Przeprowadzenie audytu zewnętrznego realizowanego projektu pn. Przebudowa ciągu dróg powiatowych nr 4594P Koźminek - Morawin - Goliszew, nr 4586P Goliszew - Zbiersk
Opis przedmiotu przetargu: 1. Przedmiot zamówienia obejmuje świadczenie usługi polegającej na przeprowadzeniu audytu zewnętrznego realizowanego projektu pt. Przebudowa ciągu dróg powiatowych nr 4594P (Koźminek-Morawin-Goliszew), nr 4586P (Goliszew-Zbiersk), realizowanego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Regionalnego na lata 2007-2013, Priorytet II Infrastruktura komunikacyjna, Działanie 2.2 Poprawa dostępności do regionalnego i ponadregionalnego układu drogowego (drogi wojewódzkie w miastach na prawach powiatu, powiatowe i gminne). 2.Audyt należy przeprowadzić zgodnie z Wytycznymi. Wytyczne stanowią załącznik nr 7 do SIWZ oraz znajdują się na stronie internetowej www.wrpo.wielkopolskie.pl). Czynności audytowe polegające na badaniu dokumentów, w tym uzyskaniu ewentualnych wyjaśnień, należy przeprowadzić w siedzibie Zamawiającego. 3.Audyt ma na celu uzyskanie zapewnienia, że: 1)projekt jest realizowany zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa wspólnotowego i krajowego (w tym Wytycznych Instytucji Zarządzającej WRPO i innych instytucji uprawnionych do wydawania wytycznych), umową i wnioskiem o dofinansowanie, 2)wydatki poniesione w ramach projektu są kwalifikowalne, 3)informacje przekazane do Instytucji Pośredniczącej, Instytucji Zarządzającej WRPO oraz innych uprawnionych instytucji są zgodne z prawdą i wynikają z dostępnych w siedzibie beneficjenta dokumentów źródłowych (przede wszystkim z dokumentów finansowo-księgowych i rzeczowych) oraz z prowadzonej przez niego ewidencji księgowej. 4.Oprócz oceny prawidłowości realizacji projektu, audyt ma również na celu doradztwo w zakresie polepszania metod jego realizacji. 5.Badaniem audytowym zostanie objęte 100% dokumentacji związanej z realizowanym projektem inwestycyjnym w momencie rozpoczęcia czynności audytowych. Prowadzenie i dokumentowanie audytu należy prowadzić w oparciu o uznawane standardy audytu. 6.Audytor będzie miał obowiązek przekazania kopii dokumentacji roboczej: notatek, kwestionariuszy oceny, list sprawdzających itp. lub co najmniej wykazu badanych dokumentów i wykazu sporządzonych dokumentów roboczych. Zamawiający wymaga, aby audyt był prowadzony co najmniej poprzez analizę dokumentacji projektu, wywiady z pracownikami i wykonawcami oraz oględziny miejsca inwestycji. Zamawiający wymaga zorganizowania spotkania otwierającego, zamykającego oraz wszelkich innych niezbędnych spotkań w trakcie prowadzenia audytu. Ponadto zostaną wyznaczone osoby do kontaktu, a komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcą powinna odbywać się z zachowaniem formy pisemnej. 7.Szczegółowy zakres i sposób przeprowadzenia audytu został opisany w rozdziale 3 Wytycznych. Sprawozdanie (wyniki audytu) powinno spełniać wymagania zawarte w rozdziale 4 ww. Wytycznych. 8.Zakres audytu. 1) gotowość organizacyjna beneficjenta i jego procedury wewnętrzne tj.: a) ocenę wielkości i przygotowania kadr, b) ocenę sprzętu niezbędnego do realizacji projektu, c) identyfikację zadań wrażliwych (przede wszystkim dokonywanie wyboru wykonawców/ dostawców, zawieranie umów, odbiór robót, dostaw i usług, zatwierdzanie faktur do wypłaty, dokonywanie płatności, księgowanie operacji finansowych), d) ocenę podziału zadań w projekcie, w tym rozdziału kluczowych funkcji, e) sprawdzenie istnienia i jakości pisemnych procedur postępowania oraz wzorów dokumentów, f) ocenę bezpieczeństwa IT. 2) audyt finansowy tj.: a) sprawdzenie, czy opracowane przez beneficjenta procedury zarządzania środkami finansowymi zapewniają rzetelną i terminową realizację i dokumentowanie operacji, b) sprawdzenie, czy procedury wewnętrzne beneficjenta gwarantują rzetelność sprawozdań z realizacji projektów i wniosków o płatność, c) sprawdzenie zgodności sprawozdań z realizacji projektu i wniosków o płatność z dokumentami źródłowymi, ewidencją księgową oraz z wnioskiem i umową o dofinansowanie projektu, d) ocenę prawidłowości i wiarygodności poniesionych w ramach projektu wydatków (faktycznie poniesione, zgodne z zapisami w dokumentacji projektowej, w terminie realizacji projektu, zasadne, celowe i oszczędne, nie odbiegają od cen w regionie, istnieje wkład własny beneficjenta, płatności zostały przekazane na rachunki wykonawców wskazane w zawartych z nimi umowach), e) kontrolę formalną faktur i ich zgodności z zapisami umów z wykonawcami, f) badanie poprawności księgowania (zgodność z zakładowym planem kont, wyodrębniona ewidencja księgowa, zgodność zapisów w ewidencji księgowej z treścią dokumentów źródłowych). 3) audyt realizacji projektu tj.: a) sprawdzenie zgodności realizacji projektu z przepisami prawa (prawo zamówień publicznych, prawo budowlane, ochrona środowiska, przepisy o rachunkowości oraz o finansach publicznych itd.), b) ocenę zgodności realizacji projektu z dokumentami programowymi (program operacyjny, wytyczne i instrukcje, podręczniki procedur), c) sprawdzenie zgodności realizacji projektu z zapisami wniosku o dofinansowanie/ umowy o dofinansowanie, d) potwierdzenie zakresu zgodności zakresu umów zawartych z wykonawcami z dokumentacją projektową (wniosek o dofinansowanie z załącznikami) oraz z dokumentacją z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (specyfikacja istotnych warunków zamówienia z załącznikami, oferta wybranego wykonawcy), e) sprawdzenie planowanego sposobu monitorowania osiągania celów projektu, f) potwierdzenie zgodności sprawozdań z realizacji projektu ze stanem faktycznym, g) sprawdzenie, czy cele projektu zostały zrealizowane i czy osiągnięto zakładany na dany okres poziom wskaźników. 4) wizyta na miejscu realizacji projektu tj.: a) sprawdzenie czy zrealizowana inwestycja jest zgodna z zapisami we wniosku o dofinansowanie projektu, w umowie o dofinansowanie projektu i w aneksach do tej umowy oraz w dokumentacji powykonawczej, w protokołach odbioru robót w toku, w protokołach odbioru zakupionego sprzętu oraz potwierdzenie poprawności prawidłowości funkcjonowania zrealizowanej inwestycji, b) potwierdzenie prawidłowości promocji unijnego źródła dofinansowania, tzn. potwierdzenie, że działania promocyjne i informacyjne były prowadzone zgodnie z zapisami we wniosku o dofinansowanie projektu, w umowie o dofinansowanie projektu i w obowiązujących beneficjenta wytycznych (tablice, oznaczenia pomieszczeń i materiałów rozdawanych uczestnikom wydarzeń, materiały i gadżety reklamowe oraz inne materiały zakupione na potrzeby działań promocyjnych i informacyjnych itp.). 5) prawidłowość i rzetelność prowadzenia i archiwizacji dokumentacji tj.: a) czy wprowadzono mechanizmy zapewniające właściwy obieg i sposób archiwizowania wszystkich dokumentów związanych z realizacją audytowanego projektu (wniosek o dofinansowanie, umowa o dofinansowanie i aneksy, wnioski o płatność, oryginały dowodów księgowych, dokumentacja przetargowa, korespondencja prowadzona w ramach realizacji projektu itd.), b) czy istnieje możliwość odtworzenia przebiegu realizacji projektu w wymaganych umową terminach, c) czy wprowadzone mechanizmy (w postaci wewnętrznych regulacji) są zgodne z zapisami umowy o dofinansowanie projektu. 