przygotowanie dwóch ekspertyz z podziałem na dwie części: pierwsza ekspertyza mająca na celu opracowanie dokumentu identyfikującego zadania administracji samorządowej, z uwzględnieniem zadań zleconych z administracji rządowej, wynikające z wdrażania Ramowej Dyrektywy Wodnej i druga ekspertyza mająca na celu opracowanie dokumentu pokazującego powiązania Ramowej Dyrektywy Wodnej (2000/60/WE) z Dyrektywą w sprawie oceny wpływu niektórych planów i programów na środowisko (2001/42/WE). Postępowanie nr 18/GDOŚ/2013
Opis przedmiotu przetargu: Przedmiotem zamówienia jest: W przypadku Zadania nr 1 - opracowanie dokumentu identyfikującego zadania administracji samorządowej, z uwzględnieniem zadań zleconych z administracji rządowej, wynikające z wdrażania Ramowej Dyrektywy Wodnej (zwanej dalej: RDW). Opracowany dokument powinien zawierać co najmniej następujące elementy: - wskazanie jakie zadania wynikające z wymagań RDW ciążą na administracji samorządowej; - wskazanie odpowiedzialności administracji samorządowej za nieosiągnięcie celów RDW; - opracowanie szczegółowego zakresu materiałów/kart informacyjnych określających z jakiego zakresu informacji powinni korzystać urzędnicy przy wydawaniu decyzji, aby nie naruszały one postanowień RDW; - określić szczegółowy zakres niezbędnych informacji związanych z RDW, jakie podmiot przygotowujący dokumentację środowiskową musi posiadać; - określenie, w formie oddzielnych kart do każdego zagadnienia, jaki zakres danych z RDW jest niezbędny i na co przekładają się w praktyce następujące przepisy w ustawie z dnia 18 lipca 2001 r. - Prawo wodne (Dz. U. z 2012 r. poz. 145, z późn. zm.): Art. 3 ust. 5: W celu zapewnienia prawidłowego gospodarowania wodami na obszarach dorzeczy zarządzanie zasobami wodnymi wymaga koordynowania działań określonych programem wodno-środowiskowym kraju oraz planów gospodarowania wodami na obszarach dorzeczy z właściwymi władzami; Art. 31 ust. 2: Korzystanie z wód nie może powodować pogorszenia stanu wód i ekosystemów od nich zależnych, w szczególności ustaleń planu gospodarowania wodami na obszarze dorzecza, a także marnotrawstwa wody, marnotrawstwa energii wody, ani wyrządzać szkód; Art. 118: Ustalenia planów, o których mowa w art. 113 ust. 1 pkt 1a-2a, uwzględnia się w koncepcji przestrzennego zagospodarowania kraju, strategii rozwoju województwa, planach zagospodarowania przestrzennego województwa, studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego; Art. 125 pkt 1: Pozwolenie wodnoprawne nie może naruszać ustaleń planu gospodarowania wodami na obszarze dorzecza okoliczności, o których mowa w art. 38j, lub ustaleń warunków korzystania z wód regionu wodnego lub warunków korzystania z wód zlewni; Art. 132 ust. 2 pkt 4: Część opisowa operatu zawiera ustalenia wynikające z planu gospodarowania wodami na obszarze dorzecza i warunków korzystania z wód regionu wodnego. W przypadku Zadania nr 2 - opracowanie dokumentu pokazującego powiązania Ramowej Dyrektywy Wodnej (2000/60/WE) z Dyrektywą w sprawie oceny wpływu niektórych planów i programów na środowisko (2001/42/WE). Opracowany dokument powinien zawierać co najmniej następujące elementy: - informację, na którym etapie przygotowywania projektów aktualizacji planów gospodarowania wodami na obszarach dorzeczy (zwane dalej: pgw) powinna zostać przeprowadzona strategiczna ocena oddziaływania na środowisko ( zwana dalej: SOOŚ); - opis możliwości połączenia konsultacji społecznych projektów aktualizacji pgw z konsultacjami prognoz oddziaływania na środowisko projektów aktualizacji pgw wymaganych w ramach SOOŚ; - opis postępowania jakie należy przyjąć, jeśli w wyniku konsultacji społecznych projektów aktualizacji pgw dokumenty te ulegną dużym zmianom (czy będzie wymagane nowe postępowanie w sprawie SOOŚ dla zmienionych dokumentów, jeśli tak to jak to wpłynie na harmonogram wdrażania RDW w Polsce) - konsekwencje dla wywiązywania się przez Polskę ze zobowiązań Unii Europejskiej; - w nawiązaniu do art. 5 ust.1 Dyrektywy 2001/42/WE w którym mowa o tym, że w prognozie oddziaływania na środowisko wymagane jest zidentyfikowanie, opisanie i oszacowanie potencjalnego znaczącego wpływu na środowisko wynikające z realizacji planu/programu, opisanie: w jaki sposób podmioty wykonujące dokumentacje środowiskowe (prognozy oddziaływania na środowisko, ekspertyzy środowiskowe itp.) mają oceniać wpływ inwestycji/działań na stan zasobów wodnych i ekosystemów od nich zależnych, tak by inwestycje/działania były zgodne z RDW (podanie sposobu oceny, kryteriów oceny). Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia (zwany dalej: SOPZ) do Zadania nr 1 i Zadania nr 2 stanowi Załącznik Nr 1 do SIWZ.
