Wynik przetargu
UDZIELENIE ZAMÓWIENIA BEZ OGŁOSZENIA O ZAMÓWIENIU ORAZ BEZ INFORMACJI O ZAMIARZE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Nasadzenia roślin w Grodzisku Mazowieckim
Zamawiający:
Gmina Grodzisk Mazowiecki
Adres: | ul. Kościuszki 32A , 05-825 Grodzisk Mazowiecki, woj. mazowieckie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: urzad@grodzisk.pl tel: 227 555 146 fax: 227 555 327 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 510175713-N-2019 | Data Udzielenia: | 2019-08-21 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Kody CPV
77300000-3 | Usługi ogrodnicze |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Nasadzenia roślin w Grodzisku Mazowieckim | Zakład Gospodarki Komunalnej w Grodzisku Mazowieckim Sp. z o.o. z siedzibą w Chrzanowie Dużym 15 lok. A 05-825 Grodzisk Mazowiecki Grodzisk Mazowiecki | 86 940,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2019-08-21 Dotyczy cześci nr: 0 Kody CPV: 77300000 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 86 940,00 zł Minimalna złożona oferta: 86 940,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 86 940,00 zł Maksymalna złożona oferta: 86 940,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Rozmiar pliku: 40099 KB
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA
Gość Zamawiający | Ogłoszenie nr 510175713-N-2019 z dnia 22-08-2019 r. Gmina Grodzisk Mazowiecki: Nasadzenia roślin w Grodzisku Mazowieckim OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej nie Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Grodzisk Mazowiecki, Krajowy numer identyfikacyjny 52478900000000, ul. ul. Kościuszki 32A , 05-825 Grodzisk Mazowiecki, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 227 555 146, e-mail urzad@grodzisk.pl, faks 227 555 327. Adres strony internetowej (url): www.bip.grodzisk.pl I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Nasadzenia roślin w Grodzisku Mazowieckim Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): ZP.271.54.2019 II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na : nasadzenia roślin w Grodzisk Mazowiecki w okresie Zadanie nr 1,2,3,4 do 14 sierpnia 2019r. Zadanie nr 5 do 31 grudnia 2019r. Zakres usługi: Zadanie nr 1: Wykonanie nasadzeń z roślin ozdobnych (233 m2) i trawnika siewem (15 m2) u zbiegu ulic Wólczyńskiej i Sienkiewicza na terenie Grodziska Mazowieckiego, powierzchnia terenu do zagospodarowania: 248 m 2. Zadanie nr 2: Uzupełnienie nasadzeń przy wjeździe z ul. Sienkiewicza w Plac Króla Zygmunta – Bałtycka na terenie Grodziska Mazowieckiego, powierzchnia terenu do zagospodarowania: 6 m2, Zadanie nr 3: Wykonanie nasadzeń z roślin ozdobnych w gruncie (100 m2) oraz obsadzenie roślinnością 36 szt. donic przy ul. Sienkiewicza Zadanie nr 4: Wykonanie nasadzeń z roślin ozdobnych na rondzie przy ul. Mazowieckiej w Książenicach, powierzchnia terenu do zagospodarowania: 6 m2, Zadanie nr5: Pielęgnacja nasadzeń zieleni wykonanej w Zadaniu 1, Zadaniu 2, Zadaniu 3, Zadaniu 4 do końca grudnia 2019 r. II.4) Informacja o częściach zamówienia: Zamówienie było podzielone na części: nie II.5) Główny Kod CPV: 77300000-3 Dodatkowe kody CPV: 77211600-8, 77211500-7, 45111291-4 SEKCJA III: PROCEDURA III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA Zamówienie z wolnej ręki III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów nie III.3) Informacje dodatkowe: SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ IV.9.1) Podstawa prawna Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. art. 67 ust. 1 pkt. 12) ustawy Pzp. IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami. Podstawa prawna i uzasadnienie wyboru trybu z wolnej ręki określonego w art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz.U. z 2018 r. poz. 1986 ze zm.) ze szczególnym uwzględnieniem wysokości wskaźnika z art. 67 ust. 1 pkt 12 lit. b) ww. ustawy. 1. Podstawa prawna art. Art. 66 i 67 ust. 1 pkt 12 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz.U. z 2018 r. poz. 1986 ze zm.), dalej w skrócie „PZP". 