6) zgodność projektu z politykami wspólnotowymi tj.: a) czy projekt nie jest sprzeczny z polityką równych szans (rozumianej przede wszystkim jako zapewnienie równości kobiet i mężczyzn, niedyskryminacja oraz wyrównywanie szans niezależnie od płci, wyznania, niepełnosprawności, rasy itp.), b) czy projekt nie jest sprzeczny z polityką zatrudnienia (w szczególności poprawa wielkości zatrudnienia, poprawa warunków pracy itp.), c) czy projekt nie jest sprzeczny z polityką społeczeństwa informacyjnego (w tym rozwój nowoczesnych technologii informacyjnych i komunikacyjnych), d) czy projekt nie jest sprzeczny z polityką ochrony środowiska (przede wszystkim zgodność z prawem krajowym i wspólnotowym w tym zakresie, poprawa jakości środowiska np. poprzez zmniejszenie emisji gazów, wpływ na obszary sieci Natura 2000, poprawa efektywności energetycznej poprzez wykorzystanie odnawialnych źródeł energii). Dopuszczalna jest wyłącznie zgodność lub neutralność. 7) wdrażanie zaleceń pokontrolnych. w ramach sprawdzenia wykonania zaleceń pokontrolnych audytorzy upewniają się, że nieprawidłowości/ uchybienia stwierdzone w trakcie kontroli prawidłowości realizacji projektu, prowadzonych przed realizacją audytu zostały usunięte (jeżeli kontrole takie były prowadzone). 8) analiza powodzenia projektu tj.: a) czy występują zagrożenia prawidłowej realizacji projektu i terminowości jego zakończenia (dotyczy audytu prowadzonego w trakcie realizacji projektu), b) czy występują zagrożenia osiągnięcia i utrzymania założonych celów projektu przez okres wskazany we wniosku o dofinansowanie (dotyczy audytu prowadzonego w trakcie realizacji projektu oraz audytu prowadzonego po zakończeniu realizacji projektu). 9. Sprawozdanie z audytu musi zawierać co najmniej następujące elementy: 1) oznaczenie zadania audytowanego i datę sporządzenia sprawozdania, 2) nazwę i adres audytowanego podmiotu, 3) imiona i nazwiska audytorów uczestniczących w zadaniu audytowym, 4) cele oraz zakres podmiotowy i przedmiotowy zadania audytowego, 5) podjęte czynności i zastosowane techniki przeprowadzania zadania audytowego, 6) termin, w którym prowadzono badanie, 7) zwięzły opis działań jednostki w obszarze objętym zadaniem audytowym, 8) ustalenia stanu faktycznego, 9) określenie oraz analizę przyczyn i skutków uchybień, 10) zalecenia w sprawie usunięcia stwierdzonych uchybień lub wprowadzenia usprawnień, 11) podpisy audytorów uczestniczących w zadaniu audytowym. Szczegółowy opis zakresu znajduje się w rozdziale 4 Wytycznych. Wytyczne dostępne są na stronie internetowej www.wrpo.wielkopolskie.pl). 10.Opis projektu, który podlega audytowi. 1) Przedmiotem projektu jest przebudowa ciągu dróg powiatowych nr 4594P Koźminek- Morawin-Goliszew, nr 4586P Goliszew-Zbiersk, o łącznej długości 25,065 km. Przebudowa obejmuje: a)poszerzenie jezdni poza terenem zabudowanym do szer. 5,5 m, poszerzenie jezdni w przekroju półulicznym tj. z jednostronnym chodnikiem do szer. 6,0 m oraz poszerzenie jezdni w przekroju ulicznym (obustronne chodniki) do szer. 7,0 m, b) wzmocnienie konstrukcji istniejącej nawierzchni bitumicznej poprzez wykonanie warstwy wyrównawczo-wiążącej oraz warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego o średniej grubości 5 cm, c) modernizację skrzyżowań z drogami powiatowymi i gminnymi w celu uzyskania prawidłowej geometrii skrzyżowań i trójkątów widoczności (w m. Emilianów istniejące skrzyżowanie zastąpione zostanie skrzyżowaniem typu rondo), d) budowę w miejscowości Morawin nowego obiektu mostowego o klasie obciążeń B, w nowym miejscu poprawiającym bezpieczeństwo ruchu, e) budowę nowych odcinków dróg - dojazdów do mostu, f)wykonanie chodników w terenie zabudowanym, g) wykonanie odwodnienia jezdni: w terenie niezabudowanym poprzez wykonanie obustronnych rowów i przepustów pod zjazdami, w terenie zabudowanym poprzez wykonanie kanalizacji deszczowej lub uzupełnienia istniejącej o nowe studzienki ściekowe, h) przebudowa przepustów pod drogą, i)wykonanie zatok autobusowych, j)wycinkę drzew rosnących przy krawędzi jezdni zagrażających bezpieczeństwu ruchu. 2) Inwestycja jest realizowana w następujących etapach: a) etap I - przebudowa odcinka drogi powiatowej nr 4594P od skrzyżowania z drogą krajową nr 25 w m. Zbiersk do m. Złotniki Wielkie, b) etap II - przebudowa odcinka drogi powiatowej nr 4594P od m. Złotniki Wielkie do m. Goliszew oraz odcinka drogi powiatowej nr 4586P od m. Goliszew do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 470 w m. Morawin, c) etap III - przebudowa odcinka drogi powiatowej nr 4586P od skrzyżowania z droga wojewódzką nr 470 w m. Morawian do skrzyżowania z droga wojewódzką nr 471 w m. Koźminek. W chwili obecnej trwają prace na III etapie. 3) W wyniku realizacji projektu zostanie osiągnięty następujący wskaźnik produktu: a) długość przebudowanych dróg powiatowych - 25,065 km, w tym: - w roku 2010 - 8,029 km - w roku 2011 - 9,142 km - w roku 2012 - 7,894 km. Planowane rezultaty realizacji projektu - bezpośredni wpływ na otoczenie - Nośność wybudowanego obiektu mostowego - 400 kN. 4) Projekt obejmuje także wykonanie dokumentacji projektowo-geodezyjnej i studium wykonalności, wykup gruntów, promocję projektu, audyt zewnętrzny projektu. 5)Całkowity koszt projektu: 17 751 428,52 PLN. 6) Kwota dofinansowania z EFRR 8 687 055,21 PLN. 7) Termin finansowej realizacji projektu: 19.08.2009r.-30.06.2012r. 8) Termin rzeczowej realizacji projektu: 04.02.2010r.-31.05.2012r. 9) Okres podlegający audytowi zewnętrznemu: od dnia złożenia wniosku preselekcyjnego do dnia rozpoczęcia czynności audytowych. 10) Ilość dokumentacji dotyczącej projektu (w przybliżeniu): a) wniosek preselekcyjny - 1 szt. b) wniosek o dofinansowanie - 1 szt. c) wnioski o płatność pośrednią - 4 szt. d) wnioski o płatność pełniące funkcję sprawozdawczą - 5 szt. e) umowy z wykonawcami (łącznie z aneksami) - 15 szt f) umowa o dofinansowanie wraz z aneksami -2 szt. g) faktury - 9 szt. h) dokumenty księgowe, i) Regulamin Organizacyjny Starostwa Powiatowego j) dokumenty do oceny sprzętu niezbędnego do realizacji projektu: wykaz sprzętu k) dokumenty do oceny bezpieczeństwa IT tj.: instrukcja zarządzania systemami informatycznymi służącymi do przetwarzania danych osobowych w Starostwie Powiatowym w Kaliszu, polityka bezpieczeństwa systemów informatycznych służących do przetwarzania danych osobowych w Starostwie Powiatowym w Kaliszu oraz instrukcja postępowania przy przetwarzaniu danych osobowych w odręcznych zbiorach ewidencyjnych w Starostwie Powiatowym w Kaliszu. l) postępowania o udzielenie zamówienia publicznego realizowane wg wymogów ustawy Prawo zamówień publicznych (m. in. powołanie komisji przetargowej, ogłoszenie o zamówieniu, SIWZ z załącznikami, złożone oferty, protokół postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, umowa z wykonawcą, ogłoszenie o zawarciu umowy), pozostałe postępowania o udzielenie zamówienia - 6 postępowania ł) inne dokumenty niezbędne do przeprowadzenia badania audytowego, w tym dokumenty dotyczące wydania decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej, decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia, postępowania i decyzje w sprawie wykupu gruntów pod inwestycje. 11) Miejsce fizycznej realizacji projektu: ciąg dróg powiatowych: nr 4594P odcinek Koźminek- Morawin- Goliszew, nr 4586P odcinek Goliszew-Zbiersk. 12) Miejsce przechowywania dokumentacji projektu: Starostwo Powiatowe w Kaliszu, Pl. Św. Józefa 5, 62-800 Kalisz. 13) Audyt w zakresie badania dokumentów należy przeprowadzić w siedzibie Zamawiającego. 11. Kod opisujący przedmiot zamówienia, zgodnie z CPV : 79212000-3.
