Świadczenie usług doradztwa podatkowego polegających na zastępstwie procesowym i doradztwie w zakresie zastępstwa procesowego w postępowaniu o zwrot nadpłaty podatku od towarów i usług poprzedzonego kompleksowym przeglądem podatkowym podatku VAT i wskazaniem obszarów możliwej optymalizacji rozliczeń podatku VAT miasta Gliwice
Opis przedmiotu przetargu: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług doradztwa podatkowego polegających na zastępstwie procesowym i doradztwie w zakresie zastępstwa procesowego w postępowaniu o zwrot nadpłaty podatku od towarów i usług poprzedzonego kompleksowym przeglądem podatkowym podatku VAT i wskazaniem obszarów możliwej optymalizacji rozliczeń podatku VAT Miasta Gliwice. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: I. Pierwszy etap - faza diagnostyczna: Kompleksowy przegląd podatkowy podatku VAT Zamawiającego i określenie obszarów możliwej optymalizacji. Zakres usługi: 1. Kompleksowy przegląd podatkowy za lata od 01-01-2008 do miesiąca za który złożono ostatnią deklarację podatkową włącznie (do dnia podpisania umowy). 2. Przegląd będzie obejmował badanie rozliczeń podatkowych przynajmniej u następujących podmiotów: - Miasto Gliwice, - Urząd Miejski w Gliwicach, - Miejski Zarząd Usług Komunalnych, - Zakład Gospodarki Mieszkaniowej, - Zarząd Dróg Miejskich, - TUR Gliwice za okres od 01.01.2008 do 31.12.2011, - Górnośląskie Centrum Edukacji, - Zespół Szkół Samochodowych, - Zespół Szkół Techniczno-Informatycznych, - Zespół Szkół Ekonomiczno - Usługowych. Dodatkowo Zamawiający może wskazać kolejne jednostki poza wyżej wymienionymi, jednakże nie więcej niż 5. 3. Badanie rozliczeń podatkowych w zakresie podatku od towarów i usług: deklaracje podatkowe, ewidencja podatkowa, dokumenty źródłowe (m.in. faktury, faktury korygujące, noty korygujące, faktury wewnętrzne, inne dokumenty mogące mieć wpływ na istnienie lub zakres obowiązku podatkowego, np.umowy). 4. Dokonanie analizy poszczególnych strumieni przychodów uzyskiwanych przez Miasto w badanym okresie, wraz z odniesieniem tych przychodów do odpowiednich przepisów prawa oraz ustalenie, które przychody powinny być rozpoznawane jako czynności objęte zakresem opodatkowania podatkiem VAT, tj. obowiązkiem ich wykazania w deklaracji jako opodatkowanych lub zwolnionych. 5. Ocena skutków przeprowadzanych transakcji w świetle podatku VAT: (m.in., właściwe przyporządkowanie stawek podatku i zastosowanych zwolnień, terminy wystawiania faktur, prawidłowość ujęcia w ewidencji faktur korygujących, import , transakcje wewnątrzwspólnotowe, nieodpłatne przekazania, wnoszenie wkładów rzeczowych, wykonywanie innych czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT.). 6. Szczegółowa weryfikacja i kalkulacja kwot podatku naliczonego zapłaconego przy nabyciu towarów i usług mająca na celu ustalenie prawidłowości ujęcia/brak ujęcia tych kwot w rejestrach przygotowywanych przez podatników miasta. 7. Ustalenie potencjalnych obszarów optymalizacji podatku VAT, wskazania podstaw prawnych (interpretacji podatkowych, orzeczeń sadów), oszacowanie wartości podatku VAT do odzyskania. 8. Zbadanie możliwości wprowadzenia proporcjonalnego odliczenia podatku VAT i wskazanie rozwiązań w tym zakresie oraz ustalenie właściwej struktury sprzedaży po akceptacji przez Zamawiającego takiego sposobu rozliczania podatku VAT. 9. Oszacowanie ryzyka zakwestionowania przez organy podatkowe zaprezentowanych rozwiązań optymalizacyjnych oraz wskazanie prawdopodobieństwa sukcesu. 10. Analiza zostanie wykonana na podstawie weryfikacji 12 wskazanych przez Zamawiającego miesięcy z okresu od 01.01.2008 do miesiąca za który złożono ostatnią deklarację podatkową (do dnia podpisania umowy) odrębnie w każdym z badanych podmiotów. 