Wrocław: Model wsparcia jako innowacyjne narzędzie wzmacniające współpracę publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej oraz przedsiębiorców dedykowane gminnym zespołom interdyscyplinarnym realizowanego przez Centrum Integracji Społecznej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.


Numer ogłoszenia: 299346 - 2014; data zamieszczenia: 09.09.2014

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Centrum Integracji Społecznej , ul. Strzegomska 49, 53-611 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 71 782 35 11, faks 71 782 35 12.


  • Adres strony internetowej zamawiającego:
    www.cis.wroclaw.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA


II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Model wsparcia jako innowacyjne narzędzie wzmacniające współpracę publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej oraz przedsiębiorców dedykowane gminnym zespołom interdyscyplinarnym realizowanego przez Centrum Integracji Społecznej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki..


II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.


II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest Przeprowadzenie zewnętrznych badań ewaluacyjnych na potrzeby projektu Model wsparcia jako innowacyjne narzędzie wzmacniające współpracę publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej oraz przedsiębiorców dedykowane gminnym zespołom interdyscyplinarnym realizowanego przez Centrum Integracji Społecznej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki realizowanego przez Centrum Integracji Społecznej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Projekt ma charakter innowacyjno-testujący i jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013, Priorytetu I Zatrudnienie i Integracja Społeczna, Działanie 1.2 Wspieranie systemowe instytucji pomocy i integracji społecznej. Numer umowy o dofinansowanie: UDA-POKL.01.02.00-00-044-11-00. TŁO BADANIA: Charakterystyka Projektu: Innowacyjny, przygotowany w partnerstwie projekt umożliwi przygotowanie i przetestowanie metod skutecznej pracy z niezatrudnionymi kobietami po 50r.ż., które doświadczają przemocy w środowisku domowym. Dotychczas nie podjęto się przygotowania skutecznych i zindywidualizowanych. narzędzi pracy na potrzeby instytucji systemu zapobiegania przemocy w środowisku dom. W 2010r. znowelizowana Ustawa o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie nałożyła na każdą gminę obowiązek tworzenia systemu przeciwdziałania przemocy. Nowelizacja zobowiązała do stałej współpracy podmioty, które działały do tej pory w pojedynkę, powielając często swoje działania, skutkiem czego kobieta doświadczająca przemocy nie otrzymywała kompleksowego wsparcia dopasowanego do jej potrzeb. Niezbędnym ogniwem nowego systemu jest praca Zespołów Interdyscyplinarnych (ZI), które powinny integrować i koordynować działania m. in. jednostek pomocy społ., Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (KRPA), Policji, oświaty, ochrony zdrowia i NGO, które specjalizują się w świadczeniu pomocy. Wg danych Instytutu Spraw Publicznych, w XI 2011r. jedynie w 50% gmin ZI podjęły działania skoncentrowane na: ustalaniu regulaminu działania, szacowaniu zasobów służących świadczeniu pomocy oraz opracowaniu procedur w sytuacji zgłoszenia Niebieskich Kart . PARPA w Rekomendacjach do pracy na 2012r. stwierdza, że problemem jest niska efektywność instytucjonalnego systemu pomocy oraz narastające zjawisko przemocy wobec kobiet. Doświadczenia Gm. Wrocław wskazują, że członkowie ZI są na etapie sprawdzania skuteczności działań oraz poszukiwania efektywnych metod realizacji Indywidualnych Planów Pomocy. Nawet w gminach o rozwiniętym systemie usług socjalnych brak dostępu do narzędzi nie pozwala dostosować dostępnej pomocy do specyfiki szkód doświadczanych przez ofiary. Częstym sposobem wspierania osób doświadczających przemocy jest oferowanie pomocy prawnej, psychologicznej oraz schronienia (OBOP 2010r.-Zjawisko przemocy w rodzinie wobec kobiet i mężczyzn). Zapisy ustawy nakładają obowiązek informowania ofiary o możliwości uzyskania pomocy i wskazaniu miejsca jej świadczenia. Ofiara przemocy musiałaby jednak być trwale zmotywowana do zmiany swojej sytuacji, wykazywać dostateczną aktywność i determinację w korzystaniu z zasobów instytucji. Tymczasem wyniki badań dot. Zespołu Stresu Pourazowego (PTSD), wskazują że ofiara przemocy, doświadczająca wstydu, upokorzenia, izolacji społ., wykazuje cechy SYNDROMU WYUCZONEJ BEZRADNOŚCI, co często uniemożliwia jej samodzielne korzystanie z rekomendowanych miejsc pomocy. Skuteczna pomoc ze strony ZI jest jeszcze trudniejsza, gdy przemocy doświadczają kobiety niezatrudnione, uzależnione ekonomicznie od agresora. Przemocy domowej nadal doświadcza w Polsce znacznie więcej kobiet niż mężczyzn (Niebieska Linia 2010- 80% kobiet zgłaszających przemoc i 20% mężczyzn). Z danych instytucji pomocy społ. wynika że 50% kobiet korzystających z pomocy doświadcza przemocy domowej (Magdalena Goetz Ekonomia ma płeć. O dyskryminacji i przemocy ekonomicznej wobec kobiet). Ze statystyk wrocławskiego ZI wynika, że zgłaszane jako ofiary przemocy kobiety stanowią 90%. Dane na temat przemocy wobec kobiet, zawarte w publikacji Wybieram Zycie(2008r.) wskazują, ze przemocy doświadcza 26%kobiet w Polsce. Wzrasta grupa kobiet po 50r.