Nowe szanse - edukacja w szkołach podstawowych Gminy Byczyna, Etap III - PSP Roszkowice
Opis przedmiotu przetargu: 1. Przedmiotem zamówienia jest Prowadzenie zajęć dodatkowych wspierających indywidualizację procesu dydaktycznego dla uczniów klas I-III szkół podstawowych na terenie Gminy Byczyna w ramach projektu pt. Nowe szanse - edukacja w szkołach podstawowych Gminy Byczyna. Zamawiający wymaga, aby kompleksowa realizacji każdej z części zamówienia przeprowadzana była przez osobę prowadzącą zajęcia (bądź przez Wykonawcę, który jest jednocześnie osobą prowadzącą zajęcia), czyli przez osobę wskazaną w Załączniku nr 5 - Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia. Będą to w szczególności następujące czynności: 1)Opracowania w oparciu o wytyczne przekazane przez Zamawiającego, w uzgodnieniu z Dyrektorem PSP w Roszkowicach: - programu nauczania dla przydzielonej grupy uczniów (program nauczania może ulec zmianie i aktualizacji w zależności od wyników przeprowadzanych testów diagnostycznych i/lub zmiany siatki godzinowej PSP w Roszkowicach), - przeprowadzenia zajęć pozalekcyjnych na podstawie programu nauczania, 2) Przekazania Zamawiającemu do akceptacji programu zajęć w terminie do 3 dni od dnia zawarcia Umowy, 3) Zmiany i aktualizacji planu zajęć w zależności od wyników przeprowadzanych testów diagnostycznych i/lub zmiany siatki godzinowej PSP w Roszkowicach i przekazaniu zmienionego planu zajęć w terminie 3 dni od dnia zaistnienia okoliczności, powodujących zmiany w planie zajęć, 4) Monitorowanie udziału uczestników oraz prowadzenia dokumentacji zajęć, w szczególności: -prowadzenia dziennika zajęć wraz z lista obecności - na każdych zajęciach, -zebranie od uczniów deklaracji uczestnika - na pierwszych zajęciach, -dokumentacji z przeprowadzonych testów diagnostycznych, -karty obserwacji ucznia. 5) Przeprowadzenia testów diagnostycznych (pierwszy test przed rozpoczęciem zajęć, następne po ukończeniu kolejnego semestru i roku szkolnego) 6) Zapewnienia bezpieczeństwa uczniów podczas zajęć pozalekcyjnych, 7) Oznaczenia wszelkiej dokumentacji związanej z realizacją Umowy, zgodnie z aktualnymi Wytycznymi dotyczącymi oznaczenia Projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Zamówienie składa się z 7 części, w tym: I) zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu (zajęcia specjalistyczne), II) zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych (zajęcia specjalistyczne), III) zajęcia z gimnastyki korekcyjnej (zajęcia specjalistyczne), IV) zajęcia korekcyjno - kompensacyjne (zajęcia specjalistyczne), V) zajęcia kółka przyrodniczo - ekologicznego (zajęcia rozwijające uzdolnienia), VI) zajęcia humanistyczne (zajęcia rozwijające uzdolnienia), VII) zajęcia matematyczne (zajęcia rozwijające uzdolnienia). Realizacja zajęć odbywać się będzie na podstawie programu nauczania opracowanego przez Wykonawcę, z uwzględnieniem higieny pracy uczniów, w uzgodnieniu z dyrektorem szkoły, na terenie której odbywać się będą zajęcia. Zajęcia odbywać się będą zarówno w godzinach przedpołudniowych (od 8.00) jak i popołudniowych (do 16.00 w wyjątkowych sytuacjach do 19.00), w siatce godzin lekcyjnych PSP w Roszkowicach. .2. Szczegółowy Opis przedmiotu Część I Zajęcia specjalistyczne dla dzieci z trudnościami w pisaniu i czytaniu Zajęcia te odbywać się mają w 3 etapach pracy. Etap wstępny obejmuje ćwiczenia stymulujące i korekcyjne zaburzonych funkcji percepcyjno - motorycznych i ich koordynacji w formie zabaw i gier na materiale konkretnym i słownym oraz intensywne działania psychoterapeutyczne. W etapie drugim przechodzi się do operowania materiałem dydaktycznym, literowym i wyrazowym w różnorodnych ćwiczeniach usprawniających umiejętność czytania i pisania. Etap trzeci uwzględnia dalsze prowadzenie ćwiczeń korekcyjno - kompensacyjnych, usprawniających funkcję słuchową i wzrokową, kinetyczno - ruchową, oraz ich koordynację w czasie czytania i pisania. Celem tych ćwiczeń jest opanowanie umiejętności poprawnego czytania i pisania poprzez eliminowanie dysortografii tj. charakterystycznych błędów ortograficznych związanych ze specyfiką pisowni polskiej. Część II Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych Celem zajęć jest wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach matematycznych uczniów, dla których te braki są przyczyną niepowodzeń szkolnych. Specyfika zajęć oraz ich atrakcyjność (np. nauka przez zabawę) mają umożliwić niwelowanie trudności, trenować umiejętność skupienia się na zadaniu, zwiększać motywację do pokonywania trudności. Ryzyko porażki na lekcji w klasie staje się (główny cel zajęć) znacznie mniejsze. Zajęcia muszą przewidywać: indywidualizację, stopniowanie trudności, rozwijanie zainteresowań, różnorodność wykonywanych zadań, wyzwalanie twórczej aktywności pozwoli uczniom lepiej funkcjonować w zespołach klasowych. Istotna jest znajomość zakwalifikowanych