Obsługa bankowa budżetu Gminy Jarocin wraz z wszystkimi jednostkami w okresie od 01.12.2010 do 29.11.2013 r.
Opis przedmiotu przetargu: Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Jarocin wraz z wszystkimi jednostkami w okresie od 01.12.2010 r. do 30.11.2013 r. Wybrany w drodze przetargu bank z każdą jednostką podpisze oddzielną umowę. Wykaz jednostek stanowi załącznik nr 5 do SIWZ. W zakres zamówienia wchodzą: 1. Miesięczna obsługa bankowa polegająca na: 1.1.Otwarciu, prowadzeniu i ewentualnej likwidacji rachunków podstawowych i pomocniczych. 1.2.Przyjmowaniu wpłat gotówkowych własnych, w tym w formie zamkniętej bez sprawdzania zawartości oraz wpłat obcych (obejmuje wpłaty podatków i innych należności dokonywanych przez osoby fizyczne i prawne oraz podmioty nieposiadające osobowości prawnej). 1.3.Dokonywaniu wypłat gotówkowych w złotych i walucie obcej. 1.4.Realizacji poleceń przelewów wewnętrznych (w tym przelewów w ramach jednego konta bankowego) i zewnętrznych. 1.5.Sporządzaniu i dostarczaniu wyciągów bankowych w formie papierowej po każdej zmianie salda w terminie do trzeciego dnia Zamawiającemu i pozostałym jednostkom. 1.6.Wydawaniu czeków. 1.7.Prowadzeniu depozytu. 1.8.Prowadzenie kasety do przechowywania przedmiotów i papierów wartościowych 1.9.Identyfikacji płatności masowych. 1.9.1.Polega na przetworzeniu, identyfikacji i konsolidacji płatności masowych, kierowanych na rachunek bankowy Zamawiającego, do postaci jednego pliku wynikowego o uzgodnionym formacie i zawartości. 1.9.2.Fragment numeru rachunku bankowego z unikatową informacją o płatniku jest ustalany wspólnie z Zamawiającym. 1.9.3.Generowany plik transakcyjny zawierający: - kwotę zbiorczą, będącą sumą kwot przekazanych na rachunek Zamawiającego z różnych źródeł, - podmiotowo zidentyfikowane wszystkie płatności, - księgowanie jedną zbiorczą kwotą płatności na rachunku Zamawiającego,dostarczany będzie łącznie z wyciągiem bankowym do danego rachunku.1.9.4.Plik wynikowy zawiera dane o płatnościach w formacie umożliwiającym automatyczne wczytanie odbiorców do systemu windykacji należności WIP (RADIX). Format pliku uzgodniony będzie wraz z Zamawiającym po zakończeniu procedury przetargowej.1.10.Instalacji oferowanego systemu bankowości elektronicznej oraz bezpłatnym przeszkoleniu osób wyznaczonych przez posiadacza rachunku (Zamawiający i pozostałe jednostki) w zakresie obsługi ww. systemu. 1.10.1.System bankowości elektronicznej zapewnia możliwość wpisywania oraz edycji na wyciągu Bankowym wszystkich informacji przewidzianych w standardowym formacie przelewu bankowego NRB.1.10.2.System musi spełniać wymogi systemu wielostanowiskowego, tj. umożliwiać jednoczesne funkcjonowanie wszystkich terminali w tym samym czasie (on-line). Oznacza to, że w każdym czasie do sieci może być podłączona dowolna ilość terminali, i praca ani operacje żadnego z nich nie blokuje pracy innego.1.10.3.System bankowości elektronicznej musi umożliwiać realizowanie i autoryzowanie co najmniej takich czynności bankowych jak: dokonywanie przelewów (krajowych i zagranicznych) - także z datą przyszłą przelewu umożliwiając jednorazowe wysłanie grupy przelewów w dostosowaniu do okresu rozliczeniowego (np. płatności ZUS, US itp.), tworzenie poleceń zapłaty, przesyłanie danych w formie elektronicznej obejmujących duże zbiory przelewów, z tym że każdy przelew w zbiorze może być edytowany i autoryzowany niezależnie w ramach zbioru.1.10.4.System musi umożliwić sporządzenie raportu ze zbioru przelewów zawierającego kwoty zbiorcze obciążające rachunek oraz listę wszystkich przelewów.1.10.5.System bankowości elektronicznej musi zapewnić w czasie bieżącym dostęp do informacji o stanie środków na rachunkach bankowych założonych przez Bank wszystkim jednostkom objętych specyfikacją oraz o przeprowadzonych transakcjach, zgodnie z przyjętymi parametrami dostępu. 1.10.6.Dokładne statusy realizacji wszystkich transakcji widoczne od momentu wprowadzenia do momentu realizacji przez Bank, w czasie bieżącym.1.10.7.System powinien umożliwić dostęp do informacji o transakcjach odrzuconych oraz o transakcjach czekających na podpis, nawet w przypadku, gdy któryś z uprawnionych nie jest zalogowany.1.10.8.Tworzenie raportów z operacji na poszczególnych rachunkach (z możliwością eksportu danych) - zarówno dla grupy rachunków, jak i dla określonego rachunku. Raporty muszą mieć możliwość sortowania, filtrowania i podglądu wybranego typu operacji.1.10.9.Wszelka komunikacja z bankiem poprzez system bankowości elektronicznej musi spełniać wysokie wymogi bezpieczeństwa. 1.10.10.Bank ponosi odpowiedzialność za transakcje nieautoryzowane, z tytułu wejścia do systemu osób nieuprawnionych, za zawinione przez bank.1.11. Wykonywaniu czynności związanych z konsolidacją sald m.in. w ramach bankowego rachunku skonsolidowanego (o którym mowa w punkcie 2)Ogólne dane o operacjach na rachunkach budżetu Gminy oraz pozostałych jednostek:Łączna liczba rachunków bankowych 62 w tymrachunki do konsolidacji (lokata O/N) 22 rachunki poza konsolidacją 40 w tym rachunki, na których będzie tworzona lokata O/N 3 Rachunki pomocnicze podlegające procesowi identyfikacji płatności masowych do 30 000 Łączna liczba przelewów realizowana rocznie ok. 79 000 w tym przelewy elektroniczne 78 900 wewnętrzne 23 500 zewnętrzne 55 400 przelewy w formie papierowej wewnętrzne) 100 Instalacja systemu bankowości elektronicznej:- ilość stanowisk do obsługi systemu - ilość osób podlegających przeszkoleniu 25 Łączna liczba wpłat gotówkowych własnych rocznie ok. 1 300 Łączna liczba wypłat gotówkowych rocznie ok. 795 w tym w złotych 780 w walucie obcej 15 Łączna ilość wydawanych czeków ok. 800 Łączna kwota wpłat gotówkowych własnych rocznie 2 200 000 PLN Łączna kwota wypłat gotówkowych rocznie 5 200 000 PLN Łączne średnie saldo dzienne na rachunkach podlegających konsolidacji 5 400 000 PLN Łączne średnie saldo dzienne na rachunkach poza konsolidacją, gdzie tworzona będzie lokata O/N 200 000 PLN Łączne średnie saldo dzienne na pozostałych rachunkach bankowych 925 000 PLN - ilość rachunków bankowych może się zwiększyć w ciągu trwania umowy maksymalnie do 80 - ilości szacunkowe podane w oparciu o przeliczenia w roku 2009 Cena za wymienione usługi ustalona w postaci stałej opłaty miesięcznej (cena w złotych) dla budżetu gminy wraz z wszystkimi jednostkami objętymi przedmiotem zamówienia. Miesięczną opłatę ryczałtową za obsługę bankową będzie ponosił Urząd Miejski w Jarocinie. 