Opracowanie programu funkcjonalno - użytkowego Mazurskiej Pętli Rowerowej wraz z koncepcją oraz oceną oddziaływania na środowisko
Opis przedmiotu przetargu: Przedmiotem zamówienia jest opracowanie programu funkcjonalno - użytkowego wraz z koncep-cją i oceną oddziaływania na środowisko dla zadania Mazurska Pętla Rowerowa o długości około 300 km, przebiegającej na terenie 12 gmin Krainy Wielkich Jezior Mazurskich tj. (Gmina Miejska Giżycko, Gmina Giżycko (gmina wiejska), Gmina Mrągowo (gmina wiejska), Gmina Miasto Mrągowo (gmina miejska), Gmina Pisz (gmina miejsko - wiejska), Miasto i Gmina Ruciane - Nida (gmina miejsko - wiejska), Gmina Mikołajki (gmina miejsko - wiejska), Gmina Ryn (gmina miejsko - wiejska), Miasto i Gmina Węgorzewo (gmina miejsko - wiejska), Miasto i Gmina Orzysz (gmina miejsko - wiejska), Gmina Miłki (gmina wiejska), Gmina Pozezdrze (gmina wiejska ). Jest to jedno z działań realizowanych w ramach projektu Planowanie miejskiego obszaru funkcjonalnego na terenie Krainy Wielkich Jezior Mazurskich, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013 (Konkurs dotacji na działania wspierające jednostki samorządu terytorialnego w zakresie planowania miejskich obszarów funkcjonalnych, ogłoszony przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego). Mazurska Pętla Rowerowa w swoim założeniu ma być zintegrowanym szlakiem rowerowym wokół Wielkich Jezior Mazurskich powiązanym z istniejącymi lokalnymi trasami rowerowymi prowadzonymi przez cenne przyrodniczo i krajobrazowo tereny Mazur. Przedsięwzięcie to łączy się funkcjonalnie i jest komplementarne do międzyregionalnego programu Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej, gdyż stanowi połączenie szlaków południowej części Mazur z budowaną w ramach tego programu trasą biegnącą północną granicą województwa. 2. W ramach zamówienia należy wykonać: a) Koncepcję Mazurskiej Pętli Rowerowej, na podstawie której zostanie opracowany program funkcjonalno - użytkowy: Koncepcja powinna zostać wykonana zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w zakresie prawa budowlanego, planów zagospodarowania przestrzennego, prawa drogowego, przepisów z zakresu ochrony przyrody i środowiska (np. wymogów obszarów NATURA 2000). Koncepcja powinna zawierać: - część graficzną, - dokumentację fotograficzną, - opis przebiegu ścieżek oraz infrastruktury towarzyszącej (oznakowanie głównej pętli oraz systemu lokalnych tras rowerowych, miejsc wypoczynku, węzłów integracyjnych), - opis stosunków własnościowych ( analiza nieruchomości, diagnoza partnerów), - pożądane jest przedstawienie tam, gdzie istnieje taka możliwość, wariantowego rozwiązania nowych tras rowerowych. Każdy z wariantów realizacji inwestycji powinien być zbadany pod kątem wykonalności. Dzięki temu możliwy będzie wybór najlepszego wariantu realizacji danego projektu inwestycyjnego spośród analizowanych. Warianty lub przedsięwzięcia alternatywne to wszystkie rozwiązania umożliwiające osiągnięcie przedmiotowego celu. W ramach wariantowania projektu należy skupić się na alternatywnych rozwiązaniach technologicznych, lokalizacyjnych, a także organizacyjnych, w zakresie prowadzenia i eksploatacji inwestycji, - analizy środowiskowe (należy określić wpływ każdego z wariantów projektu na środowisko zarówno w fazie realizacji jak i eksploatacji przedsięwzięcia (należy szczególnie zwrócić uwagę na oddziaływanie przedsięwzięcia na parki narodowe, krajobrazowe oraz obszary Natura 2000). Wykonawca ma przeprowadzić analizę środowiskową w zakresie niezbędnym do uzyskania przez niego decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia bądź też do wykazania, iż taka decyzja nie jest wymagana, - w przypadku wariantowego prowadzenia tras należy dla poszczególnych wariantów przeprowadzić analizę, w tym również analizę ekonomiczną, na podstawie której Zamawiający będzie mógł podjąć decyzję o wyborze do realizacji konkretnego wariantu. W analizie ekonomicznej należy wziąć pod uwagę zarówno koszt realizacji, pozyskania gruntów niebędących własnością jst oraz wszelkie inne możliwe do wystąpienia koszty, - organizację ruchu (zaproponowane rozwiązania powinny być komplementarne z międzyregionalnym programem Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej), - uzgodnienie przebiegu trasy oraz pozyskanie pozytywnej opinii dla koncepcji w wyniku konsultacji jej zapisów, w szczególności wśród jednostek samorządu terytorialnego, na terenie których planowana jest trasa, zarządców dróg, instytucji odpowiedzialnych za gospodarkę leśną i ochronę przyrody, zrzeszeń i organizacji działających w turystyce. Konsultacje społeczne oraz uzgodnienia dotyczące lokalnego przebiegu tras Wykonawca ma przeprowadzić z należytą starannością w oparciu o dobre praktyki - zaproponowany przebieg i warunki budowy ścieżki rowerowej powinny być zgodne z istniejącymi i obowiązującymi miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego w poszczególnych gminach. W przypadku braku takich możliwości Wykonawca powinien wskazać konieczne zmiany w planach miejscowych umożliwiające realizację inwestycji, - działania informacyjno-promocyjne, - sporządzenie szacunkowego kosztorysu wdrożenia koncepcji, z podziałem na poszczególne odcinki tras w gminach i rodzaje inwestycji - w ostatecznej wersji opracowania Wykonawca powinien zamieścić tylko warianty trasy ostatecznie uzgodnione przez Zamawiającego. b) Program funkcjonalno - użytkowy (PFU) Program funkcjonalno - użytkowy (PFU) należy wykonać zgodnie z wymogami zawartymi w art. 31 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych ( tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm. ) oraz z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 1129). 