uczestników i bardzo dokładne zdiagnozowanie ich braków edukacyjnych. Część III Zajęcia z gimnastyki korekcyjnej Efektem zajęć ma być nabycie przez uczestników nawyku prawidłowej postawy ciała oraz świadomość istotnej roli prawidłowej postawy dla zdrowia i rozwoju. Program zajęć powinien być dostosowany do korygowania wad postawy u dzieci i młodzieży. Powinien zawierać również instruktaż ćwiczeń domowych, dobór ćwiczeń do indywidualnych potrzeb ćwiczących, zgodnie ze wskazaniami lekarskimi wynikającymi z istniejącej wady postawy. Część IV Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne Zajęcia przeznaczone są dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się i zachowaniu. Celem zajęć jest praca nad relacjami uczniów w grupie rówieśniczej oraz relacjami w kontaktach uczeń- nauczyciel. Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne wymagają gruntownej znajomości środowiska domowego uczniów, współpracy z rodzicami, opiekunami dzieci oraz znajomości trudności dziecka, indywidualizacji pracy przy jednoczesnym wdrażaniu w umiejętności pracy w zespole klasowym. Korygowanie zachowań oraz niwelowanie trudności w uczeniu się ma pozwolić uczestnikom na osiąganie sukcesów na miarę swoich możliwości w zespole klasowym. Ze względu na specyfikę zajęć prowadzący muszą legitymować się wykształceniem wyższym pedagogicznym, doświadczeniem w zakresie kształcenia umiejętności społecznych najmłodszych, posiadać kwalifikacje w zakresie rewalidacji lub oligofrenopedagogiki lub terapii pedagogicznej. Niezbędna jest znajomość środowiska uczniów zakwalifikowanych na zajęcia, gruntowna diagnoza trudności oraz dobór odpowiednich metod terapeutycznych. Część V Zajęcia w ramach kółka przyrodniczo- ekologicznego Celem tych zajęć jest skuteczne i efektywne kształtowanie postaw dzieci zgodnych z edukacją ekologiczną. Program zajęć powinien służyć pogłębianiu i poznawaniu nowej wiedzy, pobudzaniu aktywności dzieci, twórczemu myśleniu. Uczyć współdziałania w zespole, kształtować właściwe postawy. Pomagać dzieciom w ciekawy i pożyteczny sposób spędzać wolny czas. Rozwijać zainteresowania. Część VI Zajęcia humanistyczne W ogólnych założeniach praca z uczniem zdolnym humanistycznie ma na celu rozwijanie jego zdolności i zainteresowań. Są to działania nastawione na pobudzanie aktywności uczniów, wyobraźni, fantazji, motywowanie uczniów do wykorzystania swoich uzdolnień do dalszej pracy, przyzwyczajanie uczniów do samodzielnego rozwiązywania problemów, z wykorzystaniem posiadanej wiedzy, doskonalenie koncentracji uwagi, kształcenie pomysłowości, krytycyzmu, rozbudzanie ciekawości poznawczej, twórczego działania i samodzielności, przygotowanie uczniów do konkursów. Ww. cele umożliwiają dzieciom wyzwolenie aktywności twórczej, gromadzenie doświadczeń i przeżyć estetycznych, artystycznych i społecznych. Rozwijają wyobraźnię dziecka i jego kreatywność. Wpływają na rozwój jego osobowości, umożliwiają wypowiedź w różnych rodzajach ekspresji. Część VII Zajęcia matematyczne W ogólnych założeniach praca z uczniem zdolnym matematycznie ma na celu rozwijanie jego zdolności i zainteresowań. Są to działania nastawione na pobudzanie aktywności umysłowej uczniów, wyobraźni, motywowanie uczniów do wykorzystania swoich uzdolnień do dalszej pracy, przyzwyczajanie uczniów do samodzielnego rozwiązywania problemów, z wykorzystaniem posiadanej wiedzy, doskonalenie koncentracji uwagi, kształcenie pomysłowości, krytycyzmu, szybkości podejmowania decyzji, rozbudzanie ciekawości poznawczej, twórczego działania i samodzielności, przygotowanie uczniów do konkursów. Ww. cele umożliwiają dzieciom wyzwolenie aktywności twórczej. Rozwijają wyobraźnię dziecka i jego kreatywność. Wpływają na rozwój jego osobowości. Nr Części/Rodzaj zajęć/Liczba Godz. w 2012 r. /Liczba Godz. w 2013 r./Liczba uczniów. I/ Dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu/ 30/ -/ 6. II/ Dla dzieci z trudnościami matematycznymi/ 30/ -/ 6. III/ Zajęcia z gimnastyki korekcyjnej/ 42/ 18/ 12. IV/ Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne /90/ -/ 6, 3 grupy po 2 uczniów. V /Zajęcia kółka przyrodniczo - ekologicznego/ 42/ 18/ 10. VI/ Zajęcia humanistyczne /30/ -/ 3. VII/ Zajęcia matematyczne/ 30/ - /3. Ogółem w ramach projektu 330 46
Byczyna: Nowe szanse - edukacja w szkołach podstawowych Gminy Byczyna, Etap III - PSP Roszkowice
Numer ogłoszenia: 49177 - 2012; data zamieszczenia: 01.03.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Byczyna z siedzibą w Urzędzie Miejskim w Byczynie , Rynek 1, 46-220 Byczyna, woj. opolskie, tel. 77 413 41 50, faks 77 413 41 50.
Adres strony internetowej zamawiającego:
www.bip.byczyna.pl, www.byczyna.pl
Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Nie dotyczy
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Nowe szanse - edukacja w szkołach podstawowych Gminy Byczyna, Etap III - PSP Roszkowice.