2. Lokata OVERNIGHT Tworzenie lokat OVERNIGHT następować będzie poprzez proces konsolidacji środków w ramach prowadzenia Bankowego rachunku skonsolidowanego Gminy Jarocin przy uwzględnieniu następujących zasad:2.1. Wyodrębniony zostaje rachunek edykowany (wirtualny) konsolidacji środków.2.2.W każdym dniu roboczym, w godzinie zamknięcia dnia w Banku, dokonywana jest konsolidacja wirtualna wskazanych przez Zamawiającego środków finansowych znajdujących się na rachunkach objętych procesem konsolidacji.2.3. Odsetki z powstałej konsolidacji wirtualnej środków przekazywane są na rachunek Urzędu Miejskiego w Jarocinie. Dla jednostek nie objętych procesem konsolidacji środków w ramach prowadzenia Bankowego rachunku skonsolidowanego Gminy Jarocin (III. Instytucje Kultury wg załącznika nr 5 do SIWZ) tworzenie lokaty OVERNIGHT następować będzie na koniec każdego dnia roboczego na wyodrębnionym wirtualnym rachunku (indywidualnie dla każdej Jednostki) do wysokości salda pozostającego na rachunku bankowym. Oprocentowanie lokaty ustalone według zmiennej stopy procentowej w oparciu o stawkę WIBID O/N skorygowaną o wskaźnik banku stały w całym okresie trwania umowy oraz o stopę rezerwy obowiązkowej, przy czym oprocentowanie tej lokaty nie może być niższe niż oprocentowanie, o którym mowa w punkcie 4.Wysokość stopy WIBID O/N do sporządzenia oferty - stawka z dnia 10.08.2010 r. (3,0900) 3. Kredyt w rachunku bieżącym Możliwość zaciągnięcia kredytu w wysokości 1 000 000 zł na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu. Kwota kredytu w rachunku bieżącym w każdym roku objętego zamówieniem może ulegać zmianie i być inna, zależnie od wysokości kwoty kredytu finansującego przejściowy deficyt budżetu wskazanego w uchwale budżetowej Gminy Jarocin na dany rok, jednak w każdym przypadku limit kredytu finansującego ten deficyt w danym roku wykonania zamówienia nie przekroczy kwoty 2 000 000 zł. Spłata ww. kredytu w każdym roku będzie zabezpieczona wekslem własnym in blanco wystawionym przez Gminę. Oprocentowanie kredytu według zmiennej stopy procentowej w oparciu o stawkę WIBOR 1M plus marża banku niezmienna w całym okresie trwania umowy.Wysokość stopy WIBOR 1M do sporządzenia oferty - stawka z dnia 10.08.2010 r. (3,6000).Od uruchomienia kredytu w rachunku bieżącym nie będzie pobierana prowizja przygotowawcza oraz inne opłaty. 4. Oprocentowanie środków zgromadzonych na rachunkach bankowych Środki zgromadzone na rachunkach bankowych oprocentowane będą według zmiennej stopy procentowej w oparciu o stawkę WIBID 1M skorygowaną wskaźnikiem banku stałym w czasie trwania umowy. Naliczanie odsetek w ostatnim dniu kwartału. Do oferty należy przyjąć WIBID 1M z dnia 10.08.2010 r. (3,4000).Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania opłat z tytułu wydawania opinii bankowych na wniosek Zamawiającego i obsługiwanych jednostek zmiany karty wzorów podpisów dodatkowych opłat abonamentowych i innych z tytułu obsługi systemu bankowości elektronicznej przyjmowania wpłat gotówkowych na rzecz Urzędu Miejskiego w Jarocinie dotyczących podatków i innych opłat oraz należności dokonywanych przez osoby fizyczne i prawne oraz podmioty nieposiadajace osobowości prawnej dodatkowych opłat za wykonywanie czynności związanych z konsolidacją sald, dodatkowych opłat za czynności związane z identyfikacją płatności masowych.
Jarocin: Obsługa bankowa budżetu Gminy Jarocin wraz z wszystkimi jednostkami w okresie od 01.12.2010 do 29.11.2013 r.
Numer ogłoszenia: 259742 - 2010; data zamieszczenia: 20.08.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Jarocin , Al. Niepodległości 10, 63-200 Jarocin, woj. wielkopolskie, tel. 062 7472611, faks 062 7472225.
Adres strony internetowej zamawiającego:
www.jarocin.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Obsługa bankowa budżetu Gminy Jarocin wraz z wszystkimi jednostkami w okresie od 01.12.2010 do 29.11.2013 r..
II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Jarocin wraz z wszystkimi jednostkami w okresie od 01.12.2010 r. do 30.11.2013 r. Wybrany w drodze przetargu bank z każdą jednostką podpisze oddzielną umowę. Wykaz jednostek stanowi załącznik nr 5 do SIWZ. W zakres zamówienia wchodzą: 1. Miesięczna obsługa bankowa polegająca na: 1.1.Otwarciu, prowadzeniu i ewentualnej likwidacji rachunków podstawowych i pomocniczych. 1.2.Przyjmowaniu wpłat gotówkowych własnych, w tym w formie zamkniętej bez sprawdzania zawartości oraz wpłat obcych (obejmuje wpłaty podatków i innych należności dokonywanych przez osoby fizyczne i prawne oraz podmioty nieposiadające osobowości prawnej). 1.3.Dokonywaniu wypłat gotówkowych w złotych i walucie obcej. 1.4.Realizacji poleceń przelewów wewnętrznych (w tym przelewów w ramach jednego konta bankowego) i zewnętrznych. 1.5.Sporządzaniu i dostarczaniu wyciągów bankowych w formie papierowej po każdej zmianie salda w terminie do trzeciego dnia Zamawiającemu i pozostałym jednostkom. 1.6.Wydawaniu czeków. 1.7.Prowadzeniu depozytu. 1.8.Prowadzenie kasety do przechowywania przedmiotów i papierów wartościowych 1.9.Identyfikacji płatności masowych. 1.9.1.Polega na przetworzeniu, identyfikacji i konsolidacji płatności masowych, kierowanych na rachunek bankowy Zamawiającego, do postaci jednego pliku wynikowego o uzgodnionym formacie i zawartości. 1.9.2.Fragment numeru rachunku bankowego z unikatową informacją o płatniku jest ustalany wspólnie z Zamawiającym. 1.9.3.Generowany plik transakcyjny zawierający: - kwotę zbiorczą, będącą sumą kwot przekazanych na rachunek Zamawiającego z różnych źródeł, - podmiotowo zidentyfikowane wszystkie płatności, - księgowanie jedną zbiorczą kwotą płatności na rachunku Zamawiającego,dostarczany będzie łącznie z wyciągiem bankowym do danego rachunku.1.9.4.Plik wynikowy zawiera dane o płatnościach w formacie umożliwiającym automatyczne wczytanie odbiorców do systemu windykacji należności WIP (RADIX). Format pliku uzgodniony będzie wraz z Zamawiającym po zakończeniu procedury przetargowej.1.10.Instalacji oferowanego systemu bankowości elektronicznej oraz bezpłatnym przeszkoleniu osób wyznaczonych przez posiadacza rachunku (Zamawiający i pozostałe jednostki) w zakresie obsługi ww. systemu. 1.10.1.System bankowości elektronicznej zapewnia możliwość wpisywania oraz edycji na wyciągu Bankowym wszystkich informacji przewidzianych w standardowym formacie przelewu bankowego NRB.1.10.2.System musi spełniać wymogi systemu wielostanowiskowego, tj. umożliwiać jednoczesne funkcjonowanie wszystkich terminali w tym samym czasie (on-line). Oznacza to, że w każdym czasie do sieci może być podłączona dowolna ilość terminali, i praca ani operacje żadnego z nich nie blokuje pracy innego.1.10.3.System bankowości elektronicznej musi umożliwiać realizowanie i autoryzowanie co najmniej takich czynności bankowych jak: dokonywanie przelewów (krajowych i zagranicznych) - także z datą przyszłą przelewu umożliwiając jednorazowe wysłanie grupy przelewów w dostosowaniu do okresu rozliczeniowego (np. płatności ZUS, US itp.), tworzenie poleceń zapłaty, przesyłanie danych w formie elektronicznej obejmujących duże zbiory przelewów, z tym że każdy przelew w zbiorze może być edytowany i autoryzowany niezależnie w ramach zbioru.1.10.4.System musi umożliwić sporządzenie raportu ze zbioru przelewów zawierającego kwoty zbiorcze obciążające rachunek oraz listę wszystkich przelewów.1.10.5.System bankowości elektronicznej musi zapewnić w czasie bieżącym dostęp do informacji o stanie środków na rachunkach bankowych założonych przez Bank wszystkim jednostkom objętych specyfikacją oraz o przeprowadzonych transakcjach, zgodnie z przyjętymi parametrami dostępu. 1.10.6.Dokładne statusy realizacji wszystkich transakcji widoczne od momentu wprowadzenia do momentu realizacji przez Bank, w czasie bieżącym.1.10.7.System powinien umożliwić dostęp do informacji o transakcjach odrzuconych oraz o transakcjach czekających na podpis, nawet w przypadku, gdy któryś z uprawnionych nie jest zalogowany.1.10.8.Tworzenie raportów z operacji na poszczególnych rachunkach (z możliwością eksportu danych) - zarówno dla grupy rachunków, jak i dla określonego rachunku. Raporty muszą mieć możliwość sortowania, filtrowania i podglądu wybranego typu operacji.1.10.9.Wszelka komunikacja z bankiem poprzez system bankowości elektronicznej musi spełniać wysokie wymogi bezpieczeństwa. 