ż., które doświadczają przemocy. Przemoc występuje dwukrotnie częściej w rodzinach, w których kobieta nie pracuje. W 2010r. ofiary przemocy domowej zgłaszały telefonicznie w Niebieskiej Linii, że są ofiarami przemocy psychicznej (87%), fizycznej (57%), ekonomicznej(24%), seksualnej (6%). Wg danych statystycznych Niebieskiej Linii od kilku lat narasta problem przemocy ekonomicznej wobec członków rodziny (2007-15%, 2008-17%, 2009-21%, 2010r.-24% zgłoszeń), szczególnie wobec kobiet. PARPA w Rekomendacjach do pracy na 2012 r. postuluje by wypracowywać skuteczne i zindywidualizowane metody pracy w ramach Niebieskiej Karty, a priorytetem powinno być zapewnienie stałej, pełnej oferty pomocy kobietom krzywdzonym przez najbliższych. Wg statystyk PARPA problem szczególnie dotyka kobiet uzależnionych ekonom. od sprawcy. Wg danych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej we Wrocławiu wzrasta liczba kobiet po 50r. ż. zgłaszanych do ZI. Blisko 20% (77 osób z 396) ze zgłoszonych w 2011r. to kobiety po 50r.ż. 35% tych kobiet nie pracuje. Z danych KRPA we W-wiu wynika, że w przeszło 30%rodzin zgłoszonych ofiarą przemocy jest kobieta po 50r. ż. Kobiety te nie posiadają środków, by dojechać do miejsc świadczonej pomocy. Działalność ZI będzie nieskuteczna, bez zastosowania innego, innowacyjnego modelu wsparcia, który uwzględnia lokalne możliwości instytucji. wsparcia ofiar przemocy, przy uwzględnieniu psychofizycznych. możliwości nie pracujących kobiet po 50 r. ż., ekonomicznie uzależnionych od sprawcy. Wypracowanie MODELU WSPARCIA niezatrudnionych kobiet w wieku 50+, doświadczających przemocy domowej (nK50+dp) będzie oczekiwanym przez ZI narzędziem aktywizacji społ. i zaw., zwiększającym szanse na skuteczne wyswobodzenie się z sytuacji przemocowej. Pomoc oferowana każdej kobiecie będzie szyta na miarę jej ograniczeń i zasobów. Proponowane rozwiązanie problemu z dostępem do oczekiwanych zestandaryzowanych narzędzi pracy użytkowników (ZI) oraz grup odbiorców (kobiet) wypracowane będzie w partnerstwie podmiotów działających w obszarze zatrudnienia oraz integracji społecznej (Centrum Integracji Społecznej oraz Fundacja Centrum Praw Kobiet) z partnerem przedsiębiorcą wybranym w trakcie realizacji projektu. Zastosowanie wypracowanego MODELU WSPARCIA niezatrudnionych kobiet w wieku 50+ doświadczających przemocy, umożliwi rozwiązanie problemów i wejście na rynek pracy grupie zagrożonych wykluczeniem społ. co zgodne jest z tematem dla projektów innowacyjnych testujących. Realizacja projektu, usamodzielnienie ekonomiczne kobiet, wpłynie pozytywnie na funkcjonowanie rodzin, w których występuje przemoc. Kobiety uczestniczące w projekcie pozytywnie zamodelują możliwości radzenie sobie w bardzo trudnej sytuacji, co zaktywizuje inne osoby doznające przemocy w rodzinie. Zastosowanie Modelu Wsparcia jako skutecznego narzędzia aktywizacji społecznej i zawodowej uzupełni katalog metod stosowanych przez jednostki pomocy społecznej i NGO, których odbiorcami są grupy osób zagrożonych wykluczeniem społecznym. Cele Projektu: Cel główny projektu Poszerzenie katalogu narzędzi stosowanych przez zespoły interdyscyplinarne (ZI) w ramach wzmocnienia współpracy publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej oraz przedsiębiorców o Model Wsparcia służący wejściu na rynek pracy niezatrudnionych kobiet w wieku 50+ doświadczających przemocy domowej (nK50+dp), w okresie VIII 2012 - III 2015. Cele szczegółowe Pogłębienie wiedzy na temat dotychczasowego funkcjonowania gminnych ZI w Polsce w zakresie wspierania niezatrudnionych kobiet w wieku 50+ doświadczających przemocy domowej (nK50+dp) w okresie VIII 2012 - III 2013. ETAP ZAKOŃCZONY,Przetestowanie wypracowanego w partnerstwie trójsektorowym Modelu Wsparcia (MW) niezatrudnionych kobiet w wieku 50+ doświadczających przemocy domowej w okresie VI 2013 - III 2014 w gminie Wrocław. ETAP ZAKOŃCZONY, Upowszechnienie finalnego produktu Modelu Wsparcia wśród użytkowników (zespołów interdyscyplinarnych, centrów integracji społecznej, klubów integracji społecznej, ośrodków pomocy społecznej, NGO, przedsiębiorcy) i włączenie w główny nurt polityki w okresie VI 2013 - III 2015. Zakładane rezultaty realizacji projektu 1 Model Wsparcia (forma: Przewodnik po Modelu Wsparcia) obejmujący: m.in. procedurę rekrutacji Koordynatorów wsparcia w ramach publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej, program szkolenia Koordynatorów wsparcia, zasady współpracy Koordynatorów wsparcia z zespołami interdyscyplinarnymi, instytucjami pomocy społecznej (IPS), NGO oraz przedsiębiorcami, wzór karty-skierowania niezatrudnionych kobiet w wieku 50+ doświadczających