Usługa przeprowadzenia szkoleń podnoszących kompetencje społeczne beneficjentów projektu systemowego Rodzina bliżej siebie w zakresie: 1) gospodarowania środkami finansowymi 2) złych kredytów; 3) treningu ekonomicznego; 4) sztuki codzienności czyli treningu wychodzenia z wyuczonej bezradności; 5) planowania rodziny; 6) wyboru partnera życiowego; 7) wizażu.
Opis przedmiotu przetargu: 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa przeprowadzenia szkoleń podnoszących kompetencje społeczne beneficjentów projektu systemowego Rodzina bliżej siebie w zakresie: 1) gospodarowania środkami finansowymi; 2) złych kredytów; 3) treningu ekonomicznego; 4) sztuki codzienności czyli treningu wychodzenia z wyuczonej bezradności; 5) planowania rodziny; 6) wyboru partnera życiowego; 7) wizażu. 2. Usługa realizowana będzie w miejscu wskazanym przez Zamawiającego 3. Zakup usługi zostanie sfinansowany ze środków dotacji rozwojowej Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki udzielonej Zamawiającemu na realizację projektu Rodzina Bliżej Siebie. 4. Zakres usługi: 1) W ramach usługi Wykonawca jest zobowiązany zapewnić dla każdego uczestnika materiały szkoleniowe, tj.: materiały ćwiczeniowe, wydruk prezentacji, materiały do sporządzania notatek. 2) Wykonawca przed podpisaniem umowy będzie zobowiązany przygotować i przedłożyć Zamawiającemu do akceptacji konspekty szkoleń, prezentacje multimedialne i materiały do ćwiczeń. 3) Wykonawca jest zobowiązany zapewnić ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków dla wszystkich uczestników szkolenia przy założeniu, że każda z grup osób kierowanych na szkolenia będzie liczyła nie więcej niż 20 osób. 4) Szkolenie powinno zakończyć się wydaniem zaświadczenia o jego ukończeniu. Wydane zaświadczenia powinny być oznakowane logiem Europejskiego Funduszu Społecznego i informacją, że projekt był współfinansowany ze środków EFS zgodnie z umową, której wzór stanowi załącznik nr 5 SIWZ. 5) Zajęcia szkoleniowe mogą odbywać się od poniedziałku do piątku (z wyłączeniem świąt), w przedziale czasowym od 9:00 do 20:00; oraz w soboty w przedziale czasowym od 10:00 do 15:00, z zastrzeżeniem, że liczba godzin zajęć szkoleniowych dla jednej grupy w ciągu jednego dnia nie przekroczy sześciu. 6) Szkolenia, o których mowa w pkt 1 zostaną zorganizowane w 2012r. i 2013r. 7) Zamawiający przekaże Wykonawcy harmonogram danego szkolenia na minimum 10 dni przed planowaną datą rozpoczęcia tego szkolenia. 8) Wykonawca będzie zobowiązany rozpocząć i prowadzić szkolenie zgodnie z ww. harmonogramem. W uzasadnionych przypadkach, za zgodą Zamawiającego możliwe będzie wprowadzenie zmian w harmonogramie. 9) Zamawiający planuje, że w 2012 roku zostanie przeprowadzonych około 50 % wszystkich godzin szkoleniowych i w roku 2013 również zostanie przeprowadzonych około 50% wszystkich godzin szkoleniowych. Przy czym w zależności od bieżącego zapotrzebowania ww. ilości godzin na dany rok mogą zostać zmienione. 10) Przewiduje się, iż największa liczba godzin szkoleniowych (około 75%) zostanie zrealizowana w miesiącach od kwietnia do lipca 2012 i od kwietnia do lipca 2013 roku. 11) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji szkolenia tj. list obecności, ankiety oceniającej szkolenie oraz potwierdzenia odbioru przez uczestnika materiałów szkoleniowych oraz wydania zaświadczenia o ukończeniu szkolenia. Dokumentacja ta winna być sporządzona według zaleceń Zamawiającego. 12) Zamawiający przekaże Wykonawcy informacje i plakaty dotyczące realizacji szkolenia współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Informacja o tym, że szkolenie jest współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, powinna znaleźć się w miejscu odbywania zajęć. Analogicznie powinny zostać oznakowane materiały edukacyjne zgodnie ze wzorami przekazanymi przez Zamawiającego. 5. Szczegółowe opisy poszczególnych szkoleń: 1) Gospodarowanie środkami finansowymi - 10 grup po 20 godzin dla każdej grupy (to 4 spotkania po 5 godzin). a) Program szkolenia musi obejmować co najmniej następujące zagadnienia: - metody efektywnego planowania wydatków - sposoby i efekty oszczędzania - kategoryzacja wydatków - wybór preferencji w planowaniu wydatków - racjonalne gospodarowanie pieniędzmi na poszczególne kategorie 2) Złe kredyty - 10 grup po 20 godzin dla każdej grupy (to 4 spotkania po 5 godzin) a) Program szkolenia musi obejmować co najmniej następujące zagadnienia: - konsekwencje pożyczek i kredytów - wpływ życia na kredyt na jakość życia - pułapki kredytowe - jak wychodzić z długów - jak nie popadać w długi - pożyczki a zdarzenia losowe 3) Trening ekonomiczny - w 4 osobowych grupach. Odbędzie się 40 edycji po 8 godzin dla każdej grupy (to 4 spotkania po 2 godziny). a) Grupy będą składały się z nie więcej niż 4 osób znajdujących się