1.10.10.Bank ponosi odpowiedzialność za transakcje nieautoryzowane, z tytułu wejścia do systemu osób nieuprawnionych, za zawinione przez bank.1.11. Wykonywaniu czynności związanych z konsolidacją sald m.in. w ramach bankowego rachunku skonsolidowanego (o którym mowa w punkcie 2)Ogólne dane o operacjach na rachunkach budżetu Gminy oraz pozostałych jednostek:Łączna liczba rachunków bankowych 62 w tymrachunki do konsolidacji (lokata O/N) 22 rachunki poza konsolidacją 40 w tym rachunki, na których będzie tworzona lokata O/N 3 Rachunki pomocnicze podlegające procesowi identyfikacji płatności masowych do 30 000 Łączna liczba przelewów realizowana rocznie ok. 79 000 w tym przelewy elektroniczne 78 900 wewnętrzne 23 500 zewnętrzne 55 400 przelewy w formie papierowej wewnętrzne) 100 Instalacja systemu bankowości elektronicznej:- ilość stanowisk do obsługi systemu - ilość osób podlegających przeszkoleniu 25 Łączna liczba wpłat gotówkowych własnych rocznie ok. 1 300 Łączna liczba wypłat gotówkowych rocznie ok. 795 w tym w złotych 780 w walucie obcej 15 Łączna ilość wydawanych czeków ok. 800 Łączna kwota wpłat gotówkowych własnych rocznie 2 200 000 PLN Łączna kwota wypłat gotówkowych rocznie 5 200 000 PLN Łączne średnie saldo dzienne na rachunkach podlegających konsolidacji 5 400 000 PLN Łączne średnie saldo dzienne na rachunkach poza konsolidacją, gdzie tworzona będzie lokata O/N 200 000 PLN Łączne średnie saldo dzienne na pozostałych rachunkach bankowych 925 000 PLN - ilość rachunków bankowych może się zwiększyć w ciągu trwania umowy maksymalnie do 80 - ilości szacunkowe podane w oparciu o przeliczenia w roku 2009 Cena za wymienione usługi ustalona w postaci stałej opłaty miesięcznej (cena w złotych) dla budżetu gminy wraz z wszystkimi jednostkami objętymi przedmiotem zamówienia. Miesięczną opłatę ryczałtową za obsługę bankową będzie ponosił Urząd Miejski w Jarocinie. 2. Lokata OVERNIGHT Tworzenie lokat OVERNIGHT następować będzie poprzez proces konsolidacji środków w ramach prowadzenia Bankowego rachunku skonsolidowanego Gminy Jarocin przy uwzględnieniu następujących zasad:2.1. Wyodrębniony zostaje rachunek edykowany (wirtualny) konsolidacji środków.2.2.W każdym dniu roboczym, w godzinie zamknięcia dnia w Banku, dokonywana jest konsolidacja wirtualna wskazanych przez Zamawiającego środków finansowych znajdujących się na rachunkach objętych procesem konsolidacji.2.3. Odsetki z powstałej konsolidacji wirtualnej środków przekazywane są na rachunek Urzędu Miejskiego w Jarocinie. Dla jednostek nie objętych procesem konsolidacji środków w ramach prowadzenia Bankowego rachunku skonsolidowanego Gminy Jarocin (III. Instytucje Kultury wg załącznika nr 5 do SIWZ) tworzenie lokaty OVERNIGHT następować będzie na koniec każdego dnia roboczego na wyodrębnionym wirtualnym rachunku (indywidualnie dla każdej Jednostki) do wysokości salda pozostającego na rachunku bankowym. Oprocentowanie lokaty ustalone według zmiennej stopy procentowej w oparciu o stawkę WIBID O/N skorygowaną o wskaźnik banku stały w całym okresie trwania umowy oraz o stopę rezerwy obowiązkowej, przy czym oprocentowanie tej lokaty nie może być niższe niż oprocentowanie, o którym mowa w punkcie 4.Wysokość stopy WIBID O/N do sporządzenia oferty - stawka z dnia 10.08.2010 r. (3,0900) 3. Kredyt w rachunku bieżącym Możliwość zaciągnięcia kredytu w wysokości 1 000 000 zł na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu. Kwota kredytu w rachunku bieżącym w każdym roku objętego zamówieniem może ulegać zmianie i być inna, zależnie od wysokości kwoty kredytu finansującego przejściowy deficyt budżetu wskazanego w uchwale budżetowej Gminy Jarocin na dany rok, jednak w każdym przypadku limit kredytu finansującego ten deficyt w danym roku wykonania zamówienia nie przekroczy kwoty 2 000 000 zł. Spłata ww. kredytu w każdym roku będzie zabezpieczona wekslem własnym in blanco wystawionym przez Gminę. Oprocentowanie kredytu według zmiennej stopy procentowej w oparciu o stawkę WIBOR 1M plus marża banku niezmienna w całym okresie trwania umowy.Wysokość stopy WIBOR 1M do sporządzenia oferty - stawka z dnia 10.08.2010 r. (3,6000).Od uruchomienia kredytu w rachunku bieżącym nie będzie pobierana prowizja przygotowawcza oraz inne opłaty. 4. Oprocentowanie środków zgromadzonych na rachunkach bankowych Środki zgromadzone na rachunkach bankowych oprocentowane będą według zmiennej stopy procentowej w oparciu o stawkę WIBID 1M skorygowaną wskaźnikiem banku stałym w czasie trwania umowy. Naliczanie odsetek w ostatnim dniu kwartału. Do oferty należy przyjąć WIBID 1M z dnia 10.08.2010 r. (3,4000).Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania opłat z tytułu wydawania opinii bankowych na wniosek Zamawiającego i obsługiwanych jednostek zmiany karty wzorów podpisów dodatkowych opłat abonamentowych i innych z tytułu obsługi systemu bankowości elektronicznej przyjmowania wpłat gotówkowych na rzecz Urzędu Miejskiego w Jarocinie dotyczących podatków i innych opłat oraz należności dokonywanych przez osoby fizyczne i prawne oraz podmioty nieposiadajace osobowości prawnej dodatkowych opłat za wykonywanie czynności związanych z konsolidacją sald, dodatkowych opłat za czynności związane z identyfikacją płatności masowych..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
66.11.00.00-4.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 29.11.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium:
Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
III.2) ZALICZKI
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuWykonawca musi posiadać zezwolenie uprawniające do wykonywania czynności bankowych wydane przez Komisję Nadzoru Bankowego
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający nie stawia warunku
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuW postępowaniu o zamówienie mogą ubiegać się banki posiadające oddział lub filię na terenie miasta Jarocina
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający nie stawia warunku
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający nie stawia warunku
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:- koncesję, zezwolenie lub licencję
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
oświadczenie - załącznik nr 2 do SIWZ
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne:
nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1 - Cena - 70
- 2 - wysokość oprocentowania lokaty O/N - 10
- 3 - wysokość oprocentowania kredytu w rachunku bieżącym - 15
- 4 - wysokość oprocentowania środków - 5
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:
nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
nie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1)
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.jarocin.pl -BIP
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Jarociński Fundusz Poręczeń Kredytowych Sp. z o.o., ul. T. Kościuszki 15B, 63-200 Jarocin.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
30.08.2010 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miejski w Jarocinie - Sekretariat pok. nr 32, Al. Niepodległości 10, 63-200 Jarocin.
IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie
Numer ogłoszenia: 261670 - 2010; data zamieszczenia: 24.08.2010
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
Ogłoszenie dotyczy:
Ogłoszenia o zamówieniu.
Informacje o zmienianym ogłoszeniu:
259742 - 2010 data 20.08.2010 r.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Gmina Jarocin, Al. Niepodległości 10, 63-200 Jarocin, woj. wielkopolskie, tel. 062 7472611, fax. 062 7472225.
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
IV.4.4).
W ogłoszeniu jest:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 30.08.2010 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miejski w Jarocinie - Sekretariat pok. nr 32, Al. Niepodległości 10, 63-200 Jarocin..
W ogłoszeniu powinno być:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.09.2010 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miejski w Jarocinie - Sekretariat pok. nr 32, Al. Niepodległości 10, 63-200 Jarocin..
Numer ogłoszenia: 289124 - 2010; data zamieszczenia: 13.09.2010
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
Ogłoszenie dotyczy:
Ogłoszenia o zamówieniu.
Informacje o zmienianym ogłoszeniu:
259742 - 2010 data 20.08.2010 r.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Gmina Jarocin, Al. Niepodległości 10, 63-200 Jarocin, woj. wielkopolskie, tel. 062 7472611, fax. 062 7472225.
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
II.1.3).
W ogłoszeniu jest:
Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Jarocin wraz z wszystkimi jednostkami w okresie od 01.12.2010 r. do 30.11.2013 r. Wybrany w drodze przetargu bank z każdą jednostką podpisze oddzielną umowę. Wykaz jednostek stanowi załącznik nr 5 do SIWZ. W zakres zamówienia wchodzą: 1. Miesięczna obsługa bankowa polegająca na: 1.1. Otwarciu, prowadzeniu i ewentualnej likwidacji rachunków podstawowych i pomocniczych. 1.2. Przyjmowaniu wpłat gotówkowych własnych, w tym w formie zamkniętej bez sprawdzania zawartości oraz wpłat obcych (obejmuje wpłaty podatków i innych należności dokonywanych przez osoby fizyczne i prawne oraz podmioty nieposiadające osobowości prawnej). 1.3. Dokonywaniu wypłat gotówkowych w złotych i walucie obcej. 1.4. Realizacji poleceń przelewów wewnętrznych (w tym przelewów w ramach jednego konta bankowego) i zewnętrznych. 1.5. Sporządzaniu i dostarczaniu wyciągów bankowych w formie papierowej po każdej zmianie salda w terminie do trzeciego dnia Zamawiającemu i pozostałym jednostkom. 1.6. Wydawaniu czeków. 1.7. Prowadzeniu depozytu. 1.8. Prowadzenie kasety do przechowywania przedmiotów i papierów wartościowych 1.9. Identyfikacji płatności masowych. 1.9.1. Polega na przetworzeniu, identyfikacji i konsolidacji płatności masowych, kierowanych na rachunek bankowy Zamawiającego, do postaci jednego pliku wynikowego o uzgodnionym formacie i zawartości. 1.9.2. Fragment numeru rachunku bankowego z unikatową informacją o płatniku jest ustalany wspólnie z Zamawiającym. 1.9.3. Generowany plik transakcyjny zawierający: - kwotę zbiorczą, będącą sumą kwot przekazanych na rachunek Zamawiającego z różnych źródeł, - podmiotowo zidentyfikowane wszystkie płatności, - księgowanie jedną zbiorczą kwotą płatności na rachunku Zamawiającego, dostarczany będzie łącznie z wyciągiem bankowym do danego rachunku. 1.9.4. Plik wynikowy zawiera dane o płatnościach w formacie umożliwiającym automatyczne wczytanie odbiorców do systemu windykacji należności WIP (RADIX). Format pliku uzgodniony będzie wraz z Zamawiającym po zakończeniu procedury przetargowej. 1.10. Instalacji oferowanego systemu bankowości elektronicznej oraz bezpłatnym przeszkoleniu osób wyznaczonych przez posiadacza rachunku (Zamawiający i pozostałe jednostki) w zakresie obsługi ww. systemu. 1.10.1. System bankowości elektronicznej zapewnia możliwość wpisywania oraz edycji na wyciągu Bankowym wszystkich informacji przewidzianych w standardowym formacie przelewu bankowego NRB. 1.10.2. System musi spełniać wymogi systemu wielostanowiskowego, tj. umożliwiać jednoczesne funkcjonowanie wszystkich terminali w tym samym czasie (on-line). Oznacza to, że w każdym czasie do sieci może być podłączona dowolna ilość terminali, i praca ani operacje żadnego z nich nie blokuje pracy innego. 1.10.3. System bankowości elektronicznej musi umożliwiać realizowanie i autoryzowanie co najmniej takich czynności bankowych jak: dokonywanie przelewów (krajowych i zagranicznych) - także z datą przyszłą przelewu umożliwiając jednorazowe wysłanie grupy przelewów w dostosowaniu do okresu rozliczeniowego (np. płatności ZUS, US itp.), tworzenie poleceń zapłaty, przesyłanie danych w formie elektronicznej obejmujących duże zbiory przelewów, z tym że każdy przelew w zbiorze może być edytowany i autoryzowany niezależnie w ramach zbioru. 1.10.4. System musi umożliwić sporządzenie raportu ze zbioru przelewów zawierającego kwoty zbiorcze obciążające rachunek oraz listę wszystkich przelewów. 1.10.5. System bankowości elektronicznej musi zapewnić w czasie bieżącym dostęp do informacji o stanie środków na rachunkach bankowych założonych przez Bank wszystkim jednostkom objętych specyfikacją oraz o przeprowadzonych transakcjach, zgodnie z przyjętymi parametrami dostępu. 1.10.6. Dokładne statusy realizacji wszystkich transakcji widoczne od momentu wprowadzenia do momentu realizacji przez Bank, w czasie bieżącym. 1.10.7. System powinien umożliwić dostęp do informacji o transakcjach odrzuconych oraz o transakcjach czekających na podpis, nawet w przypadku, gdy któryś z uprawnionych nie jest zalogowany. 