Wynik przetargu
UDZIELENIE ZAMÓWIENIA BEZ OGŁOSZENIA O ZAMÓWIENIU ORAZ BEZ INFORMACJI O ZAMIARZE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Przygotowanie infrastruktury na potrzeby odbudowy pomnika Marszałka Józefa Piłsudskiego na terenie kompleksu wojskowego w Zamościu – zadanie nr 43565
Zamawiający:
AMW SINEVIA Sp. z o.o.
Adres: | ul. Ignacego Paderewskiego 6, 05-100 Nowy Dwór Mazowiecki, woj. mazowieckie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: zamowienia-kzb-ndm@sinevia.pl tel: 22 101 21 00 do 03 fax: 22 101 21 04 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 500227264-N-2018 | Data Udzielenia: | 2018-09-20 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | dostawy | Tryb postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Kody CPV
45000000-7 | Roboty budowlane | |
45212314-0 | Roboty budowlane w zakresie pomników historycznych lub miejsc pamięci |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Przygotowanie infrastruktury na potrzeby odbudowy pomnika Marszałka Józefa Piłsudskiego na terenie kompleksu wojskowego w Zamościu – zadanie nr 43565 | PRO – TECH Technika Grzewcza Sp. z o.o. Zamość | 1 317 409,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2018-09-20 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 45000000 45212314 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 1 317 410,00 zł Minimalna złożona oferta: 1 317 410,00 zł Ilość złożonych ofert: 3 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 1 Minimalna złożona oferta: 1 317 410,00 zł Maksymalna złożona oferta: 1 584 472,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Rozmiar pliku: 23648 KB
Zamieszczanie ogłoszenia:
Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
I. 1) NAZWA I ADRES:
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
II.2) Rodzaj zamówienia:
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
II.5) Główny Kod CPV:
45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
45212314-0
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Ogłoszenie nr 500227264-N-2018 z dnia 21-09-2018 r.
AMW SINEVIA Sp. z o.o.: Przygotowanie infrastruktury na potrzeby odbudowy pomnika Marszałka Józefa Piłsudskiego na terenie kompleksu wojskowego w Zamościu – zadanie nr 43565
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 500196248-N-2018
Numer ogłoszenia: 500196248-N-2018
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
AMW SINEVIA Sp. z o.o., Krajowy numer identyfikacyjny 14298987700000, ul. ul. Ignacego Paderewskiego 6, 05-100 Nowy Dwór Mazowiecki, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 22 101 21 00 do 03, e-mail zamowienia-kzb-ndm@sinevia.pl, faks 22 101 21 04.
Adres strony internetowej (url): www.amwsinevia.pl
Adres strony internetowej (url): www.amwsinevia.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Podmiot prawa publicznego
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przygotowanie infrastruktury na potrzeby odbudowy pomnika Marszałka Józefa Piłsudskiego na terenie kompleksu wojskowego w Zamościu – zadanie nr 43565
Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
SVA/J/4624/118/2018
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie infrastruktury na potrzeby odbudowy pomnika Marszałka Józefa Piłsudskiego na terenie kompleksu wojskowego w Zamościu – zadanie nr 43565. Szczegółowy zakres robót zawarty został w dokumentacji technicznej stanowiącej załącznik nr 7 do SIWZ (zawierająca warunki zabudowy, projekt oraz zagospodarowanie terenu). Do SIWZ został załączony przedmiar robót - załącznik nr 8 do SIWZ na podstawie, którego należało przygotować kosztorys szczegółowy. Kosztorysy ofertowe miały być sporządzone zgodnie z przedmiarem robót. Wykonawca nie mógł bez zgody Zamawiającego wprowadzać żadnych zmian do przedmiaru robót. Wykonawca nie mógł dopisywać i wykreślać pozycji z przedmiaru robót oraz zmieniać ilości robót wynikających wprost z przedmiaru. Jeżeli Wykonawca roboty z danej pozycji przedmiarowej wycenił w innej pozycji, przy pozycji nie wycenionej należało wskazać pozycję, w której dane roboty zostały umieszczone (wycenione).
