustawicznego obejmuje kwestie: poprawa jakości ponadgimnazjalnego kształcenia zawodowego i kształcenia ustawicznego. 4. W zakresie niniejszego segmentu zamówienia do szczegółowych obowiązków Wykonawcy zamówienia należy: 1) Zapewnienie na rzecz każdej z trzech PST, o których mowa w ust. 3 pracy trzech stałych moderatorów-ekspertów po jednym dla każdej PST, do zadań których należeć będzie: a) merytoryczna obsługa i nadzór nad funkcjonowaniem każdej z trzech istniejących PST poprzez: - wybór i przygotowywanie w uzgodnieniu z Zamawiającym tematów i zagadnień poddanych dyskusji i analizie na danym posiedzeniu PST; - osobiste prowadzenie i moderowanie dyskusji w ramach poszczególnych posiedzeń PST w oparciu o wcześniej stworzone założenia; - sporządzanie protokołów z przebiegu dyskusji w ramach każdego posiedzenia danej PST; - sporządzanie sprawozdań analitycznych z każdego posiedzenia danej PST, dotyczących tematyki danego posiedzenia oraz bazujących przede wszystkim na wypracowanych w jego trakcie ustaleniach i wnioskach w szczególności ujętych w treści podpisanych przez moderatora-eksperta i zaakceptowanych przez Zamawiającego protokołów z posiedzeń PST oraz opracowanych na potrzeby danego posiedzenia analizach eksperckich. Każdorazowo podpisany przez moderatora-eksperta i zaakceptowany przez Zamawiającego protokół z posiedzenia danej PST stanowi załącznik do sprawozdania analitycznego z danego posiedzenia PST. b) udział we wszystkich posiedzeniach POPA organizowanych w okresie realizacji usługi, w tym prezentacja na każdym posiedzeniu POPA sprawozdania analitycznego z ostatniego posiedzenia danej PST. c) udział w przygotowaniu materiałów promocyjnych i upowszechniających rezultaty projektu, w szczególności w postaci wypowiedzi na temat wyników prac PST do filmu promocyjnego zaplanowanego do realizacji w ramach projektu. 2) Zapewnienie na potrzeby każdego z posiedzeń PST udziału ekspertów w tym spośród członków danej PST, sporządzających i prezentujących na forum PST analizy eksperckie w tematach zgodnych z zakresem prac PST i tematyką poszczególnych posiedzeń. Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia opracowania i zaprezentowania na każdym posiedzeniu PST min. 2 analiz eksperckich przez odrębnych ekspertów, tym samym każda analiza ekspercka jest prezentowana na forum PST przez jej autora. Wymogi względem analiz eksperckich określa ust. 6. 5.Wymagania względem analiz eksperckich, o których mowa w ust. 4. pkt 2: 1) Analizy eksperckie, o których mowa w ust. 4. pkt 2) uwzględniać powinny obszary merytoryczne adekwatne do zakresu działania danej PST, tj. w odniesieniu do: a)PST ds. wysokiej efektywności przedsiębiorstw obejmować powinny następujące kwestie: upowszechnianie innowacji w przedsiębiorstwach i transfer innowacji do gospodarki; wsparcie inicjatyw klastrowych i przedsięwzięć realizowanych przez klastry; wsparcie ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw; pozyskiwanie inwestycji zewnętrznych; zapewnianie dostępu do sieci szerokopasmowego Internetu, w tym sieci o bardzo wysokiej przepustowości; b)PST ds. wysokiego poziomu zatrudnienia obejmować powinny następujące kwestie: aktywizacja biernych zawodowo i bezrobotnych; wspieranie rozwoju mikro i małych przedsiębiorstw; c)PST ds. wysokiej jakości kształcenia zawodowego i ustawicznego obejmować powinny następujące kwestie: poprawa jakości ponadgimnazjalnego kształcenia zawodowego i kształcenia ustawicznego. 2) Wymagane obligatoryjnie minimum metodologiczne powyższych analiz eksperckich każdorazowo obejmuje analizę danych zastanych Desk research. 