1.10.8. Tworzenie raportów z operacji na poszczególnych rachunkach (z możliwością eksportu danych) - zarówno dla grupy rachunków, jak i dla określonego rachunku. Raporty muszą mieć możliwość sortowania, filtrowania i podglądu wybranego typu operacji. 1.10.9. Wszelka komunikacja z bankiem poprzez system bankowości elektronicznej musi spełniać wysokie wymogi bezpieczeństwa. 1.10.10. Bank ponosi odpowiedzialność za transakcje nieautoryzowane, z tytułu wejścia do systemu osób nieuprawnionych, za zawinione przez bank. 1.11. Wykonywaniu czynności związanych z konsolidacją sald m.in. w ramach bankowego rachunku skonsolidowanego (o którym mowa w punkcie 2.) Ogólne dane o operacjach na rachunkach budżetu Gminy oraz pozostałych jednostek: Łączna liczba rachunków bankowych 62* w tym rachunki do konsolidacji (lokata O/N) 22 rachunki poza konsolidacją 40 w tym rachunki, na których będzie tworzona lokata O/N 3 Rachunki pomocnicze podlegające procesowi identyfikacji płatności masowych do 30 000 Łączna liczba przelewów realizowana rocznie ok. 79 000** w tym przelewy elektroniczne 78 900 wewnętrzne 23 500 zewnętrzne 55 400 przelewy w formie papierowej (wewnętrzne) 100 Instalacja systemu bankowości elektronicznej: - ilość stanowisk do obsługi systemu - ilość osób podlegających przeszkoleniu 25 25 Łączna liczba wpłat gotówkowych własnych rocznie ok. 1 300** Łączna liczba wypłat gotówkowych rocznie ok. 795** w tym w złotych 780 w walucie obcej 15 Łączna ilość wydawanych czeków ok. 800** Łączna kwota wpłat gotówkowych własnych rocznie 2 200 000 PLN** Łączna kwota wypłat gotówkowych rocznie 5 200 000 PLN** Łączne średnie saldo dzienne na rachunkach podlegających konsolidacji 5 400 000 PLN** Łączne średnie saldo dzienne na rachunkach poza konsolidacją, gdzie tworzona będzie lokata O/N 200 000 PLN** Łączne średnie saldo dzienne na pozostałych rachunkach bankowych 925 000 PLN** * ilość rachunków bankowych może się zwiększyć w ciągu trwania umowy maksymalnie do 80 ** ilości szacunkowe podane w oparciu o przeliczenia w roku 2009 Cena za wymienione usługi ustalona w postaci stałej opłaty miesięcznej (cena w złotych) dla budżetu gminy wraz z wszystkimi jednostkami objętymi przedmiotem zamówienia. Miesięczną opłatę ryczałtową za obsługę bankową będzie ponosił Urząd Miejski w Jarocinie. 2. Lokata OVERNIGHT Tworzenie lokat OVERNIGHT następować będzie poprzez proces konsolidacji środków w ramach prowadzenia Bankowego rachunku skonsolidowanego Gminy Jarocin przy uwzględnieniu następujących zasad: 2.1. Wyodrębniony zostaje rachunek dedykowany (wirtualny) konsolidacji środków. 2.2. W każdym dniu roboczym, w godzinie zamknięcia dnia w Banku, dokonywana jest konsolidacja wirtualna wskazanych przez Zamawiającego środków finansowych znajdujących się na rachunkach objętych procesem konsolidacji. 2.3. Odsetki z powstałej konsolidacji wirtualnej środków przekazywane są na rachunek Urzędu Miejskiego w Jarocinie. Dla jednostek nie objętych procesem konsolidacji środków w ramach prowadzenia Bankowego rachunku skonsolidowanego Gminy Jarocin (III. Instytucje Kultury wg załącznika nr 5 do SIWZ) tworzenie lokaty OVERNIGHT następować będzie na koniec każdego dnia roboczego na wyodrębnionym wirtualnym rachunku (indywidualnie dla każdej Jednostki) do wysokości salda pozostającego na rachunku bankowym. Oprocentowanie lokaty ustalone według zmiennej stopy procentowej w oparciu o stawkę WIBID O/N skorygowaną o wskaźnik banku stały w całym okresie trwania umowy oraz o stopę rezerwy obowiązkowej, przy czym oprocentowanie tej lokaty nie może być niższe niż oprocentowanie, o którym mowa w punkcie 4. Wysokość stopy WIBID O/N do sporządzenia oferty - stawka z dnia 10.08.2010 r. (3,0900) 3. Kredyt w rachunku bieżącym Możliwość zaciągnięcia kredytu w wysokości 1 000 000 zł na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu. Kwota kredytu w rachunku bieżącym w każdym roku objętego zamówieniem może ulegać zmianie i być inna, zależnie od wysokości kwoty kredytu finansującego przejściowy deficyt budżetu wskazanego w uchwale budżetowej Gminy Jarocin na dany rok, jednak w każdym przypadku limit kredytu finansującego ten deficyt w danym roku wykonania zamówienia nie przekroczy kwoty 2 000 000 zł. Spłata ww. kredytu w każdym roku będzie zabezpieczona wekslem własnym in blanco wystawionym przez Gminę. Oprocentowanie kredytu według zmiennej stopy procentowej w oparciu o stawkę WIBOR 1M plus marża banku niezmienna w całym okresie trwania umowy. Wysokość stopy WIBOR 1M do sporządzenia oferty - stawka z dnia 10.08.2010 r. (3,6000). Od uruchomienia kredytu w rachunku bieżącym nie będzie pobierana prowizja przygotowawcza oraz inne opłaty. 4. Oprocentowanie środków zgromadzonych na rachunkach bankowych Środki zgromadzone na rachunkach bankowych oprocentowane będą według zmiennej stopy procentowej w oparciu o stawkę WIBID 1M skorygowaną wskaźnikiem banku stałym w czasie trwania umowy. Naliczanie odsetek w ostatnim dniu kwartału. Do oferty należy przyjąć WIBID 1M z dnia 10.08.2010 r. (3,4000). Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania opłat z tytułu: -wydawania opinii bankowych na wniosek Zamawiającego i obsługiwanych jednostek, -zmiany karty wzorów podpisów, -dodatkowych opłat abonamentowych i innych z tytułu obsługi systemu bankowości elektronicznej, -przyjmowania wpłat gotówkowych na rzecz Urzędu Miejskiego w Jarocinie dotyczących podatków i innych opłat oraz należności dokonywanych przez osoby fizyczne i prawne oraz podmioty nieposiadajace osobowości prawnej, -dodatkowych opłat za wykonywanie czynności związanych z konsolidacją sald, -dodatkowych opłat za czynności związane z identyfikacją płatności masowych..
