Wynik przetargu
Dostawy systemu teleinformatycznego dla potrzeb działalności statutowej WORD w Elblągu
Zamawiający:
Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Elblągu
Adres: | ul. Skrzydlata 1, 82-300 Elbląg, woj. warmińsko-mazurskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: sekretariat@word.elblag.pl tel: 552 370 554 fax: 552 370 558 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 1328420160 | Data Udzielenia: | 2016-01-20 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | dostawy | Tryb postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Kody CPV
48000000-8 | Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne | |
72263000-6 | Usługi wdrażania oprogramowania | |
72265000-0 | Usługi konfiguracji oprogramowania |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Dostawy systemu teleinformatycznego dla potrzeb działalności statutowej WORD w Elblągu | Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A Warszawa | 395 125,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2016-01-20 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 480000008 722630006 722650000 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 395 125,00 zł Minimalna złożona oferta: 395 125,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 395 125,00 zł Maksymalna złożona oferta: 395 125,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Elbląg: Dostawy systemu teleinformatycznego dla potrzeb działalności statutowej WORD w Elblągu
Numer ogłoszenia: 13284 - 2016; data zamieszczenia: 20.01.2016
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia:
nieobowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Elblągu, ul. Skrzydlata 1, 82-300 Elbląg, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 055 2370554, faks 055 2370558.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: samorządowa wojewódzka osoba prawna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Dostawy systemu teleinformatycznego dla potrzeb działalności statutowej WORD w Elblągu.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Dostawy.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiot postępowania stanowi dostawa systemu teleinformatycznego dla potrzeb działalności statutowej Zamawiającego oraz jego wdrożenie, rozumiane w szczególności jako skonfigurowanie infrastruktury technicznej i urządzeń znajdujących się w dyspozycji Zamawiającego, instalacja i konfiguracja systemu do eksploatacji, należyte zabezpieczenie przed nieautoryzowanym dostępem osób nieuprawnionych, należyte zabezpieczenie styku systemu z innymi sieciami do wymaganej ustawowo wymiany danych z ewidencjami, utrzymywanie Systemu w stanie pełnej funkcjonalności w trakcie trwania umowy, w tym jego rozwój oraz bieżące dostosowywanie do zmian w obowiązujących Zamawiającego przepisach oraz do innych zmian, niż wynikające ze zmiany stanu prawnego, dotyczących Zamawiającego, a nadto do udzielania bieżącego wsparcia technicznego. Podstawową wymaganą przez Zamawiającego cechą systemu jest jego zintegrowanie z systemami wymaganymi do wymiany Profilu Kandydata na Kierowcę (dalej: PKK) i innych informacji, wg stanu wymaganego przepisami obowiązującymi w okresie związania umową Stron. System w pełni funkcjonalny umożliwia realizowanie przez Zamawiającego w sposób niezakłócony zadań publicznych polegających na przeprowadzaniu egzaminów na prawo jazdy, teoretycznych i praktycznych, co wymaga posiadania przez Zamawiającego możliwości zintegrowania z wszystkimi systemami wymaganymi do wymiany PKK i innych informacji, wg stanu wymaganego przepisami obowiązującymi w okresie związania umową, a także zapewnia przynajmniej: a) zarządzanie infrastrukturą i zasobami Zamawiającego, a nadto użytkownikami systemu i ich uprawnieniami; b) zarządzanie harmonogramem egzaminów, elektroniczną obsługę planu egzaminów, sporządzanie statystyk; c) obsługę zapisów kandydatów na egzamin i ich ewidencjonowanie, w sposób uwzględniający rozliczenia finansowe; d) obsługę rezerwacji egzaminów znajdujących się w harmonogramie egzaminów i dokonywania płatności elektronicznych dokonywanych przez kandydatów poprzez serwis internetowy obsługiwany przez Wykonawcę. e) funkcjonalności niezbędne do prawidłowego i nieutrudnionego działania Zamawiającego w procesach kompleksowej obsługi egzaminowania oraz ewidencjonowania kandydatów na kierowców. Dodatkowe elementy przedmiotu zamówienia: a) zapewnienie szkolenia dla pracowników Zamawiającego w zakresie prawidłowej obsługi narzędzi dostarczonych przez Wykonawcę. b) udzielenie licencji na oprogramowanie stanowiące element systemu teleinformatycznego..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
48.00.00.00-8, 72.26.30.00-6, 72.26.50.00-0.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
23.12.2015.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A, ulica R. Sanguszki 1, 00-222 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 337266,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
395125,20
Oferta z najniższą ceną:
395125,20
/ Oferta z najwyższą ceną:
395125,20
Waluta:
PLN .
