Wynik przetargu
Zamówienie dodatkowe do zamówienia pn.: Budowa obwodnicy miasta Wielunia w ciągu drogi krajowej nr 8, polegające na wykonaniu: 1) dodatkowych wymian gruntów słabonośnych w ciągu obwodnicy miasta Wielunia, 2) przebudowy niezinwentaryzowanych sieci
Adres: | Irysowa 2, 91-857 Łódź, woj. łódzkie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: przetargi_lodz@gddkia.gov.pl tel: 42 233 96 06 fax: 42 233 96 08; 233 96 75 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 1681220160 | Data Udzielenia: | 2016-01-25 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | roboty budowlane | Tryb postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Kody CPV
45111000-8 | Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne | |
45111200-0 | Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne | |
45112000-5 | Roboty w zakresie usuwania gleby | |
45200000-9 | Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej | |
45232130-2 | Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Zamówienie dodatkowe do zamówienia pn.: Budowa obwodnicy miasta Wielunia w ciągu drogi krajowej nr 8, polegające na wykonaniu: 1) dodatkowych wymian gruntów słabonośnych w ciągu obwodnicy miasta Wielunia, 2) przebudowy niezinwentaryzowanych sieci | STRABAG Sp. z o.o. Lider Pruszków | 319 800,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2016-01-25 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 451110008 451112000 451120005 452000009 452321302 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 2 Kwota oferty w PLN: 639 600,00 zł Minimalna złożona oferta: 639 600,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 639 600,00 zł Maksymalna złożona oferta: 639 600,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Łódź: Zamówienie dodatkowe do zamówienia pn.: Budowa obwodnicy miasta Wielunia w ciągu drogi krajowej nr 8, polegające na wykonaniu: 1) dodatkowych wymian gruntów słabonośnych w ciągu obwodnicy miasta Wielunia, 2) przebudowy niezinwentaryzowanych sieci drenarskich w km od 240+000 do 242+300 oraz od 247+200 do 249+500
Numer ogłoszenia: 16812 - 2016; data zamieszczenia: 25.01.2016
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Łodzi, ul. Irysowa 2, 91-857 Łódź, woj. łódzkie, tel. 42 233 96 06, faks 42 233 96 08; 233 96 75.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa centralna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zamówienie dodatkowe do zamówienia pn.: Budowa obwodnicy miasta Wielunia w ciągu drogi krajowej nr 8, polegające na wykonaniu: 1) dodatkowych wymian gruntów słabonośnych w ciągu obwodnicy miasta Wielunia, 2) przebudowy niezinwentaryzowanych sieci drenarskich w km od 240+000 do 242+300 oraz od 247+200 do 249+500.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Zamówienie dodatkowe do zamówienia pn.: Budowa obwodnicy miasta Wielunia w ciągu drogi krajowej nr 8, polegające na wykonaniu: 1) dodatkowych wymian gruntów słabonośnych w ciągu obwodnicy miasta Wielunia, 2) przebudowy niezinwentaryzowanych sieci drenarskich w km od 240+000 do 242+300 oraz od 247+200 do 249+500.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.11.10.00-8, 45.11.12.00-0, 45.11.20.00-5, 45.20.00.00-9, 45.23.21.30-2.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
22.01.2016.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- STRABAG Sp. z o.o. Lider, ul. Parzniewska 10, 05-800 Pruszków, kraj/woj. mazowieckie.
- STRABAG INFRASTRUKTURA POŁUDNIE Sp. z o.o.,, ul. Lipowa 5A, 52-200 Wrocław, kraj/woj. dolnośląskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 5461088,47 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
639600,00
Oferta z najniższą ceną:
639600,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
639600,00
Waluta:
PLN .