W ogłoszeniu powinno być:
Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Jarocin wraz z wszystkimi jednostkami w okresie od 01.12.2010 r. do 29.11.2013 r. Wybrany w drodze przetargu bank z każdą jednostką podpisze oddzielną umowę. Wykaz jednostek stanowi załącznik nr 5 do SIWZ. W zakres zamówienia wchodzą: 1. Miesięczna obsługa bankowa polegająca na: 1.1. Otwarciu, prowadzeniu i ewentualnej likwidacji rachunków podstawowych i pomocniczych. 1.2. Przyjmowaniu wpłat gotówkowych własnych, w tym w formie zamkniętej bez sprawdzania zawartości oraz wpłat obcych (obejmuje wpłaty podatków i innych należności dokonywanych przez osoby fizyczne i prawne oraz podmioty nieposiadające osobowości prawnej). 1.3. Dokonywaniu wypłat gotówkowych w złotych i walucie obcej. 1.4. Realizacji poleceń przelewów wewnętrznych (w tym przelewów w ramach jednego konta bankowego) i zewnętrznych. 1.5. Sporządzaniu i dostarczaniu wyciągów bankowych w formie papierowej po każdej zmianie salda w terminie do trzeciego dnia Zamawiającemu i pozostałym jednostkom. 1.6. Wydawaniu czeków. 1.7. Prowadzeniu depozytu. 1.8. Prowadzenie kasety do przechowywania przedmiotów i papierów wartościowych 1.9. Identyfikacji płatności masowych. 1.9.1. Polega na przetworzeniu, identyfikacji i konsolidacji płatności masowych, kierowanych na rachunek bankowy Zamawiającego, do postaci jednego pliku wynikowego o uzgodnionym formacie i zawartości. 1.9.2. Fragment numeru rachunku bankowego z unikatową informacją o płatniku jest ustalany wspólnie z Zamawiającym. 1.9.3. Generowany plik transakcyjny zawierający: - kwotę zbiorczą, będącą sumą kwot przekazanych na rachunek Zamawiającego z różnych źródeł, - podmiotowo zidentyfikowane wszystkie płatności, - księgowanie jedną zbiorczą kwotą płatności na rachunku Zamawiającego, dostarczany będzie łącznie z wyciągiem bankowym do danego rachunku. 1.9.4. Plik wynikowy zawiera dane o płatnościach w formacie umożliwiającym automatyczne wczytanie odbiorców do systemu windykacji należności WIP (RADIX). Format pliku uzgodniony będzie wraz z Zamawiającym po zakończeniu procedury przetargowej. 1.10. Instalacji oferowanego systemu bankowości elektronicznej oraz bezpłatnym przeszkoleniu osób wyznaczonych przez posiadacza rachunku (Zamawiający i pozostałe jednostki) w zakresie obsługi ww. systemu. 1.10.1. System bankowości elektronicznej zapewnia możliwość wpisywania oraz edycji na wyciągu Bankowym wszystkich informacji przewidzianych w standardowym formacie przelewu bankowego NRB. 1.10.2. System musi spełniać wymogi systemu wielostanowiskowego, tj. umożliwiać jednoczesne funkcjonowanie wszystkich terminali w tym samym czasie (on-line). Oznacza to, że w każdym czasie do sieci może być podłączona dowolna ilość terminali, i praca ani operacje żadnego z nich nie blokuje pracy innego. 1.10.3. System bankowości elektronicznej musi umożliwiać realizowanie i autoryzowanie co najmniej takich czynności bankowych jak: dokonywanie przelewów (krajowych i zagranicznych) - także z datą przyszłą przelewu umożliwiając jednorazowe wysłanie grupy przelewów w dostosowaniu do okresu rozliczeniowego (np. płatności ZUS, US itp.), tworzenie poleceń zapłaty, przesyłanie danych w formie elektronicznej obejmujących duże zbiory przelewów, z tym że każdy przelew w zbiorze może być edytowany i autoryzowany niezależnie w ramach zbioru. 1.10.4. System musi umożliwić sporządzenie raportu ze zbioru przelewów zawierającego kwoty zbiorcze obciążające rachunek oraz listę wszystkich przelewów. 1.10.5. System bankowości elektronicznej musi zapewnić w czasie bieżącym dostęp do informacji o stanie środków na rachunkach bankowych założonych przez Bank wszystkim jednostkom objętych specyfikacją oraz o przeprowadzonych transakcjach, zgodnie z przyjętymi parametrami dostępu. 1.10.6. Dokładne statusy realizacji wszystkich transakcji widoczne od momentu wprowadzenia do momentu realizacji przez Bank, w czasie bieżącym. 1.10.7. System powinien umożliwić dostęp do informacji o transakcjach odrzuconych oraz o transakcjach czekających na podpis, nawet w przypadku, gdy któryś z uprawnionych nie jest zalogowany. 1.10.8. Tworzenie raportów z operacji na poszczególnych rachunkach (z możliwością eksportu danych) - zarówno dla grupy rachunków, jak i dla określonego rachunku. Raporty muszą mieć możliwość sortowania, filtrowania i podglądu wybranego typu operacji. 1.10.9. Wszelka komunikacja z bankiem poprzez system bankowości elektronicznej musi spełniać wysokie wymogi bezpieczeństwa. 1.10.10. Bank ponosi odpowiedzialność za transakcje nieautoryzowane, z tytułu wejścia do systemu osób nieuprawnionych, za zawinione przez bank. 1.11. Wykonywaniu czynności związanych z konsolidacją sald m.in. w ramach bankowego rachunku skonsolidowanego (o którym mowa w punkcie 2.) Ogólne dane o operacjach na rachunkach budżetu Gminy oraz pozostałych jednostek: Łączna liczba rachunków bankowych 62* w tym rachunki do konsolidacji (lokata O/N) 22 rachunki poza konsolidacją 40 w tym rachunki, na których będzie tworzona lokata O/N 3 Rachunki pomocnicze podlegające procesowi identyfikacji płatności masowych do 30 000 Łączna liczba przelewów realizowana rocznie ok. 79 000** w tym przelewy elektroniczne 78 900 wewnętrzne 23 500 zewnętrzne 55 400 przelewy w formie papierowej (wewnętrzne) 100 Instalacja systemu bankowości elektronicznej: - ilość stanowisk do obsługi systemu - ilość osób podlegających przeszkoleniu 25 25 Łączna liczba wpłat gotówkowych własnych rocznie ok. 1 300** Łączna liczba wypłat gotówkowych rocznie ok. 795** w tym w złotych 780 w walucie obcej 15 Łączna ilość wydawanych czeków ok. 800** Łączna kwota wpłat gotówkowych własnych rocznie 2 200 000 PLN** Łączna kwota wypłat gotówkowych rocznie 5 200 000 PLN** Łączne średnie saldo dzienne na rachunkach podlegających konsolidacji 5 400 000 PLN** Łączne średnie saldo dzienne na rachunkach poza konsolidacją, gdzie tworzona będzie lokata O/N 200 000 PLN** Łączne średnie saldo dzienne na pozostałych rachunkach bankowych 925 000 PLN** * ilość rachunków bankowych może się zwiększyć w ciągu trwania umowy maksymalnie do 80 ** ilości szacunkowe podane w oparciu o przeliczenia w roku 2009 Cena za wymienione usługi ustalona w postaci stałej opłaty miesięcznej (cena w złotych) dla budżetu gminy wraz z wszystkimi jednostkami objętymi przedmiotem zamówienia. Miesięczną opłatę ryczałtową za obsługę bankową będzie ponosił Urząd Miejski w Jarocinie. 2. Lokata OVERNIGHT Tworzenie lokat OVERNIGHT następować będzie poprzez proces konsolidacji środków w ramach prowadzenia Bankowego rachunku skonsolidowanego Gminy Jarocin przy uwzględnieniu następujących zasad: 2.1. Wyodrębniony zostaje rachunek dedykowany (wirtualny) konsolidacji środków. 2.2. W każdym dniu roboczym, w godzinie zamknięcia dnia w Banku, dokonywana jest konsolidacja wirtualna wskazanych przez Zamawiającego środków finansowych znajdujących się na rachunkach objętych procesem konsolidacji. 2.3. Odsetki z powstałej konsolidacji wirtualnej środków przekazywane są na rachunek Urzędu Miejskiego w Jarocinie. Dla jednostek nie objętych procesem konsolidacji środków w ramach prowadzenia Bankowego rachunku skonsolidowanego Gminy Jarocin (III. Instytucje Kultury wg załącznika nr 5 do SIWZ) tworzenie lokaty OVERNIGHT następować będzie na koniec każdego dnia roboczego na wyodrębnionym wirtualnym rachunku (indywidualnie dla każdej Jednostki) do wysokości salda pozostającego na rachunku bankowym. Oprocentowanie lokaty ustalone według zmiennej stopy procentowej w oparciu o stawkę WIBID O/N skorygowaną o wskaźnik banku stały w całym okresie trwania umowy oraz o stopę rezerwy obowiązkowej, przy czym oprocentowanie tej lokaty nie może być niższe niż oprocentowanie, o którym mowa w punkcie 4. Wysokość stopy WIBID O/N do sporządzenia oferty - stawka z dnia 10.08.2010 r. (3,0900) 3. Kredyt w rachunku bieżącym Możliwość zaciągnięcia kredytu w wysokości 1 000 000 zł na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu. Kwota kredytu w rachunku bieżącym w każdym roku objętego zamówieniem może ulegać zmianie i być inna, zależnie od wysokości kwoty kredytu finansującego przejściowy deficyt budżetu wskazanego w uchwale budżetowej Gminy Jarocin na dany rok, jednak w każdym przypadku limit kredytu finansującego ten deficyt w danym roku wykonania zamówienia nie przekroczy kwoty 2 000 000 zł. Spłata ww. kredytu w każdym roku będzie zabezpieczona wekslem własnym in blanco wystawionym przez Gminę. Oprocentowanie kredytu według zmiennej stopy procentowej w oparciu o stawkę WIBOR 1M plus marża banku niezmienna w całym okresie trwania umowy. Wysokość stopy WIBOR 1M do sporządzenia oferty - stawka z dnia 10.08.2010 r. (3,6000). Od uruchomienia kredytu w rachunku bieżącym nie będzie pobierana prowizja przygotowawcza oraz inne opłaty. 4. Oprocentowanie środków zgromadzonych na rachunkach bankowych Środki zgromadzone na rachunkach bankowych oprocentowane będą według zmiennej stopy procentowej w oparciu o stawkę WIBID 1M skorygowaną wskaźnikiem banku stałym w czasie trwania umowy. Naliczanie odsetek w ostatnim dniu kwartału. Do oferty należy przyjąć WIBID 1M z dnia 10.08.2010 r. (3,4000). Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania opłat z tytułu: -wydawania opinii bankowych na wniosek Zamawiającego i obsługiwanych jednostek, -zmiany karty wzorów podpisów, -dodatkowych opłat abonamentowych i innych z tytułu obsługi systemu bankowości elektronicznej, -przyjmowania wpłat gotówkowych na rzecz Urzędu Miejskiego w Jarocinie dotyczących podatków i innych opłat oraz należności dokonywanych przez osoby fizyczne i prawne oraz podmioty nieposiadajace osobowości prawnej, -dodatkowych opłat za wykonywanie czynności związanych z konsolidacją sald, -dodatkowych opłat za czynności związane z identyfikacją płatności masowych..
