Wynik przetargu
UDZIELENIE ZAMÓWIENIA BEZ OGŁOSZENIA O ZAMÓWIENIU ORAZ BEZ INFORMACJI O ZAMIARZE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Dostawa wkładów drukujących i materiałów eksploatacyjnych do maszyn biurowych dla Śląskiego Oddziału Regionalnego ARiMR.
Zamawiający:
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa Śląski Oddział Regionalny w Częstochowie
Adres: | ul. Sobieskiego 7, 42-200 Częstochowa, woj. śląskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: slaski@arimr.gov.pl tel: 343 782 800 fax: 343 249 428 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 500118068-N-2018 | Data Udzielenia: | 2018-05-24 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Kody CPV
30124000-4 | Części i akcesoria do maszyn biurowych | |
30125100-2 | Wkłady barwiące | |
30125110-5 | Toner do drukarek laserowych/faksów | |
30125120-8 | Toner do fotokopiarek | |
30192113-6 | Wkłady drukujące |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Dostawa wkładów drukujących i materiałów eksploatacyjnych do urządzeń Lexmark | Praxis Łódź Pilecka i Petlak Spółka Jawna Łódź | 94 900,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2018-05-24 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 30124000 30125100 30125110 30125120 30192113 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 94 900,00 zł Minimalna złożona oferta: 94 900,00 zł Ilość złożonych ofert: 4 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 94 900,00 zł Maksymalna złożona oferta: 128 000,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Rozmiar pliku: 38635 KB
Zamieszczanie ogłoszenia:
Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
I. 1) NAZWA I ADRES:
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
II.2) Rodzaj zamówienia:
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
II.5) Główny Kod CPV:
30192113-6
Dodatkowe kody CPV:
30124000-4, 30125120-8, 30125110-5, 30125100-2
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Ogłoszenie nr 500118068-N-2018 z dnia 25-05-2018 r.
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa Śląski Oddział Regionalny w Częstochowie: Dostawa wkładów drukujących i materiałów eksploatacyjnych do maszyn biurowych dla Śląskiego Oddziału Regionalnego ARiMR.
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa Śląski Oddział Regionalny w Częstochowie, Krajowy numer identyfikacyjny 1061308300147, ul. ul. Sobieskiego 7, 42200 Częstochowa, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 343 782 800, e-mail slaski@arimr.gov.pl, faks 343 249 428.
Adres strony internetowej (url): www.arimr.gov.pl
Adres strony internetowej (url): www.arimr.gov.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Państwowa osoba prawna
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Dostawa wkładów drukujących i materiałów eksploatacyjnych do maszyn biurowych dla Śląskiego Oddziału Regionalnego ARiMR.
Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
BOR12.2614.1.2018
II.2) Rodzaj zamówienia:
Dostawy
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
1.Przedmiotem zamówienia jest zakup, dostawa i wniesienie do pomieszczeń wskazanych w dniu dostawy, a znajdujących się w siedzibie Zamawiającego fabrycznie nowych, nieregenerowanych wkładów drukujących i materiałów eksploatacyjnych do maszyn biurowych (zwane dalej materiałami eksploatacyjnymi) dla Śląskiego Oddziału Regionalnego ARiMR, w ilościach i parametrach technicznych określonych szczegółowo w Opisie przedmiotu zamówienia (Załączniki nr 1a i 1b do SIWZ/Umowy). Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych w zakresie zamawianego asortymentu określonego powyżej: Zadanie nr 1 – dostawa wkładów drukujących i materiałów eksploatacyjnych do urządzeń Lexmark w ilościach i parametrach technicznych określonych szczegółowo w Załączniku nr 1a do SIWZ/Umowy – Opis przedmiotu zamówienia; Zadanie nr 2 – dostawa wkładów drukujących i materiałów eksploatacyjnych do pozostałych urządzeń biurowych w ilościach i parametrach technicznych określonych szczegółowo w Załączniku nr 1b do SIWZ/Umowy – Opis przedmiotu zamówienia; 2.W ramach niniejszego zamówienia Wykonawca zobowiązany jest odebrać od Zamawiającego zużyte materiały eksploatacyjne w terminach i na warunkach określonych w Projekcie umowy – Załącznik nr 5 do SIWZ. Odbierany asortyment może się różnić od zamawianego. Ilość zużytych materiałów nie przekroczy ilości zamawianej. 3.Wkłady drukujące i materiały eksploatacyjne zostaną dostarczone na koszt i ryzyko Wykonawcy do Śląskiego Oddziału Regionalnego przy ul. Jana III Sobieskiego 7, 42-200 Częstochowa i wniesione do wskazanych w dniu dostawy przez Zamawiającego pomieszczeń. Pomieszczenia magazynowe zlokalizowane są na III piętrze. W budynku nie ma windy. 4.Wykonawca musi zagwarantować, że wszystkie wkłady drukujące i materiały eksploatacyjne (również elementy wchodzące w ich skład) będą fabrycznie nowe, bez jakichkolwiek śladów używania, oryginalnie fabrycznie zamknięte. Dodatkowo wkłady drukujące i materiały eksploatacyjne muszą być fabrycznie opakowane w sposób chroniący np. kasetę z tonerem po wyjęciu z opakowania zewnętrznego (opakowanie wewnętrzne). Każde opakowanie musi posiadać zabezpieczenie umożliwiające rozpoznanie, czy wkład drukujący lub materiał eksploatacyjny był otwierany/używany. 5.Zamawiający wymaga, aby dostarczone materiały eksploatacyjne były oryginalne, tzn. wyprodukowane przez producenta tego urządzenia, do którego dany wkład drukujący lub materiał eksploatacyjny jest przeznaczony lub, aby były to wkłady drukujące i materiały eksploatacyjne równoważne pod warunkiem, że nie posiadają gorszych parametrów od oryginalnych (wydajność, jakość wydruków). 6.Wszystkie dostarczone materiały eksploatacyjne muszą być oznakowane logiem producenta oraz symbolem materiału eksploatacyjnego umożliwiającym jednoznaczną identyfikację producenta oraz typ materiału eksploatacyjnego. Oznaczenia muszą być umieszczone na opakowaniach zewnętrznych oraz bezpośrednio na materiale eksploatacyjnym. 7.Wykonawca musi zagwarantować jakość wydruku polegającą na równomiernym zaczernieniu/barwieniu drukowanego tekstu czy grafiki, jednakowe nasycenie barw na całym wydruku, brak szarych/kolorowych smug na nośniku w miejscach nieprzeznaczonych do zadrukowania (100% bieli w miejscach, które nie są zadrukowane) ) przez cały okres użytkowania materiału eksploatacyjnego. 8.Wkłady drukujące i materiały eksploatacyjne nie mogą pochodzić z procesu regeneracji i być wtórnie użyte w przedmiotowej dostawie. 9.Ilekroć w SIWZ, w tym w opisie przedmiotu zamówienia użyte są znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, należy przyjąć, że wskazane patenty, znaki towarowe, pochodzenie określają parametry techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, co oznacza, że Zamawiający dopuszcza złożenie oferty zawierającej produkty o równoważnych parametrach technicznych, eksploatacyjnych i użytkowych. 10.Przez produkt równoważny zamawiający rozumie produkt w pełni kompatybilny ze sprzętem, do którego jest zamówiony (tj., że równoważne kasety z tonerem nie powodują ograniczeń funkcji i możliwości sprzętu oraz jakości wydruku opisanych w warunkach technicznych producenta sprzętu, pełna kompatybilność z oprogramowaniem sprzętu, informowanie o liczbie wydrukowanych stron oraz poziomie zużycia tonera itp.) o parametrach takich samych lub lepszych (wydajność i jakość wydruku) w stosunku do typu zamawianego produktu fabrycznie nowego (wytworzonego w całości), pochodzącego od producenta urządzenia, do którego jest przeznaczony. Produkt równoważny nie może być produktem regenerowanym i nie może być poddany procesowi ponownego napełniania. Materiały Eksploatacyjne równoważne nie mogą być produktami regenerowanymi i nie mogą być poddane procesowi ponownego napełniania. Wszystkie elementy wchodzące w skład materiału eksploatacyjnego muszą być fabrycznie nowe, nieregenerowane, nierefabrykowane, niewchodzące wcześniej (pierwotnie) w całości, jak również w części, w skład innych materiałów. Parametr wydajności został opisany osobno dla każdego asortymentu w Opisie przedmiotu zamówienia – Załącznik nr 1do SIWZ/Umowy. 