Warszawa: Organizacji wyjazdu rekreacyjnego dla pracowników Międzyleskiego Szpitala Specjalistycznego w Warszawie


Numer ogłoszenia: 88361 - 2011; data zamieszczenia: 18.03.2011

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Międzyleski Szpital Specjalistyczny w Warszawie, ul. Bursztynowa 2, 04-749 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 4735145, faks 022 6131992 , strona internetowa www.mssw.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Organizacji wyjazdu rekreacyjnego dla pracowników Międzyleskiego Szpitala Specjalistycznego w Warszawie.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest organizacja wyjazdu rekreacyjnego dla pracowników Międzyleskiego Szpitala Specjalistycznego w Warszawie polegająca na zabezpieczeniu wyżywienia wraz z obsługą zakwaterowanych osób między innymi: - w dniu 13.05.2011 r. kolacja plenerowa dla 220 osób w godz. 1800 - 300 - w dniu 14.05.2011 r. śniadanie - 220 osób obiad - 220 osób uroczysta kolacja - 220 osób w godz. 1900 - 300 - w dniu 15.05.2011r. śniadanie - 220 osób obiad - 220 osób dodatkowo zabezpieczenie: 1) oprawy muzycznej kolacji plenerowej ( muzyka mechaniczna DJ ) 2) oprawy muzycznej uroczystej kolacji ( muzyka mechaniczna DJ ) 3) sali wykładowej - ustawienie kinowe w dniu 14.05.2011r. 4) miejsc parkingowych 2. Nie dopuszcza się składania ofert częściowych. 3. Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
92.33.00.00-3.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych - do postępowań o udzielenie zamówień, których przedmiotem są usługi o charakterze nieprioryterowym określone w przepisach wydanych na podstawie art. 2a, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących terminów składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub terminów składania ofert, obowiązku żądania wadium, obowiązku żądania dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu, zakazu ustalania kryteriów oceny ofert na podstawie właściwości wykonawcy oraz przesłanek wyboru trybu negocjacji z ogłoszeniem, dialogu konkurencyjnego oraz licytacji elektronicznej. Dalej ust. 1a - w przypadku zamówień, o których mowa w ust. 1, zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62 ust. 1 lub art. 67 ust. 1, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: - naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, - naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; - poniesieniem straty w imieniu publicznym; - uniemożliwienie terminowej realizacji zadań. Nadmieniam, iż usługi w zakresie rekreacji, kulturalne i sportowe znajdują się w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz. U. z 2010, Nr 12 poz. 68), załącznik nr 2 wykaz usług niepriorytetowych - poz. 26 kod CPC 93, CPV od 79995000-5 do 79995200-7 i od 92000000-1 do 92700000-1 do 92700000-8 (z wyjątkiem 853221000-5 i 92230000-2, 92231000-9, 92232000-6). Wyjazd integracyjny jest usługą rekreacyjną do której są przypisane kody: PCP 96 191-96 199, CPV 92330000-3, co wyraźnie wskazuje, że wymieniona usługa jest usługą niepriorytetową. Ponadto nadmienia, iż po przeprowadzonym rozpoznaniu rynku okazało się w województwie mazowieckim jest tylko jeden ośrodek, o średnim standardzie, który jest w stanie przyjąć taką ilość osób tj. 220 osób. Pozostałe ośrodki z mniejszą ilością miejsc noclegowych są wstanie przyjąć taką ilość osób tylko w minimum dwóch turach w różnych terminach. Takie rozwiązanie nie jest ze względów organizacyjnych korzystne dla Szpitala (dzielenie personelu na części), jak również ze względów ekonomicznych nie jest najkorzystniejsze - znacznie bowiem podwoi koszty organizowanej przez Szpital imprezy. Uzasadnieniem zastosowania trybu niekonkurencyjnego muszą być obiektywne okoliczności powodujące, że zastosowanie trybu konkurencyjnego spowoduje dla zamawiającego negatywne konsekwencje ekonomiczne lub organizacyjne. Ustawodawca w tym zakresie nie określił norm, wykaz ten poprzedził zwrotem (w szczególności). Wyrokiem z dnia 27 kwietnia 2010 r. Sygn. akt: KIO 516/10 Krajowa Izba Odwoławcza stwierdziła ... W odniesieniu do powyższego Izba pragnie wskazać, iż zgodnie z art. 5 ust. 1a ustawy Pzp zamawiający może wszcząć postępowania w trybie negocjacji bez ogłoszenia także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone w art. 62 ust. 1 ustawy Pzp, zaś wskazane w pkt 1 - 4 ww. przepisu przypadki nie stanowią katalogu zamkniętego, lecz stanowią przykładowe ujęcie negatywnych dla zamawiającego i finansów publicznych okoliczności, których istnienie przy stosowaniu innych trybów, niż tryb negocjacji bez ogłoszenia lub zamówienia z wolnej ręki, może skutkować odstąpieniem od stosowania trybów konkurencyjnych. Tego rodzaju konstrukcja art. 5 ust. 1a ustawy Pzp pozwala jedynie, w odniesieniu do jego brzmienia sprzed ostatniej nowelizacji, określić przykładowe ramy stosowania zawartych w art. 5 ustawy Pzp wyłączeń i tym samym umożliwia i ułatwia dokonywanie celowościowej i funkcjonalnej wykładni tego przepisu. Niewątpliwie w zakresie wykładni funkcjonalnej uprawnione jest przyjęcie, iż zawarta w nim norma prawna rozszerza dla usług o charakterze niepriorytetowym wyjątki od zasady wyrażonej w art. 10 ustawy Pzp. Tym samym uznać również należy, iż ustawodawca dla określonych kategorii usług (usług niepriorytetowych) umożliwił stosowanie bardziej uproszczonych trybów udzielania zamówień publicznych. Użycie przez ustawodawcę w art. 5 ust. 1a ustawy Pzp zwrotu (w szczególności) pozwala w ramach wykładni literalnej uznać, iż katalog okoliczności skutkujących możliwością odstąpienia od stosowania trybów konkurencyjnych nie jest katalogiem zamkniętym i tym samym zbiór uzasadnionych przypadków określonych w art. 62 ust. 1 ustawy Pzp uległ rozszerzeniu o sytuacje, które z przyczyn obiektywnych należałoby uznać za uprawniające do zastosowania trybu niekonkurencyjnego (w tym również trybu negocjacji bez ogłoszenia).

