Wieliczka: Świadczenie usług szkoleniowych i konsultacyjnych w roku 2014 w ramach projektu Centrum Rozwoju Edukacji w Powiecie Wielickim


Numer ogłoszenia: 25378 - 2014; data zamieszczenia: 22.01.2014

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Biuro Obsługi Placówek Oświatowych Powiatu , ul. Kopernika 2, 32-020 Wieliczka, woj. małopolskie, tel. 12 284 89 48, faks 12 284 89 44.


  • Adres strony internetowej zamawiającego:
    www.wieliczka.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: jednostka organizacyjna powiatu wielickiego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA


II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług szkoleniowych i konsultacyjnych w roku 2014 w ramach projektu Centrum Rozwoju Edukacji w Powiecie Wielickim.


II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.


II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1/. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług szkoleniowych i konsultacyjnych w roku 2014 w ramach projektu Centrum Rozwoju Edukacji w Powiecie Wielickim, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. 2/. Każda usługa składa się z: 1) opracowania materiałów dydaktycznych (szkoleniowych) dla szkolenia, 2) przeprowadzenia szkolenia dla członków Rady Pedagogicznej placówki oświatowej objętej projektem w wymiarze 4 godzin, 3) ustalenia z członkami Rady Pedagogicznej placówki oświatowej objętej projektem przy jednoczesnej akceptacji Szkolnego Organizatora Rozwoju Edukacji terminów realizacji konsultacji, 4) realizacji konsultacji dla członków Rady Pedagogicznej placówki oświatowej objętej projektem w wymiarze 5 godzin. 3/. Odbiorca usługi: Usługa przeznaczona jest dla Beneficjentów Ostatecznych projektu - członków rad pedagogicznych oraz uczestników sieci współpracy. 4/. Miejsce realizacji usług: teren powiatu wielickiego.. Usługa będzie realizowana w szkołach i przedszkolach biorących udział w projekcie, zlokalizowanych na terenie Powiatu Wielickiego. 5/. Liczba usług: 25 6/. Przewidywana ilość osób uczestnicząca w szkoleniu: średnio 20 osób 7/. Czas realizacji: usługi będą realizowane sukcesywnie od dnia podpisania umowy do dnia 31 sierpnia 2014 roku. Ze względu na przyjęty harmonogram wsparcia w poszczególnych szkołach. Większość usług zostanie zrealizowana w miesiącu lutym i marcu 2014 roku. 8/. Spotkania będą realizowane w dni powszednie w godzinach wolnych od nauki szkolnej (popołudnia i wieczory) oraz w soboty. Zamawiający nie przewiduje realizacji więcej niż 3 usług w danym dniu 9/. Obowiązki Wykonawcy: 1). opracowanie i przekazanie najpóźniej 3 dni przed datą realizacji szkolenia Szkolnemu Organizatorowi Rozwoju Edukacji materiałów dydaktycznych (szkoleniowych), które zostaną użyte w czasie realizacji szkolenia, 2). realizacja kursu przez wykwalifikowane osoby, posiadające doświadczenie w prowadzeniu kursów z tematu objętego przedmiotową umową, 3) po zakończeniu kursu wypełnienie z uczestnikami ankiety ewaluacyjnej, przygotowanej zgodnie z załącznikiem do umowy, dotyczącej danego rodzaju kursu, 4) prowadzenie karty konsultacji według wzoru stanowiącego załącznik do umowy i przedstawienie jej w oryginale Zamawiającemu po zakończeniu realizacji usługi. 10/.Przedmiot zamówienia będzie realizowany w 25 częściach.


II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.51.00.00-2, 79.41.90.00-4.


II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
tak, liczba części: 25.


II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.



II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 31.08.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM


III.1) WADIUM


Informacja na temat wadium:
nie dotyczy


III.2) ZALICZKI


III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW


  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Za spełniających warunek dysponowania odpowiednim osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający uzna Wykonawców, którzy dysponują co najmniej jedną osobą dla każdej z części, za wyjątkiem części XVIII gdzie Wykonawca musi dysponować minimum po jednej osobie dla każdego rodzaju wsparcia ( tj. szkolenie, konsultacja) posiadającą w: Część I Wykształcenie: wyższe (psycholog, nauczyciel wychowania przedszkolnego, pedagog) i doświadczenie: polegające na zrealizowaniu min. 5 szkoleń z omawianej tematyki oraz co najmniej dwuletnie doświadczenie w pracy z grupą dzieci w wieku przedszkolnym. Część II Wykształcenie: wyższe, ukończony kurs/szkolenie dotyczące prowokacyjnych, agresywnych zachowań uczniów przygotowujący do prowadzenia szkoleń Rad Pedagogicznych i co najmniej 5 letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń i warsztatów dla rad Pedagogicznych, doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą o prawidłowym i zaburzonym rozwoju psychoruchowym. Część III Wykształcenie: wyższe - psycholog oraz certyfikat,kurs lub uprawnienia trenerskie i doświadczenie wyrażające się co najmniej 2 lata pracy w szkole podstawowej. Część IV Wykształcenie: wyższe i certyfikat trenerski i doświadczenie polegające na co najmniej 10 przeprowadzonych szkoleniach Rad Pedagogicznych z zakresu Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki i co najmniej 2 lata doświadczenia w pracy w szkole podstawowej. Część V Wykształcenie: wyższe psycholog i doświadczenie wyrażające się w co najmniej 5 szkoleniach dla Rad Pedagogicznych dotyczących komunikacji interpersonalnej. Część VI Wykształcenie: wyższe psycholog i doświadczenie polegające na przeprowadzeniu co najmniej 5 szkoleń dla Rad Pedagogicznych dotyczących komunikacji interpersonalnej. Część VII Wykształcenie: wyższe i doświadczenie wyrażające się w realizacji o najmniej 5 szkoleń z omawianej tematyki i dysponowaniu praktycznym, co najmniej dwuletnim doświadczeniem w pracy metodą projektową z dziećmi w szkole podstawowej. Część VIII Wykształcenie: wyższe (psycholog, psychiatra)i doświadczenie wyrażające się w realizacji co najmniej 5 szkoleń z omawianej tematyki, dysponowaniu wiedzą praktyczną w zakresie pomocy dzieciom i młodzieży oraz co najmniej 2 letnim zatrudnieniem w ośrodkach psychologicznej pomocy dla dzieci i młodzieży jako osoba zajmująca się terapią lub socjoterapią dzieci i młodzieży. Część IX Wykształcenie: wyższe i doświadczenie wyrażające się w realizacji co najmniej 5 szkoleń z omawianej tematyki, w tym przede wszystkim z praktycznych metod motywujących uczniów do nauki, technik uczenia się i zapamiętywania. Część X Wykształcenie: wyższe i doświadczenie wyrażające się w realizacji co najmniej 5 szkoleń z omawianej tematyki, w tym przede wszystkim z praktycznych metod motywujących uczniów do nauki, technik uczenia się i zapamiętywania. Część XI Wykształcenie: wyższe i doświadczenie wyrażające się w realizacji co najmniej 5 szkoleń z praktycznych metod motywujących uczniów do nauki, technik uczenia się i zapamiętywania. Część XII Wykształcenie: wyższe i doświadczenie wyrażające się w realizacji co najmniej 5 szkoleń z praktycznych metod motywujących uczniów do nauki, technik uczenia się i zapamiętywania. Część XIII Wykształcenie: wyższe, uprawnienia trenerskie, ukończony kurs kwalifikacyjny z pedagogiki twórczości i co najmniej 5 letnie doświadczenie w zakresie prowadzenia szkoleń i warsztatów dla nauczycieli oraz co najmniej 5 letnie doświadczenie w pracy z uczniami metodami aktywizującymi. Część XIV Wykształcenie: wyższe, uprawnienia trenerskie, coachingowe poświadczone dyplomem lub certyfikatem i co najmniej 2 letnie doświadczenie w zakresie prowadzenia szkoleń i warsztatów dla nauczycieli oraz co najmniej 2 letnie doświadczenie w zakresie wykorzystywania metod coachingowych do pracy z uczniami. Część XV Wykształcenie: wyższe, certyfikat trenerski i doświadczenie wyrażające się w co najmniej 5 przeprowadzonych szkoleniach z tematyki współpracy rodziców i szkoły oraz co najmniej 2 lata doświadczenia w nauczaniu w gimnazjum. Część XVI Wykształcenie: wyższe psycholog. Certyfikat szkolenie trenerskie i doświadczenie polegające na co najmniej 2 latach pracy w gimnazjum oraz prowadzeniu co najmniej 5 szkoleń z zakresu motywowania, coachingu. Część XVII Wykształcenie: wyższe i doświadczenie polegające na co najmniej 2 lata pracy w szkole zawodowej jako nauczyciel przedmiotów zawodowych oraz doświadczeniu w pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych z uwagi na upośledzenie w stopniu lekkim. Wiedza dotycząca nowej podstawy programowej. Część XVIII dla szkolenia: wykształcenie wyższe psycholog i co najmniej 3 lata doświadczenia w pracy z trudną młodzieżą w instytucjach edukacyjnych lub pomocy społecznej. dla konsultacji: Wykształcenie wyższe pedagogiczne i doświadczenie: czynny egzaminator egzaminów maturalnych lub przedmiotów zawodowych. Część XIX Wykształcenie: wyższe - psycholog i co najmniej 3 lata doświadczenia w pracy z trudną młodzieżą w instytucjach edukacyjnych lub pomocy społecznej. Część XX Wykształcenie: wyższe - psycholog lub pedagog i co najmniej 2 lata pracy w szkole ponadgimnazjalnej oraz doświadczenie w zastosowaniu omawianych metod i technik motywujących. Część XXI Wykształcenie: wyższe - psycholog lub pedagog i co najmniej 2 lata pracy w szkole ponadgimnazjalnej z wykorzystaniem metod i technikach motywujących. Część XXII Wykształcenie: wyższe - psycholog i doświadczenie: wyrażające się w przeprowadzeniu co najmniej 5 szkoleń dla Rad Pedagogicznych oraz doświadczeniu w pracy z dziećmi, młodzieżą. Część XXIII Wykształcenie: wyższe i doświadczenie polegające na przeprowadzeniu co najmniej 5 szkoleń z zakresu fundrisingu lub PR dla szkół lub organizacji pozarządowych. Część XXIV Wykształcenie: wyższe - psycholog i doświadczenie polegające na przeprowadzeniu co najmniej 5 szkoleń dla Rad Pedagogicznych oraz doświadczeniu w pracy z dziećmi, młodzieżą. Część XXV Wykształcenie: wyższe, certyfikat trenerski z zakresu umiejętności komunikacyjnych i budowania i zarządzania zespołem i doświadczenie polegające na co najmniej 5 przeprowadzonych szkoleniach Rad Pedagogicznych z zakresu Efektywna organizacja pracy zespołów nauczycielskich


III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY


III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;


III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    szczegółowy program szkolenia dla każdej z wybranych części zamówienia


III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1/. Dowód dysponowania zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia w przypadku polegania na zdolnościach innych podmiotów, zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy, w szczególności pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia wraz z wykazaniem, że zobowiązanie to zostało podpisane przez osoby uprawnione (np. dokumenty rejestrowe, pełnomocnictwa) - jeżeli dotyczy. 2/. Pełnomocnictwo - do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu albo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu i zawarcia umowy, jeżeli osoba reprezentująca Wykonawcę w postępowaniu o udzielenie zamówienia nie jest wskazana, jako upoważniona do jego reprezentacji we właściwym rejestrze lub w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

SEKCJA IV: PROCEDURA


IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT


IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.


IV.3) ZMIANA UMOWY


przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:


Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje zmiany postanowień zawartej umowy w okresie jej obowiązywania. W przypadku zmiany okoliczności mających wpływ na wysokość składek (pochodnych od wynagrodzenia), które Zamawiający zobowiązany jest ponieść z tytułu zawarcia umowy z osobą fizyczną, Zamawiający dopuszcza możliwość przeliczenia i zmiany ceny brutto zawartej w umowie z danym Wykonawcą.


IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


IV.4.1)
 
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.wieliczka.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Biuro Obsługi Placówek Oświatowych Powiatu, 32-020 Wieliczka ul. Kopernika 2.


IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
30.01.2014 godzina 08:45, miejsce: Biuro Obsługi Placówek Oświatowych Powiatu, 32-020 Wieliczka ul. Kopernika 2.


IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).


IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół.


IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH


CZĘŚĆ Nr:
1
NAZWA:
Wypracowanie metod radzenia sobie z dzieckiem z problemami emocjonalnymi będącym w grupie przedszkolnej.


  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
    Nazwa placówki Samorządowe Przedszkole w Śledziejowicach, Śledziejowice 203 32-020 Wieliczka Wymagane elementy szkolenia: Program szkolenia musi zawierać zagadnienia: współczesne koncepcje wychowania i wdrażania norm w świetle psychologii rozwojowej; wykorzystanie współczesnych myśli, metod, koncepcji pedagogicznych pomagających w kształtowaniu pożądanych postaw u dzieci przedszkolnych; nowe, twórcze, niesztampowe sposoby radzenia sobie z dziećmi, które nie stosują się do zasad, nowe sposoby przyzwyczajania dzieci i zaznajamiania z zasadami, egzekwowanie zasad, wyciąganie konsekwencji, radzenie sobie z dzieckiem nie stosującym się do zasad w grupie i w obecności grupy; poznanie strategii efektywnych interwencji w sytuacjach niesubordynowanego zachowania dziecka; diagnoza własnych zasobów i ograniczeń w pracy z dzieckiem sprawiającymi trudności; radzenie sobie z własną frustracją w sytuacjach trudnych w przedszkolu; przykłady ułatwiających rozładowanie napięcia emocjonalnego u dzieci Konsultacje w zakresie: rozwinięcie i uzupełnienie treści ze szkolenia ze szczególnym uwzględnieniem następującej tematyki: przykłady dobrych praktyk; radzenie sobie z trudnościami na przykładzie konkretnych sytuacji z życia przedszkola.


