Wynik przetargu
UDZIELENIE ZAMÓWIENIA BEZ OGŁOSZENIA O ZAMÓWIENIU ORAZ BEZ INFORMACJI O ZAMIARZE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
świadczenie usług restauracyjno-cateringowych w Łazienkach Królewskich
Zamawiający:
Centrum Obsługi Administracji Rządowej
Adres: | ul. Powsińska 69/71, 02-903 Warszawa, woj. mazowieckie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: zamowieniapubliczne@centrum.gov.pl tel: 22 694 61 18 fax: 22 694 61 21 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 510175699-N-2019 | Data Udzielenia: | 2019-08-20 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Kody CPV
55300000-3 | Usługi restauracyjne i dotyczące podawania posiłków |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
świadczenie usług restauracyjno-cateringowych w Łazienkach Królewskich | Belvedere Cafe Łazienki Królewskie Sp. z o.o. Warszawa | 200 000,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2019-08-20 Dotyczy cześci nr: 0 Kody CPV: 55300000 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 200 000,00 zł Minimalna złożona oferta: 200 000,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 200 000,00 zł Maksymalna złożona oferta: 200 000,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Rozmiar pliku: 30402 KB
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA
Gość Zamawiający | Ogłoszenie nr 510175699-N-2019 z dnia 22-08-2019 r. Kancelaria Prezesa Rady Ministrów: świadczenie usług restauracyjno-cateringowych w Łazienkach Królewskich OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej nie Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY I. 1) NAZWA I ADRES: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Krajowy numer identyfikacyjny 12261725000000, ul. Al. Ujazdowskie 1/3, 00-583 Warszawa, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 48 226 947 503, e-mail wzp@kprm.gov.pl, faks 48 22 694 72 96. Adres strony internetowej (url): www.kprm.gov.pl I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa centralna SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: świadczenie usług restauracyjno-cateringowych w Łazienkach Królewskich Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): WR-21/2019 II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia jest zapewnienie usług restauracyjnych, tj. obsługi restauracyjnej (w tym cateringowej) spotkań Prezesa Rady Ministrów z delegacjami i wysokimi przedstawicielami obcych państw w reprezentacyjnych i prestiżowych miejscach oddających powagę i charakter wizyt delegacji przebywających na zaproszenie Prezesa Rady Ministrów i kierownictwa KPRM. II.4) Informacja o częściach zamówienia: Zamówienie było podzielone na części: nie II.5) Główny Kod CPV: 55300000-3 SEKCJA III: PROCEDURA III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA Zamówienie z wolnej ręki III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów nie III.3) Informacje dodatkowe: SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ IV.9.1) Podstawa prawna Postępowanie prowadzone jest w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 1 lit a ustawy Pzp. IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami. Uzasadnienie prawne Na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit a ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający udziela zamówienia z wolnej ręki po negocjacjach tylko z jednym wykonawcą, jeżeli – z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze – nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia. Uzasadnienie faktyczne Przedmiotem zamówienia jest zapewnienie usług restauracyjnych, tj. obsługi restauracyjnej (w tym cateringowej) spotkań Prezesa Rady Ministrów z delegacjami i wysokimi przedstawicielami obcych państw w reprezentacyjnych i prestiżowych miejscach oddających powagę i charakter wizyt delegacji przebywających na zaproszenie Prezesa Rady Ministrów i kierownictwa KPRM. Należy zwrócić uwagę na szczególną wagę spotkań (zdarzeń) w kontekście ich wpływu na interes państwa, w tym pozycję międzynarodową. Niewątpliwie wzorowa i stojąca na najwyższym możliwym poziomie obsługa spotkań zagranicznych (i krajowych) Prezesa Rady Ministrów w zakresie organizacyjnym, bezpieczeństwa, gastronomicznym stanowi cel priorytetowy i nie pozostawiający możliwości stosowania rozwiązań niesprawdzonych i niepewnych. Za przyjętymi rozwiązaniami przemawia konieczność zapewnienia odpowiedniego wizerunku w kontaktach międzynarodowych przy jednoczesnym umożliwieniu prowadzenia w sposób niezakłócony i komfortowy rozmów na najwyższym szczeblu. Udzielenie zamówienia wskazanemu wykonawcy zapewni oszczędne, efektywne i celowe wydatkowanie środków publicznych. Bezpośrednia współpraca wykonawcy i zatrudnionych w KPRM specjalistów odpowiedzialnych za organizację i obsługę spotkań Prezesa Rady Ministrów pozwoli na optymalizację celów w stosunku do poniesionych nakładów zapewniając efektywne wykonywanie powierzonych zadań. Za udzieleniem zamówienia wskazanemu Wykonawcy przemawiają względy dotyczące: a. zobowiązań wynikających z przestrzegania zasad protokołu dyplomatycznego (np. preferencje gości, nadanie spotkaniu mniej lub bardziej oficjalnego charakteru, zróżnicowanie menu, poszanowanie dla kulinarnych różnic kulturowych lub religijnych