3. Główne założenia przedsięwzięcia a) wytyczenie jednego głównego szlaku rowerowego północ - południe (od Węgorzewa w stronę Pisza) i drugą stroną południe - północ (od Pisza w stronę Węgorzewa), który stanowiłby główną pętlę turystyczną po Mazurach o długości około 300 km; b) wytyczenie szlaku z maksymalnym wykorzystaniem istniejących dróg, które zostałyby poddane modernizacji i przystosowane do turystyki rowerowej oraz rozbudową/uzupełnieniem o nowe odcinki; c) uwzględnienie połączenia głównego szlaku z istniejącymi małymi pętlami rowerowymi wokół poszczególnych miejscowości szlaku (wyznaczenie miejsc węzłowych), umożliwiających dokładniejsze poznanie przez turystów miejscowości na trasie oraz ich okolic - łącznie ok. 20 lokalnych tras rowerowych o długości ok. 300 km; d) jednolite oznakowanie szlaku głównego oraz małych pętli (tablice informacyjne, oznakowanie miejsc cennych przyrodniczo) rowerowych wokół poszczególnych miejscowości szlaku. e) wyznaczenie i przedstawienie wizualizacji miejsc obsługi rowerzystów oraz punktów widokowych na szlaku głównym wraz z niezbędną infrastrukturą; f) stworzenie jednolitego systemu informacji turystycznej oraz jednorodnej promocji szlaku; g) stworzenie warunków do uruchomienia systemu wypożyczalni rowerów oraz zintegrowania turystyki rowerowej i wodnej, tj. przystosowania statków żeglugi pasażerskiej, tramwajów wodnych do przewozu rowerów, tak by turysta wybrany fragment szlaku mógł przepłynąć statkiem i dalej wyruszyć w podróż rowerową, zintegrowania wypożyczalni rowerów z wypożyczalniami jachtów; h) uwzględnienie następujących czynników i uwarunkowań przy sporządzaniu opracowania: - spójność systemu - zintegrowanie szlaku z istniejącymi trasami, łączenie miejscowości tury-stycznych z atrakcjami regionu; - bezpośredniość połączeń, która zapewnia najkrótsze połączenia, bez zbędnego kluczenia, które uatrakcyjnia szlak, a nie powoduje zmęczenia i nudy; - bezpieczeństwo - takie wytyczanie by unikać dróg o dużym natężeniu ruchu samochodowym (krajowych, wojewódzkich); - wygoda użytkownika, czyli szlak poprowadzony został po możliwie najlepszej nawierzchni; - swoboda wyboru szlaku, czyli szlak łączy się z już istniejącymi, a więc rowerzysta ma możliwość wyboru kierunku jazdy i zmiany szlaku w razie potrzeby; - możliwe jak największe wykorzystanie dobrych dróg wzdłuż jezior; 4. Forma, w jakiej Wykonawca ma dostarczyć przedmiot zamówienia: - dokumenty winny być w języku polskim; - forma papierowa/drukowana ostatecznych wersji dokumentów (13 kpl.) - dobór skali wydruków poszczególnych map oraz stopień zagęszczenia treści na poszczególnych wydrukach winien uwzględniać ich przeznaczenie oraz funkcję ( skala od 1: 10000 do 1:500 ); ostateczne wersje do wydruku winny być uzgodnione z Zamawiającym; - wersja elektroniczna (po 13 kpl) - na elektronicznych nośnikach informacji w plikach w formacie .pdf .ppt oraz plikach źródłowych możliwych do edycji (.doc, .docx, .rtf); - przekazywanie materiałów winno następować sukcesywnie, Wykonawca ma obowiązek na bieżąco konsultowania z Zamawiającym treści przygotowywanych dokumentów do czasu ich ostatecznego przyjęcia przez Zamawiającego, Zamawiający ma prawo wglądu w materiały dotyczące koncepcji i PFU oraz wnoszenia uwag na każdym etapie realizacji umowy w ramach comiesięcznych spotkań roboczych z Wykonawcą w siedzibie Zamawiającego, - potwierdzeniem odbioru przedmiotu zamówienia będzie protokół zdawczo - odbiorczy wraz z oświadczeniem Wykonawcy, iż przedmiot zamówienia został wykonany zgodnie z umową, zasadami współczesnej wiedzy technicznej, normami, obowiązującymi przepisami oraz jest kompletny z punktu widzenia celu, któremu ma służyć, - wszystkie opracowania Wykonawca zobowiązany jest wykonać zgodnie z potrzebami Zamawiającego oraz przepisami prawa, w tym aktualnie obowiązującymi przepisami techniczno - budowlanymi i obowiązującymi normami, a także zasadami wiedzy technicznej oraz przy zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań racjonalizujących koszty budowy i eksploatacji obiektu. W szczególności muszą być zgodne przepisami: 1) Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2013 poz. 1409 z późn. zm.) 2) Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych(tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.), 3) Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego za-kresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 1129), 4) Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno - użytkowym (Dz.U. z 2004 r. nr 130. poz. 1389) 5) Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem ( Dz. U. z 2003r. Nr 177, poz. 1729) 6) Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02 marca 1999 roku w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. (Dz. U. z 1999 r. nr 43 poz. 430 z późn. zm.). Przy opracowywaniu wyżej wymienionej dokumentacji zalecane jest korzystanie z podręcznika projektowania infrastruktury przyjaznej dla rowerów Postaw na rower (polskie tłumaczenie opracowania Sign Up For the Bike z 1993 roku holenderskiej organizacji standaryzacyjnej CROW. Ede, Kraków 1999) zwłaszcza w zakresie wymogów: spójności, bezpośredniości, bezpieczeństwa, wygody i atrakcyjności wobec konkretnych rozwiązań. 5. Pozostałe wymogi dotyczące przedmiotu zamówienia: - Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania w siedzibie Zamawiającego w udostępnionych przez niego pomieszczeniach: - comiesięcznych spotkań roboczych w terminach wzajemnie uzgodnionych, w następującym zakresie: zabezpieczenie sprzętu oraz zorganizowania poczęstunku (kawa, herbata, napoje zimne, ciastka) na około 20 osób, - spotkania końcowego w terminie wzajemnie uzgodnionym w celu przedstawienia prezentacji multimedialnej ostatecznej wersji sporządzonego dokumentu, w następującym zakresie: zabezpieczenie sprzętu oraz zorganizowanie poczęstunku (kawa, herbata, napoje zimne, ciastka) na około 30 osób, - dane do opracowania koncepcji oraz PFU, wymagane badania, pomiary, uzgodnienia oraz materiały niezbędne do sporządzenia, Wykonawca uzyska we własnym zakresie i na własny koszt, - zaleca się aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej w celu uzyskania wszystkich niezbędnych informacji koniecznych do rzetelnego przygotowania oferty i zawarcia umowy, - Wykonawca zobowiązany do złożenia harmonogramu rzeczowo - finansowego realizacji zamówienia najpóźniej w dniu podpisania umowy
