Wynik przetargu
UDZIELENIE ZAMÓWIENIA BEZ OGŁOSZENIA O ZAMÓWIENIU ORAZ BEZ INFORMACJI O ZAMIARZE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Dostawa materiałów eksploatacyjnych do drukarek i kopiarek
Adres: | ul. Kossutha 13, 40-844 Katowice, woj. śląskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: inwestycje@nfz-katowice.pl tel: (032) 7351547, 7351637 fax: 327 351 636 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 500022249-N-2017 | Data Udzielenia: | 2017-08-31 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | dostawy | Tryb postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Kody CPV
22610000-9 | Farba drukarska | |
30125110-5 | Toner do drukarek laserowych/faksów | |
30125120-8 | Toner do fotokopiarek |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Dostawa materiałów eksploatacyjnych do drukarek i kopiarek | Pro Office Sp. z o.o. Katowice | 60 512,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2017-08-31 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 22610000 30125110 30125120 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 60 512,00 zł Minimalna złożona oferta: 60 512,00 zł Ilość złożonych ofert: 3 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 60 512,00 zł Maksymalna złożona oferta: 96 099,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Rozmiar pliku: 24158 KB
Zamieszczanie ogłoszenia:
Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
I. 1) NAZWA I ADRES:
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
II.2) Rodzaj zamówienia:
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
II.5) Główny Kod CPV:
30125120-8
Dodatkowe kody CPV:
30125110-5, 22610000-9
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Ogłoszenie nr 500022249-N-2017 z dnia 01-09-2017 r.
Narodowy Fundusz Zdrowia, Śląski Oddział Wojewódzki: Dostawa materiałów eksploatacyjnych do drukarek i kopiarek
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Narodowy Fundusz Zdrowia, Śląski Oddział Wojewódzki, Krajowy numer identyfikacyjny 1544738200030, ul. ul. Kossutha 13, 40844 Katowice, woj. śląskie, państwo Polska, tel. (032) 7351547, 7351637, e-mail inwestycje@nfz-katowice.pl, faks 327 351 636.
Adres strony internetowej (url): www.nfz-katowice.pl
Adres strony internetowej (url): www.nfz-katowice.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Podmiot prawa publicznego
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Dostawa materiałów eksploatacyjnych do drukarek i kopiarek
Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
19/c/2017
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Przedmiotem zamówienia jest dostawa i sprzedaż materiałów eksploatacyjnych do drukarek i kopiarek zgodnie z warunkami opisanymi w niniejszej SIWZ, w tym zgodnie z formularzem opis przedmiotu zamówienia i kalkulacja cenowa oraz wzorem umowy. 3. Oferowane i dostarczane materiały eksploatacyjne: 1) muszą być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2016 roku, 2) muszą być nowe w rozumieniu wzoru umowy, Pod pojęciem „nowe” należy rozumieć materiały eksploatacyjne, które w trakcie procesu produkcji zostały wytworzone z elementów i materiałów wcześniej nieużywanych, co jednak nie wyłącza zastosowania elementów i materiałów wytworzonych z surowców pochodzących z procesu recyklingu polegającego na powtórnym przetworzeniu substancji lub materiału do stanu surowca podstawowego poprzez rozdrobnienie, przetopienie, obróbkę termiczną, chemiczną itp. 3) muszą bezkolizyjnie współpracować z urządzeniami posiadanymi przez Zamawiającego, a wskazanymi w formularzu opis przedmiotu zamówienia i kalkulacja cenowa, 4) ponadto każdy moduł drukujący (kaseta z tonerem) musi być wyposażony w plombę; winna ona mieć postać zrywanego przed rozpoczęciem użytkowania paska zabezpieczającego przed wysypaniem się tonera podczas transportu lub magazynowania; plomba