11.W przypadku uszkodzenia urządzenia (zarówno objętego gwarancją producenta jak też w okresie pogwarancyjnym) spowodowanego zastosowaniem dostarczonych przez Wykonawcę materiałów eksploatacyjnych, (potwierdzonego ekspertyzą przedstawiciela producenta lub serwisanta urządzenia, zleconą przez Zamawiającego) Wykonawca zobowiązany będzie do pokrycia kosztu przeprowadzonej ekspertyzy oraz całkowitych kosztów naprawy tego urządzenia. 12.W przypadku zaoferowania materiału eksploatacyjnego równoważnego, na Wykonawcy spoczywa obowiązek wykazania w treści oferty, że zaoferowane materiały eksploatacyjne do urządzeń biurowych są równoważne w stosunku do produktów określonych przez Zamawiającego. Wykonawca składający ofertę na materiały równoważne zobowiązany jest wpisać w tabeli Formularza ofertowego (Załącznik nr 2 do SIWZ) nazwę, symbol, producenta oraz wydajność danego materiału równoważnego. Stosowanie materiałów eksploatacyjnych nie może powodować uszkodzeń, awarii eksploatowanego sprzętu oraz wysypywania się tonera z kasety do wnętrza urządzenia. 13.W przypadku zaoferowania przez Wykonawcę produktów równoważnych do wymaganych wskazanych w Załączniku nr 1a i b do SIWZ/Umowy, Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty raport z testów wydajności przeprowadzonych zgodnie z odpowiednią normą (wg Załącznika nr 1a i 1b do SIWZ/Umowy, gdy jest wskazana), dla pozostałych raport z testów wydajności. Załączone do oferty Raporty z testów wydajności powinny zawierać co najmniej poniższe informacje: a)Datę przeprowadzenia testu; b)Model drukarki/urządzenia, na której/-ym przeprowadzono testy; c)Ilość testowanych materiałów (toner/bęben); d)Średnia wydajność testowanych materiałów (liczona w stronach na toner/bęben); e)Informacja o stronie testowej; f)Format papieru używanego do testów; g)Dane kontaktowe do firmy, która przeprowadziła badania. 14.Wykonawca udzieli Zamawiającemu12 miesięcznej gwarancji na materiały eksploatacyjne, w ramach której zobowiąże się do wymiany wadliwych materiałów eksploatacyjnych na wolne od wad, w terminie 10 dni roboczych od daty zgłoszenia przez Zamawiającego. 15.Zamawiający wymaga aby dostarczone przez Wykonawcę materiały eksploatacyjne nie były starsze niż 12 miesięcy licząc od daty produkcji materiału eksploatacyjnego. 16.Pozostałe istotne wymagania Zamawiającego dotyczące przedmiotu zamówienia i realizacji umowy zostały zawarte w Projekcie umowy stanowiącym Załącznik nr 5 do SIWZ. Zamówienie poniżej 144 000 euro.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
tak
II.5) Główny Kod CPV:
30192113-6
Dodatkowe kody CPV:
30124000-4, 30125120-8, 30125110-5, 30125100-2
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zapytanie o cenę
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
CZĘŚĆ NR: 1 NAZWA: Dostawa wkładów drukujących i materiałów eksploatacyjnych do urządzeń Lexmark | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 22/05/2018 IV.2) Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT 84471.60 Waluta PLN IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert: 4 w tym: liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 4 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0 liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0 IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: nie Nazwa wykonawcy: Praxis Łódź Pilecka i Petlak Spółka Jawna Email wykonawcy: biuro@praxis.lodz.pl Adres pocztowy: ul. Wólczańska 66 Kod pocztowy: 90-516 Miejscowość: Łódź Kraj/woj.: łódzkie Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM Cena wybranej oferty/wartość umowy 94900.04 Oferta z najniższą ceną/kosztem 94900.04 Oferta z najwyższą ceną/kosztem 128000.45 Waluta: PLN IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe: |