Warszawa: przygotowanie dwóch ekspertyz z podziałem na dwie części: pierwsza ekspertyza mająca na celu opracowanie dokumentu identyfikującego zadania administracji samorządowej, z uwzględnieniem zadań zleconych z administracji rządowej, wynikające z wdrażania Ramowej Dyrektywy Wodnej i druga ekspertyza mająca na celu opracowanie dokumentu pokazującego powiązania Ramowej Dyrektywy Wodnej (2000/60/WE) z Dyrektywą w sprawie oceny wpływu niektórych planów i programów na środowisko (2001/42/WE). Postępowanie nr 18/GDOŚ/2013
Numer ogłoszenia: 319954 - 2013; data zamieszczenia: 08.08.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska , ul. Wawelska 52/54, 00-922 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 5792107, faks 22 5792112.
Adres strony internetowej zamawiającego:
www.gdos.gov.pl
Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
nie dotyczy
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa centralna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
przygotowanie dwóch ekspertyz z podziałem na dwie części: pierwsza ekspertyza mająca na celu opracowanie dokumentu identyfikującego zadania administracji samorządowej, z uwzględnieniem zadań zleconych z administracji rządowej, wynikające z wdrażania Ramowej Dyrektywy Wodnej i druga ekspertyza mająca na celu opracowanie dokumentu pokazującego powiązania Ramowej Dyrektywy Wodnej (2000/60/WE) z Dyrektywą w sprawie oceny wpływu niektórych planów i programów na środowisko (2001/42/WE). Postępowanie nr 18/GDOŚ/2013.
II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest: W przypadku Zadania nr 1 - opracowanie dokumentu identyfikującego zadania administracji samorządowej, z uwzględnieniem zadań zleconych z administracji rządowej, wynikające z wdrażania Ramowej Dyrektywy Wodnej (zwanej dalej: RDW). Opracowany dokument powinien zawierać co najmniej następujące elementy: - wskazanie jakie zadania wynikające z wymagań RDW ciążą na administracji samorządowej; - wskazanie odpowiedzialności administracji samorządowej za nieosiągnięcie celów RDW; - opracowanie szczegółowego zakresu materiałów/kart informacyjnych określających z jakiego zakresu informacji powinni korzystać urzędnicy przy wydawaniu decyzji, aby nie naruszały one postanowień RDW; - określić szczegółowy zakres niezbędnych informacji związanych z RDW, jakie podmiot przygotowujący dokumentację środowiskową musi posiadać; - określenie, w formie oddzielnych kart do każdego zagadnienia, jaki zakres danych z RDW jest niezbędny i na co przekładają się w praktyce następujące przepisy w ustawie z dnia 18 lipca 2001 r. - Prawo wodne (Dz. U. z 2012 r. poz. 145, z późn. zm.): Art. 3 ust. 5: W celu zapewnienia prawidłowego gospodarowania wodami na obszarach dorzeczy zarządzanie zasobami wodnymi wymaga koordynowania działań określonych programem wodno-środowiskowym kraju oraz planów gospodarowania wodami na obszarach dorzeczy z właściwymi władzami; Art. 31 ust. 2: Korzystanie z wód nie może powodować pogorszenia stanu wód i ekosystemów od nich zależnych, w szczególności ustaleń planu gospodarowania wodami na obszarze dorzecza, a także marnotrawstwa wody, marnotrawstwa energii wody, ani wyrządzać szkód; Art. 118: Ustalenia planów, o których mowa w art. 113 ust. 1 pkt 1a-2a, uwzględnia się w koncepcji przestrzennego zagospodarowania kraju, strategii rozwoju województwa, planach zagospodarowania przestrzennego województwa, studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego; Art. 125 pkt 1: Pozwolenie wodnoprawne nie może naruszać ustaleń planu gospodarowania wodami na obszarze dorzecza okoliczności, o których mowa w art. 38j, lub ustaleń warunków korzystania z wód regionu wodnego lub warunków korzystania z wód zlewni; Art. 132 ust. 2 pkt 4: Część opisowa operatu zawiera ustalenia wynikające z planu gospodarowania wodami na obszarze dorzecza i warunków korzystania z wód regionu wodnego. W przypadku Zadania nr 2 - opracowanie dokumentu pokazującego powiązania Ramowej Dyrektywy Wodnej (2000/60/WE) z Dyrektywą w sprawie oceny wpływu niektórych planów i programów na środowisko (2001/42/WE). Opracowany dokument powinien