przemocy domowej (nK50+dp) przez zespoły interdyscyplinarne do współpracy z Koordynatorami wsparcia, formularz PROGRAMU ZMIANY wraz ze zbiorem wytycznych dotyczących metod wspierania przez Koordynatorów wsparcia niezatrudnionych kobiet w wieku 50+ doświadczających przemocy domowej, program szkolenia niezatrudnionych kobiet w wieku 50+ doświadczającej przemocy domowej, praktyki u przedsiębiorców monitorowane przez Koordynatora wsparcia, PRZEDMIOT UPOWSZECHNIANIA: 1 Model Wsparcia jako narzędzie aktywizacji niezatrudnionych kobiet w wieku 50+ doświadczającej przemocy domowej., Liczba objętych badaniami gminnych zespołów interdyscyplinarnych: 63, Liczba zanalizowanych Indywidualnych Planów Pomocy: 126, Liczba raportów końcowych: 1, Liczba nk50+dp, która poprzez udział w programie szkoleniowym Szkolenie-Rozwój-Praca podwyższyły umiejętności poruszania się po rynku pracy: 12 kobiet, Liczba nk50+dp, które podjęły zatrudnienie: 3 kobiety,Liczba osób przeszkolonych na Koordynatorów Wsparcia : 10 (8 kobiet, 2 mężczyzn), Liczba osób wyłonionych na Koordynatorów Wsparcia do testowania Modelu Wsparcia: 3 (2 kobiety, 1 mężczyzna), Liczba zorganizowanych seminariów upowszechniających: 4, Liczba zorganizowanych konferencji końcowych: 1 , Liczba ZI, które zarekomendowały w swojej gminie zastosowanie MW w ramach Gminnej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych/Przemocy w rodzinie: 10 CELE BADANIA: Cel główny badania W ramach analizy rzeczywistych efektów testowanego produktu i po zakończeniu etapu testowania zostanie przeprowadzona ewaluacja zewnętrzna. Celem ewaluacji zewnętrznej będzie: ZBADANIE WYPRACOWANEGO NARZĘDZIA TJ. MODELU WSPARCIA POD KĄTEM OPISANYCH PONIŻEJ KRYTERIÓW I PYTAŃ BADAWCZYCH. Ewaluator oceni czy Modem Wsparcia jest skuteczny, bardziej efektywny niż narzędzia stosowane dotychczas, wskaże słabe i mocne strony MW, zaopiniuje, w jakich warunkach możliwe jest zwiększenie skuteczności proponowanej metody. Produktem będzie raport z ewaluacji. Wyniki analizy umożliwią modyfikację przygotowanego produktu przed złożeniem jego finalnej wersji do walidacji. Do głównych zadań Ewaluatora zewnętrznego należeć będzie: opracowanie metodologii i narzędzi badawczych , wszechstronna analiza wstępnej wersji produktu finalnego, analiza wyników ewaluacji wewnętrznej, losowy dobór odbiorczyń i użytkowników produktu, biorących udział w testowaniu w celu przeprowadzenia indywidualnych wywiadów, przygotowanie Raportu z Ewaluacji Zewnętrznej W ramach zlecenia Ewaluator będzie opierał się o poniższy schemat kryteriów ewaluacyjnych i odpowiadających im pytań badawczych: KRYTERIA EWALUACJI: TRAFNOŚĆ: PYTANIA BADAWCZE - Czy i w jakim stopniu produkt odpowiada na realne potrzeby?, EFEKTYWNOŚĆ: PYTANIA BADAWCZE Czy wypracowany produkt (podejście do rozwiązania problemu) jest bardziej efektywne niż działania stosowane dotychczas? Czy proponowane podejście jest rozwiązaniem bardziej wydajnym finansowo od metod stosowanych wcześniej?, SKUTECZNOŚĆ: PYTANIA BADAWCZE Czy produkt jest skuteczny? Co wpływa na jego skuteczność - czy są to metody pracy, dobór grup docelowych, organizacja procesu wsparcia, czy inne czynniki? Czy możliwe jest zwiększenie skuteczności proponowanych metod i pod jakimi warunkami?, UŻYTECZNOŚĆ: PYTANIA BADAWCZE Czy produkt jest zgodny z aktualnymi potrzebami grup docelowych, TRWAŁOŚĆ: PYTANIA BADAWCZE Czy i w jakim stopniu prawdopodobne jest funkcjonowanie produktu po zakończeniu finansowania projektu? Ponadto wykonawca przeanalizuje produkt pod kątem: Możliwości zaangażowania grup docelowych (empowerment), Multiplikowalności związanej z możliwością upowszechniania, Dostępności produktu oraz jego elementów , Jakości produktu, w tym jego elementów CZAS REALIZACJI ZAMÓWIENIA ORAZ WYMAGANIA ODNOŚNIE ZAMÓWIENIA Zadania leżące w zakresie usług świadczonych przez Ewaluatora muszą być realizowane zgodnie z aktualnym wnioskiem o dofinansowanie realizacji projektu Model Wsparcia jako innowacyjne narzędzie wzmacniające współpracę publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej oraz przedsiębiorców dedykowane gminnym zespołom interdyscyplinarnym, Zmiany wprowadzane w projekcie wymagają dokonania zmiany wniosku o dofinansowanie, wpływające na istotną zmianę zadań leżących w zakresie usług świadczonych przez Ewaluatora oraz wymagają zmiany zapisów umowy poprzez wprowadzenie odpowiedniego aneksu, Maksymalny termin realizacji zamówienia: od momentu podpisania umowy do 31.10.2014 r., Wykonawca musi zdeklarować gotowość świadczenia usługi Ewaluatora bezpośrednio w miejscu i czasie wskazanym przez Zamawiającego., Zamawiający nie ponosi innych kosztów związanych z realizacją usługi, w tym innych kosztów dojazdu (np. do siedziby Zamawiającego) oraz zakwaterowania, noclegów lub wyżywienia, Harmonogram świadczenia usługi będą przedmiotem bieżących uzgodnień z Zamawiającym, Przy kalkulacji ceny ofertowej należy uwzględnić wszystkie koszty niezbędne do należytego wykonania przedmiotu zamówienia..


