Wynik przetargu
UDZIELENIE ZAMÓWIENIA BEZ OGŁOSZENIA O ZAMÓWIENIU ORAZ BEZ INFORMACJI O ZAMIARZE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej w latach 2018 -2019 roku dla oświetlenia ulicznego i pozostałych obiektów będących własnością, współwłasnością i w administrowaniu Gminy Wronki.
Adres: | ul. Ratuszowa 5, 64-510 Wronki, woj. wielkopolskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: przetargi@wronki.pl tel: 672 545 300 fax: 672 545 328 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 500013799-N-2018 | Data Udzielenia: | 2018-01-17 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Kody CPV
65310000-9 | Przesył energii elektrycznej |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej w latach 2018 -2019 roku dla oświetlenia ulicznego i pozostałych obiektów będących własnością, współwłasnością i w administrowaniu Gminy Wronki. | Enea Operator Sp. z o. o. Poznań | 1 043 800,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2018-01-17 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 65310000 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 1 043 800,00 zł Minimalna złożona oferta: 1 043 800,00 zł Ilość złożonych ofert: 0 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 1 043 800,00 zł Maksymalna złożona oferta: 1 043 800,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Rozmiar pliku: 21443 KB
Zamieszczanie ogłoszenia:
Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
I. 1) NAZWA I ADRES:
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
II.2) Rodzaj zamówienia:
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
II.5) Główny Kod CPV:
65310000-9
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Ogłoszenie nr 500013799-N-2018 z dnia 18-01-2018 r.
Gmina Wronki reprezentowana przez Burmistrza Miasta i Gminy: Świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej w latach 2018 -2019 roku dla oświetlenia ulicznego i pozostałych obiektów będących własnością, współwłasnością i w administrowaniu Gminy Wronki.
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Wronki reprezentowana przez Burmistrza Miasta i Gminy, Krajowy numer identyfikacyjny 52696600000, ul. ul. Ratuszowa 5, 64510 Wronki, woj. wielkopolskie, państwo Polska, tel. 672 545 300, e-mail przetargi@wronki.pl, faks 672 545 328.
Adres strony internetowej (url): www.wronki.pl
Adres strony internetowej (url): www.wronki.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej w latach 2018 -2019 roku dla oświetlenia ulicznego i pozostałych obiektów będących własnością, współwłasnością i w administrowaniu Gminy Wronki.
Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
ZP.271.42.2017
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
1) Przedmiotem zamówienia jest usługa dystrybucji energii elektrycznej obejmująca: a) dystrybucję energii elektrycznej, rozumianej jako transport energii elektrycznej sieciami dystrybucyjnymi w celu dostarczenia jej odbiorcom, b) utrzymywanie ciągłości i niezawodności dostaw energii elektrycznej, c) utrzymywanie parametrów jakościowych energii elektrycznej do punktów poboru szczegółowo opisanych w Załącznikach do niniejszego wniosku, d) rozliczenie dystrybucji odbywać się będzie na podstawie faktycznego zużycia energii elektrycznej, ustalonego w oparciu o odczyty wskazań układów pomiarowych, po cenie za 1 kWh zgodnie z obowiązującą taryfą. 2) Lista obiektów, których umowa dystrybucji ma dotyczyć stanowią załączniki do niniejszego wniosku. Zawierają one m.in. taryfę opłat.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV:
65310000-9
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