może mieć również inną formę, jeśli gwarantuje zabezpieczenie przed wysypaniem się tonera podczas transportu lub magazynowania, 5) materiały wymienione w poz. 1, 2, 3, 4, 6, 12, 13 formularza opis przedmiotu zamówienia i kalkulacja cenowa będą wyposażone w chip zliczający ilość kopii-wydruków, 6) spełniają parametry techniczne (wydajnościowe, pojemnościowe) podane w formularzu opis przedmiotu zamówienia i kalkulacja cenowa, a także jakościowe i funkcjonalne niezbędne dla zagwarantowania prawidłowej pracy urządzeń, do których są przeznaczone, 7) nie spowodują uszkodzenia ani zaburzeń w pracy urządzeń, do których są przeznaczone.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV:
30125120-8
Dodatkowe kody CPV:
30125110-5, 22610000-9
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zapytanie o cenę
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
| |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 31/08/2017 IV.2) Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT 60512.31 Waluta zł IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert: 3 w tym: liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 2 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0 liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: nie Nazwa wykonawcy: Pro Office Sp. z o.o. Email wykonawcy: 'Katowice@prooffice.pl' Adres pocztowy: Al. Korfantego 179B Kod pocztowy: 40-153 Miejscowość: Katowice Kraj/woj.: śląskie Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM Cena wybranej oferty/wartość umowy 60512,31 Oferta z najniższą ceną/kosztem 60512,31 Oferta z najwyższą ceną/kosztem 96099,90 Waluta: zł IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe: |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytania o cenę na podstawie art. 70 ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Tryb zapytania o cenę można zastosować tylko wówczas, gdy spełnione są łącznie dwie przesłanki ustawowe (art. 70 ustawy Prawo zamówień publicznych): – przedmiotem zamówienia są dostawy lub usługi powszechnie dostępne o ustalonych standardach jakościowych; – wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 pzp. Sama ustawa Prawo zamówień publicznych nie określa bliżej „usług lub dostaw powszechne dostępnych o ustalonych standardach jakościowych". Kierując się wykładnią językową, ustawowe pojęcie „powszechnie dostępny" należy rozumieć jako „dotyczący wszystkich, wszystkiego", „ogólny", „pospolity”. Z kolei rzeczy i usługi powszechnie dostępne to takie, które jako dobra popularne są wszędzie na rynku oferowane i wykonywane przez wszystkich wykonawców działających w określonej branży. Można je nabywać bez względu na miejscowość i czas. W konsekwencji przez "powszechną dostępność dostaw lub usług" należy rozumieć oferowanie dóbr o pożądanej charakterystyce przez liczne podmioty na rynku, co umożliwia łatwy dostęp do tych dóbr praktycznie nieograniczonej grupie konsumentów, co z kolei łączy się wprost z powszechną konsumpcją takich dóbr czy usług. (podobnie Główna Komisja Orzekająca w orzeczeniu z dnia 5 lutego 2001 r. sygn. sprawy: DF/GKO/Odw.- 255/432/RN-146/00). Dostawy i usługi powszechnie dostępne to dobra popularne i łatwo osiągalne, zaspokajające potrzeby wszystkich kategorii odbiorców publicznych i prywatnych, które oferuje się wszędzie, zarówno na rynku lokalnym, jak i krajowym. Aby zatem daną dostawę czy usługę zakwalifikować jako powszechnie dostępną musi ona służyć każdemu do zaspokajania jego bieżących potrzeb. Jednocześnie o dostępności usługi nie świadczy to od ilu podmiotów na rynku można ją kupić, ale to, czy usługa ta służy bieżącemu użytkowi przeciętnego odbiorcy. Termin "ustalone standardy jakościowe", pojmowany jest jako przeciętne typy, wzorce, rodzaje (gatunki), wyroby odpowiadające przeciętnym wymaganiom, odnosi się zarówno do standardów wynikających z