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a, art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Przedmiot planowanego postępowania o zamówienie publiczne stanowi dostawa systemu teleinformatycznego dla potrzeb bieżącej działalności Zleceniodawcy oraz jego wdrożenie.System, o którym mowa to system wskazany w art.51 ust. 2 a pkt 1 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (t.j. Dz.U. z 2015 r. poz. 155 - dalej ustawa), który reguluje tryb przeprowadzania egzaminu państwowego na prawo jazdy i stanowi, iż egzamin państwowy składa się m.in. z części teoretycznej przeprowadzanej w formie testów jednokrotnego wyboru z pytaniami generowanymi w czasie rzeczywistym za pomocą techniki informatycznej - dotyczy sprawdzenia wiedzy, o której mowa w ust. 1 pkt 1, w zakresie uprawnień prawa jazdy kategorii AM, A 1, A 2, A, B 1, B, C 1, C, D 1, D i T oraz uprawnienia do kierowania tramwajem, która przeprowadzana jest z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego w rozumieniu art. 3 pkt 3 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne zintegrowanego z systemem, o którym mowa w art. 1 6a ustawy, to jest systemem, którym posługuje się organ wydający prawo jazdy lub pozwolenie na kierowanie tramwajem, umożliwiającym wykonywanie czynności związanych z wydawaniem, zamieszczaniem danych i informacji w bazie danych oraz składanie zamówień na wykonanie praw jazdy lub pozwoleń na kierowanie tramwajem. Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 5 września 2012r. w sprawie egzaminowania osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez egzaminatorów oraz wzorów dokumentów stosowanych w tych sprawach ( Dz. U. z 2012r. poz. 995 ze zm.) mówiąc o systemie teleinformatycznym wskazuje, iż jest to jednolity dla wszystkich wojewódzkich ośrodków ruchu drogowego system teleinformatyczny w rozumieniu art. 3 pkt 3 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne zintegrowany z systemem teleinformatycznym, o którym mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 20 ust. 1 pkt 2 ustawy. Przepis, do którego odsyła ww. Rozporządzenie ustanawia delegację ustawową dla Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej. Na podstawie niniejszego przepisu wydano w dniu 31 lipca 2012r. Rozporządzenie w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz.U. z 2012r. poz. 1005). Akt w treści §2 pkt 6) definiuje system jako system teleinformatyczny w rozumieniu art. 3 pkt 3 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne współpracujący z systemem teleinformatycznym ewidencji kierowców, z wykorzystaniem którego organ wydający prawo jazdy lub pozwolenie wykonuje czynności związane z wydawaniem praw jazdy lub pozwoleń, zamieszcza dane i informacje w bazie danych oraz składa zamówienia na wykonanie praw jazdy. Wszystkie definicje odwołują się do treści art. 3 pkt 3 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz.U. z 2014r. poz. 1114). Przepis wskazuje, iż system teleinformatyczny stanowi zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania zapewniający przetwarzanie, przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych przez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci telekomunikacyjnego urządzenia końcowego w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. z 2014 r. poz. 243 i 827). Reasumując, system teleinformatyczny to zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, który umożliwia przetwarzanie, przechowywanie, wysyłanie i odbieranie danych przez sieci telekomunikacyjne i spełnia wszystkie wymagania określone w ustawie o kierujących pojazdami, wg stanu na dzień 4 stycznia 2016r. W nawiązaniu do powyższego wskazać należy, iż system teleinformatyczny w założeniu winien składać się z dwóch elementów: urządzeń informatycznych oraz oprogramowania, jego podstawową funkcjonalnością zaś winna być integracja z systemem Centralnej Ewidencji Kierowców (CEK) działającej w ramach systemu SI CEPiK. Wobec faktu, iż zgodnie z projektem zmian w ustawie możliwość utworzenia i integracji systemu teleinformatycznego z systemem CEPiK i ewidencji CEK powstanie dopiero w dniu 1 stycznia 2017 r., aktualnie wyłączna możliwość zapewnienia wymiany danych koniecznych dla prowadzenia działalności wojewódzkich ośrodków ruchu drogowego dotyczy zintegrowania z systemem obowiązującym w jednostkach pomocniczych powiatu - starostwach. Właścicielem systemu obowiązującego aktualnie w tym zakresie systemu jest Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A. w