| |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 29/12/2017 IV.2) Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT 632560.20 Waluta PLN IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert: 0 w tym: liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 0 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0 liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0 IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: nie Nazwa wykonawcy: Enea Operator Sp. z o. o. Email wykonawcy: Adres pocztowy: ul. Strzeszyńska 58 Kod pocztowy: 60-479 Miejscowość: Poznań Kraj/woj.: wielkopolskie Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM Cena wybranej oferty/wartość umowy 1043800.00 Oferta z najniższą ceną/kosztem 1043800.00 Oferta z najwyższą ceną/kosztem 1043800.00 Waluta: PLN IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom tak Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe: |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zgodnie z art. 67 ust.1 pkt 1 lit. a ustawy Prawo Zamówień Publicznych publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1579) zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli usługi mogą być świadczone przez jednego wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej. Przedsiębiorstwo zajmujące się świadczeniem usług dystrybucji energii elektrycznej zwane dalej OSD jest właścicielem sieci. Zgodnie z art. 4. ust. 1 ustawy Prawo energetyczne ma ono obowiązek utrzymywania zdolności urządzeń, instalacji i sieci do realizacji zaopatrzenia w energię w sposób ciągły i niezawodny, przy zachowaniu obowiązujących wymagań jakościowych. Celem ustawodawcy, nakładając na OSD obowiązek udostępnienia swoich sieci każdemu podmiotowi dostarczającemu energię elektryczną na równych zasadach pozbawionych dyskryminacji, było złagodzenie istnienia monopolu naturalnego na rynku usług dystrybucyjnych energii elektrycznej. Monopol naturalny przejawia się w istnieniu odpowiedniej infrastruktury i posiadania tzw. urządzeń i instalacji kluczowych, tj.: elementów infrastruktury, których konkurenci nie mogą w sposób dowolny powielić, duplikacja ich wiąże się z niewspółmiernie wysokimi kosztami, długim okresem zwrotu, wręcz brakiem rentowności. Świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej w warunkach monopolu naturalnego zostało również potwierdzone we wspólnym stanowisku Prezesa URE i Prezesa UZP z 24 kwietnia 2008 r. w sprawie stosowania przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych w zakresie dostaw energii elektrycznej, zgodnie z którym wskazać również należy, że o ile istnieje możliwość wyboru sprzedawcy energii brak jest możliwości wyboru przedsiębiorstwa energetycznego zajmującego się świadczeniem usług dystrybucji bądź przesyłania energii elektrycznej. Przedsiębiorstwa te działają w obszarze monopolu naturalnego. Monopol ten ma charakter trwały i nieprzezwyciężalny wynikający z uprawnień właścicielskich przedsiębiorstwa dystrybucyjnego, pomimo wprowadzenia jego pewnych ograniczeń w myśl realizacji zasady TPA (dostęp stron trzecich), w celu zagwarantowania odbiorcy końcowemu swobodnego wyboru sprzedawcy energii elektrycznej jak i jego zmiany. Monopol dotyczy posiadania niezbędnej infrastruktury przesyłowej (urządzeń i sieci), wobec czego ma wybitnie techniczny charakter. W związku z powyższym zaistniały przesłanki opisane w przepisie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy Pzp dopuszczające udzielenie zamówienia Wykonawcy w trybie zamówienia z wolnej ręki. Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający nie ma możliwości wyboru przedsiębiorstwa energetycznego zajmującego się świadczeniem usług dystrybucji, w konkurencyjnym trybie zamówień publicznych, ponieważ świadczenie ww. usługi do obiektu zamawiającego możliwe jest do zrealizowania przez jednego wykonawcę będącego właścicielem lokalnej sieci energetycznej do której przyłączone są obiekty Zamawiającego, działającym w warunkach monopolu naturalnego. Obszar działania Operatora Systemu Dystrybucyjnego wynika z udzielonej danemu przedsiębiorcy koncesji na dystrybucję energii. Monopol naturalny przejawia się w istnieniu odpowiedniej infrastruktury i posiadania tzw. urządzeń i instalacji kluczowych, tj.: elementów infrastruktury, których konkurenci nie mogą w sposób dowolny powielić, a duplikacja ich wiąże się z niewspółmiernie wysokimi kosztami, długim okresem zwrotu, wręcz brakiem rentowności. Monopol ten ma charakter trwały i nieprzezwyciężalny wynikający z uprawnień właścicielskich przedsiębiorstwa dystrybucyjnego. Spełnione zostały przesłanki z art. 67 ust. 1 pkt. 1 lit. a ustawy Pzp. i w żadnej mierze, zastosowanie tego trybu, nie narusza zasad udzielania zamówień publicznych.