przyjętych dla tych produktów norm określonych przepisami prawa przedmiotu świadczenia, jak i wymagań przyjętych jako normy w powszechnym odbiorze konsumenckim. Istotną cechą produktów lub usług zamawianych w trybie zapytania o cenę powinna być więc ich typowość, gwarantująca zamawiającemu porównanie cen takiego samego rodzaju produktów czy usług, oferowanych przez różnych dostawców lub wykonawców, przez podanie nazwy produktu lub usługi i określenie podstawowych ich parametrów czy zakresu. Zamawiający formułując zapytanie o cenę, powinien na tyle jednoznacznie i ściśle określić przedmiot zamówienia oraz warunki jego realizacji, aby jedynym elementem odpowiedzi oferentów była cena. Dlatego też przedmiotem zamówienia w trybie zapytania o cenę winny być wyroby gotowe, a standardy przedmiotu zamówienia powszechnie znane, określone już w czasie rozpoczęcia postępowania o udzielenie zamówienia. (KIO /KD 47/15) Zgodnie z opinią Urzędu Zamówień Publicznych „przyjęcie, że określone usługi czy dostawy są standardowe oznacza, iż przynajmniej pięciu wykonawców świadczących usługi lub dostawy określonego rodzaju, będącego w sferze zainteresowania zamawiającego, powinno oferować produkty lub usługi zestandaryzowane umożliwiające zamawiającemu ich nabycie o takiej samej lub zbliżonej jakości. A zatem, niezależnie od tego, który z wykonawców będzie ostatecznie realizował zamówienie, na etapie składania ofert jedynym czynnikiem różnicującym oferty powinna być cena. Na rynku dostaw, w trybie zapytania o cenę mogą zostać zakupione np. artykuły biurowe, produkty spożywcze różnego asortymentu, opał, paliwo”. W wyniku dokonanej powyżej analizy ustalono, iż przedmiot zamówienia należy do dostaw powszechnie dostępnych o ustalonych standardach jakościowych, a wartość zamówienia jest mniejsza niż 135 000 euro, co uzasadnia zastosowanie wnioskowanego trybu. Zamówienie niniejsze, co potwierdziły osoby merytorycznie odpowiedzialne za opis przedmiotu zamówienia, obejmuje popularne materiały eksploatacyjne, które posiadają ustalone standardy jakościowe oraz charakter powszechnie dostępnych. Zamawiający nie stawia zamawianym materiałom szczególnych, drobiazgowo wyspecyfikowanych wymagań, nie żąda również, aby spełniały jakieś specjalne parametry wykraczające poza poziom jakości przyjęty na rynku jako poziom standardowy. W niniejszym zamówieniu przesłanki z art. 70 ust.1 pzp zostają spełnione - zamawiane materiały eksploatacyjne oferowane są powszechnie przez wykonawców zajmujących się sprzedażą tego typu asortymentu, zarówno w sprzedaży hurtowej, jak i w punktach zakupu detalicznego. Ponadto, charakteryzują się one ustalonymi standardami jakościowymi. Przedmiotem zakupu są rzeczy typowe w danej branży, zamówienie nie zawiera rzeczy specjalistycznych, dedykowanych, czy wykonywanych na indywidualne zamówienie zamawiającego.
Tryb zapytania o cenę można zastosować tylko wówczas, gdy spełnione są łącznie dwie przesłanki ustawowe (art. 70 ustawy Prawo zamówień publicznych): – przedmiotem zamówienia są dostawy lub usługi powszechnie dostępne o ustalonych standardach jakościowych; – wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 pzp. Sama ustawa Prawo zamówień publicznych nie określa bliżej „usług lub dostaw powszechne dostępnych o ustalonych standardach jakościowych". Kierując się wykładnią językową, ustawowe pojęcie „powszechnie dostępny" należy rozumieć jako „dotyczący wszystkich, wszystkiego", „ogólny", „pospolity”. Z kolei rzeczy i usługi powszechnie dostępne to takie, które jako dobra popularne są wszędzie na rynku oferowane i wykonywane przez wszystkich wykonawców działających w określonej branży. Można je nabywać bez względu na miejscowość i czas. W konsekwencji przez "powszechną dostępność dostaw lub usług" należy rozumieć oferowanie dóbr o pożądanej charakterystyce przez liczne podmioty na rynku, co umożliwia łatwy dostęp do tych dóbr praktycznie nieograniczonej grupie konsumentów, co z kolei łączy się wprost z powszechną konsumpcją takich dóbr czy usług. (podobnie Główna Komisja Orzekająca w orzeczeniu z dnia 5 lutego 2001 r. sygn. sprawy: DF/GKO/Odw.