3) Tekst główny każdej analizy eksperckiej nie powinien liczyć więcej niż 15 stron i nie mniej niż 10 stron z wyłączeniem streszczenia i ewentualnych załączników, przyjmując średnio 2 300 znaków na stronę. 4) Analiza ekspercka powinna mieć następującą strukturę: a) streszczenie najważniejsze wyniki analizy, wypunktowanie wniosków wraz z rekomendacjami; b) spis treści; c) wprowadzenie opis przedmiotu, głównych założeń i celów analizy eksperckiej; d) opis zastosowanej metodologii oraz źródła informacji wykorzystywane w analizie eksperckiej; e) opis wyników analizy eksperckiej oraz ich interpretację; f) wnioski i powiązane z nimi rekomendacje, fakultatywnie proponowany sposób ich wdrożenia; g) załączniki (fakultatywnie). 5) Wykonawca każdorazowo zobowiązany jest przesłać analizę ekspercką Zamawiającemu, celem weryfikacji spełniania wymogów o których mowa w pkt. 1) - 4). 6) W ramach realizacji zamówienia, w odniesieniu do wszystkich posiedzeń PST Wykonawca jest zobowiązany do pozyskania łącznie 48 analiz eksperckich. §4. Segment II OPRACOWANIE 5 DOKUMENTÓW TYPU POLICY PAPER W OPARCIU O EFEKTY I WNIOSKI Z PRAC POMORSKICH SIECI TEMATYCZNYCH I Z UDZIAŁEM POMORSKIEGO OBSERWATORIUM PROCESÓW ADAPTACYJNYCH 1. Szczegółowa charakterystyka POPA. W skład POPA wejdą w szczególności: 1) Ekspert odpowiadający za opracowanie dokumentów typu policy paper; 2) Moderatorzy-eksperci PST; 3) Przedstawiciele każdej z trzech PST - opcjonalnie, wg potrzeb; 4) Członek Członkowie Zarządu Województwa Pomorskiego; 5) Przedstawiciele (Dyrektorzy) poszczególnych, adekwatnych merytorycznie Departamentów UMWP; 6) Przedstawiciele WUP w Gdańsku; 7) Eksperci merytoryczni zapraszani fakultatywnie do udziału w poszczególnych posiedzeniach POPA - przedstawiciele środowisk naukowych i akademickich, instytucji badawczych i analitycznych - publicznych i niepublicznych. Cele i zadania POPA: 1) Głównym celem funkcjonowania POPA będzie tworzenie - w szczególności na bazie sprawozdań analitycznych i opinii przekazanych przez poszczególne PST - rekomendacji do formułowania polityk i działań SWP, dotyczących życia gospodarczego województwa pomorskiego w zakresie procesów adaptacyjnych przedsiębiorstw i ich pracowników; 2) Generowanie inspiracji i tematów dla merytorycznej debaty prowadzonej w ramach PST; 3) Inspirowanie, formułowanie i zatwierdzanie tematów badań, a następnie wykorzystywanie w swej pracy (przy tworzeniu rekomendacji dla SWP) powstałych w ich wyniku opracowań i raportów analityczno - badawczych, dotyczących zagadnień związanych z adaptacyjnością przedsiębiorstw i zmianami gospodarczymi; 4) Przyjęcie 4 dokumentów sektorowych typu policy paper zawierających konkretne rekomendacje wdrożeniowe dla władz szczebla regionalnego w zakresie adaptacyjności przedsiębiorstw i ich pracowników; 5) Przyjęcie 1 dokumentu typu policy paper złożonego z rekomendacji dla władz regionalnych w zakresie programowania interwencji ze środków UE w obszarze zmian gospodarczych i adaptacyjności (ze szczególnym uwzględnieniem celów i priorytetów Strategii Europa 2020). Sposób i formy działania POPA: 1) POPA będzie obradowała pod przewodnictwem powołanego do jej składu członka Zarządu Województwa Pomorskiego. 2) Aktywność POPA będzie sprzężona i oparta o efekty prac PST poprzez fakt, iż ma ono za zadanie czerpać z opinii ich uczestników, a jednocześnie wskazywać - gdy zidentyfikuje taką konieczność - dodatkowe (poza wybranymi przez same PST) tematy dla merytorycznej debaty prowadzonej w ich ramach. 