Zgodnie z art. 67 ust.1 pkt 1 lit. a ustawy Prawo Zamówień Publicznych publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1579) zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli usługi mogą być świadczone przez jednego wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej. Przedsiębiorstwo zajmujące się świadczeniem usług dystrybucji energii elektrycznej zwane dalej OSD jest właścicielem sieci. Zgodnie z art. 4. ust. 1 ustawy Prawo energetyczne ma ono obowiązek utrzymywania zdolności urządzeń, instalacji i sieci do realizacji zaopatrzenia w energię w sposób ciągły i niezawodny, przy zachowaniu obowiązujących wymagań jakościowych. Celem ustawodawcy, nakładając na OSD obowiązek udostępnienia swoich sieci każdemu podmiotowi dostarczającemu energię elektryczną na równych zasadach pozbawionych dyskryminacji, było złagodzenie istnienia monopolu naturalnego na rynku usług dystrybucyjnych energii elektrycznej. Monopol naturalny przejawia się w istnieniu odpowiedniej infrastruktury i posiadania tzw. urządzeń i instalacji kluczowych, tj.: elementów infrastruktury, których konkurenci nie mogą w sposób dowolny powielić, duplikacja ich wiąże się z niewspółmiernie wysokimi kosztami, długim okresem zwrotu, wręcz brakiem rentowności. Świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej w warunkach monopolu naturalnego zostało również potwierdzone we wspólnym stanowisku Prezesa URE i Prezesa UZP z 24 kwietnia 2008 r. w sprawie stosowania przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych w zakresie dostaw energii elektrycznej, zgodnie z którym wskazać również należy, że o ile istnieje możliwość wyboru sprzedawcy energii brak jest możliwości wyboru przedsiębiorstwa energetycznego zajmującego się świadczeniem usług dystrybucji bądź przesyłania energii elektrycznej. Przedsiębiorstwa te działają w obszarze monopolu naturalnego. Monopol ten ma charakter trwały i nieprzezwyciężalny wynikający z uprawnień właścicielskich przedsiębiorstwa dystrybucyjnego, pomimo wprowadzenia jego pewnych ograniczeń w myśl realizacji zasady TPA (dostęp stron trzecich), w celu zagwarantowania odbiorcy końcowemu swobodnego wyboru sprzedawcy energii elektrycznej jak i jego zmiany. Monopol dotyczy posiadania niezbędnej infrastruktury przesyłowej (urządzeń i sieci), wobec czego ma wybitnie techniczny charakter. W związku z powyższym zaistniały przesłanki opisane w przepisie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy Pzp dopuszczające udzielenie zamówienia Wykonawcy w trybie zamówienia z wolnej ręki. Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający nie ma możliwości wyboru przedsiębiorstwa energetycznego zajmującego się świadczeniem usług dystrybucji, w konkurencyjnym trybie zamówień publicznych, ponieważ świadczenie ww. usługi do obiektu zamawiającego możliwe jest do zrealizowania przez jednego wykonawcę będącego właścicielem lokalnej sieci energetycznej do której przyłączone są obiekty Zamawiającego, działającym w warunkach monopolu naturalnego. Obszar działania Operatora Systemu Dystrybucyjnego wynika z udzielonej danemu przedsiębiorcy koncesji na dystrybucję energii. Monopol naturalny przejawia się w istnieniu odpowiedniej infrastruktury i posiadania tzw. urządzeń i instalacji kluczowych, tj.: elementów infrastruktury, których konkurenci nie mogą w sposób dowolny powielić, a duplikacja ich wiąże się z niewspółmiernie wysokimi kosztami, długim okresem zwrotu, wręcz brakiem rentowności. Monopol ten ma charakter trwały i nieprzezwyciężalny wynikający z uprawnień właścicielskich przedsiębiorstwa dystrybucyjnego. Spełnione zostały przesłanki z art. 67 ust. 1 pkt. 1 lit. a ustawy Pzp. i w żadnej mierze, zastosowanie tego trybu, nie narusza zasad udzielania zamówień publicznych.