11. Kompleksowy przegląd będzie obejmował weryfikacje dokumentów, które pokrywają 60% kwoty podatku VAT należnego oraz oddzielnie 60% kwoty podatku naliczonego w każdym z badanych miesięcy oddzielnie w każdym podmiocie, przy czym ilość badanych dokumentów w każdym z badanych miesięcy nie może być mniejsza niż 50 przy weryfikacji podatku oddzielnie należnego i naliczonego. W przypadku wystąpienia w/w dokumentów w danym podmiocie w liczbie mniejszej niż 50 w badanym miesiącu należy dokonać analizy wszystkich dokumentów z tego miesiąca. 12. Przegląd podatkowy będzie obejmował dodatkowo weryfikacje uznanych i wskazanych przez Miasto transakcji nietypowych w ilości nie przekraczającej 50 spraw w każdym z badanych podmiotów wskazanych przez Zamawiającego. 13. Wykonawca będzie mógł dodatkowo wskazać i przeanalizować dowolną ilość spraw niezależnie od wskazanych przez Zamawiającego oraz niezależnie od wybranych przez Zamawiającego miesięcy do przeglądu podatkowego. 14. Zamawiający nie ustali progu istotności poniżej, którego dokumenty nie byłyby weryfikowane. Pierwszy etap zakończy się przedstawieniem raportu odrębnie dla każdej jednostki organizacyjnej z przeglądu podatkowego zawierającego m.in.: - propozycje zmian w zakresie rozliczeń podatku VAT przez Zamawiającego oraz jego jednostki organizacyjne, - wskazanie praktycznych sposobów wprowadzenia zmian, o których mowa wyżej, - przedstawienie procedury umożliwiającej uniknięcie występowania w przyszłości uchybień w rozliczeniach, - propozycje rozwiązań optymalizacyjnych w zakresie dotychczas niestosowanym przez Zamawiającego, - wstępne oszacowanie kwoty możliwej do odzyskania podatku VAT, - zidentyfikowanie ryzyk związanych z uruchomieniem procedury optymalizacji. II. Drugi etap- faza wdrożeniowa: Po dokonaniu akceptacji przez Miasto Gliwice rozwiązań optymalizacyjnych Wykonawca podejmie działania zmierzające do zrealizowania oszczędności we wskazanych w raporcie obszarach rozliczeń VAT, w szczególności: 1. Przygotowanie korekt przeszłych rozliczeń VAT, przygotowanie wyjaśnień do korekt deklaracji, wniosków o stwierdzenie nadpłaty oraz udział w przygotowaniu i weryfikacja przygotowanych bieżących i przyszłych rozliczeń VAT, w związku z przeprowadzaną optymalizacją. 2. Przygotowanie wniosków o wydanie indywidualnych interpretacji podatkowych. 3. Przygotowanie środków odwoławczych do organów podatkowych oraz sądów administracyjnych w przypadku otrzymania niekorzystnych indywidualnych interpretacji podatkowych. 4. Reprezentowanie Zamawiającego w postępowaniach podatkowych przed organami podatkowymi i sądami administracyjnymi oraz innymi sądami, trybunałami i organami w zakresie jaki okaże się niezbędny do realizacji przedmiotu umowy oraz przygotowywanie wszelkich niezbędnych pism, wniosków, odwołań w tym zakresie. 5. Udział w trakcie kontroli podatkowych, przygotowanie uwag do protokołów przy kontrolach podatkowych wynikających z przeprowadzanego procesu optymalizacji podatku VAT. 6. Bieżące doradztwo oraz pomoc we wszystkich sprawach związanych z optymalizacją podatku VAT. 7. Ustalenie prawidłowego współczynnika proporcji w zakresie odliczania podatku VAT oraz przygotowanie dokumentacji stanowiącej podstawę do wdrożenia współczynnika proporcji w zakresie odliczania podatku VAT. Weryfikacja rocznej korekty w oparciu o faktyczną proporcję sprzedaży po zakończeniu roku podatkowego w przypadku zastosowania się do rekomendacji Wykonawcy odnośnie rozliczania VAT na zasadzie struktury sprzedaży. Uwagi końcowe: 1. Po zidentyfikowaniu obszarów możliwej optymalizacji podatku VAT Zamawiający może podjąć decyzję o: - pełnej akceptacji zaproponowanych rozwiązań optymalizacyjnych, - akceptacji jedynie wybranych rozwiązań optymalizacyjnych, - zawieszeniu realizacji fazy wdrożeniowej na czas określony, - całkowitej rezygnacji z fazy wdrożeniowej