II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
73.11.00.00-6, 79.31.50.00-5.


II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
nie.


II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.



II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 31.10.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM


III.1) WADIUM


Informacja na temat wadium:
nie dotyczy


III.2) ZALICZKI


III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW


  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał co najmniej trzy usługi (przez usługę zamawiający uzna przygotowanie/koncepcję badania ewaluacyjnego, realizację badania ewaluacyjnego oraz analizę/interpretację danych oraz opracowanie raportu z ww. badań ewaluacyjnych) z zakresu ewaluacji projektów.


  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej 2 osobami: 1. posiadającymi wykształcenie wyższe socjologiczne lub ekonomiczne, 2. uczestniczącymi w realizacji usług ewaluacyjnych w min. 3 projektach. 3. uczestniczącymi w analizie/interpretacji danych pochodzących z badań ewaluacyjnych i były autorem lub współautorem co najmniej 1 raportu z ww. badań.


III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY


III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;


III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;


III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

dokument (np. pełnomocnictwo lub umowa spółki cywilnej, itp.) potwierdzający, iż oferta została podpisana przez osobę/y uprawnioną/e w reprezentowania Wykonawcy, jeżeli nie wynika to z innych dokumentów załączonych do oferty, oświadczenie wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu

SEKCJA IV: PROCEDURA


IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT


IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 80
  • 2 - Ocena założeń proponowanej metodologii badań - 20


IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


IV.4.1)
 
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
http://bip.cis.wroclaw.pl/

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
CENTRUM INTEGRACJI SPOŁECZNEJ ul. Strzegomska 49, 53-611 Wrocław pokój 3A.


IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
18.09.2014 godzina 09:00, miejsce: CENTRUM INTEGRACJI SPOŁECZNEJ ul. Strzegomska 49, 53-611 Wrocław.


IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).


IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013, Priorytetu I Zatrudnienie i Integracja Społeczna, Działanie 1.2 Wspieranie systemowe instytucji pomocy i integracji społecznej..


IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie


Wrocław: Model wsparcia jako innowacyjne narzędzie wzmacniające współpracę publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej oraz przedsiębiorców dedykowane gminnym zespołom interdyscyplinarnym realizowanego przez Centrum Integracji Społecznej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.


Numer ogłoszenia: 334044 - 2014; data zamieszczenia: 08.10.2014

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 299346 - 2014r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Centrum Integracji Społecznej, ul. Strzegomska 49, 53-611 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 71 782 35 11, faks 71 782 35 12.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Model wsparcia jako innowacyjne narzędzie wzmacniające współpracę publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej oraz przedsiębiorców dedykowane gminnym zespołom interdyscyplinarnym realizowanego przez Centrum Integracji Społecznej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest Przeprowadzenie zewnętrznych badań ewaluacyjnych na potrzeby projektu Model wsparcia jako innowacyjne narzędzie wzmacniające współpracę publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej oraz przedsiębiorców dedykowane gminnym zespołom interdyscyplinarnym realizowanego przez Centrum Integracji Społecznej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki realizowanego przez Centrum Integracji Społecznej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Projekt ma charakter innowacyjno-testujący i jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013, Priorytetu I Zatrudnienie i Integracja Społeczna, Działanie 1.2 Wspieranie systemowe instytucji pomocy i integracji społecznej. Numer umowy o dofinansowanie: UDA-POKL.01.02.00-00-044-11-00. TŁO BADANIA: Charakterystyka Projektu: Innowacyjny, przygotowany w partnerstwie projekt umożliwi przygotowanie i przetestowanie metod skutecznej pracy z niezatrudnionymi kobietami po 50r.ż., które doświadczają przemocy w środowisku domowym. Dotychczas nie podjęto się przygotowania skutecznych i zindywidualizowanych. narzędzi pracy na potrzeby instytucji systemu zapobiegania przemocy w środowisku dom. W 2010r. znowelizowana Ustawa o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie nałożyła na każdą gminę obowiązek tworzenia systemu przeciwdziałania przemocy. Nowelizacja zobowiązała do stałej współpracy podmioty, które działały do tej pory w pojedynkę, powielając często swoje działania, skutkiem czego kobieta doświadczająca przemocy nie otrzymywała kompleksowego wsparcia dopasowanego do jej potrzeb. Niezbędnym ogniwem nowego systemu jest praca Zespołów Interdyscyplinarnych (ZI), które powinny integrować i koordynować działania m. in. jednostek pomocy społ., Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (KRPA), Policji, oświaty, ochrony zdrowia i NGO, które specjalizują się w świadczeniu pomocy. Wg danych Instytutu Spraw Publicznych, w XI 2011r. jedynie w 50% gmin ZI podjęły działania skoncentrowane na: ustalaniu regulaminu działania, szacowaniu zasobów służących świadczeniu pomocy oraz opracowaniu procedur w sytuacji zgłoszenia Niebieskich Kart . PARPA w Rekomendacjach do pracy na 2012r. stwierdza, że problemem jest niska efektywność instytucjonalnego systemu pomocy oraz narastające zjawisko przemocy wobec kobiet. Doświadczenia Gm. Wrocław wskazują, że członkowie ZI są na etapie sprawdzania skuteczności działań oraz poszukiwania efektywnych metod realizacji Indywidualnych Planów Pomocy. Nawet w gminach o rozwiniętym systemie usług socjalnych brak dostępu do narzędzi nie pozwala dostosować dostępnej pomocy do specyfiki szkód doświadczanych przez ofiary. Częstym sposobem wspierania osób doświadczających przemocy jest oferowanie pomocy prawnej, psychologicznej oraz schronienia (OBOP 2010r.-Zjawisko przemocy w rodzinie wobec kobiet i mężczyzn). Zapisy ustawy nakładają obowiązek informowania ofiary o możliwości uzyskania pomocy i wskazaniu miejsca jej świadczenia. Ofiara przemocy musiałaby jednak być trwale zmotywowana do zmiany swojej sytuacji, wykazywać dostateczną aktywność i determinację w korzystaniu z zasobów instytucji. Tymczasem wyniki badań dot. Zespołu Stresu Pourazowego (PTSD), wskazują że ofiara przemocy, doświadczająca wstydu, upokorzenia, izolacji społ., wykazuje cechy SYNDROMU WYUCZONEJ BEZRADNOŚCI, co często uniemożliwia jej samodzielne korzystanie z rekomendowanych miejsc pomocy. Skuteczna pomoc ze strony ZI jest jeszcze trudniejsza, gdy przemocy doświadczają kobiety niezatrudnione, uzależnione ekonomicznie od agresora. Przemocy domowej nadal doświadcza w Polsce znacznie więcej kobiet niż mężczyzn (Niebieska Linia 2010- 80% kobiet zgłaszających przemoc i 20% mężczyzn). Z danych instytucji pomocy społ. wynika że 50% kobiet korzystających z pomocy doświadcza przemocy domowej (Magdalena Goetz Ekonomia ma płeć. O dyskryminacji i przemocy ekonomicznej wobec kobiet). Ze statystyk wrocławskiego ZI wynika, że zgłaszane jako ofiary przemocy kobiety stanowią 90%. Dane na temat przemocy wobec kobiet, zawarte w publikacji Wybieram Zycie(2008r.) wskazują, ze przemocy doświadcza 26%kobiet w Polsce. Wzrasta grupa kobiet po 50r.