Wynik przetargu
UDZIELENIE ZAMÓWIENIA BEZ OGŁOSZENIA O ZAMÓWIENIU ORAZ BEZ INFORMACJI O ZAMIARZE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Świadczenie usługi oświetleniowej na terenie Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny w roku 2018
Zamawiający:
Zarząd Dróg i Służby Komunalne
Adres: | ul. Polna 6, 44-238 Czerwionka-Leszczyny, woj. śląskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: zdisk@czerwionka-leszczyny.com.pl tel: 32 4277543 fax: |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 500075603-N-2017 | Data Udzielenia: | 2017-12-13 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Kody CPV
50232100-1 | Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Świadczenie usługi oświetleniowej na terenie Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny w roku 2018 | TAURON Dystrybucja S.A. Kraków | 728 751,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2017-12-13 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 50232100 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 728 751,00 zł Minimalna złożona oferta: 728 751,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 728 751,00 zł Maksymalna złożona oferta: 728 751,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Rozmiar pliku: 21582 KB
Zamieszczanie ogłoszenia:
Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
I. 1) NAZWA I ADRES:
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
II.2) Rodzaj zamówienia:
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
II.5) Główny Kod CPV:
50232100-1
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Ogłoszenie nr 500075603-N-2017 z dnia 14-12-2017 r.
Zarząd Dróg i Służby Komunalne: Świadczenie usługi oświetleniowej na terenie Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny w roku 2018
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 500064049-N-2017
Numer ogłoszenia: 500064049-N-2017
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Zarząd Dróg i Służby Komunalne, Krajowy numer identyfikacyjny 240785475, ul. ul. Polna 6, 44-238 Czerwionka-Leszczyny, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 32 4277543, e-mail zdisk@czerwionka-leszczyny.com.pl, faks .
Adres strony internetowej (url): www.zdisk-czerwionka-leszczyny.pl
Adres strony internetowej (url): www.zdisk-czerwionka-leszczyny.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Jednostki organizacyjne administracji samorządowej
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usługi oświetleniowej na terenie Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny w roku 2018
Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
ZDiSK-ZPM.271.10.2017
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi oświetleniowej polegającej na oświetleniu ulic, placów, skwerów, otwartych parków i zieleńców oraz chodników i przejść dla pieszych znajdujących się na terenie Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny w roku 2018.Zakres zamówienia obejmuje w szczególności :1) bieżącą konserwację oświetlenia ulicznego na terenie Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny, 2) utrzymanie świecenia punktów świetlnych w ilości nie mniejszej niż 95% całości,3) wymianę uszkodzonych źródeł światła, opraw, elementów zabezpieczeń, wszystkich innych elementów osprzętu oświetlenia sieci napowietrznej i kablowej, 4) wymianę uszkodzonych drzwiczek, tabliczek bezpiecznikowych, uzupełnianie obejm i innych elementów słupów, 5) bieżące naprawy szaf oświetlenia ulicznego, 6) lokalizację uszkodzeń kabli, naprawę uszkodzonych kabli i przewodów napowietrznych, 7) wykonywanie nastawień urządzeń sterujących oświetleniem, 8) mycie kloszy opraw ulicznych przy wymianie źródeł światła, 9) wycinkę gałęzi będących w kolizji z oprawami oświetlenia ulicznego, 10) utylizację wyeksploatowanych źródeł światła i innych zdemontowanych elementów sieci oświetlenia ulicznego, 11) wykonywanie kontroli inspekcyjnych wg ustaleń roboczych, 12) przywrócenie terenu (chodników, jezdni, zieleni ) do stanu pierwotnego po wykonaniu robót eksploatacyjnych.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV:
50232100-1
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
| |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 14/12/2017 IV.2) Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT 592480.80 Waluta PLN IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert: 1 w tym: liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 0 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0 liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0 IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: nie Nazwa wykonawcy: TAURON Dystrybucja S.A. Email wykonawcy: info@tauron-dystrybucja.pl Adres pocztowy: ul. Podgórska 25a Kod pocztowy: 31-035 Miejscowość: Kraków Kraj/woj.: małopolskie Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: nie Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM Cena wybranej oferty/wartość umowy 728751.36 Oferta z najniższą ceną/kosztem 728751.36 Oferta z najwyższą ceną/kosztem 728751.36 Waluta: PLN IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe: |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust.1 pkt 1 lit. a i lit. b ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy Prawo Zamówień publicznych Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze. Natomiast zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy Prawo Zamówień publicznych Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn: związanych z ochroną praw wyłącznych wynikających z odrębnych przepisów - jeżeli nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia . Udzielenie zamówienia na świadczenie usługi