  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
    80.51.00.00-2, 79.41.90.00-4.


  • 3) Czas trwania lub termin wykonania:
    Zakończenie: 31.08.2014.

  • 4) Kryteria oceny ofert:
    najniższa cena.



CZĘŚĆ Nr:
2
NAZWA:
Jak sobie radzić z prowokacyjnymi i agresywnymi zachowaniami uczniów? Metoda Konstruktywnej Konfrontacji.


  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
    Nazwa placówki: Szkoła Podstawowa im. Świętej Kingi Książnicach Książnice191, 32-420 Gdów Wymagane elementy szkolenia: Program szkolenia musi zawierać zagadnienia: - wykład interaktywny w oparciu o prezentację multimedialną, z elementami warsztatu, - analiza typowych sposobów reagowania na trudne zachowania uczniów, czynników je warunkujących oraz mechanizmów eskalacji tych zachowań, - zasady budowania pozytywnego klimatu społecznego w klasie, - prezentacja właściwego i bezpiecznego sposobu reagowania na prowokacyjne i agresywne zachowania uczniów w postaci Metody Konstruktywnej Konfrontacji - praktyczne zastosowanie, - przykłady dobrych praktyk. Konsultacje w zakresie tematyki szkolenia..


  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
    80.51.00.00-2, 79.41.90.00-4.


  • 3) Czas trwania lub termin wykonania:
    Zakończenie: 31.08.2014.

  • 4) Kryteria oceny ofert:
    najniższa cena.



CZĘŚĆ Nr:
3
NAZWA:
Metody aktywizujące w pracy nauczyciela.


  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
    Nazwa placówki: Szkoła Podstawowa im. Ojca Świętego Jana Pawła II w Niegowici, Niegowić 62 32-420 Gdów Wymagane elementy szkolenia: Program szkolenia musi zawierać zagadnienia: metody i techniki podnoszące aktywność uczniów na lekcji, motywowanie do nauki. Przy konstruowaniu programu należy zwrócić uwagę na metody problemowe np. burza mózgów, drzewo decyzyjne, a także pracę uczniów w grupie. Konsultacje w zakresie: metody pracy z uczniem zdolnym i słabym, jak rozwijać myślenie logiczno - matematyczne u dzieci.


  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
    80.51.00.00-2, 79.41.90.00-4.


  • 3) Czas trwania lub termin wykonania:
    Zakończenie: 31.08.2014.

  • 4) Kryteria oceny ofert:
    najniższa cena.



CZĘŚĆ Nr:
4
NAZWA:
Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki.


  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
    Nazwa placówki: Szkoła Podstawowa im. Zofii Stryszowskiej w Janowicach, Janowice 1, 32-020 Wieliczka Wymagane elementy szkolenia: Poznanie nowych, ciekawych metod aktywizujących uczniów - na dwóch poziomach edukacyjnych: 0 - III i IV- VI, technik uczenia się uczniów oraz praktycznych sposobów motywowania uczniów do nauki i działania. Przedstawienie - jak współpracować z rodzicami, aby motywowali dzieci do pracy i wysiłku. Szkolenie zawierać ma z elementy warsztatu pokazującego stosowanie różnych technik i metod. Konsultacje w zakresie tematyki szkolenia..


  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
    80.51.00.00-2, 79.41.90.00-4.


  • 3) Czas trwania lub termin wykonania:
    Zakończenie: 31.08.2014.

  • 4) Kryteria oceny ofert:
    najniższa cena.



CZĘŚĆ Nr:
5
NAZWA:
Warsztaty z zakresu komunikacji interpersonalnej - relacja nauczyciel - rodzic.


  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
    Nazwa placówki: Publiczna Szkoła Podstawowa i. Bł. O. Turchana w Trąbkach Trąbki 312 32-020 Wieliczka Wymagane elementy szkolenia : Program szkolenia musi zawierać zagadnienia dotyczące umiejętności prowadzenia spotkań z rodzicami: efektywna komunikacja z rodzicami, asertywność, radzenie sobie w sytuacjach stresowych Konsultacje w zakresie tematyki szkolenia..


  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
    80.51.00.00-2, 79.41.90.00-4.


  • 3) Czas trwania lub termin wykonania:
    Zakończenie: 31.08.2014.

  • 4) Kryteria oceny ofert:
    najniższa cena.



CZĘŚĆ Nr:
6
NAZWA:
Warsztaty z zakresu komunikacji interpersonalnej - relacja nauczyciel - rodzic.


  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
    Nazwa placówki: Szkoła Podstawowa im Świętej Jadwigi Królowej w Winiarach Winiary 169, 32 - 420 Gdów Wymagane elementy szkolenia: Program szkolenia musi zawierać zagadnienia dotyczące umiejętności prowadzenia spotkań z rodzicami: efektywna komunikacja z rodzicami, asertywność, radzenie sobie w sytuacjach stresowych Konsultacje w zakresie tematyki szkolenia..


  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
    80.51.00.00-2, 79.41.90.00-4.


  • 3) Czas trwania lub termin wykonania:
    Zakończenie: 31.08.2014.

  • 4) Kryteria oceny ofert:
    najniższa cena.



CZĘŚĆ Nr:
7
NAZWA:
Zastosowanie metody projektowej w szkole podstawowej na wybranym materiale.


  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
    Nazwa placówki: Szkoła Podstawowa i. Kornela Makuszyńskiego w Gorzkowie, Gorzków 168 32-020 Wieliczka Wymagane elementy szkolenia: Program szkolenia musi zawierać następujące zagadnienia: ukazanie sensu i pozytywnych aspektów pracy metodą projektową w szkole podstawowej - motywowanie; cechy dobrego projektu w szkole podstawowej; propozycje narzędzi przydatnych do pracy metodą projektu; konkretne ćwiczenia wstępne przygotowujące grupę do podziału i pracy w małych zespołach projektowych; radzenie sobie z możliwymi trudnościami; konkretne propozycje projektów dla sp - przykłady dobrych praktyk. Konsultacje w zakresie: dyskusja nad tym, jak oceniać pracę w projektach, jak włączyć ją w program nauczania; konsultacje dotyczące konkretnych projektów w sp; radzenie sobie z ewentualnymi trudnościami; ocena rezultatów projektu - uwagi praktyczne; dobre praktyki. Sugerowane konsultacje grupowe..