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV:
45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
45212314-0
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Negocjacje bez ogłoszenia
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
| |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 23/08/2018 IV.2) Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT 1413024.24 Waluta PLN IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert: 3 w tym: liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 3 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0 liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 1 IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: nie Nazwa wykonawcy: PRO – TECH Technika Grzewcza Sp. z o.o. Email wykonawcy: Adres pocztowy: ul. Namysłowskiego 2 Kod pocztowy: 22-400 Miejscowość: Zamość Kraj/woj.: lubelskie Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM Cena wybranej oferty/wartość umowy 1317409.57 Oferta z najniższą ceną/kosztem 1317409.57 Oferta z najwyższą ceną/kosztem 1584471.54 Waluta: PLN IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom tak Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: roboty budowlane IV.8) Informacje dodatkowe: |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie negocjacji bez ogłoszenia na podstawie art. 62 ust. 1 pkt 4) ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zgodnie z art. 62 ust. 1 pkt 4) ustawy Prawo Zamówień Publicznych - Zamawiający może udzielić zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, jeżeli spełnione są łącznie następujące przesłanki: - zachodzi pilna potrzeba udzielenia zamówienia, - nie wynika ona z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, - potrzeby takiej nie można było wcześniej przewidzieć, - nie można zachować terminów określonych dla przetargu nieograniczonego, przetargu ograniczonego lub negocjacji z ogłoszeniem. Wzniesienie pomnika stanowiącego symbol odradzającego się kraju związane jest z uroczystością obchodów 100 rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. Obchody uroczystości odbędą się w kompleksie wojskowym w Zamościu w dniu 04.11.2018 r. W związku z powyższym termin realizacji zamówienia wyznaczony przez Inwestora – Rejonowy Zarząd Infrastruktury w Lublinie (RZI) musi zostać dotrzymany. Przedmiotowe zamówienie zostało zlecone Zamawiającemu w ostatniej dekadzie lipca br. O fakcie otrzymania powyższego zlecenia oraz jego zakresie i terminie pozyskania do realizacji Zamawiający nie posiadał wcześniejszej wiedzy. Stąd nie mógł podjąć stosownych działań, aby z odpowiednim wyprzedzeniem, wynikającym z konieczności stosowania przepisów o zamówieniach publicznych oraz związanym z procesem technologicznym, rozpocząć przygotowania do wykonania zamówienia. Potwierdzeniem tego jest brak informacji o ww. zadaniu w planach, harmonogramach i prognozach tworzonych przez Zamawiającego na potrzeby nadzorowania i koordynacji prac prowadzonych w danym roku. Z korespondencji (pismo z RZI Lublin nr 4426/18 z dnia 27.07.2018 r.) przekazanej przez Inwestora, który zlecił Zamawiającemu przedmiotowe zamówienie wynika, że Inwestor dopiero w dniu 05.07.2018 r. pozyskał informację o podjęciu przez Ministra Obrony Narodowej decyzji o ujęciu w planie inwestycji budowlanych resortu obrony narodowej zadania dotyczącego odbudowy pomnika Marszałka Józefa Piłsudskiego w kompleksie wojskowym w Zamościu. W związku z powyższym spełniona jest przesłanka, że pilne udzielenia zamówienia nie wynika z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego oraz że Zamawiający działając z należytą starannością nie mógł przewidzieć, że to zamówienia zostanie mu przekazane do realizacji. Podkreślenia wymaga również, że z kosztorysu dotyczącego przedmiotowego zamówienia wynika że zakres prac do wykonania obejmuje przygotowanie placu wokół pomnika w zakresie 522 m2 klinkieru drogowego, na co potrzeba 478 roboczo-godzin, 1295 m2 płyt granitowych, na co potrzeba 3196 roboczo – godzin oraz wykonanie pozostałych prac przygotowawczych i demontażowych, co w sumie daje 8970 roboczo–godzin. Powoduje to konieczność zatrudnienia do realizacji zamówienia 22 pracowników. Na wykonanie powyższego, wg szacunków Zamawiającego, przy założeniu optymalnych warunków realizacji, konieczne jest przewidzenie ok. 10 tygodni czasu realizacji. Przy czym zakres zamówienia i wymóg dochowania terminu realizacji powodują konieczność wydłużenia dobowego czasu lub wydłużenia tygodnia pracy. Jednocześnie nie pozostawia czasu na przeprowadzenie procedury wyłonienia Wykonawcy przy zastosowaniu przepisów Pzp dla procedur w pełni konkurencyjnych. Z powodu powyższych okoliczności, w zaistniałym stanie faktycznym nie jest możliwe zachowanie terminów określonych dla przetargu nieograniczonego, ograniczonego lub negocjacji z ogłoszeniem. Konieczność zachowania terminów, w szczególności dotyczących składania ofert, terminu wynikającego z wezwania do złożenia dokumentów czy terminu zawarcia umowy, przy założeniu niekorzystania przez Wykonawców ze środków ochrony prawnej, powodowałoby, że rozpoczęcie realizacji robót mogłoby nastąpić po ok. miesiącu od wszczęcia postępowania. Dodatkowo należy założyć konieczność powtórzenia postępowania, np. z powodu braku ofert, co zdarza się coraz częściej w postępowaniach, których przedmiotem są roboty budowlane, dodatkowo procedowane do zlecenia w pełni trwania „sezonu” budowlanego. Zlecone zadanie jest priorytetowe z punktu widzenia wizerunkowego kraju, a niezrealizowanie zamierzenia w zakładanym terminie będzie stanowiło poważny uszczerbek w interesie publicznym. Wzniesienie pomnika jest bowiem odpowiedzią na potrzebę obywateli, w szczególności środowiska dążącego do umocnienia w społeczeństwie pamięci o walczących o niepodległość Polski. Dlatego też z uwagi na rangę zamówienia i związany z tym termin realizacji oraz powyższe argumenty zastosowanie trybu negocjacji bez ogłoszenia jest uzasadnione.