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
IV.4.4).
W ogłoszeniu jest:
30.08.2010 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miejski w Jarocinie - Sekretariat pok. nr 32, Al. Niepodległości 10, 63-200 Jarocin..
W ogłoszeniu powinno być:
17.09.2010 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miejski w Jarocinie - Sekretariat pok. nr 32, Al. Niepodległości 10, 63-200 Jarocin..
Jarocin: Obsługa bankowa budżetu Gminy Jarocin wraz z wszystkimi jednostkami w okresie od 01.12.2010 do 29.11.2013 r.
Numer ogłoszenia: 392652 - 2010; data zamieszczenia: 02.12.2010
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 259742 - 2010r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Jarocin, Al. Niepodległości 10, 63-200 Jarocin, woj. wielkopolskie, tel. 062 7472611, faks 062 7472225.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Obsługa bankowa budżetu Gminy Jarocin wraz z wszystkimi jednostkami w okresie od 01.12.2010 do 29.11.2013 r..
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Jarocin wraz z wszystkimi jednostkami w okresie od 01.12.2010 r. do 29.11.2013 r. Wybrany w drodze przetargu bank z każdą jednostką podpisze oddzielną umowę. Wykaz jednostek stanowi załącznik nr 5 do SIWZ. W zakres zamówienia wchodzą: 1. Miesięczna obsługa bankowa polegająca na: 1.1. Otwarciu, prowadzeniu i ewentualnej likwidacji rachunków podstawowych i pomocniczych. 1.2. Przyjmowaniu wpłat gotówkowych własnych, w tym w formie zamkniętej bez sprawdzania zawartości oraz wpłat obcych (obejmuje wpłaty podatków i innych należności dokonywanych przez osoby fizyczne i prawne oraz podmioty nieposiadające osobowości prawnej). 1.3. Dokonywaniu wypłat gotówkowych w złotych i walucie obcej. 1.4. Realizacji poleceń przelewów wewnętrznych (w tym przelewów w ramach jednego konta bankowego) i zewnętrznych. 1.5. Sporządzaniu i dostarczaniu wyciągów bankowych w formie papierowej po każdej zmianie salda w terminie do trzeciego dnia Zamawiającemu i pozostałym jednostkom. 1.6. Wydawaniu czeków. 1.7. Prowadzeniu depozytu. 1.8. Prowadzenie kasety do przechowywania przedmiotów i papierów wartościowych 1.9. Identyfikacji płatności masowych. 1.9.1. Polega na przetworzeniu, identyfikacji i konsolidacji płatności masowych, kierowanych na rachunek bankowy Zamawiającego, do postaci jednego pliku wynikowego o uzgodnionym formacie i zawartości. 1.9.2. Fragment numeru rachunku bankowego z unikatową informacją o płatniku jest ustalany wspólnie z Zamawiającym. 1.9.3. Generowany plik transakcyjny zawierający: - kwotę zbiorczą, będącą sumą kwot przekazanych na rachunek Zamawiającego z różnych źródeł, - podmiotowo zidentyfikowane wszystkie płatności, - księgowanie jedną zbiorczą kwotą płatności na rachunku Zamawiającego, dostarczany będzie łącznie z wyciągiem bankowym do danego rachunku. 1.9.4. Plik wynikowy zawiera dane o płatnościach w formacie umożliwiającym automatyczne wczytanie odbiorców do systemu windykacji należności WIP (RADIX). Format pliku uzgodniony będzie wraz z Zamawiającym po zakończeniu procedury przetargowej. 1.10. Instalacji oferowanego systemu bankowości elektronicznej oraz bezpłatnym przeszkoleniu osób wyznaczonych przez posiadacza rachunku (Zamawiający i pozostałe jednostki) w zakresie obsługi ww. systemu. 1.10.1. System bankowości elektronicznej zapewnia możliwość wpisywania oraz edycji na wyciągu Bankowym wszystkich informacji przewidzianych w standardowym formacie przelewu bankowego NRB. 1.10.2. System musi spełniać wymogi systemu wielostanowiskowego, tj. umożliwiać jednoczesne funkcjonowanie wszystkich terminali w tym samym czasie (on-line). Oznacza to, że w każdym czasie do sieci może być podłączona dowolna ilość terminali, i praca ani operacje żadnego z nich nie blokuje pracy innego. 1.10.3. System bankowości elektronicznej musi umożliwiać realizowanie i autoryzowanie co najmniej takich czynności bankowych jak: dokonywanie przelewów (krajowych i zagranicznych) - także z datą przyszłą przelewu umożliwiając jednorazowe wysłanie grupy przelewów w dostosowaniu do okresu rozliczeniowego (np. płatności ZUS, US itp.), tworzenie poleceń zapłaty, przesyłanie danych w formie elektronicznej obejmujących duże zbiory przelewów, z tym że każdy przelew w zbiorze może być edytowany i autoryzowany niezależnie w ramach zbioru. 1.10.4. System musi umożliwić sporządzenie raportu ze zbioru przelewów zawierającego kwoty zbiorcze obciążające rachunek oraz listę wszystkich przelewów. 1.10.5. System bankowości elektronicznej musi zapewnić w czasie bieżącym dostęp do informacji o stanie środków na rachunkach bankowych założonych przez Bank wszystkim jednostkom objętych specyfikacją oraz o przeprowadzonych transakcjach, zgodnie z przyjętymi parametrami dostępu. 1.10.6. Dokładne statusy realizacji wszystkich transakcji widoczne od momentu wprowadzenia do momentu realizacji przez Bank, w czasie bieżącym. 1.10.7. System powinien umożliwić dostęp do informacji o transakcjach odrzuconych oraz o transakcjach czekających na podpis, nawet w przypadku, gdy któryś z uprawnionych nie jest zalogowany. 1.10.8. Tworzenie raportów z operacji na poszczególnych rachunkach (z możliwością eksportu danych) - zarówno dla grupy rachunków, jak i dla określonego rachunku. Raporty muszą mieć możliwość sortowania, filtrowania i podglądu wybranego typu operacji. 1.10.9. Wszelka komunikacja z bankiem poprzez system bankowości elektronicznej musi spełniać wysokie wymogi bezpieczeństwa. 