CZĘŚĆ NR: 2 NAZWA: Dostawa wkładów drukujących i materiałów eksploatacyjnych do pozostałych urządzeń biurowych | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 22/05/2018 IV.2) Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT 102349.73 Waluta PLN IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert: 4 w tym: liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 4 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0 liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0 IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: nie Nazwa wykonawcy: Praxis Łódź Pilecka i Petlak Spółka Jawna Email wykonawcy: biuro@praxis.lodz.pl Adres pocztowy: ul. Wólczańska 66 Kod pocztowy: 90-516 Miejscowość: Łódź Kraj/woj.: łódzkie Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM Cena wybranej oferty/wartość umowy 96900.63 Oferta z najniższą ceną/kosztem 96900.63 Oferta z najwyższą ceną/kosztem 143822.67 Waluta: PLN IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe: |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytania o cenę na podstawie art. 69 i nast. ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zgodnie z art. 70 ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2017 roku, poz. 1579 ze zmianami) tryb zapytania o cenę może być zastosowany, kiedy łącznie zostaną spełnione trzy przesłanki: 1) Przedmiotem zamówienia jest dostawa towaru powszechnie dostępnego; 2) O ustalonych standardach jakościowych; 3) Wartość zamówienia nie przekracza kwoty określonej na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych tj. kwoty 144 000 euro dla dostaw i usług. Ustawa Prawo zamówień publicznych nie określa bliżej co należy rozumieć przez dostawy powszechnie dostępne o ustalonych standardach jakościowych. Kierując się wykładnią językową, zgodnie z definicją słownikową „powszechna dostępność” oznacza produkt o charakterze masowym, powtarzalnym, bardzo popularnym, seryjnym, pospolitym, typowym w danej branży zamówień, łatwo dostępnym na rynku lokalnym, ogólnopolskim czy europejskim, tzn. takie, które są wszędzie na rynku oferowane (rynek jest nimi nasycony, są oferowane wszędzie i ciągle), a tym samym można je nabyć od wielu podmiotów bez względu na miejscowość i czas. Dostawy powszechnie dostępne to dobra popularne zaspokajające potrzeby wszystkich kategorii odbiorców publicznych i prywatnych. „Powszechna dostępność” oznacza zatem brak indywidualizowania przedmiotu świadczenia na potrzeby poszczególnych Zamawiających. Natomiast przez „ustalone standardy jakościowe” należy rozumieć rzecz znormalizowaną, dokładnie określoną, spełniające przeciętne wymagania stawiane dla danego asortymentu (grupy towarowej), zatem powtarzalne cechy jakościowe i techniczne rzeczy nie wymagające skomplikowanego opisu (np. trwałość, funkcjonalność, wymiary itd.), nie wymagają też indywidualnego podejścia czy ustalenia ani nie podlegają też specyficznym wymaganiom i normom. Obie cechy przedmiotu zamówienia tj. powszechna dostępność oraz ustalone standardy jakościowe występować muszą równocześnie. Niewątpliwie popularyzacja tonerów oraz ich standaryzacja, jako materiałów biurowych jest oczywista. Również powyższe przesłanki spełniają pozostałe materiały eksploatacyjne do maszyn biurowych, które zamierzamy nabyć. Faktem zatem jest, że oferowanie wkładów drukujących i materiałów eksploatacyjnych do maszyn biurowych jest dostawą powszechnie dostępną, oferowaną przez liczne podmioty na rynku, co umożliwia łatwy dostęp do w/w praktycznie nieograniczonej grupie konsumentów, a co z kolei łączy się wprost z powszechną konsumpcją. Przez ustalone standardy jakościowe rozumie się przeciętne typy, wzorce, rodzaje (gatunki), wyroby odpowiadające przeciętnym wymaganiom, należy tu rozumieć zarówno standardy wynikające z przyjętych dla tych produktów norm określonych przepisami prawa przedmiotu świadczenia, jak i wymagań