Wynik przetargu

Adres: Krucz 28, 64-720 Lubasz, woj. wielkopolskie
Dane kontaktowe: email: Krucz@pila.lasy.gov.pl
tel: 672 551 825
fax: 672 551 878
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 8122120160 Data Udzielenia: 2016-06-10
Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
45000000-7 Roboty budowlane
45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę
45111000-8 Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45211350-7 Roboty budowlane w zakresie budynków wielofunkcyjnych
45300000-0 Roboty instalacyjne w budynkach
45310000-3 Roboty instalacyjne elektryczne
45320000-6 Roboty izolacyjne
45330000-9 Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45332200-5 Roboty instalacyjne hydrauliczne
45332300-6 Roboty instalacyjne kanalizacyjne
45400000-1 Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Przebudowa budynku Masztalarni w Goraju Zamku na potrzeby Leśnego Kompleksu Promocyjnego Puszcza Notecka i Regionalnego Ośrodka Edukacji Leśnej - zamówienie uzupełniające Usługi Ogólnobudowlane Roman Dziubiński
Chodzież
1 001 171,00
1,00
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2016-06-10
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
450000007
451110008
451000008
452113507
453000000
453100003
453200006
453300009
453322005
453323006
454000001
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
1 001 172,00 zł
Minimalna złożona oferta:
1 001 172,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
1 001 172,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
1 001 172,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Lubasz: Przebudowa budynku Masztalarni w Goraju Zamku na potrzeby Leśnego Kompleksu Promocyjnego Puszcza Notecka i Regionalnego Ośrodka Edukacji Leśnej - zamówienie uzupełniające


Numer ogłoszenia: 81221 - 2016; data zamieszczenia: 10.06.2016

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Lasy Państwowe Nadleśnictwo Krucz, Krucz 28, 64-720 Lubasz, woj. wielkopolskie, tel. 067 2551825, faks 067 2551878.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przebudowa budynku Masztalarni w Goraju Zamku na potrzeby Leśnego Kompleksu Promocyjnego Puszcza Notecka i Regionalnego Ośrodka Edukacji Leśnej - zamówienie uzupełniające.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
I. Zgodnie z pisemny wnioskiem Wykonawcy z dnia 31 marca 2016r. 1) wykonanie podłogi z płyt OSB - celem umożliwienia dostępu do central wentylacyjnych, okien i wyłazów dachowych co nie zostało uwzględnione w dokumentacji projektowej 2) wykonanie podkonstrukcji tzw rusztu w celu umożliwienia montażu wełny mineralnej pod powierzchnią dachu - nie uwzględniono w kosztorysie 3) wykonanie zabezpieczenia słupów żeliwnych w celu uzyskania odporności ogniowej EI 60 co nie zostało uwzględnione na etapie projektowania ze względu na ilość powłok malarskich na słupach która utrudniła rozpoznanie materiału z którego są wykonane 4) obudowy kominów oraz ściany szczytowej płytą AQUAROC - przytoczone roboty nie zostały zawarte w kosztorysie zaś wymienione opisie technicznym 5) uzupełnienie warstw izolacji sufitów - konieczność uzupełnienia warstw wynikła podczas prac rozbiórkowych a nie została przewidziana na etapie projektowym 6) termoizolacja wysuniętej na piętrze części budynku od strony wschodniej - w wyniku likwidacji ślepego pułapu uzyskano powierzchnie zakrytego poddasza w związku z czym wynikła konieczność zaizolowanie termicznie w/w przestrzeni dla spełnienia warunków komfortowego użytkowania obiektu 7) remont wejścia od strony północnej ( balkonu) - na etapie projektowym ze względu na zabytkowy