2. Nowelizacja ustawy Prawo zamówień publicznych w art. 67 ust. 1 pkt 12-15 PZP rozszerzyła katalog przesłanek pozwalających na udzielenie zamówienia z wolnej ręki, wprowadzając tryb udzielenia zamówienia publicznego potocznie zwanego „in house". Powołując się na art. 67 ust. 1 pkt 12 PZP zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zamówienie udzielane jest przez zamawiającego, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1-3a PZP, osobie prawnej, jeżeli: 1) Zamawiający sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami , polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej; warunek ten jest również spełniony, gdy kontrolę taką sprawuje inna osoba prawna kontrolowana przez zamawiającego w taki sam sposób, 2) ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego sprawującego kontrolę lub przez inną osobę prawną, nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę, o której mowa w pkt 1), 3) w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego. Możliwość skorzystania z trybu z wolnej ręki tzw. ,,in house" wymaga łącznego spełnienia wskazanych wyżej przesłanek. Ocena stanu faktycznego pod względem spełnienia ww. warunków: 1) Zakład Gospodarki Komunalnej w Grodzisku Mazowieckim Sp. z o.o. jest osobą prawną, nad którą Gmina Grodzisk Mazowiecki sprawuje kontrolę, o której mowa w art. 67 ust. 1 pkt 12 lit. a PZP, tj. Gmina Grodzisk Mazowiecki jest jedynym udziałowcem Spółki, posiada 29 280 (słownie: dwadzieścia dziewięć tysięcy dwieście osiemdziesiąt) udziałów o łącznej wartości 14.640.00 zł (słownie : czternaście milionów sześćset czterdzieści tysi ęcy złotych) - co stanowi 100% kapitału zakładowego Spółki. Rada Nadzorcza Spółki, jako obligatoryjny organ w spółkach z udziałem jednostek samorządu terytorialnego (zgodnie z art. 10a ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej Dz.U.2017.827 t.j. z dnia 2017.04.25 ), składa się z 3 członków, wszyscy członkowie rady nadzorczej Spółki zostali powołani przez Gminę Grodzisk Mazowiecki. Zgromadzenie wspólników Spółki jest uprawnione do powoływania i odwoływani a członków Rady Nadzorczej. Rada nadzorcza sprawuje stały nadzór nad działalnością Spółki zgodni e z przepisami powszechnie obowiązującego prawa oraz postanowieniami aktu założycielskiego Spółki. Zgodni e z art. 10a ust. 6 ustawy o gospodarce komunalnej członków zarząd u spółek z udziałem jednostek samorządu terytorialnego powołuje i odwołuje rada nadzorcza. Zgodnie z art. 12 ust. 4 ustawy o gospodarce komunalnej, w jednoosobowych spółkach jednostek samorządu terytorialnego funkcję zgromadzenia wspólników pełnią organy wykonawcze tych jednostek. Burmistrz Grodziska Mazowieckiego reprezentujący jedynego wspólnika posiada uprawnienia przewidziane powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, a ponadto zgodnie z aktem założycielskim spółki posiada w szczególności prawo do: uchwalania wieloletnich planów ekonomiczno-finansowych Spółki oraz podejmowania uchwal w innych istotnych sprawach dotyczących działalności Spółki oraz przekazywania Radzie Nadzorczej kompetencji do uszczegółowienia celów zarządczych członków Zarządu, wag tych celów, a także obiektywnych i mierzalnych kryteriów ich realizacji o rozliczania. 2) W celu spełnienia przesłanki wynikającej z art. 67 ust. 1 pkt 12 lit. b PZP nastąpiła reorganizacja Spółki, w efekcie czego nastąpi zmiana aktu założycielskiego , a także zmiana zakresu prowadzonej działalności. Wiarygodne prognozy handlowe wskazują, że w okresie trzech lat tj. 2019-2022 ponad 90% działalności Spółki będą stanowiły zadania powierzone jej przez zamawiającego, tj. Gminę Grodzisk Mazowiecki. Spółka od początku istnienia realizuje zadania własne Gminy Grodzisk Mazowiecki z zakresu gospodarki komunalnej, a od 1 stycznia 2017 r. w związku z zawarciem ze Spółką umów na obsługę Gminy Grodzisk Mazowiecki , zadania z zakresu gospodarki komunalnej Spółka wykonuje zasadniczo w przewarzającej mierzenie na rzecz jedynego wspólnika . Ponieważ wskaźnik, o którym stanowi art. 67 ust. 1 pkt 12 lit. b) w zw. z art. 67 ust. 8 PZP za lata od 1 