itp.), b. doświadczenia i kwalifikacji personelu (wymagany od pracowników wykonawcy takt, wyczucie oraz świadomość różnic kulturowych, elastyczność w stosunku do zmian związanych z danym spotkaniem, znajomość języków obcych), c. posiadania wyposażenia w standardach odpowiadających protokołowi dyplomatycznemu (zastawa, obrusy, sztućce oraz elementy wystroju - krzesła, parasole, czy menu - bez oznaczeń logo restauracji czy producentów trunków lub żywności) oraz możliwość dostosowania lokalu na potrzeby konkretnej wizyty (w obiekcie nie może być ani zbyt jasno ani zbyt ciemno, zbyt zimno ani zbyt gorąco, wystrój wnętrza nie może być zbyt krzykliwy, dysponowanie stołami spełniającymi różne, w tym szczególne wymagania: okrągłe, owalne, kwadratowe, prostokątne, koktajlowe, oraz stoły z otworami na multifony (w przypadku spotkań o charakterze konferencyjnym i w większym gronie), d. bezpieczeństwa, w tym bezpieczeństwa lokalizacji (bezpieczeństwo przygotowywania posiłków, konieczność sprawdzenia przez Służbę Ochrony Państwa personelu oraz lokalu, możliwość zorganizowania spotkania w intymnej atmosferze, dysponowanie salami, w których można odbyć spotkania w bardzo wąskim gronie, ale również przyjęcia na większą liczbę osób, możliwość zamknięcia całości obiektu lub zaproponowania rozwiązania, w którym sala, szatnia i toaleta są wyodrębnione, a inni goście nie mają do nich dostępu; gotowość do poddania się przez wykonawcę każdorazowemu rekonesansowi: oglądaniu wnętrz lokalu - sale, korytarze, łazienki, szatnie - oraz otoczenia – z uwagi na zapewnienie bezpieczeństwa i właściwej organizacji wymagany jest odpowiedni podjazd dla kolumny PRM i Gościa; okolica, np. nie może być placu budowy w pobliżu, zadbany budynek i otoczenie; wypielęgnowany trawnik/ ogród/ park), e. najwyższych standardów jakości posiłków (wysoka jakość posiłków, przygotowanych ze świeżych, sezonowych produktów, zróżnicowane menu - tradycyjna kuchnia polska, nowoczesna kuchnia europejska, ewentualnie inne wynikające ze względów religijnych i tradycji gości, np. uwzględnienie w zakresie serwowanych posiłków uwarunkowań zdrowotnych, światopoglądowych lub religijnych wymogów dietetycznych gości, w tym doświadczenie w przygotowywaniu posiłków koszernych i zgodnych z tradycją koraniczną, znajomość procedur, posiadanie odpowiedniego sprzętu i zaplecza, wina wybierane przez przeszkolonych sommelierów), f. doświadczenia wykonawcy (posiadanie nieposzlakowanej opinii, posiadanie rekomendacji innych instytucji państwowych szczebla centralnego), g. szybkość i elastyczność realizacji zlecenia oraz gotowość do sprostania nagłym zmianom (np. zmianom obiektu, daty, godziny spotkania oraz jego formuły - liczba osób, zmiany menu, zmiany dekoracji kwiatowych - decyzje zapadają często na dzień przed spotkaniem, lub w ostatniej chwili). Wskazany Wykonawca spełnia wszystkie wyżej wymienione wymagania, ma możliwość zapewnienia obsługi restauracyjnej spotkań we własnym obiekcie, a także dysponuje odpowiednim potencjałem do obsługi cateringowej w siedzibie KPRM oraz innych miejscach wskazanych przez Zamawiającego. Podsumowując, Zamawiający stoi na stanowisku, że w przedmiotowym postępowaniu nie istnieje rozsądne alternatywne lub zastępcze rozwiązanie, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia. Świadczy o tym przede wszystkim fakt, iż Wykonawca posiada wyłączność na obsługę przyjęć organizowanych na obszarze Łazienek Królewskich (miejsce preferowane przez Kierownictwo KPRM jako najbliższa możliwa lokalizacja spotkań i wizyt poza KPRM). Podpisując umowę z innym Wykonawcą, Zamawiający pozbawiłby się możliwości organizacji spotkań w tej lokalizacji, co byłoby niewątpliwie dużą stratą dla jakości i prestiżu wydawanych przyjęć. Łazienki Królewskie, ze względu na swą reprezentacyjność oraz bliskie położenie w stosunku do KPRM, są odpowiednim miejscem na organizację spotkań na wysokim szczeblu. Ponadto należy zauważyć, że przedmiot zamówienia nie może być podzielony ze względu na fakt, że decyzja o organizacji wizyty zapada niejednokrotnie ze znacznym wyprzedzeniem w stosunku do wyboru miejsca danego spotkania. Powoduje to konieczność zlecenia obsługi cateringowej zanim zapadnie decyzja o lokalizacji wydarzenia. W związku z powyższym, Wykonawcą musi być restauracja, która będzie mogła obsłużyć spotkanie m.in. w Łazienkach Królewskich – jeśli zapadnie decyzja o tej lokalizacji. Mając powyższe na uwadze z uwzględnieniem uwarunkowań o charakterze obiektywnym, takich jak walory reprezentacyjne, możliwość wyboru wykonawcy w przedmiotowym zakresie jest ograniczona do jednego tylko podmiotu posiadającego pozycję monopolisty w zakresie świadczenia usług gastronomicznych w danej lokalizacji. W konsekwencji Zamawiający wskazując reprezentacyjną i prestiżową lokalizację adekwatną dla powagi i charakteru wizyt delegacji przebywających na zaproszenie Prezesa Rady Ministrów i kierownictwa KPRM, znajduje się w stanie faktycznym uzasadniającym zastosowanie procedury zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit a Ustawy Prawo Zamówień publicznych, gdyż zachodzi okoliczność, iż usługa może być świadczona tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze. | ||||
Copyright © 2010 Urząd Zamówień Publicznych |