Giżycko: Opracowanie programu funkcjonalno - użytkowego Mazurskiej Pętli Rowerowej wraz z koncepcją oraz oceną oddziaływania na środowisko
Numer ogłoszenia: 222810 - 2014; data zamieszczenia: 03.07.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Miejska Giżycko , al. 1 Maja 14, 11-500 Giżycko, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 87 73 24 111, 7324 143, faks 87 4285241.
Adres strony internetowej zamawiającego:
www.gizycko.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Opracowanie programu funkcjonalno - użytkowego Mazurskiej Pętli Rowerowej wraz z koncepcją oraz oceną oddziaływania na środowisko.
II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie programu funkcjonalno - użytkowego wraz z koncep-cją i oceną oddziaływania na środowisko dla zadania Mazurska Pętla Rowerowa o długości około 300 km, przebiegającej na terenie 12 gmin Krainy Wielkich Jezior Mazurskich tj. (Gmina Miejska Giżycko, Gmina Giżycko (gmina wiejska), Gmina Mrągowo (gmina wiejska), Gmina Miasto Mrągowo (gmina miejska), Gmina Pisz (gmina miejsko - wiejska), Miasto i Gmina Ruciane - Nida (gmina miejsko - wiejska), Gmina Mikołajki (gmina miejsko - wiejska), Gmina Ryn (gmina miejsko - wiejska), Miasto i Gmina Węgorzewo (gmina miejsko - wiejska), Miasto i Gmina Orzysz (gmina miejsko - wiejska), Gmina Miłki (gmina wiejska), Gmina Pozezdrze (gmina wiejska ). Jest to jedno z działań realizowanych w ramach projektu Planowanie miejskiego obszaru funkcjonalnego na terenie Krainy Wielkich Jezior Mazurskich, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013 (Konkurs dotacji na działania wspierające jednostki samorządu terytorialnego w zakresie planowania miejskich obszarów funkcjonalnych, ogłoszony przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego). Mazurska Pętla Rowerowa w swoim założeniu ma być zintegrowanym szlakiem rowerowym wokół Wielkich Jezior Mazurskich powiązanym z istniejącymi lokalnymi trasami rowerowymi prowadzonymi przez cenne przyrodniczo i krajobrazowo tereny Mazur. Przedsięwzięcie to łączy się funkcjonalnie i jest komplementarne do międzyregionalnego programu Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej, gdyż stanowi połączenie szlaków południowej części Mazur z budowaną w ramach tego programu trasą biegnącą północną granicą województwa. 2. W ramach zamówienia należy wykonać: a) Koncepcję Mazurskiej Pętli Rowerowej, na podstawie której zostanie opracowany program funkcjonalno - użytkowy: Koncepcja powinna zostać wykonana zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w zakresie prawa budowlanego, planów zagospodarowania przestrzennego, prawa drogowego, przepisów z zakresu ochrony przyrody i środowiska (np. wymogów obszarów NATURA 2000). Koncepcja powinna zawierać: - część graficzną, - dokumentację fotograficzną, - opis przebiegu ścieżek oraz infrastruktury towarzyszącej (oznakowanie głównej pętli oraz systemu lokalnych tras rowerowych, miejsc wypoczynku, węzłów integracyjnych), - opis stosunków własnościowych ( analiza nieruchomości, diagnoza partnerów), - pożądane jest przedstawienie tam, gdzie istnieje taka możliwość, wariantowego rozwiązania nowych tras rowerowych. Każdy z wariantów realizacji inwestycji powinien być zbadany pod kątem wykonalności. Dzięki temu możliwy będzie wybór najlepszego wariantu realizacji danego projektu inwestycyjnego spośród analizowanych. Warianty lub przedsięwzięcia alternatywne to wszystkie rozwiązania umożliwiające osiągnięcie przedmiotowego celu. W ramach wariantowania projektu należy skupić się na alternatywnych rozwiązaniach technologicznych, lokalizacyjnych, a także organizacyjnych, w zakresie prowadzenia i eksploatacji inwestycji, - analizy środowiskowe (należy określić wpływ każdego z wariantów projektu na środowisko zarówno w fazie realizacji jak i eksploatacji przedsięwzięcia (należy szczególnie zwrócić uwagę na oddziaływanie przedsięwzięcia na parki narodowe, krajobrazowe oraz obszary Natura 2000). Wykonawca ma przeprowadzić analizę środowiskową w zakresie niezbędnym do uzyskania przez niego decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia bądź też do wykazania, iż taka decyzja nie jest wymagana, - w przypadku wariantowego prowadzenia tras należy dla poszczególnych wariantów przeprowadzić analizę, w tym również analizę ekonomiczną, na podstawie której Zamawiający będzie mógł podjąć decyzję o wyborze do realizacji konkretnego wariantu. W analizie ekonomicznej należy wziąć pod uwagę zarówno koszt realizacji, pozyskania gruntów niebędących własnością jst oraz wszelkie inne możliwe do wystąpienia koszty, - organizację ruchu (zaproponowane rozwiązania powinny być komplementarne z międzyregionalnym programem Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej), - uzgodnienie przebiegu trasy oraz pozyskanie pozytywnej opinii dla koncepcji w wyniku konsultacji jej zapisów, w szczególności wśród jednostek samorządu terytorialnego, na terenie których planowana jest