Kalisz: Przeprowadzenie audytu zewnętrznego realizowanego projektu pn. Przebudowa ciągu dróg powiatowych nr 4594P Koźminek - Morawin - Goliszew, nr 4586P Goliszew - Zbiersk
Numer ogłoszenia: 37375 - 2012; data zamieszczenia: 15.02.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Powiat Kaliski , Plac Św. Józefa 5, 62-800 Kalisz, woj. wielkopolskie.
Adres strony internetowej zamawiającego:
www.powiat.kalisz.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: jednostka samorządu terytorialnego.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przeprowadzenie audytu zewnętrznego realizowanego projektu pn. Przebudowa ciągu dróg powiatowych nr 4594P Koźminek - Morawin - Goliszew, nr 4586P Goliszew - Zbiersk.
II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiot zamówienia obejmuje świadczenie usługi polegającej na przeprowadzeniu audytu zewnętrznego realizowanego projektu pt. Przebudowa ciągu dróg powiatowych nr 4594P (Koźminek-Morawin-Goliszew), nr 4586P (Goliszew-Zbiersk), realizowanego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Regionalnego na lata 2007-2013, Priorytet II Infrastruktura komunikacyjna, Działanie 2.2 Poprawa dostępności do regionalnego i ponadregionalnego układu drogowego (drogi wojewódzkie w miastach na prawach powiatu, powiatowe i gminne). 2.Audyt należy przeprowadzić zgodnie z Wytycznymi. Wytyczne stanowią załącznik nr 7 do SIWZ oraz znajdują się na stronie internetowej www.wrpo.wielkopolskie.pl). Czynności audytowe polegające na badaniu dokumentów, w tym uzyskaniu ewentualnych wyjaśnień, należy przeprowadzić w siedzibie Zamawiającego. 3.Audyt ma na celu uzyskanie zapewnienia, że: 1)projekt jest realizowany zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa wspólnotowego i krajowego (w tym Wytycznych Instytucji Zarządzającej WRPO i innych instytucji uprawnionych do wydawania wytycznych), umową i wnioskiem o dofinansowanie, 2)wydatki poniesione w ramach projektu są kwalifikowalne, 3)informacje przekazane do Instytucji Pośredniczącej, Instytucji Zarządzającej WRPO oraz innych uprawnionych instytucji są zgodne z prawdą i wynikają z dostępnych w siedzibie beneficjenta dokumentów źródłowych (przede wszystkim z dokumentów finansowo-księgowych i rzeczowych) oraz z prowadzonej przez niego ewidencji księgowej. 4.Oprócz oceny prawidłowości realizacji projektu, audyt ma również na celu doradztwo w zakresie polepszania metod jego realizacji. 5.Badaniem audytowym zostanie objęte 100% dokumentacji związanej z realizowanym projektem inwestycyjnym w momencie rozpoczęcia czynności audytowych. Prowadzenie i dokumentowanie audytu należy prowadzić w oparciu o uznawane standardy audytu. 6.Audytor będzie miał obowiązek przekazania kopii dokumentacji roboczej: notatek, kwestionariuszy oceny, list sprawdzających itp. lub co najmniej wykazu badanych dokumentów i wykazu sporządzonych dokumentów roboczych. Zamawiający wymaga, aby audyt był prowadzony co najmniej poprzez analizę dokumentacji projektu, wywiady z pracownikami i wykonawcami oraz oględziny miejsca inwestycji. Zamawiający wymaga zorganizowania spotkania otwierającego, zamykającego oraz wszelkich innych niezbędnych spotkań w trakcie prowadzenia audytu. Ponadto zostaną wyznaczone osoby do kontaktu, a komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcą powinna odbywać się z zachowaniem formy pisemnej. 7.Szczegółowy zakres i sposób przeprowadzenia audytu został opisany w rozdziale 3 Wytycznych. Sprawozdanie (wyniki audytu) powinno spełniać wymagania zawarte w rozdziale 4 ww. Wytycznych. 8.Zakres audytu. 1) gotowość organizacyjna beneficjenta i jego procedury wewnętrzne tj.: a) ocenę wielkości i przygotowania kadr, b) ocenę sprzętu niezbędnego do realizacji projektu, c) identyfikację zadań wrażliwych (przede wszystkim dokonywanie wyboru wykonawców/ dostawców, zawieranie umów, odbiór robót, dostaw i usług, zatwierdzanie faktur do wypłaty, dokonywanie płatności, księgowanie operacji finansowych), d) ocenę podziału zadań w projekcie, w tym rozdziału kluczowych funkcji, e) sprawdzenie istnienia i jakości pisemnych procedur postępowania oraz wzorów dokumentów, f) ocenę bezpieczeństwa IT. 2) audyt finansowy tj.: a) sprawdzenie, czy opracowane przez beneficjenta procedury zarządzania środkami finansowymi zapewniają rzetelną i terminową realizację i dokumentowanie operacji, b) sprawdzenie, czy procedury wewnętrzne beneficjenta gwarantują rzetelność sprawozdań z realizacji projektów i wniosków o płatność, c) sprawdzenie zgodności sprawozdań z realizacji projektu i wniosków o płatność z dokumentami źródłowymi, ewidencją księgową oraz z wnioskiem i umową o dofinansowanie projektu, d) ocenę prawidłowości i wiarygodności poniesionych w ramach projektu wydatków (faktycznie poniesione, zgodne z zapisami w dokumentacji projektowej, w terminie realizacji projektu, zasadne, celowe i oszczędne, nie odbiegają od cen w regionie, istnieje wkład własny beneficjenta, płatności zostały przekazane na rachunki wykonawców wskazane w zawartych z nimi umowach), e) kontrolę formalną faktur i ich zgodności z zapisami umów z wykonawcami, f) badanie poprawności księgowania (zgodność z zakładowym planem kont, wyodrębniona ewidencja księgowa, zgodność zapisów w ewidencji księgowej z treścią dokumentów źródłowych). 3) audyt realizacji projektu tj.: a) sprawdzenie zgodności realizacji projektu z przepisami prawa (prawo zamówień publicznych, prawo budowlane, ochrona środowiska, przepisy o rachunkowości oraz o finansach publicznych itd.), b) ocenę zgodności realizacji projektu z dokumentami programowymi (program operacyjny, wytyczne i instrukcje, podręczniki procedur), c) sprawdzenie zgodności realizacji projektu z zapisami wniosku o dofinansowanie/ umowy o dofinansowanie, d) potwierdzenie zakresu zgodności zakresu umów zawartych z wykonawcami z dokumentacją projektową (wniosek o dofinansowanie z załącznikami) oraz z dokumentacją z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (specyfikacja istotnych warunków zamówienia z załącznikami, oferta wybranego wykonawcy), e) sprawdzenie planowanego sposobu monitorowania osiągania celów projektu, f) potwierdzenie zgodności sprawozdań z realizacji projektu ze stanem faktycznym, g) sprawdzenie, czy cele projektu zostały zrealizowane i czy osiągnięto zakładany na dany okres poziom wskaźników. 