Wynik przetargu
Wykonanie zbiornika buforowego wraz z instalacją monitoringu kontroli ciśnienia wewnątrz rurociągu paliwowego DN250
Adres: | Nowowiejska 28 A, 02-010 Warszawa, woj. mazowieckie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: ziotp@ron.mil.pl tel: 261 874 328 fax: 261 874 329 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 12565920150 | Data Udzielenia: | 2015-08-25 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | roboty budowlane | Tryb postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Kody CPV
45231100-6 | Ogólne roboty budowlane związane z budową rurociągów | |
45231112-3 | Instalacja rurociągów | |
71220000-6 | Usługi projektowania architektonicznego |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Wykonanie zbiornika buforowego wraz z instalacją monitoringu kontroli ciśnienia wewnątrz rurociągu paliwowego DN250 | Przedsiębiorstwo AGAT S.A. Koluszki | 396 802,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2015-08-25 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 452311006 452311123 712200006 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 396 803,00 zł Minimalna złożona oferta: 396 803,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 396 803,00 zł Maksymalna złożona oferta: 396 803,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Warszawa: Wykonanie zbiornika buforowego wraz z instalacją monitoringu kontroli ciśnienia wewnątrz rurociągu paliwowego DN250
Numer ogłoszenia: 125659 - 2015; data zamieszczenia: 25.08.2015
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Zakład Inwestycji Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego, ul. Nowowiejska 28a, 02-010 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 261 874 328, faks 261 874 329.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Podmiot prawa publicznego.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie zbiornika buforowego wraz z instalacją monitoringu kontroli ciśnienia wewnątrz rurociągu paliwowego DN250.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Wykonanie zbiornika buforowego wraz z instalacją monitoringu kontroli ciśnienia wewnątrz rurociągu paliwowego DN250.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.23.11.00-6, 45.23.11.12-3, 71.22.00.00-6.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
24.08.2015.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Przedsiębiorstwo AGAT S.A., ul. Paderewskiego 1, 95-040 Koluszki, kraj/woj. łódzkie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 349843,57 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
396802,92
Oferta z najniższą ceną:
396802,92
/ Oferta z najwyższą ceną:
396802,92
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zamówienie w trybie wolnej ręki, na podstawie art. 67 ust.1 pkt 5 lit. a i b ustawy Prawo zamówień publicznych.Powyższe zamówienie pozostaje w ścisłym związku z art. 131a ust.1 pkt 4 oraz z art. 131h ust. 6 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, z uwagi na charakter zamówienia podstawowego, które jest zamówieniem w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa. Uzasadnienie faktyczne Wykonawca - Przedsiębiorstwo AGAT S.A. wykonuje na rzecz Skarbu Państwa - Ministra Obrony Narodowej, zwanego dalej Zamawiającym w imieniu i na rzecz którego działa Bogusław WIJATYK - Dyrektor instytucji gospodarki budżetowej pod firmą Zakład Inwestycji Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego roboty budowlane w ramach umowy nr 4/Bud/2014 z dnia 18.02.2014 r., co stanowi zamówienie podstawowe. Podstawę do wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w zakresie zamówienia dodatkowego stanowi Protokół konieczności nr 4 z dnia 30.04.2015 r. Przedmiotowy protokół konieczności wynika z opracowania i zatwierdzenia Minimalnych Wojskowych Wymagań Organizacyjno-Użytkowych z dnia 07.04.2015 r. dla budowy dodatkowego zbiornika buforowego wraz z infrastrukturą. Na etapie prowadzenia postępowania NBC/33/2014 (zamówienia podstawowego) taka potrzeba nie była znana, a dodatkowo żaden z organów wojskowych opiniujących w/w inwestycje nie wyrażał potrzeby funkcjonowania takiego zbiornika. Z Protokołu Konieczności nr 4 wynika fakt, iż prawidłowe działanie rurociągu (przedmiotu zamówienia podstawowego) według założeń projektowych, które są zgodne ze standardami NATO oraz Polskimi Normami, wymagałoby stałego otwarcia zbiorników magazynowych, co jest jednak niezgodne z wymogami wojskowymi przedstawianymi aktualnie w Minimalnych Wojskowych Wymaganiach Organizacyjno-Użytkowych, o których mowa powyżej. Budowa zbiornika buforowego,jako zbiornika pomocniczego wraz z infrastrukturą, czyli realizacja zamówienia dodatkowego pozwoli zatem na prawidłowe wykonanie systemu monitoringu kontroli ciśnienia rurociągu stanowiący jednocześnie element kontroli paliwa przed kradzieżą, który to monitoring