  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
    80.51.00.00-2, 79.41.90.00-4.


  • 3) Czas trwania lub termin wykonania:
    Zakończenie: 31.08.2014.

  • 4) Kryteria oceny ofert:
    najniższa cena.



CZĘŚĆ Nr:
8
NAZWA:
Ugruntowanie wiedzy na temat etapów rozwojowych dzieci w wieku 3-12 lat.


  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
    Nazwa placówki: Szkoła Podstawowa im. Królowej Jadwigi w Sierczy, Siercza 428 32-020 Wieliczka Wymagane elementy szkolenia: Program szkolenia musi zawierać następujące zagadnienia: aktualne wyniki badań nad motywacją; propozycje radzenia sobie z trudnymi zachowaniami u dzieci na każdym etapie rozwoju - przykłady dobrych praktyk; wybrane elementy szkoły dla wychowawców (doskonalenie kompetencji interpersonalnych, udzielanie i przyjmowanie informacji zwrotnej); rozpoznawanie potencjalnych możliwości oraz indywidualnych potrzeb ucznia; współpraca nauczycieli w ramach udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Konsultacje w zakresie: dostarczenie praktycznej, konkretnej wiedzy dotyczącej normy rozwojowej i zaburzeń u dziecka (w wieku 3-12 lat) - psychologia rozwojowa, etapy rozwojowe, rozumienie norm na poszczególnych etapach rozwojowych; propozycje radzenia sobie z trudnymi zachowaniami u dzieci na każdym etapie rozwoju (np. co działa u siedmiolatka, a u 10-latka już nie itp.). Analiza konkretnych przykładów ze szkoły..


  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
    80.51.00.00-2, 79.41.90.00-4.


  • 3) Czas trwania lub termin wykonania:
    Zakończenie: 31.08.2014.

  • 4) Kryteria oceny ofert:
    najniższa cena.



CZĘŚĆ Nr:
9
NAZWA:
Techniki uczenia się zapamiętywania oraz aktualne metody motywujące uczniów do nauki w zależności od etapu rozwoju.


  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
    Nazwa placówki: Szkoła Podstawowa im. Jadwigi Beaupre w Sygneczowie, Sygneczów 1, 32-020 Wieliczka Wymagane elementy szkolenia: Program szkolenia musi zawierać zagadnienia: psychologia rozwojowa w kontekście doboru odpowiednich metod nauczania; mnemotechnika, konkretne techniki uczenia się i zapamiętywania przydatne na różnych etapach rozwoju dziecka. Preferowana forma warsztatowa. Konsultacje w zakresie: aktualne wyniki badań nad motywacją; rozwijanie wewnętrznej motywacji i rozwijanie ciekawości poznawczej oraz podejmowanie wyzwań związanych z orientacją na osobiste cele ucznia; motywowanie ucznia w zależności od etapu rozwojowego, nauka jako proces emocjonalny; rozwijanie odpowiedzialności uczniów za własny sukces dydaktyczny; metody wzbudzania ciekawości poznawczej u uczniów; rozwijanie samodzielności i wytrwałości uczniów w obszarze zdobywania wiedzy i rozwiązywaniu problemów; gry i zabawy rozbudzające motywację - do zastosowania na każdym przedmiocie oraz dostosowane do specyfiki przedmiotów nauczanych przez uczestników; przykłady dobrych praktyk..


  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
    80.51.00.00-2, 79.41.90.00-4.


  • 3) Czas trwania lub termin wykonania:
    Zakończenie: 31.08.2014.

  • 4) Kryteria oceny ofert:
    najniższa cena.



CZĘŚĆ Nr:
10
NAZWA:
Metody motywowania uczniów do nauki w świetle współczesnych badań z psychologii rozwojowej.


  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
    Nazwa placówki: Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Śledziejowicach, Śledziejowice 203 32-020 Wieliczka Wymagane elementy szkolenia: Program szkolenia musi zawierać następujące zagadnienia: psychologia rozwojowa w kontekście doboru odpowiednich metod nauczania; pojęcie motywacji zewnętrznej i wewnętrznej w procesie motywowania uczniów do nauki - najnowsze badania; psychologiczne uwarunkowania motywowania uczniów do nauki; rozwijanie wewnętrznej motywacji i rozwijanie ciekawości poznawczej oraz podejmowanie wyzwań związanych z orientacją na osobiste cele ucznia; motywowanie ucznia w zależności od etapu rozwojowego, rozwijanie odpowiedzialności uczniów za własny sukces dydaktyczny; metody wzbudzania ciekawości poznawczej u uczniów; rozwijanie samodzielności i wytrwałości uczniów w obszarze zdobywania wiedzy i rozwiązywaniu problemów; gry i zabawy rozbudzające motywację. Konsultacje w zakresie rozwijającym i uzupełniającym treści ze szkolenia..


  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
    80.51.00.00-2, 79.41.90.00-4.


  • 3) Czas trwania lub termin wykonania:
    Zakończenie: 31.08.2014.

  • 4) Kryteria oceny ofert:
    najniższa cena.



CZĘŚĆ Nr:
11
NAZWA:
Techniki uczenia się zapamiętywania oraz aktualne metody motywujące uczniów do nauki w zależności od etapu rozwoju dziecka.


  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
    Nazwa placówki: Szkoła Podstawowa im. Świętej Kingi w Podstolicach, Podstolice 204, 32-020 Wieliczka Wymagane elementy szkolenia: Program szkolenia musi zawierać zagadnienia: aktualne wyniki badań nad motywacją; rozwijanie wewnętrznej motywacji i rozwijanie ciekawości poznawczej oraz podejmowanie wyzwań związanych z orientacją na osobiste cele ucznia; motywowanie ucznia w zależności od etapu rozwojowego, nauka jako proces emocjonalny; rozwijanie odpowiedzialności uczniów za własny sukces dydaktyczny; metody wzbudzania ciekawości poznawczej u uczniów; rozwijanie samodzielności i wytrwałości uczniów w obszarze zdobywania wiedzy i rozwiązywaniu problemów; gry i zabawy rozbudzające motywację - do zastosowania na każdym przedmiocie oraz dostosowane do specyfiki przedmiotów nauczanych przez uczestników; przykłady dobrych praktyk. Konsultacje w zakresie: psychologia rozwojowa w kontekście doboru odpowiednich metod nauczania; mnemotechnika, konkretne techniki uczenia się i zapamiętywania przydatne na różnych etapach rozwoju dziecka. Sugerowane konsultacje grupowe..


  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
    80.51.00.00-2, 79.41.90.00-4.


  • 3) Czas trwania lub termin wykonania:
    Zakończenie: 31.08.2014.