ż., które doświadczają przemocy. Przemoc występuje dwukrotnie częściej w rodzinach, w których kobieta nie pracuje. W 2010r. ofiary przemocy domowej zgłaszały telefonicznie w Niebieskiej Linii, że są ofiarami przemocy psychicznej (87%), fizycznej (57%), ekonomicznej(24%), seksualnej (6%). Wg danych statystycznych Niebieskiej Linii od kilku lat narasta problem przemocy ekonomicznej wobec członków rodziny (2007-15%, 2008-17%, 2009-21%, 2010r.-24% zgłoszeń), szczególnie wobec kobiet. PARPA w Rekomendacjach do pracy na 2012 r. postuluje by wypracowywać skuteczne i zindywidualizowane metody pracy w ramach Niebieskiej Karty, a priorytetem powinno być zapewnienie stałej, pełnej oferty pomocy kobietom krzywdzonym przez najbliższych. Wg statystyk PARPA problem szczególnie dotyka kobiet uzależnionych ekonom. od sprawcy. Wg danych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej we Wrocławiu wzrasta liczba kobiet po 50r. ż. zgłaszanych do ZI. Blisko 20% (77 osób z 396) ze zgłoszonych w 2011r. to kobiety po 50r.ż. 35% tych kobiet nie pracuje. Z danych KRPA we W-wiu wynika, że w przeszło 30%rodzin zgłoszonych ofiarą przemocy jest kobieta po 50r. ż. Kobiety te nie posiadają środków, by dojechać do miejsc świadczonej pomocy. Działalność ZI będzie nieskuteczna, bez zastosowania innego, innowacyjnego modelu wsparcia, który uwzględnia lokalne możliwości instytucji. wsparcia ofiar przemocy, przy uwzględnieniu psychofizycznych. możliwości nie pracujących kobiet po 50 r. ż., ekonomicznie uzależnionych od sprawcy. Wypracowanie MODELU WSPARCIA niezatrudnionych kobiet w wieku 50+, doświadczających przemocy domowej (nK50+dp) będzie oczekiwanym przez ZI narzędziem aktywizacji społ. i zaw., zwiększającym szanse na skuteczne wyswobodzenie się z sytuacji przemocowej. Pomoc oferowana każdej kobiecie będzie szyta na miarę jej ograniczeń i zasobów. Proponowane rozwiązanie problemu z dostępem do oczekiwanych zestandaryzowanych narzędzi pracy użytkowników (ZI) oraz grup odbiorców (kobiet) wypracowane będzie w partnerstwie podmiotów działających w obszarze zatrudnienia oraz integracji społecznej (Centrum Integracji Społecznej oraz Fundacja Centrum Praw Kobiet) z partnerem przedsiębiorcą wybranym w trakcie realizacji projektu. Zastosowanie wypracowanego MODELU WSPARCIA niezatrudnionych kobiet w wieku 50+ doświadczających przemocy, umożliwi rozwiązanie problemów i wejście na rynek pracy grupie zagrożonych wykluczeniem społ. co zgodne jest z tematem dla projektów innowacyjnych testujących. Realizacja projektu, usamodzielnienie ekonomiczne kobiet, wpłynie pozytywnie na funkcjonowanie rodzin, w których występuje przemoc. Kobiety uczestniczące w projekcie pozytywnie zamodelują możliwości radzenie sobie w bardzo trudnej sytuacji, co zaktywizuje inne osoby doznające przemocy w rodzinie. Zastosowanie Modelu Wsparcia jako skutecznego narzędzia aktywizacji społecznej i zawodowej uzupełni katalog metod stosowanych przez jednostki pomocy społecznej i NGO, których odbiorcami są grupy osób zagrożonych wykluczeniem społecznym. Cele Projektu: Cel główny projektu Poszerzenie katalogu narzędzi stosowanych przez zespoły interdyscyplinarne (ZI) w ramach wzmocnienia współpracy publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej oraz przedsiębiorców o Model Wsparcia służący wejściu na rynek pracy niezatrudnionych kobiet w wieku 50+ doświadczających przemocy domowej (nK50+dp), w okresie VIII 2012 - III 2015. Cele szczegółowe Pogłębienie wiedzy na temat dotychczasowego funkcjonowania gminnych ZI w Polsce w zakresie wspierania niezatrudnionych kobiet w wieku 50+ doświadczających przemocy domowej (nK50+dp) w okresie VIII 2012 - III 2013. ETAP ZAKOŃCZONY,Przetestowanie wypracowanego w partnerstwie trójsektorowym Modelu Wsparcia (MW) niezatrudnionych kobiet w wieku 50+ doświadczających przemocy domowej w okresie VI 2013 - III 2014 w gminie Wrocław. ETAP ZAKOŃCZONY, Upowszechnienie finalnego produktu Modelu Wsparcia wśród użytkowników (zespołów interdyscyplinarnych, centrów integracji społecznej, klubów integracji społecznej, ośrodków pomocy społecznej, NGO, przedsiębiorcy) i włączenie w główny nurt polityki w okresie VI 2013 - III 2015. Zakładane rezultaty realizacji projektu 1 Model Wsparcia (forma: Przewodnik po Modelu Wsparcia) obejmujący: m.in. procedurę rekrutacji Koordynatorów wsparcia w ramach publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej, program szkolenia Koordynatorów wsparcia, zasady współpracy Koordynatorów wsparcia z zespołami interdyscyplinarnymi, instytucjami pomocy społecznej (IPS), NGO oraz przedsiębiorcami, wzór karty-skierowania niezatrudnionych kobiet w wieku 50+ doświadczających przemocy domowej (nK50+dp) przez zespoły interdyscyplinarne do współpracy z Koordynatorami wsparcia, formularz PROGRAMU ZMIANY wraz ze zbiorem wytycznych dotyczących metod wspierania przez Koordynatorów