4) wizyta na miejscu realizacji projektu tj.: a) sprawdzenie czy zrealizowana inwestycja jest zgodna z zapisami we wniosku o dofinansowanie projektu, w umowie o dofinansowanie projektu i w aneksach do tej umowy oraz w dokumentacji powykonawczej, w protokołach odbioru robót w toku, w protokołach odbioru zakupionego sprzętu oraz potwierdzenie poprawności prawidłowości funkcjonowania zrealizowanej inwestycji, b) potwierdzenie prawidłowości promocji unijnego źródła dofinansowania, tzn. potwierdzenie, że działania promocyjne i informacyjne były prowadzone zgodnie z zapisami we wniosku o dofinansowanie projektu, w umowie o dofinansowanie projektu i w obowiązujących beneficjenta wytycznych (tablice, oznaczenia pomieszczeń i materiałów rozdawanych uczestnikom wydarzeń, materiały i gadżety reklamowe oraz inne materiały zakupione na potrzeby działań promocyjnych i informacyjnych itp.). 5) prawidłowość i rzetelność prowadzenia i archiwizacji dokumentacji tj.: a) czy wprowadzono mechanizmy zapewniające właściwy obieg i sposób archiwizowania wszystkich dokumentów związanych z realizacją audytowanego projektu (wniosek o dofinansowanie, umowa o dofinansowanie i aneksy, wnioski o płatność, oryginały dowodów księgowych, dokumentacja przetargowa, korespondencja prowadzona w ramach realizacji projektu itd.), b) czy istnieje możliwość odtworzenia przebiegu realizacji projektu w wymaganych umową terminach, c) czy wprowadzone mechanizmy (w postaci wewnętrznych regulacji) są zgodne z zapisami umowy o dofinansowanie projektu. 6) zgodność projektu z politykami wspólnotowymi tj.: a) czy projekt nie jest sprzeczny z polityką równych szans (rozumianej przede wszystkim jako zapewnienie równości kobiet i mężczyzn, niedyskryminacja oraz wyrównywanie szans niezależnie od płci, wyznania, niepełnosprawności, rasy itp.), b) czy projekt nie jest sprzeczny z polityką zatrudnienia (w szczególności poprawa wielkości zatrudnienia, poprawa warunków pracy itp.), c) czy projekt nie jest sprzeczny z polityką społeczeństwa informacyjnego (w tym rozwój nowoczesnych technologii informacyjnych i komunikacyjnych), d) czy projekt nie jest sprzeczny z polityką ochrony środowiska (przede wszystkim zgodność z prawem krajowym i wspólnotowym w tym zakresie, poprawa jakości środowiska np. poprzez zmniejszenie emisji gazów, wpływ na obszary sieci Natura 2000, poprawa efektywności energetycznej poprzez wykorzystanie odnawialnych źródeł energii). Dopuszczalna jest wyłącznie zgodność lub neutralność. 7) wdrażanie zaleceń pokontrolnych. w ramach sprawdzenia wykonania zaleceń pokontrolnych audytorzy upewniają się, że nieprawidłowości/ uchybienia stwierdzone w trakcie kontroli prawidłowości realizacji projektu, prowadzonych przed realizacją audytu zostały usunięte (jeżeli kontrole takie były prowadzone). 8) analiza powodzenia projektu tj.: a) czy występują zagrożenia prawidłowej realizacji projektu i terminowości jego zakończenia (dotyczy audytu prowadzonego w trakcie realizacji projektu), b) czy występują zagrożenia osiągnięcia i utrzymania założonych celów projektu przez okres wskazany we wniosku o dofinansowanie (dotyczy audytu prowadzonego w trakcie realizacji projektu oraz audytu prowadzonego po zakończeniu realizacji projektu). 9. Sprawozdanie z audytu musi zawierać co najmniej następujące elementy: 1) oznaczenie zadania audytowanego i datę sporządzenia sprawozdania, 2) nazwę i adres audytowanego podmiotu, 3) imiona i nazwiska audytorów uczestniczących w zadaniu audytowym, 4) cele oraz zakres podmiotowy i przedmiotowy zadania audytowego, 5) podjęte czynności i zastosowane techniki przeprowadzania zadania audytowego, 6) termin, w którym prowadzono badanie, 7) zwięzły opis działań jednostki w obszarze objętym zadaniem audytowym, 8) ustalenia stanu faktycznego, 9) określenie oraz analizę przyczyn i skutków uchybień, 10) zalecenia w sprawie usunięcia stwierdzonych uchybień lub wprowadzenia usprawnień, 11) podpisy audytorów uczestniczących w zadaniu audytowym. Szczegółowy opis zakresu znajduje się w rozdziale 4 Wytycznych. Wytyczne dostępne są na stronie internetowej www.wrpo.wielkopolskie.pl). 10.Opis projektu, który podlega audytowi. 1) Przedmiotem projektu jest przebudowa ciągu dróg powiatowych nr 4594P Koźminek- Morawin-Goliszew, nr 4586P Goliszew-Zbiersk, o łącznej długości 25,065 km. Przebudowa obejmuje: a)poszerzenie jezdni poza terenem zabudowanym do szer. 5,5 m, poszerzenie jezdni w przekroju półulicznym tj. z jednostronnym chodnikiem do szer. 6,0 m oraz poszerzenie jezdni w przekroju ulicznym (obustronne chodniki) do szer. 7,0 m, b) wzmocnienie konstrukcji istniejącej nawierzchni bitumicznej poprzez wykonanie warstwy wyrównawczo-wiążącej oraz warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego o średniej grubości 5 cm, c) modernizację skrzyżowań z drogami powiatowymi i gminnymi w celu uzyskania prawidłowej geometrii skrzyżowań i trójkątów widoczności (w m. Emilianów istniejące skrzyżowanie zastąpione zostanie skrzyżowaniem typu rondo), d) budowę w miejscowości Morawin nowego obiektu mostowego o klasie obciążeń B, w nowym miejscu poprawiającym bezpieczeństwo ruchu, e) budowę nowych odcinków dróg - dojazdów do mostu, f)wykonanie chodników w terenie zabudowanym, g) wykonanie odwodnienia jezdni: w terenie niezabudowanym poprzez wykonanie obustronnych rowów i przepustów pod zjazdami, w terenie zabudowanym poprzez wykonanie kanalizacji deszczowej lub uzupełnienia istniejącej o nowe studzienki ściekowe, h) przebudowa przepustów pod drogą, i)wykonanie zatok autobusowych, j)wycinkę drzew rosnących przy krawędzi jezdni zagrażających bezpieczeństwu ruchu. 2) Inwestycja jest realizowana w następujących etapach: a) etap I - przebudowa odcinka drogi powiatowej nr 4594P od skrzyżowania z drogą krajową nr 25 w m. Zbiersk do m. Złotniki Wielkie, b) etap II - przebudowa odcinka drogi powiatowej nr 4594P od m. Złotniki Wielkie do m. Goliszew oraz odcinka drogi powiatowej nr 4586P od m. Goliszew do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 470 w m. Morawin, c) etap III - przebudowa odcinka drogi powiatowej nr 4586P od skrzyżowania z droga wojewódzką nr 470 w m. Morawian do skrzyżowania z droga wojewódzką nr 471 w m. Koźminek. W chwili obecnej trwają prace na III etapie. 