zawierać co najmniej następujące elementy: - informację, na którym etapie przygotowywania projektów aktualizacji planów gospodarowania wodami na obszarach dorzeczy (zwane dalej: pgw) powinna zostać przeprowadzona strategiczna ocena oddziaływania na środowisko ( zwana dalej: SOOŚ); - opis możliwości połączenia konsultacji społecznych projektów aktualizacji pgw z konsultacjami prognoz oddziaływania na środowisko projektów aktualizacji pgw wymaganych w ramach SOOŚ; - opis postępowania jakie należy przyjąć, jeśli w wyniku konsultacji społecznych projektów aktualizacji pgw dokumenty te ulegną dużym zmianom (czy będzie wymagane nowe postępowanie w sprawie SOOŚ dla zmienionych dokumentów, jeśli tak to jak to wpłynie na harmonogram wdrażania RDW w Polsce) - konsekwencje dla wywiązywania się przez Polskę ze zobowiązań Unii Europejskiej; - w nawiązaniu do art. 5 ust.1 Dyrektywy 2001/42/WE w którym mowa o tym, że w prognozie oddziaływania na środowisko wymagane jest zidentyfikowanie, opisanie i oszacowanie potencjalnego znaczącego wpływu na środowisko wynikające z realizacji planu/programu, opisanie: w jaki sposób podmioty wykonujące dokumentacje środowiskowe (prognozy oddziaływania na środowisko, ekspertyzy środowiskowe itp.) mają oceniać wpływ inwestycji/działań na stan zasobów wodnych i ekosystemów od nich zależnych, tak by inwestycje/działania były zgodne z RDW (podanie sposobu oceny, kryteriów oceny). Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia (zwany dalej: SOPZ) do Zadania nr 1 i Zadania nr 2 stanowi Załącznik Nr 1 do SIWZ..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
73.11.00.00-6, 79.10.00.00-5, 90.72.00.00-0.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
tak, liczba części: 2.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Okres w dniach: 65.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium:
nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana według formuły spełnia/nie spełnia na podstawie załączonego oświadczenia zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje z należytą starannością co najmniej 3 główne usługi z zakresu inżynierii środowiska lub ochrony środowiska lub gospodarki wodnej polegających na przygotowaniu bądź opracowaniu: publikacji, ekspertyz, koncepcji, programów, analiz, planów lub studiów o wartości nie mniejszej niż 25 000,00 złotych brutto każde. Warunek posiadania wiedzy i doświadczenia jest taki sam dla Wykonawców składających ofertę dla Zadania nr 1 i Zadania nr 2. Wykonawca składając ofertę na obydwa zadania musi wykazać, że wykonał co najmniej 3 główne usługi z zakresu inżynierii środowiska lub ochrony środowiska lub gospodarki wodnej polegających na przygotowaniu bądź opracowaniu: publikacji, ekspertyz koncepcji, programów, analiz, planów lub studiów o wartości nie mniejszej niż 25 000,00 złotych brutto każde.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana według formuły spełnia/nie spełnia na podstawie załączonego oświadczenia zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkudotyczy Wykonawców składających ofertę na Zadanie nr 1 - Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 3 różnymi osobami, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, spełniającymi następujące wymagania: a) jedna osoba, która będzie wykonywać zamówienie jako Ekspert w dziedzinie prawa, posiadająca wykształcenie wyższe magisterskie z zakresu nauk prawniczych, posiadająca minimum 5-letnie doświadczenie w pracy zawodowej, badawczej lub naukowej z zakresu prawa związanego z inżynierią środowiska, ochroną środowiska lub gospodarki wodnej oraz wykaże się wykonaniem co najmniej jednej publikacji, ekspertyzy, koncepcji, programu, analizy, planu lub studia z zakresu inżynierii środowiska lub ochrony środowiska lub gospodarki wodnej o wartości nie mniejszej niż 25 000,00 złotych brutto, b) jedna osoba, która będzie wykonywać zamówienie jako Ekspert w dziedzinie inżynierii środowiska, ochrony środowiska lub gospodarki wodnej, posiadająca wykształcenie wyższe magisterskie z zakresu inżynierii środowiska lub ochrony środowiska lub gospodarki wodnej, posiadająca