Gliwice: Świadczenie usług doradztwa podatkowego polegających na zastępstwie procesowym i doradztwie w zakresie zastępstwa procesowego w postępowaniu o zwrot nadpłaty podatku od towarów i usług poprzedzonego kompleksowym przeglądem podatkowym podatku VAT i wskazaniem obszarów możliwej optymalizacji rozliczeń podatku VAT miasta Gliwice
Numer ogłoszenia: 163628 - 2012; data zamieszczenia: 21.05.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Wydział Księgowości, Miasto Gliwice , ul. Zwycięstwa 21, 44-100 Gliwice, woj. śląskie, tel. 32 239 11 77, faks 32 239 11 73.
Adres strony internetowej zamawiającego:
www.gliwice.eu
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług doradztwa podatkowego polegających na zastępstwie procesowym i doradztwie w zakresie zastępstwa procesowego w postępowaniu o zwrot nadpłaty podatku od towarów i usług poprzedzonego kompleksowym przeglądem podatkowym podatku VAT i wskazaniem obszarów możliwej optymalizacji rozliczeń podatku VAT miasta Gliwice.
II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług doradztwa podatkowego polegających na zastępstwie procesowym i doradztwie w zakresie zastępstwa procesowego w postępowaniu o zwrot nadpłaty podatku od towarów i usług poprzedzonego kompleksowym przeglądem podatkowym podatku VAT i wskazaniem obszarów możliwej optymalizacji rozliczeń podatku VAT Miasta Gliwice. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: I. Pierwszy etap - faza diagnostyczna: Kompleksowy przegląd podatkowy podatku VAT Zamawiającego i określenie obszarów możliwej optymalizacji. Zakres usługi: 1. Kompleksowy przegląd podatkowy za lata od 01-01-2008 do miesiąca za który złożono ostatnią deklarację podatkową włącznie (do dnia podpisania umowy). 2. Przegląd będzie obejmował badanie rozliczeń podatkowych przynajmniej u następujących podmiotów: - Miasto Gliwice, - Urząd Miejski w Gliwicach, - Miejski Zarząd Usług Komunalnych, - Zakład Gospodarki Mieszkaniowej, - Zarząd Dróg Miejskich, - TUR Gliwice za okres od 01.01.2008 do 31.12.2011, - Górnośląskie Centrum Edukacji, - Zespół Szkół Samochodowych, - Zespół Szkół Techniczno-Informatycznych, - Zespół Szkół Ekonomiczno - Usługowych. Dodatkowo Zamawiający może wskazać kolejne jednostki poza wyżej wymienionymi, jednakże nie więcej niż 5. 3. Badanie rozliczeń podatkowych w zakresie podatku od towarów i usług: deklaracje podatkowe, ewidencja podatkowa, dokumenty źródłowe (m.in. faktury, faktury korygujące, noty korygujące, faktury wewnętrzne, inne dokumenty mogące mieć wpływ na istnienie lub zakres obowiązku podatkowego, np.umowy). 4. Dokonanie analizy poszczególnych strumieni przychodów uzyskiwanych przez Miasto w badanym okresie, wraz z odniesieniem tych przychodów do odpowiednich przepisów prawa oraz ustalenie, które przychody powinny być rozpoznawane jako czynności objęte zakresem opodatkowania podatkiem VAT, tj. obowiązkiem ich wykazania w deklaracji jako opodatkowanych lub zwolnionych. 5. Ocena skutków przeprowadzanych transakcji w świetle podatku VAT: (m.in., właściwe przyporządkowanie stawek podatku i zastosowanych zwolnień, terminy wystawiania faktur, prawidłowość ujęcia w ewidencji faktur korygujących, import , transakcje wewnątrzwspólnotowe, nieodpłatne przekazania, wnoszenie wkładów rzeczowych, wykonywanie innych czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT.). 6. Szczegółowa weryfikacja i kalkulacja kwot podatku naliczonego zapłaconego przy nabyciu towarów i usług mająca na celu ustalenie prawidłowości ujęcia/brak ujęcia tych kwot w rejestrach przygotowywanych przez podatników miasta. 7. Ustalenie potencjalnych obszarów optymalizacji podatku VAT, wskazania podstaw prawnych (interpretacji podatkowych, orzeczeń sadów), oszacowanie wartości podatku VAT do odzyskania. 