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Ośrodek Szkoleniowo - Wypoczynkowy Wojskowej Agencji Mieszkaniowej WDW w Ryni, ul. Wczasowa 59, 05-127 Białobrzegi, kraj/woj. mazowieckie.


Warszawa: Organizacji wyjazdu rekreacyjnego dla pracowników Międzyleskiego Szpitala Specjalistycznego w Warszawie


Numer ogłoszenia: 102851 - 2011; data zamieszczenia: 31.03.2011

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 88361 - 2011r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Międzyleski Szpital Specjalistyczny w Warszawie, ul. Bursztynowa 2, 04-749 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 4735145, faks 022 6131992.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Organizacji wyjazdu rekreacyjnego dla pracowników Międzyleskiego Szpitala Specjalistycznego w Warszawie.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest organizacja wyjazdu rekreacyjnego dla pracowników Międzyleskiego Szpitala Specjalistycznego w Warszawie polegająca na zabezpieczeniu wyżywienia wraz z obsługą zakwaterowanych osób między innymi: - w dniu 13.05.2011 r. kolacja plenerowa dla 220 osób w godz. 1800 - 300 - w dniu 14.05.2011 r. śniadanie - 220 osób obiad - 220 osób uroczysta kolacja - 220 osób w godz. 1900 - 300 - w dniu 15.05.2011r. śniadanie - 220 osób obiad - 220 osób dodatkowo zabezpieczenie: 1) oprawy muzycznej kolacji plenerowej ( muzyka mechaniczna DJ ) 2) oprawy muzycznej uroczystej kolacji ( muzyka mechaniczna DJ ) 3) sali wykładowej - ustawienie kinowe w dniu 14.05.2011r. 4) miejsc parkingowych 2. Nie dopuszcza się składania ofert częściowych. 3. Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
92.33.00.00-3.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
30.03.2011.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Ośrodek Szkoleniowy - Wypoczynkowy Wojskowej Agencji Mieszkaniowej WDW w Ryni, {Dane ukryte}, 05-127 Białobrzegi, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 65700,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    80800,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    80800,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    80800,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych - do postępowań o udzielenie zamówień, których przedmiotem są usługi o charakterze nieprioryterowym określone w przepisach wydanych na podstawie art. 2a, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących terminów składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub terminów składania ofert, obowiązku żądania wadium, obowiązku żądania dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu, zakazu ustalania kryteriów oceny ofert na podstawie właściwości wykonawcy oraz przesłanek wyboru trybu negocjacji z ogłoszeniem, dialogu konkurencyjnego oraz licytacji elektronicznej. Dalej ust. 1a - w przypadku zamówień, o których mowa w ust. 1, zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62 ust. 1 lub art. 67 ust. 1, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: - naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, - naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; - poniesieniem straty w imieniu publicznym; - uniemożliwienie terminowej realizacji zadań. Nadmieniam, iż usługi w zakresie rekreacji, kulturalne i sportowe znajdują się w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz. U. z 2010, Nr 12 poz. 68), załącznik nr 2 wykaz usług niepriorytetowych - poz. 26 kod CPC 93, CPV od 79995000-5 do 79995200-7 i od 92000000-1 do 92700000-1 do 92700000-8 (z wyjątkiem 853221000-5 i 92230000-2, 92231000-9, 92232000-6). Wyjazd integracyjny jest usługą rekreacyjną do której są przypisane kody: PCP 96 191-96 199, CPV 92330000-3, co wyraźnie