minimum 3-letnie doświadczenie w pracy zawodowej, badawczej lub naukowej z zakresu ochrony środowiska lub gospodarki wodnej oraz wykaże się wykonaniem co najmniej jednej publikacji, ekspertyzy, koncepcji, programu, analizy, planu lub studia z zakresu inżynierii środowiska lub ochrony środowiska lub gospodarki wodnej o wartości nie mniejszej niż 25 000,00 złotych brutto, c) jedna osoba, która będzie wykonywać zamówienie jako Ekspert w dziedzinie planowania przestrzennego, posiadająca wykształcenie wyższe magisterskie z zakresu budownictwa lub architektury lub inżynierii, posiadająca minimum 3-letnie doświadczenie zawodowe w zakresie opiniowania lub/i sporządzania dokumentów dotyczących planowania przestrzennego oraz wykaże się wykonaniem co najmniej jednej publikacji, ekspertyzy, koncepcji, programu, analizy, planu lub studia z zakresu inżynierii środowiska lub ochrony środowiska lub gospodarki wodnej o wartości nie mniejszej niż 25 000,00 złotych brutto; dotyczy Wykonawców składających ofertę za Zadanie nr 2 - Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 2 różnymi osobami, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, spełniającymi następujące wymagania: a) jedna osoba, która będzie wykonywać zamówienie jako Ekspert w dziedzinie prawa, posiadająca wykształcenie magisterskie z zakresu nauk prawniczych, posiadająca minimum 5-letnie doświadczenie w pracy zawodowej, badawczej lub naukowej z zakresu prawa związanego z inżynierią środowiska, ochroną środowiska lub gospodarki wodnej oraz wykaże się wykonaniem co najmniej jednej publikacji, ekspertyzy, koncepcji, programu, analizy, planu lub studia z zakresu inżynierii środowiska lub ochrony środowiska lub gospodarki wodnej o wartości nie mniejszej niż 25 000,00 złotych brutto, b) jedna osoba, która będzie wykonywać zamówienie jako Ekspert w dziedzinie ocen oddziaływania na środowisko, posiadająca wykształcenie wyższe magisterskie z zakresu inżynierii środowiska lub ochrony środowiska lub gospodarki wodnej, posiadająca minimum 3-letnie doświadczenie w pracy zawodowej, badawczej lub naukowej z zakresu ochrony środowiska lub gospodarki wodnej oraz wykaże się wykonaniem co najmniej jednej publikacji, ekspertyzy, koncepcji, programu, analizy, planu lub studia z zakresu inżynierii środowiska lub ochrony środowiska lub gospodarki wodnej o wartości nie mniejszej niż 25 000,00 złotych brutto;
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana według formuły spełnia/nie spełnia na podstawie załączonego oświadczenia zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik należy załączyć pełnomocnictwo, które musi być udzielone na piśmie i podpisane przez osoby wymienione w aktualnym rejestrze lub aktualnym zaświadczeniu o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w wypadku wystąpienia następujących okoliczności, tj.: 1) Zamawiający dopuszcza zmianę stawki VAT w ramach umowy z zastrzeżeniem, że wynagrodzenie Wykonawcy nie ulegnie zmianie. Zmiana ta następuje z dniem wejścia w życie aktu prawnego zmieniającego stawkę VAT; 2) zmianę składu osobowego zespołu pod warunkiem, że strony Umowy wyrażą na to zgodę, a osoby proponowane w zastępstwie wyłączonego ze składu członka zespołu, nowe osoby dołączone do zespołu, jak również nowy skład zespołu w całości spełnią warunki udziału w postępowaniu. Zmiany postanowień zawartej umowy w sprawie zamówienia publicznego będą dokonane, za zgodą stron, wyłącznie w formie pisemnego aneksu do Umowy. Zmiana osób, o których mowa w par. 9 ust. 2 i 3 Umowy, numerów telefonów i adresów mailowych, nie stanowi zmiany postanowień Umowy, jednakże zmiana taka wymaga pisemnego powiadomienia drugiej Strony Umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1)
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
bip.gdos.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska ul. Wawelska 52/54 00-922 Warszawa pokój nr 486 - Kancelaria.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
27.08.2013 godzina 11:00, miejsce: Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska ul. Wawelska 52/54 00-922 Warszawa pokój nr 486 - Kancelaria.
IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Przedmiot zamówienia będzie realizowany na potrzeby Grupy Roboczej ds. Gospodarki Wodno-Ściekowej, funkcjonującej w ramach Sieci Partnerstwo: Środowisko dla Rozwoju w ramach projektu nr POPT.03.01.00-00-304/12, Kontynuacja i wzmocnienie efektów działań sieci organów środowiskowych i instytucji zarządzających funduszami unijnymi Partnerstwo: Środowisko dla Rozwoju, ze środków Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013, w ramach Priorytetu III - Wsparcie realizacji operacji funduszy strukturalnych; Działanie 3.1 - Funkcjonowanie instytucji zaangażowanych w realizację NSRO. Wykonawca jest zobowiązany wykonać zamówienie w terminie: 65 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy - odnosi się do Zadania nr 1 i Zadania nr 2. Zamawiający, zgodnie z art. 147 ust. 1 ustawy, żąda od Wykonawcy zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5% ceny całkowitej podanej w ofercie..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr:
1
NAZWA:
przygotowanie ekspertyzy mającej na celu opracowanie dokumentu identyfikującego zadania administracji samorządowej, z uwzględnieniem zadań zleconych z administracji rządowej, wynikające z wdrażania Ramowej Dyrektywy Wodnej.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
opracowanie dokumentu identyfikującego zadania administracji samorządowej, z uwzględnieniem zadań zleconych z administracji rządowej, wynikające z wdrażania Ramowej Dyrektywy Wodnej ( zwanej dalej: RDW). Opracowany dokument powinien zawierać co najmniej następujące elementy: - wskazanie jakie zadania wynikające z wymagań RDW ciążą na administracji samorządowej; - wskazanie odpowiedzialności administracji samorządowej za nieosiągnięcie celów RDW; - opracowanie szczegółowego zakresu materiałów/kart informacyjnych określających z jakiego zakresu informacji powinni korzystać urzędnicy przy wydawaniu decyzji, aby nie naruszały one postanowień RDW; - określić szczegółowy zakres niezbędnych informacji związanych z RDW, jakie podmiot przygotowujący dokumentację środowiskową musi posiadać; - określenie, w formie oddzielnych kart do każdego zagadnienia, jaki zakres danych z RDW jest niezbędny i na co przekładają się w praktyce następujące przepisy w ustawie z dnia 18 lipca 2001 r. - Prawo wodne (Dz. U. z 2012 r. poz. 145, z późn. zm.): - Art. 3 ust. 5: W celu zapewnienia prawidłowego gospodarowania wodami na obszarach dorzeczy zarządzanie zasobami wodnymi wymaga koordynowania działań określonych programem wodno-środowiskowym kraju oraz planów gospodarowania wodami na obszarach dorzeczy z właściwymi władzami; - Art. 31 ust. 2: Korzystanie z wód nie może powodować pogorszenia stanu wód i ekosystemów od nich zależnych, w szczególności ustaleń planu gospodarowania wodami na obszarze dorzecza, a także marnotrawstwa wody, marnotrawstwa energii wody, ani wyrządzać szkód; Art. 118: Ustalenia planów, o których mowa w art. 113 ust. 1 pkt 1a-2a, uwzględnia się w koncepcji przestrzennego zagospodarowania kraju, strategii rozwoju województwa, planach zagospodarowania przestrzennego województwa, studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego; Art. 125 pkt 1: Pozwolenie wodnoprawne nie może naruszać ustaleń planu gospodarowania wodami na obszarze dorzecza okoliczności, o których mowa w art. 38j, lub ustaleń warunków korzystania z wód regionu wodnego lub warunków korzystania z wód zlewni; Art. 132 ust. 2 pkt 4: Część opisowa operatu zawiera ustalenia wynikające z planu gospodarowania wodami na obszarze dorzecza i warunków korzystania z wód regionu wodnego. Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia (zwany dalej: SOPZ) do Zadania nr 1 stanowi Załącznik Nr 1 do SIWZ.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
73.11.00.00-6, 79.10.00.00-5, 90.72.00.00-0.