II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest Prowadzenie zajęć dodatkowych wspierających indywidualizację procesu dydaktycznego dla uczniów klas I-III szkół podstawowych na terenie Gminy Byczyna w ramach projektu pt. Nowe szanse - edukacja w szkołach podstawowych Gminy Byczyna. Zamawiający wymaga, aby kompleksowa realizacji każdej z części zamówienia przeprowadzana była przez osobę prowadzącą zajęcia (bądź przez Wykonawcę, który jest jednocześnie osobą prowadzącą zajęcia), czyli przez osobę wskazaną w Załączniku nr 5 - Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia. Będą to w szczególności następujące czynności: 1)Opracowania w oparciu o wytyczne przekazane przez Zamawiającego, w uzgodnieniu z Dyrektorem PSP w Roszkowicach: - programu nauczania dla przydzielonej grupy uczniów (program nauczania może ulec zmianie i aktualizacji w zależności od wyników przeprowadzanych testów diagnostycznych i/lub zmiany siatki godzinowej PSP w Roszkowicach), - przeprowadzenia zajęć pozalekcyjnych na podstawie programu nauczania, 2) Przekazania Zamawiającemu do akceptacji programu zajęć w terminie do 3 dni od dnia zawarcia Umowy, 3) Zmiany i aktualizacji planu zajęć w zależności od wyników przeprowadzanych testów diagnostycznych i/lub zmiany siatki godzinowej PSP w Roszkowicach i przekazaniu zmienionego planu zajęć w terminie 3 dni od dnia zaistnienia okoliczności, powodujących zmiany w planie zajęć, 4) Monitorowanie udziału uczestników oraz prowadzenia dokumentacji zajęć, w szczególności: -prowadzenia dziennika zajęć wraz z lista obecności - na każdych zajęciach, -zebranie od uczniów deklaracji uczestnika - na pierwszych zajęciach, -dokumentacji z przeprowadzonych testów diagnostycznych, -karty obserwacji ucznia. 5) Przeprowadzenia testów diagnostycznych (pierwszy test przed rozpoczęciem zajęć, następne po ukończeniu kolejnego semestru i roku szkolnego) 6) Zapewnienia bezpieczeństwa uczniów podczas zajęć pozalekcyjnych, 7) Oznaczenia wszelkiej dokumentacji związanej z realizacją Umowy, zgodnie z aktualnymi Wytycznymi dotyczącymi oznaczenia Projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Zamówienie składa się z 7 części, w tym: I) zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu (zajęcia specjalistyczne), II) zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych (zajęcia specjalistyczne), III) zajęcia z gimnastyki korekcyjnej (zajęcia specjalistyczne), IV) zajęcia korekcyjno - kompensacyjne (zajęcia specjalistyczne), V) zajęcia kółka przyrodniczo - ekologicznego (zajęcia rozwijające uzdolnienia), VI) zajęcia humanistyczne (zajęcia rozwijające uzdolnienia), VII) zajęcia matematyczne (zajęcia rozwijające uzdolnienia). Realizacja zajęć odbywać się będzie na podstawie programu nauczania opracowanego przez Wykonawcę, z uwzględnieniem higieny pracy uczniów, w uzgodnieniu z dyrektorem szkoły, na terenie której odbywać się będą zajęcia. Zajęcia odbywać się będą zarówno w godzinach przedpołudniowych (od 8.00) jak i popołudniowych (do 16.00 w wyjątkowych sytuacjach do 19.00), w siatce godzin lekcyjnych PSP w Roszkowicach. .2. Szczegółowy Opis przedmiotu Część I Zajęcia specjalistyczne dla dzieci z trudnościami w pisaniu i czytaniu Zajęcia te odbywać się mają w 3 etapach pracy. Etap wstępny obejmuje ćwiczenia stymulujące i korekcyjne zaburzonych funkcji percepcyjno - motorycznych i ich koordynacji w formie zabaw i gier na materiale konkretnym i słownym oraz intensywne działania psychoterapeutyczne. W etapie drugim przechodzi się do operowania materiałem dydaktycznym, literowym i wyrazowym w różnorodnych ćwiczeniach usprawniających umiejętność czytania i pisania. Etap trzeci uwzględnia dalsze prowadzenie ćwiczeń korekcyjno - kompensacyjnych, usprawniających funkcję słuchową i wzrokową, kinetyczno - ruchową, oraz ich koordynację w czasie czytania i pisania. Celem tych ćwiczeń jest opanowanie umiejętności poprawnego czytania i pisania poprzez eliminowanie dysortografii tj. charakterystycznych błędów ortograficznych związanych ze specyfiką pisowni polskiej. Część II Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych Celem zajęć jest wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach matematycznych uczniów, dla których te braki są przyczyną niepowodzeń szkolnych. Specyfika zajęć oraz ich atrakcyjność (np. nauka przez zabawę) mają umożliwić niwelowanie trudności, trenować umiejętność skupienia się na zadaniu, zwiększać motywację do pokonywania trudności. Ryzyko porażki na lekcji w klasie staje się (główny cel zajęć) znacznie mniejsze. Zajęcia muszą przewidywać: indywidualizację, stopniowanie trudności, rozwijanie zainteresowań, różnorodność wykonywanych zadań, wyzwalanie twórczej aktywności pozwoli uczniom lepiej funkcjonować w zespołach klasowych. Istotna jest znajomość zakwalifikowanych uczestników i bardzo dokładne zdiagnozowanie ich braków edukacyjnych. Część III Zajęcia z gimnastyki korekcyjnej Efektem zajęć ma być nabycie przez uczestników nawyku prawidłowej postawy ciała oraz świadomość istotnej roli prawidłowej postawy dla zdrowia i rozwoju. Program zajęć powinien być dostosowany do korygowania wad postawy u dzieci i młodzieży. Powinien zawierać również instruktaż ćwiczeń domowych, dobór ćwiczeń do indywidualnych potrzeb ćwiczących, zgodnie ze wskazaniami lekarskimi wynikającymi z istniejącej wady postawy. Część IV Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne Zajęcia przeznaczone są dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się i zachowaniu. Celem zajęć jest praca nad relacjami uczniów w grupie rówieśniczej oraz relacjami w kontaktach uczeń- nauczyciel. Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne wymagają gruntownej znajomości środowiska domowego uczniów, współpracy z rodzicami, opiekunami dzieci oraz znajomości trudności dziecka, indywidualizacji pracy przy jednoczesnym wdrażaniu w umiejętności pracy w zespole klasowym. Korygowanie zachowań oraz niwelowanie trudności w uczeniu się ma pozwolić uczestnikom na osiąganie sukcesów na miarę swoich możliwości w zespole klasowym. Ze względu na specyfikę zajęć prowadzący muszą legitymować się wykształceniem wyższym pedagogicznym, doświadczeniem w zakresie kształcenia umiejętności społecznych najmłodszych, posiadać kwalifikacje w zakresie rewalidacji lub oligofrenopedagogiki lub terapii pedagogicznej. Niezbędna jest znajomość środowiska uczniów zakwalifikowanych na zajęcia, gruntowna diagnoza trudności oraz dobór odpowiednich metod terapeutycznych. Część V Zajęcia w ramach kółka przyrodniczo- ekologicznego Celem tych zajęć jest skuteczne i efektywne kształtowanie postaw dzieci zgodnych z