3) W wyniku realizacji projektu zostanie osiągnięty następujący wskaźnik produktu: a) długość przebudowanych dróg powiatowych - 25,065 km, w tym: - w roku 2010 - 8,029 km - w roku 2011 - 9,142 km - w roku 2012 - 7,894 km. Planowane rezultaty realizacji projektu - bezpośredni wpływ na otoczenie - Nośność wybudowanego obiektu mostowego - 400 kN. 4) Projekt obejmuje także wykonanie dokumentacji projektowo-geodezyjnej i studium wykonalności, wykup gruntów, promocję projektu, audyt zewnętrzny projektu. 5)Całkowity koszt projektu: 17 751 428,52 PLN. 6) Kwota dofinansowania z EFRR 8 687 055,21 PLN. 7) Termin finansowej realizacji projektu: 19.08.2009r.-30.06.2012r. 8) Termin rzeczowej realizacji projektu: 04.02.2010r.-31.05.2012r. 9) Okres podlegający audytowi zewnętrznemu: od dnia złożenia wniosku preselekcyjnego do dnia rozpoczęcia czynności audytowych. 10) Ilość dokumentacji dotyczącej projektu (w przybliżeniu): a) wniosek preselekcyjny - 1 szt. b) wniosek o dofinansowanie - 1 szt. c) wnioski o płatność pośrednią - 4 szt. d) wnioski o płatność pełniące funkcję sprawozdawczą - 5 szt. e) umowy z wykonawcami (łącznie z aneksami) - 15 szt f) umowa o dofinansowanie wraz z aneksami -2 szt. g) faktury - 9 szt. h) dokumenty księgowe, i) Regulamin Organizacyjny Starostwa Powiatowego j) dokumenty do oceny sprzętu niezbędnego do realizacji projektu: wykaz sprzętu k) dokumenty do oceny bezpieczeństwa IT tj.: instrukcja zarządzania systemami informatycznymi służącymi do przetwarzania danych osobowych w Starostwie Powiatowym w Kaliszu, polityka bezpieczeństwa systemów informatycznych służących do przetwarzania danych osobowych w Starostwie Powiatowym w Kaliszu oraz instrukcja postępowania przy przetwarzaniu danych osobowych w odręcznych zbiorach ewidencyjnych w Starostwie Powiatowym w Kaliszu. l) postępowania o udzielenie zamówienia publicznego realizowane wg wymogów ustawy Prawo zamówień publicznych (m. in. powołanie komisji przetargowej, ogłoszenie o zamówieniu, SIWZ z załącznikami, złożone oferty, protokół postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, umowa z wykonawcą, ogłoszenie o zawarciu umowy), pozostałe postępowania o udzielenie zamówienia - 6 postępowania ł) inne dokumenty niezbędne do przeprowadzenia badania audytowego, w tym dokumenty dotyczące wydania decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej, decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia, postępowania i decyzje w sprawie wykupu gruntów pod inwestycje. 11) Miejsce fizycznej realizacji projektu: ciąg dróg powiatowych: nr 4594P odcinek Koźminek- Morawin- Goliszew, nr 4586P odcinek Goliszew-Zbiersk. 12) Miejsce przechowywania dokumentacji projektu: Starostwo Powiatowe w Kaliszu, Pl. Św. Józefa 5, 62-800 Kalisz. 13) Audyt w zakresie badania dokumentów należy przeprowadzić w siedzibie Zamawiającego. 11. Kod opisujący przedmiot zamówienia, zgodnie z CPV : 79212000-3..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.21.20.00-3.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Okres w dniach: 30.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium:
nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuWarunek ten zostanie spełniony jeżeli wykonawca wykaże wykonanie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, usługi polegającej na przeprowadzeniu audytu zewnętrznego co najmniej jednego projektu inwestycyjnego, współfinansowanego ze środków publicznych o wartości min. 17 000 000,00 zł brutto.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuWarunek ten zostanie spełniony jeżeli wykonawca wykaże że dysponuje lub będzie dysponować co najmniej dwiema osobami do przeprowadzenia audytu zewnętrznego, które winny posiadać kwalifikację i doświadczenie zapewniające należytą ocenę prawidłowości realizowania projektu oraz spełniać wymogi określone w art. 286 w ust. 1 w pkt 1-4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. 2009r. Nr 157, poz. 1240 ze zm) a jedna z tych osób zobowiązana jest spełniać co najmniej jeden z wymogów określonych w art. 286 w ust. 1 w pkt 5 ww. ustawy oraz posiadać udokumentowane doświadczenie w przeprowadzeniu audytu zewnętrznego co najmniej jednego projektu inwestycyjnego współfinansowanego ze środków publicznych o wartości min. 17 000 000,00 zł brutto. Art. 286 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. (Dz. U. 2009r. Nr 157, poz. 1240 ze zm.) o finansach publicznych stanowi: 1. Audytorem wewnętrznym może być osoba, która: 1) ma obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom, na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej; 2) ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych; 3) nie była karana za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe; 4) posiada wyższe wykształcenie; 5) posiada następujące kwalifikacje do przeprowadzania audytu wewnętrznego: a) jeden z certyfikatów: Certified Internal Auditor (CIA), Certified Government Auditing Professional (CGAP), Certified Information Systems Auditor (CISA), Association of Chartered Certified Accountants (ACCA), Certified Fraud Examiner (CFE), Certification in Control Self Assessment (CCSA), Certified Financial Services Auditor (CFSA) lub Chartered Financial Analyst (CFA), lub b) złożyła, w latach 2003-2006, z wynikiem pozytywnym egzamin na audytora wewnętrznego przed Komisją Egzaminacyjną powołaną przez Ministra Finansów, lub c) uprawnienia biegłego rewidenta, lub d) dwuletnią praktykę w zakresie audytu wewnętrznego i legitymuje się dyplomem ukończenia studiów podyplomowych w zakresie audytu wewnętrznego, wydanym przez jednostkę organizacyjną, która w dniu wydania dyplomu była uprawniona, zgodnie z odrębnymi ustawami, do nadawania stopnia naukowego doktora nauk ekonomicznych lub prawnych. 2. Za praktykę w zakresie audytu wewnętrznego, o której mowa w ust. 1 pkt 5 lit. d, uważa się udokumentowane przez kierownika jednostki wykonywanie czynności, w wymiarze czasu pracy nie mniejszym niż 1/2 etatu, związanych z: 1) przeprowadzaniem audytu wewnętrznego pod nadzorem audytora wewnętrznego; 2) realizacją przez inspektorów kontroli skarbowej czynności z zakresu certyfikacji i wydawania deklaracji zamknięcia pomocy finansowej ze środków pochodzących z Unii Europejskiej, o których mowa w ustawie z dnia 28 września 1991 r. o kontroli skarbowej (Dz. U. z 2004 r. Nr 8, poz. 65, z późn. zm.); 3) nadzorowaniem lub wykonywaniem czynności kontrolnych, o których mowa w ustawie z dnia 23 grudnia 1994 r. o Najwyższej Izbie Kontroli (Dz. U. z 2007 r. Nr 231, poz. 1701 oraz z 2008 r. Nr 209, poz. 1315, Nr 225, poz. 1502 i Nr 227, poz. 1505).