3) Czas trwania lub termin wykonania:
Okres w dniach: 65.
4) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr:
2
NAZWA:
przygotowanie ekspertyzy mającej na celu opracowanie dokumentu pokazującego powiązania Ramowej Dyrektywy Wodnej (2000/60/WE) z Dyrektywą w sprawie oceny wpływu niektórych planów i programów na środowisko (2001/42/WE).
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
opracowanie dokumentu pokazującego powiązania Ramowej Dyrektywy Wodnej (2000/60/WE) z Dyrektywą w sprawie oceny wpływu niektórych planów i programów na środowisko (2001/42/WE). Opracowany dokument powinien zawierać co najmniej następujące elementy: - informację, na którym etapie przygotowywania projektów aktualizacji planów gospodarowania wodami na obszarach dorzeczy ( zwane dalej: pgw) powinna zostać przeprowadzona strategiczna ocena oddziaływania na środowisko ( zwana dalej: SOOŚ); - opis możliwości połączenia konsultacji społecznych projektów aktualizacji pgw z konsultacjami prognoz oddziaływania na środowisko projektów aktualizacji pgw wymaganych w ramach SOOŚ; - opis postępowania jakie należy przyjąć, jeśli w wyniku konsultacji społecznych projektów aktualizacji pgw dokumenty te ulegną dużym zmianom (czy będzie wymagane nowe postępowanie w sprawie SOOŚ dla zmienionych dokumentów, jeśli tak to jak to wpłynie na harmonogram wdrażania RDW w Polsce) - konsekwencje dla wywiązywania się przez Polskę ze zobowiązań Unii Europejskiej; - w nawiązaniu do art. 5 ust.1 Dyrektywy 2001/42/WE w którym mowa o tym, że w prognozie oddziaływania na środowisko wymagane jest zidentyfikowanie, opisanie i oszacowanie potencjalnego znaczącego wpływu na środowisko wynikające z realizacji planu/programu, opisanie: w jaki sposób podmioty wykonujące dokumentacje środowiskowe (prognozy oddziaływania na środowisko, ekspertyzy środowiskowe itp.) mają oceniać wpływ inwestycji/działań na stan zasobów wodnych i ekosystemów od nich zależnych, tak by inwestycje/działania były zgodne z RDW (podanie sposobu oceny, kryteriów oceny). Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia (zwany dalej: SOPZ) do Zadania nr 2 stanowi Załącznik Nr 1 do SIWZ.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
73.11.00.00-6, 79.10.00.00-5, 90.72.00.00-0.
3) Czas trwania lub termin wykonania:
Okres w dniach: 65.
4) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.
Warszawa: Przygotowanie dwóch ekspertyz z podziałem na dwie części: pierwsza ekspertyza mająca na celu opracowanie dokumentu identyfikującego zadania administracji samorządowej, z uwzględnieniem zadań zleconych z administracji rządowej, wynikające z wdrażania Ramowej Dyrektywy Wodnej i druga ekspertyza mająca na celu opracowanie dokumentu pokazującego powiązania Ramowej Dyrektywy Wodnej (2000/60/WE) z Dyrektywą w sprawie oceny wpływu niektórych planów i programów na środowisko (2001/42/WE). Postępowanie nr 18/GDOŚ/2013.
Numer ogłoszenia: 196259 - 2013; data zamieszczenia: 25.09.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 319954 - 2013r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska, ul. Wawelska 52/54, 00-922 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 5792107, faks 22 5792112.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa centralna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przygotowanie dwóch ekspertyz z podziałem na dwie części: pierwsza ekspertyza mająca na celu opracowanie dokumentu identyfikującego zadania administracji samorządowej, z uwzględnieniem zadań zleconych z administracji rządowej, wynikające z wdrażania Ramowej Dyrektywy Wodnej i druga ekspertyza mająca na celu opracowanie dokumentu pokazującego powiązania Ramowej Dyrektywy Wodnej (2000/60/WE) z Dyrektywą w sprawie oceny wpływu niektórych planów i programów na środowisko (2001/42/WE). Postępowanie nr 18/GDOŚ/2013..