Warszawie.Wskazany podmiot jest jedynym, który dysponuje możliwością zapewnienia prawidłowego wypełnienia przesłanki zintegrowania systemów wdrożonych w wojewódzkich ośrodkach ruchu drogowego oraz w starostwach powiatowych. Brak jest obiektywnej możliwości sprecyzowania cech przedmiotu zamówienia w sposób, który mógłby uzasadnić wymaganie Zamawiającego co do opisanej powyżej przesłanki - wdrożenia i zintegrowania systemu, w sposób inny, niż odwołujący się do istniejącego systemu teleinformatycznego obowiązującego w starostwach powiatowych, a jest to system, którego właściciel PWPW S.A. posiada do niego prawa wyłączne. Tym samym, w istniejącej sytuacji prawnej Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A. jest jedynym podmiotem zdolnym do realizacji zamówienia. Niniejsze znajduje także potwierdzenie w oficjalnym stanowisku Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa, z którego wprost wynika wskazana okoliczność. Próba konstruowania procedury otwartej jest zatem niecelowa i znacznie utrudniona ze względu na zmianę warunków prawnych jak również znaczny upływ założonych terminów. W powyższych okolicznościach, właściwym i w zasadzie jedynym trybem udzielenia przedmiotowego zamówienia jest tryb zamówienia z wolnej reki przewidziany w treści art. 66 i n. ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, dalej, ustawa, lub p.z.p. (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.). Normatywną podstawę zastosowania trybu stanowi przede wszystkim art. 67 ust. 1 pkt 1 a) ustawy, który stanowi, iż Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę - z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze. Co więcej, z uwagi na specyficzny charakter przedmiotu zamówienia, uznać należy, iż w tym konkretnym przypadku zachodzi dodatkowo łączność z kolejno wymienioną przesłanką ustawową zezwalającą na zastosowanie omawianego trybu, a opisującą wyłączność na dysponowanie danym przedmiotem zamówienia przez jednego tylko wykonawcę na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz w ustawie z dnia 30 czerwca 2000r. prawo własności przemysłowej. Ochrona praw wyłącznych, wynikająca z powyżej wskazanych przepisów, uzasadnia udzielenie zamówienia w trybie z wolnej ręki, w przypadku, gdy prawa te uniemożliwiają prawidłowe wykonanie przedmiotu zamówienia przez inne podmioty. Przyczyny techniczne o obiektywnym charakterze wynikające z pierwszej wskazanej przesłanki dotyczą sytuacji, w których istnieje podstawa dla stwierdzenia istnienia jednego tylko podmiotu zdolnego zapewnić prawidłowe wykonanie przedmiotu zamówienia.Istnieje uzasadniona podstawa do stwierdzenia, iż uwzględniony powyżej podmiot - Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A. w Warszawie - jest w istocie jedynym, który może wypełnić wymagania wynikające z przepisów obowiązujących wojewódzkie ośrodki ruchu drogowego - w pełnym zakresie, z zastrzeżeniem uwagi zawartej poniżej.Działając w oparciu o wspomniane powyżej stanowisko Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa, skierowane do Krajowego Stowarzyszenia Dyrektorów WORD, z którego wynika jednoznaczne wskazanie obiektywnych przesłanek dla uzasadnienia proponowanego trybu zamówienia, należy przyjąć, iż proponowana procedura udzielenia zamówienia jest zasadna dodatkowo. Skoro bowiem brzmienie omawianego pisma wskazuje, iż Ministerstwo jest w posiadaniu informacji, z których obiektywnie wynika przeszkoda w realizacji przedmiotu zamówienia przez jakikolwiek podmiot występujący aktualnie na rynku, poza wymienioną PWPW S.A. w Warszawie, to okoliczność ta niewątpliwie czyni dodatkowo zasadnym proponowany tryb udzielenia zamówienia publicznego. Nadmienić należy także, iż Zleceniodawca był zobowiązany mocą przepisów ustawy do wyłonienia wykonawcy Systemu w trybie wynikającym z przepisów ustawy p.z.p. Działania w tym zakresie rozpoczęły się w lipcu 2015r. i wszczęte zostały w związku z obiektywną pewnością powstania określonego stanu prawnego dotyczącego działalności Zleceniodawcy, począwszy od 4 stycznia 2016r. Tymczasem, aktualny stan wiedzy w zakresie terminu wejścia w życie przepisów oraz fakt, iż dla podjęcia ewentualnych działań mających na celu pozyskanie systemu w trybie innym niż proponowany oraz jego pełne wdrożenie pozostał okres ok. 3 tygodni, jest oczywiste, iż także z przyczyn związanych z brakiem możliwości dochowania wymaganych przepisami terminów Zleceniodawca jest uprawiony do przyjęcia trybu wyłonienia Wykonawcy z wolnej ręki.