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Podczas realizacji robót związanych z budową obwodnicy miasta Wielunia w ciągu drogi krajowej nr 8, po odhumusowaniu pasa drogowego, na odcinkach w których projekt nie zakładał wymiany gruntów okazało się, że w podłożu zalegają grunty nienośne. Wykonawca postępując zgodnie z zapisami STWiORB D.02.01.01 -wykonanie wykopów, przeprowadził dodatkowe sondowania i odwierty. Grunty których dotyczą w/w Roboty zostały przebadane pod kątem zawartości części organicznych jak również zostały wykonane badania nośności płytą VSS. Wykonane badania zawartości części organicznych oscylowały w przedziale 2,3 - 8,88 % a głębokość zalegania gruntów nienośnych wynosiła od 0,5 do 3,5 m. Uzyskane wyniki były znacznie poniżej minimalnych parametrów nośności wymaganej projektem. W konsekwencji przeprowadzone badania wykazały zaleganie gruntów podlegających bezwzględnej wymianie w ilości (ok. 70 000 m3) nie przewidzianej projektem. Wyniki badań zostały skierowane do nadzoru autorskiego w formie zapytań technicznych. Nadzór potwierdził konieczność dokonania wymiany gruntu w lokalizacjach których projekt nie przewidywał (np. ZT D/08). W związku z zaistniałą sytuacją Zamawiający wraz z Inżynierem Kontraktu dokonał ponownej analizy dokumentacji projektowej w zakresie założeń geologicznych. W wyniku, której potwierdzono, iż lokalizacje oraz ilości wymian przewidziane w Projekcie Budowlanym zostały określone na podstawie badań, przeprowadzonych zgodnie z projektem badań geologicznych zatwierdzonym decyzją Ministra Środowiska znak: DGkdgi-4790-18/1089/1656/07/AS z dnia 26.02.2007r. w ramach których zostało wykonane: 373 otworów wiertniczych o łącznej długości wierceń: 1 761,8 m (głębokość wierceń: od: 3,0 m do: 25,0 m) 346 szt. sondowań dynamicznych o łącznej długości 1 345,0 m Dokumentacja geologiczno-inżynierska dla przedmiotowej inwestycji opracowywana została w określonym standardzie dokładności wynikającym z Instrukcji badań podłoża gruntowego budowli drogowych i mostowych opracowanej zgodnie z przepisami prawa: -Prawo budowlane. Ustawa z dnia 7.07.1994 r. Dziennik Ustaw nr 89, poz. 414, ze zmianami z 22.08.97. Dziennik Ustaw Nr 111, poz. 726 -Prawo geologiczne i górnicze. Ustawa z dnia 4.02.1994 r. Dziennik Ustaw Nr 27, poz. 96 -Rozporządzenie MOŚZNiL z dn. 18.08.1994 r. w sprawie projektu prac geologicznych. Dziennik Ustaw Nr 91, poz. 426 -Rozporządzenie MOŚZNiL z dn. 23.08.1994 r. w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinna odpowiadać dokumentacja hydrogeologiczna i geologiczno-inżynierska. Dziennik Ustaw Nr 93, poz. 444 -Rozporządzenie Urzędu Rady Ministrów z dn. 26.08.1994 r. w sprawie właściwości organów państwowej administracji geologicznej i państwowego nadzoru górniczego. Dziennik Ustaw nr 92, poz. 433 -Rozporządzenie MOŚZNiL z 26.08.1994 r. w sprawie kwalifikacji do wykonywania, dozo- rowania i kierowania pracami geologicznymi. Dziennik Ustaw Nr 70 poz.354, ze zmianami z 7.06.1995 r. -Rozporządzenie MOŚZNiL z 13.05.1995 w sprawie określania rodzajów inwestycji szkodliwych dla środowiska i zdrowia ludzi oraz ocen oddziaływania na środowisko. Dziennik Ustaw Nr 52, poz. 284 -Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (w opracowaniu - po wydaniu rozporządzenia wytyczne WPD będą stanowić materiał pomocniczy do projektowania) -Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty mostowe i ich usytuowanie (w opracowaniu), oraz Normami: -PN-86/B-02480 Grunty budowlane. Określenia, symbole, podział i opis gruntów, -PN-83/B-02482 Fundamenty budowlane. Nośność pali i fundamentów palowych, -PN-81/B-03020 Grunty budowlane. Posadowienie budowli. Obliczenia statyczne projektowanie, -PN-87/S-02201 Drogi samochodowe. Nawierzchnie drogowe. Podział, nazwy i określenia. Uwzględniając powyższe należy stwierdzić, że lokalizacje oraz ilość wymian gruntu określona w dokumentacji załączonej do zamówienia podstawowego została określona prawidłowo zgodnie z obowiązującą metodą badania podłoża. Na etapie realizacji inwestycji Wykonawca robót budowlanych zobowiązany zapisami STWiORB wykonał szczegółowe badania gruntów pomiędzy odwiertami wykonywanymi dla potrzeb Dokumentacji geologicznej, a więc w miejscach gdzie w Projekcie występują jedynie dane przybliżone. Uszczegółowione wyniki badań wykazały bardzo dużą zmienność zalegania warstw gruntów organicznych. Skala napotkanych na Placu Budowy przeszkód związanych z brakiem nośności podłoża była niemożliwa do przewidzenia z uwagi na ich podpowierzchniowy charakter. Wobec sytuacji opisanej powyżej zakres/ilość robót związany z dodatkową wymiana