8. Zbadanie możliwości wprowadzenia proporcjonalnego odliczenia podatku VAT i wskazanie rozwiązań w tym zakresie oraz ustalenie właściwej struktury sprzedaży po akceptacji przez Zamawiającego takiego sposobu rozliczania podatku VAT. 9. Oszacowanie ryzyka zakwestionowania przez organy podatkowe zaprezentowanych rozwiązań optymalizacyjnych oraz wskazanie prawdopodobieństwa sukcesu. 10. Analiza zostanie wykonana na podstawie weryfikacji 12 wskazanych przez Zamawiającego miesięcy z okresu od 01.01.2008 do miesiąca za który złożono ostatnią deklarację podatkową (do dnia podpisania umowy) odrębnie w każdym z badanych podmiotów. 11. Kompleksowy przegląd będzie obejmował weryfikacje dokumentów, które pokrywają 60% kwoty podatku VAT należnego oraz oddzielnie 60% kwoty podatku naliczonego w każdym z badanych miesięcy oddzielnie w każdym podmiocie, przy czym ilość badanych dokumentów w każdym z badanych miesięcy nie może być mniejsza niż 50 przy weryfikacji podatku oddzielnie należnego i naliczonego. W przypadku wystąpienia w/w dokumentów w danym podmiocie w liczbie mniejszej niż 50 w badanym miesiącu należy dokonać analizy wszystkich dokumentów z tego miesiąca. 12. Przegląd podatkowy będzie obejmował dodatkowo weryfikacje uznanych i wskazanych przez Miasto transakcji nietypowych w ilości nie przekraczającej 50 spraw w każdym z badanych podmiotów wskazanych przez Zamawiającego. 13. Wykonawca będzie mógł dodatkowo wskazać i przeanalizować dowolną ilość spraw niezależnie od wskazanych przez Zamawiającego oraz niezależnie od wybranych przez Zamawiającego miesięcy do przeglądu podatkowego. 14. Zamawiający nie ustali progu istotności poniżej, którego dokumenty nie byłyby weryfikowane. Pierwszy etap zakończy się przedstawieniem raportu odrębnie dla każdej jednostki organizacyjnej z przeglądu podatkowego zawierającego m.in.: - propozycje zmian w zakresie rozliczeń podatku VAT przez Zamawiającego oraz jego jednostki organizacyjne, - wskazanie praktycznych sposobów wprowadzenia zmian, o których mowa wyżej, - przedstawienie procedury umożliwiającej uniknięcie występowania w przyszłości uchybień w rozliczeniach, - propozycje rozwiązań optymalizacyjnych w zakresie dotychczas niestosowanym przez Zamawiającego, - wstępne oszacowanie kwoty możliwej do odzyskania podatku VAT, - zidentyfikowanie ryzyk związanych z uruchomieniem procedury optymalizacji. II. Drugi etap- faza wdrożeniowa: Po dokonaniu akceptacji przez Miasto Gliwice rozwiązań optymalizacyjnych Wykonawca podejmie działania zmierzające do zrealizowania oszczędności we wskazanych w raporcie obszarach rozliczeń VAT, w szczególności: 1. Przygotowanie korekt przeszłych rozliczeń VAT, przygotowanie wyjaśnień do korekt deklaracji, wniosków o stwierdzenie nadpłaty oraz udział w przygotowaniu i weryfikacja przygotowanych bieżących i przyszłych rozliczeń VAT, w związku z przeprowadzaną optymalizacją. 2. Przygotowanie wniosków o wydanie indywidualnych interpretacji podatkowych. 3. Przygotowanie środków odwoławczych do organów podatkowych oraz sądów administracyjnych w przypadku otrzymania niekorzystnych indywidualnych interpretacji podatkowych. 4. Reprezentowanie Zamawiającego w postępowaniach podatkowych przed organami podatkowymi i sądami administracyjnymi oraz innymi sądami, trybunałami i organami w zakresie jaki okaże się niezbędny do realizacji przedmiotu umowy oraz przygotowywanie wszelkich niezbędnych pism, wniosków, odwołań w tym zakresie. 