3) W ramach POPA będzie dokonywana analiza i weryfikacja zawartości sprawozdań analitycznych przygotowywanych i kierowanych kwartalnie do POPA przez każdą z PST. Na ich podstawie, jak również w oparciu o wyniki badań i analiz zleconych w oparciu o decyzję POPA oraz o konsultacje merytoryczne z pozostałymi członkami POPA, będą przygotowywane projekty dokumentów typu policy paper zawierających rekomendacje działań dla Zarządu Województwa Pomorskiego (łącznie 5 dokumentów). 4) Dyskusje nad zawartością i projektami tych dokumentów będą prowadzone podczas posiedzeń członków POPA, która ostatecznie przyjmuje wszystkie dokumenty typu policy paper. 2. Zamawiający zastrzega, że POPA zostanie utworzone przez SWP. Opracowanie szczegółowej i ostatecznej koncepcji funkcjonowania POPA, w tym obsługa organizacyjno - techniczna jego prac, jak również stworzenie i zapewnienie jego składu instytucjonalnego i osobowego nie są przedmiotem działań Wykonawcy. 3. Przedmiotem niniejszego segmentu zamówienia jest: 1) opracowanie łącznie 4 dokumentów sektorowych typu policy paper, zawierających rekomendacje dla Zarządu Województwa Pomorskiego w zakresie adaptacyjności przedsiębiorstw i pracowników z Pomorza w ramach obszarów merytorycznych adekwatnych do zakresu działania danej PST, w tym: - 2 dokumenty sektorowe typu policy paper dla PST dotyczącej wysokiej efektywności przedsiębiorstw (obejmuje kwestie: upowszechnianie innowacji w przedsiębiorstwach i transfer innowacji do gospodarki; wsparcie inicjatyw klastrowych i przedsięwzięć realizowanych przez klastry; wsparcie ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw; pozyskiwanie inwestycji zewnętrznych; zapewnianie dostępu do sieci szerokopasmowego Internetu, w tym sieci o bardzo wysokiej przepustowości); - 1 dokument sektorowy typu policy paper dla PST dotyczącej wysokiego poziomu zatrudnienia (obejmuje kwestie: aktywizacja biernych zawodowo i bezrobotnych; wspieranie rozwoju mikro i małych przedsiębiorstw); - 1 dokument sektorowy typu policy paper dla PST dotyczącej wysokiej jakości kształcenia zawodowego i ustawicznego (obejmuje kwestie: poprawa jakości Ponadgimnazjalnego kształcenia zawodowego i kształcenia ustawicznego); 2) opracowanie 1 dokumentu typu policy paper w zakresie wdrażania interwencji ze środków Unii Europejskiej w perspektywie 2014-2020 z uwzględnieniem kwestii zmian gospodarczych i adaptacyjności przedsiębiorstw i pracowników z województwa pomorskiego, ze szczególnym uwzględnieniem celów i priorytetów Strategii Europa 2020 oraz treści rozporządzeń UE, dotyczących polityki spójności na lata 2014 - 2020. 3) opracowane przez Wykonawcę dokumenty sektorowe typu policy paper, o których mowa w pkt. 1) i 2) podlegać będą akceptacji POPA; 4) zapewnienie udziału min. 1 eksperta reprezentującego Wykonawcę (nie pełniącego jednocześnie funkcji moderatora-eksperta PST) w 5 posiedzeniach POPA, organizowanych w trakcie realizacji zlecenia. Ekspert jest zobowiązany do aktywnego uczestnictwa merytorycznego we wszystkich posiedzeniach POPA organizowanych w trakcie realizacji zlecenia oraz prezentacji założeń i ostatecznych wersji dokumentów typu policy paper. 4. Wymagania względem każdego z 5 dokumentów policy paper, o których mowa w ust. 3 pkt. 1) i 2): 1) Wymagane obligatoryjnie minimum metodologiczne dokumentów sektorowych typu policy paper każdorazowo obejmuje analizę danych zastanych (Desk research) obejmującą m.in. obligatoryjnie: - protokoły i sprawozdania analityczne z posiedzeń PST, - analizy eksperckie sporządzane na potrzeby PST, - wyniki badań zrealizowanych w ramach projektu System Inteligencji Regionalnej - kompleksowe planowanie rozwoju i zarządzanie zmianami gospodarczymi na Pomorzu - w przypadku ich dostępności na dzień piątego posiedzenia POPA, - Strategię Rozwoju Województwa Pomorskiego 2020, - Regionalne Programy Strategiczne. 