charakter obiektu nie przewidywano znaczących prac dotyczących zewnętrznych części obiektu - jednak ze względu na zły stan techniczny drewnianych schodów oraz części balkonu oraz postępującą korozję biologiczną zachodzi konieczność wykonania w/w prac 8) wykonanie podbitki Sali gimnastycznej - uwzględniona w opisie projektu jednak nie zawarta w pozycjach kosztorysowych 9) wykonanie komina wentylacyjnego w celu spełnienia wymagań technicznych - w trakcie prac rozbiórkowych wynikło, iż część komina wykonana jest z rur typu PCV ( nie spełniających wymagań technicznych) co nie było możliwe do przewidzenia na etapie projektowania 10) wykonanie wymian na dachu - w momencie prac rozbiórkowych oraz czyszczenia elementów więźby okazało się, że ich część podlega wymianie II. Zgodnie z pisemny wnioskiem Wykonawcy z dnia 07 kwietnia 2016r. 1) prace systemowe związane z wykończeniem tzw. wolich oczu - brak szczegółowego rozwiązania w dokumentacji projektowej 2) renowacja elewacji - główne założenia projektowe obejmowały wnętrze budynku Masztalarni - jednak zły stan techniczny elewacji nie pozwala jedynie na jej odmalowanie, zachodzi konieczność przeprowadzenia jej gruntownego remontu 3) docieplenie ścian piwnic - główne założenia projektowe obejmowały wnętrze budynku - jednak w momencie dokonania odkrywek i wykopów jak i prac rozbiórkowych okazało się że stan techniczny izolacji przeciwwilgociowych oraz zabezpieczenia ścian piwnic jest zły i zachodzi konieczność jego naprawy. Brak podjęcia działań w przedmiotowej sprawie może wpłynąć negatywnie na przyszłą eksploatację obiektu 4) posadzka w piwnicy - w dokumentacji nie uszczegółowiono rozwiązań dotyczących posadzki w piwnicy a tym samym nie znalazły się one w dokumentacji kosztorysowej 5) ścianka w pomieszczeniu pomp ciepła - w trakcie prac wynikła konieczność zabezpieczenia urządzeń pomp ciepła przed wpływami czynników zewnętrznych atmosferycznych co nie zostało uwzględnione na etapie projektowania gdyż dobór urządzeń na tym etapie nie był skonkretyzowany III. Zgodnie z pisemny wnioskiem Wykonawcy z dnia 04 maja 2016r. Montaż wlz - ze względów technologicznych korzystniejsze jest ułożenie przewodów w rurach windurowych z pilotem oraz rurach ochronnych AROT o średnicy 50 i 110 mm IV. Zgodnie z pisemny wnioskiem Wykonawcy z dnia 04 maja 2016r. 1) prace w branży budowlanej - roboty rozbiórkowe - podłogi i posadzki - więźba dachowa - sufity - ściany i ścianki działowe - tynki, okładziny i malowanie - dach 2) prace w branży instalacyjnej - instalacja wody zimnej - instalacja kanalizacji sanitarnej - instalacja ogrzewania podłogowego - instalacja ciepła technologicznego 3) prace w branży elektrycznej - montaż wlz - instalacja oświetlenia - instalacja gniazd i pozostałe 4) prace w branży teletechnicznej - oprzewodowanie instalacji SAP - wykonanie instalacji kablowej dla sieci strukturalnej - system multimedialny - sala konferencyjna.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.00.00.00-7, 45.11.10.00-8, 45.10.00.00-8, 45.21.13.50-7, 45.30.00.00-0, 45.31.00.00-3, 45.32.00.00-6, 45.33.00.00-9, 45.33.22.00-5, 45.33.23.00-6, 45.40.00.00-1.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
27.05.2016.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Usługi Ogólnobudowlane Roman Dziubiński, Rataje ul. Chodzieska 8B, 64-800 Chodzież, kraj/woj. wielkopolskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 877326,15 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    1001171,99


  • Oferta z najniższą ceną:
    1001171,99
    / Oferta z najwyższą ceną:
    1001171,99


  • Waluta:
    PLN .


ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Uzasadnienie faktyczne: Postępowanie wykonania robót budowlanych zgodnie z prawem zamówień publicznych, dotyczy następujących wniosków wykonawców umowy nr SA.271.19.2015 z dnia 27 lipca 2015 r. na Przebudowę budynku Masztalarni w Goraju Zamku na potrzeby Leśnego Kompleksu Promocyjnego Puszcza Notecka i Regionalnego Ośrodka Edukacji Leśnej Nadleśnictwa Krucz: 1. wniosku o zatwierdzenie robót z dnia 31 marca 2016 r., 2. wniosku o zatwierdzenie robót z dnia 7 kwietnia 2016 r., 3. wniosku o roboty zamienne z dnia 4 maja 2016 r., 4. wniosku o roboty zwiększające obmiar z dnia 4 maja 2016 r. Ww. umowę z wykonawcą, zamawiający zawarł w trybie przetargu nieograniczonego, a zamówienie uzupełniające było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego. Wnioski uzyskały pozytywną opinię inspektora nadzoru inwestorskiego oraz projektantów, jako uzasadnione i niezbędne dla procesu inwestycyjnego. Uzasadnienie prawne: Podstawę prawną prawidłowego zaklasyfikowania trybu udzielenia zamówienia, z perspektywy prawa zamówień publicznych niniejszego uzasadnienia stanowią przepisy: 1. ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, tekst jednolity: Dz. U. z 2015 r., poz. 2164, 2. ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny, tekst jednolity: Dz. U. z 2014 r., poz. 121 ze zmianami, 3. ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r., poz. 290. W przypadku wniosku o zatwierdzenie robót z dnia 31 marca 2016 r. wniosku o zatwierdzenie robót z dnia 7 kwietnia 2016 r. oraz wniosku o roboty zwiększające obmiar z dnia 4 maja 2016 r., wnioski potraktowano analogicznie. Wniosek z dnia 31 marca 2016 r. i wniosek z dnia 7 kwietnia 2016 r. zawiera prace nie ujęte w kosztorysie ofertowym chociaż ujęte w dokumentacji projektowo wykonawczej, lub zawiera prace nie ujęte w dokumentacji projektowo wykonawczej i kosztorysie ofertowym lecz ściśle związane z wykonaniem zamówienia podstawowego. W świetle przepisu art. 67 ustawy Pzp, uwzględniając jednocześnie stanowisko inspektora nadzoru oraz projektanta, do ww. wniosków w większości przypadków nie może mieć zastosowanie przepis art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, odnoszący się do tzw. zamówień na roboty dodatkowe. Zgodnie z treścią ww. przepisu, Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: a. z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub b. wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. W świetle wyjaśnień projektanta, załączonych do obu wniosków, praktycznie żadna z opisanych w nich sytuacji nie spełnia przesłanki niemożliwości ich przewidzenia wcześniej. Jak wskazała Krajowa Izba Odwoławcza w uchwale z dnia 11 lutego 2010 r., sygn. KIO-KD 11-10. Konieczność udzielenia zamówienia dodatkowego powinna być bowiem następstwem okoliczności, których Zamawiający nie mógł wcześniej przewidzieć, uwzględniając zobiektywizowaną kategorię należytej staranności, a niestaranność planowania i przygotowania procesu inwestycyjnego nie usprawiedliwiają udzielania zamówień dodatkowych. Aby zamówienia dodatkowe można było uznać za niezbędne dla realizacji zamówienia podstawowego, to niewątpliwie musiałoby ono zostać udzielone w trakcie realizacji zamówienia podstawowego.Takie stanowisko potwierdza również orzecznictwo sądów administracyjnych: Zamówienie dodatkowe będzie występowało zawsze wtedy, kiedy bez jego wykonania niemożliwym będzie zrealizowanie zamówienia podstawowego. Sytuacja ta nie powinna być jednak wynikiem zaniedbań lub niestaranności zamawiającego. Nie będzie zatem zamówieniem dodatkowym zamówienie, którego należy udzielić w wyniku źle przeprowadzonego przez zamawiającego procesu inwestycyjnego - wyrok NSA z dnia 22 marca 2000 r., sygn. akt II SA 2169-99. Zamówieniem dodatkowym nie może być zamówienie, które musi zostać udzielone na skutek błędnie przeprowadzonego poprzednio postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub gdy inwestor - zamawiający - dopuścił do zaistnienia błędów w procesie inwestycyjnym - por. także wyrok NSA z dnia 22 marca 2000 r., sygn. akt II SA-2169-99. W konsekwencji nie jest możliwe udzielenie zamówienia dodatkowego dotychczasowemu