przyjętych jako normy w powszechnym odbiorze konsumenckim. Istotną cechą produktów lub usług zamawianych w trybie zapytania o cenę jest ich typowość, gwarantująca Zamawiającemu porównanie cen takiego samego rodzaju produktów, oferowanych przez różnych wykonawców, poprzez podanie nazwy i określenie podstawowych jego parametrów (np. mamy możliwość dokonania opisu przedmiotu zamówienia w sposób jednoznaczny i wyczerpujący oraz mało skomplikowany poprzez średnią wydajność wkładu zgodną z konkretną normą ISO). Jak zostało wyżej określone rzeczy czy usługi powszechnie dostępne to takie, które jako dobra popularne są wszędzie na rynku oferowane i wykonywane przez wszystkich Wykonawców działających w określonej branży. Wkłady drukujące i materiały eksploatacyjne można nabywać bez względu na miejscowość i czas, co dodatkowo wypełnia omawiane tu przesłanki. Przyjęcie natomiast, że w/w dobra są standardowe, oznacza, że niezależnie od faktu, kto będzie ich Wykonawcą (a jest przynajmniej pięciu wykonawców realizujących przedmiotowe dostawy), jedyną różnicą będą zaoferowane ceny (tzn. sam przedmiot zamówienia jest zestandaryzowany – identyczny, niezależny od tego, który z wykonawców go dostarcza). Artykuł 71 ust. 1 obliguje Zamawiającego przed wszczęciem postępowania do przeprowadzenia rozeznania rynku oraz zbadania go pod kątem wytypowania grupy podmiotów gospodarczych będących potencjalnie w stanie dostarczyć zamawiany produkt. Do udziału w postępowaniu i złożenia ofert należy zaprosić taką liczbę uczestników, która zagwarantuje konkurencyjność oraz wybór oferty najkorzystniejszej, ale nie mniejszą niż 5 potencjalnych Wykonawców, przy czym Zamawiający powinien umożliwić udział w postępowaniu w miarę licznej grupie podmiotów, stosownie do wyników badania rynku poprzedzającego wszczęcie postępowania w trybie zapytania o cenę. Powyższe ustalenia wskazują jednoznacznie, że dostawa wkładów drukujących i materiałów eksploatacyjnych do maszyn biurowych spełnia założenia ustawy Prawo zamówień publicznych określone w art. 70. Dodatkowo szacunkowa wartość zamówienia obejmuje kwotę poniżej tzw. progów unijnych tj. w ramach postępowania realizowanego w procedurze krajowej do kwoty 144 000 euro i została określona na poziomie 43 328,92 euro, co stanowi równowartość przeliczonej na złotówki kwoty 186 821,33 PLN. Reasumując wszystkie wskazane na początku przesłanki zastosowania trybu zapytania o cenę występujące w ustawie Prawo zamówień publicznych zostały spełnione, a więc nie ma żadnych przeciwwskazań do realizacji postępowania w tym właśnie trybie.
Zgodnie z art. 70 ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2017 roku, poz. 1579 ze zmianami) tryb zapytania o cenę może być zastosowany, kiedy łącznie zostaną spełnione trzy przesłanki: 1) Przedmiotem zamówienia jest dostawa towaru powszechnie dostępnego; 2) O ustalonych standardach jakościowych; 3) Wartość zamówienia nie przekracza kwoty określonej na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych tj. kwoty 144 000 euro dla dostaw i usług. Ustawa Prawo zamówień publicznych nie określa bliżej co należy rozumieć przez dostawy powszechnie dostępne o ustalonych standardach jakościowych. Kierując się wykładnią językową, zgodnie z definicją słownikową „powszechna dostępność” oznacza produkt o charakterze masowym, powtarzalnym, bardzo popularnym, seryjnym, pospolitym, typowym w danej branży zamówień, łatwo dostępnym na rynku lokalnym, ogólnopolskim czy europejskim, tzn. takie, które są wszędzie na rynku oferowane (rynek jest nimi nasycony, są oferowane wszędzie i ciągle), a tym samym można je nabyć od wielu podmiotów bez względu na miejscowość i czas. Dostawy powszechnie dostępne to dobra popularne zaspokajające potrzeby wszystkich kategorii odbiorców publicznych i prywatnych. „Powszechna dostępność” oznacza zatem brak indywidualizowania przedmiotu świadczenia na potrzeby poszczególnych Zamawiających. Natomiast przez „ustalone