trasa, zarządców dróg, instytucji odpowiedzialnych za gospodarkę leśną i ochronę przyrody, zrzeszeń i organizacji działających w turystyce. Konsultacje społeczne oraz uzgodnienia dotyczące lokalnego przebiegu tras Wykonawca ma przeprowadzić z należytą starannością w oparciu o dobre praktyki - zaproponowany przebieg i warunki budowy ścieżki rowerowej powinny być zgodne z istniejącymi i obowiązującymi miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego w poszczególnych gminach. W przypadku braku takich możliwości Wykonawca powinien wskazać konieczne zmiany w planach miejscowych umożliwiające realizację inwestycji, - działania informacyjno-promocyjne, - sporządzenie szacunkowego kosztorysu wdrożenia koncepcji, z podziałem na poszczególne odcinki tras w gminach i rodzaje inwestycji - w ostatecznej wersji opracowania Wykonawca powinien zamieścić tylko warianty trasy ostatecznie uzgodnione przez Zamawiającego. b) Program funkcjonalno - użytkowy (PFU) Program funkcjonalno - użytkowy (PFU) należy wykonać zgodnie z wymogami zawartymi w art. 31 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych ( tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm. ) oraz z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 1129). 3. Główne założenia przedsięwzięcia a) wytyczenie jednego głównego szlaku rowerowego północ - południe (od Węgorzewa w stronę Pisza) i drugą stroną południe - północ (od Pisza w stronę Węgorzewa), który stanowiłby główną pętlę turystyczną po Mazurach o długości około 300 km; b) wytyczenie szlaku z maksymalnym wykorzystaniem istniejących dróg, które zostałyby poddane modernizacji i przystosowane do turystyki rowerowej oraz rozbudową/uzupełnieniem o nowe odcinki; c) uwzględnienie połączenia głównego szlaku z istniejącymi małymi pętlami rowerowymi wokół poszczególnych miejscowości szlaku (wyznaczenie miejsc węzłowych), umożliwiających dokładniejsze poznanie przez turystów miejscowości na trasie oraz ich okolic - łącznie ok. 20 lokalnych tras rowerowych o długości ok. 300 km; d) jednolite oznakowanie szlaku głównego oraz małych pętli (tablice informacyjne, oznakowanie miejsc cennych przyrodniczo) rowerowych wokół poszczególnych miejscowości szlaku. e) wyznaczenie i przedstawienie wizualizacji miejsc obsługi rowerzystów oraz punktów widokowych na szlaku głównym wraz z niezbędną infrastrukturą; f) stworzenie jednolitego systemu informacji turystycznej oraz jednorodnej promocji szlaku; g) stworzenie warunków do uruchomienia systemu wypożyczalni rowerów oraz zintegrowania turystyki rowerowej i wodnej, tj. przystosowania statków żeglugi pasażerskiej, tramwajów wodnych do przewozu rowerów, tak by turysta wybrany fragment szlaku mógł przepłynąć statkiem i dalej wyruszyć w podróż rowerową, zintegrowania wypożyczalni rowerów z wypożyczalniami jachtów; h) uwzględnienie następujących czynników i uwarunkowań przy sporządzaniu opracowania: - spójność systemu - zintegrowanie szlaku z istniejącymi trasami, łączenie miejscowości tury-stycznych z atrakcjami regionu; - bezpośredniość połączeń, która zapewnia najkrótsze połączenia, bez zbędnego kluczenia, które uatrakcyjnia szlak, a nie powoduje zmęczenia i nudy; - bezpieczeństwo - takie wytyczanie by unikać dróg o dużym natężeniu ruchu samochodowym (krajowych, wojewódzkich); - wygoda użytkownika, czyli szlak poprowadzony został po możliwie najlepszej nawierzchni; - swoboda wyboru szlaku, czyli szlak łączy się z już istniejącymi, a więc rowerzysta ma możliwość wyboru kierunku jazdy i zmiany szlaku w razie potrzeby; - możliwe jak największe wykorzystanie dobrych dróg wzdłuż jezior; 4. Forma, w jakiej Wykonawca ma dostarczyć przedmiot zamówienia: - dokumenty winny być w języku polskim; - forma papierowa/drukowana ostatecznych wersji dokumentów (13 kpl.) - dobór skali wydruków poszczególnych map oraz stopień zagęszczenia treści na poszczególnych wydrukach winien uwzględniać ich przeznaczenie oraz funkcję ( skala od 1: 10000 do 1:500 ); ostateczne wersje do wydruku winny być uzgodnione z Zamawiającym; - wersja elektroniczna (po 13 kpl) - na elektronicznych nośnikach informacji w plikach w formacie .pdf .ppt oraz plikach źródłowych możliwych do edycji (.doc, .docx, .rtf); - przekazywanie materiałów winno następować sukcesywnie, Wykonawca ma obowiązek na bieżąco konsultowania z Zamawiającym treści przygotowywanych dokumentów do czasu ich ostatecznego przyjęcia przez Zamawiającego, Zamawiający ma prawo wglądu w materiały dotyczące koncepcji i PFU oraz wnoszenia uwag na każdym etapie realizacji umowy w ramach comiesięcznych spotkań roboczych z Wykonawcą w siedzibie Zamawiającego, - potwierdzeniem odbioru przedmiotu zamówienia będzie protokół zdawczo - odbiorczy wraz z oświadczeniem Wykonawcy, iż przedmiot zamówienia został wykonany zgodnie z umową, zasadami współczesnej wiedzy technicznej, normami, obowiązującymi przepisami oraz jest kompletny z punktu widzenia celu, któremu ma służyć, - wszystkie opracowania Wykonawca zobowiązany jest wykonać zgodnie z potrzebami Zamawiającego oraz przepisami prawa, w tym aktualnie obowiązującymi przepisami techniczno - budowlanymi i obowiązującymi normami, a także zasadami wiedzy technicznej oraz przy zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań racjonalizujących koszty budowy i eksploatacji obiektu. W szczególności muszą być zgodne przepisami: 1) Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2013 poz. 1409 z późn. zm.) 2) Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych(tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.), 3) Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego za-kresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 1129), 4) Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno - użytkowym (Dz.U. z 2004 r. nr 130. poz. 1389) 5) Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem ( Dz. U. z 2003r. Nr 177, poz. 1729) 6) Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02 marca 1999 roku w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. (Dz. U. z 1999 r. nr 43 poz. 430 z późn. zm.). Przy opracowywaniu wyżej wymienionej dokumentacji zalecane jest korzystanie z podręcznika projektowania infrastruktury przyjaznej dla rowerów Postaw na rower (polskie tłumaczenie opracowania Sign Up For the Bike z 1993 roku holenderskiej organizacji standaryzacyjnej CROW. Ede, Kraków 1999) zwłaszcza w zakresie wymogów: spójności, bezpośredniości, bezpieczeństwa, wygody i atrakcyjności wobec konkretnych rozwiązań. 