  • 4) Kryteria oceny ofert:
    najniższa cena.



CZĘŚĆ Nr:
12
NAZWA:
Techniki uczenia się zapamiętywania oraz aktualne metody motywujące uczniów do nauki w zależności od etapu rozwoju dziecka.


  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
    Nazwa placówki: Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Raciborsku, Raciborsko 71 32-020 Wieliczka Wymagane elementy szkolenia: Program szkolenia musi zawierać następujące zagadnienia: aktualne wyniki badań nad motywacją; rozwijanie wewnętrznej motywacji i rozwijanie ciekawości poznawczej oraz podejmowanie wyzwań związanych z orientacją na osobiste cele ucznia; motywowanie ucznia w zależności od etapu rozwojowego, nauka jako proces emocjonalny; rozwijanie odpowiedzialności uczniów za własny sukces dydaktyczny; metody wzbudzania ciekawości poznawczej u uczniów; rozwijanie samodzielności i wytrwałości uczniów w obszarze zdobywania wiedzy i rozwiązywaniu problemów; gry i zabawy rozbudzające motywację - do zastosowania na każdym przedmiocie oraz dostosowane do specyfiki przedmiotów nauczanych przez uczestników; przykłady dobrych praktyk. Konsultacje w zakresie: psychologia rozwojowa w kontekście doboru odpowiednich metod nauczania; mnemotechnika, konkretne techniki uczenia się i zapamiętywania przydatne na różnych etapach rozwoju dziecka. Preferowane konsultacje grupowe..


  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
    80.51.00.00-2, 79.41.90.00-4.


  • 3) Czas trwania lub termin wykonania:
    Zakończenie: 31.08.2014.

  • 4) Kryteria oceny ofert:
    najniższa cena.



CZĘŚĆ Nr:
13
NAZWA:
Jak motywować uczniów do nauki - techniki uczenia i metody aktywizujące w praktyce.


  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
    Nazwa placówki: Szkoła Podstawowa - Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki w Brzeziu, Brzezie 362, 32-014, Brzezie. Wymagane elementy szkolenia: Przegląd aktualnie stosowanych w Polsce i na świecie metod motywowania uczniów, wzmacniania ich kreatywności i aktywności własnej. Metody wzbudzania ciekawości poznawczej u uczniów; rozwijanie samodzielności i wytrwałości uczniów w obszarze zdobywania wiedzy i rozwiązywaniu problemów. Gry i zabawy rozbudzające motywację - do zastosowania na każdym przedmiocie oraz dostosowane do specyfiki przedmiotów nauczanych przez uczestników. Przykłady dobrych praktyk. Konsultacje w zakresie tematyki szkolenia.


  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
    80.51.00.00-2, 79.41.90.00-4.


  • 3) Czas trwania lub termin wykonania:
    Zakończenie: 31.08.2014.

  • 4) Kryteria oceny ofert:
    najniższa cena.



CZĘŚĆ Nr:
14
NAZWA:
Wykorzystanie metod coachingowych w motywowaniu uczniów do nauki.


  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
    Nazwa placówki: Gimnazjum - Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki w Brzeziu, Brzezie 362, 32-014 Brzezie. Wymagane elementy szkolenia: Umożliwienie uczestnikom opanowania podstaw rozmowy coachingowej, jako drogi do budowania motywacji wewnętrznej uczniów. Omówienie metod coachingowych, jako narzędzi podtrzymywania motywacji. Wykorzystanie technik coachingowych w określaniu celów krótko i długoterminowych w procesie edukacyjnym. Ćwiczenia do wykorzystania w praktyce szkolnej (np. na lekcjach wychowawczych, zajęciach dodatkowych). Konsultacje w zakresie tematyki szkolenia..


  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
    80.51.00.00-2, 79.41.90.00-4.


  • 3) Czas trwania lub termin wykonania:
    Zakończenie: 31.08.2014.

  • 4) Kryteria oceny ofert:
    najniższa cena.



CZĘŚĆ Nr:
15
NAZWA:
Pozyskiwanie rodziców do współpracy ze szkołą.


  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
    Nazwa placówki: Gimnazjum w Koźmicach Wielkich, Koźmice Wielkie 32, 32-020 Wieliczka Wymagane elementy szkolenia: Jak uaktywnić rodziców i zachęcić do współpracy ze szkołą. Wsparcie rodziców w rozwiązywaniu problemów z dziećmi. Podniesienie niezbędnych kompetencji nauczycieli w zakresie komunikacji : nauczyciel - rodzic. Prowadzenie spotkań z rodzicami. Nauczyciele oczekują w szczególności podania dobrych, sprawdzonych przykładów z innych szkół. Konsultacje w zakresie tematyki szkolenia..


  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
    80.51.00.00-2, 79.41.90.00-4.


  • 3) Czas trwania lub termin wykonania:
    Zakończenie: 31.08.2014.

  • 4) Kryteria oceny ofert:
    najniższa cena.



CZĘŚĆ Nr:
16
NAZWA:
Jak rozwijać samodzielność i wytrwałość uczniów w obszarze zdobywania wiedzy. Coaching w motywowaniu uczniów.


  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
    Nazwa placówki: Gimnazjum Węgrzce Wielkie, Węgrzce Wielkie 518, 32-002 Węgrzce Wielkie Wymagane elementy szkolenia: Program szkolenia musi zawierać następujące zagadnienia: jak wzbudzać ciekawość poznawczą uczniów, jak rozwijać samodzielność i wytrzymałość ucznia jak motywować siebie (nauczyciela) do pracy. Konsultacje w zakresie: Wykorzystanie rozmowy coachingowej w motywowaniu uczniów mających trudności w nauce oraz uczniów zdolnych (metody coachingowe, praktyczne zastosowanie w szkole, podtrzymywanie motywacji do nauki, świadome dobieranie metod coachingowych do wyznaczonych celów)..


  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
    80.51.00.00-2, 79.41.90.00-4.


  • 3) Czas trwania lub termin wykonania:
    Zakończenie: 31.08.2014.

  • 4) Kryteria oceny ofert:
    najniższa cena.



CZĘŚĆ Nr:
17
NAZWA:
Dostosowania wymagań edukacyjnych do potrzeb i możliwości uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych z uwagi na upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim.


  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
    Nazwa placówki: Zasadnicza Szkoła Zawodowa - Zespól Szkół Zawodowych im. Krakowskiego Bractwa Kurkowego w Niepołomicach Wymagane elementy szkolenia: Program szkolenia musi zawierać wyjaśnienie i omówienie pojęć: dostosowanie wymagań edukacyjnych na zajęciach z przedmiotów zawodowych np. w gastronomii, mechanice. Oraz konkretne przykłady. Konsultacje w zakresie: pomoc w sprecyzowaniu wymagań edukacyjnych do potrzeb i możliwości z uwagi na upośledzenie w stopniu lekkim..