1.10.10. Bank ponosi odpowiedzialność za transakcje nieautoryzowane, z tytułu wejścia do systemu osób nieuprawnionych, za zawinione przez bank. 1.11. Wykonywaniu czynności związanych z konsolidacją sald m.in. w ramach bankowego rachunku skonsolidowanego (o którym mowa w punkcie 2.) Ogólne dane o operacjach na rachunkach budżetu Gminy oraz pozostałych jednostek: Łączna liczba rachunków bankowych 62* w tym rachunki do konsolidacji (lokata O/N) 22 rachunki poza konsolidacją 40 w tym rachunki, na których będzie tworzona lokata O/N 3 Rachunki pomocnicze podlegające procesowi identyfikacji płatności masowych do 30 000 Łączna liczba przelewów realizowana rocznie ok. 79 000** w tym przelewy elektroniczne 78 900 wewnętrzne 23 500 zewnętrzne 55 400 przelewy w formie papierowej (wewnętrzne) 100 Instalacja systemu bankowości elektronicznej: - ilość stanowisk do obsługi systemu - ilość osób podlegających przeszkoleniu 25 25 Łączna liczba wpłat gotówkowych własnych rocznie ok. 1 300** Łączna liczba wypłat gotówkowych rocznie ok. 795** w tym w złotych 780 w walucie obcej 15 Łączna ilość wydawanych czeków ok. 800** Łączna kwota wpłat gotówkowych własnych rocznie 2 200 000 PLN** Łączna kwota wypłat gotówkowych rocznie 5 200 000 PLN** Łączne średnie saldo dzienne na rachunkach podlegających konsolidacji 5 400 000 PLN** Łączne średnie saldo dzienne na rachunkach poza konsolidacją, gdzie tworzona będzie lokata O/N 200 000 PLN** Łączne średnie saldo dzienne na pozostałych rachunkach bankowych 925 000 PLN** * ilość rachunków bankowych może się zwiększyć w ciągu trwania umowy maksymalnie do 80 ** ilości szacunkowe podane w oparciu o przeliczenia w roku 2009 Cena za wymienione usługi ustalona w postaci stałej opłaty miesięcznej (cena w złotych) dla budżetu gminy wraz z wszystkimi jednostkami objętymi przedmiotem zamówienia. Miesięczną opłatę ryczałtową za obsługę bankową będzie ponosił Urząd Miejski w Jarocinie. 2. Lokata OVERNIGHT Tworzenie lokat OVERNIGHT następować będzie poprzez proces konsolidacji środków w ramach prowadzenia Bankowego rachunku skonsolidowanego Gminy Jarocin przy uwzględnieniu następujących zasad: 2.1. Wyodrębniony zostaje rachunek dedykowany (wirtualny) konsolidacji środków. 2.2. W każdym dniu roboczym, w godzinie zamknięcia dnia w Banku, dokonywana jest konsolidacja wirtualna wskazanych przez Zamawiającego środków finansowych znajdujących się na rachunkach objętych procesem konsolidacji. 2.3. Odsetki z powstałej konsolidacji wirtualnej środków przekazywane są na rachunek Urzędu Miejskiego w Jarocinie. Dla jednostek nie objętych procesem konsolidacji środków w ramach prowadzenia Bankowego rachunku skonsolidowanego Gminy Jarocin (III. Instytucje Kultury wg załącznika nr 5 do SIWZ) tworzenie lokaty OVERNIGHT następować będzie na koniec każdego dnia roboczego na wyodrębnionym wirtualnym rachunku (indywidualnie dla każdej Jednostki) do wysokości salda pozostającego na rachunku bankowym. Oprocentowanie lokaty ustalone według zmiennej stopy procentowej w oparciu o stawkę WIBID O/N skorygowaną o wskaźnik banku stały w całym okresie trwania umowy oraz o stopę rezerwy obowiązkowej, przy czym oprocentowanie tej lokaty nie może być niższe niż oprocentowanie, o którym mowa w punkcie 4. Wysokość stopy WIBID O/N do sporządzenia oferty - stawka z dnia 10.08.2010 r. (3,0900) 3. Kredyt w rachunku bieżącym Możliwość zaciągnięcia kredytu w wysokości 1 000 000 zł na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu. Kwota kredytu w rachunku bieżącym w każdym roku objętego zamówieniem może ulegać zmianie i być inna, zależnie od wysokości kwoty kredytu finansującego przejściowy deficyt budżetu wskazanego w uchwale budżetowej Gminy Jarocin na dany rok, jednak w każdym przypadku limit kredytu finansującego ten deficyt w danym roku wykonania zamówienia nie przekroczy kwoty 2 000 000 zł. Spłata ww. kredytu w każdym roku będzie zabezpieczona wekslem własnym in blanco wystawionym przez Gminę. Oprocentowanie kredytu według zmiennej stopy procentowej w oparciu o stawkę WIBOR 1M plus marża banku niezmienna w całym okresie trwania umowy. Wysokość stopy WIBOR 1M do sporządzenia oferty - stawka z dnia 10.08.2010 r. (3,6000). Od uruchomienia kredytu w rachunku bieżącym nie będzie pobierana prowizja przygotowawcza oraz inne opłaty. 4. Oprocentowanie środków zgromadzonych na rachunkach bankowych Środki zgromadzone na rachunkach bankowych oprocentowane będą według zmiennej stopy procentowej w oparciu o stawkę WIBID 1M skorygowaną wskaźnikiem banku stałym w czasie trwania umowy. Naliczanie odsetek w ostatnim dniu kwartału. Do oferty należy przyjąć WIBID 1M z dnia 10.08.2010 r. (3,4000). Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania opłat z tytułu: -wydawania opinii bankowych na wniosek Zamawiającego i obsługiwanych jednostek, -zmiany karty wzorów podpisów, -dodatkowych opłat abonamentowych i innych z tytułu obsługi systemu bankowości elektronicznej, -przyjmowania wpłat gotówkowych na rzecz Urzędu Miejskiego w Jarocinie dotyczących podatków i innych opłat oraz należności dokonywanych przez osoby fizyczne i prawne oraz podmioty nieposiadajace osobowości prawnej, -dodatkowych opłat za wykonywanie czynności związanych z konsolidacją sald, -dodatkowych opłat za czynności związane z identyfikacją płatności masowych..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
66.11.00.00-4.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
23.11.2010.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
2.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- BANK Zachodni WBK SPÓŁKA AKCYJNA Centrum Bankowości Biznesowej w Poznaniu, {Dane ukryte}, 50-950 Wrocław, kraj/woj. dolnośląskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 2000,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
2000,00
Oferta z najniższą ceną:
2000,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
2000,00
Waluta:
PLN.
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 25974220100 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | |
Data publikacji zamówienia: | 2010-08-19 |
Rodzaj zamówienia: | usługi |
Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 1187 dni |
Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE |
Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 |
Kryterium ceny: | 70% |
WWW ogłoszenia: | www.jarocin.pl |
Informacja dostępna pod: | Jarociński Fundusz Poręczeń Kredytowych Sp. z o.o., ul. T. Kościuszki 15B, 63-200 Jarocin |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
66110000-4 | (3) Usługi bankowe |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Data udzielenia | Wartość |
---|---|---|---|
Obsługa bankowa budżetu Gminy Jarocin wraz z wszystkimi jednostkami w okresie od 01.12.2010 do 29.11.2013 r. | BANK Zachodni WBK SPÓŁKA AKCYJNA Centrum Bankowości Biznesowej w Poznaniu Wrocław | 2010-12-02 | 2 000,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2010-12-02 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 661100004 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 2 000,00 zł Minimalna złożona oferta: 2 000,00 zł Ilość złożonych ofert: 2 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 2 000,00 zł Maksymalna złożona oferta: 2 000,00 zł |