5. Pozostałe wymogi dotyczące przedmiotu zamówienia: - Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania w siedzibie Zamawiającego w udostępnionych przez niego pomieszczeniach: - comiesięcznych spotkań roboczych w terminach wzajemnie uzgodnionych, w następującym zakresie: zabezpieczenie sprzętu oraz zorganizowania poczęstunku (kawa, herbata, napoje zimne, ciastka) na około 20 osób, - spotkania końcowego w terminie wzajemnie uzgodnionym w celu przedstawienia prezentacji multimedialnej ostatecznej wersji sporządzonego dokumentu, w następującym zakresie: zabezpieczenie sprzętu oraz zorganizowanie poczęstunku (kawa, herbata, napoje zimne, ciastka) na około 30 osób, - dane do opracowania koncepcji oraz PFU, wymagane badania, pomiary, uzgodnienia oraz materiały niezbędne do sporządzenia, Wykonawca uzyska we własnym zakresie i na własny koszt, - zaleca się aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej w celu uzyskania wszystkich niezbędnych informacji koniecznych do rzetelnego przygotowania oferty i zawarcia umowy, - Wykonawca zobowiązany do złożenia harmonogramu rzeczowo - finansowego realizacji zamówienia najpóźniej w dniu podpisania umowy.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
71.24.20.00-6, 71.31.30.00-5, 71.32.20.00-1.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 15.02.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium:
Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium w wysokości: 5 000,00 PLN /słownie: pięć tysięcy 00/100 PLN /. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert, wskazanego w punkcie XI SIWZ. Wadium może być wnoszone w następujących formach: a) w pieniądzu - przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego wskazany w punkcie I SIWZ, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2, ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późniejszymi zmianami). Dokumenty, o których mowa w punkcie 3. (b) - (e) muszą zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą . Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu - przelewem, Wykonawca dołącza do oferty kserokopię wpłaty wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. Na poleceniu przelewu należy wpisać: Wadium - przetarg nieograniczony- opracowanie programu funkcjonalno - użytkowego Mazurskiej Pętli Rowerowej wraz z koncepcją oraz oceną oddziaływania na środowisko. Oryginał dokumentu świadczący o wniesieniu wadium w innej formie niż w pieniądzu należy zdeponować w kasie Urzędu Miejskiego w Giżycku (pok. 101). W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego wskazany w punkcie I.1. SIWZ. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa Ustawa. Zamawiający zwróci lub zatrzyma wadium zgodnie z art. 46 Ustawy
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający nie wyznacza szczególnego warunku w tym zakresie. Wykonawca potwierdza spełnianie tego warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w trybie art. 22 ust 1 upzp
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZa spełnienie w/w warunku wiedzy i doświadczenia Zamawiający uzna za udokumentowanie wykonania w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) co najmniej 1 usługi o wartości minimum 100 000,00 PLN brutto polegającej na wykonaniu: - Programu Funkcjonalno - Użytkowego dla liniowego obiektu drogowego, np drogi, trasy rowerowe (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego tekst jednolity Dz.U. z 2013 r. poz. 1129); - lub dokumentacji projektowo - kosztowej dla liniowego obiektu drogowego, np. drogi, trasy rowerowe
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający nie wyznacza szczególnego warunku w tym zakresie. Wykonawca potwierdza spełnianie tego warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w trybie art. 22 ust 1 upzp
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający nie wyznacza szczególnego warunku w tym zakresie. Wykonawca potwierdza spełnianie tego warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w trybie art. 22 ust 1 upzp
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający nie wyznacza szczególnego warunku w tym zakresie. Wykonawca potwierdza spełnianie tego warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w trybie art. 22 ust 1 upzp