5. Udział w trakcie kontroli podatkowych, przygotowanie uwag do protokołów przy kontrolach podatkowych wynikających z przeprowadzanego procesu optymalizacji podatku VAT. 6. Bieżące doradztwo oraz pomoc we wszystkich sprawach związanych z optymalizacją podatku VAT. 7. Ustalenie prawidłowego współczynnika proporcji w zakresie odliczania podatku VAT oraz przygotowanie dokumentacji stanowiącej podstawę do wdrożenia współczynnika proporcji w zakresie odliczania podatku VAT. Weryfikacja rocznej korekty w oparciu o faktyczną proporcję sprzedaży po zakończeniu roku podatkowego w przypadku zastosowania się do rekomendacji Wykonawcy odnośnie rozliczania VAT na zasadzie struktury sprzedaży. Uwagi końcowe: 1. Po zidentyfikowaniu obszarów możliwej optymalizacji podatku VAT Zamawiający może podjąć decyzję o: - pełnej akceptacji zaproponowanych rozwiązań optymalizacyjnych, - akceptacji jedynie wybranych rozwiązań optymalizacyjnych, - zawieszeniu realizacji fazy wdrożeniowej na czas określony, - całkowitej rezygnacji z fazy wdrożeniowej.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.22.10.00-9.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Okres w miesiącach: 48.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium:
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie: 10.000,00 zł
III.2) ZALICZKI
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuO zamówienie mogą obiegać się wykonawcy, których wiedza i doświadczenie pozwoli na prawidłowe wykonanie zamówienia, to znaczy o zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy zrealizowali w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, na rzecz podmiotów będących miastem na prawach powiatu przynajmniej jednej usługi polegającej na przeprowadzeniu optymalizacji podatku VAT poprzedzonej przeglądem podatkowym, która zakończyła się sukcesem, tj. faktycznym zmniejszeniem podatku należnego lub faktycznym zwiększeniem podatku naliczonego w wyniku przeprowadzonej usługi. W przypadku podmiotów działających wspólnie warunek dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia, o którym mowa powyżej podlega sumowaniu.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuO zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, których potencjał techniczny pozwoli na prawidłowe wykonanie zamówienia.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuO zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, to znaczy przynajmniej 3 osobami uprawnionymi do zawodowego wykonywania usług doradztwa podatkowego zgodnie z przepisami ustawy z dnia 5 lipca 1996r. o doradztwie podatkowym (t.j Dz.U. z 2011r., Nr 41 poz. 213 ze zm.), mającymi co najmniej roczne doświadczenie w wykonywaniu usług doradztwa podatkowego oraz przynajmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do reprezentowania Zamawiającego przed sądami administracyjnymi i powszechnymi. W przypadku podmiotów działających wspólnie osoby zdolne do wykonania zamówienia podlegają sumowaniu.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuO zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, których sytuacja ekonomiczna i finansowa pozwoli na prawidłowe wykonanie zamówienia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne:
nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:
nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy pod następującymi warunkami: Zamawiający przewiduje możliwość przedłożenia terminu realizacji umowy do czasu ostatecznego rozstrzygnięcia ewentualnych spraw toczących się przed organami podatkowymi i sądami administracyjnymi oraz innymi sądami, trybunałami i organami oraz do czasu realizacji przez Wykonawcę wszelkich czynności zgodnie z umową wynikających z tych rozstrzygnięć.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1)
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
http://www.um.gliwice.pl/bip zakładka Ogłoszenia i komunikaty;Zamówienia publiczne Urzędu Miejskiego
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Miejski w Gliwicach, Biuro Obsługi Interesantów, stanowisko ds. zamówień publicznych (parter), ul. Zwycięstwa 21.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
12.06.2012 godzina 10:00, miejsce: Biuro Obsługi Interesantów, stanowisko ds. zamówień publicznych Urzędu Miejskiego w Gliwicach, ul. Zwycięstwa 21, 44-100 Gliwice lub listownie na adres zamawiającego.
IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie
Numer ogłoszenia: 124567 - 2012; data zamieszczenia: 05.06.2012
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
Ogłoszenie dotyczy:
Ogłoszenia o zamówieniu.
Informacje o zmienianym ogłoszeniu:
163628 - 2012 data 21.05.2012 r.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Wydział Księgowości, Miasto Gliwice, ul. Zwycięstwa 21, 44-100 Gliwice, woj. śląskie, tel. 32 239 11 77, fax. 32 239 11 73.
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
IV.4.4.).
W ogłoszeniu jest:
12.06.2012 godzina 10:00.
W ogłoszeniu powinno być:
21.06.2012 godzina 10:00.
Gliwice: Świadczenie usług doradztwa podatkowego polegających na zastępstwie procesowym i doradztwie w zakresie zastępstwa procesowego w postępowaniu o zwrot nadpłaty podatku od towarów i usług poprzedzonego kompleksowym przeglądem podatkowym podatku VAT i wskazaniem obszarów możliwej optymalizacji rozliczeń podatku VAT miasta Gliwice
Numer ogłoszenia: 241030 - 2012; data zamieszczenia: 09.07.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 163628 - 2012r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
tak.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Wydział Księgowości, Miasto Gliwice, ul. Zwycięstwa 21, 44-100 Gliwice, woj. śląskie, tel. 32 239 11 77, faks 32 239 11 73.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług doradztwa podatkowego polegających na zastępstwie procesowym i doradztwie w zakresie zastępstwa procesowego w postępowaniu o zwrot nadpłaty podatku od towarów i usług poprzedzonego kompleksowym przeglądem podatkowym podatku VAT i wskazaniem obszarów możliwej optymalizacji rozliczeń podatku VAT miasta Gliwice.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług doradztwa podatkowego polegających na zastępstwie procesowym i doradztwie w zakresie zastępstwa procesowego w postępowaniu o zwrot nadpłaty podatku od towarów i usług poprzedzonego kompleksowym przeglądem podatkowym podatku VAT i wskazaniem obszarów możliwej optymalizacji rozliczeń podatku VAT Miasta Gliwice. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: I. Pierwszy etap - faza diagnostyczna: Kompleksowy przegląd podatkowy podatku VAT Zamawiającego i określenie obszarów możliwej optymalizacji. Zakres usługi: 1. Kompleksowy przegląd podatkowy za lata od 01-01-2008 do miesiąca za który złożono ostatnią deklarację podatkową włącznie (do dnia podpisania umowy). 2. Przegląd będzie obejmował badanie rozliczeń podatkowych przynajmniej u następujących podmiotów: - Miasto Gliwice, - Urząd Miejski w Gliwicach, - Miejski Zarząd Usług Komunalnych, - Zakład Gospodarki Mieszkaniowej, - Zarząd Dróg Miejskich, - TUR Gliwice za okres od 01/01/2008 do 31/12/2011, - Górnośląskie Centrum Edukacji, - Zespół Szkół Samochodowych, - Zespół Szkół Techniczno-Informatycznych, - Zespół Szkół Ekonomiczno - Usługowych. Dodatkowo Zamawiający może wskazać kolejne jednostki poza wyżej wymienionymi, jednakże nie więcej niż 5. 3. Badanie rozliczeń podatkowych w zakresie podatku od towarów i usług: deklaracje podatkowe, ewidencja podatkowa, dokumenty źródłowe (min. faktury, faktury korygujące, noty korygujące, faktury wewnętrzne, inne dokumenty mogące mieć wpływ na istnienie lub zakres obowiązku podatkowego, np.umowy). 4. Dokonanie analizy poszczególnych strumieni przychodów uzyskiwanych przez Miasto w badanym okresie, wraz z odniesieniem tych przychodów do odpowiednich przepisów prawa oraz ustalenie, które przychody powinny być rozpoznawane jako czynności objęte zakresem opodatkowania podatkiem VAT, tj. obowiązkiem ich wykazania w deklaracji jako opodatkowanych lub zwolnionych. 