  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
    80.51.00.00-2, 79.41.90.00-4.


  • 3) Czas trwania lub termin wykonania:
    Zakończenie: 31.08.2014.

  • 4) Kryteria oceny ofert:
    najniższa cena.



CZĘŚĆ Nr:
18
NAZWA:
Rozmowa motywująca nauczyciel - uczeń.


  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
    Nazwa placówki: Technikum - Zespół Szkół Zawodowych im. Edwarda Dembowskiego w Wieliczce Wymagane elementy szkolenia: Program szkolenia musi zawierać następujące zagadnienia: sposoby prowadzenia motywującej rozmowy z uczniem szkoły ponadgimnazjalnej (uczniem z problemami, niechętnym do nauki, oporującym). Konsultacje w zakresie: motywująca rola nowych technologii w kształceniu uczniów z podziałem na zespoły: humanistyczne, matematyczno - przyrodnicze, zawodowe..


  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
    80.51.00.00-2, 79.41.90.00-4.


  • 3) Czas trwania lub termin wykonania:
    Zakończenie: 31.08.2014.

  • 4) Kryteria oceny ofert:
    najniższa cena.



CZĘŚĆ Nr:
19
NAZWA:
Jak podnieść frekwencję uczniów w szkole?.


  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
    Nazwa placówki: Zasadnicza Szkoła Zawodowa - Zespół Szkół Zawodowych im. Edwarda Dembowskiego w Wieliczce Wymagane elementy szkolenia: Program szkolenia musi zawierać następujące zagadnienia: jak zachęcić ucznia do chodzenia do szkoły, chodzi o ucznia trudnego (często z rodzin patologicznych, o obniżonych możliwościach intelektualnych, zazwyczaj są to uczniowie klas wielozawodowych) oraz konkretne przykłady, ćwiczenia. Konsultacje w zakresie: sposoby motywowania ucznia trudnego (konkretne ćwiczenia), integracja zespołu klasowego ( konkretne ćwiczenia), kształtowanie właściwych relacji miedzy uczniami, kształtowanie postaw asertywnych ( konkretne ćwiczenia). Grupa docelowa konsultacji nauczyciele pracujący z trudnym uczniem szkoły zawodowej..


  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
    80.51.00.00-2, 79.41.90.00-4.


  • 3) Czas trwania lub termin wykonania:
    Zakończenie: 31.08.2014.

  • 4) Kryteria oceny ofert:
    najniższa cena.



CZĘŚĆ Nr:
20
NAZWA:
Jak wspierać ucznia zdolnego w sferze emocjonalno - poznawczej.


  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
    Nazwa placówki: Liceum Ogólnokształcące - Zespół Szkół im. Ojca Świętego Jana Pawła II w Niepołomicach Plac Kazimierza Wielkiego 1, 32-005 Niepołomice Wymagane elementy szkolenia: Program szkolenia musi zawierać następujące zagadnienia: przełamanie przez ucznia bariery nieśmiałości, strachu przed publicznym prezentowaniem swoich możliwości, strachu przed wyróżnianiem się na forum. Innowacyjne metody pracy z uczniem zdolnym w szkole ponadgimnazjalnej (poza metodami aktywizującymi) kształtującymi umiejętność argumentacji czy prezentowania własnych poglądów. Szkolenie powinno być prowadzone w formie aktywnej - warsztat. Konsultacje w zakresie: metody pracy z uczniem zdolnym w małych zespołach podzielonych ze względu na nauczany przedmiot : - humanistyczny, -matematyczno- przyrodniczy -języków obcych - wychowawców.


  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
    80.51.00.00-2, 79.41.90.00-4.


  • 3) Czas trwania lub termin wykonania:
    Zakończenie: 31.08.2014.

  • 4) Kryteria oceny ofert:
    najniższa cena.



CZĘŚĆ Nr:
21
NAZWA:
Nowocześnie uczyć, nowocześnie motywować.


  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
    Nazwa placówki: Technikum - Zespół Szkół im. Ojca Świętego Jana Pawła II w Niepołomicach Plac Kazimierza Wielkiego 1, 32-005 Niepołomice Wymagane elementy szkolenia: Program szkolenia musi zawierać następujące zagadnienia: nowoczesne i niestandardowe techniki i metody nauczania zarówno ucznia słabego jak i zdolnego (szkolenie w zakresie technik nauczania oraz metod aktywizujących z uwzględnieniem nauczanych przedmiotów ogólnokształcących i zawodowych w szkolnictwie ponadgimnazjalnym, zwłaszcza w technikum i liceum ogólnokształcącym. Konsultacje w zakresie: tematyki szkolenia realizowane w ramach 5 zespołów: a/ humanistycznego (nauczane przedmioty: j. polski, historia, wos), b/ matematycznego (nauczane przedmioty: matematyka, fizyka, chemia), c/ zawodowego (nauczane przedmioty: informatyka, ekonomia, ekonomika, marketing, rachunkowość, podstawy przedsiębiorczości, statystyka itp.), d/ języków obcych (nauczane przedmioty: j. angielski, j. niemiecki, j. francuski, j. włoski), e/ pozostali członkowie zespołu (nauczane przedmioty: geografia, przyroda, biologia, przysposobienie obronne, wychowanie fizyczne)..


  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
    80.51.00.00-2, 79.41.90.00-4.


  • 3) Czas trwania lub termin wykonania:
    Zakończenie: 31.08.2014.

  • 4) Kryteria oceny ofert:
    najniższa cena.



CZĘŚĆ Nr:
22
NAZWA:
Współczesny nastolatek - uczeń szkoły ponadgimnazjalnej.


  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
    Nazwa placówki: Liceum Ogólnokształcące - Zespół Szkół w Gdowie Gdów 405, 32-420 Gdów. Wymagane elementy szkolenia: Program szkolenia musi zawierać następujące zagadnienia: sylwetka nastolatka, ucznia współczesnej szkoły ponadgimnazjalnej (język, system wartości, zainteresowania, moda) komunikacja ze współczesnym nastolatkiem. Role nastolatka w grupie. Konsultacje w zakresie: współpraca z rodzicami w kontekście współodpowiedzialności za kształtowanie postaw uczniów. Kształtowanie, rozwijanie umiejętności komunikacji interpersonalnej.


  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
    80.51.00.00-2, 79.41.90.00-4.


  • 3) Czas trwania lub termin wykonania:
    Zakończenie: 31.08.2014.

  • 4) Kryteria oceny ofert:
    najniższa cena.



CZĘŚĆ Nr:
23
NAZWA:
Sposoby nawiązywania kontaktów ze środowiskiem lokalnym.