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest: 1.1. W przypadku Zadania nr 1 - opracowanie dokumentu identyfikującego zadania administracji samorządowej, z uwzględnieniem zadań zleconych z administracji rządowej, wynikające z wdrażania Ramowej Dyrektywy Wodnej ( zwanej dalej: RDW). Opracowany dokument powinien zawierać co najmniej następujące elementy: wskazanie jakie zadania wynikające z wymagań RDW ciążą na administracji samorządowej; wskazanie odpowiedzialności administracji samorządowej za nieosiągnięcie celów RDW; opracowanie szczegółowego zakresu materiałów/kart informacyjnych określających z jakiego zakresu informacji powinni korzystać urzędnicy przy wydawaniu decyzji, aby nie naruszały one postanowień RDW; określić szczegółowy zakres niezbędnych informacji związanych z RDW, jakie podmiot przygotowujący dokumentację środowiskową musi posiadać; określenie, w formie oddzielnych kart do każdego zagadnienia, jaki zakres danych z RDW jest niezbędny i na co przekładają się w praktyce następujące przepisy w ustawie z dnia 18 lipca 2001 r. - Prawo wodne (Dz. U. z 2012 r. poz. 145, z późn. zm.): Art. 3 ust. 5: W celu zapewnienia prawidłowego gospodarowania wodami na obszarach dorzeczy zarządzanie zasobami wodnymi wymaga koordynowania działań określonych programem wodno-środowiskowym kraju oraz planów gospodarowania wodami na obszarach dorzeczy z właściwymi władzami; Art. 31 ust. 2: Korzystanie z wód nie może powodować pogorszenia stanu wód i ekosystemów od nich zależnych, w szczególności ustaleń planu gospodarowania wodami na obszarze dorzecza, a także marnotrawstwa wody, marnotrawstwa energii wody, ani wyrządzać szkód; Art. 118: Ustalenia planów, o których mowa w art. 113 ust. 1 pkt 1a-2a, uwzględnia się w koncepcji przestrzennego zagospodarowania kraju, strategii rozwoju województwa, planach zagospodarowania przestrzennego województwa, studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego; Art. 125 pkt 1: Pozwolenie wodnoprawne nie może naruszać ustaleń planu gospodarowania wodami na obszarze dorzecza okoliczności, o których mowa w art. 38j, lub ustaleń warunków korzystania z wód regionu wodnego lub warunków korzystania z wód zlewni; Art. 132 ust. 2 pkt 4: Część opisowa operatu zawiera ustalenia wynikające z planu gospodarowania wodami na obszarze dorzecza i warunków korzystania z wód regionu wodnego. 1.2. W przypadku Zadania nr 2 - opracowanie dokumentu pokazującego powiązania Ramowej Dyrektywy Wodnej (2000/60/WE) z Dyrektywą w sprawie oceny wpływu niektórych planów i programów na środowisko (2001/42/WE). Opracowany dokument powinien zawierać co najmniej następujące elementy: informację, na którym etapie przygotowywania projektów aktualizacji planów gospodarowania wodami na obszarach dorzeczy ( zwane dalej: pgw) powinna zostać przeprowadzona strategiczna ocena oddziaływania na środowisko ( zwana dalej: SOOŚ); opis możliwości połączenia konsultacji społecznych projektów aktualizacji pgw z konsultacjami prognoz oddziaływania na środowisko projektów aktualizacji pgw wymaganych w ramach SOOŚ; opis postępowania jakie należy przyjąć, jeśli w wyniku konsultacji społecznych projektów aktualizacji pgw dokumenty te ulegną dużym zmianom (czy będzie wymagane nowe postępowanie w sprawie SOOŚ dla zmienionych dokumentów, jeśli tak to jak to wpłynie na harmonogram wdrażania RDW w Polsce) - konsekwencje dla wywiązywania się przez Polskę ze zobowiązań Unii Europejskiej; w nawiązaniu do art. 5 ust.1 Dyrektywy 2001/42/WE w którym mowa o tym, że w prognozie oddziaływania na środowisko wymagane jest zidentyfikowanie, opisanie i oszacowanie potencjalnego znaczącego wpływu na środowisko wynikające z realizacji planu/programu, opisanie: w jaki sposób podmioty wykonujące dokumentacje środowiskowe (prognozy oddziaływania na środowisko, ekspertyzy środowiskowe itp.) mają oceniać wpływ inwestycji/działań na stan zasobów wodnych i ekosystemów od nich zależnych, tak by inwestycje/działania były zgodne z RDW (podanie sposobu oceny, kryteriów oceny). Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia (zwany dalej: SOPZ) do Zadania nr 1 i Zadania nr 2 stanowi Załącznik Nr 1 do SIWZ..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
73.11.00.00-6, 79.10.00.00-5, 90.72.00.00-0.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
tak, projekt/program: projekt nr POPT.03.01.00-00-304/12, Kontynuacja i wzmocnienie efektów działań sieci organów środowiskowych i instytucji zarządzających funduszami unijnymi Partnerstwo: Środowisko dla Rozwoju, ze środków Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013, w ramach Priorytetu III - Wsparcie realizacji operacji funduszy strukturalnych; Działanie 3.1 - Funkcjonowanie instytucji zaangażowanych w realizację NSRO..