oświetleniowej przedsiębiorstwu energetycznemu, które działa w warunkach monopolu naturalnego jako właściciel urządzeń oraz niemożność przeprowadzenia postępowania w trybie konkurencyjnym bez niebezpieczeństwa narażenia się na zarzut naruszenia prawa do swobodnego dysponowania majątkiem przez przedsiębiorstwo energetyczne stanowi przesłankę zastosowania w/w trybu zamówienia z wolnej ręki, gdyż przyczyny opisane poniżej mają charakter techniczny i obiektywny. Zamówienie na świadczenie usługi oświetleniowej może zrealizować wyłącznie TAURON Dystrybucja S.A. Rozpatrując przesłankę odnoszącą się do przyczyn technicznych należy zwrócić uwagę, iż przedsiębiorstwo dystrybucyjne jako właściciel sieci i urządzeń elektroenergetycznych samodzielnie decyduje o losie rzeczy i o ponoszeniu na nie nakładów. Potencjał techniczny oraz nieskrępowany dostęp do sieci i urządzeń stanowi warunek konieczny do realizacji zamówienia, którego przedmiotem jest świadczenie usługi oświetleniowej obejmującej m. in. eksploatację i konserwację oświetlenia ulicznego. Odmowa wyrażenia zgody przez firmę TAURON Dystrybucja S.A. na wykonywanie jakichkolwiek prac związanych z utrzymaniem instalacji oświetlenia ulicznego na swoich sieciach i urządzeniach przez podmioty trzecie sprawia, iż występuje swoisty monopol, który ma charakter trwały i nieprzezwyciężalny. Zgodnie z przedstawionym przez firmę TAURON Dystrybucja S.A. brakiem zgody na prowadzenie przez podmioty trzecie usług i prac polegających na konserwacji i utrzymaniu sieci i urządzeń stanowiących własność TAURON Dystrybucja S.A. na terenie gminy, nie stanowi naruszenia przepisów ustawy antymonopolowej, a obecnie ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, poprzez nadużywanie pozycji dominującej na rynku przesyłania i dystrybucji energii elektrycznej w zakresie usług eksploatacji urządzeń i sieci. W uzasadnieniu Decyzji nr RKT-46/2006 Delegatury UOKIK w Katowicach podniesiono bowiem, że żądanie, aby Zakład udostępnił swoje mienie w celu prowadzenia w oparciu o nie działalności gospodarczej przez innego przedsiębiorcę, byłoby zbyt daleko idącą ingerencją Organu Antymonopolowego. Biorąc pod uwagę pozycję Spółki TAURON Dystrybucja będącej właścicielem sieci należy jednoznacznie stwierdzić, iż obiektywnie nie istnieją na rynku zarówno krajowym jak i zagranicznym inni wykonawcy, którzy mogliby zrealizować przedmiotowe zamówienie, zaś Gmina realizując nałożone na nią zadania musi zawrzeć stosowną umowę z właścicielem majątku, gdyż nie ma podstaw prawnych do ograniczenia prawa własności przedsiębiorstwa energetycznego.
Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy Prawo Zamówień publicznych Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze. Natomiast zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy Prawo Zamówień publicznych Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn: związanych z ochroną praw wyłącznych wynikających z odrębnych przepisów - jeżeli nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia . Udzielenie zamówienia na świadczenie usługi oświetleniowej przedsiębiorstwu energetycznemu, które działa w warunkach monopolu naturalnego jako właściciel urządzeń oraz niemożność przeprowadzenia postępowania w trybie konkurencyjnym bez niebezpieczeństwa narażenia się na zarzut naruszenia prawa do swobodnego dysponowania majątkiem przez przedsiębiorstwo energetyczne stanowi przesłankę zastosowania w/w trybu zamówienia z wolnej ręki, gdyż przyczyny opisane poniżej mają charakter techniczny i obiektywny. Zamówienie na świadczenie usługi oświetleniowej może zrealizować wyłącznie TAURON Dystrybucja S.A. Rozpatrując przesłankę odnoszącą się do przyczyn technicznych należy zwrócić uwagę, iż przedsiębiorstwo dystrybucyjne jako właściciel sieci i urządzeń elektroenergetycznych samodzielnie decyduje o losie rzeczy i o ponoszeniu na nie nakładów. Potencjał techniczny oraz nieskrępowany dostęp do sieci i urządzeń stanowi warunek konieczny do realizacji zamówienia, którego przedmiotem jest świadczenie usługi oświetleniowej obejmującej m. in. eksploatację i konserwację oświetlenia ulicznego. Odmowa wyrażenia zgody przez firmę TAURON Dystrybucja S.A. na wykonywanie jakichkolwiek prac związanych z utrzymaniem instalacji oświetlenia ulicznego na swoich sieciach i urządzeniach przez podmioty trzecie sprawia, iż występuje swoisty monopol, który ma charakter trwały i nieprzezwyciężalny. Zgodnie z przedstawionym przez firmę TAURON Dystrybucja S.A. brakiem zgody na prowadzenie przez podmioty trzecie usług i prac polegających na konserwacji i utrzymaniu sieci i urządzeń stanowiących własność TAURON Dystrybucja S.A. na terenie gminy, nie stanowi naruszenia przepisów ustawy antymonopolowej, a obecnie ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, poprzez nadużywanie pozycji dominującej na rynku przesyłania i dystrybucji energii elektrycznej w zakresie usług eksploatacji urządzeń i sieci. W uzasadnieniu Decyzji nr RKT-46/2006 Delegatury UOKIK w Katowicach podniesiono bowiem, że żądanie, aby Zakład udostępnił swoje mienie w celu prowadzenia w oparciu o nie działalności gospodarczej przez innego przedsiębiorcę, byłoby zbyt daleko idącą ingerencją Organu Antymonopolowego. Biorąc pod uwagę pozycję Spółki TAURON Dystrybucja będącej właścicielem sieci należy jednoznacznie stwierdzić, iż obiektywnie nie istnieją na rynku zarówno krajowym jak i zagranicznym inni wykonawcy, którzy mogliby zrealizować przedmiotowe zamówienie, zaś Gmina realizując nałożone na nią zadania musi zawrzeć stosowną umowę z właścicielem majątku, gdyż nie ma podstaw prawnych do ograniczenia prawa własności przedsiębiorstwa energetycznego.