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Formularz ofertowy (Zał. nr 1 do SIWZ). 2. Dokument określający zasady reprezentacji oraz osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, a jeżeli wykonawcę reprezentuję pełnomocnik - także pełnomocnictwo, określające zakres umocowania podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania wykonawcy przedstawione w oryginalne lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. ZAMAWIAJĄCY PRZEWIDUJE MOŻLIWOŚĆ ZMIANY POSTANOWIEŃ UMOWY W NASTĘPUJĄCYCH PRZYPADKACH: 1.1 Zmiana kwoty wynagrodzenia z tytułu: 1) ustawowej zmiany podatku VAT, 2) uzasadnionych zmian w zakresie wykonania umowy proponowanych przez Wykonawcę lub Zamawiającego korzystnych dla Zamawiającego po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego. 3) zmiany zakresu prac spowodowane przedłużającymi się terminami wydawania wymaganych prawem decyzji, zezwoleń, uzgodnień, bądź odmowy wydania decyzji, zezwoleń. 4) zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy Zamawiającym a inną niż Wykonawca stroną, w tym instytucjami nadzorującymi realizację projektu, w ramach którego realizowane jest zamówienie, 1.2 Zmiana terminu wykonania z tytułu: 1) wstrzymania prac lub przerw w pracach powstałych z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, 2) uzasadnionych zmian w zakresie wykonania umowy proponowanych przez Wykonawcę lub Zamawiającego korzystnych dla Zamawiającego po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego, 3) zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy Zamawiającym a inną niż Wykonawca stroną, w tym instytucjami nadzorującymi realizację projektu, w ramach którego realizowane jest zamówienie, 4) przedłużających się terminów wydawania wymaganych prawem decyzji, zezwoleń, uzgodnień bądź odmowy wydania decyzji, zezwoleń 1.3 Pozostałe zmiany 1) harmonogram rzeczowo-finansowy może ulegać uzasadnionej zmianie w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia w zakresie uzgodnionym i zaakceptowanym przez Zamawiającego, 2. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. 3. Wszelkie zmiany umowy wymagają dla swej ważności formy pisemnej - aneksu do umowy
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1)
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.bip.gizycko.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Wydział Techniczno- Inwestycyjny (pok. 114) Urzędu Miejskiego w Giżycku, al. 1 Maja 14, 11-500 Giżycko.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
15.07.2014 godzina 12:00, miejsce: Sekretariat (pok. 104) Urzędu Miejskiego w Giżycku, al. 1 Maja 14, 11-500 Giżycko.
IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013 Wnioskodawca: Gmina Miejska Giżycko Nr wniosku: 35/MOF/1/2013.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie
Giżycko: Opracowanie programu funkcjonalno - użytkowego Mazurskiej Pętli Rowerowej wraz z koncepcją oraz oceną oddziaływania na środowisko
Numer ogłoszenia: 265648 - 2014; data zamieszczenia: 08.08.2014
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 222810 - 2014r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Miejska Giżycko, al. 1 Maja 14, 11-500 Giżycko, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 87 73 24 111, 7324 143, faks 87 4285241.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Opracowanie programu funkcjonalno - użytkowego Mazurskiej Pętli Rowerowej wraz z koncepcją oraz oceną oddziaływania na środowisko.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
1.Przedmiotem zamówienia jest opracowanie programu funkcjonalno - użytkowego wraz z koncepcją i oceną oddziaływania na środowisko dla zadania Mazurska Pętla Rowerowa o długości około 300 km, przebiegającej na terenie 12 gmin Krainy Wielkich Jezior Mazurskich tj. (Gmina Miejska Giżycko, Gmina Giżycko (gmina wiejska), Gmina Mrągowo (gmina wiejska), Gmina Miasto Mrągowo (gmina miejska), Gmina Pisz (gmina miejsko - wiejska), Miasto i Gmina Ruciane - Nida (gmina miejsko - wiejska), Gmina Mikołajki (gmina miejsko - wiejska), Gmina Ryn (gmina miejsko - wiejska), Miasto i Gmina Węgorzewo (gmina miejsko - wiejska), Miasto i Gmina Orzysz (gmina miejsko - wiejska), Gmina Miłki (gmina wiejska), Gmina Pozezdrze (gmina wiejska ). Jest to jedno z działań realizowanych w ramach projektu Planowanie miejskiego obszaru funkcjonalnego na terenie Krainy Wielkich Jezior Mazurskich, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013 (Konkurs dotacji na działania wspierające jednostki samorządu terytorialnego w zakresie planowania miejskich obszarów funkcjonalnych, ogłoszony przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego). Mazurska Pętla Rowerowa w swoim założeniu ma być zintegrowanym szlakiem rowerowym wokół Wielkich Jezior Mazurskich powiązanym z istniejącymi lokalnymi trasami rowerowymi prowadzonymi przez cenne przyrodniczo i krajobrazowo tereny Mazur. Przedsięwzięcie to łączy się funkcjonalnie i jest komplementarne do międzyregionalnego programu Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej, gdyż stanowi połączenie szlaków południowej części Mazur z budowaną w ramach tego programu trasą biegnącą północną granicą województwa. 2. W ramach zamówienia należy wykonać: a) Koncepcję Mazurskiej Pętli Rowerowej, na podstawie której zostanie opracowany program funkcjonalno - użytkowy: Koncepcja powinna zostać wykonana zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w zakresie prawa budowlanego, planów zagospodarowania przestrzennego, prawa drogowego, przepisów z zakresu ochrony przyrody i środowiska (np. wymogów obszarów NATURA 2000). Koncepcja powinna zawierać: - część graficzną, - dokumentację fotograficzną, - opis przebiegu ścieżek oraz infrastruktury towarzyszącej (oznakowanie głównej pętli oraz systemu lokalnych tras rowerowych, miejsc wypoczynku, węzłów integracyjnych), - opis stosunków własnościowych ( analiza nieruchomości, diagnoza partnerów), - pożądane jest przedstawienie tam, gdzie istnieje taka możliwość, wariantowego rozwiązania nowych tras rowerowych. Każdy z wariantów realizacji inwestycji powinien być zbadany pod kątem wykonalności. Dzięki temu możliwy będzie wybór najlepszego wariantu realizacji danego projektu inwestycyjnego spośród analizowanych. Warianty lub przedsięwzięcia alternatywne to wszystkie rozwiązania umożliwiające osiągnięcie przedmiotowego celu. W