jest koniecznym i niezbędnym elementem zamówienia podstawowego.Opracowanie Minimalnych Wojskowych Wymagań Organizacyjno-Użytkowych jako okoliczność stanowiąca podstawę do wykonania dodatkowych prac, posiada dla Zamawiającego charakter obiektywny i bezwzględny oraz wynika z działań podmiotu niezależnego od Zamawiającego, tj. od przyszłego Użytkownika rurociągu. Konieczność wykonania zamówienia dodatkowego nie wynika także z niezachowania należytej staranności Zamawiającego, który prowadzi budowę rurociągu w oparciu o założenia projektowe zgodne ze standardami NATO i Polskimi Normami. Potrzeba dostosowania rurociągu do wojskowych wymogów pojawiła się dopiero w czasie realizacji już udzielonego zamówienia podstawowego, a zważywszy, że projekt budowlany rurociągu powstał znacznie wcześniej, jest to sytuacja, która nie była możliwa wcześniej do przewidzenia, co potwierdza dodatkowo ówczesne stanowisko organów wojskowych o braku potrzeby budowy dodatkowego zbiornika buforowego wraz z infrastrukturą. Powyższe okoliczności łączą się z dalszą dyspozycją art. 67 ust. 1 pkt 5 lit. a i b tj. sytuacją kiedy z powodu przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów (lit. a) lub uzależnienie wykonania zamówienia podstawowego od wykonania zamówienia dodatkowego (lit. b). Konfrontując powyższe ze stanem faktycznym wskazanym w Protokole Konieczności nr 4, należy wskazać, iż w tym konkretnym przypadku, Zamawiający ma możliwość wykazania obu tych przesłanek. W pierwszej kolejności, podkreślenia wymaga fakt, iż konieczność rozdzielenia zamówienia podstawowego i dodatkowego z uwagi na techniczne przyczyny wymagałaby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów. Wykonanie zamówienia dodatkowego to koszt ok. 400 000,00 zł netto. W przypadku innego Wykonawcy taki koszt oscylowałby na poziomie ok. 5 700 000,00 zł netto, co wynika z analiz ekonomicznych Zamawiającego. Tak wysokie nakłady wiążą się przede wszystkim ze znacznie szerszym zakresem robót dodatkowych dla nowego Wykonawcy, który musiałby w pierwszej kolejności wypompować paliwo Użytkownika z rurociągu, wykonać zbiornik buforowy wraz z infrastrukturą, napełnić rurociąg paliwem (potrzeba ok. 800 m3 - koszt ok. 3 500 000,00 zł netto) przeprowadzić próby i testy całego rurociągu (gdyż zamówienie dodatkowe stanowić będzie integralny system z rurociągiem z zamówienia podstawowego), wypompować i zutylizować swoje paliwo, a na koniec napełnić rurociąg paliwem Użytkownika. W przypadku udzielenia zamówienia dotychczasowemu Wykonawcy - Przedsiębiorstwu AGAT S.A., który przed zakończeniem zamówienia podstawowego wykona zamówienie dodatkowe zakres prac, a tym samym koszt jest znacznie mniejszy. Wynika to z technologii prac. Przedsiębiorstwo AGAT S.A. nie będzie musiało wypompowywać paliwa Użytkownika z rurociągu (bo znajdzie się ono w nim dopiero po zrealizowaniu zamówienia). Ponadto wypełnienie paliwem rurociągu, próby i testy całego rurociągu oraz wypompowanie i utylizacja paliwa objęte są zamówieniem podstawowym, a więc Zamawiający unika podwójnego generowania kosztów. Wobec powyższego, dokonując rozdzielenia zamówienia podstawowego i dodatkowego Zamawiający poniósłby niewspółmiernie wysokie koszty. Strata finansowa przy założeniu takiego rozwiązania to koszt powyżej 5 000 000,00 zł netto. Bezsprzecznie jest to niewspółmierny koszt w rozumieniu komentowanego przepisu. Po drugie, zachodzi także przesłanka uzależnienia wykonania zamówienia podstawowego od wykonania zamówienia dodatkowego. W przedmiotowym stanie faktycznym wykonanie zbiornika buforowego przełoży się w ogóle na możliwość odbioru końcowego elementu zamówienia podstawowego w postaci systemu monitoringu kontroli ciśnienia rurociągu, gdyż tylko prawidłowo działający system monitoringu może stanowić podstawę odbioru końcowego Umowy 4/Bud/2014 z dnia 18.02.2014 r. oraz który zapewni prawidłowe funkcjonowanie rurociągu paliwowego w bazie Dębogórze. Potencjalne wprowadzenie innego wykonawcy do realizacji zamówienia dodatkowego wymagałoby ingerencji w zasadniczy system, a w szczególności w jego oprogramowanie, co mogłoby spowodować zaburzenia w/w systemu, a nawet jego zniszczenie. Takie działanie mogłoby spowodować znaczące straty finansowe dla Skarbu Państwa, co z racjonalnego punktu widzenia jest niedopuszczalne. Reasumując powyższe, zamówienie dodatkowe zostanie udzielone Wykonawcy zamówienia podstawowego, którego przedmiot nie jest objęty zakresem zamówienia podstawowego. Także wartość zamówienia dodatkowego (łącznie z wcześniej udzielonym Wykonawcy zamówieniem dodatkowym) z uwagi na wartość szacunkową zamówienia, nie przekroczy łącznie 50 % wartości zamówienia podstawowego. Wobec powyższego wszystkie przesłanki, uzasadniające udzielenie zamówienia dodatkowego na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 lit. a i b, zostały wykazane.