2) Tekst główny każdego z 5 dokumentów policy paper, o których mowa w ust. 3 pkt. 1) i 2) nie powinien liczyć więcej niż 15 stron i nie mniej niż 7 stron z wyłączeniem streszczenia i ewentualnych załączników, przyjmując średnio 2 300 znaków na stronę. Oprócz definicji problemu, omówienia potencjalnych rozwiązań, każdy z dokumentów musi zawierać rekomendacje oraz wstępny zarys monitoringu i ewaluacji. 3) Wykonawca zobowiązany jest przesłać 5 dokumentów policy paper Zamawiającemu, celem weryfikacji spełniania wymogów o których mowa w pkt. 1) - 2). §5. Szczegółowe uregulowania dotyczące sposobu wykonania zamówienia zostały wskazane w projekcie umowy, który stanowi załącznik nr 6 do SIWZ. Dodatkowo Zamawiający informuje, że: 1) Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 2) Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. 3) Zamawiający nie przewiduje dokonywania zamówień uzupełniających. 4) Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą prowadzone będą w PLN. 5) Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej. 6) Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w niniejszym postępowaniu. 7) Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. 8) Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów. 9) Zamawiający nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne. 10) Postępowanie prowadzone jest w języku polskim.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
71.24.10.00-9, 71.62.00.00-0.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    tak, projekt/program: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie obsługi merytorycznej Pomorskich Sieci Tematycznych oraz opracowanie 5 dokumentów typu policy paper w oparciu o efekty i wnioski z prac Pomorskich Sieci Tematycznych i z udziałem Pomorskiego Obserwatorium Procesów Adaptacyjnych w ramach projektu systemowego Samorządu Województwa Pomorskiego pn. System Inteligencji Regionalnej - kompleksowe planowanie rozwoju i zarządzanie zmianami gospodarczymi na Pomorzu.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
11.04.2013.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową, {Dane ukryte}, 80-227 Gdańsk, kraj/woj. pomorskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 549593,50 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    670350,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    670350,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    670350,00


  • Waluta:
    PLN.

Adres: ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk
woj. pomorskie
Dane kontaktowe: email: bou@woj-pomorskie.pl
tel: 058 3261555
fax: 058 3261556
Termin składania wniosków lub ofert:
2013-03-25
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 9608220130
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2013-03-10
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [PN]: Przetarg nieograniczony
Czas na realizację: 796 dni
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1
Kryterium ceny: 40%
WWW ogłoszenia: www.pomorskie.eu
Informacja dostępna pod: Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk,
Okres związania ofertą: 30 dni
Kody CPV
71241000-9 Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy
71620000-0 Usługi analizy
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie obsługi merytorycznej Pomorskich Sieci Tematycznych oraz opracowanie 5 dokumentów typu policy paper w oparciu o efekty i wnioski z prac Pomorskich Sieci Tematycznych i z udziałem Pomorskiego Obserwatorium Procesó Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową
Gdańsk
2013-04-29 670 350,00