wykonawcy. Tzw. roboty dodatkowe nie są tożsame z zamówieniami dodatkowymi na roboty budowlane. Roboty dodatkowe wynikają z przepisu art. 630 Kodeksy cywilnego, zgodnie z którym: Paragraf 1. Jeżeli w toku wykonywania dzieła zajdzie konieczność przeprowadzenia prac, które nie były przewidziane w zestawieniu prac planowanych będących podstawą obliczenia wynagrodzenia kosztorysowego, a zestawienie sporządził zamawiający, przyjmujący zamówienie może żądać odpowiedniego podwyższenia umówionego wynagrodzenia. Jeżeli zestawienie planowanych prac sporządził przyjmujący zamówienie, może on żądać podwyższenia wynagrodzenia tylko wtedy, gdy mimo zachowania należytej staranności nie mógł przewidzieć konieczności prac dodatkowych. Paragraf 2. Przyjmujący zamówienie nie może żądać podwyższenia wynagrodzenia, jeżeli wykonał prace dodatkowe bez uzyskania zgody zamawiającego. Utożsamianie pojęć zamówienia dodatkowe z pojęciem roboty dodatkowe jest fundamentalnym błędem. Zamówienie dodatkowe to zamówienie nie objęte zamówienie podstawowym - art. 67 ust. 1 Pzp, to nowe zamówienie - umowa, którego przedmiot wykracza poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w SIWZ dla zamówienia podstawowego - art. 140 ust. 3 Pzp. Natomiast roboty dodatkowe -prace dodatkowe- to roboty, które są objęte przedmiotem zamówienia, ale nie były przewidziane w zestawieniu prac planowanych będących podstawą obliczenia wynagrodzenia kosztorysowego. Roboty dodatkowe mogą wystąpić TYLKO przy zastosowaniu wynagrodzenia kosztorysowego. Niektóre roboty wskazane w ww. wnioskach są robotami zamiennymi, np. prace systemowe zgodnie z wnioskiem z dnia 7 kwietnia. Z kolei niektóre roboty. np. uzupełnienie warstwy izolacji sufitów zgodnie z wnioskiem z dnia 31 marca 2016 r., wydają się jednak spełniać przesłanki dla zamówień na roboty dodatkowe. Tam, gdzie zwiększa się po prostu wolumen produktów czy działań uwzględnionych w kosztorysie, mogą być to również prace dodatkowe w rozumieniu KC. Jeśli zakładamy powtórzenie zamówień tego samego rodzaju, należy zastosować konstrukcję zamówień uzupełniających. Zgodnie z przepisem art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki w przypadku udzielenia, w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, jeżeli zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego lub ograniczonego, a zamówienie uzupełniające było przewidziane w ogłoszeniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego. W konsekwencji jeśli jakieś prace zostały przewidziane w dokumentacji zamówienia np. w projekcie, to jest możliwe ich ponowne udzielenie w trybie zamówienia z wolnej ręki na roboty uzupełniające. Taka sytuacja zachodzi np. w przypadku wniosku o roboty zwiększające obmiar z dnia 4 maja 2016 r. W przypadku wniosku o roboty zamienne z dnia 4 maja 2016 r. ustawa Pzp nie definiuje pojęcia robót zamiennych. W praktyce przyjmuje się jednak, że istotą robót zamiennych jest zobowiązanie wykonawcy zamówienia podstawowego do wykonania części przedmiotu zamówienia w sposób odmienny od określonego w umowie, przy czym nie dochodzi do zmiany zakresu świadczenia wykonawcy wynikającego z oferty. Doktryna oraz orzecznictwo podkreślają, że wprowadzenie robót zamiennych jest możliwe wtedy, gdy taka ewentualność została przewidziana w umowie dotyczącej realizacji zamówienia podstawowego. W przedmiotowej sprawie Zamawiający - Nadleśnictwo Krucz - przewidział taką podstawę zmiany umowy. Należy przy tym zaznaczyć, że omawiana zmiana umowy ma charakter nieistotny, ponieważ wiedza o jej wprowadzeniu na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nie wpłynęłaby na krąg podmiotów ubiegających się o udzielenie zamówienia lub na wynik postępowania - por. wyrok Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z dnia 19 czerwca 2008 r. w sprawie C-454 Pressetext Nachrichtenagentur. Zamawiający zatwierdził wniosek o roboty zamienne z dnia 4 maja 2016 r., wniosek roboty zwiększające obmiar z dnia 4 maja 2016 r., jak również wniosek o zatwierdzenie robót z dnia 31 marca 2016 r. oraz wniosek o zatwierdzenie robót z dnia 7 kwietnia 2016 r. Aby wyjaśnić wątpliwości co do charakteru prac, na negocjacjach z wykonawcami obecny był inspektor nadzoru.