Zgodnie z art. 62 ust. 1 pkt 4) ustawy Prawo Zamówień Publicznych - Zamawiający może udzielić zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, jeżeli spełnione są łącznie następujące przesłanki: - zachodzi pilna potrzeba udzielenia zamówienia, - nie wynika ona z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, - potrzeby takiej nie można było wcześniej przewidzieć, - nie można zachować terminów określonych dla przetargu nieograniczonego, przetargu ograniczonego lub negocjacji z ogłoszeniem. Wzniesienie pomnika stanowiącego symbol odradzającego się kraju związane jest z uroczystością obchodów 100 rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. Obchody uroczystości odbędą się w kompleksie wojskowym w Zamościu w dniu 04.11.2018 r. W związku z powyższym termin realizacji zamówienia wyznaczony przez Inwestora – Rejonowy Zarząd Infrastruktury w Lublinie (RZI) musi zostać dotrzymany. Przedmiotowe zamówienie zostało zlecone Zamawiającemu w ostatniej dekadzie lipca br. O fakcie otrzymania powyższego zlecenia oraz jego zakresie i terminie pozyskania do realizacji Zamawiający nie posiadał wcześniejszej wiedzy. Stąd nie mógł podjąć stosownych działań, aby z odpowiednim wyprzedzeniem, wynikającym z konieczności stosowania przepisów o zamówieniach publicznych oraz związanym z procesem technologicznym, rozpocząć przygotowania do wykonania zamówienia. Potwierdzeniem tego jest brak informacji o ww. zadaniu w planach, harmonogramach i prognozach tworzonych przez Zamawiającego na potrzeby nadzorowania i koordynacji prac prowadzonych w danym roku. Z korespondencji (pismo z RZI Lublin nr 4426/18 z dnia 27.07.2018 r.) przekazanej przez Inwestora, który zlecił Zamawiającemu przedmiotowe zamówienie wynika, że Inwestor dopiero w dniu 05.07.2018 r. pozyskał informację o podjęciu przez Ministra Obrony Narodowej decyzji o ujęciu w planie inwestycji budowlanych resortu obrony narodowej zadania dotyczącego odbudowy pomnika Marszałka Józefa Piłsudskiego w kompleksie wojskowym w Zamościu. W związku z powyższym spełniona jest przesłanka, że pilne udzielenia zamówienia nie wynika z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego oraz że Zamawiający działając z należytą starannością nie mógł przewidzieć, że to zamówienia zostanie mu przekazane do realizacji. Podkreślenia wymaga również, że z kosztorysu dotyczącego przedmiotowego zamówienia wynika że zakres prac do wykonania obejmuje przygotowanie placu wokół pomnika w zakresie 522 m2 klinkieru drogowego, na co potrzeba 478 roboczo-godzin, 1295 m2 płyt granitowych, na co potrzeba 3196 roboczo – godzin oraz wykonanie pozostałych prac przygotowawczych i demontażowych, co w sumie daje 8970 roboczo–godzin. Powoduje to konieczność zatrudnienia do realizacji zamówienia 22 pracowników. Na wykonanie powyższego, wg szacunków Zamawiającego, przy założeniu optymalnych warunków realizacji, konieczne jest przewidzenie ok. 10 tygodni czasu realizacji. Przy czym zakres zamówienia i wymóg dochowania terminu realizacji powodują konieczność wydłużenia dobowego czasu lub wydłużenia tygodnia pracy. Jednocześnie nie pozostawia czasu na przeprowadzenie procedury wyłonienia Wykonawcy przy zastosowaniu przepisów Pzp dla procedur w pełni konkurencyjnych. Z powodu powyższych okoliczności, w zaistniałym stanie faktycznym nie jest możliwe zachowanie terminów określonych dla przetargu nieograniczonego, ograniczonego lub negocjacji z ogłoszeniem. Konieczność zachowania terminów, w szczególności dotyczących składania ofert, terminu wynikającego z wezwania do złożenia dokumentów czy terminu zawarcia umowy, przy założeniu niekorzystania przez Wykonawców ze środków ochrony prawnej, powodowałoby, że rozpoczęcie realizacji robót mogłoby nastąpić po ok. miesiącu od wszczęcia postępowania. Dodatkowo należy założyć konieczność powtórzenia postępowania, np. z powodu braku ofert, co zdarza się coraz częściej w postępowaniach, których przedmiotem są roboty budowlane, dodatkowo procedowane do zlecenia w pełni trwania „sezonu” budowlanego. Zlecone zadanie jest priorytetowe z punktu widzenia wizerunkowego kraju, a niezrealizowanie zamierzenia w zakładanym terminie będzie stanowiło poważny uszczerbek w interesie publicznym. Wzniesienie pomnika jest bowiem odpowiedzią na potrzebę obywateli, w szczególności środowiska dążącego do umocnienia w społeczeństwie pamięci o walczących o niepodległość Polski. Dlatego też z uwagi na rangę zamówienia i związany z tym termin realizacji oraz powyższe argumenty zastosowanie trybu negocjacji bez ogłoszenia jest uzasadnione.