gruntów nienośnych pomimo dochowanej należytej staranności na etapie rozpoznania podłoża niezbędnego do opracowywania dokumentacji projektowej stał się nie możliwy do przewidzenia na etapie udzielenia zamówienia podstawowego. W trakcie prowadzenie prac ziemnych związanych z budową Obwodnicy miasta Wielunia w ciągu drogi krajowej DK-8 na odcinku od km240+000 do km 242+300 oraz od km 247+200 do km 249+500, natrafiono na liczne niezinwentaryzowane na mapie zasadniczej urządzenia drenarskie. Zatwierdzony w dniu 30.06.2010r. pismem znak: IA.II.7111-Ip-14.144.MN/10 Projekt Budowlany dla przedmiotowej inwestycji nie przewidywał na wskazanym odcinku przebudowy urządzeń melioracyjnych. Ilość odkrytych urządzeń wskazuje, że trasa projektowanej na tym odcinku obwodnicy przechodzi przez tereny objęte systematyczną siecią drenarską. Przeprowadzono rozpoznanie terenowe i dokonano inwentaryzacji wszystkich odkrytych urządzeń drenarskich, z których większość jak się okazało znajduje się w kolizji z projektowaną trasą drogi lub jej infrastrukturą. Wobec powyższego zaistniała bezwzględna konieczność wybudowania równolegle do budowanej obwodnicy, nowych odcinków zbieraczy i podłączenie do nich wszystkich kolidujących z trasą istniejących czynnych rurociągów drenarskich z równoczesnym zapewnieniem należytego odpływu. Na etapie projektowania Obwodnicy miasta Wielunia projektant uzyskał wszelkie wymagane Prawem Budowlanym zatwierdzenia/uzgodnienia projektowanych rozwiązań w tym zatwierdzenie/uzgodnienie Wojewódzkiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych w Łodzi Terenowy Inspektorat w Wieluniu, tym samym powyższy fakt nie mógł być przewidziany na etapie prowadzenia prac projektowych. Reasumując powyższe, pomimo dochowanej przez projektanta należytej starannością podczas opracowywania dokumentacji projektowej Obwodnicy m. Wielunia, Roboty opisane w pkt. 1-2 nie były umieszczone w opisie przedmiotu zamówienia i tym samym nie zostały objęte zamówieniem podstawowym, natomiast ich wykonanie stało się konieczne wskutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia. Wykonanie ww. robót warunkuje zrealizowanie zamówienia podstawowego z uwagi na: 1) brak możliwości realizacji robót związanych z budową kolejnych warstw konstrukcyjnych nasypów drogowych, 2) realne zagrożenie podtopieniami nie tylko znacznych odcinków nasypu drogowego, rowów przydrożnych, terenu budowy, ale również przyległych gruntów i pól uprawnych znajdujących się na znacznym obszarze (ok. 30 - 35 ha). Spełnione są, zatem, przesłanki stosowania przywołanego na wstępie artykułu, gdyż: I. Zgodnie z art. 67 ust.1 pkt. 5 lit. b) Pzp, Zamawiający może udzielić dotychczasowemu Wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych nie objętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia a wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonanie zamówienia dodatkowego. II. Zamówienie dodatkowe będzie udzielone dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych - wykonawcy zamówienia podstawowego, tj. Konsorcjum firm: STRABAG Sp. z o.o., 05-800 Pruszków ul. Parzniewska 10 - LIDER STRABAG INFRASTRUKTURA POŁUDNIE Sp. z o.o., 52-200 Wrocław, Wysoka ul. Lipowa 5 A, - PARTNER III. Zamówienie podstawowe oraz zamówienie dodatkowe dotyczą robót budowlanych w rozumieniu art. 2 pkt. 8 Pzp. IV. Roboty które mają być wykonane w ramach zamówienia dodatkowego nie są objęte zamówieniem podstawowym. Dokumentacja projektowa zamówienia podstawowego nie obejmuje wykonania zakresu robót będących przedmiotem zamówienia dodatkowego. V. Bez wykonania robót będących przedmiotem zamówienia dodatkowego nie będzie możliwe wykonanie zamówienia podstawowego, co więcej wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonanie zamówienia dodatkowego. Bez wykonania robót dodatkowych, zapewniających stabilność gruntu (wymiana gruntów słabonośnych i zapewnienie właściwego odwodnienia pasa drogowego), stanowiącego podstawę do należytego wykonania robót objętych zamówieniem podstawowym, wykonanie zamówienia podstawowego nie będzie możliwe. VI. Konieczność wykonania robót dodatkowych wynika, jak wykazano powyżej, z sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia VII. Maksymalny próg wartości zamówień dodatkowego (50%) nie zostanie przekroczony. Wartość realizowanego zamówienia podstawowego wynosi 144 618 092,49 zł netto. Wartość szacunkowa niniejszego zamówienia dodatkowego wynosi 5 461 088,47 zł PLN netto, co stanowi 3,78 % wartości realizowanego zamówienia podstawowego. Jest to pierwsze zamówienie dodatkowe, tym samym 50% próg wartości zamówień dodatkowych nie zostaje przekroczony.