  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
    Nazwa placówki: Technikum - Zespół Szkół w Gdowie Gdów 405, 32-420 Gdów. Wymagane elementy szkolenia: Program szkolenia musi zawierać następujące zagadnienia: pozyskiwanie potencjalnych partnerów do współpracy ze szkołą, komunikacja interpersonalna, pozyskiwanie środków finansowych dla szkoły. Konsultacje w zakresie: organizacja imprez w środowisku lokalnym. Promocja szkoły w środowisku lokalnym..


  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
    80.51.00.00-2, 79.41.90.00-4.


  • 3) Czas trwania lub termin wykonania:
    Zakończenie: 31.08.2014.

  • 4) Kryteria oceny ofert:
    najniższa cena.



CZĘŚĆ Nr:
24
NAZWA:
Agresja w szkole - metody przeciwdziałania.


  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
    Nazwa placówki: Zasadnicza Szkoła Zawodowa - Zespół Szkół w Gdowie, Gdów 405, 32-420 Gdów. Wymagane elementy szkolenia: Program szkolenia musi zawierać treści dotyczące form agresji, metod przeciwdziałania agresji, sposobu zachowania nauczyciela w sytuacjach trudnych. Konsultacje w zakresie: metody rozpoznawania potrzeb wychowawczych uczniów, zasady planowania i monitorowania oddziaływań wychowawczych. Zagrożenia wewnątrz i zewnątrzszkolne (uzależnienia, przemoc, grupy nieformalne..


  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
    80.51.00.00-2, 79.41.90.00-4.


  • 3) Czas trwania lub termin wykonania:
    Zakończenie: 31.08.2014.

  • 4) Kryteria oceny ofert:
    najniższa cena.



CZĘŚĆ Nr:
25
NAZWA:
Efektywna organizacja pracy zespołów nauczycielskich.


  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
    Nazwa placówki: Liceum Ogólnokształcące im. Jana Matejki w Wieliczce, ul. Piłsudskiego 18 32-020 Wieliczka Wymagane elementy szkolenia: Tworzenie zespołu, określanie ról jego członków, podział zadań, ew. praca zespołu metodą projektów. Kształtowanie pozytywnych i bezpiecznych relacji wśród pracowników. Organizacja i monitorowanie pracy zespołu. Doskonalenie kompetencji interpersonalnych poprawiających efektywność pracy zespołowej. Konsultacje w zakresie tematyki szkolenia..


  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
    80.51.00.00-2, 79.41.90.00-4.


  • 3) Czas trwania lub termin wykonania:
    Zakończenie: 31.08.2014.

  • 4) Kryteria oceny ofert:
    najniższa cena.



Wieliczka: Świadczenie usług szkoleniowych i konsultacyjnych w roku 2014 w ramach projektu Centrum Rozwoju Edukacji w Powiecie Wielickim


Numer ogłoszenia: 57898 - 2014; data zamieszczenia: 19.02.2014

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 25378 - 2014r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Biuro Obsługi Placówek Oświatowych Powiatu, ul. Kopernika 2, 32-020 Wieliczka, woj. małopolskie, tel. 12 284 89 48, faks 12 284 89 44.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: jednostka organizacyjna powiatu wielickiego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług szkoleniowych i konsultacyjnych w roku 2014 w ramach projektu Centrum Rozwoju Edukacji w Powiecie Wielickim.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
1/. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług szkoleniowych i konsultacyjnych w roku 2014 w ramach projektu Centrum Rozwoju Edukacji w Powiecie Wielickim, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. 2/. Każda usługa składa się z: 1) opracowania materiałów dydaktycznych (szkoleniowych) dla szkolenia, 2) przeprowadzenia szkolenia dla członków Rady Pedagogicznej placówki oświatowej objętej projektem w wymiarze 4 godzin, 3) ustalenia z członkami Rady Pedagogicznej placówki oświatowej objętej projektem przy jednoczesnej akceptacji Szkolnego Organizatora Rozwoju Edukacji terminów realizacji konsultacji, 4) realizacji konsultacji dla członków Rady Pedagogicznej placówki oświatowej objętej projektem w wymiarze 5 godzin. 3/. Odbiorca usługi: Usługa przeznaczona jest dla Beneficjentów Ostatecznych projektu - członków rad pedagogicznych oraz uczestników sieci współpracy. 4/. Miejsce realizacji usług: teren powiatu wielickiego.. Usługa będzie realizowana w szkołach i przedszkolach biorących udział w projekcie, zlokalizowanych na terenie Powiatu Wielickiego. 5/. Liczba usług: 25 6/. Przewidywana ilość osób uczestnicząca w szkoleniu: średnio 20 osób 7/. Czas realizacji: usługi będą realizowane sukcesywnie od dnia podpisania umowy do dnia 31 sierpnia 2014 roku. Ze względu na przyjęty harmonogram wsparcia w poszczególnych szkołach. Większość usług zostanie zrealizowana w miesiącu lutym i marcu 2014 roku. 8/. Spotkania będą realizowane w dni powszednie w godzinach wolnych od nauki szkolnej (popołudnia i wieczory) oraz w soboty. Zamawiający nie przewiduje realizacji więcej niż 3 usług w danym dniu 9/. Obowiązki Wykonawcy: 1). opracowanie i przekazanie najpóźniej 3 dni przed datą realizacji szkolenia Szkolnemu Organizatorowi Rozwoju Edukacji materiałów dydaktycznych (szkoleniowych), które zostaną użyte w czasie realizacji szkolenia, 2). realizacja kursu przez wykwalifikowane osoby, posiadające doświadczenie w prowadzeniu kursów z tematu objętego przedmiotową umową, 3) po zakończeniu kursu wypełnienie z uczestnikami ankiety ewaluacyjnej, przygotowanej zgodnie z załącznikiem do umowy, dotyczącej danego rodzaju kursu, 4) prowadzenie karty konsultacji według wzoru stanowiącego załącznik do umowy i przedstawienie jej w oryginale Zamawiającemu po zakończeniu realizacji usługi. 10/.Przedmiot zamówienia będzie realizowany w 25 częściach.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.51.00.00-2, 79.41.90.00-4.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    tak, projekt/program: Program Operacyjny Kapitał Ludzki Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


Część NR:
4   


Nazwa:
Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki.


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
18.02.2014.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Krakowski Instytut Rozwoju Edukacji, {Dane ukryte}, 30-552 Kraków, kraj/woj. małopolskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 1100,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    740,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    740,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    740,00


  • Waluta:
    PLN.


Część NR:
5   


Nazwa:
Warsztaty z zakresu komunikacji interpersonalnej - relacja nauczyciel - rodzic


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
18.02.2014.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
2.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
1.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Krakowski Instytut Rozwoju Edukacji, {Dane ukryte}, 30-552 Kraków, kraj/woj. małopolskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 1100,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    740,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    740,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    1200,00


  • Waluta:
    PLN.


Część NR:
6   


Nazwa:
Warsztaty z zakresu komunikacji interpersonalnej - relacja nauczyciel - rodzic.