5. Ocena skutków przeprowadzanych transakcji w świetle podatku VAT: (m.in., właściwe przyporządkowanie stawek podatku i zastosowanych zwolnień, terminy wystawiania faktur, prawidłowość ujęcia w ewidencji faktur korygujących, import , transakcje wewnątrzwspólnotowe, nieodpłatne przekazania, wnoszenie wkładów rzeczowych, wykonywanie innych czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT). 6. Szczegółowa weryfikacja i kalkulacja kwot podatku naliczonego zapłaconego przy nabyciu towarów i usług mająca na celu ustalenie prawidłowości ujęcia/brak ujęcia tych kwot w rejestrach przygotowywanych przez podatników miasta. 7. Ustalenie potencjalnych obszarów optymalizacji podatku VAT, wskazania podstaw prawnych (interpretacji podatkowych, orzeczeń sadów), oszacowanie wartości podatku VAT do odzyskania. 8. Zbadanie możliwości wprowadzenia proporcjonalnego odliczenia podatku VAT i wskazanie rozwiązań w tym zakresie oraz ustalenie właściwej struktury sprzedaży po akceptacji przez Zamawiającego takiego sposobu rozliczania podatku VAT. 9. Oszacowanie ryzyka zakwestionowania przez organy podatkowe zaprezentowanych rozwiązań optymalizacyjnych oraz wskazanie prawdopodobieństwa sukcesu. 10. Analiza zostanie wykonana na podstawie weryfikacji 12 wskazanych przez Zamawiającego miesięcy z okresu od 01-01-2008 do miesiąca za który złożono ostatnią deklarację podatkową włącznie (do dnia podpisania umowy), odrębnie w każdym z badanych podmiotów. 11. Kompleksowy przegląd będzie obejmował weryfikację dokumentów, które pokrywają 60% kwoty podatku VAT należnego oraz oddzielnie 60% kwoty podatku naliczonego w każdym z badanych miesięcy oddzielnie w każdym podmiocie, przy czym ilość badanych dokumentów w każdym z badanych miesięcy nie może być mniejsza niż 50 przy weryfikacji podatku oddzielnie należnego i naliczonego. W przypadku wystąpienia w/w dokumentów w danym podmiocie w liczbie mniejszej niż 50 w badanym miesiącu należy dokonać analizy wszystkich dokumentów z tego miesiąca. 12. Przegląd podatkowy będzie obejmował dodatkowo weryfikację uznanych i wskazanych przez Miasto transakcji nietypowych w ilości nie przekraczającej 50 spraw w każdym z badanych podmiotów wskazanych przez Zamawiającego. 13. Wykonawca będzie mógł dodatkowo wskazać i przeanalizować dowolną ilość spraw niezależnie od wskazanych przez Zamawiającego oraz niezależnie od wybranych przez Zamawiającego miesięcy do przeglądu podatkowego. 14. Zamawiający nie ustali progu istotności poniżej, którego dokumenty nie byłyby weryfikowane. Pierwszy etap zakończy się przedstawieniem raportu odrębnie dla każdej jednostki organizacyjnej z przeglądu podatkowego zawierającego m.in.: - propozycje zmian w zakresie rozliczeń podatku VAT przez Zamawiającego oraz jego jednostki organizacyjne, - wskazanie praktycznych sposobów wprowadzenia zmian, o których mowa wyżej, - przedstawienie procedury umożliwiającej uniknięcie występowania w przyszłości uchybień w rozliczeniach, - propozycje rozwiązań optymalizacyjnych w zakresie dotychczas niestosowanym przez Zamawiającego, - wstępne oszacowanie kwoty możliwej do odzyskania podatku VAT, - zidentyfikowanie ryzyk związanych z uruchomieniem procedury optymalizacji. II. Drugi etap- faza wdrożeniowa: Po dokonaniu akceptacji przez Miasto Gliwice rozwiązań optymalizacyjnych Wykonawca podejmie działania zmierzające do zrealizowania oszczędności we wskazanych w raporcie obszarach rozliczeń VAT, w szczególności: 1. Przygotowanie korekt przeszłych rozliczeń VAT, przygotowanie wyjaśnień do korekt deklaracji, wniosków o stwierdzenie nadpłaty oraz udział w przygotowaniu i weryfikacja przygotowanych bieżących i przyszłych rozliczeń VAT, w związku z przeprowadzaną optymalizacją. 