wskazuje, że wymieniona usługa jest usługą niepriorytetową. Ponadto nadmienia, iż po przeprowadzonym rozpoznaniu rynku okazało się w województwie mazowieckim jest tylko jeden ośrodek, o średnim standardzie, który jest w stanie przyjąć taką ilość osób tj. 220 osób. Pozostałe ośrodki z mniejszą ilością miejsc noclegowych są wstanie przyjąć taką ilość osób tylko w minimum dwóch turach w różnych terminach. Takie rozwiązanie nie jest ze względów organizacyjnych korzystne dla Szpitala (dzielenie personelu na części), jak również ze względów ekonomicznych nie jest najkorzystniejsze - znacznie bowiem podwoi koszty organizowanej przez Szpital imprezy. Uzasadnieniem zastosowania trybu niekonkurencyjnego muszą być obiektywne okoliczności powodujące, że zastosowanie trybu konkurencyjnego spowoduje dla zamawiającego negatywne konsekwencje ekonomiczne lub organizacyjne. Ustawodawca w tym zakresie nie określił norm, wykaz ten poprzedził zwrotem (w szczególności). Wyrokiem z dnia 27 kwietnia 2010 r. Sygn. akt: KIO 516/10 Krajowa Izba Odwoławcza stwierdziła (... W odniesieniu do powyższego Izba pragnie wskazać, iż zgodnie z art. 5 ust. 1a ustawy Pzp zamawiający może wszcząć postępowania w trybie negocjacji bez ogłoszenia także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone w art. 62 ust. 1 ustawy Pzp, zaś wskazane w pkt 1 - 4 ww. przepisu przypadki nie stanowią katalogu zamkniętego, lecz stanowią przykładowe ujęcie negatywnych dla zamawiającego i finansów publicznych okoliczności, których istnienie przy stosowaniu innych trybów, niż tryb negocjacji bez ogłoszenia lub zamówienia z wolnej ręki, może skutkować odstąpieniem od stosowania trybów konkurencyjnych. Tego rodzaju konstrukcja art. 5 ust. 1a ustawy Pzp pozwala jedynie, w odniesieniu do jego brzmienia sprzed ostatniej nowelizacji, określić przykładowe ramy stosowania zawartych w art. 5 ustawy Pzp wyłączeń i tym samym umożliwia i ułatwia dokonywanie celowościowej i funkcjonalnej wykładni tego przepisu. Niewątpliwie w zakresie wykładni funkcjonalnej uprawnione jest przyjęcie, iż zawarta w nim norma prawna rozszerza dla usług o charakterze niepriorytetowym wyjątki od zasady wyrażonej w art. 10 ustawy Pzp. Tym samym uznać również należy, iż ustawodawca dla określonych kategorii usług (usług niepriorytetowych) umożliwił stosowanie bardziej uproszczonych trybów udzielania zamówień publicznych. Użycie przez ustawodawcę w art. 5 ust. 1a ustawy Pzp zwrotu (w szczególności) pozwala w ramach wykładni literalnej uznać, iż katalog okoliczności skutkujących możliwością odstąpienia od stosowania trybów konkurencyjnych nie jest katalogiem zamkniętym i tym samym zbiór uzasadnionych przypadków określonych w art. 62 ust. 1 ustawy Pzp uległ rozszerzeniu o sytuacje, które z przyczyn obiektywnych należałoby uznać za uprawniające do zastosowania trybu niekonkurencyjnego (w tym również trybu negocjacji bez ogłoszenia)).

Adres: ul. Bursztynowa 2, 04-749 Warszawa
woj. mazowieckie
Dane kontaktowe: email: zamowienia@mssw.pl
tel: 224 735 145
fax: 226 131 992
Termin składania wniosków lub ofert:
- brak -
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 8836120110
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2011-03-17
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1
Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.mssw.pl
Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
92330000-3 Usługi świadczone przez ośrodki rekreacyjne
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
Organizacji wyjazdu rekreacyjnego dla pracowników Międzyleskiego Szpitala Specjalistycznego w Warszawie Ośrodek Szkoleniowy - Wypoczynkowy Wojskowej Agencji Mieszkaniowej WDW w Ryni
Białobrzegi
2011-03-31 80 800,00