wsparcia niezatrudnionych kobiet w wieku 50+ doświadczających przemocy domowej, program szkolenia niezatrudnionych kobiet w wieku 50+ doświadczającej przemocy domowej, praktyki u przedsiębiorców monitorowane przez Koordynatora wsparcia, PRZEDMIOT UPOWSZECHNIANIA: 1 Model Wsparcia jako narzędzie aktywizacji niezatrudnionych kobiet w wieku 50+ doświadczającej przemocy domowej., Liczba objętych badaniami gminnych zespołów interdyscyplinarnych: 63, Liczba zanalizowanych Indywidualnych Planów Pomocy: 126, Liczba raportów końcowych: 1, Liczba nk50+dp, która poprzez udział w programie szkoleniowym Szkolenie-Rozwój-Praca podwyższyły umiejętności poruszania się po rynku pracy: 12 kobiet, Liczba nk50+dp, które podjęły zatrudnienie: 3 kobiety,Liczba osób przeszkolonych na Koordynatorów Wsparcia : 10 (8 kobiet, 2 mężczyzn), Liczba osób wyłonionych na Koordynatorów Wsparcia do testowania Modelu Wsparcia: 3 (2 kobiety, 1 mężczyzna), Liczba zorganizowanych seminariów upowszechniających: 4, Liczba zorganizowanych konferencji końcowych: 1 , Liczba ZI, które zarekomendowały w swojej gminie zastosowanie MW w ramach Gminnej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych/Przemocy w rodzinie: 10 CELE BADANIA: Cel główny badania W ramach analizy rzeczywistych efektów testowanego produktu i po zakończeniu etapu testowania zostanie przeprowadzona ewaluacja zewnętrzna. Celem ewaluacji zewnętrznej będzie: ZBADANIE WYPRACOWANEGO NARZĘDZIA TJ. MODELU WSPARCIA POD KĄTEM OPISANYCH PONIŻEJ KRYTERIÓW I PYTAŃ BADAWCZYCH. Ewaluator oceni czy Modem Wsparcia jest skuteczny, bardziej efektywny niż narzędzia stosowane dotychczas, wskaże słabe i mocne strony MW, zaopiniuje, w jakich warunkach możliwe jest zwiększenie skuteczności proponowanej metody. Produktem będzie raport z ewaluacji. Wyniki analizy umożliwią modyfikację przygotowanego produktu przed złożeniem jego finalnej wersji do walidacji. Do głównych zadań Ewaluatora zewnętrznego należeć będzie: opracowanie metodologii i narzędzi badawczych , wszechstronna analiza wstępnej wersji produktu finalnego, analiza wyników ewaluacji wewnętrznej, losowy dobór odbiorczyń i użytkowników produktu, biorących udział w testowaniu w celu przeprowadzenia indywidualnych wywiadów, przygotowanie Raportu z Ewaluacji Zewnętrznej W ramach zlecenia Ewaluator będzie opierał się o poniższy schemat kryteriów ewaluacyjnych i odpowiadających im pytań badawczych: KRYTERIA EWALUACJI: TRAFNOŚĆ: PYTANIA BADAWCZE - Czy i w jakim stopniu produkt odpowiada na realne potrzeby?, EFEKTYWNOŚĆ: PYTANIA BADAWCZE Czy wypracowany produkt (podejście do rozwiązania problemu) jest bardziej efektywne niż działania stosowane dotychczas? Czy proponowane podejście jest rozwiązaniem bardziej wydajnym finansowo od metod stosowanych wcześniej?, SKUTECZNOŚĆ: PYTANIA BADAWCZE Czy produkt jest skuteczny? Co wpływa na jego skuteczność - czy są to metody pracy, dobór grup docelowych, organizacja procesu wsparcia, czy inne czynniki? Czy możliwe jest zwiększenie skuteczności proponowanych metod i pod jakimi warunkami?, UŻYTECZNOŚĆ: PYTANIA BADAWCZE Czy produkt jest zgodny z aktualnymi potrzebami grup docelowych, TRWAŁOŚĆ: PYTANIA BADAWCZE Czy i w jakim stopniu prawdopodobne jest funkcjonowanie produktu po zakończeniu finansowania projektu? Ponadto wykonawca przeanalizuje produkt pod kątem: Możliwości zaangażowania grup docelowych (empowerment), Multiplikowalności związanej z możliwością upowszechniania, Dostępności produktu oraz jego elementów , Jakości produktu, w tym jego elementów CZAS REALIZACJI ZAMÓWIENIA ORAZ WYMAGANIA ODNOŚNIE ZAMÓWIENIA Zadania leżące w zakresie usług świadczonych przez Ewaluatora muszą być realizowane zgodnie z aktualnym wnioskiem o dofinansowanie realizacji projektu Model Wsparcia jako innowacyjne narzędzie wzmacniające współpracę publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej oraz przedsiębiorców dedykowane gminnym zespołom interdyscyplinarnym, Zmiany wprowadzane w projekcie wymagają dokonania zmiany wniosku o dofinansowanie, wpływające na istotną zmianę zadań leżących w zakresie usług świadczonych przez Ewaluatora oraz wymagają zmiany zapisów umowy poprzez wprowadzenie odpowiedniego aneksu, Maksymalny termin realizacji zamówienia: od momentu podpisania umowy do 31.10.2014 r., Wykonawca musi zdeklarować gotowość świadczenia usługi Ewaluatora bezpośrednio w miejscu i czasie wskazanym przez Zamawiającego., Zamawiający nie ponosi innych kosztów związanych z realizacją usługi, w tym innych kosztów dojazdu (np. do siedziby Zamawiającego) oraz zakwaterowania, noclegów lub wyżywienia, Harmonogram świadczenia usługi będą przedmiotem bieżących uzgodnień z Zamawiającym, Przy kalkulacji ceny ofertowej należy uwzględnić wszystkie koszty niezbędne do należytego wykonania przedmiotu zamówienia.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
73.11.00.00-6, 79.31.50.00-5.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    tak, projekt/program: Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013, Priorytetu I Zatrudnienie i Integracja Społeczna, Działanie 1.2 Wspieranie systemowe instytucji pomocy i integracji społecznej..