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Część NR:
1
Nazwa:
przygotowanie ekspertyzy mającej na celu opracowanie dokumentu identyfikującego zadania administracji samorządowej, z uwzględnieniem zadań zleconych z administracji rządowej, wynikające z wdrażania Ramowej Dyrektywy Wodnej.
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
20.09.2013.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Behave Eco Marcin Pchałek, {Dane ukryte}, 02-790 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 86825,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
61500,00
Oferta z najniższą ceną:
61500,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
61500,00
Waluta:
PLN.
Część NR:
2
Nazwa:
przygotowanie ekspertyzy mającej na celu opracowanie dokumentu pokazującego powiązania Ramowej Dyrektywy Wodnej (2000/60/WE) z Dyrektywą w sprawie oceny wpływu niektórych planów i programów na środowisko (2001/42/WE).
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
20.09.2013.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
2.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Jendrośka Jerzmański Bar i Wspólnicy. Prawo gospodarcze i ochrony środowiska. Sp. z o.o., {Dane ukryte}, 50-062 Wrocław, kraj/woj. dolnośląskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 74650,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
30750,00
Oferta z najniższą ceną:
30750,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
61500,00
Waluta:
PLN.
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 31995420130 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | |
Data publikacji zamówienia: | 2013-08-07 |
Rodzaj zamówienia: | usługi |
Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 65 dni |
Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE |
Oferty częściowe: | TAK |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 2 |
Kryterium ceny: | 0% |
WWW ogłoszenia: | www.gdos.gov.pl |
Informacja dostępna pod: | Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska ul. Wawelska 52/54 00-922 Warszawa pokój nr 486 - Kancelaria |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
73110000-6 | Usługi badawcze | |
79100000-5 | Usługi prawnicze | |
90720000-0 | Ochrona środowiska |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Data udzielenia | Wartość |
---|---|---|---|
przygotowanie ekspertyzy mającej na celu opracowanie dokumentu identyfikującego zadania administracji samorządowej, z uwzględnieniem zadań zleconych z administracji rządowej, wynikające z wdrażania Ramowej Dyrektywy Wodnej. | Behave Eco Marcin Pchałek Warszawa | 2013-09-25 | 61 500,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2013-09-25 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 731100006 791000005 907200000 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 61 500,00 zł Minimalna złożona oferta: 61 500,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 61 500,00 zł Maksymalna złożona oferta: 61 500,00 zł | |||
przygotowanie ekspertyzy mającej na celu opracowanie dokumentu pokazującego powiązania Ramowej Dyrektywy Wodnej (2000/60/WE) z Dyrektywą w sprawie oceny wpływu niektórych planów i programów na środowisko (2001/42/WE). | Jendrośka Jerzmański Bar i Wspólnicy. Prawo gospodarcze i ochrony środowiska. Sp. z o.o. Wrocław | 2013-09-25 | 30 750,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2013-09-25 Dotyczy cześci nr: 2 Kody CPV: 731100006 791000005 907200000 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 30 750,00 zł Minimalna złożona oferta: 30 750,00 zł Ilość złożonych ofert: 2 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 30 750,00 zł Maksymalna złożona oferta: 61 500,00 zł |