edukacją ekologiczną. Program zajęć powinien służyć pogłębianiu i poznawaniu nowej wiedzy, pobudzaniu aktywności dzieci, twórczemu myśleniu. Uczyć współdziałania w zespole, kształtować właściwe postawy. Pomagać dzieciom w ciekawy i pożyteczny sposób spędzać wolny czas. Rozwijać zainteresowania. Część VI Zajęcia humanistyczne W ogólnych założeniach praca z uczniem zdolnym humanistycznie ma na celu rozwijanie jego zdolności i zainteresowań. Są to działania nastawione na pobudzanie aktywności uczniów, wyobraźni, fantazji, motywowanie uczniów do wykorzystania swoich uzdolnień do dalszej pracy, przyzwyczajanie uczniów do samodzielnego rozwiązywania problemów, z wykorzystaniem posiadanej wiedzy, doskonalenie koncentracji uwagi, kształcenie pomysłowości, krytycyzmu, rozbudzanie ciekawości poznawczej, twórczego działania i samodzielności, przygotowanie uczniów do konkursów. Ww. cele umożliwiają dzieciom wyzwolenie aktywności twórczej, gromadzenie doświadczeń i przeżyć estetycznych, artystycznych i społecznych. Rozwijają wyobraźnię dziecka i jego kreatywność. Wpływają na rozwój jego osobowości, umożliwiają wypowiedź w różnych rodzajach ekspresji. Część VII Zajęcia matematyczne W ogólnych założeniach praca z uczniem zdolnym matematycznie ma na celu rozwijanie jego zdolności i zainteresowań. Są to działania nastawione na pobudzanie aktywności umysłowej uczniów, wyobraźni, motywowanie uczniów do wykorzystania swoich uzdolnień do dalszej pracy, przyzwyczajanie uczniów do samodzielnego rozwiązywania problemów, z wykorzystaniem posiadanej wiedzy, doskonalenie koncentracji uwagi, kształcenie pomysłowości, krytycyzmu, szybkości podejmowania decyzji, rozbudzanie ciekawości poznawczej, twórczego działania i samodzielności, przygotowanie uczniów do konkursów. Ww. cele umożliwiają dzieciom wyzwolenie aktywności twórczej. Rozwijają wyobraźnię dziecka i jego kreatywność. Wpływają na rozwój jego osobowości. Nr Części/Rodzaj zajęć/Liczba Godz. w 2012 r. /Liczba Godz. w 2013 r./Liczba uczniów. I/ Dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu/ 30/ -/ 6. II/ Dla dzieci z trudnościami matematycznymi/ 30/ -/ 6. III/ Zajęcia z gimnastyki korekcyjnej/ 42/ 18/ 12. IV/ Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne /90/ -/ 6, 3 grupy po 2 uczniów. V /Zajęcia kółka przyrodniczo - ekologicznego/ 42/ 18/ 10. VI/ Zajęcia humanistyczne /30/ -/ 3. VII/ Zajęcia matematyczne/ 30/ - /3. Ogółem w ramach projektu 330 46.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
tak, liczba części: 7.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium:
Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Ocena spełniania powyższego warunku prowadzona będzie na podstawie oświadczenia załączonego do oferty /załącznik nr 2 do SIWZ/ zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Ocena spełniania powyższego warunku prowadzona będzie na podstawie oświadczenia załączonego do oferty /załącznik nr 2 do SIWZ/ zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Ocena spełniania powyższego warunku prowadzona będzie na podstawie oświadczenia załączonego do oferty /załącznik nr 2 do SIWZ/ zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuWarunek będzie spełniony, jeśli wykonawca dysponuje co najmniej jedną osobą zdolną do wykonania zamówienia dla każdej części zamówienia, na którą składa ofertę, posiadającą kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w szkole podstawowej określone w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji, wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli nie mających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli (Dz. U. z 2009 r. Nr 50 poz. 400), a dodatkowo osoba zdolna do wykonania zamówienia posiada (Wymagane wykształcenie, doświadczenie i kwalifikacje dla poszczególnych części): Część I: -co najmniej 2 letnią praktykę w pracy z uczniami z trudnościami w czytaniu i pisaniu, -co najmniej 5 letni staż pracy w szkole podstawowej na stanowisku nauczyciela, w tym 2 letni staż pracy w edukacji wczesnoszkolnej, -znajomość pracy metodą 18 struktur wyrazowych, -ukończony kurs o dyslekcji lub kurs terapii pedagogicznej. Część II: -co najmniej 2 letnią praktykę w pracy z uczniami z trudnościami matematycznymi, -co najmniej 5 letni staż pracy w szkole podstawowej na stanowisku nauczyciela, w tym 2 letni staż pracy w edukacji wczesnoszkolnej. Część III: -kwalifikacje do prowadzenia zajęć z gimnastyki korekcyjnej, -co najmniej 5 letni staż pracy w szkole podstawowej na stanowisku nauczyciela, w tym 2 letni staż pracy i doświadczenie w pracy z dziećmi z wadami postawy. Część IV: -kwalifikacje w zakresie: 1/ rewalidacji lub 2/ oligofrenopedagogiki lub 3/ terapii pedagogicznej, -co najmniej 5 letni staż pracy w szkole podstawowej na stanowisku nauczyciela. Część V: -co najmniej 5 letni staż pracy w szkole podstawowej na stanowisku nauczyciela, w tym 2 letni staż pracy w edukacji wczesnoszkolnej, -co najmniej 2 letni staż pracy jako nauczyciel przyrody. Część VI: -co najmniej 5 letni staż pracy w szkole podstawowej, w tym co najmniej 2 lata pracy na stanowisku nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej lub -co najmniej 5 letni staż pracy w szkole podstawowej, w tym co najmniej 2 lata pracy na stanowisku nauczyciela języka polskiego w szkole podstawowej. Część VII: -co najmniej 5 letni staż pracy w szkole podstawowej, w tym co najmniej 2 lata pracy na stanowisku nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej lub -co najmniej 5 letni staż pracy w szkole podstawowej, w tym co najmniej 2 lata pracy na stanowisku nauczyciela matematyki w szkole podstawowej.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Ocena spełniania powyższego warunku prowadzona będzie na podstawie oświadczenia załączonego do oferty /załącznik nr 2 do SIWZ/ zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
a) formularz oferty przetargowej /zał. nr 1do SIWZ/, b) dokumenty potwierdzające uprawnienia osób podpisujących ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów rejestrowych.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne:
nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:
nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
nie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1)
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.bip.byczyna.pl, www.byczyna.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Miejski w Byczynie ul. Rynek 1 46-220 Byczyna.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
09.03.2012 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Byczynie ul. Rynek 1 46-220 Byczyna sekretariat UM w Byczynie, (I piętro).
IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Projekt jest dofinansowany z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Priorytet: IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie: 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty Poddziałanie: 9.1.2. Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grupy o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr:
1
NAZWA:
Zajęcia specjalistyczne dla dzieci z trudnościami w pisaniu i czytaniu.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
Zajęcia te odbywać się mają w 3 etapach pracy. Etap wstępny obejmuje ćwiczenia stymulujące i korekcyjne zaburzonych funkcji percepcyjno - motorycznych i ich koordynacji w formie zabaw i gier na materiale konkretnym i słownym oraz intensywne działania psychoterapeutyczne. W etapie drugim przechodzi się do operowania materiałem dydaktycznym, literowym i wyrazowym w różnorodnych ćwiczeniach usprawniających umiejętność czytania i pisania. Etap trzeci uwzględnia dalsze prowadzenie ćwiczeń korekcyjno - kompensacyjnych, usprawniających funkcję słuchową i wzrokową, kinetyczno - ruchową, oraz ich koordynację w czasie czytania i pisania. Celem tych ćwiczeń jest opanowanie umiejętności poprawnego czytania i pisania poprzez eliminowanie dysortografii tj. charakterystycznych błędów ortograficznych związanych ze specyfiką pisowni polskiej..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.
3) Czas trwania lub termin wykonania:
Zakończenie: 21.12.2012.
4) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr:
2
NAZWA:
Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
Celem zajęć jest wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach matematycznych uczniów, dla których te braki są przyczyną niepowodzeń szkolnych. Specyfika zajęć oraz ich atrakcyjność (np. nauka przez zabawę) mają umożliwić niwelowanie trudności, trenować umiejętność skupienia się na zadaniu, zwiększać motywację do pokonywania trudności. Ryzyko porażki na lekcji w klasie staje się (główny cel zajęć) znacznie mniejsze. Zajęcia muszą przewidywać: indywidualizację, stopniowanie trudności, rozwijanie zainteresowań, różnorodność wykonywanych zadań, wyzwalanie twórczej aktywności pozwoli uczniom lepiej funkcjonować w zespołach klasowych. Istotna jest znajomość zakwalifikowanych uczestników i bardzo dokładne zdiagnozowanie ich braków edukacyjnych..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.
3) Czas trwania lub termin wykonania:
Zakończenie: 21.12.2012.
4) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr:
3
NAZWA:
Zajęcia z gimnastyki korekcyjnej.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
Efektem zajęć ma być nabycie przez uczestników nawyku prawidłowej postawy ciała oraz świadomość istotnej roli prawidłowej postawy dla zdrowia i rozwoju. Program zajęć powinien być dostosowany do korygowania wad postawy u dzieci i młodzieży. Powinien zawierać również instruktaż ćwiczeń domowych, dobór ćwiczeń do indywidualnych potrzeb ćwiczących, zgodnie ze wskazaniami lekarskimi wynikającymi z istniejącej wady postawy..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.
3) Czas trwania lub termin wykonania:
Zakończenie: 30.06.2013.
4) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr:
4
NAZWA:
Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
Zajęcia przeznaczone są dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się i zachowaniu. Celem zajęć jest praca nad relacjami uczniów w grupie rówieśniczej oraz relacjami w kontaktach uczeń- nauczyciel. Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne wymagają gruntownej znajomości środowiska domowego uczniów, współpracy z rodzicami, opiekunami dzieci oraz znajomości trudności dziecka, indywidualizacji pracy przy jednoczesnym wdrażaniu w umiejętności pracy w zespole klasowym. Korygowanie zachowań oraz niwelowanie trudności w uczeniu się ma pozwolić uczestnikom na osiąganie sukcesów na miarę swoich możliwości w zespole klasowym. Ze względu na specyfikę zajęć prowadzący muszą legitymować się wykształceniem wyższym pedagogicznym, doświadczeniem w zakresie kształcenia umiejętności społecznych najmłodszych, posiadać kwalifikacje w zakresie rewalidacji lub oligofrenopedagogiki lub terapii pedagogicznej. Niezbędna jest znajomość środowiska uczniów zakwalifikowanych na zajęcia, gruntowna diagnoza trudności oraz dobór odpowiednich metod terapeutycznych..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.
3) Czas trwania lub termin wykonania:
Zakończenie: 21.12.2012.
4) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr:
5
NAZWA:
Zajęcia w ramach kółka przyrodniczo- ekologicznego.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
Celem tych zajęć jest skuteczne i efektywne kształtowanie postaw dzieci zgodnych z edukacją ekologiczną. Program zajęć powinien służyć pogłębianiu i poznawaniu nowej wiedzy, pobudzaniu aktywności dzieci, twórczemu myśleniu. Uczyć współdziałania w zespole, kształtować właściwe postawy. Pomagać dzieciom w ciekawy i pożyteczny sposób spędzać wolny czas. Rozwijać zainteresowania..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.
3) Czas trwania lub termin wykonania:
Zakończenie: 30.06.2013.
4) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr:
6
NAZWA:
Zajęcia humanistyczne.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
W ogólnych założeniach praca z uczniem zdolnym humanistycznie ma na celu rozwijanie jego zdolności i zainteresowań. Są to działania nastawione na pobudzanie aktywności uczniów, wyobraźni, fantazji, motywowanie uczniów do wykorzystania swoich uzdolnień do dalszej pracy, przyzwyczajanie uczniów do samodzielnego rozwiązywania problemów, z wykorzystaniem posiadanej wiedzy, doskonalenie koncentracji uwagi, kształcenie pomysłowości, krytycyzmu, rozbudzanie ciekawości poznawczej, twórczego działania i samodzielności, przygotowanie uczniów do konkursów. Ww. cele umożliwiają dzieciom wyzwolenie aktywności twórczej, gromadzenie doświadczeń i przeżyć estetycznych, artystycznych i społecznych. Rozwijają wyobraźnię dziecka i jego kreatywność. Wpływają na rozwój jego osobowości, umożliwiają wypowiedź w różnych rodzajach ekspresji..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.
3) Czas trwania lub termin wykonania:
Zakończenie: 21.12.2012.
4) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr:
7
NAZWA:
Zajęcia matematyczne.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
W ogólnych założeniach praca z uczniem zdolnym matematycznie ma na celu rozwijanie jego zdolności i zainteresowań. Są to działania nastawione na pobudzanie aktywności umysłowej uczniów, wyobraźni, motywowanie uczniów do wykorzystania swoich uzdolnień do dalszej pracy, przyzwyczajanie uczniów do samodzielnego rozwiązywania problemów, z wykorzystaniem posiadanej wiedzy, doskonalenie koncentracji uwagi, kształcenie pomysłowości, krytycyzmu, szybkości podejmowania decyzji, rozbudzanie ciekawości poznawczej, twórczego działania i samodzielności, przygotowanie uczniów do konkursów. Ww. cele umożliwiają dzieciom wyzwolenie aktywności twórczej. Rozwijają wyobraźnię dziecka i jego kreatywność. Wpływają na rozwój jego osobowości..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.