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
18.02.2014.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
2.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
1.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Krakowski Instytut Rozwoju Edukacji, {Dane ukryte}, 30-552 Kraków, kraj/woj. małopolskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 1100,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    740,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    740,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    1200,00


  • Waluta:
    PLN.


Część NR:
9   


Nazwa:
Techniki uczenia się zapamiętywania oraz aktualne metody motywujące uczniów do nauki w zależności od etapu rozwoju


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
18.02.2014.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
2.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
1.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Sylwia Pawlak Fiolka Endorfin, {Dane ukryte}, 02-106 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 1100,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    990,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    740,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    990,00


  • Waluta:
    PLN.


Część NR:
10   


Nazwa:
Metody motywowania uczniów do nauki w świetle współczesnych badań z psychologii rozwojowej


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
18.02.2014.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
2.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
1.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Sylwia Pawlak Fiolka Endorfin, {Dane ukryte}, 02-106 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 1100,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    990,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    740,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    990,00


  • Waluta:
    PLN.


Część NR:
11   


Nazwa:
Techniki uczenia się zapamiętywania oraz aktualne metody motywujące uczniów do nauki w zależności od etapu rozwoju dziecka


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
18.02.2014.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
2.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
1.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Sylwia Pawlak Fiolka Endorfin, {Dane ukryte}, 02-106 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 1100,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    990,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    740,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    990,00


  • Waluta:
    PLN.


Część NR:
12   


Nazwa:
Techniki uczenia się zapamiętywania oraz aktualne metody motywujące uczniów do nauki w zależności od etapu rozwoju dziecka


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
18.02.2014.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
2.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
1.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Sylwia Pawlak Fiolka Endorfin, {Dane ukryte}, 02-106 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 1100,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    990,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    740,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    990,00


  • Waluta:
    PLN.


Część NR:
14   


Nazwa:
Wykorzystanie metod coachingowych w motywowaniu uczniów do nauki.


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
18.02.2014.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
2.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Krakowski Instytut Rozwoju Edukacji, {Dane ukryte}, 30-552 Kraków, kraj/woj. małopolskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 1100,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    740,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    740,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    1100,00


  • Waluta:
    PLN.


Część NR:
15   


Nazwa:
Pozyskiwanie rodziców do współpracy ze szkołą


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
18.02.2014.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Krakowski Instytut Rozwoju Edukacji, {Dane ukryte}, 30-552 Kraków, kraj/woj. małopolskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 1100,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    740,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    740,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    740,00


  • Waluta:
    PLN.


Część NR:
16   


Nazwa:
Jak rozwijać samodzielność i wytrwałość uczniów w obszarze zdobywania wiedzy. Coaching w motywowaniu uczniów


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
18.02.2014.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Krakowski Instytut Rozwoju Edukacji, {Dane ukryte}, 30-552 Kraków, kraj/woj. małopolskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 1100,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    740,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    740,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    740,00


  • Waluta:
    PLN.


Część NR:
17   


Nazwa:
Dostosowania wymagań edukacyjnych do potrzeb i możliwości uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych z uwagi na upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim.


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
18.02.2014.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Krakowski Instytut Rozwoju Edukacji, {Dane ukryte}, 30-552 Kraków, kraj/woj. małopolskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 1100,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    740,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    740,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    740,00


  • Waluta:
    PLN.


Część NR:
20   


Nazwa:
Jak wspierać ucznia zdolnego w sferze emocjonalno - poznawczej


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
18.02.2014.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Krakowski Instytut Rozwoju Edukacji, {Dane ukryte}, 30-552 Kraków, kraj/woj. małopolskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 1100,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    740,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    740,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    740,00


  • Waluta:
    PLN.

Adres: ul. Kopernika 2, 32-020 Wieliczka
woj. małopolskie
Dane kontaktowe: email: bopop@powiatwielicki.pl
tel: 12 284 89 48
fax: 12 284 89 44
Termin składania wniosków lub ofert:
2014-01-29
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 2537820140
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2014-01-21
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [PN]: Przetarg nieograniczony
Czas na realizację: 213 dni
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: TAK
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 25
Kryterium ceny: 0%
WWW ogłoszenia: www.wieliczka.pl
Informacja dostępna pod: Biuro Obsługi Placówek Oświatowych Powiatu, 32-020 Wieliczka ul. Kopernika 2
Okres związania ofertą: 30 dni
Kody CPV
79419000-4 Usługi konsultacyjne w zakresie ewaluacji
80510000-2 Usługi szkolenia specjalistycznego
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki. Krakowski Instytut Rozwoju Edukacji
Kraków
2014-02-19 740,00
Warsztaty z zakresu komunikacji interpersonalnej - relacja nauczyciel - rodzic Krakowski Instytut Rozwoju Edukacji
Kraków
2014-02-19 740,00
Warsztaty z zakresu komunikacji interpersonalnej - relacja nauczyciel - rodzic. Krakowski Instytut Rozwoju Edukacji
Kraków
2014-02-19 740,00
Techniki uczenia się zapamiętywania oraz aktualne metody motywujące uczniów do nauki w zależności od etapu rozwoju Sylwia Pawlak Fiolka Endorfin
Warszawa
2014-02-19 990,00
Metody motywowania uczniów do nauki w świetle współczesnych badań z psychologii rozwojowej Sylwia Pawlak Fiolka Endorfin
Warszawa
2014-02-19 990,00
Techniki uczenia się zapamiętywania oraz aktualne metody motywujące uczniów do nauki w zależności od etapu rozwoju dziecka Sylwia Pawlak Fiolka Endorfin
Warszawa
2014-02-19 990,00
Techniki uczenia się zapamiętywania oraz aktualne metody motywujące uczniów do nauki w zależności od etapu rozwoju dziecka Sylwia Pawlak Fiolka Endorfin
Warszawa
2014-02-19 990,00
Wykorzystanie metod coachingowych w motywowaniu uczniów do nauki. Krakowski Instytut Rozwoju Edukacji
Kraków
2014-02-19 740,00
Pozyskiwanie rodziców do współpracy ze szkołą Krakowski Instytut Rozwoju Edukacji
Kraków
2014-02-19 740,00
Jak rozwijać samodzielność i wytrwałość uczniów w obszarze zdobywania wiedzy. Coaching w motywowaniu uczniów Krakowski Instytut Rozwoju Edukacji
Kraków
2014-02-19 740,00
Dostosowania wymagań edukacyjnych do potrzeb i możliwości uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych z uwagi na upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim. Krakowski Instytut Rozwoju Edukacji
Kraków
2014-02-19 740,00
Jak wspierać ucznia zdolnego w sferze emocjonalno - poznawczej Krakowski Instytut Rozwoju Edukacji
Kraków
2014-02-19 740,00