stycznia 2016 do 31 grudnia 2018 r. (tj. za trzy lata poprzedzające zamówienie) wyniósł 82 % Spółka przystąpiła do reorganizacji, o której mowa w art. 67 ust. 9 PZP. Zgodnie z tym przepisem „W przypadku gdy ze względu na dzień utworzenia lub rozpoczęcia działalności przez osobę prawną lub zamawiającego lub reorganizację ich działalności dane dotyczące średniego przychodu za 3 lata poprzedzające udzielenie zamówienia są niedostępne lub nieadekwatne, procent działalności, o którym mowa w ust. 1 pkt 12 lit. b, pkt 13 lit. b, pkt 14 lit. b i pkt 15 lit. c, ustala się za pomocą wiarygodnych prognoz handlowych". Po pierwsze, od listopada 2018 r. Spółka nie przyjmuje odpadów na składowisko w Kraśniczej Woli, które to składowisko stanowi przedmiot wieczystego użytkowani a. Z tytułu przyjmowania odpadów na składowisko w latach 2016-2018 Spółka osiągnę/a przychód w wysokości 2.102.116,05 z/, co stanowi 5% ogółu przychodu osiągniętego przez Spółkę w tych latach. Po drugie, w maju 2018 r. Spółka zaprzestała świadczenia usług dla podmiotów zewnętrznych polegających na opróżnianiu zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych. Z tytułu świadczenia tych usług w latach 2016 -2018 Spółka osiągnę/a przychód w wysokości 494.840,1O zł, co stanowi 1% ogółu przychodu osiągniętego przez Spółkę w tych latach. Po trzecie, w dniu 6 grudnia 2018 r. Rada Nadzorcza podjęła uchwalę wyrażającą zgodę na rozporządzenie przez Spółkę prawem wieczystego użytkowania (tj. na zrzeczenie się tego prawa) w celu obniżenia kapitału zakładowego. W uchwale z dnia 1 marca 2019 r. Zgromadzenie Wspólników Spółki zezwoli/o na zrzeczenie się przez Spółkę użytkowania wieczystego, które obejmuje ww. składowisko odpadów . Po czwarte z dniem 31 grudnia 2018 r. Spółka zaprzestała świadczenia usług odbioru odpadów komunalnych od podmiotów poza gminy Grodzisk Mazowiecki. Z tytułu świadczenia tych usług w latach 2016-2018 Spółka osiągnęła przychód w wysokości 1.259.838,32 z/., co stanowi 3 % ogółu przychodu osiągniętego przez Spółkę w tych latach. Mając na uwadze powyższe, Spółka przystąpiła do reorganizacji, której efektem będzie zmniejszenie kapitału zakładowego z kwoty 14.640.000 z/ do kwoty 11.410.000 Zmiana ta wynika ze zrzeczenia się użytkowania wieczystego w trybie art. 16 ust. 1 ustawy o gospodarce nieruchomościami, które to prawo było pierwotnie uwzględnione w kapitale zakładowym spółki jako wkład jedynego wspólnika, tj. Gminy Grodzisk Mazowiecki. Prognoza przychodów Spółki na lata 2019 -2022 zakłada osiągnięcie przychodu w ww. okresie w kwocie 47 536.800,00 zł w tym: • Zakres obejmujący działalność zewnętrzną (wykonywane zadania nie są powierzone przez Gminę Grodzisk Mazowiecki) - 4 278 312,00 zł przychodu (1 069 578 zł w każdym roku) co daje 9% przychodu, w tym z tytułu przychodów z wywozu nieczystości stałych i za dzierżawę pojemników. • Zakres obejmujący działalność powierzoną przez Gminę Grodzisk Mazowiecki - 43 258 488,00 zł przychodu (po 10 814 622 zł w każdym roku) co daje 91% przychodu z tytułu: przychodów z usług stałych i doraźnych, przychodów z usług dostawy ciepła CO do wspólnot mieszkaniowych na zlecenie Gminy Grodzisk Mazowiecki, pozostałych przychodów - obsługa targowiska miejskiego, najem budynku w Chrzanowie Dużym, odbiór ścieków z oczyszczalni w Kłudzienku, obsługa parkingu przy ul. Żydowskiej w Grodzisku Mazowieckim. Na dzień 1 marca 2019 r. wskaźnik za styczeń i luty 2019 r. wyniósł 91,25%. Spółka będzie monitorowała na bieżąco wysokość tego wskaźnika. 3) W Zakładzie Gospodarki Komunalnej w Grodzisku Mazowieckim Sp. z o.o. nie ma bezpośredniego ani pośredniego udziału kapitału prywatnego. Powyżej przedstawiony stan faktyczny wyczerpuje przesłanki przewidziane w art. 67 ust 1 pkt 12) Ustawy Prawo Zamówień Publicznych, na podstawie których możliwe jest udzielenie zamówienia publicznego własnej spółce ( zamówienia in-house) w trybie wolnej ręki. Termin realizacji: zadanie nr 1,2,3,4 do 14 sierpnia 2019r. zadanie nr 5 do 31 grudnia 2019r. | ||||||||
Copyright © 2010 Urząd Zamówień Publicznych |