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
07.10.2014.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
3.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Konsorcjum Europejskie Centrum Doradztwa Finansowego Badania i Szkolenia Ewa Joachimczak Piotr Fuchs, {Dane ukryte}, 60-141 Poznań, kraj/woj. dolnośląskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 16260,16 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    12000,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    12000,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    14760,00


  • Waluta:
    PLN.

Adres: ul. Strzegomska 49, 53-611 Wrocław
woj. dolnośląskie
Dane kontaktowe: email:
tel: 0-71 782 35 11
fax: 0-71 782 35 12
Termin składania wniosków lub ofert:
2014-09-17
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 29934620140
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2014-09-08
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [PN]: Przetarg nieograniczony
Czas na realizację: 43 dni
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1
Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.cis.wroclaw.pl
Informacja dostępna pod: CENTRUM INTEGRACJI SPOŁECZNEJ ul. Strzegomska 49, 53-611 Wrocław pokój 3A
Okres związania ofertą: 30 dni
Kody CPV
73110000-6 Usługi badawcze
79315000-5 Usługi badań społecznych
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
Model wsparcia jako innowacyjne narzędzie wzmacniające współpracę publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej oraz przedsiębiorców dedykowane gminnym zespołom interdyscyplinarnym realizowanego przez Centrum Integracji Społecznej w Konsorcjum Europejskie Centrum Doradztwa Finansowego Badania i Szkolenia Ewa Joachimczak Piotr Fuchs
Poznań
2014-10-08 12 000,00