standardy jakościowe” należy rozumieć rzecz znormalizowaną, dokładnie określoną, spełniające przeciętne wymagania stawiane dla danego asortymentu (grupy towarowej), zatem powtarzalne cechy jakościowe i techniczne rzeczy nie wymagające skomplikowanego opisu (np. trwałość, funkcjonalność, wymiary itd.), nie wymagają też indywidualnego podejścia czy ustalenia ani nie podlegają też specyficznym wymaganiom i normom. Obie cechy przedmiotu zamówienia tj. powszechna dostępność oraz ustalone standardy jakościowe występować muszą równocześnie. Niewątpliwie popularyzacja tonerów oraz ich standaryzacja, jako materiałów biurowych jest oczywista. Również powyższe przesłanki spełniają pozostałe materiały eksploatacyjne do maszyn biurowych, które zamierzamy nabyć. Faktem zatem jest, że oferowanie wkładów drukujących i materiałów eksploatacyjnych do maszyn biurowych jest dostawą powszechnie dostępną, oferowaną przez liczne podmioty na rynku, co umożliwia łatwy dostęp do w/w praktycznie nieograniczonej grupie konsumentów, a co z kolei łączy się wprost z powszechną konsumpcją. Przez ustalone standardy jakościowe rozumie się przeciętne typy, wzorce, rodzaje (gatunki), wyroby odpowiadające przeciętnym wymaganiom, należy tu rozumieć zarówno standardy wynikające z przyjętych dla tych produktów norm określonych przepisami prawa przedmiotu świadczenia, jak i wymagań przyjętych jako normy w powszechnym odbiorze konsumenckim. Istotną cechą produktów lub usług zamawianych w trybie zapytania o cenę jest ich typowość, gwarantująca Zamawiającemu porównanie cen takiego samego rodzaju produktów, oferowanych przez różnych wykonawców, poprzez podanie nazwy i określenie podstawowych jego parametrów (np. mamy możliwość dokonania opisu przedmiotu zamówienia w sposób jednoznaczny i wyczerpujący oraz mało skomplikowany poprzez średnią wydajność wkładu zgodną z konkretną normą ISO). Jak zostało wyżej określone rzeczy czy usługi powszechnie dostępne to takie, które jako dobra popularne są wszędzie na rynku oferowane i wykonywane przez wszystkich Wykonawców działających w określonej branży. Wkłady drukujące i materiały eksploatacyjne można nabywać bez względu na miejscowość i czas, co dodatkowo wypełnia omawiane tu przesłanki. Przyjęcie natomiast, że w/w dobra są standardowe, oznacza, że niezależnie od faktu, kto będzie ich Wykonawcą (a jest przynajmniej pięciu wykonawców realizujących przedmiotowe dostawy), jedyną różnicą będą zaoferowane ceny (tzn. sam przedmiot zamówienia jest zestandaryzowany – identyczny, niezależny od tego, który z wykonawców go dostarcza). Artykuł 71 ust. 1 obliguje Zamawiającego przed wszczęciem postępowania do przeprowadzenia rozeznania rynku oraz zbadania go pod kątem wytypowania grupy podmiotów gospodarczych będących potencjalnie w stanie dostarczyć zamawiany produkt. Do udziału w postępowaniu i złożenia ofert należy zaprosić taką liczbę uczestników, która zagwarantuje konkurencyjność oraz wybór oferty najkorzystniejszej, ale nie mniejszą niż 5 potencjalnych Wykonawców, przy czym Zamawiający powinien umożliwić udział w postępowaniu w miarę licznej grupie podmiotów, stosownie do wyników badania rynku poprzedzającego wszczęcie postępowania w trybie zapytania o cenę. Powyższe ustalenia wskazują jednoznacznie, że dostawa wkładów drukujących i materiałów eksploatacyjnych do maszyn biurowych spełnia założenia ustawy Prawo zamówień publicznych określone w art. 70. Dodatkowo szacunkowa wartość zamówienia obejmuje kwotę poniżej tzw. progów unijnych tj. w ramach postępowania realizowanego w procedurze krajowej do kwoty 144 000 euro i została określona na poziomie 43 328,92 euro, co stanowi równowartość przeliczonej na złotówki kwoty 186 821,33 PLN. Reasumując wszystkie wskazane na początku przesłanki zastosowania trybu zapytania o cenę występujące w ustawie Prawo zamówień publicznych zostały spełnione, a więc nie ma żadnych przeciwwskazań do realizacji postępowania w tym właśnie trybie.