ramach wariantowania projektu należy skupić się na alternatywnych rozwiązaniach technologicznych, lokalizacyjnych, a także organizacyjnych, w zakresie prowadzenia i eksploatacji inwestycji, - analizy środowiskowe (należy określić wpływ każdego z wariantów projektu na środowisko zarówno w fazie realizacji jak i eksploatacji przedsięwzięcia (należy szczególnie zwrócić uwagę na oddziaływanie przedsięwzięcia na parki narodowe, krajobrazowe oraz obszary Natura 2000). Wykonawca ma przeprowadzić analizę środowiskową w zakresie niezbędnym do uzyskania przez niego decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia bądź też do wykazania, iż taka decyzja nie jest wymagana, - w przypadku wariantowego prowadzenia tras należy dla poszczególnych wariantów przeprowadzić analizę, w tym również analizę ekonomiczną, na podstawie której Zamawiający będzie mógł podjąć decyzję o wyborze do realizacji konkretnego wariantu. W analizie ekonomicznej należy wziąć pod uwagę zarówno koszt realizacji, pozyskania gruntów niebędących własnością jst oraz wszelkie inne możliwe do wystąpienia koszty, - organizację ruchu (zaproponowane rozwiązania powinny być komplementarne z międzyregionalnym programem Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej), - uzgodnienie przebiegu trasy oraz pozyskanie pozytywnej opinii dla koncepcji w wyniku konsultacji jej zapisów, w szczególności wśród jednostek samorządu terytorialnego, na terenie których planowana jest trasa, zarządców dróg, instytucji odpowiedzialnych za gospodarkę leśną i ochronę przyrody, zrzeszeń i organizacji działających w turystyce. Konsultacje społeczne oraz uzgodnienia dotyczące lokalnego przebiegu tras Wykonawca ma przeprowadzić z należytą starannością w oparciu o dobre praktyki - zaproponowany przebieg i warunki budowy ścieżki rowerowej powinny być zgodne z istniejącymi i obowiązującymi miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego w poszczególnych gminach. W przypadku braku takich możliwości Wykonawca powinien wskazać konieczne zmiany w planach miejscowych umożliwiające realizację inwestycji, - działania informacyjno-promocyjne, - sporządzenie szacunkowego kosztorysu wdrożenia koncepcji, z podziałem na poszczególne odcinki tras w gminach i rodzaje inwestycji - w ostatecznej wersji opracowania Wykonawca powinien zamieścić tylko warianty trasy ostatecznie uzgodnione przez Zamawiającego. b) Program funkcjonalno - użytkowy (PFU) Program funkcjonalno - użytkowy (PFU) należy wykonać zgodnie z wymogami zawartymi w art. 31 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych ( tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm. ) oraz z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 1129). 3. Główne założenia przedsięwzięcia a) wytyczenie jednego głównego szlaku rowerowego północ - południe (od Węgorzewa w stronę Pisza) i drugą stroną południe - północ (od Pisza w stronę Węgorzewa), który stanowiłby główną pętlę turystyczną po Mazurach o długości około 300 km; b) wytyczenie szlaku z maksymalnym wykorzystaniem istniejących dróg, które zostałyby poddane modernizacji i przystosowane do turystyki rowerowej oraz rozbudową/uzupełnieniem o nowe odcinki; c) uwzględnienie połączenia głównego szlaku z istniejącymi małymi pętlami rowerowymi wokół poszczególnych miejscowości szlaku (wyznaczenie miejsc węzłowych), umożliwiających dokładniejsze poznanie przez turystów miejscowości na trasie oraz ich okolic - łącznie ok. 20 lokalnych tras rowerowych o długości ok. 300 km; d) jednolite oznakowanie szlaku głównego oraz małych pętli (tablice informacyjne, oznakowanie miejsc cennych przyrodniczo) rowerowych wokół poszczególnych miejscowości szlaku. e) wyznaczenie i przedstawienie wizualizacji miejsc obsługi rowerzystów oraz punktów widokowych na szlaku głównym wraz z niezbędną infrastrukturą; f) stworzenie jednolitego systemu informacji turystycznej oraz jednorodnej promocji szlaku; g) stworzenie warunków do uruchomienia systemu wypożyczalni rowerów oraz zintegrowania turystyki rowerowej i wodnej, tj. przystosowania statków żeglugi pasażerskiej, tramwajów wodnych do przewozu rowerów, tak by turysta wybrany fragment szlaku mógł przepłynąć statkiem i dalej wyruszyć w podróż rowerową, zintegrowania wypożyczalni rowerów z wypożyczalniami jachtów; h) uwzględnienie następujących czynników i uwarunkowań przy sporządzaniu opracowania: - spójność systemu - zintegrowanie szlaku z istniejącymi trasami, łączenie miejscowości turystycznych z atrakcjami regionu; - bezpośredniość połączeń, która zapewnia najkrótsze połączenia, bez zbędnego kluczenia, które uatrakcyjnia szlak, a nie powoduje zmęczenia i nudy; - bezpieczeństwo - takie wytyczanie by unikać dróg o dużym natężeniu ruchu samochodowym (krajowych, wojewódzkich); - wygoda użytkownika, czyli szlak poprowadzony został po możliwie najlepszej nawierzchni; - swoboda wyboru szlaku, czyli szlak łączy się z już istniejącymi, a więc rowerzysta ma możliwość wyboru kierunku jazdy i zmiany szlaku w razie potrzeby; - możliwe jak największe wykorzystanie dobrych dróg wzdłuż jezior; 4. Forma, w jakiej Wykonawca ma dostarczyć przedmiot zamówienia: - dokumenty winny być w języku polskim; - forma papierowa/drukowana ostatecznych wersji dokumentów (13 kpl.) - dobór skali wydruków poszczególnych map oraz stopień zagęszczenia treści na poszczególnych wydrukach winien uwzględniać ich przeznaczenie oraz funkcję ( skala od 1: 10000 do 1:500 ); ostateczne wersje do wydruku winny być uzgodnione z Zamawiającym; - wersja elektroniczna (po 13 kpl) - na elektronicznych nośnikach informacji w plikach w formacie .pdf .ppt oraz plikach źródłowych możliwych do edycji (.doc, .docx, .rtf); - przekazywanie materiałów