w podobnej sytuacji ekonomicznej. b) Program szkolenia musi obejmować co najmniej następujące zagadnienia: - analiza budżetów domowych (kategorie wydatków, racjonalność, suma przychodów i wydatków w tym przychodów okresowych (zas. celowych) oraz niefinansowych (np. obiady w szkole), gra edukacyjna (zadanie) - symulacja budżetu, prowadzący ma przy współudziale uczestników stworzyć optymalny plan budżetu - zadanie domowe : zaplanowanie optymalnego budżetu tygodniowego - własnego - planowanie wydatków (analiza wzorcowego planu przygotowanego przez prowadzącego sporządzonego adekwatnie do grupy BO, wykonanie zestawienia planu wydatków z pracy domowej, praca domowa - codzienne sporządzanie pisemnego zestawienia wydatków - analiza wykonania pracy domowej, przeprowadzenie symulacji zdarzenia losowego - praca domowa - codzienne sporządzanie pisemnego zestawienia wydatków - podsumowanie - prowadzący ocenia każdego uczestnika w zakresie jego mocnych i słabych stron gospodarowania posiadanymi środkami 4) Sztuka codzienności czyli trening wychodzenia z wyuczonej bezradności. Odbędą się 6 edycji po 15 godzin każda (w tym 5 spotkań po 3 godziny w ramach każdej edycji). a) Program szkolenia musi obejmować co najmniej następujące zagadnienia: - jak budować własną sieć wsparcia społecznego ; - praca nad samooceną - jak zbudować pozytywny obraz samego siebie; - jak spowodować, żeby inni postrzegali nas dobrze (w tym autoprezentacja); - trening zarządzania emocjami (rozpoznawanie, rola, wyrażanie) - rola wzmocnień pozytywnych; - komunikacja (stawianie granic, bariery, asertywność, rozmowa, dialog, mediacja, dyskusja) - ćwiczenia; 5) Planowanie rodziny. Odbędą się 2 edycje po 30 godzina każda (w tym 6 spotkań po 5 godzin w ramach każdej edycji). a) Program szkolenia musi obejmować co najmniej następujące zagadnienia: - psychologiczne i biologiczne aspekty związków (powody, dla których warto mieć rodzinę, po co dzieciom rodzice i wzajemnie, dlaczego człowiek nie lubi być sam) - świadome planowanie i przebieg ciąży, - kryzys w związku, komunikacja w rodzinie, - uczucia / emocje / trudności związane z posiadaniem dzieci - dzieci a budżet domowy - zabezpieczanie emocjonalne i ekonomiczne potomstwa - rola kobiety i mężczyzny w związku - stereotypowe postrzeganie ról, prezentacja zasady równości szans kobiet i mężczyzn 6) Wybór partnera życiowego. Odbędą się 2 edycje po 30 godzin (w tym 6 spotkań po 5 godzin w ramach każdej z edycji). a) Program szkolenia musi obejmować co najmniej następujące zagadnienia: - psychologiczne i biologiczne aspekty związków (powody, dla których warto mieć rodzinę, po co dzieciom rodzice i wzajemnie, dlaczego człowiek nie lubi być sam) - etapy w związku (pociąg seksualny a zakochanie) ; - potrzeby i oczekiwania w relacji partnerskiej - autodiagnoza - ćwiczenia; - komunikacja (stawianie granic, bariery, asertywność, rozmowa, dialog, mediacja, dyskusja); - zachowanie własnej tożsamości w związku i poczucia własnej wartości; - rola kobiety i mężczyzny w związku - stereotypy; - jak się kłócić (konstruktywne rozwiązywanie konfliktów); - praca na własnych doświadczeniach; 7) Wizaż estetyczny. Odbędą się 6 edycji po 20 godzin (w tym 4 spotkania po 5 godzin w ramach każdej edycji). a) Program szkolenia musi obejmować co najmniej następujące zagadnienia: - jak nas widzą, tak nas piszą - analiza uczestników warsztatu ; - jak spowodować, żeby inni postrzegali nas dobrze; - adekwatność ubioru do sytuacji; - dobór kolorystki, fryzur i stylu ubierania do uczestników warsztatu - w tym usługa wizażysty oraz fryzjera lub kosmetyczki; - autoprezentacja; - wpływ naszego wyglądu na samopoczucie psychiczne i fizyczne; - przygotowanie wizerunku na co dzień; - mowa ciała, gestykulacja, adekwatne słownictwo; - nasze zachowanie - kluczowe składniki sukcesu; Uwaga! Ze względu na specyfikę zamówienia, a w szczególności z uwagi na fakt, że nie jest znana dokładna liczba beneficjentów kwalifikujących się do udziału w szkoleniach możliwe jest, iż zostanie zmniejszona liczba edycji niektórych szkoleń lecz nie więcej niż o 25%.
Dane postępowania
| ID postępowania BZP/TED: | 8715020120 |
|---|---|
| ID postępowania Zamawiającego: | |
| Data publikacji zamówienia: | 2012-03-20 |
| Rodzaj zamówienia: | usługi |
| Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
| Czas na realizację: | 580 dni |
| Wadium: | - |
| Oferty uzupełniające: | TAK |
| Oferty częściowe: | NIE |
| Oferty wariantowe: | NIE |
| Przewidywana licyctacja: | NIE |
| Ilość części: | 1 |
| Kryterium ceny: | 100% |
| WWW ogłoszenia: | www.mopsgdynia.pl |
| Informacja dostępna pod: | Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdyni, 81-265 Gdynia, ul. Grabowo 2, w Sekretariacie |
| Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
| 80500000-9 | Usługi szkoleniowe |