2. Przygotowanie wniosków o wydanie indywidualnych interpretacji podatkowych. 3. Przygotowanie środków odwoławczych do organów podatkowych oraz sądów administracyjnych w przypadku otrzymania niekorzystnych indywidualnych interpretacji podatkowych. 4. Reprezentowanie Zamawiającego w postępowaniach podatkowych przed organami podatkowymi i sądami administracyjnymi oraz innymi sądami, trybunałami i organami w zakresie jaki okaże się niezbędny do realizacji przedmiotu umowy oraz przygotowywanie wszelkich niezbędnych pism, wniosków, odwołań w tym zakresie. 5. Udział w trakcie kontroli podatkowych, przygotowanie uwag do protokołów przy kontrolach podatkowych wynikających z przeprowadzanego procesu optymalizacji podatku VAT. 6. Bieżące doradztwo oraz pomoc we wszystkich sprawach związanych z optymalizacją podatku VAT. 7. Ustalenie prawidłowego współczynnika proporcji w zakresie odliczania podatku VAT oraz przygotowanie dokumentacji stanowiącej podstawę do wdrożenia współczynnika proporcji w zakresie odliczania podatku VAT. Weryfikacja rocznej korekty w oparciu o faktyczną proporcję sprzedaży po zakończeniu roku podatkowego w przypadku zastosowania się do rekomendacji Wykonawcy odnośnie rozliczania VAT na zasadzie struktury sprzedaży. Uwagi końcowe: 1. Po zidentyfikowaniu obszarów możliwej optymalizacji podatku VAT zamawiający może podjąć decyzję o: - pełnej akceptacji zaproponowanych rozwiązań optymalizacyjnych, - akceptacji jedynie wybranych rozwiązań optymalizacyjnych, - zawieszeniu realizacji fazy wdrożeniowej na czas określony, - całkowitej rezygnacji z fazy wdrożeniowej.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.22.10.00-9.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
06.07.2012.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
3.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Grupa Gumułka - Kancelaria Prawa Finansowego sp. z o.o., {Dane ukryte}, 40-077 Katowice, kraj/woj. śląskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 787741,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
308117,03
Oferta z najniższą ceną:
308117,03
/ Oferta z najwyższą ceną:
613650,27
Waluta:
PLN.
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 16362820120 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | |
Data publikacji zamówienia: | 2012-05-20 |
Rodzaj zamówienia: | usługi |
Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 48 miesięcy |
Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE |
Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 |
Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | www.gliwice.eu |
Informacja dostępna pod: | Urząd Miejski w Gliwicach, Biuro Obsługi Interesantów, stanowisko ds. zamówień publicznych (parter), ul. Zwycięstwa 21 |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
79221000-9 | Usługi w zakresie doradztwa podatkowego |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Data udzielenia | Wartość |
---|---|---|---|
Świadczenie usług doradztwa podatkowego polegających na zastępstwie procesowym i doradztwie w zakresie zastępstwa procesowego w postępowaniu o zwrot nadpłaty podatku od towarów i usług poprzedzonego kompleksowym przeglądem podatkowym podatku VAT | Grupa Gumułka - Kancelaria Prawa Finansowego sp. z o.o. Katowice | 2012-07-09 | 308 117,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2012-07-09 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 792210009 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 308 117,00 zł Minimalna złożona oferta: 308 117,00 zł Ilość złożonych ofert: 3 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 308 117,00 zł Maksymalna złożona oferta: 613 650,00 zł |