winno następować sukcesywnie, Wykonawca ma obowiązek na bieżąco konsultowania z Zamawiającym treści przygotowywanych dokumentów do czasu ich ostatecznego przyjęcia przez Zamawiającego, Zamawiający ma prawo wglądu w materiały dotyczące koncepcji i PFU oraz wnoszenia uwag na każdym etapie realizacji umowy w ramach comiesięcznych spotkań roboczych z Wykonawcą w siedzibie Zamawiającego, - potwierdzeniem odbioru przedmiotu zamówienia będzie protokół zdawczo - odbiorczy wraz z oświadczeniem Wykonawcy, iż przedmiot zamówienia został wykonany zgodnie z umową, zasadami współczesnej wiedzy technicznej, normami, obowiązującymi przepisami oraz jest kompletny z punktu widzenia celu, któremu ma służyć, - wszystkie opracowania Wykonawca zobowiązany jest wykonać zgodnie z potrzebami Zamawiającego oraz przepisami prawa, w tym aktualnie obowiązującymi przepisami techniczno - budowlanymi i obowiązującymi normami, a także zasadami wiedzy technicznej oraz przy zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań racjonalizujących koszty budowy i eksploatacji obiektu. W szczególności muszą być zgodne przepisami: 1) Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2013 poz. 1409 z późn. zm.) 2) Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych(tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.), 3) Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego za-kresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 1129), 4) Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno - użytkowym (Dz. U. z 2004 r. nr 130. poz. 1389) 5) Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem ( Dz. U. z 2003r. Nr 177, poz. 1729) 6) Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02 marca 1999 roku w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. (Dz. U. z 1999 r. nr 43 poz. 430 z późn. zm.). Przy opracowywaniu wyżej wymienionej dokumentacji zalecane jest korzystanie z podręcznika projektowania infrastruktury przyjaznej dla rowerów Postaw na rower (polskie tłumaczenie opracowania Sign Up For the Bike z 1993 roku holenderskiej organizacji standaryzacyjnej CROW. Ede, Kraków 1999) zwłaszcza w zakresie wymogów: spójności, bezpośredniości, bezpieczeństwa, wygody i atrakcyjności wobec konkretnych rozwiązań. 5. Pozostałe wymogi dotyczące przedmiotu zamówienia: Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania w siedzibie Zamawiającego w udostępnionych przez niego pomieszczeniach: - comiesięcznych spotkań roboczych w terminach wzajemnie uzgodnionych, w następującym zakresie: zabezpieczenie sprzętu oraz zorganizowania poczęstunku (kawa, herbata, napoje zimne, ciastka) na około 20 osób, - spotkania końcowego w terminie wzajemnie uzgodnionym w celu przedstawienia prezentacji multimedialnej ostatecznej wersji sporządzonego dokumentu, w następującym zakresie: zabezpieczenie sprzętu oraz zorganizowanie poczęstunku (kawa, herbata, napoje zimne, ciastka) na około 30 osób, - dane do opracowania koncepcji oraz PFU, wymagane badania, pomiary, uzgodnienia oraz materiały niezbędne do sporządzenia, Wykonawca uzyska we własnym zakresie i na własny koszt, - zaleca się aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej w celu uzyskania wszystkich niezbędnych informacji koniecznych do rzetelnego przygotowania oferty i zawarcia umowy, - Wykonawca zobowiązany do złożenia harmonogramu rzeczowo - finansowego realizacji zamówienia najpóźniej w dniu podpisania umowy.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
71.24.20.00-6, 71.31.30.00-5, 71.32.20.00-1.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
tak, projekt/program: Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013 Wnioskodawca: Gmina Miejska Giżycko Nr wniosku: 35/MOF/1/2013.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
08.08.2014.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
2.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- ARKAS - PROJEKT Sp. z o.o. s.k., {Dane ukryte}, 10-460 Olsztyn, kraj/woj. warmińsko-mazurskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 193128,86 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
365310,00
Oferta z najniższą ceną:
365310,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
799500,00
Waluta:
PLN.
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 22281020140 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | |
Data publikacji zamówienia: | 2014-07-02 |
Rodzaj zamówienia: | usługi |
Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 215 dni |
Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE |
Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 |
Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | www.gizycko.pl |
Informacja dostępna pod: | Wydział Techniczno- Inwestycyjny (pok. 114) Urzędu Miejskiego w Giżycku, al. 1 Maja 14, 11-500 Giżycko |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
71242000-6 | Przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów | |
71313000-5 | Usługi doradcze w zakresie środowiska naturalnego | |
71322000-1 | Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Data udzielenia | Wartość |
---|---|---|---|
Opracowanie programu funkcjonalno - użytkowego Mazurskiej Pętli Rowerowej wraz z koncepcją oraz oceną oddziaływania na środowisko | ARKAS - PROJEKT Sp. z o.o. s.k. Olsztyn | 2014-08-08 | 365 310,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2014-08-08 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 712420006 713130005 713220001 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 365 310,00 zł Minimalna złożona oferta: 365 310,00 zł Ilość złożonych ofert: 2 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 365 310,00 zł Maksymalna złożona oferta: 799 500,00 zł |