3) Czas trwania lub termin wykonania:
Zakończenie: 21.12.2012.
4) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.
Numer ogłoszenia: 54085 - 2012; data zamieszczenia: 08.03.2012
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
Ogłoszenie dotyczy:
Ogłoszenia o zamówieniu.
Informacje o zmienianym ogłoszeniu:
49177 - 2012 data 01.03.2012 r.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Gmina Byczyna z siedzibą w Urzędzie Miejskim w Byczynie, Rynek 1, 46-220 Byczyna, woj. opolskie, tel. 77 413 41 50, fax. 77 413 41 50.
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
IV.4.4).
W ogłoszeniu jest:
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.03.2012 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Byczynie ul. Rynek 1 46-220 Byczyna sekretariat UM w Byczynie, (I piętro)..
W ogłoszeniu powinno być:
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.03.2012 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Byczynie ul. Rynek 1 46-220 Byczyna sekretariat UM w Byczynie, (I piętro)..
Byczyna: Nowe szanse - edukacja w szkołach podstawowych Gminy Byczyna, Etap III - PSP Roszkowice
Numer ogłoszenia: 70225 - 2012; data zamieszczenia: 27.03.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 49177 - 2012r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
tak.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Byczyna z siedzibą w Urzędzie Miejskim w Byczynie, Rynek 1, 46-220 Byczyna, woj. opolskie, tel. 77 413 41 50, faks 77 413 41 50.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Nowe szanse - edukacja w szkołach podstawowych Gminy Byczyna, Etap III - PSP Roszkowice.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
1. Zamawiający wymaga, aby kompleksowa realizacji każdej z części zamówienia przeprowadzana była przez osobę prowadzącą zajęcia (bądź przez Wykonawcę, który jest jednocześnie osobą prowadzącą zajęcia), czyli przez osobę wskazaną w Załączniku nr 5 - Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia. Będą to w szczególności następujące czynności: 1) Opracowania w oparciu o wytyczne przekazane przez Zamawiającego, w uzgodnieniu z Dyrektorem PSP w Roszkowicach: - programu nauczania dla przydzielonej grupy uczniów (program nauczania może ulec zmianie i aktualizacji w zależności od wyników przeprowadzanych testów diagnostycznych i/lub zmiany siatki godzinowej PSP w Roszkowicach), - przeprowadzenia zajęć pozalekcyjnych na podstawie programu nauczania, 2) Przekazania Zamawiającemu do akceptacji programu zajęć w terminie do 3 dni od dnia zawarcia Umowy, 3) Zmiany i aktualizacji planu zajęć w zależności od wyników przeprowadzanych testów diagnostycznych i/lub zmiany siatki godzinowej PSP w Roszkowicach i przekazaniu zmienionego planu zajęć w terminie 3 dni od dnia zaistnienia okoliczności, powodujących zmiany w planie zajęć, 4) Monitorowanie udziału uczestników oraz prowadzenia dokumentacji zajęć, w szczególności: - prowadzenia dziennika zajęć wraz z lista obecności - na każdych zajęciach, - zebranie od uczniów deklaracji uczestnika - na pierwszych zajęciach, - dokumentacji z przeprowadzonych testów diagnostycznych, - karty obserwacji ucznia. 5) Przeprowadzenia testów diagnostycznych (pierwszy test przed rozpoczęciem zajęć, następne po ukończeniu kolejnego semestru i roku szkolnego) 6) Zapewnienia bezpieczeństwa uczniów podczas zajęć pozalekcyjnych, 7) Oznaczenia wszelkiej dokumentacji związanej z realizacją Umowy, zgodnie z aktualnymi Wytycznymi dotyczącymi oznaczenia Projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Zamówienie składa się z 7 części, w tym: I) zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu (zajęcia specjalistyczne), II) zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych (zajęcia specjalistyczne), III) zajęcia z gimnastyki korekcyjnej (zajęcia specjalistyczne), IV) zajęcia korekcyjno - kompensacyjne (zajęcia specjalistyczne), V) zajęcia kółka przyrodniczo - ekologicznego (zajęcia rozwijające uzdolnienia), VI) zajęcia humanistyczne (zajęcia rozwijające uzdolnienia), VII) zajęcia matematyczne (zajęcia rozwijające uzdolnienia). Realizacja zajęć odbywać się będzie na podstawie programu nauczania opracowanego przez Wykonawcę, z uwzględnieniem higieny pracy uczniów, w uzgodnieniu z dyrektorem szkoły, na terenie której odbywać się będą zajęcia. Zajęcia odbywać się będą zarówno w godzinach przedpołudniowych (od 8.00) jak i popołudniowych (do 16.00 w wyjątkowych sytuacjach do 19.00), w siatce godzin lekcyjnych PSP w Roszkowicach. 2. Szczegółowy Opis przedmiotu Część I Zajęcia specjalistyczne dla dzieci z trudnościami w pisaniu i czytaniu Zajęcia te odbywać się mają w 3 etapach pracy. Etap wstępny obejmuje ćwiczenia stymulujące i korekcyjne zaburzonych funkcji percepcyjno - motorycznych i ich koordynacji w formie zabaw i gier na materiale konkretnym i słownym oraz intensywne działania psychoterapeutyczne. W etapie drugim przechodzi się do operowania materiałem dydaktycznym, literowym i wyrazowym w różnorodnych ćwiczeniach usprawniających umiejętność czytania i pisania. Etap trzeci uwzględnia dalsze prowadzenie ćwiczeń korekcyjno - kompensacyjnych, usprawniających funkcję słuchową i wzrokową, kinetyczno - ruchową, oraz ich koordynację w czasie czytania i pisania. Celem tych ćwiczeń jest opanowanie umiejętności poprawnego czytania i pisania poprzez eliminowanie dysortografii tj. charakterystycznych błędów ortograficznych związanych ze specyfiką pisowni polskiej. Część II Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych Celem zajęć jest wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach matematycznych uczniów, dla których te braki są przyczyną niepowodzeń szkolnych. Specyfika zajęć oraz ich atrakcyjność (np. nauka przez zabawę) mają umożliwić niwelowanie trudności, trenować umiejętność skupienia się na zadaniu, zwiększać motywację do pokonywania trudności. Ryzyko porażki na lekcji w klasie staje się (główny cel zajęć) znacznie mniejsze. Zajęcia muszą przewidywać: indywidualizację, stopniowanie trudności, rozwijanie zainteresowań, różnorodność wykonywanych zadań, wyzwalanie twórczej aktywności pozwoli uczniom lepiej funkcjonować w zespołach klasowych. Istotna jest znajomość zakwalifikowanych uczestników i bardzo dokładne zdiagnozowanie ich braków edukacyjnych. Część III Zajęcia z gimnastyki korekcyjnej Efektem zajęć ma być nabycie przez uczestników nawyku prawidłowej postawy ciała oraz świadomość istotnej roli prawidłowej postawy dla zdrowia i rozwoju. Program zajęć powinien być dostosowany do korygowania wad postawy u dzieci i młodzieży. Powinien zawierać również instruktaż ćwiczeń domowych, dobór ćwiczeń do indywidualnych potrzeb ćwiczących, zgodnie ze wskazaniami lekarskimi wynikającymi z istniejącej wady postawy. Część IV Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne Zajęcia przeznaczone są dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się i zachowaniu. Celem zajęć jest praca nad relacjami uczniów w grupie rówieśniczej oraz relacjami w kontaktach uczeń- nauczyciel. Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne wymagają gruntownej znajomości środowiska domowego uczniów, współpracy z rodzicami, opiekunami dzieci oraz znajomości trudności dziecka, indywidualizacji pracy przy jednoczesnym wdrażaniu w umiejętności pracy w zespole klasowym. Korygowanie zachowań oraz niwelowanie trudności w uczeniu się ma pozwolić uczestnikom na osiąganie sukcesów na miarę swoich możliwości w zespole klasowym. Ze względu na specyfikę zajęć prowadzący muszą legitymować się wykształceniem wyższym pedagogicznym, doświadczeniem w zakresie kształcenia umiejętności społecznych najmłodszych, posiadać kwalifikacje w zakresie rewalidacji lub oligofrenopedagogiki lub terapii pedagogicznej. Niezbędna jest znajomość środowiska uczniów zakwalifikowanych na zajęcia, gruntowna diagnoza trudności oraz dobór odpowiednich metod terapeutycznych. Część V Zajęcia w ramach kółka przyrodniczo- ekologicznego Celem tych zajęć jest skuteczne i efektywne kształtowanie postaw dzieci zgodnych z edukacją ekologiczną. Program zajęć powinien służyć pogłębianiu i poznawaniu nowej wiedzy, pobudzaniu aktywności dzieci, twórczemu myśleniu. Uczyć współdziałania w zespole, kształtować właściwe postawy. Pomagać dzieciom w ciekawy i pożyteczny sposób spędzać wolny czas. Rozwijać zainteresowania. Część VI Zajęcia humanistyczne W ogólnych założeniach praca z uczniem zdolnym humanistycznie ma na celu rozwijanie jego zdolności i zainteresowań. Są to działania nastawione na pobudzanie aktywności uczniów, wyobraźni, fantazji, motywowanie uczniów do wykorzystania swoich uzdolnień do dalszej pracy, przyzwyczajanie uczniów do samodzielnego rozwiązywania problemów, z wykorzystaniem posiadanej wiedzy, doskonalenie koncentracji uwagi, kształcenie pomysłowości, krytycyzmu, rozbudzanie ciekawości poznawczej, twórczego działania i samodzielności, przygotowanie uczniów do konkursów. Ww. cele umożliwiają dzieciom wyzwolenie aktywności twórczej, gromadzenie doświadczeń i przeżyć estetycznych, artystycznych i społecznych. Rozwijają wyobraźnię dziecka i jego kreatywność. Wpływają na rozwój jego osobowości, umożliwiają wypowiedź w różnych rodzajach ekspresji. Część VII Zajęcia matematyczne W ogólnych założeniach praca z uczniem zdolnym matematycznie ma na celu rozwijanie jego zdolności i zainteresowań. Są to działania nastawione na pobudzanie aktywności umysłowej uczniów, wyobraźni, motywowanie uczniów do wykorzystania swoich uzdolnień do dalszej pracy, przyzwyczajanie uczniów do samodzielnego rozwiązywania problemów, z wykorzystaniem posiadanej wiedzy, doskonalenie koncentracji uwagi, kształcenie pomysłowości, krytycyzmu, szybkości podejmowania decyzji, rozbudzanie ciekawości poznawczej, twórczego działania i samodzielności, przygotowanie uczniów do konkursów. Ww. cele umożliwiają dzieciom wyzwolenie aktywności twórczej. Rozwijają wyobraźnię dziecka i jego kreatywność. Wpływają na rozwój jego osobowości. Nr Części/ Rodzaj zajęć/ PSP Roszkowice/ Liczba Godz. w 2012 r. /Liczba Godz. w 2013 r. /Liczba uczniów/ I /Dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu /30 /-/ 6; II /Dla dzieci z trudnościami matematycznymi/ 30/ -/ 6; III/ Zajęcia z gimnastyki korekcyjnej/ 42/ 18/ 12; IV /Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne /90/ -/ 6 3 grupy po 2 uczniów; V /Zajęcia kółka przyrodniczo - ekologicznego/ 42/ 18/ 10; VI/ Zajęcia humanistyczne /30/ -/ 3; VII /Zajęcia matematyczne /30/ -/ 3; Ogółem w ramach projektu/ 330/ 46. Realizacja zajęć rozliczana będzie godzinowo, przy czym pod pojęciem godzina należy rozumieć godzinę lekcyjną (45 minut). Zajęcia odbywać się będą z wykorzystaniem pomocy edukacyjnych zakupionych w ramach przedmiotowego projektu, w pomieszczeniach zapewnionych przez szkołę, w której odbywać się będą zajęcia. Wykonawca za zgodą Zamawiającego może wyznaczyć inną osobę do realizacji przedmiotu umowy w zastępstwie w przypadku choroby nauczyciela wyznaczonego do prowadzenia zajęć lub innych obiektywnych przeszkód uniemożliwiających pełnienie przez niego obowiązków. Wskazana osoba powinna posiadać niezbędne kwalifikacje do wykonania przedmiotu umowy. W przypadku nagłej nieobecności Wykonawca ma obowiązek powiadomienia o zmianach w harmonogramie zajęć biuro projektu Zamawiającego. 3. Przedmiot zamówienia zakwalifikowano do CPV: 80.00.00.00-4 - usługi edukacyjne i szkoleniowe 80.10.00.00-5 - usługi szkolnictwa podstawowego.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
tak, projekt/program: Projekt jest dofinansowany z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Priorytet: IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie: 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty Poddziałanie: 9.1.2. Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grupy o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Część NR:
1
Nazwa:
Zajęcia specjalistyczne dla dzieci z trudnościami w pisaniu i czytaniu
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
27.03.2012.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
3.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
2.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Mariola Mandryga, {Dane ukryte}, 46-220 Byczyna, kraj/woj. opolskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 1500,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
1499,70
Oferta z najniższą ceną:
1499,70
/ Oferta z najwyższą ceną:
1627,20
Waluta:
PLN.