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. formularz oferty (sporządzony wg formularza określonego w Rozdziale 1 specyfikacji istotnych warunków zamówienia), 2. w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Wykonawcy ustanowią pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego i przedłożą Zamawiającemu pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo musi być złożone w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii. 3.pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy, zawierające zakres czynności do których uprawnia, jeżeli nie wynika ono z dokumentów o których mowa w pkt III.4) ogłoszenia, Pełnomocnictwo musi być złożone w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii. 4.pisemne zobowiązanie podmiotu/ów udostępniającego/ych swoje zasoby do oddania wykonawcy do dyspozycji tych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia, jeżeli wykonawca będzie polegać na potencjale innych podmiotów. Dokumenty przedstawiane w formie kserokopii należy poświadczyć za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub osobę upoważnioną, z zachowaniem sposobu reprezentacji (na każdej zapisanej stronie).
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne:
nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:
nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień zwartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy: 1)w zakresie przekształcenia lub zmiany siedziby którejkolwiek ze stron, 2)w zakresie wydłużenia terminu realizacji umowy w przypadku uniemożliwienia rozpoczęcia realizacji umowy lub zaistnienia przerw w jej wykonaniu z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, termin wykonania prac ulega przesunięciu o okres wynikający z przerw lub opóźnienia rozpoczęcia prac. Fakt ten musi być potwierdzony podpisanym przez strony stosownym protokołem określającym przyczyny przesunięcia terminu zakończenia wykonania przedmiotu umowy. 3)w zakresie zmiany osób/y przeprowadzających audyt. Jakakolwiek przerwa w realizacji przedmiotu umowy wynikająca z braku osób/y przeprowadzających/ej czynności audytowe będzie traktowana jako przerwa wynikła z przyczyn zależnych od Wykonawcy i nie może stanowić podstawy do zmiany terminu zakończenia usługi. Zaakceptowana przez Zamawiającego zmiana osób/y wykonujących/ej czynności audytowe, wymaga stosownego aneksu do umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1)
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
https://pzkalisz.peup.pl/zamowienia.seam?trejId=216
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Starostwo Powiatowe w Kaliszu pl. św. Józefa 5, 62-800 Kalisz..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
23.02.2012 godzina 10:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Kaliszu pl. św. Józefa 5, 62-800 Kalisz, kancelaria ogólna pok. 8-9..
IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie
Numer ogłoszenia: 39711 - 2012; data zamieszczenia: 17.02.2012
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
Ogłoszenie dotyczy:
Ogłoszenia o zamówieniu.
Informacje o zmienianym ogłoszeniu:
37375 - 2012 data 15.02.2012 r.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Powiat Kaliski, Plac Św. Józefa 5, 62-800 Kalisz, woj. wielkopolskie.
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
II.1.3).
W ogłoszeniu jest:
h) dokumenty księgowe,.
W ogłoszeniu powinno być:
h) dokumenty księgowe - dwa segregatory o szerokości grzbietu 7,5 cm.
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
IV.4.4).
W ogłoszeniu jest:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:23.02.2012.
W ogłoszeniu powinno być:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:24.02.2012.
Numer ogłoszenia: 44139 - 2012; data zamieszczenia: 24.02.2012
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
Ogłoszenie dotyczy:
Ogłoszenia o zamówieniu.
Informacje o zmienianym ogłoszeniu:
37375 - 2012 data 15.02.2012 r.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Powiat Kaliski, Plac Św. Józefa 5, 62-800 Kalisz, woj. wielkopolskie.
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
IV.4.4).
W ogłoszeniu jest:
23.02.2012.
W ogłoszeniu powinno być:
29.02.2012.
II.2) Tekst, który należy dodać:
Miejsce, w którym należy dodać tekst:
III.6).
Tekst, który należy dodać w ogłoszeniu:
5. Zakres usługi, który zostanie powierzony podwykonawcom (dotyczy przypadku jeżeli Wykonawca zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom)..
Kalisz: Przeprowadzenie audytu zewnętrznego realizowanego projektu pn. Przebudowa ciągu dróg powiatowych: nr 4594P (Koźminek-Morawin-Goliszew), nr 4586P (Goliszew-Zbiersk)
Numer ogłoszenia: 71031 - 2012; data zamieszczenia: 28.03.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 37375 - 2012r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
tak.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Powiat Kaliski, Plac Św. Józefa 5, 62-800 Kalisz, woj. wielkopolskie, tel. , faks.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: jednostka samorządu terytorialnego.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przeprowadzenie audytu zewnętrznego realizowanego projektu pn. Przebudowa ciągu dróg powiatowych: nr 4594P (Koźminek-Morawin-Goliszew), nr 4586P (Goliszew-Zbiersk).
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
1. Przedmiot zamówienia obejmuje świadczenie usługi polegającej na przeprowadzeniu audytu zewnętrznego realizowanego projektu pt. Przebudowa ciągu dróg powiatowych nr 4594P (Koźminek-Morawin-Goliszew), nr 4586P (Goliszew-Zbiersk), realizowanego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Regionalnego na lata 2007-2013, Priorytet II Infrastruktura komunikacyjna, Działanie 2.2 Poprawa dostępności do regionalnego i ponadregionalnego układu drogowego (drogi wojewódzkie w miastach na prawach powiatu, powiatowe i gminne). 2.Audyt należy przeprowadzić zgodnie z Wytycznymi. Wytyczne stanowią załącznik nr 7 do SIWZ oraz znajdują się na stronie internetowej www.wrpo.wielkopolskie.pl). Czynności audytowe polegające na badaniu dokumentów, w tym uzyskaniu ewentualnych wyjaśnień, należy przeprowadzić w siedzibie Zamawiającego. 3.Audyt ma na celu uzyskanie zapewnienia, że: 1)projekt jest realizowany zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa wspólnotowego i krajowego (w tym Wytycznych Instytucji Zarządzającej WRPO i innych instytucji uprawnionych do wydawania wytycznych), umową i wnioskiem o dofinansowanie, 2)wydatki poniesione w ramach projektu są kwalifikowalne, 3)informacje przekazane do Instytucji Pośredniczącej, Instytucji Zarządzającej WRPO oraz innych uprawnionych instytucji są zgodne z prawdą i wynikają z dostępnych w siedzibie beneficjenta dokumentów źródłowych (przede wszystkim z dokumentów finansowo-księgowych i rzeczowych) oraz z prowadzonej przez niego ewidencji księgowej. 4.Oprócz oceny prawidłowości realizacji projektu, audyt ma również na celu doradztwo w zakresie polepszania metod jego realizacji. 5.Badaniem audytowym zostanie objęte 100% dokumentacji związanej z realizowanym projektem inwestycyjnym w momencie rozpoczęcia czynności audytowych. Prowadzenie i dokumentowanie audytu należy prowadzić w oparciu o uznawane standardy audytu. 