- 255/432/RN-146/00). Dostawy i usługi powszechnie dostępne to dobra popularne i łatwo osiągalne, zaspokajające potrzeby wszystkich kategorii odbiorców publicznych i prywatnych, które oferuje się wszędzie, zarówno na rynku lokalnym, jak i krajowym. Aby zatem daną dostawę czy usługę zakwalifikować jako powszechnie dostępną musi ona służyć każdemu do zaspokajania jego bieżących potrzeb. Jednocześnie o dostępności usługi nie świadczy to od ilu podmiotów na rynku można ją kupić, ale to, czy usługa ta służy bieżącemu użytkowi przeciętnego odbiorcy. Termin "ustalone standardy jakościowe", pojmowany jest jako przeciętne typy, wzorce, rodzaje (gatunki), wyroby odpowiadające przeciętnym wymaganiom, odnosi się zarówno do standardów wynikających z przyjętych dla tych produktów norm określonych przepisami prawa przedmiotu świadczenia, jak i wymagań przyjętych jako normy w powszechnym odbiorze konsumenckim. Istotną cechą produktów lub usług zamawianych w trybie zapytania o cenę powinna być więc ich typowość, gwarantująca zamawiającemu porównanie cen takiego samego rodzaju produktów czy usług, oferowanych przez różnych dostawców lub wykonawców, przez podanie nazwy produktu lub usługi i określenie podstawowych ich parametrów czy zakresu. Zamawiający formułując zapytanie o cenę, powinien na tyle jednoznacznie i ściśle określić przedmiot zamówienia oraz warunki jego realizacji, aby jedynym elementem odpowiedzi oferentów była cena. Dlatego też przedmiotem zamówienia w trybie zapytania o cenę winny być wyroby gotowe, a standardy przedmiotu zamówienia powszechnie znane, określone już w czasie rozpoczęcia postępowania o udzielenie zamówienia. (KIO /KD 47/15) Zgodnie z opinią Urzędu Zamówień Publicznych „przyjęcie, że określone usługi czy dostawy są standardowe oznacza, iż przynajmniej pięciu wykonawców świadczących usługi lub dostawy określonego rodzaju, będącego w sferze zainteresowania zamawiającego, powinno oferować produkty lub usługi zestandaryzowane umożliwiające zamawiającemu ich nabycie o takiej samej lub zbliżonej jakości. A zatem, niezależnie od tego, który z wykonawców będzie ostatecznie realizował zamówienie, na etapie składania ofert jedynym czynnikiem różnicującym oferty powinna być cena. Na rynku dostaw, w trybie zapytania o cenę mogą zostać zakupione np. artykuły biurowe, produkty spożywcze różnego asortymentu, opał, paliwo”. W wyniku dokonanej powyżej analizy ustalono, iż przedmiot zamówienia należy do dostaw powszechnie dostępnych o ustalonych standardach jakościowych, a wartość zamówienia jest mniejsza niż 135 000 euro, co uzasadnia zastosowanie wnioskowanego trybu. Zamówienie niniejsze, co potwierdziły osoby merytorycznie odpowiedzialne za opis przedmiotu zamówienia, obejmuje popularne materiały eksploatacyjne, które posiadają ustalone standardy jakościowe oraz charakter powszechnie dostępnych. Zamawiający nie stawia zamawianym materiałom szczególnych, drobiazgowo wyspecyfikowanych wymagań, nie żąda również, aby spełniały jakieś specjalne parametry wykraczające poza poziom jakości przyjęty na rynku jako poziom standardowy. W niniejszym zamówieniu przesłanki z art. 70 ust.1 pzp zostają spełnione - zamawiane materiały eksploatacyjne oferowane są powszechnie przez wykonawców zajmujących się sprzedażą tego typu asortymentu, zarówno w sprzedaży hurtowej, jak i w punktach zakupu detalicznego. Ponadto, charakteryzują się one ustalonymi standardami jakościowymi. Przedmiotem zakupu są rzeczy typowe w danej branży, zamówienie nie zawiera rzeczy specjalistycznych, dedykowanych, czy wykonywanych na indywidualne zamówienie zamawiającego.