Część NR:
2
Nazwa:
Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
27.03.2012.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
2.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
1.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Kostrzewa Władysława, {Dane ukryte}, 46-220 Byczyna, kraj/woj. opolskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 1500,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
1500,00
Oferta z najniższą ceną:
1500,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
1627,20
Waluta:
PLN.
Część NR:
3
Nazwa:
Zajęcia z gimnastyki korekcyjnej
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
27.03.2012.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
2.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Zofia Rutkowska, {Dane ukryte}, 46-220 Byczyna, kraj/woj. opolskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 3000,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
2999,40
Oferta z najniższą ceną:
2999,40
/ Oferta z najwyższą ceną:
3254,40
Waluta:
PLN.
Część NR:
4
Nazwa:
Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
27.03.2012.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
2.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
1.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Zofia Grześlak, {Dane ukryte}, 46-220 Byczyna, kraj/woj. opolskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 4500,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
4499,10
Oferta z najniższą ceną:
4499,10
/ Oferta z najwyższą ceną:
4881,60
Waluta:
PLN.
Część NR:
5
Nazwa:
Zajęcia w ramach kółka przyrodniczo- ekologicznego
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
27.03.2012.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
2.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
1.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Edyta Kędzia - Bartosz, {Dane ukryte}, 46-220 Byczyna, kraj/woj. opolskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 3000,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
2999,40
Oferta z najniższą ceną:
2999,40
/ Oferta z najwyższą ceną:
3254,40
Waluta:
PLN.
Część NR:
6
Nazwa:
Zajęcia humanistyczne
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
27.03.2012.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
2.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
1.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Joanna Dąbrowska - Puzio, {Dane ukryte}, 46-220 Byczyna, kraj/woj. opolskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 1500,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
1499,70
Oferta z najniższą ceną:
1499,70
/ Oferta z najwyższą ceną:
1627,20
Waluta:
PLN.
Część NR:
7
Nazwa:
Zajęcia matematyczne
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
27.03.2012.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
2.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
1.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Mariola Mandryga, {Dane ukryte}, 46-220 Byczyna, kraj/woj. opolskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 1500,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
1499,70
Oferta z najniższą ceną:
1499,70
/ Oferta z najwyższą ceną:
1627,20
Waluta:
PLN.
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 4917720120 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | |
Data publikacji zamówienia: | 2012-02-29 |
Rodzaj zamówienia: | usługi |
Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | - |
Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE |
Oferty częściowe: | TAK |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 7 |
Kryterium ceny: | 0% |
WWW ogłoszenia: | www.bip.byczyna.pl, www.byczyna.pl |
Informacja dostępna pod: | Urząd Miejski w Byczynie ul. Rynek 1 46-220 Byczyna |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
80000000-4 | Usługi edukacyjne i szkoleniowe | |
80100000-5 | Usługi szkolnictwa podstawowego |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Data udzielenia | Wartość |
---|---|---|---|
Zajęcia specjalistyczne dla dzieci z trudnościami w pisaniu i czytaniu | Mariola Mandryga Byczyna | 2012-03-27 | 1 499,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2012-03-27 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 800000004 801000005 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 1 500,00 zł Minimalna złożona oferta: 1 500,00 zł Ilość złożonych ofert: 3 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 2 Minimalna złożona oferta: 1 500,00 zł Maksymalna złożona oferta: 1 627,00 zł | |||
Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych | Kostrzewa Władysława Byczyna | 2012-03-27 | 1 500,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2012-03-27 Dotyczy cześci nr: 2 Kody CPV: 800000004 801000005 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 1 500,00 zł Minimalna złożona oferta: 1 500,00 zł Ilość złożonych ofert: 2 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 1 Minimalna złożona oferta: 1 500,00 zł Maksymalna złożona oferta: 1 627,00 zł | |||
Zajęcia z gimnastyki korekcyjnej | Zofia Rutkowska Byczyna | 2012-03-27 | 2 999,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2012-03-27 Dotyczy cześci nr: 3 Kody CPV: 800000004 801000005 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 2 999,00 zł Minimalna złożona oferta: 2 999,00 zł Ilość złożonych ofert: 2 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 2 999,00 zł Maksymalna złożona oferta: 3 254,00 zł | |||
Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne | Zofia Grześlak Byczyna | 2012-03-27 | 4 499,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2012-03-27 Dotyczy cześci nr: 4 Kody CPV: 800000004 801000005 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 4 499,00 zł Minimalna złożona oferta: 4 499,00 zł Ilość złożonych ofert: 2 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 1 Minimalna złożona oferta: 4 499,00 zł Maksymalna złożona oferta: 4 882,00 zł | |||
Zajęcia w ramach kółka przyrodniczo- ekologicznego | Edyta Kędzia - Bartosz Byczyna | 2012-03-27 | 2 999,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2012-03-27 Dotyczy cześci nr: 5 Kody CPV: 800000004 801000005 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 2 999,00 zł Minimalna złożona oferta: 2 999,00 zł Ilość złożonych ofert: 2 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 1 Minimalna złożona oferta: 2 999,00 zł Maksymalna złożona oferta: 3 254,00 zł | |||
Zajęcia humanistyczne | Joanna Dąbrowska - Puzio Byczyna | 2012-03-27 | 1 499,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2012-03-27 Dotyczy cześci nr: 6 Kody CPV: 800000004 801000005 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 1 500,00 zł Minimalna złożona oferta: 1 500,00 zł Ilość złożonych ofert: 2 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 1 Minimalna złożona oferta: 1 500,00 zł Maksymalna złożona oferta: 1 627,00 zł | |||
Zajęcia matematyczne | Mariola Mandryga Byczyna | 2012-03-27 | 1 499,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2012-03-27 Dotyczy cześci nr: 7 Kody CPV: 800000004 801000005 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 1 500,00 zł Minimalna złożona oferta: 1 500,00 zł Ilość złożonych ofert: 2 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 1 Minimalna złożona oferta: 1 500,00 zł Maksymalna złożona oferta: 1 627,00 zł |