6.Audytor będzie miał obowiązek przekazania kopii dokumentacji roboczej: notatek, kwestionariuszy oceny, list sprawdzających itp. lub co najmniej wykazu badanych dokumentów i wykazu sporządzonych dokumentów roboczych. Zamawiający wymaga, aby audyt był prowadzony co najmniej poprzez analizę dokumentacji projektu, wywiady z pracownikami i wykonawcami oraz oględziny miejsca inwestycji. Zamawiający wymaga zorganizowania spotkania otwierającego, zamykającego oraz wszelkich innych niezbędnych spotkań w trakcie prowadzenia audytu. Ponadto zostaną wyznaczone osoby do kontaktu, a komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcą powinna odbywać się z zachowaniem formy pisemnej. 7.Szczegółowy zakres i sposób przeprowadzenia audytu został opisany w rozdziale 3 Wytycznych. Sprawozdanie (wyniki audytu) powinno spełniać wymagania zawarte w rozdziale 4 ww. Wytycznych. 8.Zakres audytu. 1) gotowość organizacyjna beneficjenta i jego procedury wewnętrzne tj.: a) ocenę wielkości i przygotowania kadr, b) ocenę sprzętu niezbędnego do realizacji projektu, c) identyfikację zadań wrażliwych (przede wszystkim dokonywanie wyboru wykonawców/ dostawców, zawieranie umów, odbiór robót, dostaw i usług, zatwierdzanie faktur do wypłaty, dokonywanie płatności, księgowanie operacji finansowych), d) ocenę podziału zadań w projekcie, w tym rozdziału kluczowych funkcji, e) sprawdzenie istnienia i jakości pisemnych procedur postępowania oraz wzorów dokumentów, f) ocenę bezpieczeństwa IT. 2) audyt finansowy tj.: a) sprawdzenie, czy opracowane przez beneficjenta procedury zarządzania środkami finansowymi zapewniają rzetelną i terminową realizację i dokumentowanie operacji, b) sprawdzenie, czy procedury wewnętrzne beneficjenta gwarantują rzetelność sprawozdań z realizacji projektów i wniosków o płatność, c) sprawdzenie zgodności sprawozdań z realizacji projektu i wniosków o płatność z dokumentami źródłowymi, ewidencją księgową oraz z wnioskiem i umową o dofinansowanie projektu, d) ocenę prawidłowości i wiarygodności poniesionych w ramach projektu wydatków (faktycznie poniesione, zgodne z zapisami w dokumentacji projektowej, w terminie realizacji projektu, zasadne, celowe i oszczędne, nie odbiegają od cen w regionie, istnieje wkład własny beneficjenta, płatności zostały przekazane na rachunki wykonawców wskazane w zawartych z nimi umowach), e) kontrolę formalną faktur i ich zgodności z zapisami umów z wykonawcami, f) badanie poprawności księgowania (zgodność z zakładowym planem kont, wyodrębniona ewidencja księgowa, zgodność zapisów w ewidencji księgowej z treścią dokumentów źródłowych). 3) audyt realizacji projektu tj.: a) sprawdzenie zgodności realizacji projektu z przepisami prawa (prawo zamówień publicznych, prawo budowlane, ochrona środowiska, przepisy o rachunkowości oraz o finansach publicznych itd.), b) ocenę zgodności realizacji projektu z dokumentami programowymi (program operacyjny, wytyczne i instrukcje, podręczniki procedur), c) sprawdzenie zgodności realizacji projektu z zapisami wniosku o dofinansowanie/ umowy o dofinansowanie, d) potwierdzenie zakresu zgodności zakresu umów zawartych z wykonawcami z dokumentacją projektową (wniosek o dofinansowanie z załącznikami) oraz z dokumentacją z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (specyfikacja istotnych warunków zamówienia z załącznikami, oferta wybranego wykonawcy), e) sprawdzenie planowanego sposobu monitorowania osiągania celów projektu, f) potwierdzenie zgodności sprawozdań z realizacji projektu ze stanem faktycznym, g) sprawdzenie, czy cele projektu zostały zrealizowane i czy osiągnięto zakładany na dany okres poziom wskaźników. 4) wizyta na miejscu realizacji projektu tj.: a) sprawdzenie czy zrealizowana inwestycja jest zgodna z zapisami we wniosku o dofinansowanie projektu, w umowie o dofinansowanie projektu i w aneksach do tej umowy oraz w dokumentacji powykonawczej, w protokołach odbioru robót w toku, w protokołach odbioru zakupionego sprzętu oraz potwierdzenie poprawności prawidłowości funkcjonowania zrealizowanej inwestycji, b) potwierdzenie prawidłowości promocji unijnego źródła dofinansowania, tzn. potwierdzenie, że działania promocyjne i informacyjne były prowadzone zgodnie z zapisami we wniosku o dofinansowanie projektu, w umowie o dofinansowanie projektu i w obowiązujących beneficjenta wytycznych (tablice, oznaczenia pomieszczeń i materiałów rozdawanych uczestnikom wydarzeń, materiały i gadżety reklamowe oraz inne materiały zakupione na potrzeby działań promocyjnych i informacyjnych itp.). 5) prawidłowość i rzetelność prowadzenia i archiwizacji dokumentacji tj.: a) czy wprowadzono mechanizmy zapewniające właściwy obieg i sposób archiwizowania wszystkich dokumentów związanych z realizacją audytowanego projektu (wniosek o dofinansowanie, umowa o dofinansowanie i aneksy, wnioski o płatność, oryginały dowodów księgowych, dokumentacja przetargowa, korespondencja prowadzona w ramach realizacji projektu itd.), b) czy istnieje możliwość odtworzenia przebiegu realizacji projektu w wymaganych umową terminach, c) czy wprowadzone mechanizmy (w postaci wewnętrznych regulacji) są zgodne z zapisami umowy o dofinansowanie projektu. 6) zgodność projektu z politykami wspólnotowymi tj.: a) czy projekt nie jest sprzeczny z polityką równych szans (rozumianej przede wszystkim jako zapewnienie równości kobiet i mężczyzn, niedyskryminacja oraz wyrównywanie szans niezależnie od płci, wyznania, niepełnosprawności, rasy itp.), b) czy projekt nie jest sprzeczny z polityką zatrudnienia (w szczególności poprawa wielkości zatrudnienia, poprawa warunków pracy itp.), c) czy projekt nie jest sprzeczny z polityką społeczeństwa informacyjnego (w tym rozwój nowoczesnych technologii informacyjnych i komunikacyjnych), d) czy projekt nie jest sprzeczny z polityką ochrony środowiska (przede wszystkim zgodność z prawem krajowym i wspólnotowym w tym zakresie, poprawa jakości środowiska np. poprzez zmniejszenie emisji gazów, wpływ na obszary sieci Natura 2000, poprawa efektywności energetycznej poprzez wykorzystanie odnawialnych źródeł energii). Dopuszczalna jest wyłącznie zgodność lub neutralność. 7) wdrażanie zaleceń pokontrolnych. w ramach sprawdzenia wykonania zaleceń pokontrolnych audytorzy upewniają się, że nieprawidłowości/ uchybienia stwierdzone w trakcie kontroli prawidłowości realizacji projektu, prowadzonych przed realizacją audytu zostały usunięte (jeżeli kontrole takie były prowadzone). 8) analiza powodzenia projektu tj.: a) czy występują zagrożenia prawidłowej realizacji projektu i terminowości jego zakończenia (dotyczy audytu prowadzonego w trakcie realizacji projektu), b) czy występują zagrożenia osiągnięcia i utrzymania założonych celów projektu przez okres wskazany we wniosku o dofinansowanie (dotyczy audytu prowadzonego w trakcie realizacji projektu oraz audytu prowadzonego po zakończeniu realizacji projektu). 9. Sprawozdanie z audytu musi zawierać co najmniej następujące elementy: 1) oznaczenie zadania audytowanego i datę sporządzenia sprawozdania, 2) nazwę i adres audytowanego podmiotu, 3) imiona i nazwiska audytorów uczestniczących w zadaniu audytowym, 4) cele oraz zakres podmiotowy i przedmiotowy zadania audytowego, 5) podjęte czynności i zastosowane techniki przeprowadzania zadania audytowego, 6) termin, w którym prowadzono badanie, 7) zwięzły opis działań jednostki w obszarze objętym zadaniem audytowym, 8) ustalenia stanu faktycznego, 9) określenie oraz analizę przyczyn i skutków uchybień, 10) zalecenia w sprawie usunięcia stwierdzonych uchybień lub wprowadzenia usprawnień, 11) podpisy audytorów uczestniczących w zadaniu audytowym. Szczegółowy opis zakresu znajduje się w rozdziale 4 Wytycznych. Wytyczne dostępne są na stronie internetowej www.wrpo.wielkopolskie.pl). 10.Opis projektu, który podlega audytowi. 1) Przedmiotem projektu jest przebudowa ciągu dróg powiatowych nr 4594P Koźminek- Morawin-Goliszew, nr 4586P Goliszew-Zbiersk, o łącznej długości 25,065 km. Przebudowa obejmuje: a)poszerzenie jezdni poza terenem zabudowanym do szer. 5,5 m, poszerzenie jezdni w przekroju półulicznym tj. z jednostronnym chodnikiem do szer. 6,0 m oraz poszerzenie jezdni w przekroju ulicznym (obustronne chodniki) do szer. 7,0 m, b) wzmocnienie konstrukcji istniejącej nawierzchni bitumicznej poprzez wykonanie warstwy wyrównawczo-wiążącej oraz warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego o średniej grubości 5 cm, c) modernizację skrzyżowań z drogami powiatowymi i gminnymi w celu uzyskania prawidłowej geometrii skrzyżowań i trójkątów widoczności (w m. Emilianów istniejące skrzyżowanie zastąpione zostanie skrzyżowaniem typu rondo), d) budowę w miejscowości Morawin nowego obiektu mostowego o klasie obciążeń B, w nowym miejscu poprawiającym bezpieczeństwo ruchu, e) budowę nowych odcinków dróg - dojazdów do mostu, f)wykonanie chodników w terenie zabudowanym, g) wykonanie odwodnienia jezdni: w terenie niezabudowanym poprzez wykonanie obustronnych rowów i przepustów pod zjazdami, w terenie zabudowanym poprzez wykonanie kanalizacji deszczowej lub uzupełnienia istniejącej o nowe studzienki ściekowe, h) przebudowa przepustów pod drogą, i)wykonanie zatok autobusowych, j)wycinkę drzew rosnących przy krawędzi jezdni zagrażających bezpieczeństwu ruchu. 2) Inwestycja jest realizowana w następujących etapach: a) etap I - przebudowa odcinka drogi powiatowej nr 4594P od skrzyżowania z drogą krajową nr 25 w m. Zbiersk do m. Złotniki Wielkie, b) etap II - przebudowa odcinka drogi powiatowej nr 4594P od m. Złotniki Wielkie do m. Goliszew oraz odcinka drogi powiatowej nr 4586P od m. Goliszew do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 470 w m. Morawin, c) etap III - przebudowa odcinka drogi powiatowej nr 4586P od skrzyżowania z droga wojewódzką nr 470 w m. Morawian do skrzyżowania z droga wojewódzką nr 471 w m. Koźminek. W chwili obecnej trwają prace na III etapie. 3) W wyniku realizacji projektu zostanie osiągnięty następujący wskaźnik produktu: a) długość przebudowanych dróg powiatowych - 25,065 km, w tym: - w roku 2010 - 8,029 km - w roku 2011 - 9,142 km - w roku 2012 - 7,894 km. Planowane rezultaty realizacji projektu - bezpośredni wpływ na otoczenie - Nośność wybudowanego obiektu mostowego - 400 kN. 4) Projekt obejmuje także wykonanie dokumentacji projektowo-geodezyjnej i studium wykonalności, wykup gruntów, promocję projektu, audyt zewnętrzny projektu. 5)Całkowity koszt projektu: 17 751 428,52 PLN. 6) Kwota dofinansowania z EFRR 8 687 055,21 PLN. 7) Termin finansowej realizacji projektu: 19.08.2009r.-30.06.2012r. 8) Termin rzeczowej realizacji projektu: 04.02.2010r.-31.05.2012r. 9) Okres podlegający audytowi zewnętrznemu: od dnia złożenia wniosku preselekcyjnego do dnia rozpoczęcia czynności audytowych. 10) Ilość dokumentacji dotyczącej projektu (w przybliżeniu): a) wniosek preselekcyjny - 1 szt. b) wniosek o dofinansowanie - 1 szt. c) wnioski o płatność pośrednią - 4 szt. d) wnioski o płatność pełniące funkcję sprawozdawczą - 5 szt. e) umowy z wykonawcami (łącznie z aneksami) - 15 szt f) umowa o dofinansowanie wraz z aneksami -2 szt. g) faktury - 9 szt. h) dokumenty księgowe, i) Regulamin Organizacyjny Starostwa Powiatowego j) dokumenty do oceny sprzętu niezbędnego do realizacji projektu: wykaz sprzętu k) dokumenty do oceny bezpieczeństwa IT tj.: instrukcja zarządzania systemami informatycznymi służącymi do przetwarzania danych osobowych w Starostwie Powiatowym w Kaliszu, polityka bezpieczeństwa systemów informatycznych służących do przetwarzania danych osobowych w Starostwie Powiatowym w Kaliszu oraz instrukcja postępowania przy przetwarzaniu danych osobowych w odręcznych zbiorach ewidencyjnych w Starostwie Powiatowym w Kaliszu. l) postępowania o udzielenie zamówienia publicznego realizowane wg wymogów ustawy Prawo zamówień publicznych (m. in. powołanie komisji przetargowej, ogłoszenie o zamówieniu, SIWZ z załącznikami, złożone oferty, protokół postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, umowa z wykonawcą, ogłoszenie o zawarciu umowy), pozostałe postępowania o udzielenie zamówienia - 6 postępowania ł) inne dokumenty niezbędne do przeprowadzenia badania audytowego, w tym dokumenty dotyczące wydania decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej, decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia, postępowania i decyzje w sprawie wykupu gruntów pod inwestycje. 11) Miejsce fizycznej realizacji projektu: ciąg dróg powiatowych: nr 4594P odcinek Koźminek- Morawin- Goliszew, nr 4586P odcinek Goliszew-Zbiersk. 12) Miejsce przechowywania dokumentacji projektu: Starostwo Powiatowe w Kaliszu, Pl. Św. Józefa 5, 62-800 Kalisz. 13) Audyt w zakresie badania dokumentów należy przeprowadzić w siedzibie Zamawiającego. 11. Kod opisujący przedmiot zamówienia, zgodnie z CPV : 79212000-3..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.21.20.00-3.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
tak, projekt/program: Wielkopolski Regionalny Program Regionalny na lata 2007-2013, Priorytet II Infrastruktura komunikacyjna, Działanie 2.2 Poprawa dostępności do regionalnego i ponadregionalnego układu drogowego (drogi wojewódzkie w miastach na prawach powiatu, powiatowe i gminne)..
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
26.03.2012.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
9.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
1.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Audmax Błażej Biliński, {Dane ukryte}, 55-040 Kobierzyce, kraj/woj. dolnośląskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 6409,58 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
6014,70
Oferta z najniższą ceną:
5490,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
34440,00
Waluta:
PLN.
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 3737520120 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | |
Data publikacji zamówienia: | 2012-02-14 |
Rodzaj zamówienia: | usługi |
Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 30 dni |
Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE |
Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 |
Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | www.powiat.kalisz.pl |
Informacja dostępna pod: | Starostwo Powiatowe w Kaliszu pl. św. Józefa 5, 62-800 Kalisz. |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
79212000-3 | Usługi audytu |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Data udzielenia | Wartość |
---|---|---|---|
Przeprowadzenie audytu zewnętrznego realizowanego projektu pn. Przebudowa ciągu dróg powiatowych: nr 4594P (Koźminek-Morawin-Goliszew), nr 4586P (Goliszew-Zbiersk) | Audmax Błażej Biliński Kobierzyce | 2012-03-28 | 6 014,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2012-03-28 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 792120003 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 6 015,00 zł Minimalna złożona oferta: 5 490,00 zł Ilość złożonych ofert: 9 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 1 Minimalna złożona oferta: 5 490,00 zł Maksymalna złożona oferta: 34 440,00 zł |